eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Turek › OPRACOWANIE STUDIUM TRANSPORTOWEGO DLA OBSZARU POWIATU TURECKIEGO

To jest wynik przetargu. Zobacz także treść przetargu, którego dotyczy to ogłoszenie



Ogłoszenie z dnia 2015-03-18

Turek: OPRACOWANIE STUDIUM TRANSPORTOWEGO DLA OBSZARU POWIATU TURECKIEGO
Numer ogłoszenia: 59504 - 2015; data zamieszczenia: 18.03.2015
OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Usługi

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

Czy zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych: tak, numer ogłoszenia w BZP: 10759 - 2015r.

Czy w Biuletynie Zamówień Publicznych zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie ogłoszenia: tak.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Burmistrz Miasta Turku, ul. Kaliska 59, 62-700 Turek, woj. wielkopolskie, tel. 063 289 61 00, faks 063 289 61 11.

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: OPRACOWANIE STUDIUM TRANSPORTOWEGO DLA OBSZARU POWIATU TURECKIEGO.

II.2) Rodzaj zamówienia: Usługi.

II.3) Określenie przedmiotu zamówienia: Przedmiot zamówienia publicznego obejmuje do wykonania następujący zakres rzeczowy usługi: 1. Celem studium jest diagnoza systemu transportu oraz opracowanie celów i działań wspólnych dla rozwoju komunikacji w ramach powiatu tureckiego, rozumianego jako obszar funkcjonalny. Wypracowane w dokumencie rozwiązania mają przyczynić się do: 1) poprawy spójności i dostępności komunikacyjnej obszaru funkcjonalnego ze szczególnym uwzględnieniem dojazdu do miejsc pracy, nauki, stref aktywności produkcyjnej, usługowej oraz komunikacji zbiorowej, 2) stworzenia warunków dla sprawnego, efektywnego ekonomicznie i przyjaznego ekologicznie, ograniczającego uciążliwość dla środowiska, przemieszczanie się osób oraz ładunków. 3) stymulowania rozwoju gospodarczego i kształtowania ładu przestrzennego. 2. Opracowanie dotyczy obszaru powiatu tureckiego o powierzchni 929,3 km kwadratowych z uwzględnieniem podziału administracyjnego na 9 gmin (Gmina i Miasto Tuliszków, Gmina Władysławów, Gmina Brudzew, Gmina Malanów, Gmina Turek, Gmina Przykona, Gmina Kawęczyn, Gmina i Miasto Dobra, Miasto Turek) w tym 1 gmina miejska, 2 gminy miejsko-wiejskie i 6 gmin wiejskich. 3. Etapy: Etap I - prace wstępne: 1) diagnoza stanu istniejącego oraz problemów komunikacyjnych na terenie powiatu; 2) pozyskanie od zarządców dróg danych niezbędnych do: inwentaryzacji istniejącej podstawowej sieci drogowej ( w tym dróg i szlaków rowerowych) wraz z informacją o ich przepustowości i określeniem parametrów technicznych (długości, liczby pasów ruchu, średniej prędkości itp.); klasyfikacja techniczna dróg i ulic (główna, zbiorcza, lokalna, dojazdowa, wewnętrzna), kategoryzacja dróg i ulic w granicach powiatu (krajowa, wojewódzka, powiatowa, gminna, wewnętrzna), inne o nieustalonej klasyfikacji i kategorii, informacja o urządzeniach inżynierii ruchu oraz ocena ich stanu technicznego (przy sporządzaniu inwentaryzacji dróg i ulic należy stosować oznakowanie zgodnie z rozporządzeniem ministra ) wraz z wizualizacją na mapie cyfrowej w formacie programu QGIS; 3) pozyskanie od odpowiednich organizatorów transportu publicznego niezbędnych danych, dotyczących sieci komunikacyjnej na terenie powiatu tureckiego oraz sposobu realizacji przez samorządy obowiązków dowozu dzieci do szkół, w szczególności zgodnie z art. 16 ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty wraz z wizualizacją na mapie cyfrowej w formacie programu QGIS 4) inwentaryzacja miejsc parkingowych-postojowych dla samochodów oraz rowerów (lokalizacja, ilość miejsc itp.); Etap II - ocena stanu technicznego systemu komunikacyjnego - ocena i prognozy potrzeb przewozowych z uwzględnieniem w szczególności: 1) lokalizacji obiektów użyteczności publicznej, 2) gęstości zaludnienia obszaru objętego przewozami, 3) zapewnienia dostępu do publicznego transportu zbiorowego ogółowi mieszkańców, w szczególności zaś osobom niepełnosprawnym oraz osobom o ograniczonej zdolności ruchowej, 4) systemu komunikacji gminnej, powiatowej oraz ponad powiatowej przebiegającej przez powiat, a także dowozu do szkół. Etap III - zebranie informacji o powiecie w celu stworzenia prognozy ruchu (analiza terenów zurbanizowanych stanowiących potencjał ruchotwórczy, informacje o mieszkańcach, ich zatrudnieniu, bilans dojazdów i wyjazdów do pracy, również poza powiat); Etap IV - badania i ocena funkcjonowania systemu komunikacyjnego (z uwzględnieniem wcześniejszych badań wykonanych przez gminy i powiat): 1) badanie natężenia ruchu drogowego wewnętrznego i zewnętrznego (ruchu tranzytowego, źródłowego i docelowego oraz wewnętrznego z udziałem pojazdów z terenu powiatu): a) wykonanie pomiarów natężenia ruchu wewnętrznego: w dni robocze (min. w 31 punktach na terenie powiatu w godzinach od 6-22) w kwestiach nieuregulowanych niniejszym SIWZ należy kierować się Instrukcją o sposobie przeprowadzenia Generalnego Pomiaru Ruchu w roku 2015, wydaną przez Generalnego Dyrektora Dróg Krajowych i Autostrad - do pobrania w formacie pdf ze strony www.gddkia.gov.pluserfilesarticleszzarzadzenia-generalnego-dyrektor13901; b) wykonanie pomiarów natężenia ruchu zewnętrznego na wlotach na obszar powiatu - w min. 31 punktach (w dni robocze w godzinach od 6-22) w celu określenia przepływu i wielkości ruchu tranzytowego; Etap V - podsumowanie wyników pomiarów ruchu wraz z ich oceną. Etap VI - opracowanie modeli dla stanu istniejącego prognoza 0 i ocena funkcjonowania sieci komunikacyjnej i zaspokojenia potrzeb komunikacyjnych mieszkańców w stanie istniejącym: 1) ocena miejsc newralgicznych układu komunikacyjnego: a) skrzyżowań: - droga wojewódzka nr 470 z ul. Dworcową w Turku - droga wojewódzka nr 470 z ul. Zdrojki Prawe w Turku - droga krajowa nr 72 z drogą powiatową nr 4497P i gminna w m. Przykona - droga krajowa nr 72 z drogą powiatową nr 4478P w m. Grzymiszew - droga krajowa nr 72 z droga wojewódzką nr 443 w m. Tuliszków - droga powiatowa nr 3219P z drogą powiatową nr 4479P w m. Władysławów - droga krajowa nr 72 ( ul. Niepodległości) z ul. Legionów Polskich i Uniejowską w Turku - droga krajowa nr 72( ul. Armii Krajowej i Nowa w Turku) - ul. Żeromskiego i 3-go Maja w Turku - droga powiatowa 3400P Koło-Brudzew-Brudzyń z ul. Szkolną i ul. Ogrodową w m. Brudzew - droga wojewódzka nr 471 z drogą powiatową nr 4491P w m. Głuchów - droga krajowa nr 83 z drogą powiatową 4497P i 4503P w m. Dobra (planowana obwodnica) - droga krajowa nr 83 z drogą powiatową 4505P w m. Miłkowice - droga krajowa nr 83 z ul. Wiatraki w m. Dobra - droga wojewódzka 471 z drogą powiatową 4504P w m. Skęczniew - droga wojewódzka nr 470 z drogami powiatowymi nr 4488P i 4489P w m. Malanów - droga krajowa nr 83 w m. Turkowice - droga krajowa nr 83 z drogą powiatową 4497P i 4503P w b) przekroczenia przepustowości, c) identyfikacja miejsc największych zagrożeń komunikacyjnych (wypadki, uciążliwość hałasu i spalin itp.), w szczególności ze względu na przewozy ciężarowe w obszarach zabudowanych; 2) opracowanie modeli wzrostu ruchu na sieci drogowej powiatu w oparciu o przeprowadzone pomiary ruchu w strategicznych punktach sieci komunikacyjnej powiatu wraz z wizualizacją na mapie cyfrowej w formacie programu QGIS (wizualizacja wybranych przykładów: wartości obciążeń na sieci, rodzajów ruchu: wewnętrznego, tranzytowego, docelowego, przekroczeń i rezerw przepustowości); model powinien być zgodny z założeniami do prognoz ruchu przyjętymi przez Generalnego Dyrektora Dróg Krajowych i Autostrad (http://www.gddkia.gov.pl/pl/992/zalozenia-do-prognoz-ruchu). Etap VII - Analiza uwarunkowań wewnętrznych i zewnętrznych rozwoju systemu komunikacyjnego: 1) analiza wewnętrznych potrzeb transportowych poszczególnych obszarów Partnerstwa; 2) analiza zewnętrznych potrzeb transportowych zarówno poszczególnych obszarów Partnerstwa jak i całego obszaru; 3) wskazanie przedsięwzięć rozpoczętych lub ich modyfikacja; 4) określenie przedsięwzięć w zewnętrznym terenie otaczającym powiat, a mogących mieć wpływ na obciążenie sieci transportowej np. przebudowy i rozbudowy dróg krajowych, wojewódzkich, powiatowych; 5) identyfikacja miejsc wskazanych do objęcia ochroną przed uciążliwością transportu- względy środowiskowe, kulturowe itp. propozycje działań mających na celu poprawę jakości środowiska w konkretnych obszarach powiatu, w których stwierdzono, bądź jest spodziewane przekroczenie dopuszczalnych norm; 6) badanie i analiza potrzeb przewozowych na tle istniejącej sieci komunikacyjnej i infrastruktury drogowej; 7) analiza SWOT systemu komunikacyjnego. Etap VIII - opracowanie koncepcji rozwoju układu komunikacyjnego powiatu dla stanu prognozowanego i perspektywicznego: 1) prognozowanie ruchu w oparciu o zagospodarowanie terenów - na lata 2020 i 2025, 2) przygotowanie więźby ruchu wewnętrznego i zewnętrznego, 3) określenie skutków i potrzeb udrożnienia układu komunikacyjnego wynikających z obciążenia ruchem: prognozowanym tzw. wariant referencyjny (ograniczony do podstawowych prac utrzymaniowych) oraz perspektywicznym dla dwóch etapów 2020 i 2025 z uwzględnieniem rozpoczętych i strategicznych dla powiatu inwestycji, 4) opracowanie projektu rozwoju układu komunikacyjnego - studia trasowe z uwzględnieniem wariantowych rozwiązań, trasy rowerowe, rowerowo-piesze, konne, miejsca postojowe i parkingowe (w tym dla rowerów) wraz z określeniem dla każdej inwestycji szacowanych kosztów budowy, utrzymania, wskaźników kosztów i korzyści (szacowanych w szczególności) oraz potencjalnych źródeł finansowania; przy szacowaniu wskaźników należy w szczególności korzystać z Niebieskich Ksiąg JASPERS oraz aktualnej wersji Instrukcji oceny efektywności ekonomicznej przedsięwzięć drogowych i mostowych, uwzględnienie koncepcji łącznika autostrady A2 - drogi ekspresowej S8 (wariant I: drogi krajowe:72 i 83, wariant II: droga wojewódzka 470 i droga krajowa 83, wariant III: droga wojewódzka 470, droga krajowa 72, droga powiatowa 4497P, droga krajowa 83) 5) określenie kierunków rozwoju publicznego transportu zbiorowego w powiecie oraz sposoby monitorowania tego rozwoju, w szczególności w kontekście realizacji przez gminy obowiązków, wynikających z ustawy o systemie oświaty, możliwej integracji przewozów szkolnych i ogólnodostępnych praz postanowień art. 68 ustawy o publicznym transporcie (to jest, zaprzestania z dniem 01 stycznia 2017 r. refundowania przez budżet państwa dopłat do ulg ustawowych), 6) opracowanie koncepcji organizacji publicznego transportu zbiorowego dla gmin z obszaru powiatu tureckiego zgodnie z art. 7 ust. 1 oraz art. 15 ustawy o publicznym transporcie zbiorowym z dnia 16 grudnia 2010 r. (Dz. U. z 2011 r. Nr 5, poz.13) Etap IX - Opracowanie wniosków i podsumowanie: 1) etapowanie realizacji układu docelowego, 2) analiza kosztowa i ekonomiczna proponowanych rozwiązań, 3) analiza ekologiczna proponowanych rozwiązań, 4) przedstawienie rozwiązań wariantowych..

II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 71.24.10.00 - Studia wykonalności, usługi doradcze, analizy .

SEKCJA III: PROCEDURA

III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: Przetarg nieograniczony

III.2) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

  • Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej: nie

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA

IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 16.03.2015.

IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT: 4.

IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: 1.

IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:

  • INTERNATIONAL MANAGEMENT Sp. z o.o. (Lider Konsorcjum), ul. Felicjanek 4/10, 31-104 Kraków, kraj/woj. małopolskie.
  • VIA VISTULA FRANEK I SAPOŃ Sp. J. (Partner Konsorcjum), ul. Generała Fieldorfa Nila, 31-209 Kraków, kraj/woj. małopolskie.

IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia (bez VAT): 184689,00 PLN.

IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ

  • Cena wybranej oferty: 181425,00

  • Oferta z najniższą ceną: 181425,00 / Oferta z najwyższą ceną: 211933,92

  • Waluta: PLN.

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.