eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Opole › Budowa Budynku Wysokich Technologii IT wraz z Centrum Przetwarzania Danych w Parku Naukowo-Technologicznym w Opolu Sp. z o. o.

Treść lub zakres tego przetargu uległy zmianie. Zobacz opublikowaną do tego przetargu poprawkę.



Ogłoszenie z dnia 2017-04-05

Ogłoszenie nr 59478 - 2017 z dnia 2017-04-05 r.

Opole: Budowa Budynku Wysokich Technologii IT wraz z Centrum Przetwarzania Danych w Parku Naukowo-Technologicznym w Opolu Sp. z o. o.
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - Roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego

Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej

tak


Nazwa projektu lub programu
Utworzenie Centrum Projektowania Inżynierskiego w ramach Parku Naukowo-Technologicznego w Opolu

O zamówienie mogą ubiegać się wyłącznie zakłady pracy chronionej oraz wykonawcy, których działalność, lub działalność ich wyodrębnionych organizacyjnie jednostek, które będą realizowały zamówienie, obejmuje społeczną i zawodową integrację osób będących członkami grup społecznie marginalizowanych

nie


Należy podać minimalny procentowy wskaźnik zatrudnienia osób należących do jednej lub więcej kategorii, o których mowa w art. 22 ust. 2 ustawy Pzp, nie mniejszy niż 30%, osób zatrudnionych przez zakłady pracy chronionej lub wykonawców albo ich jednostki (w %)

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

Postępowanie przeprowadza centralny zamawiający

nie

Postępowanie przeprowadza podmiot, któremu zamawiający powierzył/powierzyli przeprowadzenie postępowania

nie

Informacje na temat podmiotu któremu zamawiający powierzył/powierzyli prowadzenie postępowania:
Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie przez zamawiających

nie


Jeżeli tak, należy wymienić zamawiających, którzy wspólnie przeprowadzają postępowanie oraz podać adresy ich siedzib, krajowe numery identyfikacyjne oraz osoby do kontaktów wraz z danymi do kontaktów:

Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej

nie

W przypadku przeprowadzania postępowania wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej - mające zastosowanie krajowe prawo zamówień publicznych:
Informacje dodatkowe:

I. 1) NAZWA I ADRES: Park Naukowo-Technologiczny w Opolu Sp. z o.o., krajowy numer identyfikacyjny 16150635800000, ul. ul. Technologiczna  2, 45839   Opole, woj. opolskie, państwo Polska, tel. +48 77 443 89 30, e-mail j.mamala@pnt.opole.pl, faks .
Adres strony internetowej (URL): www.pnt.opole.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Inny: Spółka samorządu gminy

I.3) WSPÓLNE UDZIELANIE ZAMÓWIENIA (jeżeli dotyczy):

Podział obowiązków między zamawiającymi w przypadku wspólnego przeprowadzania postępowania, w tym w przypadku wspólnego przeprowadzania postępowania z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej (który z zamawiających jest odpowiedzialny za przeprowadzenie postępowania, czy i w jakim zakresie za przeprowadzenie postępowania odpowiadają pozostali zamawiający, czy zamówienie będzie udzielane przez każdego z zamawiających indywidualnie, czy zamówienie zostanie udzielone w imieniu i na rzecz pozostałych zamawiających):

I.4) KOMUNIKACJA:
Nieograniczony, pełny i bezpośredni dostęp do dokumentów z postępowania można uzyskać pod adresem (URL)

nie


Adres strony internetowej, na której zamieszczona będzie specyfikacja istotnych warunków zamówienia

tak
www.pnt.opole.pl


Dostęp do dokumentów z postępowania jest ograniczony - więcej informacji można uzyskać pod adresem

nie


Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu należy przesyłać:
Elektronicznie

nie
adres


Dopuszczone jest przesłanie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu w inny sposób:
nie
Wymagane jest przesłanie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu w inny sposób:
tak
Inny sposób:
pisemnie
Adres:
Park Naukowo - Technologiczny w Opolu Sp. z o.o.,45-839 Opole, ul. Technologiczna 2


Komunikacja elektroniczna wymaga korzystania z narzędzi i urządzeń lub formatów plików, które nie są ogólnie dostępne

nie
Nieograniczony, pełny, bezpośredni i bezpłatny dostęp do tych narzędzi można uzyskać pod adresem: (URL)

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA


II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Budowa Budynku Wysokich Technologii IT wraz z Centrum Przetwarzania Danych w Parku Naukowo-Technologicznym w Opolu Sp. z o. o.
Numer referencyjny:
Przed wszczęciem postępowania o udzielenie zamówienia przeprowadzono dialog techniczny

tak


II.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
II.3) Informacja o możliwości składania ofert częściowych
Zamówienie podzielone jest na części:

Nie



II.4) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań ) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane: Przedmiotem zamówienia jest zaprojektowanie oraz wykonanie robót budowlanych w zakresie: - wykonania dokumentacji technicznej; - wykonania robót budowlanych; - pełnienia nadzoru autorskiego. Szczegółowy zakres zamówienia opisano w siwz oraz PFU wraz z Erratą.

II.5) Główny kod CPV: 45.21.40.00 - Roboty budowlane w zakresie budowy obiektów budowlanych związanych z edukacją i badaniami
Dodatkowe kody CPV:45111200-0, 45210000-2, 45213150-9, 45231000-5, 45260000-7, 45233220-7, 45314320-0, 45320000-6, 45332400-7, 45333000-0, 45340000-2, 45400000-1, 45343000-3, 71000000-8, 71500000-3, 71600000-4, 71700000-5, 71320000-7, 45310000-3, 45312200-9, 42961100-1, 45314300-4, 45312100-8
II.6) Całkowita wartość zamówienia (jeżeli zamawiający podaje informacje o wartości zamówienia):
Wartość bez VAT: 14227642.28
Waluta:

PLN
(w przypadku umów ramowych lub dynamicznego systemu zakupów - szacunkowa całkowita maksymalna wartość w całym okresie obowiązywania umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów)


II.7) Czy przewiduje się udzielenie zamówień, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 i 7 lub w art. 134 ust. 6 pkt 3 ustawy Pzp: nie
II.8) Okres, w którym realizowane będzie zamówienie lub okres, na który została zawarta umowa ramowa lub okres, na który został ustanowiony dynamiczny system zakupów:

data zakończenia: 31/10/2018


II.9) Informacje dodatkowe:

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU

III.1.1) Kompetencje lub uprawnienia do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów
Określenie warunków:
Informacje dodatkowe
III.1.2) Sytuacja finansowa lub ekonomiczna
Określenie warunków: O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy: spełniają warunki udziału w postępowaniu dotyczące zdolności finansowej i ekonomicznej tj.: - posiadają ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej w zakresie działalności związanej z przedmiotem zamówienia na kwotę, co najmniej 7 000 000,00 zł (słownie: siedem milionów złotych), -posiadają środki finansowe lub zdolność kredytową nie niższą niż równowartość kwoty 5 000 000,00 PLN (słownie: pięć milionów złotych)
Informacje dodatkowe
III.1.3) Zdolność techniczna lub zawodowa
Określenie warunków: O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy: 1. nie podlegają wykluczeniu, 2. spełniają warunki udziału w postępowaniu dotyczące zdolności technicznej lub zawodowej tj.: A. wykonali nie wcześniej niż w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, co najmniej: 1. jedną robotę budowlaną polegającą na budowie budynku użyteczności publicznej o kubaturze powyżej 12 000 m3. 2. jedną robotę budowlaną polegającą na budowie lub przebudowie serwerowni (centrum przetwarzania danych) do standardu klasy 3 zgodnie z normą TIA-942 (ANSI/TIA-942, 942-2, 942A- Telecommunications Infrastructure Standard for Data Center) lub TIER III dla Data Center wg. The Uptime Institute o wartości minimum 2 500 000,00zł brutto (nie wliczając urządzeń aktywnych), obejmującą zakres: a. Instalacje techniczne dedykowane DC: 1. klimatyzacji precyzyjnej, 2. wentylacji mechanicznej; 3. elektro-energetyczne; b. Instalacje teletechniczne (niskoprądowe), w tym : 1. Systemy okablowania strukturalnego 2. AKPiA (Aparatura Kontrolno-Pomiarowa i Automatyka) zintegrowana z systemem 3. BMS (Building Management System) lub podobne systemy zarządzania; 4. SKD (System Kontroli Dostępu), 5. SSWiN (System Sygnalizacji Włamania i Napadu); 6. CCTV (Closed-Circuit TeleVision) 7. Stałe urządzenie gaśnicze (SUG) gazowe; 3. jedną dokumentację projektową, w której zakres wchodziły: projekt budowlany, projekty wykonawcze, przedmiar, informacja BIOZ oraz STWiOR dla budowy budynku użyteczności publicznej obejmującą co najmniej branżę: architektoniczną,konstrukcyjną, instalacje sanitarne oraz elektryczne wraz z projektem zagospodarowania terenu. 4. dokumentację techniczną (projektową) budowy lub przebudowy serwerowni (centrum przetwarzania danych) do standardu klasy 3 zgodnie z normą TIA-942 (ANSI/TIA-942, 942-2, 942A- Telecommunications Infrastructure Standard for Data Center) lub TIER III dla Data Center wg. The Uptime Institute o wartości minimum 2 500 000,00 zł brutto (nie wliczając urządzeń aktywnych). Wymagany zakres doświadczenia opisany w pkt 1-4 może być wykazany w jednym zadaniu łącznie lub w kilku zadaniach oddzielnie U W A G A: Pod pojęciem budynku użyteczności publicznej Zamawiający rozumie: budynek przeznaczony na potrzeby administracji publicznej, wymiaru sprawiedliwości, kultury, kultu religijnego, oświaty, szkolnictwa wyższego, nauki, wychowania, opieki zdrowotnej, społecznej lub socjalnej, obsługi bankowej, handlu, gastronomii, usług, w tym usług pocztowych lub elekomunikacyjnych, turystyki, sportu,obsługi pasażerów w transporcie kolejowym, drogowym, lotniczym, morskim lub śródlądowym, oraz inny budynek przeznaczony do wykonywania podobnych funkcji; za budynek użyteczności publicznej uznaje się także budynek biurowy lub socjalny . Wartość wykazanych w doświadczeniu robót budowlanych wyrażona w walucie innej niż PLN zostanie przeliczona wg. kursu walut z dnia wszczęcia postępowania tj. publikacji ogłoszenia o zamówieniu. B. dysponują osobami zdolnymi do wykonania zamówienia tj.: 1. Projektant branży architektonicznej- 1 osoba posiadająca: - uprawnienia budowlane do projektowania w specjalności architektonicznej bez ograniczeń lub inne równoważne zgodnie z przepisami ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane i Rozporządzenia Ministra Transportu i Budownictwa z dnia 11 września 2014 r. w sprawie samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie lub im odpowiadające ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów, - co najmniej 5-letnie doświadczenie w projektowaniu w specjalności architektonicznej liczone od momentu uzyskania uprawnień do pełnienia samodzielnych funkcji w budownictwie. 2. Projektant branży konstrukcyjno-budowlanej - 1 osoba posiadająca: - uprawnienia budowlane do projektowania w specjalności konstrukcyjno-budowlanej bez ograniczeń lub inne równoważne zgodnie z przepisami ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane i Rozporządzenia Ministra Transportu i Budownictwa z dnia 11 września 2014r. w sprawie samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie lub im odpowiadające ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów, - co najmniej 5-letnie doświadczenie w projektowaniu w specjalności konstrukcyjno-budowlanej liczone od momentu uzyskania uprawnień do pełnienia samodzielnych funkcji w budownictwie. 3. Projektant branży w specjalności instalacyjno-inżynieryjnej w zakresie sieci i instalacji sanitarnych - 1 osoba posiadająca: - uprawnienia budowlane do projektowania w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych bez ograniczeń lub inne równoważne zgodnie z przepisami ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane i Rozporządzenia Ministra Transportu i Budownictwa z dnia 11 września 2014r. w sprawie samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie lub im odpowiadające ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów, - co najmniej 5-letnie doświadczenie w projektowaniu w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych liczone od momentu uzyskania uprawnień do pełnienia samodzielnych funkcji w budownictwie. 4. Projektant branży w specjalności drogowej- 1 osoba posiadająca: - uprawnienia budowlane do projektowania w specjalności drogowej bez ograniczeń lub inne równoważne zgodnie z przepisami ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane i Rozporządzenia Ministra Transportu i Budownictwa z dnia 11 września 2014r. w sprawie samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie lub im odpowiadające ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów, - co najmniej 5-letnie doświadczenie w projektowaniu w specjalności drogowej liczone od momentu uzyskania uprawnień do pełnienia samodzielnych funkcji w budownictwie. 5. Projektant branży w specjalności elektrycznej- 1 osoba posiadająca: - uprawnienia budowlane do projektowania w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych bez ograniczeń lub inne równoważne zgodnie z przepisami ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane i Rozporządzenia Ministra Transportu i Budownictwa z dnia 11 września 2014r. w sprawie samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie lub im odpowiadające ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów, - co najmniej 5-letnie doświadczenie w projektowaniu w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych liczone od momentu uzyskania uprawnień do pełnienia samodzielnych funkcji w budownictwie. 6. Projektant branży w specjalności telekomunikacyjnej- 1 osoba posiadająca: - uprawnienia budowlane do projektowania w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń telekomunikacyjnych bez ograniczeń bez ograniczeń lub inne równoważne zgodnie z przepisami ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane i Rozporządzenia Ministra Transportu i Budownictwa z dnia 11 września 2014r. w sprawie samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie lub im odpowiadające ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów, - co najmniej 5-letnie doświadczenie w projektowaniu w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń telekomunikacyjnych liczone od momentu uzyskania uprawnień do pełnienia samodzielnych funkcji w budownictwie. 7. Kierownik Projektu- 1 osoba posiadająca: co najmniej 5-letnie doświadczenie zawodowe, w tym pełniła rolę Kierownika Projektu/Menadżera Projektu/Kierownika Kontraktu, tj. kierowała zespołem ludzi sprawujących wykonawstwo realizacji zakończonej inwestycji polegającej budowie lub przebudowie obiektu typu CPD 8. Kierownik budowy- 1 osoba posiadająca: - uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności konstrukcyjno-budowlanej bez ograniczeń lub inne równoważne zgodnie z przepisami ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane i Rozporządzenia Ministra Transportu i Budownictwa z dnia 11 września 2014r. w sprawie samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie lub im odpowiadające ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów, - co najmniej 5-letnie doświadczenie jako kierownik budowy w specjalności konstrukcyjno-budowlanej liczone od momentu uzyskania uprawnień do pełnienia samodzielnych funkcji w budownictwie, w tym doświadczenie jako kierownik budowy przy realizacji zakończonej inwestycji polegającej budowie budynku użyteczności publicznej o kubaturze powyżej 12 000 m3. 9. Kierownik robót w specjalności elektrycznej- 1 osoba posiadająca: - uprawnienia budowlane do kierowania robotami w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych bez ograniczeń lub inne równoważne zgodnie z przepisami ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane i Rozporządzenia Ministra Transportu i Budownictwa z dnia 11 września 2014r. w sprawie samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie lub im odpowiadające ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów, - co najmniej 5-letnie doświadczenie jako kierownik robót w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych liczone od momentu uzyskania uprawnień do pełnienia samodzielnych funkcji w budownictwie. 10. Kierownik robót w specjalności telekomunikacyjnej- 1 osoba posiadająca: - uprawnienia budowlane do kierowania robotami w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń telekomunikacyjnych bez ograniczeń bez ograniczeń lub inne równoważne zgodnie z przepisami ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane i Rozporządzenia Ministra Transportu i Budownictwa z dnia 11 września 2014r. w sprawie samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie lub im odpowiadające ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów, - co najmniej 5-letnie doświadczenie jako kierownik robót w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń telekomunikacyjnych liczone od momentu uzyskania uprawnień do pełnienia samodzielnych funkcji w budownictwie. 11. Kierownik robót w specjalności instalacyjnoinżynieryjnej w zakresie sieci i instalacji sanitarnych - 1 osoba posiadająca: - uprawnienia budowlane do kierowania robotami w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych bez ograniczeń lub inne równoważne zgodnie z przepisami ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane i Rozporządzenia Ministra Transportu i Budownictwa z dnia 11 września 2014r. w sprawie samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie lub im odpowiadające ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów, - co najmniej 5-letnie doświadczenie jako kierownik robót w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych liczone od momentu uzyskania uprawnień do pełnienia samodzielnych funkcji w budownictwie.12. Commissioning Agent (InspektorOdbioru Technicznego) - min. 1 osoba posiadająca: - doświadczenie , w minimum 1 projekcie jako Commissioning Agent (InspektorOdbioru Technicznego) podczas wykonywania testów zintegrowanych DataCenter. - dodatkowo musi posiadać niezbędną wiedze poświadczoną poprzez odpowiednie certyfikaty poświadczające jego wiedze i doświadczenie w zakresie realizacji projektów DataCenter i posiadającą ukończone akredytowane międzynarodowe szkolenia z uzyskaniem certyfikatów z zakresu znajomości i budowy obiektów DataCenter np. CDCDP wydany przez Cnet lub CDCP wydane przez EPI lub ATS wydany przez Uptime Insitute oraz znajomości zasad utrzymania infrastruktury np. CDFOM wydanym przez EPI. Zamawiający dopuszcza łączenie funkcji osób przewidzianych do realizacji zadania pod warunkiem posiadania wymaganych uprawnień i doświadczenia. Wykonawca może w celu potwierdzenia spełnienia warunków, o których mowa w niniejszym rozdziale lit. A, B i C w stosownych sytuacjach oraz w odniesieniu do konkretnego zamówienia, lub jego części, polegać na zdolnościach technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nim stosunków prawnych - (art. 22a ust.1 Prawa). W odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, wykonawcy mogą polegać na zdolnościach innych podmiotów, jeżeli podmioty te zrealizują roboty budowlane lub usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane - ( art. 22a ust.4 Prawa) Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów, musi udowodnić Zamawiającemu, że realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów, w szczególności przedstawiając zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia - (art. 22 a ust.2 Prawa).
Zamawiający wymaga od wykonawców wskazania w ofercie lub we wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu imion i nazwisk osób wykonujących czynności przy realizacji zamówienia wraz z informacją o kwalifikacjach zawodowych lub doświadczeniu tych osób: tak
Informacje dodatkowe:

III.2) PODSTAWY WYKLUCZENIA

III.2.1) Podstawy wykluczenia określone w art. 24 ust. 1 ustawy Pzp
III.2.2) Zamawiający przewiduje wykluczenie wykonawcy na podstawie art. 24 ust. 5 ustawy Pzp tak
Zamawiający przewiduje następujące fakultatywne podstawy wykluczenia:
(podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy Pzp)

III.3) WYKAZ OŚWIADCZEŃ SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W CELU WSTĘPNEGO POTWIERDZENIA, ŻE NIE PODLEGA ON WYKLUCZENIU ORAZ SPEŁNIA WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ SPEŁNIA KRYTERIA SELEKCJI

Oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu oraz spełnianiu warunków udziału w postępowaniu
tak
Oświadczenie o spełnianiu kryteriów selekcji
nie

III.4) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW , SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 3 USTAWY PZP:

5. Zamawiający przed udzieleniem zamówienia wezwie Wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym, nie krótszym niż 5 dni, terminie aktualnych na dzień złożenia następujących oświadczeń lub dokumentów - (art. 26 ust.2 Prawa): e.odpisu z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia na podstawie art. 24 ust. 5 pkt 1 Prawa; Zamawiający żąda od Wykonawcy, który polega na zdolnościach innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22a Prawa, przedstawienia w odniesieniu do tych podmiotów dokumentów wymienionych w pkt. e - (§ 9 ust.2 Rozporządzenia Ministra Rozwoju w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy w postępowaniu o udzielenie zamówienia). Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa w 5 e, dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości; dokument winien być wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. 8. Jeżeli w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub w kraju, w którym miejsce zamieszkania mają osoby, których dotyczą dokumenty, wskazane w pkt 7 e, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w pkt.7 e, zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie, odpowiednio Wykonawcy, ze wskazaniem osób uprawnionych do jego reprezentacji, lub oświadczeniem tych osób, złożonym przed notariuszem lub przed właściwym - ze względu na siedzibę lub miejsce zamieszkania Wykonawcy lub miejsce zamieszkania tych osób - organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego. Dokument winien być wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert.

III.5) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 1 USTAWY PZP

III.5.1) W ZAKRESIE SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU:
Zamawiający przed udzieleniem zamówienia wezwie Wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym, nie krótszym niż 5 dni, terminie aktualnych na dzień złożenia następujących oświadczeń lub dokumentów - (art. 26 ust.2 Prawa): a. wykaz robót budowlanych/ usług wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty, miejsca wykonania i podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane, z załączeniem dowodów określających czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, w szczególności informacji o tym czy roboty zostały wykonane zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawidłowo ukończone, b. wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami. c. informacji banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającej wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, w okresie nie wcześniejszym niż 1 miesiąc przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu; d. dokumentu potwierdzającego, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną określoną przez zamawiającego;
III.5.2) W ZAKRESIE KRYTERIÓW SELEKCJI:

III.6) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 2 USTAWY PZP

III.7) INNE DOKUMENTY NIE WYMIENIONE W pkt III.3) - III.6)

Wykonawca w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5 Prawa, przekaże Zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust.1 pkt.23 Prawa. Wraz ze złożeniem oświadczenia, Wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym Wykonawca nie prowadzi do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia. Zamawiający wymaga złożenia wraz z ofertą harmonogramów rzeczowo - finansowych w ujęciu pięcioletnim określonych przez producenta dla serwisowania i przeglądów systemu klimatyzacji oraz serwisowania i przeglądów systemu zasilania rezerwowego.

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) OPIS
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
IV.1.2) Zamawiający żąda wniesienia wadium:

tak,
Informacja na temat wadium
Na podstawie art. 45 ust.1 Prawa Zamawiający żąda od Wykonawców wniesienia wadium. 1) Zamawiający określa kwotę wadium w wysokości: 300 000,00 zł. 2) Wadium ma być wniesione przed upływem terminu składania ofert, w jednej lub kilku formach podanych w art. 45 ust. 6 Prawa. 3) Wadium wnoszone w pieniądzu wpłaca się przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego w Pekao S.A. 97 1240 3103 1111 0010 5825 7051 Kserokopię polecenia przelewu załącza się do oferty. 4) W przypadku wniesienia wadium w poręczeniach lub gwarancjach, złożenia ich należy dokonać w Parku Naukowo -Technologicznym w Opolu Sp. z o.o. - biuro 2.06, a kserokopię z potwierdzeniem złożenia należy załączyć do oferty. Złożenie ma być dokonane przed terminem składania ofert. 5) Poręczenie lub gwarancja ma zawierać zapis uwzględniający wszystkie trzy warunki zatrzymania wadium, określone w art. 46 ust. 4a i ust. 5 Prawa. Ma również zawierać oświadczenie o bezwarunkowym zobowiązaniu do zapłaty wskazanej kwoty. W przeciwnym wypadku poręczenie lub gwarancja nie będzie spełniała wymagań Zamawiającego. 6) Zwrot lub zatrzymanie wadium następuje w przypadkach określonych w art. 46 Prawa.


IV.1.3) Przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:

nie


IV.1.4) Wymaga się złożenia ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:

nie
Dopuszcza się złożenie ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:
nie
Informacje dodatkowe:


IV.1.5.) Wymaga się złożenia oferty wariantowej:

nie
Dopuszcza się złożenie oferty wariantowej
nie
Złożenie oferty wariantowej dopuszcza się tylko z jednoczesnym złożeniem oferty zasadniczej:
nie


IV.1.6) Przewidywana liczba wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do udziału w postępowaniu
(przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne)

Liczba wykonawców  
Przewidywana minimalna liczba wykonawców
Maksymalna liczba wykonawców  
Kryteria selekcji wykonawców:


IV.1.7) Informacje na temat umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów:

Umowa ramowa będzie zawarta:

Czy przewiduje się ograniczenie liczby uczestników umowy ramowej:
nie
Informacje dodatkowe:

Zamówienie obejmuje ustanowienie dynamicznego systemu zakupów:
nie
Informacje dodatkowe:

W ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów dopuszcza się złożenie ofert w formie katalogów elektronicznych:
nie
Przewiduje się pobranie ze złożonych katalogów elektronicznych informacji potrzebnych do sporządzenia ofert w ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów:
nie


IV.1.8) Aukcja elektroniczna
Przewidziane jest przeprowadzenie aukcji elektronicznej (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem) nie
Należy wskazać elementy, których wartości będą przedmiotem aukcji elektronicznej:
Przewiduje się ograniczenia co do przedstawionych wartości, wynikające z opisu przedmiotu zamówienia:
nie
Należy podać, które informacje zostaną udostępnione wykonawcom w trakcie aukcji elektronicznej oraz jaki będzie termin ich udostępnienia:
Informacje dotyczące przebiegu aukcji elektronicznej:
Jaki jest przewidziany sposób postępowania w toku aukcji elektronicznej i jakie będą warunki, na jakich wykonawcy będą mogli licytować (minimalne wysokości postąpień):
Informacje dotyczące wykorzystywanego sprzętu elektronicznego, rozwiązań i specyfikacji technicznych w zakresie połączeń:
Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w aukcji elektronicznej:
Informacje o liczbie etapów aukcji elektronicznej i czasie ich trwania:

Aukcja wieloetapowa

etap nrczas trwania etapu

Czy wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną zakwalifikowani do następnego etapu: nie
Warunki zamknięcia aukcji elektronicznej:


IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert:
IV.2.2) Kryteria

KryteriaZnaczenie
cena60
Okres gwarancji producenta na system klimatyzacji precyzyjnej5
Okres gwarancji na system zasilania rezerwowego5
Okres gwarancji na całość inwestycji2
Sumaryczny koszt serwisowania oraz przeglądów klimatyzacji w okresie 5 lat zgodnie z załączonym harmonogramem rzeczowo - finansowym2
Sumaryczny koszt serwisowania oraz przeglądów systemu zasilania rezerwowego w okresie 5 lat zgodnie z załączonym harmonogramem rzeczowo - finansowym2
PPUE - System klimatyzacji21
Zużycie energii elektrycznej UPS w trybie normalnej pracy bez obciążenia3


IV.2.3) Zastosowanie procedury, o której mowa w art. 24aa ust. 1 ustawy Pzp (przetarg nieograniczony)
tak
IV.3) Negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne
IV.3.1) Informacje na temat negocjacji z ogłoszeniem
Minimalne wymagania, które muszą spełniać wszystkie oferty:

Przewidziane jest zastrzeżenie prawa do udzielenia zamówienia na podstawie ofert wstępnych bez przeprowadzenia negocjacji nie
Przewidziany jest podział negocjacji na etapy w celu ograniczenia liczby ofert: nie
Należy podać informacje na temat etapów negocjacji (w tym liczbę etapów):

Informacje dodatkowe


IV.3.2) Informacje na temat dialogu konkurencyjnego
Opis potrzeb i wymagań zamawiającego lub informacja o sposobie uzyskania tego opisu:

Informacja o wysokości nagród dla wykonawców, którzy podczas dialogu konkurencyjnego przedstawili rozwiązania stanowiące podstawę do składania ofert, jeżeli zamawiający przewiduje nagrody:

Wstępny harmonogram postępowania:

Podział dialogu na etapy w celu ograniczenia liczby rozwiązań: nie
Należy podać informacje na temat etapów dialogu:


Informacje dodatkowe:

IV.3.3) Informacje na temat partnerstwa innowacyjnego
Elementy opisu przedmiotu zamówienia definiujące minimalne wymagania, którym muszą odpowiadać wszystkie oferty:

Podział negocjacji na etapy w celu ograniczeniu liczby ofert podlegających negocjacjom poprzez zastosowanie kryteriów oceny ofert wskazanych w specyfikacji istotnych warunków zamówienia:
nie
Informacje dodatkowe:

IV.4) Licytacja elektroniczna
Adres strony internetowej, na której będzie prowadzona licytacja elektroniczna:

Adres strony internetowej, na której jest dostępny opis przedmiotu zamówienia w licytacji elektronicznej:

Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w licytacji elektronicznej, w tym wymagania techniczne urządzeń informatycznych:

Sposób postępowania w toku licytacji elektronicznej, w tym określenie minimalnych wysokości postąpień:

Informacje o liczbie etapów licytacji elektronicznej i czasie ich trwania:

Licytacja wieloetapowa

etap nrczas trwania etapu

Wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną zakwalifikowani do następnego etapu: nie

Termin otwarcia licytacji elektronicznej:

Termin i warunki zamknięcia licytacji elektronicznej:


Istotne dla stron postanowienia, które zostaną wprowadzone do treści zawieranej umowy w sprawie zamówienia publicznego, albo ogólne warunki umowy, albo wzór umowy:

Wzór umowy stanowi załącznik do siwz


Wymagania dotyczące zabezpieczenia należytego wykonania umowy:

Zgodnie z § 36 wzoru umowy najpóźniej w dniu zawarcia umowy Wykonawca, który złożył najkorzystniejszą ofertę wniesie zabezpieczenie należytego wykonania umowy w formie/formach określonych w art. 148 ust.1 Prawa w wysokości 10% wynagrodzenia umownego.


Informacje dodatkowe:

IV.5) ZMIANA UMOWY
Przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: tak
Należy wskazać zakres, charakter zmian oraz warunki wprowadzenia zmian:
Zgodnie z §39 wzoru umowy: 1. Zamawiający przewiduje możliwość wprowadzenia zmian do umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy, w przypadku zaistnienia następujących przesłanek: 1) Zmiana w zakresie wynagrodzenia, o jakim mowa w § 15 Umowy: a) w sytuacji, gdy wprowadzenie zmian niezbędnych do prawidłowej realizacji przedmiotu umowy, o których mowa w pkt. 2)-7) i 9)-14) poniżej, skutkuje zmianą w zakresie wynagrodzenia, b) obniżenia wynagrodzenia Wykonawcy w przypadku stwierdzenia wad lub usterek, które nie nadają się do usunięcia, lecz nie uniemożliwiają prawidłowego użytkowania przedmiotu zamówienia, może zostać sporządzony i podpisany Protokół z wadami przy równoczesnym obniżeniu wynagrodzenia za wykonane prace za zgodą Zamawiającego, o ile zmiana umowy jest wymagana. Wycena zmiany, będzie się opierała na stawkach lub cenach pozycji analogicznych lub podobnych, zawartych w Tabeli ryczałtowej projektowania i robót. Jeżeli dla wprowadzenia nowej stawki lub ceny brak jest podstaw w Tabeli ryczałtowej projektowania i robót, to należy ją wyliczyć zgodnie z procedurą wskazaną w ust. 4 pkt 5 (KNR, Sekocenbud). Jeżeli z jakichkolwiek przyczyn wycena Zmiany nie będzie możliwa na zasadach określonych powyżej lub nie będzie miarodajna, Zamawiający może zażądać, aby wyceny dokonał wybrany przez Zamawiającego biegły z listy biegłych sądowych prowadzonej przy Sądzie Okręgowym w Opolu. Wycena wykonana przez taką osobę będzie wiążąca dla obu stron, a koszty takiej wyceny będą pokryte przez Zamawiającego. 2) wystąpią niesprzyjające warunki atmosferyczne, geotechniczne, archeologiczne uniemożliwiające Wykonawcy wykonanie robót w terminie umownym, lub określonym w Ogólnym Harmonogramie Budowy, w szczególności: a) długotrwałe - trwające dłużej niż 10 dni lub przekraczające w krótszym okresie czasu w stopniu znaczącym, uniemożliwiającym prowadzenie robót, w wielkościach: 35 l/m2 opady atmosferyczne, klęski żywiołowe, niskie temperatury - poniżej (- 10) oC, porywisty wiatr - powyżej 20 m/s, wysokie stany wód - uniemożliwiający prowadzenie robót ziemnych, gruba pokrywa śnieżna - powyżej 15 cm, powodujące konieczność ewakuacji sprzętu lub inne atmosferyczne uniemożliwiające Wykonawcy wykonywanie Przedmiotu umowy, zgodnie z zaleceniami lub gwarancjami dostawców materiałów budowlanych, co zostanie potwierdzone przez Inżyniera Kontraktu i zaakceptowane przez Zamawiającego; b) niewypały i niewybuchy odnalezione na placu budowy, c) wykopaliska archeologiczne; d) odmienne od przyjętych w dokumentacji projektowej warunki geotechniczne, uniemożliwiające wykonanie robót zgodnie z dokumentacją projektową (kategorie gruntu, kurzawka, głazy narzutowe lub anomalie geologiczne, geodezyjne lub geologiczne, wszystkie potwierdzone opinią niezależnego biegłego rzeczoznawcy), których rozsądny i doświadczony Wykonawca nie mógł przewidzieć na etapie sporządzenia projektu; e) odmienne od przyjętych w dokumentacji projektowej warunki terenowe, w szczególności kolizja z istniejącą niezinwentaryzowaną infrastrukturą podziemną (sieci, instalacji, urządzeń lub obiektami budowlanymi (bunkry, fundamenty, ściany), uniemożliwiające wykonanie robót budowlanych zgodnie z dokumentacją projektową, których rozsądny i doświadczony Wykonawca nie mógł przewidzieć na etapie sporządzenia projektu; f) wystąpienie awarii lub katastrofy budowlanej, niewynikającej z działania lub nieprawidłowych zaniechań Wykonawcy. W takich przypadkach Strony mogą przesunąć termin zakończenia wykonania umowy o czas obiektywnie niezbędny, zgodnie z zasadami sztuki budowlanej do jego wykonania, jednak nie dłużej niż o okres trwania przeszkody uniemożliwiającej wykonywanie Przedmiotu umowy w terminie pierwotnie ustalonym, 3) zmiany będące następstwem działania organów administracji, w szczególności: a) przekroczenie zakreślonych przez prawo terminów wydawania przez organy administracji decyzji, zezwoleń, uzgodnień itp.; b) koniecznością dokonania zmiany w pozwoleniu na budowę o czas trwania procedury administracyjnej, c) nieuzasadniona odmowa wydania przez organy administracji wymaganych decyzji, zezwoleń, d) pojawienie się na etapie realizacji robót nowych warunków lub wymagań nałożonych przez właścicieli lub zarządców infrastruktury, dotyczących tych elementów, w które ingeruje lub z którymi koliduje Projekt, e) roszczenia osób trzecich, w tym właścicieli nieruchomości sąsiadujących z nieruchomością, na której prowadzone sa roboty budowlane. W takich przypadkach Strony mogą przesunąć termin zakończenia wykonania umowy o czas niezbędny do jego wykonania, jednak nie dłużej niż o okres trwania przeszkody uniemożliwiającej wykonywanie Przedmiotu umowy w terminie pierwotnie ustalonym. 4) powstanie potrzeba przeprowadzenia dodatkowych badań lub ekspertyz, warunkujących wykonanie niniejszej umowy, których nie można było przewidzieć w momencie zawarcia niniejszej umowy, w tym dotycząca zdarzeń, o których mowa w niniejszym paragrafie, których rozsądny i doświadczony Wykonawca nie mógł przewidzieć na etapie składania oferty; W takim przypadku Strony mogą przesunąć termin zakończenia wykonania umowy o czas niezbędny do jego wykonania, jednak nie dłużej niż o okres trwania przeszkody uniemożliwiającej wykonanie Przedmiotu umowy w terminie pierwotnie ustalonym (tj. o okres potrzebny do przeprowadzenia dodatkowych badań lub ekspertyz plus do 14 dni na analizę opracowania), 5) zmiana sposobu spełnienia świadczenia: a) wystąpi brak na rynku dostępnych materiałów lub urządzeń, oferowanych w ofercie Wykonawcy, które mogą być zastąpione innymi materiałami lub urządzeniami spełniającymi wymagania Zamawiającego określone w dokumentacji postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, b) pojawienie się na rynku materiałów lub urządzeń nowszej generacji pozwalających na zaoszczędzenie kosztów realizacji przedmiotu umowy, lub kosztów eksploatacji wykonanego przedmiotu umowy, o ile nie wpłyną one na zmianę dokumentacji technicznej i nie będą wymagały zmiany pozwolenia na budowę, c) jeżeli czas dostawy materiałów przewidzianych w Umowie i jej załącznikach, uniemożliwia terminową realizację zgodnie z zatwierdzonym Ogólnym Harmonogramem Budowy, przy zachowaniu należytej staranności Wykonawcy przy zamawianiu przewidzianych materiałów, co zostanie poświadczone pisemnymi dowodami, w tym oficjalnym stanowiskiem dostawcy, d) pojawienie się nowszej technologii wykonania zaprojektowanych robót pozwalającej na zaoszczędzenie czasu realizacji inwestycji lub kosztów wykonywanych prac lub obiektywnie udowodnionych kosztów eksploatacji wykonanego przedmiotu umowy, o ile nie wpłyną one na zmianę dokumentacji technicznej i nie będą wymagały zmiany pozwolenia na budowę, e) konieczność zrealizowania projektu przy zastosowaniu innych rozwiązań technicznych/technologicznych lub materiałowych niż wskazane w dokumentacji projektowej, w sytuacji, gdyby zastosowanie przewidzianych rozwiązań groziło niewykonaniem lub wadliwym wykonaniem projektu, f) odmienne od przyjętych w dokumentacji projektowej warunki geotechniczne (kategorie gruntu, kurzawka, głazy narzutów, anomalie geotechniczne, geologiczne lub geodezyjne) skutkujące niemożliwością zrealizowania przedmiotu umowy przy dotychczasowych założeniach technologicznych, których rozsądny i doświadczony Wykonawca nie mógł przewidzieć na etapie sporządzenia projektu; g) odmienne od przyjętych w dokumentacji projektowej warunki terenowe, w szczególności istnienie podziemnych sieci, instalacji, urządzeń, niezinwentaryzowanych obiektów budowlanych (bunkry, fundamenty, ściany, dąb czarny) skutkujące niemożliwością zrealizowania przedmiotu umowy przy dotychczasowych założeniach technologicznych lub materiałowych, których rozsądny i doświadczony Wykonawca nie mógł przewidzieć na etapie sporządzenia projektu; g) konieczność zrealizowania projektu przy zastosowaniu innych rozwiązań technicznych lub materiałowych ze względu na zmiany obowiązującego prawa, w tym prawa miejscowego. W takich przypadkach Wykonawca i Zamawiający mogą postanowić o zmianie sposobu świadczenia Wykonawcy określonego w umowie, w tym mogą postanowić o zmianie materiałów lub urządzeń, które mają być wykorzystane przez Wykonawcę przy realizacji przedmiotu niniejszej umowy. 6) Dokonanie zmiany Umowy jest obiektywnie korzystne dla Zamawiającego, a w szczególności: a) może obniżyć koszt realizacji przedmiotu Umowy lub robót budowlanych wykonywanych w ramach Umowy; b) może przyczynić się do podniesienia bezpieczeństwa wykonania przedmiotu Umowy; c) może przyczynić się do podniesienia jakości wykonania przedmiotu Umowy, d) może przyczynić się do usprawnienia i podniesienia efektywności wykonania przedmiotu Umowy; e) może przyczynić się do korzystnego dla Zamawiającego skrócenia terminu realizacji wykonania przedmiotu Umowy, f) może przyczynić się do zmniejszenia kosztów eksploatacji przedmiotu umowy w stosunku do pierwotnych kosztów eksploatacji przy jednocześnie niezmienionej wysokości wynagrodzenia umownego, o ile nie wpłyną one na zmianę dokumentacji technicznej i nie będą wymagały zmiany pozwolenia na budowę. 7) Projektant w trybie nadzoru autorskiego dokona zmian w projekcie budowlanym, na podstawie którego Wykonawca realizuje roboty budowlane, które uniemożliwiają wykonanie Przedmiotu umowy zgodnie z założonym harmonogramem. W takim przypadku Strony mogą przesunąć termin zakończenia robót budowlanych o okres wynikający i uzasadniony wprowadzonymi przez projektanta zmianami w projekcie budowlanym, przy uwzględnieniu czasu trwania dokonania zmian decyzji administracyjnych lub uzyskania nowych decyzji administracyjnych. 8) Zmiany osobowe: a) zmiana osób, przy pomocy których Wykonawca realizuje przedmiot umowy na inne legitymujące się, co najmniej równoważnymi uprawnieniami, o których mowa w ustawie Prawo budowlane; Zamawiający nie dopuszcza do zmiany personelu na osoby o niższych kwalifikacjach lub doświadczeniu niż wykazano w warunkach udziału w przedmiotowym postępowaniu, b) zmiana podwykonawcy, przy pomocy którego Wykonawca wykonuje przedmiot umowy na innego dysponującego, co najmniej porównywalnym doświadczeniem, potencjałem technicznym, finansowym i osobowym oraz zaakceptowanego przez Zamawiającego w trybie w umowie wskazanym, c) zmiana albo rezygnacja z podwykonawcy/innego podmiotu, na którego zasoby Wykonawca powoływał się, na zasadach określonych w art. 22a ust. 1 ustawy prawo zamówień publicznych, w celu wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu. W takim przypadku Wykonawca jest obowiązany wykazać Zamawiającemu, iż proponowany inny podwykonawca/podmiot lub Wykonawca samodzielnie spełnia je w stopniu nie mniejszym niż podwykonawca/inny podmiot, na którego zasoby Wykonawca powoływał się w trakcie postępowania o udzielenie zamówienia objętego niniejszą Umową. Podmiot, który zobowiązał się do udostępnienia zasobów w zakresie jaki wynika w szczególności z zobowiązania podmiotu trzeciego do oddania niezbędnych zasobów na potrzeby wykonania zamówienia, odpowiada solidarnie z Wykonawcą za szkodę Zamawiającego powstałą wskutek nieudostępnienia tych zasobów chyba, że za nieudostępnienie zasobów nie ponosi winy. d) zmiany osób do nadzorowania lub koordynacji robót (osób odpowiedzialnych za realizację ze strony Wykonawcy lub ze strony Zamawiającego). 9) Projektant lub konserwator zabytków dokona zmiany w dokumentacji projektowej (przetargowej) albo wyda decyzję administracyjną uniemożliwiającą prowadzenie robót lub ich ukończenie w przewidzianym Umową terminie. 10) Inne przyczyny zewnętrzne niezależne od Zamawiającego oraz Wykonawcy skutkujące niemożliwością prowadzenia prac powodujące: a) brak możliwości dojazdu oraz transportu na teren budowy spowodowany awariami, remontami lub przebudowami dróg dojazdowych; b) protesty mieszkańców lub blokady dróg; c) konieczność prowadzenia postępowania egzekucyjnego, co do wydania nieruchomości niezbędnych do prowadzenia robót. W takim przypadku strony mogą przesunąć termin wykonania umowy o okres równy okresowi uniemożliwienia prowadzenia prac. 11) Pozostałe zmiany: a) zmiana sposobu rozliczania umowy lub dokonywania płatności na rzecz Wykonawcy na skutek zmian zawartej przez Beneficjenta umowy o dofinansowanie projektu lub wytycznych dotyczących realizacji projektu, b) rezygnacja przez Zamawiającego z realizacji części przedmiotu umowy. W takim przypadku wynagrodzenie przysługujące Wykonawcy zostanie pomniejszone, przy czym Zamawiający zapłaci za wszystkie spełnione świadczenia oraz udokumentowane i uzasadnione koszty, które Wykonawca poniósł w związku z wynikającymi z umowy planowanymi świadczeniami. Za udokumentowane i uzasadnione koszty nie będą uznawane materiały niedostarczone na plac budowy lub niezaakceptowane przez Inżyniera Kontraktu; c) zmiany uzasadnione okolicznościami, o których mowa w art. 3571,632 § 2, kodeksu cywilnegoi innych przepisach kodeksu cywilnego i ustawy Prawo budowlane, które nie będą ingerować w określenie przedmiotu zamówienia, d) podczas wykonania przedmiotu Umowy zaistnieje konieczność dokonania aktualizacji, uszczegółowienia, wykładni lub doprecyzowania poszczególnych zapisów Umowy, niepowodujących zmiany celu i istoty Umowy, e) wystąpienia konieczności wprowadzenia Aneksu do Umowy o charakterze informacyjnym, instrukcyjnym lub porządkowym, niezbędnej do realizacji Umowy, f) obiektywnie jest to niezbędne dla zachowania i realizacji celów Umowy, dla których została ona zawarta, a w szczególności prawidłowej realizacji Inwestycji i realizacji Projektu, g) w przypadku zaistnienia innej istotnej zmiany okoliczności powodującej, że wykonanie Umowy bez dokonania jej zmian nie leży w interesie publicznym, czego nie można było przewidzieć na etapie zawierania Umowy; h) zmiany zakresu prac objętych Umową wynikającej z przesłanek opisanych w § 39 ust 1 pkt 13, i) zmian dotyczących wykonawców wspólnie wykonujących zamówienie, np. w formie konsorcjum, w tym dotyczących zmiany lidera konsorcjum, podmiotu zobowiązanego do wystawiania faktur VAT, osób reprezentujących Wykonawców lub zakresu prac przypisanego danemu wykonawcy robót budowlanych, j) niemożności wykonywania robót, gdy obowiązujące przepisy prawa lub stosowne decyzje administracyjne nie dopuszczają lub zakazują wykonania robót lub nakazują wstrzymanie robót z przyczyn niezawinionych przez Wykonawcę, k) wystąpienia niebezpieczeństwa kolizji z planowanymi lub równolegle prowadzonymi przez inne podmioty inwestycjami, w zakresie niezbędnym do uniknięcia lub usunięcia takich kolizji, l) w przypadku nieotrzymania, uchylenia, zmiany, cofnięcia lub stwierdzenia nieważności Decyzji Komisji Europejskiej o udzieleniu dofinansowania Projektu lub innej decyzji organu krajowego przyznającego dofinansowanie, m) w przypadku zmiany, rozwiązania, odstąpienia, wygaśnięcia lub stwierdzenia nieważności Umowy na dofinansowanie, n) kiedy konieczność taka będzie wynikać z zaleceń lub uzgodnień z Instytucją Zarządzającą, Pośredniczącą, Wdrażającą lub Kontrolującąalbo z decyzji administracyjnych lub orzeczeń sądów lub organów ścigania, w tym organów kontroli skarbowej. W takich przypadkach strony mogą postanowić o zmianie sposobu świadczenia Wykonawcy określonego w umowie, w szczególności mogą postanowić o zmianie materiałów lub urządzeń, które mają być wykorzystane przez Wykonawcę przy realizacji przedmiotu niniejszej umowy, oraz o zmianie wynagrodzenia oraz terminu zakończenia wykonania umowy o czas niezbędny do jego wykonania, jednak nie dłużej niż o okres trwania przeszkody uniemożliwiającej wykonywanie Przedmiotu umowy w terminie pierwotnie ustalonym. 12) Wystąpią okoliczności, których strony nie mogły przewidzieć w chwili zawarcia umowy pomimo zachowania należytej staranności, które uniemożliwiają wykonanie przedmiotu umowy w terminie przewidzianym w umowie. Taka sytuacja winna być odnotowana w dzienniku budowy oraz musi być udokumentowana stosownymi protokołami podpisanymi przez kierownika budowy i inspektora nadzoru oraz zaakceptowanymi przez Zamawiającego. W takim przypadku strony mogą przesunąć termin wykonania umowy o okres równy okresowi przerw lub przestoju. 13) w przypadku podpisania przez strony aneksu do umowy i dokonania zmiany treści niniejszej umowy na podstawie art. 144 ust. 1 pkt. 2 ustawy prawo zamówień publicznych, w związku z zaistnieniem sytuacji (przesłanek) opisanej w art. 144 ust. 1 pkt. 2 ustawy prawo zamówień publicznych i zlecenia Wykonawcy wykonania dodatkowych usług, dostaw lub robót budowlanych wykraczających poza przedmiot niniejszej umowy (przedmiot zamówienia podstawowego), o ile wykonanie tych robót wpływa na termin wykonania przedmiotu niniejszej umowy. W takim przypadku Strony mogą przesunąć termin zakończenia wykonania umowy o okres wynikający z konieczności wykonania zleconych Wykonawcy dodatkowych usług, dostaw lub robót budowlanych. Nie będzie to jednak uprawniało Wykonawcy do dochodzenia jakichkolwiek roszczeń związanych ze zwiększeniem wynagrodzenia umownego określonego w niniejszej umowie, a wszelkie koszty związane z wykonaniem zakresu wskazanego w zdaniu pierwszym zostaną ujęte w wynagrodzeniu za wykonanie tego zakresu. 2. Strony postanawiają, że w przypadku przedłużenia terminu realizacji Umowy, Wykonawcy nie będzie przysługiwało roszczenie o zapłatę przez Zamawiającego kosztów ogólnych, tj. kosztów związanych bezpośrednio lub pośrednio z funkcjonowaniem Wykonawcy na budowie (w szczególności: koszty zaplecza Wykonawcy, koszty obsługi biurowej i nadzoru geodezyjnego, koszty pracownicze). Strony zgodnie postanawiają, że takie koszty, w przypadku przedłużenia terminu realizacji Umowy, uznaje się za wliczone w ramach wynagrodzenia umownego wskazanego w Umowie, za wyjątkiem przypadku wskazanego w ust. 1 pkt 13) powyżej, gdzie koszty te będą uwzględnione w przedmiotowym aneksie do umowy. 3. W przypadkach określonych w ust. 1 przedłużenie terminu wykonania Przedmiotu umowy może nastąpić o czas niezbędny do jego wykonania, jednak nie dłużej niż o okres trwania przeszkody uniemożliwiającej wykonywanie Przedmiotu umowy. Przedłużenie terminu Zamawiający warunkuje złożeniem przez Wykonawcę wniosku o sporządzenie aneksu do umowy wraz z powołaniem się na podstawę zmiany umowy i uzasadnieniem wniosku opisującym okoliczności faktyczne. Do wniosku o sporządzenie aneksu do umowy Wykonawca jest zobowiązany przedłożyć również potwierdzone za zgodność z oryginałem kserokopie dokumentów potwierdzających okoliczności faktyczne wskazywane przez Wykonawcę we wniosku. Zamawiający może zażądać od Wykonawcy okazania oryginałów przedstawionych przez Wykonawcę dokumentów. Okoliczności wskazane przez Wykonawcę winny zostać zaopiniowane przez Inżyniera Kontraktu. 4. W przypadku dokonywania zmiany treści niniejszej umowy na podstawie art. 144 ust. 1 pkt. 2 ustawy prawo zamówień publicznych, w związku z zaistnieniem sytuacji (przesłanek) opisanej w art. 144 ust. 1 pkt. 2 ustawy prawo zamówień publicznych ustala się następujące zasady postępowania: 1) Rozpoczęcie wykonywania dodatkowych usług, dostaw lub robót budowlanych wykraczających poza przedmiot niniejszej umowy (przedmiot zamówienia podstawowego) udzielanych na podstawie art. 144 ust. 1 pkt. 2 ustawy prawo zamówień publicznych może nastąpić wyłącznie po podpisaniu przez strony niniejszej umowy aneksu zmieniającego niniejszą umowę w tym zakresie. 2) Podstawą do podpisania aneksu, o którym mowa w pkt 1) powyżej będzie protokół konieczności sporządzony przez Inżyniera i zatwierdzony przez Zamawiającego. Protokół konieczności, o którym mowa w zdaniu pierwszym musi zawierać uzasadnienie wskazujące, że spełnione zostały przesłanki, o których mowa w art. 144 ust.1 pkt. 2 ustawy prawo zamówień publicznych. Podpisanie protokołu bez zawarcia stosownego dokumentu statuującego prawa i obowiązki Stron nie będzie uprawniało Wykonawcy do rozpoczęcia i wykonania robót, a koszt wykonania czynności dokonanych z naruszeniem niniejszego przepisu obciążał będzie wyłącznie Wykonawcę. 3) Rozpoczęcie wykonywania dodatkowych usług, dostaw lub robót budowlanych wykraczających poza przedmiot niniejszej umowy (przedmiot zamówienia podstawowego) udzielanych na podstawie art. 144 ust. 1 pkt. 2 ustawy prawo zamówień publicznych musi zostać poprzedzone wykonaniem dokumentacji projektowej opisującej te roboty, zgodnej z przepisami Prawa Budowlanego wraz z jego aktami wykonawczymi i uzyskaniem odpowiedniej decyzji uprawniającej do prowadzenia przedmiotowych robót jeżeli są wymagane. 4) Podstawą do ustalenia wysokości wynagrodzenia za wykonanie dodatkowych usług, dostaw lub robót budowlanych wykraczających poza przedmiot niniejszej umowy (przedmiot zamówienia podstawowego) udzielanych na podstawie art. 144 ust.1 pkt. 2 ustawy prawo zamówień publicznych będzie kosztorys ofertowy szczegółowy odpowiadający cenom obowiązującym na rynku opolskim, przygotowany przez Wykonawcę i zatwierdzony przez Zamawiającego. Przedmiotowy kosztorys stanowić będzie załącznik do aneksu, o którym mowa w pkt 1) powyżej. 5) Kosztorys ofertowy szczegółowy, o którym mowa w pkt 4) powyżejzostanie opracowany przez Wykonawcę w oparciu o następujące założenia: a) Podstawą do określenia nakładów rzeczowych w kosztorysie ofertowym szczegółowym, o którym mowa w pkt 4) powyżej będą nakłady publikowane w odpowiednich katalogach. W przypadku braku odpowiednich pozycji podstawą do określenia nakładów rzeczowych w przedmiotowym kosztorysie ofertowym szczegółowym będzie kalkulacja indywidualna nakładów rzeczowych Wykonawcy zatwierdzona przez Zamawiającego, z zastrzeżeniem iż ceny będą cenami rynkowymi, b) Dla określenia ceny jednostkowej robót, usług i dostaw ujętych w kosztorysie szczegółowym ofertowym, o którym mowa w pkt 4) powyżej zastosowane będą średnie ceny i wskaźniki (R, M, S, Ko i Z) z ostatnich opublikowanych zeszytów Sekocenbud, c) dla określenia ceny materiałów i sprzętu niepublikowanych wzeszytachSekocenbudWykonawca przedstawi cenę opartą na danych wynikających z przeprowadzonego przez Wykonawcę rozeznania rynku i zatwierdzoną przez Zamawiającego, d) koszty zakupu materiałów zawarte są w cenie materiału podanej jako średnia cena podana w zeszytach Sekocenbud, e) koszty pracy sprzętu zawarte są w cenie podanej jako średnia cena podana w zeszytach Sekocenbud, f) koszty pośrednie należy kalkulować zgodnie z zasadami przygotowania kosztorysów szczegółowych określonymi w załączniku nr 1 do Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 18 maja 2004 r. w sprawie określenia metod i podstaw sporządzania kosztorysu inwestorskiego, obliczania planowanych kosztów prac projektowych oraz planowanych kosztów robót budowlanych określonych w programie funkcjonalno-użytkowym (Dz. U. 2004 r. nr 130 poz. 1389 z późn. zm.), g) maksymalny wskaźnik narzutu zysku kalkulowanego zgodnie z zasadami określonymi w wyżej przywołanym rozporządzeniu nie może dla robót dodatkowych przekroczyć 5 % w odniesieniu do wszystkich rodzajów robót budowlanych. 6) Rozliczenie dodatkowych usług, dostaw lub robót budowlanych wykraczających poza przedmiot niniejszej umowy (przedmiot zamówienia podstawowego) udzielanych na podstawie art. 144 ust. 1 pkt. 2 ustawy prawo zamówień publicznych, zostanie dokonane na podstawie ilości wykonanych i odebranych robót na podstawie kosztorysu powykonawczego (sporządzonego na podstawie książki obmiarów) według niezmiennych cen określonych w kosztorysie ofertowym szczegółowym, o którym mowa w pkt 4) powyżej stanowiącym załącznik do aneksu, o którym mowa w pkt 1) powyżej. 5. Stosownie do postanowień art. 142 ust. 5 ustawy prawo zamówień publicznych Zamawiający przewiduje możliwość zmiany wysokości wynagrodzenia określonego w 15 ust. 1 Umowy także w przypadku:zmiany stawki podatku od towarów i usług,jeżeli zmiany te będą miały wpływ na koszty wykonania zamówienia przez Wykonawcę. W takiej sytuacji Wykonawca jest uprawniony złożyć Zamawiającemu pisemny wniosek o zmianę Umowy w zakresie płatności wynikających z faktur wystawionych po wejściu w życie przepisów zmieniających wyżej wymienione składniki. Wniosek powinien zawierać wyczerpujące uzasadnienie faktyczne i wskazanie podstaw prawnych zmiany stawki podatku od towarów i usług oraz dokładne wyliczenie kwoty wynagrodzenia należnego Wykonawcy po zmianie Umowy. Dowód potwierdzający, że zmiany te będą miały wpływ na koszty wykonania zamówienia przez Wykonawcę spoczywa wyłącznie na Wykonawcy. 6. W przypadku zmiany wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę ustalonego na podstawie art. 2 ust. 3 - 5 ustawy z dnia 10 października 2002 r. o minimalnym wynagrodzeniu za pracę, jeżeli zmiany te będą miały wpływ na koszty wykonania zamówienia przez Wykonawcę. W takiej sytuacji Wykonawca jest uprawniony złożyć Zamawiającemu pisemny wniosek o zmianę Umowy w zakresie płatności wynikających z faktur wystawionych po wejściu w życie przepisów zmieniających wysokość minimalnego wynagrodzenia za pracę. Wniosek powinien zawierać wyczerpujące uzasadnienie faktyczne i wskazanie podstaw prawnych oraz dokładne wyliczenie kwoty wynagrodzenia należnego Wykonawcy po zmianie Umowy, w szczególności Wykonawca zobowiązuje się wykazać związek pomiędzy wnioskowaną kwotą podwyższenia wynagrodzenia, a wpływem zmiany minimalnego wynagrodzenia za pracę na kalkulację wynagrodzenia. Wniosek powinien obejmować jedynie dodatkowe koszty realizacji Umowy, które Wykonawca obowiązkowo ponosi w związku z podwyższeniem wysokości płacy minimalnej. Zamawiający oświadcza, iż nie będzie akceptował kosztów wynikających z podwyższenia wynagrodzeń pracownikom Wykonawcy, które nie są konieczne w celu ich dostosowania do wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę, w szczególności koszty podwyższenia wynagrodzenia w kwocie przewyższającej wysokość płacy minimalnej. Wykonawca przedłoży Zamawiającemu kopie wszystkich umów uzasadniających ewentualną podwyżkę i upoważnia niniejszym Zamawiającego do przetwarzania danych osobowych objętych przedmiotowymi dokumentami. 7. W przypadku zmian zasad podlegania ubezpieczeniom społecznym lub ubezpieczeniu zdrowotnemu lub zmiany wysokości stawki składki na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne, jeżeli zmiany te będą miały wpływ na koszty wykonania zamówienia przez Wykonawcę. W takiej sytuacji Wykonawca jest uprawniony złożyć Zamawiającemu pisemny wniosek o zmianę Umowy w zakresie płatności wynikających z faktur wystawionych po zmianie zasad podlegania ubezpieczeniom społecznym lub ubezpieczeniu zdrowotnemu lub wysokości składki na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne. Wniosek powinien zawierać wyczerpujące uzasadnienie faktyczne i wskazanie podstaw prawnych oraz dokładne wyliczenie kwoty wynagrodzenia Wykonawcy po zmianie Umowy, w szczególności Wykonawca zobowiązuje się wykazać związek pomiędzy wnioskowaną kwotą podwyższenia wynagrodzenia a wpływem zmiany zasad, o których mowa w niniejszym punkcie na kalkulację wynagrodzenia. Wniosek może obejmować jedynie dodatkowe koszty realizacji Umowy, które Wykonawca obowiązkowo ponosi w związku ze zmianą zasad, o których mowa w niniejszym punkcie. 8. Zmiana Umowy w zakresie zmiany wynagrodzenia z przyczyn określonych powyżej w ust. 5 pkt 5), 6) i 7) obejmować będzie wyłącznie płatności za prace, których w dniu zmiany odpowiednio stawki podatku VAT, wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę i składki na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne, jeszcze nie wykonano. 9. Obowiązek wykazania wpływu zmian, o których mowa w ust. 5 niniejszego paragrafu na zmianę wynagrodzenia umownego należy do Wykonawcy pod rygorem odmowy dokonania zmiany Umowy przez Zamawiającego. Wykonanie wszelkich niezbędnych ekspertyz i wyliczeń należy wyłącznie do Wykonawcy pod rygorem odmowy dokonania zmiany Umowy przez Zamawiającego, a dowody powyższe Wykonawca przeprowadzi na własny koszt, który został ujęty w wynagrodzeniu umownym. 10. W sprawach nieuregulowanych niniejszym paragrafem zastosowanie znajdują przepisy ustawy Prawo zamówień publicznych regulujące możliwość zmiany umowy, w tym przepisy umożliwiające dokonywanie nieistotnych zmian umowy
IV.6) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.6.1) Sposób udostępniania informacji o charakterze poufnym (jeżeli dotyczy):

Środki służące ochronie informacji o charakterze poufnym

IV.6.2) Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu:
Data: 21/04/2017, godzina: 10:00,
Skrócenie terminu składania wniosków, ze względu na pilną potrzebę udzielenia zamówienia (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem):
nie
Wskazać powody:

Język lub języki, w jakich mogą być sporządzane oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu
> polski
IV.6.3) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)
IV.6.4) Przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie
IV.6.5) Przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, jeżeli środki służące sfinansowaniu zamówień na badania naukowe lub prace rozwojowe, które zamawiający zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia, nie zostały mu przyznane nie
IV.6.6) Informacje dodatkowe:

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.