eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Jasło › Pełnienie nadzoru autorskiego wraz z nadzorem uprawnionego geologa na zadaniu inwestycyjnym p.n. Likwidacja osuwiska wraz z odbudową drogi powiatowej Nr 1829R Jareniówka - Jabłonica - gr. wojew. - (Czermna) w m. Bączal Górny oraz zadaniu inwestycyjnym p.n. Likwidacja osuwisk wraz z odbudową drogi powiatowej Nr 1838R Bieździedza - Sowina - (Januszkowice) w m. Sowina

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2013-04-18

Jasło: Pełnienie nadzoru autorskiego wraz z nadzorem uprawnionego geologa na zadaniu inwestycyjnym p.n. Likwidacja osuwiska wraz z odbudową drogi powiatowej Nr 1829R Jareniówka - Jabłonica - gr. wojew. - (Czermna) w m. Bączal Górny oraz zadaniu inwestycyjnym p.n. Likwidacja osuwisk wraz z odbudową drogi powiatowej Nr 1838R Bieździedza - Sowina - (Januszkowice) w m. Sowina
Numer ogłoszenia: 59297 - 2013; data zamieszczenia: 18.04.2013
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi

Zamieszczanie ogłoszenia: nieobowiązkowe

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Powiat Jasielski , ul. Rynek 18, 38-200 Jasło, woj. podkarpackie, tel. 013 4483410 w. 108, faks 013 4463189.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.powiat.jaslo.pl/zamowienia

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Pełnienie nadzoru autorskiego wraz z nadzorem uprawnionego geologa na zadaniu inwestycyjnym p.n. Likwidacja osuwiska wraz z odbudową drogi powiatowej Nr 1829R Jareniówka - Jabłonica - gr. wojew. - (Czermna) w m. Bączal Górny oraz zadaniu inwestycyjnym p.n. Likwidacja osuwisk wraz z odbudową drogi powiatowej Nr 1838R Bieździedza - Sowina - (Januszkowice) w m. Sowina.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.

II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: 1. Przedmiotem zamówienia jest usługa polegająca na pełnieniu nadzoru autorskiego wraz z nadzorem uprawionego geologa nad projektami budowlanymi, na podstawie których realizowane są zadania inwestycyjne p.n. Likwidacja osuwiska wraz z odbudową drogi powiatowej Nr 1829R Jareniówka - Jabłonica - gr. wojew. - (Czermna) w m. Bączal Górny oraz zadanie inwestycyjne p.n. Likwidacja osuwiska wraz z odbudową drogi powiatowej Nr 1838R Bieździedza - Sowina - (Januszkowice) w m. Sowina. Przedmiot zamówienia obejmuje dwa zadania, z których każde stanowi oddzielne zamówienie. ZADANIE NR 1 - pełnienie nadzoru autorskiego wraz z nadzorem uprawnionego geologa nad realizacją zadania inwestycyjnego pn. Likwidacja osuwiska wraz z odbudową drogi powiatowej Nr 1829R Jareniówka - Jabłonica - gr. wojew. - (Czermna) w m. Bączal Górny opisanego w dokumentacji projektowej stanowiącej zał. nr 8 i 9 do SIWZ. ZADANIE NR 2 - pełnienie nadzoru autorskiego wraz z nadzorem uprawnionego geologa nad realizacją zadania inwestycyjnego pn. Likwidacja osuwiska wraz z odbudową drogi powiatowej Nr 1838R Bieździedza - Sowina - (Januszkowice) w m. Sowina opisanego w dokumentacji projektowej stanowiącej zał. nr 8 i 9 do SIWZ 2. Do obowiązków Wykonawcy podczas pełnienia nadzoru autorskiego należy pełny zakres czynności określony w przepisach ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. - Prawo budowlane (t.j. Dz. U. z 2010 r. Nr 243 poz. 1623 ze zm.) oraz w szczególności: a) stwierdzanie w toku wykonywania robót budowlanych zgodności realizacji z dokumentacja projektową, przepisami techniczno-budowlanymi, obowiązującymi normami; b) wyjaśnianie wątpliwości dotyczących projektu i zawartych w nim rozwiązań w terminie 5 dni od daty ich zgłoszenia, a w razie konieczności wykonanie rysunków roboczych szczegółów; c) uzgadnianie z Zamawiającym i Wykonawcą robót możliwości wprowadzania rozwiązań zamiennych w stosunku do przewidzianych w projekcie, zgłoszonych przez kierownika budowy, inspektora nadzoru lub inwestora, w odniesieniu do materiałów i konstrukcji oraz rozwiązań technicznych; d) uczestniczenie na wezwanie Zamawiającego w komisjach, naradach technicznych organizowanych przez Zamawiającego; e) uczestnictwo w odbiorach częściowych i końcowych na wezwanie Zamawiającego; f) opiniowanie i uzgadnianie dokumentacji technicznej opracowanej przez Wykonawcę robót budowlanych w ramach ceny kontraktowej w terminie 14 dni od daty jej przekazania do zaopiniowania oraz uczestniczenie we wszystkich innych czynnościach mających na celu doprowadzenie do osiągnięcia projektowanych zdolności użytkowych obiektów; g) czuwanie by zakres wprowadzonych zmian nie spowodował istotnej zmiany zatwierdzonego projektu budowlanego, wymagającej uzyskania nowego zgłoszenia zamiaru rozpoczęcia robót, a w przypadku konieczności wprowadzenia zmian istotnych przygotowanie dokumentacji zamiennej i wszelkich wystąpień do instytucji opiniujących i organu wydającego nowe zgłoszenie zamiaru rozpoczęcia robót, w terminie uzgodnionym z Zamawiającym dostosowanym do potrzeb budowy; h) zapewnienie udziału przedstawicieli poszczególnych branż budowlanych i uprawnionego geologa w sprawowaniu nadzoru autorskiego zgodnie ze specyfiką przedmiotu zamówienia; i) ocena wyników szczegółowych badań materiałów i konstrukcji w zakresie zgodności z rozwiązaniami projektowymi, normami i innymi obowiązującymi przepisami prawa; j) niezwłoczne informowanie Zamawiającego i Wykonawcy robót budowlanych o wszelkich dostrzeżonych błędach w realizacji inwestycji, a w szczególności o powstałych w trakcie budowy rozbieżnościach z dokumentacją projektową; k) dokonywanie stosownych zapisów na rysunkach wchodzących w skład dokumentacji projektowej; l) sporządzanie protokołów, notatek i/lub zapisów z ustaleń; m) informowanie Zamawiającego o konieczności wykonania zamówień dodatkowych lub robót zamiennych nieprzewidzianych umową zawartą przez Zamawiającego z Wykonawcą robót budowlanych; n) opracowanie kosztorysów inwestorskich i specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót na roboty dodatkowe nie objęte dokumentacją projektową a wynikłe w trakcie realizacji robót; o) niezwłoczne uzgadnianie i ocenę zasadności, wprowadzenia rozwiązań zamiennych lub korygujących w stosunku do przewidzianych w dokumentacji projektowej, a zgłaszanych przez Zamawiającego lub Wykonawcę robót w toku prowadzonych prac, w szczególności w stosunku do rozwiązań technicznych i technologicznych; p) bieżące doradzanie we wszystkich sprawach związanych z realizacją inwestycji; q) potwierdzenie oświadczenia Kierownika Budowy zgodnie z art. 57 ust. 1 pkt. 2 lit. a ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. - Prawo budowlane (t.j. Dz. U. z 2010 r. Nr 243 poz. 1623 ze zm.); r) innych zagadnień mogących powstać w trakcie realizacji zadania..

II.1.5) przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:

  • Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających
  • Zamawiający przewiduje możliwość udzielenia zamówień uzupełniających (w okresie 3 lat od udzielenia zamówienia podstawowego) do wysokości 30% zamówienia podstawowego, polegających na powtórzeniu tego samego rodzaju zamówień.

II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 71.24.80.00-8.

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak, liczba części: 2.

II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 30.08.2013.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: nie dotyczy

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • ocena spełniania tego warunku odbędzie się na podstawie oświadczenia - zał. nr 3

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • ocena spełniania tego warunku odbędzie się na podstawie oświadczenia - zał. nr 3

  • III.3.3) Potencjał techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • ocena spełniania tego warunku odbędzie się na podstawie oświadczenia - zał. nr 3

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Wykonawca winien dysponować osobą, która posiada uprawnienia budowlane do projektowania bez ograniczeń w specjalności drogowej lub bez ograniczeń w specjalności konstrukcyjno-budowlanej obejmującej również projektowanie dróg - ocena spełniania tego warunku odbędzie się na podstawie oświadczenia - załącznik nr 3, wykazu osób, które pełnić będą funkcję Inspektora nadzoru autorskiego - załącznik nr 4, oświadczenia o posiadanych uprawnieniach - załącznik nr 5 oraz zobowiązania innych podmiotów - załącznik nr 6 (jeżeli dotyczy)

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • ocena spełniania tego warunku odbędzie się na podstawie oświadczenia - załącznik nr 3

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

  • wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;
  • oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

  • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
  • aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.

III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

  • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej

  • lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

1. Jeżeli Wykonawcy ubiegają się wspólnie o udzielenie zamówienia - pełnomocnictwo do reprezentowania w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. 2. Upoważnienie do podpisania oferty, o ile nie wynika ono z dokumentów dołączonych do oferty, 3. Zobowiązanie innych podmiotów - załącznik nr 6 (jeżeli dotyczy) - ORYGINAŁ

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.3) ZMIANA UMOWY

przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

1. Zmiana umowy może nastąpić, po ewentualnej zmianie przepisu dotyczącego wysokości stawki podatku od towarów i usług VAT, co skutkować będzie zmianą kwoty netto i naliczonych kwot podatku VAT, do usług wykonywanych po dniu w którym przepisy zaczną obowiązywać. Cena ryczałtowa pozostanie bez zmian. 2. Zmiana umowy może nastąpić w okoliczności zaistnienia, po zawarciu umowy, przypadku siły wyższej, przez którą, na potrzeby niniejszego warunku rozumieć należy zdarzenie zewnętrzne wobec łączącej strony więzi prawnej: 1) o charakterze niezależnym od stron, 2) którego strony nie mogły przewidzieć przed zawarciem umowy, 3) którego nie można uniknąć ani któremu strony nie mogły zapobiec przy zachowaniu należytej staranności, 4) którego nie można przypisać drugiej stronie Za siłę wyższą warunkującą zmianę umowy uważać się będzie w szczególności: powódź, pożar i inne klęski żywiołowe, zamieszki, strajki, ataki terrorystyczne, działania wojenne, nagłe załamania warunków atmosferycznych, promieniowanie lub skażenia oraz będące następstwem tych zdarzeń przerwy w dostawie energii elektrycznej. 3. Zamawiający dopuszcza zmianę terminu wykonania zamówienia, jeżeli zostanie wydłużony termin wykonania robót budowlanych.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.powiat.jaslo.pl/zamowienia
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Starostwo Powiatowe w Jaśle, Rynek 18, 38-200 Jasło, w pokoju nr 307.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 29.04.2013 godzina 10:00, miejsce: Starostwo Powiatowe w Jaśle, Rynek 18, 38-200 Jasło, w Sekretariacie Starosty (pokój nr 314).

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH

CZĘŚĆ Nr: 1 NAZWA: ZADANIE NR 1 - pełnienie nadzoru autorskiego wraz z nadzorem uprawnionego geologa nad realizacją zadania inwestycyjnego pn. Likwidacja osuwiska wraz z odbudową drogi powiatowej Nr 1829R Jareniówka - Jabłonica - gr. wojew. - (Czermna) w m. Bączal Górny.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Pełnienie nadzoru autorskiego wraz z nadzorem uprawnionego geologa nad realizacją zadania inwestycyjnego pn. Likwidacja osuwiska wraz z odbudową drogi powiatowej Nr 1829R Jareniówka - Jabłonica - gr. wojew. - (Czermna) w m. Bączal Górny opisanego w dokumentacji projektowej stanowiącej zał. nr 8 i 9 do SIWZ. Do obowiązków Wykonawcy podczas pełnienia nadzoru autorskiego należy pełny zakres czynności określony w przepisach ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. - Prawo budowlane (t.j. Dz. U. z 2010 r. Nr 243 poz. 1623 ze zm.) oraz w szczególności: a) stwierdzanie w toku wykonywania robót budowlanych zgodności realizacji z dokumentacją projektową, przepisami techniczno-budowlanymi, obowiązującymi normami; b) wyjaśnianie wątpliwości dotyczących projektu i zawartych w nim rozwiązań w terminie 5 dni od daty ich zgłoszenia, a w razie konieczności wykonanie rysunków roboczych szczegółów; c) uzgadnianie z Zamawiającym i Wykonawcą robót możliwości wprowadzania rozwiązań zamiennych w stosunku do przewidzianych w projekcie, zgłoszonych przez kierownika budowy, inspektora nadzoru lub inwestora, w odniesieniu do materiałów i konstrukcji oraz rozwiązań technicznych; d) uczestniczenie na wezwanie Zamawiającego w komisjach, naradach technicznych organizowanych przez Zamawiającego; e) uczestnictwo w odbiorach częściowych i końcowych na wezwanie Zamawiającego; f) opiniowanie i uzgadnianie dokumentacji technicznej opracowanej przez Wykonawcę robót budowlanych w ramach ceny kontraktowej w terminie 14 dni od daty jej przekazania do zaopiniowania oraz uczestniczenie we wszystkich innych czynnościach mających na celu doprowadzenie do osiągnięcia projektowanych zdolności użytkowych obiektów; g) czuwanie by zakres wprowadzonych zmian nie spowodował istotnej zmiany zatwierdzonego projektu budowlanego, wymagającej uzyskania nowego zgłoszenia zamiaru rozpoczęcia robót, a w przypadku konieczności wprowadzenia zmian istotnych przygotowanie dokumentacji zamiennej i wszelkich wystąpień do instytucji opiniujących i organu wydającego nowe zgłoszenie zamiaru rozpoczęcia robót, w terminie uzgodnionym z Zamawiającym dostosowanym do potrzeb budowy; h) zapewnienie udziału przedstawicieli poszczególnych branż budowlanych i uprawnionego geologa w sprawowaniu nadzoru autorskiego zgodnie ze specyfiką przedmiotu zamówienia; i) ocena wyników szczegółowych badań materiałów i konstrukcji w zakresie zgodności z rozwiązaniami projektowymi, normami i innymi obowiązującymi przepisami prawa; j) niezwłoczne informowanie Zamawiającego i Wykonawcy robót budowlanych o wszelkich dostrzeżonych błędach w realizacji inwestycji, a w szczególności o powstałych w trakcie budowy rozbieżnościach z dokumentacją projektową; k) dokonywanie stosownych zapisów na rysunkach wchodzących w skład dokumentacji projektowej; l) sporządzanie protokołów, notatek i/lub zapisów z ustaleń; m) informowanie Zamawiającego o konieczności wykonania zamówień dodatkowych lub robót zamiennych nieprzewidzianych umową zawartą przez Zamawiającego z Wykonawcą robót budowlanych; n) opracowanie kosztorysów inwestorskich i specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót na roboty dodatkowe nie objęte dokumentacją projektową a wynikłe w trakcie realizacji robót; o) niezwłoczne uzgadnianie i ocenę zasadności, wprowadzenia rozwiązań zamiennych lub korygujących w stosunku do przewidzianych w dokumentacji projektowej, a zgłaszanych przez Zamawiającego lub Wykonawcę robót w toku prowadzonych prac, w szczególności w stosunku do rozwiązań technicznych i technologicznych; p) bieżące doradzanie we wszystkich sprawach związanych z realizacją inwestycji; q) potwierdzenie oświadczenia Kierownika Budowy zgodnie z art. 57 ust. 1 pkt. 2 lit. a ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. - Prawo budowlane (t.j. Dz. U. z 2010 r. Nr 243 poz. 1623 ze zm.); r) innych zagadnień mogących powstać w trakcie realizacji zadania..

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 71.24.80.00-8.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 30.08.2013.
  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 2 NAZWA: ZADANIE NR 2 - pełnienie nadzoru autorskiego wraz z nadzorem uprawnionego geologa nad realizacją zadania inwestycyjnego pn. Likwidacja osuwiska wraz z odbudową drogi powiatowej Nr 1838R Bieździedza - Sowina - (Januszkowice) w m. Sowina.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Pełnienie nadzoru autorskiego wraz z nadzorem uprawnionego geologa nad realizacją zadania inwestycyjnego pn. Likwidacja osuwiska wraz z odbudową drogi powiatowej Nr 1829R Jareniówka - Jabłonica - gr. wojew. - (Czermna) w m. Bączal Górny opisanego w dokumentacji projektowej stanowiącej zał. nr 8 i 9 do SIWZ. Do obowiązków Wykonawcy podczas pełnienia nadzoru autorskiego należy pełny zakres czynności określony w przepisach ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. - Prawo budowlane (t.j. Dz. U. z 2010 r. Nr 243 poz. 1623 ze zm.) oraz w szczególności: a) stwierdzanie w toku wykonywania robót budowlanych zgodności realizacji z dokumentacją projektową, przepisami techniczno-budowlanymi, obowiązującymi normami; b) wyjaśnianie wątpliwości dotyczących projektu i zawartych w nim rozwiązań w terminie 5 dni od daty ich zgłoszenia, a w razie konieczności wykonanie rysunków roboczych szczegółów; c) uzgadnianie z Zamawiającym i Wykonawcą robót możliwości wprowadzania rozwiązań zamiennych w stosunku do przewidzianych w projekcie, zgłoszonych przez kierownika budowy, inspektora nadzoru lub inwestora, w odniesieniu do materiałów i konstrukcji oraz rozwiązań technicznych; d) uczestniczenie na wezwanie Zamawiającego w komisjach, naradach technicznych organizowanych przez Zamawiającego; e) uczestnictwo w odbiorach częściowych i końcowych na wezwanie Zamawiającego; f) opiniowanie i uzgadnianie dokumentacji technicznej opracowanej przez Wykonawcę robót budowlanych w ramach ceny kontraktowej w terminie 14 dni od daty jej przekazania do zaopiniowania oraz uczestniczenie we wszystkich innych czynnościach mających na celu doprowadzenie do osiągnięcia projektowanych zdolności użytkowych obiektów; g) czuwanie by zakres wprowadzonych zmian nie spowodował istotnej zmiany zatwierdzonego projektu budowlanego, wymagającej uzyskania nowego zgłoszenia zamiaru rozpoczęcia robót, a w przypadku konieczności wprowadzenia zmian istotnych przygotowanie dokumentacji zamiennej i wszelkich wystąpień do instytucji opiniujących i organu wydającego nowe zgłoszenie zamiaru rozpoczęcia robót, w terminie uzgodnionym z Zamawiającym dostosowanym do potrzeb budowy; h) zapewnienie udziału przedstawicieli poszczególnych branż budowlanych i uprawnionego geologa w sprawowaniu nadzoru autorskiego zgodnie ze specyfiką przedmiotu zamówienia; i) ocena wyników szczegółowych badań materiałów i konstrukcji w zakresie zgodności z rozwiązaniami projektowymi, normami i innymi obowiązującymi przepisami prawa; j) niezwłoczne informowanie Zamawiającego i Wykonawcy robót budowlanych o wszelkich dostrzeżonych błędach w realizacji inwestycji, a w szczególności o powstałych w trakcie budowy rozbieżnościach z dokumentacją projektową; k) dokonywanie stosownych zapisów na rysunkach wchodzących w skład dokumentacji projektowej; l) sporządzanie protokołów, notatek i/lub zapisów z ustaleń; m) informowanie Zamawiającego o konieczności wykonania zamówień dodatkowych lub robót zamiennych nieprzewidzianych umową zawartą przez Zamawiającego z Wykonawcą robót budowlanych; n) opracowanie kosztorysów inwestorskich i specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót na roboty dodatkowe nie objęte dokumentacją projektową a wynikłe w trakcie realizacji robót; o) niezwłoczne uzgadnianie i ocenę zasadności, wprowadzenia rozwiązań zamiennych lub korygujących w stosunku do przewidzianych w dokumentacji projektowej, a zgłaszanych przez Zamawiającego lub Wykonawcę robót w toku prowadzonych prac, w szczególności w stosunku do rozwiązań technicznych i technologicznych; p) bieżące doradzanie we wszystkich sprawach związanych z realizacją inwestycji; q) potwierdzenie oświadczenia Kierownika Budowy zgodnie z art. 57 ust. 1 pkt. 2 lit. a ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. - Prawo budowlane (t.j. Dz. U. z 2010 r. Nr 243 poz. 1623 ze zm.); r) innych zagadnień mogących powstać w trakcie realizacji zadania..

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 71.24.80.00-8.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 30.08.2013.
  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.