eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Lubań › Przebudowa drogi gminnej -ul. Wyspowej w Lubaniu

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2015-04-27

Lubań: Przebudowa drogi gminnej -ul. Wyspowej w Lubaniu
Numer ogłoszenia: 59067 - 2015; data zamieszczenia: 27.04.2015
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Burmistrz Miasta Lubań , ul. 7 Dywizji 14, 59-800 Lubań, woj. dolnośląskie, tel. 075 6464400, faks 075 6464405.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.luban.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Przebudowa drogi gminnej -ul. Wyspowej w Lubaniu.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.

II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przebudowa drogi gminnej -ul. Wyspowej w Lubaniu. 1) Przedmiot robót budowlanych Przedmiotem robót budowlanych jest przebudowa istniejących nawierzchni jezdni i chodników polegająca na wykonaniu nowej konstrukcji i nawierzchni bitumicznej jezdni, poprzez rozbiórkę istniejącej nawierzchni i wykonaniu nowych podbudów oraz przebudowa istniejących nawierzchni chodników na nowe konstrukcje z kostki betonowej brukowej na podbudowie z kruszywa łamanego. Przebudowie podlegają również wszystkie konstrukcje nawierzchni zjazdów na poszczególne nieruchomości zlokalizowane w ciągach chodnikowych na nową nawierzchnię z kostki betonowej brukowej. W ramach wykonanych robót budowlanych zostanie zapewnione właściwe odwodnienie powierzchniowe nowych nawierzchni poprzez zaprojektowane normatywne spadki poprzeczne i podłużne nawierzchni, budowę ścieków przykrawężnikowych odprowadzających spływające wody opadowe i roztopowe do istniejących i projektowanych studzienek ściekowych wraz z regulacją wpustów ściekowych, podłączonych przykanalikami do istniejącej w ulicy kanalizacji deszczowej. Roboty budowlane będą prowadzone na terenie działek nr: 42, 43 (AM9 , Obr 3 Lubań). 2) Parametry przyjęte do projektowania drogi: - szerokość jezdni: 5,00m; - szerokość chodników: 1,25 ÷ 2,00m (do podmurówek/cokołów ogrodzeń poszczególnych nieruchomości lub obramowania z projektowanych obrzeży betonowych; - nawierzchnia jezdni: bitumiczna z betonu asfaltowego warstwa wyrównująco-profilująca (wiążąca) grubości 4cm, warstwa ścieralna SMA grubości 4cm; - nawierzchnia chodników i zjazdów z betonowej kostki brukowej na podbudowie z kruszywa łamanego; - odchylenie poprzeczne nawierzchni jezdni daszkowe 2%, na łuku jednostronne 2%, chodników jednostronne 2% w kierunku ścieku przykrawężnikowego - obramowanie nawierzchni jezdni z krawężników betonowych 15x30cm, na zjazdach i przejściach dla pieszych najazdowych 15x22cm, obramowanie chodników, zjazdów z obrzeży betonowych w wskazanych na rysunku PZT lokalizacjach. Początek przebudowy znajduje się w osi skrzyżowania ulicy Wyspowej z ulicą Różaną natomiast zakres robót na krawędzi jezdni ul. Różanej - drogi powiatowej. Koniec opracowania i zakres robót znajduję się w rejonie nieruchomości Wyspowa nr 11 tj. początek ścieżki z kostki betonowej brukowej - dojścia do kładki nad Młynówką. Zagospodarowanie terenu pasa drogowego dla głównych jego elementów pozostaje bez większych zmian przy założeniu ujednolicenia szerokości jezdni do 5,00m, co umożliwia przy wąskim pasie drogowym zaprojektowanie minimalnych szerokości chodników lub opasek utwardzonych poza krawężnikami. Projektuje się nową konstrukcję nawierzchni jezdni poprzez wykonanie podbudowy z kruszywa łamanego 0/31,5mm o gr. 25cm, dwuwarstwowo oraz nawierzchni bitumicznej dwuwarstwowej o łącznej grubości 8cm. Istniejące chodniki podlegają przebudowie na chodniki o nawierzchni z kostki betonowej brukowej szarej, zjazdy z kostki czerwonej na podbudowie z kruszywa łamanego grubości 10cm w chodniku i 15cm pod zjazdami. Obramowanie chodników od strony zewnętrznej (strony zabudowy mieszkaniowej) w przeważającej długości będą stanowiły podmurówki ogrodzeń. W lokalizacjach ich braku zaprojektowano obrzeża betonowe 8x30cm.Nowym nawierzchniom zaprojektowano spadki poprzeczne: dla jezdni daszkowy i jednostronny 2%, dla chodników jednostronny 2% w kierunku ścieku przykrawężnikowego. Ze względu na dostosowanie nawierzchni chodnika i zjazdów do istniejących poziomów na poszczególnych posesjach dopuszcza się zastosowanie spadku poprzecznego chodnika w przedziale od 1,0% do 3,0%. Na odcinku od 0+031,65 km do końca opracowania zaprojektowano ścieki przykrawężnikowe. Ściek przykrawężnikowy zaprojektowano z kostki betonowej brukowej, szerokości 20cm. Dla sprawnego odbioru wód opadowych zaprojektowano dodatkowo cztery wpusty uliczne ze studzienkami podłączonymi przykanalikami do istniejącego kanału deszczowego. 3. Powierzchnia elementów podlegających przebudowie: - jezdnia bitumiczna = 1.557,35m2 - powierzchnia chodników = 632,92m2 - powierzchnia zjazdów = 300,20m2 - powierzchni wyspy utwardzonej kruszywem = 42,15m2 Długość zabudowanych elementów liniowych: - krawężniki betonowe najazdowe 15x22cm = 216,00m - krawężniki betonowe wystające 15x30cm = 442,67m - obrzeża betonowe = 350,56m - opornik = 11,10m - ściek przykrawężnikowy = 506,00m Długość odcinka ulicy w zakresie opracowania wynosi = 309,90m. 4) Przekroje poprzeczne - konstrukcyjne Konstrukcję nawierzchni jezdni, chodników i zjazdów zaprojektowano na podstawie określonych: warunków gruntowo-wodnych podłoża nawierzchni oraz zasad projektowania konstrukcji nawierzchni zgodnie z załącznikiem nr 4 i 5 do rozp. MTiGM z dnia 02.03.1999 r. w sprawie warunków technicznych , jakim powinny odpowiadać drogi publiczne i ich usytuowanie (Dz. U. nr 43, poz.430 z 1999 r.). Do projektowania konstrukcji nawierzchni przyjęto parametry jak dla dróg klasy L i D w strefie zamieszkania. Zaprojektowano następujące konstrukcje nawierzchni: 1) jezdnia, pełna konstrukcja: - warstwa ścieralna SMA 0/11, grub. 4cm; - geosiatka do wzmacniania mas bitumicznych; - warstwa wiążąca z betonu asfaltowego (AC-0/16-W-35/50 ), grub. 4cm; - podbudowa dwuwarstwowa (15+10cm z kruszywem łamanym 0/31,5mm; grubości 25cm, stabilizowana mechanicznie; - podłoże z gruntu rodzimego splantowane i zagęszczone mechanicznie. 2) chodniki: - kostka betonowa brukowa, szara grubości 8cm, na podsypce piaskowej grub. 3cm; - podbudowa z kruszywa łamanego 0-31,5mm, stabilizowanego mechanicznie; grub. 10cm; - podłoże z gruntu rodzimego splantowane i zagęszczone mechanicznie. 3) zjazdy: - kostka betonowa brukowa, kolor grubości 8cm na podsypce piaskowej grub. 3cm; -podbudowa z kruszywa łamanego 0-31,5mm; stabilizowanego mechanicznie; grub. 15cm; - podłoże z gruntu rodzimego splantowane i zagęszczone mechanicznie. W celu wydłużenia trwałości nawierzchni bitumicznej zaprojektowano wykonanie wzmocnienia warstw asfaltowych geosiatką z włókna szklanego. Wzmocnienie należy wykonać na całej szerokości jezdni: Siatka wzmacniająca powinien spełniać wymagania: wytrzymałość na rozciąganie siatki w obu kierunkach nie mniej niż 50kN/m, wymiary oczek 40x40mm, odporność termiczna nie mniej niż 165°C, maksymalne wydłużenie przy zerwaniu 3%, wyrób powinien posiadać aprobatę techniczną i stosowne dopuszczenie do stosowania w budownictwie drogowym. 5) Obramowanie jezdni Nawierzchnię jezdni należy obramować krawężnikami betonowymi najazdowymi 15x22cm (zjazdy, przejścia dla pieszych) lub wystającymi 15x30cm na ławie betonowej z oporem z betonu C12/15 o Fb=0,06m2. Ich zabudowę w planie i profilu należy dostosować do istniejących poziomów w sąsiedztwie pasa drogowego. Nową nawierzchnię jezdni i chodników należy wykonać uwzględniając istniejącą zabudowę, poziomy posesji, zjazdów na posesje, (wejścia, podjazdy) z uwzględnieniem również skrajni drogowej. Na przejściach dla pieszych maksymalne wyniesienie krawędzi może wynosić 2cm. Nawierzchnie chodników i zjazdów należy obramować obrzeżami betonowymi 8x30cm na ławie betonowej z oporem z betonu C12/15 o Fb=0,04m2. 6) Roboty ziemne. W ramach robót ziemnych należy wykonać korytowanie pod nową konstrukcję nawierzchni jezdni, chodników, zjazdów , wykopy liniowe pod zabudowę krawężników betonowych, obrzeży betonowych oraz regulację studzienek ściekowych i budowę lub przebudowę przykanalików. Po wykonaniu robót nawierzchniowych w jezdni i na chodnikach pozostały teren w ich sąsiedztwie należy uporządkować a tereny zielone obsiać trawą. 7) Odwodnienie. Odprowadzenia wód powierzchniowych z wszystkich utwardzonych nawierzchni zapewnia się poprzez zaprojektowane spadki poprzeczne i podłużne oraz zaprojektowane ścieki przykrawężnikowe z betonowej kostki brukowej, bezfazowej o szerokości 20cm, które należy zabudować na ławach betonowych z oporem z betonu C12/15 o Fb=0,03m2. Wodę ze ścieków odprowadzono do istniejących i projektowanych (4 szt.) studzienek ściekowych a następnie przykanalikami PVC fi 200 do istniejącej kanalizacji deszczowej. Studzienki ściekowe - wpusty deszczowe należy regulować w pionie i planie dostosowując do nowych poziomów i lokalizacji krawężników/ścieków. W razie ujawnionego podczas korytowania złego stanu technicznego, przebudować w całości lub tylko zwieńczenia. Wszystkie studzienki należy oczyścić z osadu a przykanaliki przepłukać ciśnieniowo, jak również kanał główny kdO200 na całej długości do wylotu do Młynówki. 8) Roboty wykończeniowe. Wszystkie istniejące włazy kanałowe na studniach, wpusty deszczowe, skrzynki zaworowe i nakrywy studni teletechnicznych należy wyregulować do poziomu nowych nawierzchni. Po wykonaniu robót nawierzchniowych w jezdni i na chodnikach pozostały teren należy uporządkować. 9)Wykonawca winien uwzględnić wszystkie koszty i czynności niezbędne do wykonania przedmiotu zamówienia zgodnie z prawem i najlepszą wiedzą techniczną, między innymi związane z: a) zabezpieczeniem i oznakowaniem plac budowy, b) wykonaniem prób szczelności oraz niezbędnych pomiarów i badań,, c) obsługą inwestycji przez uprawnionego geodetę, d) wykonaniem inwentaryzacji geodezyjnej powykonawczej, e) opracowaniem dokumentacji powykonawczej, f) wykonaniem wszelkich prac tymczasowych i pomocniczych poza tymi, dla których przewidziano odrębną pozycję w przedmiarze robót, g) uzyskaniem pozwoleń na zajęcie pasa drogowego drogi powiatowej i ponoszeniem opłat z tego tytułu, h) opracowaniem projektu tymczasowej organizacji ruchu na drogach publicznych, i) powiadomieniem zarządców i właścicieli nieruchomości o planowanych terminach prowadzonych robót, j) przywróceniem terenu i pasów drogowych do stanu poprzedniego, potwierdzonych protokołami odbioru podpisanymi przez zarządców i właścicieli nieruchomości oraz zarządców dróg, k) zebrania, transportu i utylizacji odpadów, które powstaną w związku z realizacją przedmiotu zamówienia, l) zapewnieniem dozoru mienia na terenie robót, m) zabezpieczenie instalacji, urządzeń i obiektów na terenie robót i w jej bezpośrednim otoczeniu, przed ich zniszczeniem lub uszkodzeniem w trakcie wykonywania robót..

II.1.5) przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:

  • Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających
  • Zamawiający przewiduje udzielenie zamówienia uzupełniającego w trybie zamówienia z wolnej ręki - na zasadach określonych w art.67 ust.1 pkt.6 ustawy Prawo zamówień publicznych (udzielenie dotychczasowemu wykonawcy robót budowlanych zamówień uzupełniających, stanowiących nie więcej niż 50% wartości zamówienia podstawowego i polegających na powtórzeniu tego samego rodzaju zamówień).

II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.00.00.00 - Roboty budowlane 45.11.12.00 - Roboty w zakresie przygotowania terenu pod budowę i roboty ziemne 45.11.27.30 - Roboty w zakresie kształtowania dróg i autostrad 45.23.31.20 - Roboty w zakresie budowy dróg 45.23.31.24 - Roboty budowlane w zakresie arterii drogowych 45.23.30.00 - Roboty w zakresie konstruowania, fundamentowania oraz wykonywania nawierzchni autostrad, dróg 45.23.32.22 - Roboty budowlane w zakresie układania chodników i asfaltowania 45.23.32.90 - Instalowanie znaków drogowych 45.23.21.30 - Roboty budowlane w zakresie rurociągów do odprowadzania wody burzowej .

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 31.07.2015.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: Każdy Wykonawca zobowiązany jest zabezpieczyć swoją ofertę wadium w wysokości 4.000,00 zł (słownie: cztery tysiące złotych i 00/100)

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie stawia szczególnych wymagań w tym zakresie.

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Opis sposobu dokonywania oceny spełnienia tego warunku: O zamówienie mogą ubiegać się Wykonawcy, których wiedza i doświadczenie pozwoli na prawidłowe wykonanie zamówienia, w szczególności o zamówienie mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonali co najmniej jedno zamówienie odpowiadające swoim rodzajem przedmiotowi zamówienia tj. wykonali prace polegające na budowie, odbudowie, przebudowie, remoncie drogi o nawierzchni mineralno-bitumicznej o wartości nie mniejszej niż 400.000,00 zł brutto, oraz udokumentują, że wykonali te roboty w sposób należyty, zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo je ukończyli.

  • III.3.3) Potencjał techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Opis sposobu dokonywania oceny spełnienia tego warunku: O zamówienie mogą ubiegać się Wykonawcy, których potencjał techniczny pozwoli na prawidłowe wykonanie zamówienia. Ocena spełnienia w/w warunku udziału w postępowaniu dokonywana będzie w oparciu o złożone przez Wykonawcę oświadczenie.

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Opis sposobu dokonywania oceny spełnienia tego warunku: Zamawiający nie stawia szczególnych wymagań w tym zakresie.

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Opis sposobu dokonywania oceny spełnienia tego warunku: Zamawiający nie stawia szczególnych wymagań w tym zakresie.

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

  • wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone;
  • określenie robót budowlanych, których dotyczy obowiązek wskazania przez wykonawcę w wykazie lub złożenia poświadczeń, w tym informacja o robotach budowlanych niewykonanych lub wykonanych nienależycie
    Prace polegające na budowie, odbudowie, przebudowie, remoncie drogi o nawierzchni mineralno-bitumicznej o wartości nie mniejszej niż 400.000,00 zł brutto.;

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

  • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
  • aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.

III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

  • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej

  • lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

1) formularz ofertowy, 2) uproszczony kosztorys ofertowy z podaniem jednostkowych cen ryczałtowych za roboty (w cenach netto), 3) dokument ustanawiający Pełnomocnika do reprezentowania wykonawców (partnerów składających ofetę wspólną) w postępowaniu o udzielenie zamówienia lub do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie niniejszego zamówienia publicznego, 4) stosowne Pełnomocnictwo(a) - w przypadku, gdy upoważnienie do podpisania oferty nie wynika bezpośrednio ze złożonego w ofercie odpisu z właściwego rejestru albo zaświadczenia o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, 5) zobowiązanie innych podmiotów wskazanych w ofercie do współpracy lub oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia (jeżeli dotyczy), 6) zaleca się załączenie dowodu wniesienia wadium wnoszonego w pieniądzu. Wadium wniesione w innej formie należy w osobnej kopercie, opisanej (WADIUM) i włożyć do koperty zawierającej ofertę.

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:

  • 1 - Cena - 90
  • 2 - gwarancja - 10

IV.3) ZMIANA UMOWY

przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

1. Na podstawie art.144 u.p.z.p. Zamawiający dopuszcza zmiany postanowień umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: 1) zmiana sposobu spełnienia świadczeń związana z: a) aktualizacją lub zmianą dokumentacji projektowej (konieczność opracowania projektu zamiennego), b) wystąpieniem okoliczności niemożliwych do przewidzenia, przez zamawiającego i doświadczonego wykonawcę przed podpisaniem umowy, c) rezygnacją z części prac, ograniczenia zakres umowy podstawowej w sytuacji, gdy zmiany te będą korzystne dla zamawiającego, d) odmiennymi od przyjętych w dokumentacji warunków geologicznych skutkujących niemożliwością zrealizowania przedmiotu zamówienia przy założeniach technologicznych przyjętych w projekcie, e) odmiennych od przyjętych w dokumentacji rozwiązań technicznych lub/i materiałowych w przypadku, gdyby zastosowanie przewidzianych rozwiązań groziłoby niewykonaniem lub wadliwym wykonaniem przedmiotu umowy, f) zmiany obowiązującego prawa, g) niedostępności na rynku materiałów wskazanych w dokumentacji projektowej spowodowane zaprzestaniem produkcji lub wycofaniem z rynku tych materiałów, h) pojawienie się na rynku materiałów nowszej generacji pozwalających na zaoszczędzenia kosztów realizacji przedmiotu umowy lub kosztów eksploatacji wykonanego przedmiotu umowy. 2) zmiana terminu wykonania zamówienia: a) w przypadku wystąpienia kolizji z niezinwentaryzowanymi podziemnymi urządzeniami, instalacją lub obiektami infrastrukturalnymi, b) spowodowane warunkami atmosferycznymi, w szczególności klęskami żywiołowymi, warunkami atmosferycznymi uniemożliwiającymi prowadzenie robót budowlanych, zgodnie z wymogami technologicznymi, b) spowodowane wstrzymaniem robót przez zamawiającego, c) spowodowane koniecznością wprowadzenia zmian w dokumentacji projektowej, d) spowodowane przekazanie placu budowy z opóźnieniem, e) spowodowane innymi przyczynami zewnętrznymi niezależnymi od zamawiającego i wykonawcy skutkujące niemożliwością uzyskania stosownych decyzji, zezwoleń, uzgodnień. 3) W szczególnie uzasadnionych przypadkach zmiany w zakresie: a) dopuszczenia możliwości realizacji części przedmiotu zamówienia przez podwykonawców (w przypadku nie wykazania przez wykonawcę w ofercie żadnego podwykonawcy), b) zmiany podwykonawców wskazanych w ofercie na innych podwykonawców, c) zmiany zakresu robót/dostaw/usług planowanego do powierzenia podwykonawcy. 4) Zamawiający dopuszcza możliwość zmiany istotnych postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy w przypadku wprowadzenia w życie, po podpisaniu umowy, regulacji prawnych wywołujących potrzebę zmiany umowy wraz ze skutkami wprowadzenia takiej zmiany. 3.Wprowadzone zmiany do umowy wymagają ich odpowiedniego udokumentowania i zawarcia stosownego aneksu do umowy. 4. Do zmiany umowy dojść może jedynie w rezultacie złożenia zgodnego oświadczenia woli przez wszystkie jej strony. Wyżej wymienione zapisy nie przyznaje wykonawcom jakiegokolwiek roszczenia o zmianę zawartej umowy. 5. Nie stanowi istotnej zmiany umowy w rozumieniu art. 144 Pzp, w szczególności: zmiana danych związanych z obsługą administracyjno-organizacyjną umowy (np. zmiana rachunku bankowego, zmiana dokumentów potwierdzających uregulowanie płatności wobec podwykonawców), zmiana danych teleadresowych oraz osób wskazanych do kontaktów między stronami.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: http://bip.umluban.dolnyslask.pl/index.php?idmp=23&r=r
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Wydział Ochrony Środowiska i Gospodarki Przestrzennej Urzędu Miasta Lubań w Lubaniu przy Mickiewicza 6, 59-800 Lubań, pokój nr 4 (I piętro).

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 12.05.2015 godzina 09:50, miejsce: Urząd Miasta Lubań, Biuro Obsługi Interesanta, ul. 7-mej Dywizji 14, 59-800 Lubań.

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: Przedmiot zamówienia będzie współfinansowany przez Lubańskie Przedsiębiorstwo Wodociągów i Kanalizacji Sp. z o.o. oraz Polską Spółkę Gazownictwa Sp.z o.o., Oddział we Wrocławiu, Zakład w Zgorzelcu, na mocy: 1)Porozumienia zawartego w dniu 9 marca 2014 roku w Lubaniu pomiędzy Zamawiającym a: Lubańskim Przedsiębiorstwem Wodociągów i Kanalizacji Sp. z o.o., ul. Mickiewicza 1A, 59-800 Lubań dotyczącego odtworzenia nawierzchni drogi gminnej nr 109045D. 2) Porozumienia zawartego w dniu 18 grudnia 2014 roku w Lubaniu pomiędzy Zamawiającym a: Polską Spółką Gazownictwa Sp.z o.o., Oddział we Wrocławiu, Zakład w Zgorzelcu, ul. Fabryczna 1, 59-900 Zgorzelec dotyczącego odtworzenia nawierzchni drogi gminnej nr 109045D. Sposób rozliczeń finansowych z tymi instytucjami określa projekt umowy.

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.