Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu
Ogłoszenie z dnia 2015-03-17
Racibórz: Organizacja i przeprowadzenie szkoleń (kursów) dla osób niepełnosprawnych i usamodzielnianych, opuszczających rodziny zastępcze i placówki opiekuńczo - wychowawcze, w zakresie podnoszenia ich kwalifikacji zawodowych i zdobywania kompetencji - części 1-9
Numer ogłoszenia: 58660 - 2015; data zamieszczenia: 17.03.2015
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Raciborzu , ul. Klasztorna 6, 47-400 Racibórz, woj. śląskie, tel. 32 4152028, 4159462, faks 32 4152028, 4159462.
- Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.powiatraciborski.pl/pcpr/dane_pcpr.html
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Organizacja i przeprowadzenie szkoleń (kursów) dla osób niepełnosprawnych i usamodzielnianych, opuszczających rodziny zastępcze i placówki opiekuńczo - wychowawcze, w zakresie podnoszenia ich kwalifikacji zawodowych i zdobywania kompetencji - części 1-9.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.
II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: część 1 - Kurs stylizacji paznokci: - ilość osób do przeszkolenia: 6, - liczba godzin kursu nie mniej niż: 40, - realizacja w godzinach przedpołudniowych/popołudniowych; - termin realizacji do: 19 czerwca 2015r; część 2 - Kurs obsługi wózków widłowych wszystkich typów z wymianą butli gazowej: - ilość osób do przeszkolenia: 3, - liczba godzin kursu nie mniej niż: 67, - realizacja w godzinach popołudniowych; - termin realizacji do: 19 czerwca 2015r; część 3 - Kurs palacza co: - ilość osób do przeszkolenia: 2 - liczba godzin kursu nie mniej niż: 55 - realizacja w godzinach przedpołudniowych; - termin realizacji do: 19 czerwca 2015r; część 4 - Kurs komputerowy podstawowy: - ilość osób do przeszkolenia: 6, - liczba godzin kursu nie mniej niż: 50, - realizacja w godzinach przedpołudniowych; - termin realizacji do: 30 kwietnia 2015r; część 5 - Kurs komputerowy zaawansowany: - ilość osób do przeszkolenia: 3, - liczba godzin kursu nie mniej niż: 50, - realizacja w godzinach przedpołudniowych/popołudniowych; - termin realizacji do: 19 czerwca 2015r; część 6 - Kurs prawo jazdy kat. B: - ilość osób do przeszkolenia: 5, - liczba godzin kursu: nie mniej niż 60, - kurs w godzinach popołudniowych; - termin realizacji do: 19 czerwca 2015r; część 7 - Kurs prawo jazdy kat. B dla osób niepełnosprawnych: - ilość osób do przeszkolenia: 1 osoba niepełnosprawna z dysfunkcją kończyn dolnych (osoba porusza się na wózku inwalidzkim); - liczba godzin kursu: nie mniej niż 60, - kurs w godzinach przedpołudniowych/popołudniowych; - termin realizacji do: 19 czerwca 2015r; część 8 - Kurs prawo jazdy kat. C: - ilość osób do przeszkolenia: 1, - liczba godzin kursu: nie mniej niż 50, - realizacja w godzinach popołudniowych; - termin realizacji do: 19 czerwca 2015r; część 9 - Kurs spawania metodą MAG 135 -spawanie blach spoinami czołowymi - kurs ponadpodstawowy: - ilość osób do przeszkolenia: 1, - liczba godzin kursu nie mniej niż: 150, - realizacja w godzinach przedpołudniowych/popołudniowych; - termin realizacji do: 19 czerwca 2015r; 2. Ilość osób przewidzianych do przeszkolenia w zakresie części 8 i 9 - może ulec zwiększeniu o 1 osobę, a w zakresie części 1-6 może ulec zmniejszeniu lub zwiększeniu o 1-2 osób. 3. W celu sporządzenia oferty Wykonawca winien przyjąć ilość osób do przeszkolenia podaną w opisie przedmiotu zamówienia..
II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 80.50.00.00-9.
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak, liczba części: 9.
II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.2) ZALICZKI
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Wykonawca, zgodnie z art. 20 ust. 1 ustawy o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy, winien posiadać aktualny wpis do właściwego rejestru instytucji szkoleniowych prowadzonego przez wojewódzki urząd pracy właściwy ze względu na siedzibę Wykonawcy. Zamawiający dokona oceny spełnienia tego warunku na podstawie oświadczenia Wykonawcy
III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający nie określa szczegółowego warunku udziału w postępowaniu. Zamawiający dokona oceny spełnienia tego warunku na podstawie oświadczenia Wykonawcy o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu
III.3.3) Potencjał techniczny
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający nie określa szczegółowego warunku udziału w postępowaniu. Zamawiający dokona oceny spełnienia tego warunku na podstawie oświadczenia Wykonawcy o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu
III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Warunek zostanie spełniony jeżeli Wykonawca wykaże, iż dysponuje lub będzie dysponować co najmniej 1 osobą do prowadzenia zajęć dydaktycznych i praktycznych w zakresie odpowiednim do każdej z części zamówienia. Osoba wyznaczona do prowadzenia zajęć dydaktycznych i praktycznych winna posiadać minimum 2-letnie doświadczenie zawodowe jako instruktor/wykładowca bądź nauczyciel przedmiotów zawodowych określonych w opisie przedmiotu zamówienia odpowiednim dla każdej z części lub wykazać się przeprowadzeniem co najmniej 2 kursów/szkoleń o tej samej lub zbliżonej tematyce zgodnej z zakresem określonym dla danej części. Zamawiający dokona oceny spełniania tego warunku na zasadzie spełnia - nie spełnia, na podstawie złożonego wraz z ofertą wykazu kadry oraz oświadczenia o posiadaniu osób zdolnych do wykonania zamówienia
III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający nie określa szczegółowego warunku udziału w postępowaniu. Zamawiający dokona oceny spełnienia tego warunku na podstawie oświadczenia Wykonawcy o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:
- wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;
- oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
- oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
- aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
- nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej
- lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;
III.6) INNE DOKUMENTY
Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)
Oświadczenie Wykonawcy o posiadaniu aktualnego wpisu do ewidencji instytucji szkoleniowych
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:
- 1 - Cena - 70
- 2 - Doświadczenie wykonawcy - 30
IV.3) ZMIANA UMOWY
przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
1. Zamawiający przewiduje zmiany zawartej umowy dotyczące odpowiednio wartości zamówienia, sposobu lub terminu realizacji zamówienia w przypadku zaistnienia następujących okoliczności: 1) w razie konieczności podjęcia działań zmierzających do ograniczenia skutków zdarzenia losowego wywołanego przez czynniki zewnętrzne, którego nie można było przewidzieć z pewnością, szczególnie zagrażające bezpośrednio życiu lub zdrowiu ludzi lub grożące powstaniem szkody znacznych rozmiarach; 2) z powodu działań osób trzecich uniemożliwiających wykonanie umowy, które to działania nie są konsekwencją winy którejkolwiek ze stron; 3) z powodu zmiany w sposobie realizacji zamówienia lub zmian organizacyjnych polegających na zmianie osób, podwykonawców lub innych podmiotów współpracujących przy realizacji zamówienia pod warunkiem, że ich uprawnienia, potencjał ekonomiczny, wykonawczy i doświadczenie nie będą gorsze od tych, jakie były wymagane na etapie składania ofert; 4) w razie ograniczenia środków budżetowych przeznaczonych na realizację zamówienia; w przypadku zmian, niezależnych od Zamawiającego i Wykonawcy, których na dzień podpisania Umowy Zamawiający nie był w stanie przewidzieć, dotyczących zmiany liczby godzin prowadzonych zajęć, rozwiązanie grupy, przerwanie projektu, zmiany dotyczącej aktualnych potrzeb uczestników projektu - nastąpi proporcjonalne zmniejszenie wartości wynagrodzenia; 5) w razie konieczności zmiany terminu wykonania zamówienia ze względów organizacyjnych, niezależnych od Zamawiającego i Wykonawcy, których nie można było przewidzieć na dzień podpisania umowy; 6) w razie ustawowych zmian stawki podatku od towarów i usług VAT. 2. Zamawiający dopuszcza możliwość dokonania zmian postanowień zawartej umowy w zakresie dotyczącym ilości uczestników skierowanych na szkolenia, tj.: 1) przed rozpoczęciem szkolenia, najpóźniej w dniu poprzedzającym, Zamawiający może zmniejszyć lub zwiększyć ilość uczestników skierowanych na szkolenie: - w zakresie części 1-6 liczba osób może ulec zmniejszeniu lub zwiększeniu o 1-2 osoby; - w zakresie części 8 i 9 liczba osób może ulec zwiększeniu o 1 osobę. 2) Zamawiający po ustaleniu różnic, o których mowa w ust. 2 pkt. 1 ma prawo obniżyć lub podwyższyć wynagrodzenie Wykonawcy o kwotę wynikającą z § 2 ust. 3. 3. Zmiana warunków umowy nastąpi na podstawie podpisanego przez Strony aneksu do umowy.
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bip.powiatraciborski.pl/pcpr/dane_pcpr.html
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie ul. Klasztorna 6, 47 - 400 Racibórz.
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 26.03.2015 godzina 10:00, miejsce: Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Raciborzu przy ul. Klasztornej 6 - w pokoju nr 7 - sekretariat.
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: Zamówienie realizowane jest w ramach projektu Drugiemu Człowiekowi współfinansowanego przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Priorytet VII Promocja integracji społecznej, Działanie 7.1 Rozwój i upowszechnianie aktywnej integracji, Poddziałanie 7.1.2 Rozwój i upowszechnianie aktywnej integracji przez powiatowe centra pomocy rodzinie.
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: tak
ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH
CZĘŚĆ Nr: 1 NAZWA: Kurs stylizacji paznokci.
1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: - ilość osób do przeszkolenia: 6, - liczba godzin kursu nie mniej niż: 40,.
2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 80.50.00.00-9.
- 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 19.06.2015.
4) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:
- 1. Cena - 70
- 2. Doświadczenie wykonawcy - 30
CZĘŚĆ Nr: 2 NAZWA: Kurs obsługi wózków widłowych wszystkich typów z wymianą butli gazowej:.
1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: - ilość osób do przeszkolenia: 3, - liczba godzin kursu nie mniej niż: 67,.
2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 80.50.00.00-9.
- 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 19.06.2015.
4) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:
- 1. Cena - 70
- 2. Doświadczenie wykonawcy - 30
CZĘŚĆ Nr: 3 NAZWA: Kurs palacza co.
1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: - ilość osób do przeszkolenia: 2 - liczba godzin kursu nie mniej niż: 55.
2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 80.50.00.00-9.
- 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 19.06.2015.
4) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:
- 1. Cena - 70
- 2. Doświadczenie wykonawcy - 30
CZĘŚĆ Nr: 4 NAZWA: Kurs komputerowy podstawowy.
1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: - ilość osób do przeszkolenia: 6, - liczba godzin kursu nie mniej niż: 50,.
2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 80.50.00.00-9.
- 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 30.04.2015.
4) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:
- 1. Cena - 70
- 2. Doświadczenie wykonawcy - 30
CZĘŚĆ Nr: 5 NAZWA: Kurs komputerowy zaawansowany.
1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: - ilość osób do przeszkolenia: 3, - liczba godzin kursu nie mniej niż: 50,.
2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 80.50.00.00-9.
- 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 19.06.2015.
4) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:
- 1. Cena - 70
- 2. Doświadczenie wykonawcy - 30
CZĘŚĆ Nr: 6 NAZWA: Kurs prawo jazdy kat. B.
1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: - ilość osób do przeszkolenia: 5, - liczba godzin kursu: nie mniej niż 60,.
2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 80.50.00.00-9.
- 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 19.06.2015.
4) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:
- 1. Cena - 70
- 2. Doświadczenie wykonawcy - 30
CZĘŚĆ Nr: 7 NAZWA: Kurs prawo jazdy kat. B dla osób niepełnosprawnych.
1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: - ilość osób do przeszkolenia: 1 osoba niepełnosprawna z dysfunkcją kończyn dolnych (osoba porusza się na wózku inwalidzkim); - liczba godzin kursu: nie mniej niż 60.
2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 80.50.00.00-9.
- 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 19.06.2015.
4) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:
- 1. Cena - 70
- 2. Doświadczenie wykonawcy - 30
CZĘŚĆ Nr: 8 NAZWA: Kurs prawo jazdy kat. C.
1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: - ilość osób do przeszkolenia: 1, - liczba godzin kursu: nie mniej niż 50.
2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 80.50.00.00-9.
- 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 19.06.2015.
4) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:
- 1. Cena - 70
- 2. Doświadczenie wykonawcy - 30
CZĘŚĆ Nr: 9 NAZWA: Kurs spawania metodą MAG 135 -spawanie blach spoinami czołowymi - kurs ponadpodstawowy.
1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: - ilość osób do przeszkolenia: 1, - liczba godzin kursu nie mniej niż: 150.
2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 80.50.00.00-9.
- 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 19.06.2015.
4) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:
- 1. Cena - 70
- 2. Doświadczenie wykonawcy - 30
INNE PRZETARGI Z RACIBORZA
- REMONT POMIESZCZEŃ NA POTRZEBY SĄDU REJONOWEGO W RACIBORZU POSTĘPOWANIE NR 3
- Dostawa produktów mrożonych z podziałem na części: Część I - Dostawa mrożonych warzyw, owoców i dań gotowych Część II- Dostawa ryb mrożonych, wędzonych i przetworów rybnych na II półrocze 2024 r.
- "Termomodernizacja Domu Pomocy Społecznej "Złota Jesień" w Raciborzu".
- Remont dachu budynku mieszkalnego przy ul. Rybnickiej 19
więcej: przetargi w Raciborzu »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- "Zorganizowanie i przeprowadzenie doskonalenia kompetencji zawodowych nauczycieli w formie szkolenia"
- Kurs rachunkowości od podstaw z obsługa programów Płatnik, Symfonia, Optima
- PODN.ZP.321. przeprowadzenie szkolenia dla koordynatorów gmin z tworzenia kursów e-learningowych na platformie CMS Moodle
- Kompleksowa organizacja i przeprowadzenie 72 krótkookresowych pobytów dla rodziców zastępczych i naturalnych oraz dwóch całodobowych turnusów profilaktycznych 10-dniowych dla dzieci i młodzieży
- Przedmiotem zamówienia jest zorganizowanie i przeprowadzenie grupowego szkolenia dla 6 osób bezrobotnych w zakresie "Opiekun osób starszych i niepełnosprawnych z modułem ECDL BASE B2" .
- Przeprowadzenie szkolenia dla kadry dydaktycznej PK pn. "GWO and safety training onshore & offshore" w ramach projektu nr FERS.01.05-IP.08-0014/23
więcej: Usługi szkoleniowe »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.