eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Komorniki › Rozbudowa Szkoły Podstawowej o salę gimnastyczną z częścią socjalną i dydaktyczną w Plewiskach - roboty dodatkowe



Ogłoszenie z dnia 2010-03-03

Komorniki: Rozbudowa Szkoły Podstawowej o salę gimnastyczną z częścią socjalną i dydaktyczną w Plewiskach - roboty dodatkowe
Numer ogłoszenia: 58254 - 2010; data zamieszczenia: 03.03.2010
OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia: nieobowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

Czy zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych: nie.

Czy w Biuletynie Zamówień Publicznych zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie ogłoszenia: nie.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Urząd Gminy Komorniki, ul. Stawna 1, 62-052 Komorniki, woj. wielkopolskie, tel. 061 8107751, faks 061 8107985.

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Rozbudowa Szkoły Podstawowej o salę gimnastyczną z częścią socjalną i dydaktyczną w Plewiskach - roboty dodatkowe.

II.2) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane.

II.3) Określenie przedmiotu zamówienia: Roboty dodatkowe obejmują prace w branżach budowlanej, sanitarnej i elektrycznej. Roboty dodatkowe wynikły w trakcie realizacji II etapu zadania - rozbudowy szkoły o salę sportową z częścią socjalną i dydaktyczną (sala - do stanu surowego zamkniętego; część dydaktyczno-socjalna - stan do oddania do użytkowania). Szczegółowe zakresy robót dodatkowych zostały zaakceptowane przez inspektorów nadzoru dla poszczególnych branż oraz ujęte w protokołach konieczności..

II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.21.22.22 - Roboty budowlane związane z salami gimnastycznymi 45.21.42.10 - Roboty budowlane w zakresie szkół podstawowych .

SEKCJA III: PROCEDURA

III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: Zamówienie z wolnej ręki

III.2) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

  • Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej: nie

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA

IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 02.03.2010.

IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT: 1.

IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: 0.

IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:

  • FORBUD Zbigniew Rek, ul. 28 Czerwca 1956r. nr 314 C, 61-469 Poznań, kraj/woj. wielkopolskie.

IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia (bez VAT): 239227,80 PLN.

IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ

  • Cena wybranej oferty: 224483,26

  • Oferta z najniższą ceną: 224483,26 / Oferta z najwyższą ceną: 224483,26

  • Waluta: PLN.

ZAŁĄCZNIK I

Uzasadnienie udzielenia zamówienia w trybie negocjacji bez ogłoszenia, zamówienia z wolnej ręki albo zapytania o cenę

  • 1. Podstawa prawna

    Postępowanie prowadzone jest w trybie zamówienie z wolnej ręki na podstawie art. 67 ust.1 art.66-68 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. - Prawo zamówień publicznych.

  • 2. Uzasadnienia wyboru trybu

    Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.

    Zamówienie podstawowe na rozbudowę Szkoły Podstawowej w Plewiskach zostało udzielone w trybie przetargu ograniczonego. W trakcie wykonywania prac wykonawca zgłosił roboty dodatkowe w branżach budowlanej, sanitarnej i elektrycznej. Roboty dodatkowe wynikły w trakcie realizacji II etapu zadania - rozbudowy szkoły o salę sportową z częścią socjalną i dydaktyczną (sala - do stanu surowego zamkniętego; część dydaktyczno-socjalna - stan do oddania do użytkowania). Wszystkie roboty dodatkowe z poszczególnych branż nie są ujęte w zakresie zamówienia podstawowego i nie były przewidziane przez Zamawiającego w ustalonej wartości szacunkowej zamówienia. Wykonanie zamówienia podstawowego jest uzależnione od wykonania zamówienia dodatkowego, którego wartość nie przekracza 50% wartości realizowanego zamówienia podstawowego. W związku z powyższym uzasadnieniem faktycznym został zatwierdzony wybór procedury zamówienia z wolnej ręki - zgodnie z art. 67 ust. 1 oraz art. 66-68 ustawy Prawo zamówień publicznych (Dz.U. z 2007r. Nr 223 poz. 1655 z późn. zm.) i zleceniu zamówienia dodatkowego dotychczasowemu wykonawcy. Uzasadnienie faktyczne wybory trybu zamówienia z wolnej ręki Zamówienie podstawowe na rozbudowę Szkoły Podstawowej o salę gimnastyczną z częścią socjalną i dydaktyczną w Plewiskach zostało udzielone w trybie przetargu ograniczonego. W trakcie wykonywania prac wykonawca zgłosił roboty dodatkowe w branżach budowlanej, sanitarnej i elektrycznej. Roboty dodatkowe wynikły w trakcie realizacji II etapu zadania - tj. podczas rozbudowy szkoły o salę sportową z częścią socjalną i dydaktyczną (sala - do stanu surowego zamkniętego; część dydaktyczno-socjalna - stan do oddania do użytkowania). Wszystkie roboty dodatkowe z poszczególnych branż nie są ujęte w zakresie zamówienia podstawowego i nie były przewidziane przez Zamawiającego w ustalonej wartości szacunkowej zamówienia. Wykonanie zamówienia podstawowego jest uzależnione od wykonania zamówienia dodatkowego, którego wartość nie przekracza 50% wartości realizowanego zamówienia podstawowego. Do robót dodatkowych koniecznych do wykonania należą: 1. przyłącze wodne - z uwagi na trudne warunki techniczne (liczne nie zinwentaryzowane przewody oraz przeróbki przyłączy wody w istniejącej części szkoły wymusiły konieczność wykonania nowego niezależnego przyłącza wody do zaprojektowanej części budynku; takie rozwiązanie pozwoli uniknąć znacznych przeróbek instalacji wodnej oraz przyspieszy i uprości wykonanie przyłącza wodnego, które może być prowadzone na zewnątrz budynku do nowej części szkoły wraz z wykonaniem nowego opomiarowania; w/w rozwiązanie nie było ujęte w dokumentacji projektowej ani w kosztach budowy; jego realizacja może zapobiec uszkodzeniu niezinwentaryzowanego uzbrojenia oraz przyspieszy realizację inwestycji; 2. posadzka w starej części szkoły - po odkryciu posadzki w sali lekcyjnej w celu wymurowania ściany do nowej kotłowni zgodnie z dokumentacją projektową stwierdzono, że konstrukcja drewniana podłogi jest zgnita, całkowicie zniszczona i nie nadaje się do wykorzystania; inspektor nadzoru nakazał demontaż konstrukcji podłogi i wykonanie nowej posadzki; wymiana posadzki na nową jest robotą dodatkową, która nie jest ujęta w kosztorysie wykonawcy oraz nie wynika z projektu; konieczność wykonania posadzki jest spowodowana wykonaniem pomieszczenia kotłowni oraz udostępnienia wykończonego pomieszczenia na cele dydaktyczne szkole; 3. masa samopoziomująca pod wykładziny podłogowe - w dokumentacji przetargowej (kosztorys) nie została uwzględniona warstwa wyrównawcza pod wykładzinę obiektową w salach dydaktycznych w istniejącej części szkoły; projektant założył, że warstwa ta istnieje pod istniejącą wykładziną, która w zamówieniu podstawowym ma ulec wymianie; po zerwaniu wykładziny okazało, że wykonanie warstwy wyrównującej podłoże jest niezbędne do wykonania ze względu na możliwość wystąpienia nierówności po ułożeniu nowej wykładziny prowadzące do jej szybszego ścierania i zużycia; zamawiający uznał za konieczne wykonanie w/w robót dodatkowych; 4. stolarka aluminiowa - w trakcie realizacji zadania wykonawca zgłosił zamawiającemu niezgodność zaprojektowanej stolarki aluminiowej o podwyższonej odporności ogniowej do obowiązujących przepisów ppoż.; dostosowanie zaprojektowanej stolarki aluminiowej do wymagań ppoż. spowoduje konieczność wykonania robót dodatkowych, które nie były przewidziane w kosztorysie wykonawcy; w związku z koniecznością dostosowania stolarki aluminiowej do obowiązujących przepisów zamawiający uznał za niezbędne wykonanie w/w robót dodatkowych; brak wykonania w/w zakresu prac spowoduje brak zgody na użytkowanie obiektu przez organy kontrolujące zakończenie inwestycji; 5. nadproża na poziomie 1 piętra - Wykonawca zgłosił, że w dokumentacji projektowej zostały błędnie określone rzędne posadzki na 1 piętrze, ponieważ gdy w bilansie grubości posadzki uwzględnili średnice rur sanitarnych doszło do ich wypłycenia co wiąże się z koniecznością nadlania posadzki; zwiększenie grubości posadzki spowoduje zmniejszenie wysokości otworów drzwiowych poniżej wymaganych w obowiązujących warunkach technicznych; zamawiający uznał za konieczne podniesienie nadproży w celu dostosowania wysokości otworów drzwiowych do wymaganych zgodnie z obowiązującymi przepisami; w/w robota nie została ujęta w kosztorysie ofertowym wykonawcy i została potraktowana jako dodatkowa; 6. roboty fundamentowe i ziemne - w związku z koniecznością dostosowania poziomu nowego budynku do istniejącej części szkoły (zrównanie posadzek) wykonawca wykazał, że kosztorys nie uwzględnił podwyższenia ścian fundamentowych oraz izolacji przeciwwilgociowej koniecznej do wykonania w celu zrównaniu poziomów budynków; ponadto różnica pomiędzy faktycznym poziomem terenu a dokumentacją projektową jest rozbieżna; kosztorys zakładał poziom zgodny z dokumentacją projektową co spowodowało różnice w ilościach mas ziemnych do zasypki; wszystkie w/w roboty nie były uwzględnione w kosztach wykonawcy i zostały potraktowane jako roboty dodatkowe, które wcześniej nie były przewidziane; niewykonanie robót dodatkowych spowoduje powstanie różnic poziomów pomiędzy istniejącą szkołą, a nowym budynkiem i powstanie stopień, co jest niedopuszczalne, gdyż połączone części budynków mają stanowić jednolitą powierzchnię użytkową; Zamawiający uznał za konieczne wykonanie w/w robót dodatkowych; 7. podciągi - w związku ze zmianą rysunków konstrukcyjnych i przedstawienia szczegółowych rozwiązań wykonawca wykazał brak podciągów (belek stalowych i zbrojenia) w kosztorysie ofertowym; powyższe zmiany nie były uwzględnione w dokumentacji projektowej oraz kosztach budowy i Zamawiający uznał je jako roboty dodatkowe; 8. instalacja oddymiająca - w dokumentacji projektowej projektant uwzględnił wykonanie klapy oddymiającej bez określenia i wskazania instalacji wraz z osprzętem elektrycznym do jej obsługi; kosztorys również nie ujął w/w instalacji; Zamawiający uznał za konieczne wykonanie pełnej instalacji oddymiającej, aby cały system działał prawidłowo; w/w roboty nie były uwzględnione w dokumentacji projektowej i kosztach budowy i roboty te zostały uznane za konieczne i niezbędne do wykonania ze względu na zapewnienie bezpieczeństwa osób przebywających w budynku; 9. roboty rozbiórkowe - podczas wykonywania robót rozbiórkowych wykonawca zgłosił brak w dokumentacji i w kosztorysie robót związanych z rozebraniem płotu pomiędzy boiskiem a budynkiem, demontażem słupów do siatkówki i tablic do koszykówki oraz brak uzupełnienia podsypki po rozbiórce płyty boisk do koszykówki i po rozbiórce starego budynku szkoły; w/w roboty potraktowane zostały jako dodatkowe; ponadto w trakcie rozbiórki istniejącego budynku szkoły zamawiający uznał za konieczne wykończenie 2 otworów drzwiowych pozostałych po rozbiórce starej części szkoły - z uwagi na bezpieczeństwo osób przebywających na terenie szkoły; wykończenie otworów nie zostało wcześniej ujęte w kosztach budowy i zamawiający uznał je jako roboty dodatkowe; Wszystkie wyżej opisane roboty dodatkowe zostały potwierdzone przez inspektorów nadzoru poszczególnych branż w protokołach konieczności wraz z weryfikacją kosztorysów na roboty dodatkowe przedstawione przez wykonawcę.

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.