eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Rzeszów › Wykonanie robót uzupełniających na zadaniu pn. Przebudowa dr. woj. Nr 881 odcinek Łańcut - Kańczuga/ Przebudowa drogi wojewódzkiej Nr 881 Sokołów Małopolski - Kańczuga w km 24+037 - 40+418

Poręczenia kontraktowe dla firm startujących w przetargach publicznych




Ogłoszenie z dnia 2011-02-18

Rzeszów: Wykonanie robót uzupełniających na zadaniu pn. Przebudowa dr. woj. Nr 881 odcinek Łańcut - Kańczuga/ Przebudowa drogi wojewódzkiej Nr 881 Sokołów Małopolski - Kańczuga w km 24+037 - 40+418
Numer ogłoszenia: 57839 - 2011; data zamieszczenia: 18.02.2011
OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

Czy zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych: nie.

Czy w Biuletynie Zamówień Publicznych zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie ogłoszenia: nie.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Podkarpacki Zarząd Dróg Wojewódzkich w Rzeszowie, ul. Boya Żeleńskiego 19a, 35-105 Rzeszów, woj. podkarpackie, tel. 017 8609490, faks 017 8609460.

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Wykonanie robót uzupełniających na zadaniu pn. Przebudowa dr. woj. Nr 881 odcinek Łańcut - Kańczuga/ Przebudowa drogi wojewódzkiej Nr 881 Sokołów Małopolski - Kańczuga w km 24+037 - 40+418.

II.2) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane.

II.3) Określenie przedmiotu zamówienia: Zakres robót określony został w Protokole konieczności.

II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.23.31.20 - Roboty w zakresie budowy dróg .

SEKCJA III: PROCEDURA

III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: Zamówienie z wolnej ręki

III.2) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

  • Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej: nie

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA

IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 07.12.2010.

IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT: 1.

IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: 1.

IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:

  • SKANSKA S.A., ul. Gen Józefa Zajączka 9, 01-518 Warszawa, kraj/woj. mazowieckie.

IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia (bez VAT): 775229,92 PLN.

IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ

  • Cena wybranej oferty: 945780,50

  • Oferta z najniższą ceną: 945780,50 / Oferta z najwyższą ceną: 945780,50

  • Waluta: PLN.

ZAŁĄCZNIK I

Uzasadnienie udzielenia zamówienia w trybie negocjacji bez ogłoszenia, zamówienia z wolnej ręki albo zapytania o cenę

  • 1. Podstawa prawna

    Postępowanie prowadzone jest w trybie zamówienie z wolnej ręki na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 6 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. - Prawo zamówień publicznych.

  • 2. Uzasadnienia wyboru trybu

    Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.

    Art. 67 ust. 1 pkt 6 ustawy Prawo zamówień publicznych - dotychczasowemu Wykonawcy robót budowlanych udzielono zamówień uzupełniających, stanowiących nie więcej niż 50% wartości zamówienia podstawowego i polegających na powtórzeniu tego samego rodzaju zamówień. Zamówienie podstawowe zostało udzielone w trybie przetargu nieograniczonego. Udzielenie zamówień uzupełniających było przewidziane w specyfikacji istotnych warunków zamówienia dla zamówienia podstawowego i jest zgodne z przedmiotem zamówienia podstawowego (dotyczy przedmiotu zamówienia w niej określonego) - zgodnie ze stanem prawnym obowiązującym w dniu wszczęcia podstawowego postępowania o udzielenie zamówienia publicznego tj. w dniu 15.05.2008r. Mowa o robotach: a) Umocnienie skarpy w miejscowości Sietesz w ciągu drogi wojewódzkiej nr 881 od km 35+760 do km 35+805 po stronie lewej płytami ażurowymi na oporniku betonowym. W miejscowości Sietesz od km 35+760 do km 35+805 po stronie lewej podczas intensywnych opadów deszczu nastąpiło kilkakrotne rozmywanie skarpy oraz jej obsuwanie przez ciek płynący u jej podstawy. Wykonanie umocnienia zapobiegnie podmywaniu skarpy i zasadniczo wpłynie na poprawę trwałości wykonywanej przebudowy. b) Umocnienie skarpy w ciągu drogi wojewódzkiej nr 881 od km 31+125 do km 31+350 strona prawa płytami ażurowymi. W km 31+125 do km 31+350 strona prawa w wyniku intensywnych opadów deszczu nastąpiło rozmycie skarpy. Specyfika gruntu na tym odcinku powoduje, że pomimo wykonania robót zgodnie z SST następuje ciągłe osuwanie się mas ziemi, aby problem się nie powtarzał konieczne jest umocnienie skarpy płytami ażurowymi. Ponadto w czasie tegorocznych powodzi staw znajdujący się po przeciwnej stronie drogi kilkakrotnie wylewał powodując przelanie się wody przez jezdnię po skarpie niszcząc wykonany chodnik. W związku z powyższym zachodzi konieczność solidnego i stabilnego zabezpieczenia skarpy podtrzymującej chodnik i niedopuszczenie do podmywania skarpy przez wzbierający w czasie intensywnych opadów ciek podtrzymujący podstawę skarpy. c) Umocnienie skarp w ciągu drogi wojewódzkiej nr 881 w miejscowości Sonina przy prywatnych posesjach płytami ażurowymi. Biorąc pod uwagę zauważone stałe obsuwanie się skarpy pomimo wykonania wszystkiego zgodnie z obowiązującym projektem wystąpiła konieczność wzmocnienia skarp. Mając na celu utrzymanie w jak najlepszym stanie nowo przebudowanej drogi (przez co należy rozumieć zatrzymanie procesu ciągłego obsuwania się mas ziemnych na chodnik i do przydrożnego rowu jednocześnie powodujących odsłanianie fundamentów ogrodzenia - mogących skutkować niedalekiej przyszłości przewróceniem się ogrodzeń posesji) należy wykonać umocnienie skarpy. d) Umocnienie skarpy w ciągu drogi wojewódzkiej nr 881 od km 39+775 do km 39+807 strona lewa płytami ażurowymi. W ciągu drogi wojewódzkiej nr 881 od km 39+775 do km 39+807 strona lewa należy umocnić skarpę płytami ażurowymi w celu zabezpieczenia przed osuwaniem się na przebiegający obok chodnik - ma to na celu poprawę trwałości wykonywanej przebudowy. e) Wykonanie rowu krytego w Soninie: km 25+207 do km 25+250 strona prawa; km 26+202,50 do km 26+213,50 strona prawa; km 26+714 do km 26+844 strona prawa; km 26+946 do km 26+952 strona prawa. Wykonawca robót wykonał przedmiotowe odcinki pobocza ( tj.km 25+207 do km 25+250 strona prawa; km 26+202,50 do km 26+213,50 strona prawa; km 26+714 do km 26+844 strona prawa; km 26+946 do km 26+952 strona prawa) zgodnie ze sztuką budowlaną przez co należy rozumieć wykonanie zgodnie z wszelkimi normami prawnymi i technicznymi mającymi zastosowanie w budownictwie, przy dochowaniu należytej staranności jak również wg najlepszej, profesjonalnej wiedzy i zgodnie z obowiązującym projektem aczkolwiek po ponad miesięcznym użytkowaniu drogi stwierdza się konieczność wykonania w przedmiotowych odcinkach rowu krytego. Przyjęte przez projektanta pierwotne rozwiązanie nie było błędne aczkolwiek biorąc pod uwagę bezpieczeństwo pieszych w terenie zabudowanym (poszerzenie pasa drogowego) oraz poprawienie funkcjonalności w przywołanych kilometrażach zasadnym jest wprowadzenie rowu krytego. f) Ustawienie dodatkowych znaków pionowych zgodnie z zaktualizowanym projektem organizacji ruchu. g) Ustawienie dodatkowych barier energochłonnych zgodnie z zaktualizowanym projektem organizacji ruchu. W związku z korektą Projektu Stałej Organizacji Ruchu w celu poprawienia bezpieczeństwa ruchu pieszych oraz zmotoryzowanych na przebudowywanej drodze zwiększono w projekcie ilości znaków i długości barier. h) Wykonanie nawierzchni bitumicznej na zjazdach w Soninie, oraz warstwy profilowej z BA 0/20 i warstwy ścieralnej na zjeździe w km 25+918,27 strona prawa. Zgodnie z dokumentacją nawierzchnię na przebudowywanych zjazdach Wykonawca miał wykonać taką jaka była przed przebudową i tak zostało to wykonane. W miejscowości Sonina przed przebudową większość zjazdów była z tłucznia pobocza były w bardzo złym stanie w wielu przypadkach rowu nie było w ogóle więc wysypujący się poza miejsce przewidziane na zjazd kamień (kruszywo tworzące zjazd) po pierwsze nie był tak ewidentnie widoczny po drugie nie zakłócał procesu odprowadzenia wód opadowych ponieważ przed przebudową takowego nie było. Po przeprowadzonej przebudowie Wykonawca odbudował zjazdy z tłucznia i wykonał odwodnienie korpusu drogowego. Widocznym się teraz stało że brzegi zjazdów przy korzystaniu z nich przez mieszkańców posiadających duży i ciężki sprzęt mechaniczny kruszą się wpadając do rowów odprowadzających wodę z korpusu drogi. Do zabezpieczenia brzegów masy bitumicznej na zjazdach przed kruszeniem się użyje się krawężników do ponownego wbudowania co zwiększy ich estetykę oraz wpłynie na trwałość wykonywanej przebudowy. Zasadnym jest utworzenie nawierzchni bitumicznej na przedmiotowych zjazdach. i) Umocnienie skarpy w ciągu drogi wojewódzkiej nr 881 w km 39+662 strona lewa płytami ażurowymi. Umocnienie skarpy w ciągu drogi wojewódzkiej nr 881 w km 39+662 strona lewa płytami ażurowymi należy wykonać w celu zabezpieczenia przed osuwaniem skarpy. j) Wykonanie zjazdów dodatkowych. Wykonanie zjazdów jest niezbędne w celu prawidłowej realizacji przedmiotu zamówienia.

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.