eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Środa Śląska › "Budowa placu zabaw w Środzie Śląskiej przy ul. Białoskórniczej w ramach zadania: Budowa nowych i doposażenie istniejących placów zabaw na terenie miasta i gminy Środa Śląska"

Poręczenia kontraktowe dla firm startujących w przetargach publicznych


Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2018-06-14



Ogłoszenie nr 572751-N-2018 z dnia 2018-06-14 r.

Gmina i Miasto Środa Śląska: "Budowa placu zabaw w Środzie Śląskiej przy ul. Białoskórniczej w ramach zadania: Budowa nowych i doposażenie istniejących placów zabaw na terenie miasta i gminy Środa Śląska"
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - Dostawy

Zamieszczanie ogłoszenia: Zamieszczanie obowiązkowe

Ogłoszenie dotyczy: Zamówienia publicznego

Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej

Nie


Nazwa projektu lub programu

O zamówienie mogą ubiegać się wyłącznie zakłady pracy chronionej oraz wykonawcy, których działalność, lub działalność ich wyodrębnionych organizacyjnie jednostek, które będą realizowały zamówienie, obejmuje społeczną i zawodową integrację osób będących członkami grup społecznie marginalizowanych

Nie


Należy podać minimalny procentowy wskaźnik zatrudnienia osób należących do jednej lub więcej kategorii, o których mowa w art. 22 ust. 2 ustawy Pzp, nie mniejszy niż 30%, osób zatrudnionych przez zakłady pracy chronionej lub wykonawców albo ich jednostki (w %)

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

Postępowanie przeprowadza centralny zamawiający

Nie

Postępowanie przeprowadza podmiot, któremu zamawiający powierzył/powierzyli przeprowadzenie postępowania

Nie

Informacje na temat podmiotu któremu zamawiający powierzył/powierzyli prowadzenie postępowania:
Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie przez zamawiających

Nie


Jeżeli tak, należy wymienić zamawiających, którzy wspólnie przeprowadzają postępowanie oraz podać adresy ich siedzib, krajowe numery identyfikacyjne oraz osoby do kontaktów wraz z danymi do kontaktów:

Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej

Nie

W przypadku przeprowadzania postępowania wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej - mające zastosowanie krajowe prawo zamówień publicznych:
Informacje dodatkowe:

I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina i Miasto Środa Śląska, krajowy numer identyfikacyjny 69291493227000, ul. Plac Wolności  5 , 55300   Środa Śląska, woj. dolnośląskie, państwo Polska, tel. 713 960 724, e-mail izp_zap@srodaslaska.pl, faks 713 173 405.
Adres strony internetowej (URL): http//bip.srodaslaska.pl
Adres profilu nabywcy:
Adres strony internetowej pod którym można uzyskać dostęp do narzędzi i urządzeń lub formatów plików, które nie są ogólnie dostępne

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa

I.3) WSPÓLNE UDZIELANIE ZAMÓWIENIA (jeżeli dotyczy):

Podział obowiązków między zamawiającymi w przypadku wspólnego przeprowadzania postępowania, w tym w przypadku wspólnego przeprowadzania postępowania z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej (który z zamawiających jest odpowiedzialny za przeprowadzenie postępowania, czy i w jakim zakresie za przeprowadzenie postępowania odpowiadają pozostali zamawiający, czy zamówienie będzie udzielane przez każdego z zamawiających indywidualnie, czy zamówienie zostanie udzielone w imieniu i na rzecz pozostałych zamawiających):

I.4) KOMUNIKACJA:
Nieograniczony, pełny i bezpośredni dostęp do dokumentów z postępowania można uzyskać pod adresem (URL)

Nie


Adres strony internetowej, na której zamieszczona będzie specyfikacja istotnych warunków zamówienia

Nie


Dostęp do dokumentów z postępowania jest ograniczony - więcej informacji można uzyskać pod adresem

Nie


Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu należy przesyłać:
Elektronicznie

Nie
adres


Dopuszczone jest przesłanie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu w inny sposób:
Nie
Inny sposób:

Wymagane jest przesłanie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu w inny sposób:
Nie
Inny sposób:

Adres:
Gmina Środa Śląska, Pl. Wolności 5, 55-300 Środa Śląska


Komunikacja elektroniczna wymaga korzystania z narzędzi i urządzeń lub formatów plików, które nie są ogólnie dostępne

Nie
Nieograniczony, pełny, bezpośredni i bezpłatny dostęp do tych narzędzi można uzyskać pod adresem: (URL)

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA


II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: "Budowa placu zabaw w Środzie Śląskiej przy ul. Białoskórniczej w ramach zadania: Budowa nowych i doposażenie istniejących placów zabaw na terenie miasta i gminy Środa Śląska"
Numer referencyjny: WZP 271.1-41/18
Przed wszczęciem postępowania o udzielenie zamówienia przeprowadzono dialog techniczny

Nie


II.2) Rodzaj zamówienia: Dostawy
II.3) Informacja o możliwości składania ofert częściowych
Zamówienie podzielone jest na części:

Nie
Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu można składać w odniesieniu do:

Zamawiający zastrzega sobie prawo do udzielenia łącznie następujących części lub grup części:

Maksymalna liczba części zamówienia, na które może zostać udzielone zamówienie jednemu wykonawcy:



II.4) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań ) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane: 1.Podstawa opracowania projektu : -Mapa do celów opiniodawczych. -Obowiązujące przepisy. -Miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego 2.Przedmiot i zakres opracowania: Przedmiotem projektu są roboty budowlane związane z budową placu zabaw w miejscu publicznym. Projekt obejmuje swoim zakresem zagospodarowanie części przedmiotowej działki. Zakres prac obejmuje: wykonanie nawierzchni bezpiecznej z piasku i poliuretanu, dojść i ścieżek z kostki betonowej i grysu, ogrodzenia, dostarczenie i montaż nowych urządzeń oraz nasadzenia drzew i krzewów. 3.Stan istniejący : W miejscu projektowanej inwestycji znajduje się obecnie trawnik z jednym krzewem niewymagającym zezwolenia na wycinkę oraz skarpa we wschodniej części, przy budynku płyty betonowe do demontażu. Projekt obejmuje również wyrównanie terenu i korektę skarpy. 4.Obszar oddziaływania obiektu budowlanego. Na podstawie ustawy "Prawo budowlane" i przepisów odrębnych określono, że obszar oddziaływania obiektu budowlanego obejmuje działkę nr 57/2 AM-23 obr. 7 w Środzie Śląskiej. 5.Ochrona konserwatorska: Obszar inwestycji leży w obrębie strefy "A" ochrony konserwatorskiej. 6.Szkody górnicze: Nie dotyczy. 7. Uzbrojenie terenu: Prace należy wykonywać ze szczególną ostrożnością i pod nadzorem uprawnionych osób. Projektowane zagospodarowanie terenu należy dostosować do istniejącego uzbrojenia terenu. Nie wyklucza się istnienia w terenie sieci innych niż wskazane na mapie. 8. Zieleń. Drzewa zlokalizowane w pobliżu prowadzenia prac na czas budowy placu zabaw należy osłonić przed uszkodzeniami mechanicznymi (osłonięta musi być bryła korzeniowa i korona). Pnie drzew, które znajdą się w pobliżu przejazdu pojazdów mechanicznych i innych robót budowlanych należy obłożyć deskami łączonymi ze sobą za pomocą sznura bądź drutu. W obrębie koron należy maksymalnie ograniczyć poruszanie się pojazdów, nie wolno parkować, składować materiałów budowlanych, zwłaszcza kruszyw, betonu, cegieł, płynnych chemikaliów i innych substancji mogących negatywnie wpływać na drzewa w ich pobliżu. Należy usunąć jeden istniejący krzew nie wymagający pozwolenia na wycinkę, znajdujący się w centralnej części planowanego placu zabaw. Projektowana roślinność do nasadzeń, wytyczne dotyczące sadzonek: - klon jesionolistny `Variegatum´- 1 szt. - berberys `Red Carpet´ - 17 szt. - rozstawa 90x90 - wiśnia piłkowana `Amanogawa´ szczepiona - 3 szt. - buk kolumnowy `Dawyck Purple´ - 4 szt. Planowane nasadzenia o obmiarach: - dla krzewów - doniczka min. 2 l, wys. krzewu min. 30 cm - dla drzew - doniczka min. C5, wys. sadzonki 100-120 cm Sadzonki drzew i krzewów powinny posiadać następujące cechy: - roślina powinna być min. dwukrotnie szkółkowana, - pąk szczytowy przewodnika drzew powinien być wyraźnie uformowany, - przyrost ostatniego roku powinien wyraźnie i prosto przedłużać przewodnik, - system korzeniowy powinien być skupiony i prawidłowo rozwinięty, na korzeniach szkieletowych powinny występować liczne korzenie drobne, - sadzonki drzew i krzewów wyłącznie balotowane (z bryłą korzeniową) lub w pojemnikach, - pędy szkieletowe korony drzewa powinny być dobrze wykształcone i równomiernie rozmieszczone oraz występować w ilości uzależnionej od gatunku i odmiany, jednak nie mniejszej niż 4, - blizny na przewodniku powinny być dobrze zarośnięte, dopuszcza się 4 niecałkowicie zarośnięte blizny na przewodniku w II wyborze, u form naturalnych drzew, - drzewa i krzewy należy sadzić w doły całkowicie zaprawiane ziemią urodzajną, z uformowaniem misek, i przed sadzeniem wbić w dno dołu 3 drewniane paliki z poprzeczkami (dla drzew), - u podstawy palików założyć osłonę (np. siatka), - korzenie złamane i uszkodzone należy przed sadzeniem przyciąć, - korzenie roślin zasypywać sypką ziemią, a następnie prawidłowo ubić, uformować miskę i obficie podlać, - drzewa formy piennej należy przywiązać do palików taśmami odciągowymi w celu wypionowania drzewa tuż pod koroną, Wady niedopuszczalne: - silne uszkodzenia mechaniczne roślin, - odrosty podkładki poniżej miejsca szczepienia, - ślady żerowania szkodników, - oznaki chorobowe, - zwiędnięcie i pomarszczenie kory na korzeniach i częściach naziemnych, - martwice i pęknięcia kory, - uszkodzenie pąka szczytowego przewodnika, - dwupędowe korony drzew formy piennej, - niewłaściwe proporcje korony w stosunku do pnia, tzw. korona wybujała, - uszkodzenie lub przesuszenie bryły korzeniowej, - źle zarośnięte odmiany szczepionej z podkładką. Planowane nasadzenia drzew i krzewów na podkładzie z geowłókniny i żwiru jasnego - 17,5 m2 powierzchni w wyznaczonych miejscach, o grubości warstwy min. 6 cm, różne frakcje żwiru o barwie jasnej/beżowej/białej: frakcja 10-20 mm - warstwa podkładowa, frakcja 20-40 mm - warstwa wierzchnia. 9. Nawierzchnia placu zabaw: - Nawierzchnia z piasku płukanego o uziarnieniu od 0,2 do 2 mm bez cząstek iłowych i pyłowych, na podkładzie z geowłókniny. Grubość nawierzchni min 30 cm, powierzchnia 105,2 m2. - Nawierzchnia poliuretanowa o pow. 19,1 m2, bezspoinowa, składająca się z granulatów SBR i EPDM połączonych spoiwem poliuretanowym. Nawierzchnia odporna na warunki atmosferyczne, przepuszczalna dla wody oraz nie powodująca zbierania się wody na powierzchni. Projektowana grubość nawierzchni bezpiecznej powinna być dostosowana do wysokości upadkowej przewidzianych do montażu urządzeń. Projektowana nawierzchnia bezpieczna powinna spełniać normę PN-EN 1176-1:2009, PN-EN 1177:2009 określająca wymagania odnośnie nawierzchni stosowanych na placu zabaw, ze szczególnym uwzględnieniem obszarów, w których niezbędna jest amortyzacja upadku. Nawierzchnię syntetyczną należy ograniczyć obrzeżami 8 x 30 x 100 cm, na ławach betonowych. Obrzeża zabezpieczone od góry EPDM. W celu ułatwienia spływu wód opadowych należy zastosować na nawierzchni spadek około 1%. Pod nawierzchnie należy zaprojektować i wykonać podbudowę z kruszywa. - Nawierzchnia trawiasta - po wykonaniu placu zabaw należy uzupełnić humus, wyrównać teren i zasiać trawę. Wykonać trawniki w oznaczonej strefie o pow. 31 m2 oraz w obszarach zniszczonych i naruszonych podczas prac budowlanych związanych z budową placu zabaw. Mieszanka nasion wytrzymałych, odpornych na uszkodzenia i szybko się regenerujących. Po wykonaniu placu zabaw należy uzupełnić humus wokół placu zabaw, wyrównać teren i zasiać trawę. Wykonać trawniki w strefie min 1 m od obszaru opracowania oraz w obszarach zniszczonych i naruszonych podczas prac budowlanych związanych z budową placu zabaw. Trawniki mają być równomiernie obsiane bez łysin i prześwitów. 10. Dojście: - Nawierzchnia utwardzona z kostki betonowej - 12,4 m2. Przewiduje się demontaż istniejącego krawężnika i utwardzenie dojścia do placu zabaw oraz połączenia między istniejącą nawierzchnią parkingu a ul. Białoskórniczą. Utwardzenie wykonane z kostki betonowej szarej takiej jak istniejąca na pobliskim parkingu i z obrzeży betonowych 8x30 cm, na podsypce piaskowej grubości 3-4 cm z wypełnieniem spoin piaskiem. Podbudowa grubości 15 cm z kruszywa naturalnego 0/31,5 mm stabilizowanego mechaniczne. - Nawierzchnia utwardzona z grysu - 24,1 m2 - warstwa grysu jasnego/beżowego/białego min. 5 cm różnych frakcji, na podbudowie z warstwy drenującej (tłuczeń minimum 15 cm o uziarnieniu 31,5-63 mm) i warstwie membranowej (geowłóknina). - Schody - należy wykonać schody terenowe z kostki betonowej szarej takiej jak kostka chodnikowa istniejącego obok parkingu, wraz z barierką z jednej strony. 11. Ogrodzenie: Plac zabaw należy ogrodzić. Ogrodzenie panelowe wys. 100-110 cm, z prętów stalowych, z obrzeżami betonowymi zapobiegającymi przesypywaniu się . Słupki stalowe. Wszystkie elementy ogrodzenia ocynkowane i malowane proszkowo na kolor zielony. Ogrodzenie systemowe zawierające wszystkie niezbędne elementy systemu. Dwie furtki szerokości min 100 cm w świetle. 12. Urządzenia zabawowe: Urządzenia należy posadowić na prefabrykowanych fundamentach zgodnie z technologią i systemem dostawcy sprzętu w sposób zapewniający bezpieczeństwo użytkowania. Wszystkie montowane urządzenia muszą posiadać atesty i certyfikaty bezpieczeństwa potwierdzające, że zostały wykonane w oparciu o obowiązujące normy w tym zakresie oraz posiadać dopuszczenie do stosowania. Każde urządzenie powinno być oznaczone tabliczką znamionową zawierającą informację o producencie, dacie produkcji, numerze seryjnym i numerze normy, zgodnie z którą urządzenie wyprodukowano. Ponadto urządzenie powinno być trwale związane z gruntem. Na działce należy zamontować tablicę informacyjną, zawierającą regulamin określający zasady i warunki korzystania z placu zabaw oraz numery alarmowe, numer telefonu do Zarządcy placu zabaw oraz adres placu. Właściciel placu zabaw odpowiada za utrzymywanie placu zabaw w dobrym stanie technicznym i dokonywanie przeglądów stanu technicznego urządzeń i elementów placu zabaw. Wykonanie montażu urządzeń mogą dokonywać osoby/firmy przeszkolone w tym celu przez producentów zabawek oraz w oparciu o instrukcje montażu, zaleceń, wskazówek i pod nadzorem dostawcy oraz instytucji dozoru technicznego. Urządzenia placu zabaw muszą posiadać certyfikat zgodności z normą PN-EN 1176:2009. Każde urządzenie powinno zawierać instrukcję obsługi słowną i obrazkową. Nawierzchnię placu zabaw należy wykonać zgodnie z normą PN-EN 1177:2009. Wykaz urządzeń na plac zabaw Lp. Nazwa Sztuki Parametry techniczne/ Opis Wymiary poszczególnego urządzenia mogą odbiegać do 10 % od podanych, przy czym ich wymiary strefy funkcjonowania / bezpieczeństwa nie mogą być większe niż podane w projekcie. 1 Urządzenie zabawowe 1 Wymiary urządzenia: Zestaw: 150x235 cm Strefa bezpieczeństwa: 440x535 cm WSU: 30 cm Wysokość zestawu: 290 cm Elementy urządzenia: daszek, podest i stolik okrągły bądź kwadratowy/prostokątny, wieża, barierka (w tym dwie tablice edukacyjne kółko i krzyżyk oraz psy i koty), ławeczka, pomost rurowy. Przykładowa wizualizacja: 2 Huśtawka bocianie gniazdo 1 Wymiary urządzenia: 340x225x240 cm Strefa bezpieczeństwa: 3,40 x 7,10 m Max. wsu: 1,30 m Opis techniczny: Konstrukcja huśtawki wykonana z rury 76,1 x 3,2 mm malowanej proszkowo. Siedzisko typu bocianie gniazdo wykonane z tworzywa LLDPE. Wszelkie elementy łączące tj. śruby, zawiesia, łańcuchy wykonane ze stali nierdzewnej. Montaż - słupy do zabetonowania w gruncie. Przykładowa wizualizacja: 3 Zjeżdżalnia 1 Zestaw 3,60 x 0,55 m. Strefa bezpieczeństwa 710x 300 cm Max. wsu: ~150 cm Montaż - słupy do zabetonowania w gruncie Konstrukcja: Zjeżdżalnia ze stelażem metalowym zabezpieczona antykorozyjnie i malowana proszkowo na kolor zielony z bokami z HDPE lub metalowymi ze schodami prostymi. Przykładowa wizualizacja: 4 Bujak 1 Materiał: Płyta polietylenowa HDPE odporna na działanie warunków atmosferycznych. Wymiary: 27 x 89 cm Strefa bezpieczeństwa: 327 x 389 cm Wysokość całkowita: 82 cm Wysokość swobodnego upadku: 50 cm Wizualizacje proponowanych kształtów: 5 Dwa połączone panele edukacyjne 1 Urządzenie wolnostojące złożone z dwóch paneli edukacyjnych: sklepik i tablica kredowa dwustronna Trzy słupy wykonane z grubo ściennej stali potrójnie zabezpieczonej antykorozyjnie i malowanej proszkowo o średnicy 114mm. Panel tablicy kredowej wykonany ze sklejki wodoodpornej. Panel sklepiku wykonany z płyt PE_HD barwionego w pełnej masie. Wymiary urządzenia: 231x120x15 cm Wymiary strefy bezpieczeństwa: 542x307 Przykładowa wizualizacja: 6 Ławka z oparciem 1 Wymiary urządzenia (dłxszer.xwys.): 1,70 m x 0,65 m x 0,90 m Wysokość siedziska: 0,40 m Konstrukcja ze stali ocynkowanej i malowanej proszkowo na kolor taki jak konstrukcja kosza i regulaminu. Deskowanie - siedzisko i oparcie wykonane z desek olchowych impregnowanych, malowanych lakierobejcą. Przykładowa wizualizacja: 7 Kosz na śmieci z daszkiem 1 Urządzenie wykonane z rur malowanych proszkowo na kolor taki jak konstrukcja ławki oraz z blachy. Słupek do zabetonowania bezpośrednio w gruncie. Przykładowa wizualizacja: 8 Regulamin korzystania z placu zabaw 1 Wymiary urządzenia (dłxszer.xwys.): 0,65 x 0,10 x 1,80 Tablica informacyjna z powierzchnią wykonaną z blachy o grubości 3mm, montowana na stelażu z rur o średnicy O 42 mm. Elementy stalowe cynkowane, malowane proszkowo na kolor taki jak konstrukcja ławki i kosza. Montaż- rura do zabetonowania bezpośrednio w gruncie. Przykładowa wizualizacja: WYMAGANIA DOTYCZĄCE ZAMÓWIENIA: Dostarczone urządzenia zabawowe powinny: o posiadać certyfikaty zgodności z normą PN-EN 1176 o być jednoznacznie oznakowane numerem katalogowym pozwalającym na ich identyfikację w karcie technicznej urządzenia oraz tym samym numerem katalogowym w certyfikatach zgodności z normą PN-EN 1176 o na urządzeniach, które są zainstalowane w podłożu powinien być umieszczony przez producenta czytelny znak poziomu podstawowego. Wskazuje on wysokość, na jakiej montaż gwarantuje stabilność sprzętu (znak ten powinien być równy z nawierzchnią lub płaszczyzną zabawy). o urządzenia powinny być oznakowane nazwą i adresem producenta lub upoważnionego przedstawiciela,numerem kolejnym, pozwalającym na indywidualną identyfikację (metryczki urządzenia i roku produkcji) oraz numerem i datą normy, której wymogom odpowiadają. o montaż urządzeń zgodny z zatwierdzoną instrukcją. Wykonawca przekaże po wykonaniu usług: o dokumentację techniczną, z kartami informacyjnymi o konstrukcji urządzeń, ich wymiarach, użytych materiałach, farbach i lakierach, o instrukcję użytkowania i montażu, włącznie z danymi na temat bezpiecznych odległości pomiędzy urządzeniami, o certyfikaty, badania i inne dokumenty potwierdzające zgodność sprzętu z normą PN-EN 1176 o pisemne potwierdzenie kompletności wykonania prac objętych zamówieniem i zgodności montażu z normą PN-EN 1176 , wypełnioną gwarancję jakości, gwarancja na min. 36 m-cy (załącznik pn. Gwarancja jakości)

II.5) Główny kod CPV: 37535200-9
Dodatkowe kody CPV:
Kod CPV
45112723-9


II.6) Całkowita wartość zamówienia (jeżeli zamawiający podaje informacje o wartości zamówienia):
Wartość bez VAT:
Waluta:


(w przypadku umów ramowych lub dynamicznego systemu zakupów - szacunkowa całkowita maksymalna wartość w całym okresie obowiązywania umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów)


II.7) Czy przewiduje się udzielenie zamówień, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 i 7 lub w art. 134 ust. 6 pkt 3 ustawy Pzp: Nie
Określenie przedmiotu, wielkości lub zakresu oraz warunków na jakich zostaną udzielone zamówienia, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 lub w art. 134 ust. 6 pkt 3 ustawy Pzp:
II.8) Okres, w którym realizowane będzie zamówienie lub okres, na który została zawarta umowa ramowa lub okres, na który został ustanowiony dynamiczny system zakupów:
miesiącach:    lub dniach: 75
lub
data rozpoczęcia:   lub zakończenia:

II.9) Informacje dodatkowe:

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU

III.1.1) Kompetencje lub uprawnienia do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów
Określenie warunków: Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie. Zamawiający dokona oceny spełnienia warunków udziału w postępowaniu w tym zakresie na podstawie oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu.
Informacje dodatkowe
III.1.2) Sytuacja finansowa lub ekonomiczna
Określenie warunków: Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie. Zamawiający dokona oceny spełnienia warunków udziału w postępowaniu w tym zakresie na podstawie oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu.
Informacje dodatkowe
III.1.3) Zdolność techniczna lub zawodowa
Określenie warunków: Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawcy wykażą, że: w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert , a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie wykonał, co najmniej 2 dostawy których przedmiotem była dostawa i montaż urządzeń na place zabaw o wartości nie mniejszej niż: 37.000 zł brutto za każdą dostawę, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów określających czy te dostawy zostały wykonane lub są wykonywane należycie.
Zamawiający wymaga od wykonawców wskazania w ofercie lub we wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu imion i nazwisk osób wykonujących czynności przy realizacji zamówienia wraz z informacją o kwalifikacjach zawodowych lub doświadczeniu tych osób:
Informacje dodatkowe:

III.2) PODSTAWY WYKLUCZENIA

III.2.1) Podstawy wykluczenia określone w art. 24 ust. 1 ustawy Pzp
III.2.2) Zamawiający przewiduje wykluczenie wykonawcy na podstawie art. 24 ust. 5 ustawy Pzp Tak Zamawiający przewiduje następujące fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy Pzp)







III.3) WYKAZ OŚWIADCZEŃ SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W CELU WSTĘPNEGO POTWIERDZENIA, ŻE NIE PODLEGA ON WYKLUCZENIU ORAZ SPEŁNIA WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ SPEŁNIA KRYTERIA SELEKCJI

Oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu oraz spełnianiu warunków udziału w postępowaniu
Tak
Oświadczenie o spełnianiu kryteriów selekcji
Nie

III.4) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW , SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 3 USTAWY PZP:

1. W celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia wykonawcy z udziału postępowaniu zamawiający żąda następujących dokumentów: 1) Odpisu z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia na podstawie art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy; Zamawiający żąda od wykonawcy, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22a ustawy PZP, przedstawienia w odniesieniu do tych podmiotów dokumentów 1) odpisu z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia na podstawie art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy; 2) oświadczenie wykonawcy o niepodleganiu wykluczeniu z postępowania na podstawie art. 24 ust. 1 pkt 12-23 ustawy Pzp. 2. W przypadku, gdy Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej zamiast dokumentów, o których mowa w pkt.1 ppkt.1) - 2) składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że: a) nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. 3. Jeżeli w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w ust.2, zastępuje się je dokumentem zawierającym odpowiednio oświadczenie wykonawcy, ze wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji, lub oświadczenie osoby, której dokument miał dotyczyć, złożone przed notariuszem lub przed organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego właściwym ze względu na siedzibę lub miejsce zamieszkania wykonawcy lub miejsce zamieszkania tej osoby, z zastrzeżeniem terminów złożenia właściwych oświadczeń, odpowiadających terminom wymaganym przy wystawieniu określonego dokumentu zastępowanego oświadczeniem. 4. W przypadku wątpliwości co do treści dokumentu złożonego przez wykonawcę, zamawiający może zwrócić się do właściwych organów kraju, w którym miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, o udzielenie niezbędnych informacji dotyczących tego dokumentu. 5. W celu oceny, czy wykonawca polegając na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22a ustawy, będzie dysponował niezbędnymi zasobami w stopniu umożliwiającym należyte wykonanie zamówienia publicznego oraz oceny, czy stosunek łączący wykonawcę z tymi podmiotami gwarantuje rzeczywisty dostęp do ich zasobów zamawiający żąda dokumentów, które określają w szczególności: 1) zakres dostępnych wykonawcy zasobów innego podmiotu; 2) sposób wykorzystania zasobów innego podmiotu, przez wykonawcę, przy wykonywaniu zamówienia publicznego; 3) zakres i okres udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia publicznego; 4) czy podmiot, na zdolnościach którego wykonawca polega w odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, zrealizuje roboty budowlane lub usługi, których wskazane zdolności dotyczą. 6. Zamawiający żąda od wykonawcy, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22a ustawy, przedstawienia w odniesieniu do tych podmiotów dokumentów wymienionych w pkt. B ust.1.

III.5) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 1 USTAWY PZP

III.5.1) W ZAKRESIE SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU:
1. W celu potwierdzenia spełniania przez wykonawcę warunków udziału w postępowaniu dotyczących zdolności technicznej lub zawodowej , sytuacji ekonomicznej i finansowej zamawiający żąda następujących dokumentów: 1. wykaz dostaw wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów określających czy te dostawy zostały wykonane lub są wykonywane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego dostawy lub usługi były wykonywane, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych są wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów - oświadczenie wykonawcy; w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych nadal wykonywanych referencje bądź inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonywanie powinny być wydane nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert.
III.5.2) W ZAKRESIE KRYTERIÓW SELEKCJI:

III.6) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 2 USTAWY PZP

a) Karty techniczne urządzeń z numerem katalogowym, b) Na urządzenia zabawowe - Certyfikaty zgodności z normą PN-EN 1176 z umieszczonymi na nich numerami katalogowymi widniejącymi na w/w kartach technicznych c) instrukcję montażową dla poszczególnych urządzeń (wymiary prefabrykatów betonowych ,wylewek, głębokości montażu) z oświadczeniem, że zapewnia on bezpieczeństwo użytkowania. d) wizualizację kolorową każdego urządzenia zabawowego (np. fotografię).

III.7) INNE DOKUMENTY NIE WYMIENIONE W pkt III.3) - III.6)

1. Uzupełniony formularz ofertowy (zał. nr 1 do SIWZ) 2. Oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, aktualne na dzień składania ofert - (załącznik nr 2 do SIWZ). 3. Oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu aktualne na dzień składania ofert - (zał. nr 3 do SIWZ); 4. Pełnomocnictwo do reprezentowania wykonawcy, o ile ofertę składa pełnomocnik. 5. Pisemne zobowiązanie innych podmiotów do oddania do dyspozycji Wykonawcy niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia, jako dowód polegania na zdolnościach technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej innych podmiotów w odniesieniu do określonego warunku udziału w postępowaniu - jeżeli dotyczy.

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) OPIS
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: Przetarg nieograniczony
IV.1.2) Zamawiający żąda wniesienia wadium:

Nie
Informacja na temat wadium


IV.1.3) Przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:

Nie
Należy podać informacje na temat udzielania zaliczek:


IV.1.4) Wymaga się złożenia ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:

Nie
Dopuszcza się złożenie ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:
Nie
Informacje dodatkowe:


IV.1.5.) Wymaga się złożenia oferty wariantowej:

Nie
Dopuszcza się złożenie oferty wariantowej
Nie
Złożenie oferty wariantowej dopuszcza się tylko z jednoczesnym złożeniem oferty zasadniczej:
Nie


IV.1.6) Przewidywana liczba wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do udziału w postępowaniu
(przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne)

Liczba wykonawców  
Przewidywana minimalna liczba wykonawców
Maksymalna liczba wykonawców  
Kryteria selekcji wykonawców:


IV.1.7) Informacje na temat umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów:

Umowa ramowa będzie zawarta:

Czy przewiduje się ograniczenie liczby uczestników umowy ramowej:

Przewidziana maksymalna liczba uczestników umowy ramowej:

Informacje dodatkowe:

Zamówienie obejmuje ustanowienie dynamicznego systemu zakupów:

Adres strony internetowej, na której będą zamieszczone dodatkowe informacje dotyczące dynamicznego systemu zakupów:

Informacje dodatkowe:

W ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów dopuszcza się złożenie ofert w formie katalogów elektronicznych:

Przewiduje się pobranie ze złożonych katalogów elektronicznych informacji potrzebnych do sporządzenia ofert w ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów:


IV.1.8) Aukcja elektroniczna
Przewidziane jest przeprowadzenie aukcji elektronicznej (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem) Nie
Należy podać adres strony internetowej, na której aukcja będzie prowadzona:

Należy wskazać elementy, których wartości będą przedmiotem aukcji elektronicznej:
Przewiduje się ograniczenia co do przedstawionych wartości, wynikające z opisu przedmiotu zamówienia:
Nie
Należy podać, które informacje zostaną udostępnione wykonawcom w trakcie aukcji elektronicznej oraz jaki będzie termin ich udostępnienia:
Informacje dotyczące przebiegu aukcji elektronicznej:
Jaki jest przewidziany sposób postępowania w toku aukcji elektronicznej i jakie będą warunki, na jakich wykonawcy będą mogli licytować (minimalne wysokości postąpień):
Informacje dotyczące wykorzystywanego sprzętu elektronicznego, rozwiązań i specyfikacji technicznych w zakresie połączeń:
Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w aukcji elektronicznej:
Informacje o liczbie etapów aukcji elektronicznej i czasie ich trwania:


Czas trwania:

Czy wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną zakwalifikowani do następnego etapu:
Warunki zamknięcia aukcji elektronicznej:


IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert:
IV.2.2) Kryteria
KryteriaZnaczenie
cena60,00
gwarancja30,00
termin płatności10,00

IV.2.3) Zastosowanie procedury, o której mowa w art. 24aa ust. 1 ustawy Pzp (przetarg nieograniczony)
Tak
IV.3) Negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne
IV.3.1) Informacje na temat negocjacji z ogłoszeniem
Minimalne wymagania, które muszą spełniać wszystkie oferty:

Przewidziane jest zastrzeżenie prawa do udzielenia zamówienia na podstawie ofert wstępnych bez przeprowadzenia negocjacji
Przewidziany jest podział negocjacji na etapy w celu ograniczenia liczby ofert:
Należy podać informacje na temat etapów negocjacji (w tym liczbę etapów):

Informacje dodatkowe


IV.3.2) Informacje na temat dialogu konkurencyjnego
Opis potrzeb i wymagań zamawiającego lub informacja o sposobie uzyskania tego opisu:

Informacja o wysokości nagród dla wykonawców, którzy podczas dialogu konkurencyjnego przedstawili rozwiązania stanowiące podstawę do składania ofert, jeżeli zamawiający przewiduje nagrody:

Wstępny harmonogram postępowania:

Podział dialogu na etapy w celu ograniczenia liczby rozwiązań:
Należy podać informacje na temat etapów dialogu:


Informacje dodatkowe:

IV.3.3) Informacje na temat partnerstwa innowacyjnego
Elementy opisu przedmiotu zamówienia definiujące minimalne wymagania, którym muszą odpowiadać wszystkie oferty:

Podział negocjacji na etapy w celu ograniczeniu liczby ofert podlegających negocjacjom poprzez zastosowanie kryteriów oceny ofert wskazanych w specyfikacji istotnych warunków zamówienia:

Informacje dodatkowe:

IV.4) Licytacja elektroniczna
Adres strony internetowej, na której będzie prowadzona licytacja elektroniczna:

Adres strony internetowej, na której jest dostępny opis przedmiotu zamówienia w licytacji elektronicznej:

Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w licytacji elektronicznej, w tym wymagania techniczne urządzeń informatycznych:

Sposób postępowania w toku licytacji elektronicznej, w tym określenie minimalnych wysokości postąpień:

Informacje o liczbie etapów licytacji elektronicznej i czasie ich trwania:

Czas trwania:

Wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną zakwalifikowani do następnego etapu:

Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w licytacji elektronicznej:
Data: godzina:
Termin otwarcia licytacji elektronicznej:

Termin i warunki zamknięcia licytacji elektronicznej:


Istotne dla stron postanowienia, które zostaną wprowadzone do treści zawieranej umowy w sprawie zamówienia publicznego, albo ogólne warunki umowy, albo wzór umowy:

zgodnie z załącznikiem nr 7 do SIWZ


Wymagania dotyczące zabezpieczenia należytego wykonania umowy:

Zamawiający żąda wniesienia zabezpieczenia należytego wykonania umowy w wysokości 10 % ceny oferty brutto 1. Zabezpieczenie może być wnoszone według wyboru wykonawcy w jednej lub w kilku następujących formach: 1) pieniądzu; 2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że zobowiązanie kasy jest zawsze zobowiązaniem pieniężnym; 3) gwarancjach bankowych; 4) gwarancjach ubezpieczeniowych; 5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości. 2. Za zgodą zamawiającego zabezpieczenie może być wnoszone również: 1) w wekslach z poręczeniem wekslowym banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej; 2) przez ustanowienie zastawu na papierach wartościowych emitowanych przez Skarb Państwa lub jednostkę samorządu terytorialnego; 3) przez ustanowienie zastawu rejestrowego na zasadach określonych w przepisach o zastawie rejestrowym i rejestrze zastawów. 3. Zabezpieczenie wnoszone w pieniądzu wykonawca wpłaca przelewem na rachunek bankowy wskazany przez zamawiającego. 4. W przypadku wniesienia wadium w pieniądzu wykonawca może wyrazić zgodę na zaliczenie kwoty wadium na poczet zabezpieczenia. 5. Jeżeli zabezpieczenie wniesiono w pieniądzu, zamawiający przechowuje je na oprocentowanym rachunku bankowym. Zamawiający zwraca zabezpieczenie wniesione w pieniądzu z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszt prowadzenia tego rachunku oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wykonawcy. 6. W trakcie realizacji umowy wykonawca może dokonać zmiany formy zabezpieczenia na jedną lub kilka form, o których mowa w art. 148 ust. 1. 7. Za zgodą zamawiającego wykonawca może dokonać zmiany formy zabezpieczenia na jedną lub kilka form, o których mowa w art. 148 ust. 2. 8. Zmiana formy zabezpieczenia jest dokonywana z zachowaniem ciągłości zabezpieczenia i bez zmniejszenia jego wysokości. 9. Zabezpieczenie należytego wykonania umowy wnoszone w formie pieniężnej powinno zostać wpłacone przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego: Gmina Środa Śląska Pl. Wolności 5, 55-300 Środa Śląska Bank PKO BP O/Środa Śląska Nr 71 1020 5242 0000 2902 0029 2946 z dopiskiem: "Budowa placu zabaw w Środzie Śląskiej przy ul. Białoskórniczej w ramach zadania: Budowa nowych i doposażenie istniejących placów zabaw na terenie miasta i gminy Środa Śląska" 10. W przypadku wnoszenia Zabezpieczenia należytego wykonania umowy w formie innej niż pieniężna, dokument potwierdzający wniesienie zabezpieczenia powinien zostać złożony w siedzibie Zamawiającego. 11. Zamawiający zwraca zabezpieczenie w terminie 30 dni od dnia wykonania zamówienia i uznania przez zamawiającego za należycie wykonane.


Informacje dodatkowe:

IV.5) ZMIANA UMOWY
Przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: Tak
Należy wskazać zakres, charakter zmian oraz warunki wprowadzenia zmian:
Zgodnie z art. 144 ust. 1 PZP zamawiający zastrzega sobie możliwość zamiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie, której dokonano wyboru wykonawcy, w tym: a) zmiany stawki podatku VAT b) wystąpienia okoliczności, których strony umowy nie były w stanie przewidzieć, pomimo zachowania należytej staranności, np. działania osób trzecich uniemożliwiające wykonanie zamówienia w terminie umownym, b) wystąpienia siły wyższej tj. wydarzenia nieprzewidywalnego i poza kontrolą stron niniejszej umowy, występującej po podpisaniu umowy, a powodującego niemożność wywiązania się z umowy w jej obecnym brzmieniu; c) zmiany obowiązujących przepisów, jeżeli zgodnie z nimi konieczne będzie dostosowanie treści umowy do aktualnego stanu prawnego
IV.6) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.6.1) Sposób udostępniania informacji o charakterze poufnym (jeżeli dotyczy):

Środki służące ochronie informacji o charakterze poufnym

IV.6.2) Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu:
Data: 2018-06-25, godzina: 12:00,
Skrócenie terminu składania wniosków, ze względu na pilną potrzebę udzielenia zamówienia (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem):
Nie
Wskazać powody:

Język lub języki, w jakich mogą być sporządzane oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu
>
IV.6.3) Termin związania ofertą: do: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)
IV.6.4) Przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: Nie
IV.6.5) Przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, jeżeli środki służące sfinansowaniu zamówień na badania naukowe lub prace rozwojowe, które zamawiający zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia, nie zostały mu przyznane Nie
IV.6.6) Informacje dodatkowe:

ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH







Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.