eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Łazy › REMONT I TERMOMODERNIZACJA BUDYNKU PEŁNIĄCEGO FUNKCJE SPOŁECZNO-KULTURALNE W WIESIÓŁCE, WRAZ Z ZAGOSPODAROWANIEM TERENU I INFRASTRUKTURĄ TOWARZYSZĄCĄ

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2013-04-15

Łazy: REMONT I TERMOMODERNIZACJA BUDYNKU PEŁNIĄCEGO FUNKCJE SPOŁECZNO-KULTURALNE W WIESIÓŁCE, WRAZ Z ZAGOSPODAROWANIEM TERENU I INFRASTRUKTURĄ TOWARZYSZĄCĄ
Numer ogłoszenia: 56927 - 2013; data zamieszczenia: 15.04.2013
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Łazy , ul. Traugutta 15, 42-450 Łazy, woj. śląskie, tel. 32 6729326, faks 32 67 29 326.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.lazy.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: REMONT I TERMOMODERNIZACJA BUDYNKU PEŁNIĄCEGO FUNKCJE SPOŁECZNO-KULTURALNE W WIESIÓŁCE, WRAZ Z ZAGOSPODAROWANIEM TERENU I INFRASTRUKTURĄ TOWARZYSZĄCĄ.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.

II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: 1.Dane dotyczące budynku: Powierzchnia zabudowy- 510,66 m2 Powierzchnia użytkowa ( w tym powierzchnia objęta opracowaniem) 420,75 m2 336,72 m2 Kubatura 2550,00m2 2.Zakres robót obejmuje: 3.Branża architektoniczna: - docieplenie budynku wraz z remontem elewacji, - docieplenie stropu, - wymiana pokrycia dachowego rynien, rur spustowych i obróbek blacharskich, - odbudowa kominów, - izolacja fundamentów, - wykonanie zadaszeń nad wejściem i tarasem z wykonaniem remontu schodów i podestów, - demontaż i wymiana stolarki okiennej i drzwiowej, - demontaż i wymiana parapetów, - demontaż krat okiennych i drzwiowych, - wykonanie instalacji odgromowej, - wykonanie powierzchniowej ochrony przed napisami graffiti, - demontaż napisów i lamp oświetlających napis nad bramami wjazdowymi i powtórne zamontowanie po modernizacji, - zamurowanie otworu okiennego na grubości ściany zewnętrznej, - demontaż i montaż nowych szafek obudowy węzłów pomiarowych : gaz, prąd, - demontaż budki telefonicznej i powtórny montaż po modernizacji , - demontaż przyłącza energetycznego i ponowny montaż po modernizacji. 4.Prace remontowe wewnątrz budynku: - remont sufitów, - remont kuchni i zaplecza kuchennego, - remont sanitariatów, - utworzenie izby pamięci wewnątrz budynku dostępnej z zewnątrz budynku, 5.Zagospodarowanie terenu wokół budynku: - wykonanie chodnika okapowego dookoła budynku, nowe nawierzchnie utwardzone, tarasy, urządzenie miejsc postojowych itp. - zagospodarowanie terenu z remontem studni i montażem elementów małej architektury ( alejka, drzewka, ławki, donice , lampy, nowe nawierzchnie utwardzone i nieutwardzone) - wykonanie altany z grillem 6.Branża elektryczna: - rozbudowa tablicy RG o wyłącznik z cewką zbijakową ( pełniący rolę wyłącznika ppoż obiektu) wyłącznik 63A dla zasilania nowej tablicy TR oraz zabezpieczenie przepięciowe całego obiektu, - wykonanie pomiaru istniejącego wlz-tu i ewentualną wymianę na nowy typu YDY 4x10mm2, - montaż nowej tablicy TR w pomieszczeniu kuchennym, - montaż nowej tablicy TS dla zasilania urządzeń elektrycznych na scenie i zapleczu, - wykonanie połączeń między tablicami przewodem typuYDY5x10mm2, - wykonanie zasilania tablicy chłodni przewodem YDY3x4mm2, 7.Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawiera dokumentacja projektowa składająca się z następujących opracowań: 1)Projekt architektoniczno - budowlany REMONT I TERMOMODERNIZACJA BUDYNKU PEŁNIĄCEGO FUNKCJE SPOŁECZNO-KULTURALNE W WIESIÓŁCE, WRAZ Z ZAGOSPODAROWANIEM TERENU I INFRASTRUKTURĄ TOWARZYSZĄCĄ opracowany przez: Pracownia Projektowa gww99 architekt mgr inż Andrzej Wolański 2)Projekt architektoniczno - budowlany OBUDOWA ISTNIEJĄCEJ STUDNI WRAZ Z UTWARDZENIEM TERENU WOKÓŁ STUDNI I USTAWIENIEM ELEMENTÓW MAŁEJ ARCHITEKTURY opracowany przez: Pracownia Projektowa gww99 architekt mgr inż Andrzej Wolański 3)Projekt budowlano-wykonawczy REMONT I TERMOMODERNIZACJA BUDYNKU PEŁNIĄCEGO FUNKCJE SPOŁECZNO-KULTURALNE W WIESIÓŁCE, WRAZ Z ZAGOSPODAROWANIEM TERENU I INFRASTRUKTURĄ TOWARZYSZĄCĄ branża elektryczna opracowany przez ELPROP inż. Leszek Wnuk PROJEKTY, NADZORY, OPINIE, POMIARY BRANŻY ELEKTRYCZNEJ, 42-400 Zawiercie, ul. Czereśniowa 42 4)PROJEKT BUDOWLANO-WYKONAWCZY INSTALACJI SANITARNYCH WOD-KAN, WENTYLACJI MECHANICZNEJ DLA BUDYNKU PEŁNIĄCEGO FUNKCJE SPOŁECZNO-KULTURALNE W WIESIÓŁCE, WRAZ Z ZAGOSPODAROWANIEM TERENU I INFRASTRUKTURĄ TOWARZYSZĄCĄ W MIEJSCOWOŚCI WIESIÓŁKA na działce nr 614/2 opracowany przez mgr inż. Justyna Cholewa. 5)Specyfikacje Techniczne Wykonania i Odbioru Robót (część wewnętrzna i zewnętrzna) 6)Przedmiary robót (pomocniczo). 8.Dodatkowe uwagi: 1)Wszystkie zapisy w SIWZ i załącznikach dotyczące przedmiotu zamówienia rozpatrywać należy łącznie - wraz z wszystkimi załączonymi dokumentami (kompleksowo). Wymagania wyszczególnione w jednym z nich są obowiązujące dla Wykonawcy, tak jakby zawarte były w całej dokumentacji. 2)Przedmiot zamówienia objęty będzie 36 -miesięcznym okresem rękojmi za wady i gwarancji, licząc od dnia przekazania całości zamówienia protokołem końcowym odbioru robót. 9.Wykonawcy ponoszą wyłączną odpowiedzialność za zbadanie z należytą starannością specyfikacji istotnych warunków zamówienia i każdego uzupełnienia do specyfikacji istotnych warunków zamówienia wydanego podczas postępowania o udzielenie zamówienia, oraz za uzyskanie informacji w odniesieniu do każdego i wszelkich warunków i zobowiązań, które w jakikolwiek sposób mogą wpłynąć na wartość lub charakter oferty lub na wykonanie robót. W przypadku, kiedy Wykonawca zostanie wybrany, żadne żądanie o zmianę Ceny Ofertowej nie może zostać wniesione na podstawie błędów lub ominięć w świetle powyższych zobowiązań Wykonawcy. Uznaje się, iż złożenie ofert oznacza, że Wykonawcy zapoznali się ze wszelkimi odpowiednimi ustawami i innymi przepisami prawnymi obowiązującymi w Rzeczypospolitej Polskiej, które mogą w jakikolwiek sposób wpłynąć na, lub dotyczyć działań i czynności objętych ofertą i wynikającej z niej umową. 10.Wykonawca wykona przedmiot zamówienia z materiałów własnych. Materiały te muszą odpowiadać wymogom wyrobów dopuszczonych do obrotu i stosowania w budownictwie określonym w art. 10 ustawy z dn. 07 lipca 1994 r. Prawo budowlane (tekst jednolity Dz.U.z 2010 r. Nr243, poz. 1623 z późn. zm.). Wszelkie stosowane materiały powinny być nowe, odpowiadać Polskim Normom lub Aprobatom Technicznym oraz posiadać dokumenty takie jak: atest, świadectwo, certyfikat zgodności. Użyte w Specyfikacji Technicznej Wykonania i Odbioru Robót znaki towarowe, patenty lub pochodzenie należy rozumieć jako wzorzec jakościowy. 11.Określenie przedmiotu zamówienia poprzez wskazanie nazwy producenta, typu urządzenia, sprzętu lub materiałów ma na celu doprecyzowanie przedmiotu zamówienia. Zamawiający dopuszcza możliwość zastosowania rozwiązań równoważnych, pod warunkiem, że zaproponowane rozwiązania równoważne będą posiadały wszystkie parametry nie gorsze niż te, które są określone w przedmiotowych dokumentach (Projekt budowlano-wykonawczy i Specyfikacja Techniczna Wykonania i Odbioru Robót). 12.W przypadku zaoferowania materiałów równoważnych, Wykonawca jest zobowiązany do załączenia do oferty wykazu wyspecyfikowanych wszystkich tych materiałów wraz z podaniem nazwy producenta, dokładnego i jednoznacznego typu materiału oraz załączenia stosowanych dokumentów takich jak: atest PZH, deklaracja zgodności producenta/aprobata techniczna, karta katalogowa producenta zawierających wszystkie parametry techniczno-eksploatacyjne..

II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.31.00.00 - Roboty instalacyjne elektryczne 45.32.00.00 - Roboty izolacyjne 45.33.00.00 - Roboty instalacyjne wodno-kanalizacyjne i sanitarne 45.42.00.00 - Roboty w zakresie zakładania stolarki budowlanej oraz roboty ciesielskie 45.43.00.00 - Pokrywanie podłóg i ścian 45.45.00.00 - Roboty budowlane wykończeniowe, pozostałe .

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Okres w miesiącach: 4.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: 1.Zamawiający nie wymaga zabezpieczenia oferty wadium

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że zrealizował w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, co najmniej jedną robotę budowlaną (potwierdzoną dowodami określającymi, czy robota została wykonana w sposób należyty oraz wskazujących, czy została wykonana zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończona) polegającą na wykonaniu termomodernizacji- dociepleniu obiektu o wartości co najmniej 300 000,00 zł brutto.

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Warunek zostanie uznany za spełniony jeżeli Wykonawca wykaże, że dysponuje minimum: 1) jedną osobą posiadająca uprawnienia budowlane do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie tj. do kierowania robotami budowlanymi w specjalności konstrukcyjno budowlanej lub odpowiadające im równoważne upraw­nienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów 2)jedną osobą posiadająca uprawnienia budowlane do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie tj. do kierowania robotami budowlanymi w specjalności sanitarnej ( woda ) lub odpowiadające im równoważne upraw­nienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów. 3)jedną osobą posiadająca uprawnienia budowlane do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie tj. do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci i instalacji elektrycznych lub odpowiadające im równoważne upraw­nienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów. Wykonawca może zaproponować jedną osobę do kierowania robotami w kilku branżach, zgodnie z posiadanymi przez tę osobę uprawnieniami.

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

  • wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone;
  • wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;
  • oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

  • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
  • aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

  • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej

  • lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

1. Ofertę stanowi: a) wypełniony formularz ofertowy- według wzoru Załącznik nr 2 do SIWZ. b) wymagane oświadczenia i dokumenty wymienione w rozdziale 6 SIWZ, c) pełnomocnictwo, o ile nie wynika ono z bezpośrednio przedstawionych dokumentów.

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.3) ZMIANA UMOWY

przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

1.Zmiana postanowień zawartej umowy może nastąpić za zgodą obu stron wyrażoną na piśmie, w formie aneksu do umowy, pod rygorem nieważności takiej zmiany. Zmiany nie mogą naruszać postanowień zawartych w art. 144 ust. 1 Prawa zamówień publicznych 2.Zmiana postanowień zawartej umowy w zakresie terminu wykonania zamówienia może być dokonana pod warunkiem: 1)konieczność wykonania zamówień dodatkowych uniemożliwiających wykonanie zamówienia podstawowego, 2)wystąpienie siły wyższej i innych zdarzeń nadzwyczajnych warunkujących wykonanie zamówienia, 3)w razie zmiany powszechnie obowiązujących przepisów prawa w zakresie mającym wpływ na termin wykonania przedmiotu umowy 3.Zmiana postanowień zawartej umowy w zakresie innym może być dokonana pod warunkiem: 1) aktualizacji rozwiązań ze względu na postęp technologiczny lub gdyby zastosowanie przewidzianych rozwiązań groziło niewykonaniem lub wadliwym wykonaniem projektu, 2) zmiany w obowiązujących przepisach, jeżeli zgodnie z nimi konieczne będzie dostosowanie treści umowy do aktualnego stanu prawnego, 3) dostosowanie dokumentacji technicznej do zasad wiedzy technicznej, 4) zmiany podwykonawcy z przyczyn obiektywnych - za zgodą Zamawiającego. 4.Wszystkie powyższe postanowienia stanowią katalog zmian, na które Zamawiający może wyrazić zgodę. Nie stanowią jednocześnie zobowiązania do wyrażenia takiej zgody. 5.Nie stanowi zmiany umowy, w rozumieniu art. 144 ustawy z dn. 29.01.2004 r. - Prawo zamówień publicznych: 1) zmiana danych związanych z obsługą administracyjno-organizacyjną Umowy (np. zmiana nr rachunku bankowego), 2) zmiana danych teleadresowych, zmiany osób reprezentujących Strony. 6.Jeżeli umawiające się strony nie mają możliwości wywiązania się z uzgodnionych terminów z powodów wymienionych w pkt 2 i pkt 3, to zachowują one prawo do wnioskowania o zawieszenie terminów wykonania usługi o czas trwania wydarzenia i o czas usunięcia jego skutków.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bip.lazy.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem Zamawiającego 42-450 Łazy ul. Traugutta 15, pokój 304.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 07.05.2013 godzina 10:00, miejsce: Oferty należy składać w siedzibie Zamawiającego Urząd Miejski w Łazach ul. Traugutta 15, 42-450 Łazy - sekretariat.

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: Projekt realizowany przez Gminę Łazy zgodnie z projektem dofinansowanym z Unii Europejskiej w ramach Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2007 - 2013, działanie 413 Wdrażanie lokalnych strategii rozwoju  - Odnowa i rozwój wsi INFORMACJE DODATKOWE 1.Maksymalna liczba Wykonawców, z którymi Zamawiający zawrze umowę ramową, jeżeli Zamawiający przewiduje zawarcie umowy ramowej.Zamawiający nie przewiduje zawarcia umowy ramowej. 2.Adres poczty elektronicznej lub strony internetowej Zamawiającego, jeżeli Zamawiający dopuszcza porozumiewanie się drogą elektroniczną.Zamawiający dopuszcza porozumiewanie się drogą elektroniczną. Adres : wirum@lazy.pl. 3.Wysokość zwrotu kosztów udziału w postępowaniu, jeżeli Zamawiający przewiduje ich zwrot. Zamawiający nie przewiduje dokonania zwrotu kosztów udziału w postępowaniu. 4.Informacja o zamiarze ustanowienia dynamicznego systemu zakupów wraz z adresem strony internetowej, na której będą zamieszczone dodatkowe informacje dotyczące dynamicznego systemu zakupów.Zamawiający nie przewiduje ustanowienia dynamicznego systemu zakupów..

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.