Sadlinki: Przygotowanie i dostarczanie posiłków dla uczniów z placówek oświatowych na terenie Gminy Sadlinki
Numer ogłoszenia: 56407 - 2016; data zamieszczenia: 20.05.2016
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy:
V | zamówienia publicznego |
zawarcia umowy ramowej | |
ustanowienia dynamicznego systemu zakupów (DSZ) |
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Sadlinki , ul. Kwidzyńska 12, 82-522 Sadlinki, woj. pomorskie, tel. 055 2757510, faks 055 2757580.
- Adres strony internetowej zamawiającego: www.sadlinki.biuletyn.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Przygotowanie i dostarczanie posiłków dla uczniów z placówek oświatowych na terenie Gminy Sadlinki.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.
II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest: 1. Świadczenie usług w zakresie przygotowywania, wydawania i dostarczania obiadów dla uczniów Zespołu Szkół w Sadlinkach przy ul. Grudziądzkiej 14 A i w Zespole Szkół w Nebrowie Wielkim przy ul. Szkolnej 6 oraz Szkoły Podstawowej przy ul. Nadwiślańskiej 21. 2. Dostarczanie i wydawanie posiłków- śniadanie, obiad i podwieczorek dla dzieci w Przedszkolu Publicznym w Sadlinkach przy ul. Kwidzyńskiej 9 i dzieci uczęszczających do Oddziałów Przedszkolnych przy Szkole Podstawowej w Nebrowie Wielkim przy ul. Nadwiślańskiej 21. 3. Przygotowanie posiłków odbywać się będzie w obiekcie Zespołu Szkół w Sadlinkach, w którym znajdują się odpowiednio przygotowane do tego celu pomieszczenia, wraz z odpowiednim wyposażeniem. Posiłki należy dostarczyć do Zespołu Szkół w Nebrowie Wielkim, Przedszkola Publicznego w Sadlinkach i Oddziałów Przedszkolnych przy Szkole Podstawowej w Nebrowie Wielkim. Wyposażenie pomieszczeń stanowi Załącznik nr 1 do niniejszej Umowy. 4. Posiłki wydawane będą w Zespole Szkół w Sadlinkach oraz dostarczane i wydawane w: Zespole Szkół w Nebrowie Wielkim, Przedszkolu Publicznym w Sadlinkach i Oddziałach Przedszkolnych przy Szkole Podstawowej w Nebrowie Wielkim zgodnie z poniższym wykazem (Tabela1). Zamawiający udostępni nieodpłatnie pomieszczenia do wydawania oraz spożywania posiłków we wszystkich placówkach. Tabela 1 Nazwa placówki Wydawanie posiłków Zespół Szkół w Sadlinkach po stronie Wykonawcy Zespół Szkół w Nebrowie Wielkim po stronie Wykonawcy Przedszkole Publiczne w Sadlinkach po stronie Wykonawcy Oddziały Przedszkolne w Nebrowie Wielkim po stronie Wykonawcy 5. Wykonawca zobowiązany będzie do sprzątania po posiłkach w pomieszczeniach kuchni i stołówki, zgodnie z poniższym wykazem (Tabela 2). Tabela 2 Nazwa szkoły Sprzątanie po posiłkach Środki czystości Zespół Szkół w Sadlinkach po stronie Wykonawcy po stronie Wykonawcy Zespół Szkół w Nebrowie Wielkim po stronie Wykonawcy po stronie Wykonawcy Przedszkole Publiczne w Sadlinkach po stronie Wykonawcy po stronie Wykonawcy Oddziały Przedszkolne w Nebrowie Wielkim po stronie Wykonawcy po stronie Wykonawcy 6. Wykonawca zobowiązany jest do zapewnienia usług objętych przedmiotem zamówienia, w dniach nauki uczniów i innych dniach pobytu uczniów w szkołach oraz we wszystkie dni pracy przedszkola i oddziałów przedszkolnych w okresie od 01.08.2016 r. do 31.08.2019 r. z uwzględnieniem dni wolnych. 7. Zamawiający zobowiązuje również wykonawcę do świadczenia usług żywieniowych w dniach wolnych od nauki np. okres ferii zimowych, okres wakacji, jeżeli będzie to wynikać z potrzeb szkoły, ze względu na pobyt uczestników w organizowanych przez placówkę obozów, kolonii i innych zgrupowań. 8. Termin realizacji przedmiotu zamówienia obejmuje okres od 1 sierpnia 2016 r. do 31 sierpnia 2019 r. szacunkowo 551 dni tj. w 2016 r.- 80, 2017 r.- 184 , 2018 r.- 185 i 2019 r.- 102 dla Zespołu Szkół w Sadlinkach i w Nebrowie Wielkim oraz szacunkowo 716 dni tj. w 2016 r.- 106, 2017 r.- 230 , 2018 r.- 232 i 2019 r.- 148 dla Przedszkola Publicznego w Sadlinkach i Oddziałów Przedszkolnych przy Szkole Podstawowej w Nebrowie Wielkim. 9. Przedmiot zamówienia obejmuje dożywianie uczniów ze środków Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Sadlinkach w ramach wieloletniego programu wspierania finansowego gmin w zakresie dożywiania Pomoc państwa w zakresie dożywiania 10. Szacunkowa dzienna liczba posiłków wynosi 303. Zespół Szkół w Sadlinkach- ok.98 w tym 44 GOPS, Zespół Szkół w Nebrowie Wielkim- ok. 41 w tym 36 GOPS, Przedszkole Publiczne w Sadlinkach- ok. 114 w tym 14 GOPS, Oddziały Przedszkolne w Nebrowie Wielkim - ok. 50 w tym 4 GOPS, 11. Liczba posiłków może ulegać zmianie, co oznacza, że nie stanowi ostatecznego wymiaru zamówienia i nie może być podstawą do zgłaszania roszczeń z tytułu niezrealizowanych posiłków lub podstawą wykonania zamówienia. Wykonawcy będzie przysługiwało wynagrodzenie za faktycznie przygotowane i wydane posiłki. 12. Dostarczanie i wydawanie posiłków do placówek odbywać się będzie w godzinach ustalonych z dyrektorami szkół. 13. Wykonawca pokryje wszelkie koszty związane z przygotowaniem, dostarczeniem, porcjowaniem i wydaniem posiłków, w szczególności koszty zakupu artykułów spożywczych, koszty obsługi i przygotowywania posiłków, koszty uzyskania stosownych zezwoleń, koszty utrzymania personelu, itp. 14. Wykonawca pokryje wszelkie koszty eksploatacyjne związane z utrzymaniem kuchni i stołówki w Zespole Szkół w Sadlinkach, a w szczególności: 1 koszty remontów bieżących pomieszczeń malowanie kuchni, zaplecza kuchennego i stołówki zgodnie z wymaganiami sanitarno - higienicznymi, 2 koszty napraw bieżących i konserwacji powierzonych urządzeń, sprzętu oraz wyposażenia kuchni i stołówki, 3 koszty zużycia energii elektrycznej, wody i odprowadzania ścieków, oraz wywozu nieczystości 15. Korzystanie z pomieszczeń kuchni i wyposażenia nie jest obligatoryjne. W przypadku, gdy Wykonawca nie będzie korzystał z pomieszczeń kuchni w szkole w Sadlinkach nie będą miały zastosowania postanowienia § 4 umowy załącznik nr 5 do SIWZ. 16. Wykonawca korzystający z pomieszczeń w Zespole Szkół w Sadlinkach zobowiązany jest do zapewnienia w nich odpowiedniego stanu technicznego i sanitarno - epidemiologicznego, odpowiedniego wyposażenia oraz właściwych warunków bhp. i p.poż, stosownie do wymogów Sanepidu, PIP i innych instytucji mających uprawnienia kontrolne, przyjmując na siebie wszelkie zobowiązania, w szczególności przed rozpoczęciem działalności uzyskania pozytywnej decyzji zezwalającej na realizację przedmiotu zamówienia od właściwego inspektora sanitarnego. 16. Wykonawca za korzystanie z pomieszczeń i sprzętu niezbędnego do przygotowania i wydania posiłków nie będzie ponosił kosztów. WYMAGANIA DOTYCZĄCE POSIŁKÓW 1. Wykonawca będzie przygotowywał posiłki zgodnie z zasadami określonymi w ustawie z dnia 25 sierpnia 2006 r. o bezpieczeństwie żywności i żywienia Dz. U. z 2015 r. poz. 594 z późn. zm. łącznie z przepisami wykonawczymi do tej ustawy. 2. Posiłki, pod względem technologii wykonania i jakości, spełniać muszą normy określone przez Instytut Żywności i Żywienia Dzieci i Młodzieży, w szczególności posiłki muszą posiadać wymaganą przepisami kaloryczność i muszą być sporządzone zgodnie z wymogami sztuki kulinarnej i sanitarnej dla żywienia zbiorowego. Wykonawca zobowiązany jest do przygotowania i dostarczenia posiłków o najwyższym standardzie, na bazie produktów najwyższej jakości i bezpieczeństwa zgodnie z normami HACCP. 3.Wykonawca zobowiązany będzie do dostarczenia posiłków własnym transportem przystosowanym do przewozu żywności, na własny koszt w specjalistycznych termosach, gwarantujących utrzymanie odpowiedniej temperatury oraz jakości przewożonych potraw, do pomieszczeń kuchni w poszczególnych placówkach, ich porcjowania i wydania, a także odbioru termosów po posiłkach oraz odbioru odpadów/nieczystości/resztek po posiłkach. 4. Wykonawca będzie przygotowywał posiłki zachowując wymogi sanitarno- epidemiologiczne w zakresie personelu i warunków produkcji oraz weźmie odpowiedzialność za ich przestrzeganie. 5. Wykonawca w ramach świadczonych usług zobowiązany jest do współpracy z dyrektorami szkół i kierownikiem Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej. Tygodniowy jadłospis będzie przedstawiany dyrektorom szkół z dwudniowym wyprzedzeniem. 6.Wykonawca ponosi pełną odpowiedzialność cywilną i finansową za jakość dostarczanych posiłków oraz skutki wynikające z zaniedbań przy ich przygotowaniu i transporcie, mogące mieć negatywny wpływ na zdrowie żywionych dzieci. 7.Zakłada się , że w szkołach wykonawca przygotowuje Pełny posiłek trzy razy w tygodniu, natomiast Drugie danie, dwa razy w tygodniu Wykonawca zobowiązany będzie do przygotowania posiłków według następującego rodzaju Tabela 3 Tabela 3 Rodzaj posiłku Opis Drugie danie Obiad typu drugie danie + kompot sok: ziemniaki makaron ryż kasza oraz mięso ryba i surówka gotowane warzywa + kompot woda z sokiem. Pełny posiłek Obiad typu pełny posiłek: zupa + drugie danie jw. + kompot sok Drugie danie mogą stanowić: pierogi, naleśniki, krokiety, kopytka, makaron z sosem warzywno - mięsnym owocowym Śniadanie Śniadanie kanapka z wędliną, kanapka z serem białym, jajko, kanapka z serem żółtym, płatki na mleku, jajecznica, parówka, bułka paryska, kanapka z wędliną itp. wraz z napojem mleko, kakao, herbata itp. Podwieczorek jogurt, serek, owoc wraz z ciasteczkiem itp. 8. Waga posiłków powinna wynosić: 2 zupa - 300 ml, 3 ziemniaki makaron ryż kasza - 200 g, 4 mięso ryba - 100 g, 5 surówka gotowane warzywa - 100 g, 6 pierogi, naleśniki, krokiety, kopytka, makaron z sosem warzywno - mięsnym owocowym - 200 g. 9. Zamawiający nie dopuszcza, ażeby w ciągu 10 dni wystąpiła powtarzalność tego samego posiłku. Zamawiający zastrzega, że 3 razy w tygodniu winno być danie mięsne rybne. 10. Zamawiający zastrzega, aby minimum raz w ciągu 10 dni na drugie danie było danie rybne. 11. Do posiłków mają być podawane naprzemiennie w danym tygodniu surówki i jarzyny gotowane. W tym samym tygodniu rodzaj surówki lub jarzyn nie może się powtórzyć. Do posiłków co najmniej dwa razy w tygodniu mają być podawane ziemniaki, w pozostałych dniach może być kasza, ryż itp. obowiązek ten nie dotyczy dni, w których podawane będą dania typu naleśniki, kopytka, itp. 12. Zamawiający zastrzega sobie prawo do dokonywania badań sprawdzających jakość przygotowywanych posiłków, pod względem kaloryczności, gramatury, temperatury, itp. 13. Posiłki przygotowywane i dostarczane do Przedszkola Publicznego w Sadlinkach oraz Oddziałów Przedszkolnych przy Szkole Podstawowej w Nebrowie Wielkim mają odpowiadać wymogom dietetycznym właściwym dla dzieci w wieku od 3 do 6 lat. Przedmiot zamówienia obejmuje dostawy porcji dziennych składających się z trzech posiłków, tj. śniadania, obiadu oraz podwieczorku. Posiłki dostarczane będą 2 razy dziennie w godzinach ustalonych z dyrektorem szkoły i przedszkola. 14. Podstawą objęcia dziecka posiłkami finansowanymi przez Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Sadlinkach jest decyzja administracyjna. Wykaz dzieci, którym zostało udzielone wsparcie w formie obiadów, przekazywany będzie wykonawcy i dyrektorom poszczególnych placówek. Liczba dzieci korzystających z obiadów finansowanych przez GOPS jest zmienna. Płatności za obiady finansowane przez Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Sadlinkach następować będą każdorazowo po zakończeniu świadczenia usługi w danym miesiącu kalendarzowym, przelewem po przedłożeniu faktury VAT..
II.1.5)
przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających
- Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających
II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 55.52.31.00 - Usługi w zakresie posiłków szkolnych 55.52.40.00 - Usługi dostarczania posiłków do szkół .
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 31.08.2019.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium: nie jest wymagane
III.2) ZALICZKI
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający dokona oceny spełnienia warunku udziału w postępowaniu w tym zakresie na podstawie oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu
III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający dokona oceny spełnienia warunku udziału w postępowaniu w tym zakresie na podstawie oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowani
III.3.3) Potencjał techniczny
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający dokona oceny spełnienia warunku udziału w postępowaniu w tym zakresie na podstawie oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowani
III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający dokona oceny spełnienia warunku udziału w postępowaniu w tym zakresie na podstawie oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowani
III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający dokona oceny spełnienia warunku udziału w postępowaniu w tym zakresie na podstawie oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowani
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
- oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej
- lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:
- 1 - Cena - 95
- 2 - Termin płatności - 5
IV.2.2)
przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna, adres strony, na której będzie prowadzona: |
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.sadlinki.biuletyn.net
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Gminy Sadlinki
ul. Kwidzyńska 12
82-522 Sadlinki.
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 31.05.2016 godzina 08:00, miejsce: Urząd Gminy Sadlinki ul. Kwidzyńska 12 82-522 Sadlinki.
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- "Usługa przygotowania, dostarczenia i wydania posiłków dla dzieci i uczniów w Redzie z podziałem na części".
- Usługi restauracyjne na rzecz uczniów Szkoły Podstawowej nr 91 im. Orląt Lwowskich przy Zespole Szkolno-Przedszkolnym nr 24 we Wrocławiu w roku szkolnym 2024/2025.
- WYBÓR DOSTAWCÓW ARTYKUŁÓW SPOŻYWCZYCH, NA RZECZ PRZEDSZKOLA NR 5 WE WROCŁAWIU
- Przygotowywanie i dostarczanie obiadów dla dzieci przedszkolnych i szkolnych w Zespole Szkół w Osiecznej w roku 2024
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.