eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Czeladź › Centrum Usług społecznościowych i Aktywności Lokalnej Rynek 22 z zagospodarowaniem terenu

Poręczenia kontraktowe dla firm startujących w przetargach publicznych




Ogłoszenie z dnia 2019-12-10

Ogłoszenie nr 560269275-N-2019 z dnia 10-12-2019 r.

Czeladź: Centrum Usług społecznościowych i Aktywności Lokalnej Rynek 22 z zagospodarowaniem terenu
OGŁOSZENIE O ZMIANIE UMOWY - Roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia:

obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy:

zamówienia publicznego

Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej

tak
Należy wskazać projekt/program: Regionalny Program Operacyjny Województwa Śląskiego na lata 2014-2020 - oś priorytetowa: X. Rewitalizacja oraz infrastruktura społeczna i zdrowotna dla działania: 10.3. Rewitalizacja obszarów zdegradowanych dla poddziałania: 10.3.1. Rewitalizacja obszarów zdegradowanych - ZIT

Zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:

tak
Numer ogłoszenia: 629968-N-2018

Zostało opublikowane ogłoszenie o zmianie ogłoszenia:

tak
Numer ogłoszenia: 500244528-N-2018 500250480 500255929 500260992 500265917 500271961 500278077

Zostało opublikowane ogłoszenie o udzieleniu zamówienia:

tak
Numer ogłoszenia: 510032969-N-2019

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY



I. 1) NAZWA I ADRES: Miejski Zarząd Gospodarki Komunalnej w Czeladzi, Krajowy numer identyfikacyjny 24090935100000, ul. ul. Elizy Orzeszkowej 12, 41-253 Czeladź, woj. śląskie, państwo Polska, tel. 032 265 26 53, e-mail sekretariat-mzgk@mzgk.czeladz.pl, faks 032 363 26 53.
Adres strony internetowej (url): www.mzgk.czeladz.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:

Administracja samorządowa

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:

Centrum Usług społecznościowych i Aktywności Lokalnej Rynek 22 z zagospodarowaniem terenu

Numer referencyjny (jeżeli dotyczy):

ZP/40/Rb/MZGK/18

II.2) Rodzaj zamówienia:

Roboty budowlane

II.3) Krótki opis zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań) - a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:

3.1. Przedmiotem zamówienia są roboty budowlane pn.: "Centrum Usług Społecznościowych i Aktywności Lokalnej Rynek 22 z zagospodarowaniem terenu" polegające w szczególności na: remoncie i adaptacji istniejącego budynku na nowe funkcje wraz z remontem elewacji obiektu, wymianą istniejącego pokrycia dachowego z papy na nowe z blachy miedzianej, montażem nowych instalacji w budynku, wymianą stolarki okiennej i drzwiowej, rozbiórce budynku gospodarczego i handlowego, rozbudowie budynku o nową część usytuowaną w części wschodniej działki. Kamienica przy Rynku 22 w Czeladzi znajduje się w obrębie staromiejskiego układu urbanistycznego wpisanego do wojewódzkiego rejestru zabytków pod numerem 1182/72. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia znajduje się w Załączniku nr 1 do SIWZ - Dokumentacja, na który składa się: ? Dokumentacja projektowa, ? Specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót budowlanych, ? Przedmiary. 3.2. Zakres przedmiotu zamówienia obejmuje również złożenie wniosku o wydanie decyzji o pozwoleniu na użytkowanie. 3.3. Zadanie inwestycyjne "Centrum Usług Społecznościowych i Aktywności Lokalnej Rynek 22 z zagospodarowaniem terenu" jest współfinansowane przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego na lata 2014-2020 - oś priorytetowa: X. Rewitalizacja oraz infrastruktura społeczna i zdrowotna dla działania: 10.3. Rewitalizacja obszarów zdegradowanych dla poddziałania: 10.3.1. Rewitalizacja obszarów zdegradowanych - ZIT.


II.4) Główny kod CPV: 45200000-9
Dodatkowe kody CPV:

45400000-1,

45111000-8,

45262300-4,

45262500-6,

45410000-4,

45440000-3,

45421000-4,

45261100-5,

45261200-6,

45320000-3,

45331100-7,

45331110-0,

45331210-1,

45330000-9

II.5) Okres na jaki została zawarta umowa w sprawie zamówienia publicznego/ umowa ramowa/dynamiczny system zakupów:
do dnia 31.10.2019 r., Aneks nr 2 zmiana terminu do dnia 16.12.2019 r., Aneks nr 3 zmiana terminu do dnia 30.06.2020 r.

SEKCJA III: PROCEDURA

III.1) TRYB W JAKIM UDZIELONO ZAMÓWIENIA

Przetarg nieograniczony


SEKCJA V: ZMIANA UMOWY

V.1) DATA ZMIANY UMOWY:
06/12/2019

V.2) RODZAJ I ZAKRES ZMIAN:

podstawa prawna zmiany określona w art. 144 ust. 1 pkt 1 ustawy Pzp:
zmiana terminu realizacji przedmiotu zamówienia do dnia 30.06.2020 r.

podstawa prawna zmiany określona w art. 144 ust. 1 pkt 2 ustawy Pzp:
roboty dodatkowe wyszczególnione w protokole konieczności nr 1/2019 z dnia 21.10.2019 r. w przedmiocie skucia posadzki betonowej w budynku istniejącym, stropów, nadproży, podciągów w budynku istniejącym, wzmocnienia ścian piętra w budynku istniejącym, wykonania kosza rynnowego, konstrukcji podcienia na elewacji frontowej, membrany pomiędzy miedzianym pokryciem dachu a deskowaniem - zgodnie z kosztorysem stanowiącym Załącznik nr 1 do protokołu konieczności nr 1/2019 z dnia 21.10.2019 r. na kwotę 239 552,78 zł netto

podstawa prawna zmiany określona w art. 144 ust. 1 pkt 6 ustawy Pzp:
roboty dodatkowe wyszczególnione w protokole konieczności nr 1/2019 z dnia 21.10.2019 r. w przedmiocie ścianek mobilnych, kurtyn powietrznych zgodnie z kosztorysem stanowiącym Załącznik nr 2 do protokołu konieczności nr 1/2019 z dnia 21.10.2019 r. na kwotę 48 575,00 zł netto

V.3) PRZYCZYNY DOKONANIA ZMIAN W UMOWIE:
Zmiana z art. 144 ust. 1 pkt 1: na podstawie par. 11 ust. 1 pkt 5 i pkt 6 umowy, W trakcie prowadzonych robót budowlanych ujawniono jego pogorszony stan techniczny w stosunku do pierwotnych założeń projektowych. Na potrzebę określenia aktualnego stanu technicznego budynku Inwestor zlecił wykonanie ekspertyzy technicznej. Ekspertyza została opracowana 9.04.2019 r. Zgodnie z zaleceniami ekspertyzy koniecznym jest wykonanie robót dodatkowych polegających na wzmocnieniu konstrukcji nośnej ścian, słupów, stropów i sklepień lukowych w budynku szczegółowo opisanych w protokole konieczności nr 1/2019 z dnia 21.10.2019r.. Na tej podstawie została opracowana dokumentacja projektowa zawierająca rozwiązania wynikające z zaleceń Ekspertyzy technicznej. Projektant dokumentację projektową przesłał wiadomością e-mail 31 maja 2019r., zaś wersję autoryzowaną (tj. formalną podstawę do przystąpienia do programu naprawczego) w czasie rady budowy w dniu 22.07.2019r., co zostało potwierdzone protokołem z rady budowy nr 20 z dnia 22.07.2019r. Zamawiający wystąpił o zmianę decyzji pozwolenia na budowę i uzyskał decyzję nr 1294.2019 w dniu 15.10.2019r. Czas niezbędny na realizację robót budowlanych polegających na wzmocnieniu konstrukcji budynku wynosi 3 miesiące. Co więcej, do czasu zakończenia robót wzmocnienia konstrukcji z uwagi na zagrożenie bezpieczeństwa konstrukcji i użytkowania nie ma możliwości kontynuowania prac przewidzianych w budynku istniejącym a w szczególności prac konserwatorskich przy elewacji budynku. W konsekwencji czasookres przewidziany na realizację programu konserwatorskiego który wypadał na przełom drugiego i trzeciego kwartału 2019 roku przesunął się w czasie doprowadzając do tego, że zasadnicza faza wykonywania tynków renowacyjnych, sztukaterii i elementów zdobiących przypada na przełom IV kwartału 2019 roku i początek I kwartału 2020 roku, gdzie warunki pogodowe nie gwarantują odpowiedniej temperatury do ich realizacji. Czas niezbędny do kompletnego odtworzenia elementów zdobiących oraz warstw tynku renowacyjnego to 120dni roboczych przy sprzyjających warunkach pogodowych tj. bez opadów atmosferycznych oraz w temperaturze od +5 do +30oC. Ważnym podkreślenia jest tutaj fakt, że proces nanoszenia kolejnych warstw tynku renowacyjnego nie może zostać przerwany. Wyżej wymienione przyczyny spowodowały opóźnienia w realizacji przyjętego harmonogramu rzeczowo - finansowego o 8 miesięcy tj. licząc od planowanej daty zakończenia robót na 31 października 2019r. do końca czerwca 2020 r. Z uwagi na powyższe konieczna jest i zasadna zmiana terminu realizacji przedmiotu zamówienia objętego umową nr 10/Rb/WI/01/19, której przedmiotem są roboty budowlane "Centrum Usług Społecznościowych i Aktywności Lokalnej Rynek 22 z zagospodarowaniem terenu" do dnia 30.06.2020 r. Zmiana z art. 144 ust. 1 pkt 2: Skucie posadzki betonowej w budynku istniejącym W związku z projektowanym wykonaniem izolacji przeciwwodnej, przeciwwilgociowej i termicznej posadzki na gruncie w pomieszczeniach piwnicy koniecznym jest wykonanie ręcznego skucia istniejącej posadzki betonowej grubości 20cm oraz wykonanie wykopu ręcznego celem wyrównania poziomu posadzki na całej powierzchni kondygnacji. Roboty te nie zostały ujęte w przedmiarze robót. Stropy, nadproża, podciągi w budynku istniejącym Stwierdzono zły stan techniczny podciągów prostych jak i łukowych w pomieszczeniach parteru budynku istniejącego. W wyniku skucia tynków ujawniły się wady i uszkodzenia w strukturze ścian i nadproży ceglanych, które wymagają wprowadzenia programu naprawczego polegającego na wykonaniu belek stalowych osadzanych w murach istniejących wraz z nadmurowaniem nad nimi ścian do poziomu wieńca stropu nad parterem. Ponadto po skuciu tynków stwierdzono występowanie nieprawidłowo wykonanych wcześniej zamurowań, które należy rozebrać i wykonać na nowo zgodnie z zasadami wiedzy technicznej. Na czas wydania rozwiązań projektowych Wykonawca zmuszony był na wprowadzenie zabezpieczenia wszystkich stropów, nadproży i podciągów przy zastosowaniu systemowych podpór stalowych. Prace te nie zostały ujęte w dokumentacji projektowej oraz przedmiarze robót. Zlecono wykonanie ekspertyzy technicznej, która potwierdziła znacząco pogorszony stan techniczny stropów i nadproży łukowych w pomieszczeniach parteru w części istniejącej budynku. Celem zrealizowania zadania koniecznym stało się wykonanie wymiany stropów nad pomieszczeniami 1.7 (korytarz), 1.5 (rozdzielnia kelnerska) i 1.6 (zmywalnia) o łącznej powierzchni 27m2 co zostało potwierdzone ekspertyzą techniczną. Prace te nie zostały ujęte w dokumentacji projektowej oraz przedmiarze robót Wzmocnienie ścian piętra w budynku istniejącym W takcie prowadzonych prac w kondygnacji piętra stwierdzono zły stan techniczny ścian co zostało potwierdzone ekspertyzą techniczną. W związku z czym powstała konieczność ich wzmocnienia poprzez prowadzenie dodatkowego wieńca opaskowego na wszystkich ścianach nośnych zewnętrznych oraz podwaliny żelbetowej pod ścianę nośną wewnętrzną. Prace te nie zostały ujęte w dokumentacji projektowej oraz przedmiarze robót. Wykonanie kosza rynnowego W związku w wykonaniem konstrukcji dachowej na której jedna z połaci skierowana jest stronę przylegającej ściany budynku sąsiedniego należy wykonać kosz rynnowy, który nie został wydany w dokumentacji projektowej jak również nie ujęty został w przedmiarze robót. Wykonanie kosza rynnowego związane jest również w zastosowaniem technologii uszczelniających na ścianie budynku sąsiedniego eliminujących ryzyko jej zalewania. Zgodnie z ustaleniami oraz wydanym rozwiązaniem projektowym wprowadzone zostały roboty nie ujęte wcześniej w przedmiarze robót jak również dokumentacji projektowej. Konstrukcja podcienia na elewacji frontowej Na elewacji frontowej zaprojektowany został podcień którego konstrukcja nie została ujęta w dokumentacji projektowej. Na wniosek Wykonawcy Projektant wydał rozwiązania polegające na wykonaniu podcienia ze sklepieniami łukowymi w technologii żelbetowej monolitycznej. Membrana pomiędzy miedzianym pokryciem dachu a deskowaniem Pokrycie dachowe zaprojektowano z blachy miedzianej pod którą nie przewidziano zastosowania membrany separacyjnej pomiędzy blacha a deskowaniem pełnym. Technologia krycia blachą bezwzględnie wymaga tego rozwiązania bez którego szczelność dachu nie będzie zapewniona. W związku z tym koniecznym jest wprowadzenie membrany separacyjnej pod blachę miedzianą. Rozwiązanie to nie zostało ujęte w projekcie jak i przedmiarze robót. Zmiana z art. 144 ust.1 pkt 6: Ścianki mobilne W pomieszczeniu 2.18 w kondygnacji piętra zaprojektowane zostały ścianki mobilne, dla których projekt nie przewidział rozwiązań w zakresie montażu tychże ścianek, jak również elementy te nie zostały ujęte w przedmiarze robót mimo, że wymagała tego organizacja przestrzeni i funkcje pomieszczeń. W związku z tym powstała konieczność wprowadzenia robót dodatkowych polegających na zakupie i montażu ścianek mobilnych. Kurtyny powietrzne W dokumentacji projektowej przewidziano wykonanie 2 sztuk kurtyn powietrznych nad wejściami do pomieszczenia 1.31. dla odcięcia pomieszczeń wewnętrznych od niskiej temperatury z zewnątrz dla uzyskania komfortu cieplnego przebywających tam osób. Brak jest ujęcia w przedmiarze robót projektowanego rozwiązania.

V.4) INFORMACJE DODATKOWE:

 

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.