eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Rydułtowy › Odwodnienie przy ul. Pietrzkowickiej w Rydułtowach

Poręczenia kontraktowe dla firm startujących w przetargach publicznych




Ogłoszenie z dnia 2019-11-19

Ogłoszenie nr 560249092-N-2019 z dnia 19-11-2019 r.

Rydułtowy: Odwodnienie przy ul. Pietrzkowickiej w Rydułtowach
OGŁOSZENIE O ZMIANIE UMOWY - Roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia:

obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy:

zamówienia publicznego

Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej

nie

Zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:

tak
Numer ogłoszenia: 553259-N-2019

Zostało opublikowane ogłoszenie o zmianie ogłoszenia:

nie

Zostało opublikowane ogłoszenie o udzieleniu zamówienia:

tak
Numer ogłoszenia: 510155704-N-2019

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie przez zamawiających

tak
Należy wymienić zamawiających, którzy wspólnie przeprowadzili postępowanie oraz podać adresy ich siedzib, krajowe numery identyfikacyjne oraz osoby do kontaktów wraz z danymi do kontaktów:

Przedsiębiorstwo Wodociągów i Kanalizacji Sp. z o. o. ul. Marklowicka 15, 44-300 Wodzisław Śląski, krajowy numer identyfikacyjny 273617720, osoba do kontaktów Dominika Pawlica - Wawrzyczny, tel. 32 4552634
Miasto Rydułtowy ul. Ofiar Terroru 36,44-280 Rydułtowy (reszta informacji w sekcji I.1))



I. 1) NAZWA I ADRES: Miasto Rydułtowy, Krajowy numer identyfikacyjny 27253611000000, ul. ul. Ofiar Terroru 36, 44-280 Rydułtowy, woj. śląskie, państwo Polska, tel. 324 537 411, e-mail um@rydultowy.pl, faks 324 537 410.
Adres strony internetowej (url): www.rydultowy.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:

Administracja samorządowa

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:

Odwodnienie przy ul. Pietrzkowickiej w Rydułtowach

Numer referencyjny (jeżeli dotyczy):

BP.271.000008.2019

II.2) Rodzaj zamówienia:

Roboty budowlane

II.3) Krótki opis zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań) - a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:

Przedmiotem zamówienia jest: 1) budowa odcinka kanalizacji sanitarnej od studni S2 do studni S2.7 wraz z odejściami do granic działek, który należy wykonać na podstawie dokumentacji projektowej pn.: "Budowa kanalizacji sanitarnej wraz z przepompownią ścieków w Rydułtowach przy ulicy Pietrzkowickiej, Wspólnej i Raciborskiej, stanowiącej załącznik do zgłoszenia w Starostwie Powiatowym w Wodzisławiu Śl. Nr WAB.6743.1.0002.2018 z dnia 12.01.2018 r. - (etap I), 2) przebudowa odcinka kanalizacji deszczowej w ciągu ulicy Pietrzkowickiej, którą należy zrealizować na podstawie dokumentacji projektowej pn.: "Przebudowa kanalizacji deszczowej w ciągu ulicy Pietrzkowickiej w Rydułtowach" stanowiącej załącznik do decyzji nr 1074/16 z dnia 28.12.2016 r. zatwierdzającej projekt budowlany i udzielającej pozwolenia na budowę - (etap II), 3) przebudowa nawierzchni drogowej po robotach kanalizacyjnych - (etap III).


II.4) Główny kod CPV: 45000000-7
Dodatkowe kody CPV:

45111200-0,

45231300-8,

45232130-2,

45232440-8,

45232453-2,

45233140-2,

45233223-8,

45232451-8

II.5) Okres na jaki została zawarta umowa w sprawie zamówienia publicznego/ umowa ramowa/dynamiczny system zakupów:
Od dnia 26.07.2019 do dnia 15.11.2019, przy czym termin został wydłużony do dnia 30.11.2019 r.

SEKCJA III: PROCEDURA

III.1) TRYB W JAKIM UDZIELONO ZAMÓWIENIA

Przetarg nieograniczony


SEKCJA V: ZMIANA UMOWY

V.1) DATA ZMIANY UMOWY:
14/11/2019

V.2) RODZAJ I ZAKRES ZMIAN:

podstawa prawna zmiany określona w art. 144 ust. 1 pkt 1 ustawy Pzp:
zmiana terminu wykonania umowy (daty końcowej) z 15.11.2019 r. do dnia 30.11.2019 r.

podstawa prawna zmiany określona w art. 144 ust. 1 pkt 2 ustawy Pzp:
wykonanie dodatkowych robót w postaci dodatkowego odwodnienia istniejącej studni wodomierzowej oraz wymurowania dodatkowej studni z bloczków betonowych

V.3) PRZYCZYNY DOKONANIA ZMIAN W UMOWIE:
Uzasadnienie faktyczne: w trakcie prowadzenia robót stwierdzono, że istniejąca studnia wodomierzowa była podłączona do starego istniejącego kanału. W związku z budową nowego odcinka kanalizacji deszczowej konieczne jest wykonanie nowego przełączenia odwodnienia studni wodomierzowej do nowego kanału Ø 315. Ze względu na istniejące zalewanie terenu przez wody powierzchniowe na posesji nr 17A i niemożność postawienia studni żelbetowej na ciągu przyłącza deszczowego (bardzo płytkie posadowienie kanału) zachodzi konieczność wymurowania dodatkowo studni z bloczków betonowych w celu umożliwienia dalszego odprowadzenia wód deszczowych. Powyższe rozwiązania nie zostały ujęte w dokumentacji projektowej oraz w specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót budowlanych. Uzasadnienie prawne: zgodnie z przepisem art. 144 ust. 1 pkt 2 ustawy Pzp zakazuje się zmian postanowień zawartej umowy lub umowy ramowej w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy, chyba że zachodzi co najmniej jedna z następujących okoliczności:zmiany dotyczą realizacji dodatkowych dostaw, usług lub robót budowlanych od dotychczasowego wykonawcy, nieobjętych zamówieniem podstawowym, o ile stały się niezbędne i zostały spełnione łącznie następujące warunki: a) zmiana wykonawcy nie może zostać dokonana z powodów ekonomicznych lub technicznych, w szczególności dotyczących zamienności lub interoperacyjności sprzętu, usług lub instalacji, zamówionych w ramach zamówienia podstawowego, b) zmiana wykonawcy spowodowałaby istotną niedogodność lub znaczne zwiększenie kosztów dla zamawiającego, c) wartość każdej kolejnej zmiany nie przekracza 50% wartości zamówienia określonej pierwotnie w umowie lub umowie ramowej. Wszystkie roboty określone w aneksie nie zostały opisane w dokumentacji projektowej ani specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót budowlanych, a więc wykraczają poza zakres zamówienia podstawowego, a jednocześnie warunkują jego wykonanie. Niezbędność ich wykonania spowodowana jest względami technicznymi, o których mowa powyżej. b) Powierzenie wykonania robót dodatkowych innemu Wykonawcy jest niemożliwe ze względów technicznych, gdyż prowadzenie robót podstawowych i dodatkowych jest ze sobą technologicznie ściśle powiązane. Nie ulega wątpliwości, że z obowiązujących przepisów i zasad wiedzy technicznej wynika konieczność wykonywania robót budowlanych w takiej kolejności technologicznej ich wykonania, że jedne roboty budowlane są pochodną drugich, jedne wymuszają konieczność wykonywania kolejnych oraz że wszystkie stanowią wynikający z zaprojektowanej technologii ciąg następujących po sobie czynności, których bez negatywnego wpływu na rezultat nie można zmieniać, przestawiać, pomijać lub ograniczać. Powiązanie technologiczne robót podstawowych z robotami dodatkowymi uniemożliwia, więc jednoczesne wykonywanie tych robót przez dwóch Wykonawców. Dodatkowo fizyczne przebywanie na terenie budowy dwóch Wykonawców wiązałoby się z dużymi niedogodnościami, gdyż mogłoby spowodować brak jednoznacznego ustalenia momentu zakończenia robót oraz trudności z ustaleniem odpowiedzialności za rezultat robót i niepotrzebne problemy organizacyjne związane z ich wykonaniem. Udzielenie zamówienia innemu wykonawcy niż dotychczasowy jest również nieuzasadnione ekonomicznie, gdyż spowoduje znaczny wzrost kosztów dla Zamawiającego. Dotychczasowy Wykonawca zapewnia nie tylko ciągłość pod względem technicznym wykonywanych robót, jak również dysponuje na budowie odpowiednim potencjałem technicznym i osobowym, stąd Zamawiający nie będzie ponosił dodatkowych kosztów związanych z organizacją terenu budowy przez innego wykonawcę rozumianych jako koszty demobilizacji i ponownej mobilizacji dotychczasowego wykonawcy, koszty zabezpieczenia miejsca realizacji zamówienia. Inne aspekty ekonomiczne przemawiające na niekorzyść przebywania kilku Wykonawców na budowie to koszty ustalenia odpowiedzialności z tytułu gwarancji lub rękojmi spowodowane faktem, że rezultat prac jednego Wykonawcy ma wpływ na rezultat prac drugiego, która to sytuacja przy stwierdzeniu wady w wykonaniu robót może powodować konieczność powoływania biegłego do ustalenia, który z tych Wykonawców poniesie koszty ich usunięcia - koszty przestojów na terenie budowy związane z wyborem nowego Wykonawcy, koszty dodatkowej koordynacji po stronie zamawiającego kolejno zatrudnianych Wykonawców, różnice pomiędzy aktualnymi cenami rynkowymi a cenami z oferty Wykonawcy realizującego zamówienie pierwotne. Wszystkie ww. okoliczności zarówno technologiczne jak i ekonomiczne świadczą o możliwości wystąpienia istotnej niedogodności i mogą spowodować znaczne zwiększenie kosztów dla Zamawiającego. c) Wartość robót dodatkowych wynosi 3 217,68 zł i nie przekracza 50% wartości zamówienia określonej w pierwotnej umowie. Spełnione zostały więc przesłanki określone w przepisie art. 144 ust. 1 pkt 2 ustawy Pzp dopuszczające dokonanie zmiany umowy w sprawie zamówienia publicznego.

V.4) INFORMACJE DODATKOWE:

 

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.