eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Czerniejewo › "Przebudowa drogi leśnej w Leśnictwie Karw Nadleśnictwie Czerniejewo - część II etapu o długości 1100 mb"



Ogłoszenie z dnia 2019-11-15

Ogłoszenie nr 560245746-N-2019 z dnia 15-11-2019 r.

Czerniejewo: "Przebudowa drogi leśnej w Leśnictwie Karw Nadleśnictwie Czerniejewo - część II etapu o długości 1100 mb"
OGŁOSZENIE O ZMIANIE UMOWY - Roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia:

obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy:

zamówienia publicznego

Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej

nie

Zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:

tak
Numer ogłoszenia: 559911-N-2019

Zostało opublikowane ogłoszenie o zmianie ogłoszenia:

nie

Zostało opublikowane ogłoszenie o udzieleniu zamówienia:

tak
Numer ogłoszenia: 510176927-N-2019

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY



I. 1) NAZWA I ADRES: Lasy Państwowe - Nadleśnictwo Czerniejewo, Krajowy numer identyfikacyjny 63001135500000, ul. Głożyna 5, 62-250 Czerniejewo, woj. wielkopolskie, państwo Polska, tel. 614 273 041, e-mail czerniejewo@poznan.lasy.gov.pl, faks 614 273 188.
Adres strony internetowej (url): http://www.czerniejewo.poznan.lasy.gov.pl/

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:

Inny: Jednostka Organizacyjna Skarbu Państwa nieposiadająca osobowości prawnej

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:

"Przebudowa drogi leśnej w Leśnictwie Karw Nadleśnictwie Czerniejewo - część II etapu o długości 1100 mb"

Numer referencyjny (jeżeli dotyczy):

SA4.270.4.2019

II.2) Rodzaj zamówienia:

Roboty budowlane

II.3) Krótki opis zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań) - a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:

1. Przedmiotem zamówienia są roboty budowlane pod nazwą: "Przebudowa drogi leśnej w Leśnictwie Karw Nadleśnictwie Czerniejewo - część II etapu o długości 1100mb" 2. Lokalizacja inwestycji: Droga leśna usytuowana jest w kompleksie leśnym między m. Jezierce, Czachurki i Wierzyce na granicy powiatu poznańskiego i gnieźnieńskiego. Rozpoczyna się 250 mb od skrzyżowania drogi powiatowej Czerniejewo - Wierzyce jako droga gminna Gminy Łubowo (200mb od drogi powiatowej do połączenia z drogą leśną) przy słupku po prawej stronie drogi 1/137 i biegnie przez oddziały leśne, aż do drogi wewnętrznej leśnej (141d, 142b) łączącej Leśnictwo Karw z Leśnictwem Jezierce (słupek oddziałowy 1/151-1/152). Odcinek pokazany na rys. nr 2 Plan sytuacyjny to odcinek o długości 3105 mb z podziałem na trzy etapy robót. W projekcie budowlanym wskazano 3 Etapy Inwestycji: (Przedmiotem niniejszego zamówienia jest część etapu II). * I Etap. km 0+000,00 do km 0+925,00 l=925,00m od słupka 1/137 poprzez słupek 1/99-1/138 (skrzyżowanie) do słupka oddziałowego 1/138 przy Chacie Pod Lipami po lewej stronie, * II Etap km 0+000,00 do 1+350,00 l=1350,00m od słupka 1/99-1/138 (skrzyżowanie) do drogi głównej między oddziałami 140c-149h, * III Etap km 0+000,00 do km 0+825,00 l=825,00m skrzyżowanie między oddziałami 140c-149h prosto do słupka oddziałowego 1/151/1/152. Droga leśna jest drogą wewnętrzną, niepubliczną, na długości 430mb (Etap IA) wyremontowaną w roku 2013 z wykonaną nawierzchnią tłuczniową z tłucznia twardego, w pozostałych odcinkach drogą gruntową z odcinkami w średnim stanie, z koleinami od przejazdu transportu leśnego. 3. Szczegółowe określenie przedmiotu i zakresu zamówienia: Przedmiot zamówienia obejmuje wykonanie przebudowy drogi leśnej w leśnictwie Karw części II etapu o długości 1100 mb z pominięciem etapu I i III. Kilometraż przedmiotowej części II etapu rozpoczyna się na skrzyżowaniu drogi I etapu km 0+426,00 przyjętego jako PPT km 0+000,00 a kończy w km 1+100,00. W km 0+147,00 przepust do remontu. Skrzyżowania i rozjazdy części II etapu: 0+000,00 skrzyżowanie obustronne, 0+147,00 skrzyżowanie prawostronne, 0+454,00 skrzyżowanie lewostronne, 0+540,00 skrzyżowanie prawostronne, 0+733,00 skrzyżowanie lewostronne, 0+777,00 skrzyżowanie lewostronne, 0+920,00 skrzyżowanie obustronne, 1+015,00 skrzyżowanie obustronne, 1+100,00 skrzyżowanie obustronne, Kilometraż mijanek części II etapu: Km 0+162,00 mijanka prawostronna, Km 0+501,00 mijanka prawostronna, Km 0+624,00 mijanka lewostronna, Km 0+843,00 mijanka prawostronna, 4. Zakres robót obejmuje: a) Przygotowanie terenu pod budowę i roboty ziemne tj.: m.in.: roboty pomiarowe, mechaniczne ścinanie pobocza z darnią, mechaniczne profilowanie i zagęszczanie podłoża; b) Fundamentowanie drogi nawierzchnią tłuczniową obejmujące m.in.: wykonanie warstwy odsączającej w korycie i zagęszczenie mechaniczne, wykonanie warstwy dolnej podbudowy z tłucznia betonowego, wykonanie nawierzchni z tłucznia KŁSM, ręczne plantowanie i uzupełnianie pobocza z mechanicznym zagęszczeniem; c) Fundamentowanie drogi - dodatkowe wzmocnienie podbudowy obejmujące położenie dodatkowej warstwy górnej podbudowy z tłucznia betonowego; d) Wykopy rowów oraz plantowanie skarp i dna rowu; e) Roboty budowlane w zakresie napraw przepustów tj.: m.in.: rozebranie przepustu z rur betonowych, wykonanie wykopów koparkami, mechaniczne profilowanie i zagęszczanie podłoża, wykonanie podłoża pod przepust i ścianki czołowe, położenie rury przepustowej, zasypanie przepustu piaskiem, zagęszczenie nasypów ubijakami, obłożenie wylotu kolektora oraz skarp ścianką czołową przepustu; 5. Zamawiający wymaga zatrudnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności wchodzące w skład przedmiotu zamówienia polegające na pracach ręcznych związanych z wykonywaniem podstawowych robót budowlanych i prac pomocniczych oraz czynności operatorów maszyn budowlanych, jeżeli wykonanie tych czynności polega na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. - Kodeks pracy (t.j. Dz. U. z 2019 r., poz. 1040). Obowiązek zatrudnienia na podstawie umowy o pracę nie dotyczy sytuacji w której wykonawca lub podwykonawca osobiście wykonuje powyższe czynności (np. jako osoba fizyczna prowadząca działalność gospodarczą, wspólnik spółki cywilnej). Szczegółowe obowiązki Wykonawcy dotyczące zatrudniania na podstawie umowy o pracę zostały szczegółowo opisane we wzorze umowy, który stanowi załącznik oraz rozdziale 25 SIWZ. 6. Szczegółowy zakres prac objętych przedmiotem zamówienia określony został w dokumentacji technicznej tj. a) kosztorysie ofertowym, który stanowi załącznik nr 2 do SIWZ; b) przedmiarze robót, który stanowi załącznik nr 3 do SIWZ; c) ogólnych specyfikacjach technicznych, które stanowią załącznik nr 4 do SIWZ, d) szczegółowych specyfikacjach technicznych (w zakresie w jakim dokumenty te znajdują zastosowanie do wskazanego odcinka drogi), które stanowią załącznik nr 5 do SIWZ; e) projekcie budowlanym (w zakresie w jakim dokumenty te znajdują zastosowanie do wskazanego odcinka drogi), który stanowi załącznik nr 6 do SIWZ. Uwaga (1) ! Zamawiający informuje, że ilekroć w przekazanej dokumentacji mowa jest o Dzienniku Budowy pod tym pojęciem należy rozumieć Książkę budowy. Do książki budowy stosuje się odpowiednio zapisy dotyczące dziennika budowy. Uwaga (2) ! Zamawiający informuje, że ilekroć w przekazanej dokumentacji mowa jest o Specyfikacji Technicznej Wykonania i Odbioru Robót pod tym pojęciem należy rozumieć ogólne specyfikacje techniczne oraz szczegółowe specyfikacje techniczne. Uwaga (3) ! Zamawiający informuje, że nie wymaga wykonania geodezyjnej inwentaryzacji powykonawczej obiektu. 7. Oznaczenia wg CPV: 45233142-6 Roboty w zakresie naprawy dróg 45111200-0 Roboty w zakresie przygotowania terenu pod budowę i roboty ziemne 45233320-8 Fundamentowanie dróg 45232453-2 Roboty budowlane w zakresie naprawy przepustów 8. Warunki wykonywania zamówienia: ? Wymagania dotyczące robót - wszystkie prace winny być zrealizowane zgodnie z obowiązującymi przepisami, obowiązującymi normami, warunkami technicznymi i sztuką budowlaną, przepisami bhp, ppoż. z zaleceniami Inspektora nadzoru Zamawiającego oraz zgodnie z wymogami dokumentacji projektowej, wytycznymi niniejszej SIWZ a także jej pozostałymi załącznikami. 9. Szczegółowe warunki dotyczące zamówienia: W ramach wynagrodzenia Wykonawca uwzględni: ? w przypadku korzystania z podwykonawców koordynowanie robót podwykonawców ponosząc za nich pełną odpowiedzialność, ? wykonywanie prac z uwzględnieniem wszystkich warunków i nakazów wynikających z uzgodnień i zobowiązań wzajemnych, ? doprowadzenie do należytego stanu i porządku miejsca prowadzenia robót, a w szczególności dróg dojazdowych, które Wykonawca naruszy w celu realizacji przedmiotu zamówienia, ? naprawę ewentualnych szkód związanych z prowadzeniem robót wyrządzonych osobom trzecim lub uszkodzeniem mienia. 10. Wymagania dodatkowe - w ramach umowy oraz ceny ofertowej Wykonawca zobowiązany będzie do: 1) realizacji robót budowlanych zgodnie z dokumentacją projektową, specyfikacją techniczną wykonania i odbioru robót budowlanych, właściwymi normami polskimi i branżowymi, SIWZ, zasadami wiedzy i sztuki budowlanej oraz wskazówkami Inspektora nadzoru inwestorskiego, 2) zapewnienia nadzoru technicznego nad realizowanym zadaniem, nadzoru nad personelem w zakresie porządku i dyscypliny pracy, 3) prawidłowego prowadzenie dokumentacji budowy, 4) wykonywanie prac z uwzględnieniem wszystkich warunków i nakazów wynikających z uzgodnień i zobowiązań wzajemnych, 5) zorganizowanie i zagospodarowanie zaplecza budowy, 6) zapewnienie właściwe warunki bhp i ppoż., 7) dokonanie niezbędnych pomiarów i badań laboratoryjnych itp. jeżeli są niezbędne do oddania przedmiotu zamówienia do użytkowania, 8) na żądanie Zamawiającego Wykonawca zapewni na swój koszt wykonanie badań laboratoryjnych, dostarczenie oprzyrządowania i zapewnienie potencjału ludzkiego w celu sprawdzenia jakości i ilości materiałów użytych do wykonania zamówienia oraz jakości wykonanych robót, 9) jeżeli w związku z wykonywaniem przedmiotu zamówienia Wykonawca wyrządzi Zamawiającemu lub innym podmiotom trzecim szkodę (np. uszkodzenie nawierzchni drogi dojazdowej) to zobligowany będzie do niezwłocznego jej naprawienia. 10) wymagania dotyczące robót budowlanych: a) wszystkie prace winny być zrealizowane zgodnie z obowiązującymi przepisami, obowiązującymi normami, warunkami technicznymi i sztuką budowlaną, przepisami bhp, ppoż. z zaleceniami inspektora nadzoru Zamawiającego oraz zgodnie z wymogami dokumentacji projektowej i wytycznymi niniejszej Specyfikacji, a także jej pozostałymi załącznikami. b) wszystkie materiały użyte do wykonania zamówienia muszą posiadać dopuszczenie do obrotu oraz posiadać deklarację zgodności lub certyfikat zgodności z Polską Normą lub aprobatą techniczną. W przypadku braku Polskich Norm przenoszących europejskie normy zharmonizowane. Wykonawca, który wygra przetarg musi dostarczyć ww. dokumenty przy odbiorze końcowym. Wyklucza się montaż jakichkolwiek materiałów i sprzętu nie posiadających ważnych certyfikatów. c) podczas realizacji inwestycji Wykonawca zapewni Zamawiającemu możliwość sprawdzenia materiałów budowlanych, które będą użyte do wykonania przedmiotu umowy. d) wykonawca zobowiązany jest do przywrócenia do należytego stanu i porządku terenu budowy, a także (w razie korzystania) z dróg, nieruchomości, urządzeń, obiektów itp., które Wykonawca naruszył przy wykonywaniu przedmiotu zamówienia. e) odpady inne niż niebezpieczne, powstałe w trakcie realizacji inwestycji - gromadzić w sposób selektywny i bezpieczny dla środowiska oraz wykorzystać gospodarczo lub odprowadzić na składowisko komunalne. f) odpady niebezpieczne powstałe w trakcie realizacji inwestycji - gromadzić w sposób bezpieczny dla środowiska oraz przekazać specjalistycznej firmie zajmującej się utylizacją tego typu odpadów. 11. Warunki rękojmi i gwarancji: a) Na wykonany cały przedmiot zamówienia Wykonawca udzieli Zamawiającemu gwarancji na wykonane roboty na okres minimum 24 miesiące. b) Wzór karty gwarancyjnej stanowi załącznik nr 12 do niniejszej SIWZ, który jest jednocześnie załącznikiem do umowy. c) Termin gwarancji liczony będzie od daty dokonania odbioru końcowego robót budowlanych. d) Gwarancją objęte są także zakresu robót wykonane przez Podwykonawców i liczone będą od daty dokonania odbioru końcowego robót. e) Okres rękojmi jest zostaje zrównany z okresem trwania gwarancji. 12. Wykonawca może powierzyć realizację elementów (części) przedmiotu zamówienia podwykonawcom. W przypadku zamiaru wykonywania przedmiotu zamówienia z udziałem podwykonawców wykonawca zobowiązany jest do wskazania w swojej ofercie: części zamówienia (zakresów rzeczowych), których wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcom i podania przez wykonawcę firm podwykonawców. Wskazanie takie należy umieścić na formularzu ofertowym. W przypadku braku wskazania w ofercie podwykonawstwa wykonawca będzie mógł wprowadzić podwykonawcę wyłącznie na warunkach określonych w umowie. 13. W przypadku, gdyby w opisie przedmiotu zamówienia (załącznikach do SIWZ) Zamawiający określił przedmiot zamówienia poprzez wskazanie znaków towarowych, patentów lub pochodzenia, źródła lub szczególnego procesu, który charakteryzuje produkty lub usługi dostarczane przez konkretnego Wykonawcę, jeżeli mogłoby to doprowadzić do uprzywilejowania lub wyeliminowania niektórych Wykonawców lub produktów dopuszcza możliwość składania ofert równoważnych. Wskazane wyżej określenie przedmiotu zamówienia ma charakter wyłącznie pomocniczy w przygotowaniu oferty i ma na celu wskazać oczekiwane standardy co do minimalnych parametrów technicznych oczekiwanych materiałów i urządzeń. Przez ofertę równoważną należy rozumieć ofertę o parametrach technicznych wytrzymałościowych, jakościowych, wydajnościowych nie gorszych od opisu wskazanego przez Zamawiającego w opisie przedmiotu zamówienia. Parametry wskazane przez Zamawiającego są parametrami minimalnymi, granicznymi. Pod pojęciem "parametry" rozumie się funkcjonalność, przeznaczenie, kolorystykę, strukturę, materiały, kształt, wielkość, bezpieczeństwo, wytrzymałość itp. W związku z powyższym Zamawiający dopuszcza możliwość zaoferowania materiałów o innych znakach towarowych, patentach lub pochodzeniu, natomiast nie o innych właściwościach i funkcjonalnościach niż określone w SIWZ. W przypadku, gdyby Zamawiający użył w opisie przedmiotu zamówienia normy, aprobaty, specyfikacje techniczne i systemy odniesienia, o których mowa w art. 30 ust., 1-3 ustawy Pzp należy rozumieć je jako przykładowe. Zamawiający zgodnie z art. 30 ust. 4 ustawy Pzp dopuszcza w każdym przypadku zastosowanie rozwiązań równoważnych opisywanym w treści SIWZ. Każdorazowo gdy wskazana jest w niniejszej SIWZ lub załącznikach do SIWZ norma, należy przyjąć, że w odniesieniu do niej użyto sformułowania "lub równoważna". 14. Wykonawca powołujący się na rozwiązania równoważne stosownie do dyspozycji art. 30 ust. 5 PZP musi wykazać, że oferowane dostawy spełniają warunki określone przez Zamawiającego w stopniu nie gorszym. Stosowne dokumenty potwierdzające równoważność należy dołączyć do oferty. W przypadku, gdy Wykonawca nie złoży w ofercie dokumentów o zastosowaniu innych materiałów i urządzeń, to rozumie się przez to, że do kalkulacji ceny oferty oraz do wykonania umowy ujęto materiały i urządzenia zaproponowane w opisie przedmiotu zamówienia.


II.4) Główny kod CPV: 45233142-6
Dodatkowe kody CPV:

45111200-0,

45233320-8,

45232453-2

II.5) Okres na jaki została zawarta umowa w sprawie zamówienia publicznego/ umowa ramowa/dynamiczny system zakupów:
40 dni kalendarzowych od dnia zawarcia umowy tj. od 19.08.2019r.

SEKCJA III: PROCEDURA

III.1) TRYB W JAKIM UDZIELONO ZAMÓWIENIA

Przetarg nieograniczony


SEKCJA V: ZMIANA UMOWY

V.1) DATA ZMIANY UMOWY:
26/09/2019

V.2) RODZAJ I ZAKRES ZMIAN:

podstawa prawna zmiany określona w art. 144 ust. 1 pkt 3 ustawy Pzp:
Konieczność zmiany umowy spowodowana okolicznościami, których zamawiający, działając z należytą starannością, nie mógł przewidzieć. Wartość zmiany nie przekracza 50% wartości zamówienia określonej pierwotnie w umowie.

V.3) PRZYCZYNY DOKONANIA ZMIAN W UMOWIE:
Ujawnienie konieczności wykarczowania pni kolidujących z koroną drogi na długości całego odcinka drogi, wyrwania i odwiezienia karpiny oraz uprzątnięcia terenu z gałęzi powstałych po wycince drzew.

V.4) INFORMACJE DODATKOWE:

 

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.