eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Kraków › Zaprojektowanie i wykonanie remontu wiaduktów nad ul. Krakowską w m. Rząska DK 7 km 668+077



Ogłoszenie z dnia 2020-09-08

Ogłoszenie nr 560170457-N-2020 z dnia 08-09-2020 r.

Kraków: Zaprojektowanie i wykonanie remontu wiaduktów nad ul. Krakowską w m. Rząska DK 7 km 668+077
OGŁOSZENIE O ZMIANIE UMOWY - Roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia:

obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy:

zamówienia publicznego

Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej

nie

Zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:

tak
Numer ogłoszenia: 526533-N-2019

Zostało opublikowane ogłoszenie o zmianie ogłoszenia:

nie

Zostało opublikowane ogłoszenie o udzieleniu zamówienia:

tak
Numer ogłoszenia: 510102660-N-2019

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY



I. 1) NAZWA I ADRES: Skarb Państwa - Generalny Dyrektor Dróg Krajowych i Autostrad, prowadzący postępowanie Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad Oddział w Krakowie, Krajowy numer identyfikacyjny 17511575000750, ul. Mogilska 25, 31-542 Kraków, woj. małopolskie, państwo Polska, tel. +48 12 4172500; +48 12 4172511; +48 12 4114359, e-mail sekretariat_krakow@gddkia.gov.pl, faks 124 110 118.
Adres strony internetowej (url):

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:

Administracja rządowa centralna

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:

Zaprojektowanie i wykonanie remontu wiaduktów nad ul. Krakowską w m. Rząska DK 7 km 668+077

Numer referencyjny (jeżeli dotyczy):

O.KR.D-3.2411.4.2019

II.2) Rodzaj zamówienia:

Roboty budowlane

II.3) Krótki opis zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań) - a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:

Przedmiotem zamówienia jest: Zaprojektowanie i wykonanie remontu wiaduktów nad ul. Krakowską w m. Rząska DK 7 km 668+077. Zamówienie obejmuje w szczególności wykonanie następujących robót: o opracowanie dokumentacji remontu robót budowlanych m.in. PZJ, BIOZ, operaty kolaudacyjne, geodezyjna inwentaryzacja powykonawcza, itd.; o wykonanie projektu a następnie wprowadzenie, utrzymanie i rozbiórka czasowej organizacji ruchu; o reprofilacja płyty ustrojów nośnych wiaduktów; o wykonanie iniekcji rys w ustroju nośnym wiaduktów oraz w belkach i ścianach oporowych; o naprawa skorodowanych elementów ustroju nośnego; o uzupełnienie zbrojenia przyczółków; o wykonanie torkretu na prefabrykowanych elementach wiaduktów; o przygotowanie powierzchni płyty i nadbetonu pod ułożenie izolacji; o wykonanie izolacji z papy termozgrzewalnej lub izolacji powłokowej na płytach ustrojów nośnych oraz płytach przejściowych; o wykonanie dylatacji bitumicznych dla obu wiaduktów; o wykonanie nowych barier ochronnych; o naprawa stożków oraz brukowania; o wykonanie niezbędnych robót drogowych; o wykonanie kap chodnikowych; o naprawa schodów dla obsługi wraz z wymianą balustrad; o wykonanie desek gzymsowych; o wykonanie nowego oświetlenia pod wiaduktem spełniającego normy natężenia; o wykonanie napraw betonowych barier dzielących oraz zabezpieczenie ich powłoką żywiczną zgodnie z zakresem; o wykonanie nowej nawierzchni pod wiaduktem i dojazdach; o wykonanie nowej nawierzchni na dojazdach i górze wiaduktu; o zabezpieczenie i naprawa infrastruktury istniejącej pod wiaduktami oraz w ciągu dk 7; o wyrównanie terenu pod i przy obiektach.


II.4) Główny kod CPV: 45221119-9
Dodatkowe kody CPV:

45262330-3,

45233142-6,

45233220-7,

45111200-0,

71322300-4

II.5) Okres na jaki została zawarta umowa w sprawie zamówienia publicznego/ umowa ramowa/dynamiczny system zakupów:
12 miesiecy

SEKCJA III: PROCEDURA

III.1) TRYB W JAKIM UDZIELONO ZAMÓWIENIA

Przetarg nieograniczony

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA

NAZWA: Zaprojektowanie i wykonanie remontu wiaduktów nad ul. Krakowską w m. Rząska DK 7 km 668+077
IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA/ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ/USTANOWIENIA DYNAMICZNEGO SYSTEMU ZAKUPÓW: 22/05/2019
IV.2) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA/Z KTÓRYM ZAWARTO UMOWĘ RAMOWĄ/USTANOWIONO DYNAMICZNY SYSTEM ZAKUPÓW:

Budownictwo Mosty Drogi BMD Spółka z o.o., , ul. Kilińskiego 70, 33-300, Nowy Sącz, kraj/woj. małopolskie

IV.3) Informacja na temat wartości zamówienia w chwili zawarcia umowy (bez VAT): 3610050.00 PLN.
IV.4) INFORMACJE DODATKOWE




SEKCJA V: ZMIANA UMOWY

V.1) DATA ZMIANY UMOWY:
19/08/2020

V.2) RODZAJ I ZAKRES ZMIAN:

podstawa prawna zmiany określona w art. 144 ust. 1 pkt 3 ustawy Pzp:
Zmiana dotyczy zmiany terminu realizacji umowu i została wprowadzona na podstawie art. 15 r. ust. 4 Ustawy z dnia 2 marca 2020 r. o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, innych chorób zakaźnych oraz wywołanych nimi sytuacji kryzysowych oraz art. 144 ust. 1 pkt 3 ustawy Pzp

V.3) PRZYCZYNY DOKONANIA ZMIAN W UMOWIE:
Po podpisaniu Umowy nr I/107/ZZ/Z-4/2019 Wykonawca niezwłocznie przystąpił do wykonania mapy do celów projektowych. Na tym etapie okazało się, że materiały znajdujące się w zasobach PODGiK są nieaktualne. Po rozpoczęcie okresu projektowania wystąpiły okoliczności niemożliwe do przewidzenia przez Wykonawcę na etapie ofertowania . Na mapach zasadniczych i ewidencyjnych w państwowych zasobach geodezyjnych okazało się, że brak było po wcześniejszych działaniach Inwestora na tych obiektach - nie były wykazane wiadukty objęte umową oraz brak było osnowy geodezyjnej na granicy gmin i obrębów. Przedmiotowe obiekty na mapach zasadniczych i ewidencyjnych w państwowych zasobach geodezyjnych - nigdy nie zostały zgłoszone jako wykonane wraz z całym węzłem. Sytuacją ta była spowodowana tym, że właściciele gruntów czyli Gmina Rząska oraz Gmina Wielka Wieś nie dokonały aktualizacji map geodezyjnych w ośrodku geodezji po budowie wiaduktów. W trakcie wykonywania mapy do celów projektowych okazało się, na mapach nie ma istniejących wiaduktów oraz brak było również osnowy geodezyjnej na granicy gmin i obrębów. Wykonawca wykonał mapę geodezyjną /sytuacyjno - wysokościową/ dopiero po wykonaniu geodezyjnych prac poligonowych związanych z osnową i punktami wysokościowymi, których to danych nie mógł pozyskać z jednostek geodezyjnych. Po otrzymaniu niezbędnych materiałów zostały przygotowane mapy robocze pod złożenie do klauzulowania. Sytuacja w której materiały geodezyjne znajdujące się w zasobach PODGiK są nieprawidłowe jest okolicznością, której nie dało się przewidzieć i nie wynika ona z winy żadnej ze stron umowy. Działając w zaufaniu do instytucji publicznych strony zakładały, że materiały tam się znajdujące są aktualne i poprawne. Wyżej wymieniona okoliczność, w której mapy nie odpowiadają rzeczywistości nie jest powszechna. Ponadto okazało się, że część wiaduktu południowego /do Krakowa/ i część jezdni ulicy Krakowskiej znajduje się na działkach nie będących własnością Inwestora, lecz Gminy Zabierzów - Wykonawca musiał więc uzyskać uzgodnienie planowanych prac remontowych również w Gminie oraz uzyskać zgodę na dysponowanie terenem dla Inwestora. Wobec powyższego Wykonawca musiał uzyskać dwa oddzielne zgłoszenia remontu dla działek Inwestora w Małopolskim Urzędzie Wojewódzkim w Krakowie, w wyniku czego uzyskał zaświadczenie o przyjęciu zgłoszenia 25 października 2019r., dla działek Gminy w Starostwie krakowskim - zaświadczenie o przyjęciu zgłoszenia uzyskał w dniu 8 listopada 2019r., co pozwalałoby rozpocząć prace przed przerwą zimową jedynie przez okres około 1 miesiąca do przerwy zimowej. Stanowiłoby to zbyt krótki czas na zrealizowanie II etapu prac i spowodowałoby niepotrzebne utrudnienia w ruchu przez cały okres przerwy zimowej. Jednocześnie od samego początku wystąpiły też problemy z projektem tymczasowej organizacji ruchu. Opracowany zgodnie z założeniami PFU projekt tymczasowej organizacji ruchu nie został uzgodniony w związku z wprowadzonymi uwagami do tymczasowej organizacji ruchu przez Miasto Kraków. Miasto Kraków nie zgodziło się na wprowadzenie pierwotnych rozwiązań z uwagi na opóźnienia przebudowy wiaduktu kolejowego nad ul. Armii Krajowej przez PKP PLK co powodowało nakładanie się utrudnień dwóch inwestycji, w związku z powyższym zaistniała potrzeba, nie uwzględniona w założeniach PFU zadania, zaprojektowania dodatkowych przełączek w celu utrzymania po 2-ch pasów ruchu na dk 7 w całym okresie trwania remontu. Spowodowało to konieczność zmiany projektu organizacji ruchu, dokonania ponownych jego uzgodnień, uzyskania ponownych opinii również na terenie miasta Krakowa z uwagi na oznakowanie wprowadzone również na terenie M. Krakowa oraz przejazdów kontrolnych autobusów MPK na drodze objazdowej. Były opracowywane kolejne wersje projektu w okresie od lipca 2019r. do stycznia 2020r. a więc również już w czasie przerwy zimowej. Taki tryb dodatkowych działań uniemożliwił Wykonawcy rozpoczęcie prac w 2019 r. Sytuacja w której Miasto Kraków, z uwagi na opóźnienia w innej inwestycji wymusza inny sposób organizacji ruchu jest okolicznością, której nie dało się przewidzieć. Wskazać należy, że przebudowa wiaduktu nad ul. Armii Krajowej nie znajduje się w bezpośredniej bliskości remontowanych wiaduktów (jest oddalona o kilka kilometrów), stąd uwzględnienie wpływu tej inwestycji na zakres przedmiotowej umowy nie był do przewidzenia. Podstawa prawna do przedłużenie terminu realizacji zamówienie wobec okoliczności wskazanej w tym punkcie jest § 2 ust. 4,5 Umowy. oraz art. 144 ust 1 pkt 3 ustawy Pzp Kolejne problemy zaistniałe, również nie do przewidzenia - po przerwie zimowej: Plac budowy nie mógł zostać przekazany Wykonawcy w terminie zaproponowanym przez Kierownika Projektu natychmiast po zakończeniu przerwy zimowej tj. w dniu 15 marca 2020r. z uwagi na wystąpienie pandemii COVID-19 na terenie Polski praktycznie od dnia 2 marca 2020r. Dopiero w dniu 15 kwietnia 2020r. Wykonawca po pierwszym okresie pandemii zdecydował się przejąć plac budowy, co nie budzi wątpliwości Nadzoru, gdyż stan pandemii jest groźny dla realizacji inwestycji przez firmy budowlane z powodu możliwych absencji chorobowych personelu, długotrwałej kwarantanny osób zakażonych, opóźnionych dostaw materiałowych, braków sprzętowych i innych niemożliwych do przewidzenia zagrożeń. Dlatego fakt opóźnienia w wejściu na plac budowy jest uzasadniony. Wykonawca musiał zorganizować pracę pracowników w nowych okolicznościach tj. związanych z COVID, ponadto okres ten zbiegł się częściowo z wprowadzonym rozporządzeniem powszechnym ograniczeniem w poruszaniu się na terenie Polski. Termin końcowy wykonania robót ustalono na dzień 30 października 2020r.

V.4) INFORMACJE DODATKOWE:

 

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.