eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Kraków › Zaprojektowanie i remont mostu na rzece Skawie w miejscowości Wadowice w km 46+039 drogi krajowej nr 52



Ogłoszenie z dnia 2020-08-17

Ogłoszenie nr 560153438-N-2020 z dnia 17-08-2020 r.

Kraków: Zaprojektowanie i remont mostu na rzece Skawie w miejscowości Wadowice w km 46+039 drogi krajowej nr 52
OGŁOSZENIE O ZMIANIE UMOWY - Roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia:

obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy:

zamówienia publicznego

Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej

nie

Zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:

tak
Numer ogłoszenia: 608708-N-2018

Zostało opublikowane ogłoszenie o zmianie ogłoszenia:

tak
Numer ogłoszenia: 500208576-N-2018

Zostało opublikowane ogłoszenie o udzieleniu zamówienia:

tak
Numer ogłoszenia: 500271862-N-2018

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY



I. 1) NAZWA I ADRES: Skarb Państwa - Generalny Dyrektor Dróg Krajowych i Autostrad, prowadzący postępowanie Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad Oddział w Krakowie, Krajowy numer identyfikacyjny 17511575000750, ul. Mogilska 25, 31-542 Kraków, woj. małopolskie, państwo Polska, tel. +48 12 4172500; +48 12 4172511; +48 12 4114359, e-mail sekretariat_krakow@gddkia.gov.pl, faks 124 110 118.
Adres strony internetowej (url): www.gddkia.gov.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:

Administracja rządowa centralna

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:

Zaprojektowanie i remont mostu na rzece Skawie w miejscowości Wadowice w km 46+039 drogi krajowej nr 52

Numer referencyjny (jeżeli dotyczy):

O.KR.D-3.2411.9.2018

II.2) Rodzaj zamówienia:

Roboty budowlane

II.3) Krótki opis zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań) - a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:

Zamówienie obejmuje w szczególności: - wykonanie opracowania dokumentacji projektowej na remont mostu, - wykonanie opracowania dokumentacji projektowej na tymczasowy objazd mostu, - wykonanie mostu objazdowego wraz z dojazdami do mostu, - rozbiórkę elementów istniejącego mostu, - wykonanie wzmocnienia mostu do klasy B, - remont podpór, - remont ustroju nośnego, - wykonanie izolacji podpór i ustroju nośnego, - wykonanie nawierzchni bitumicznej na moście i dojazdach, - wykonanie chodników wraz nawierzchnią na chodnikach, - wykonanie dojazdów do mostu, - wykonanie elementów bezpieczeństwa ruchu drogowego, - wykonanie odwodnienia pomostu, - wykonanie przebudowy infrastruktury mostu oraz urządzeń obcych.


II.4) Główny kod CPV: 45221119-9
Dodatkowe kody CPV:

45111000-8,

45111200-5,

71322300-4,

45262330-3,

45233142-6,

45233220-7,

45111200-0,

71248000-8

II.5) Okres na jaki została zawarta umowa w sprawie zamówienia publicznego/ umowa ramowa/dynamiczny system zakupów:
630 dni od daty podpisania umowy

SEKCJA III: PROCEDURA

III.1) TRYB W JAKIM UDZIELONO ZAMÓWIENIA

Przetarg nieograniczony

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA

CZĘŚĆ NR: 1 NAZWA: Zaprojektowanie i remont mostu na rzece Skawie w miejscowości Wadowice w km 46+039 drogi krajowej nr 52
IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA/ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ/USTANOWIENIA DYNAMICZNEGO SYSTEMU ZAKUPÓW: 13/11/2018
IV.2) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA/Z KTÓRYM ZAWARTO UMOWĘ RAMOWĄ/USTANOWIONO DYNAMICZNY SYSTEM ZAKUPÓW:

REMOST s.c. BUDOWA I REMONTY MOSTÓW, PROJEKTY, EKSPERTYZY Marek Drygała, Jan Drygała, Adam Drygała, , ul. Tyniecka 3, 32-070, Czernichów, kraj/woj.

IV.3) Informacja na temat wartości zamówienia w chwili zawarcia umowy (bez VAT): 9348889.07 PLN.
IV.4) INFORMACJE DODATKOWE




SEKCJA V: ZMIANA UMOWY

V.1) DATA ZMIANY UMOWY:
04/08/2020

V.2) RODZAJ I ZAKRES ZMIAN:

podstawa prawna zmiany określona w art. 144 ust. 1 pkt 3 ustawy Pzp:
Na podst. art. 144 ust. 1 pkt. 3 Pzp oraz art. 15r ust.4 pkt.1 Ustawy z dnia 2 marca 2020 r. dot. COVID-19 (Dz.U.2020.374) zmieniono termin realizacji zamówienia. § 2 ust. 2 Umowy otrzymuje następujące brzmienie: "Na czas realizacji zamówienia, o którym mowa w § 1 ust 1. składają się: a) Etap I - Projektowanie, obejmujące opracowanie kompletnej dokumentacji wykonawczej oraz uzyskanie niezbędnych decyzji administracyjnych, uzgodnień i pozwoleń, w tym dokonanie skutecznego zgłoszenia zamiaru wykonania robót budowlanych lub uzyskanie prawomocnego pozwolenia na budowę, umożliwiającego realizację zdania - w terminie do 25.02.2020 r. oraz b) Etap II - Realizacja robót, obejmujący wykonanie całego zakresu robót budowlanych wraz z uzyskaniem decyzji o pozwoleniu na użytkowanie - w terminie do 21.10.2020 r. Do czasu realizacji przedmiotu zamówienia wlicza się okres zimowy (tj. od 15 grudnia do 15 marca). c) Przełożenie ruchu z mostu objazdowego na most stały - w terminie do 18.09.2020 r."

V.3) PRZYCZYNY DOKONANIA ZMIAN W UMOWIE:
1. Z przedstawionych przez Wykonawcę danych faktograficznych oraz zapisów w Decyzji o pozwoleniu na budowę nr 10/B/2020 z 20.01.2020 r. wynika, że Organ wydał decyzję w ciągu 58 dni kalendarzowych od dnia złożenia przez Wykonawcę wniosku o wydanie decyzji o pozwolenie na budowę. Zgodnie z art. 35 §3 KPA "Załatwienie sprawy wymagającej postępowania wyjaśniającego powinno nastąpić nie później niż w ciągu miesiąca", ponadto zgodnie z art. 36 §1 KPA "O każdym przypadku niezałatwienia sprawy w terminie organ administracji publicznej jest obowiązany zawiadomić strony, podając przyczyny zwłoki, wskazując nowy termin załatwienia sprawy oraz pouczając o prawie do wniesienia ponaglenia". Organ nie powiadomił stron o przyczynach zwłoki, zatem 28 dni ponad przewidziane w kodeksie 30 dni na załatwienie sprawy stanowi podstawę dla Wykonawcy o ubieganie się o wydłużenie czasu na uzyskanie prawomocnego pozwolenia na budowę, a w konsekwencji, na ukończenie zadania. W ocenie Zamawiającego, mimo że przedłużenie czasu trwania procedury administracyjnej zdarza się często, to jednak w niniejszym przypadku winno być traktowana jako okoliczność, której nie można było przewidzieć na etapie przygotowania zamówienia. Zasadniczą przyczyną wydłużenia się procedury uzyskiwania Pozwolenia na Budowę (PnB) była odmienna w stosunku do Wykonawcy i Zamawiającego interpretacja Urzędu Wojewódzkiego w Krakowie, dotycząca miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego w Wadowicach, wedle której należałoby uzyskać Decyzję ZRID, zamiast Pozwolenia na budowę. W szczególności sprawa donosiła się do możliwości budowy mostu tymczasowego wraz z dojazdami (objazdem tymczasowym). W wyjaśnienie tej kwestii w sposób szczególny zaangażował się Zamawiający, wspierając Wykonawcę w rozwiązaniu kwestii interpretacji przepisów. Wykonawca wystąpił o stanowisko zapisów interpretacji przepisów do Urzędu Miasta w Wadowicach w dniu 19.12.2019 r. W drodze wyjaśnień, ustalono, że nie ma konieczności uzyskiwania Decyzji ZRID. Ponadto wyjaśniono, że plan zagospodarowania przestrzennego w Wadowicach nie wyklucza możliwości budowy mostu tymczasowego, co został potwierdzone pismem Urzędu Miasta w Wadowicach w dniu 23.12.2020 r. Jednocześnie Małopolski Urząd Wojewódzki w Krakowie (MUW) wniósł o zmianę procedury uzyskiwania Pozwolenia na Budowę, polegającą na rozdzieleniu części mostowej od przebudowy części gazociągu, kolidującego z robotami mostowymi, co w rezultacie wiązało się ze zmianą wniosku o PnB złożonego przez Wykonawcę do Urzędu Wojewódzkiego w Krakowie oraz koniecznością złożenia nowego wniosku (zgłoszenia robót gazowych) do Starosty Wadowickiego. Należy zaznaczyć, że zgodnie z przepisami Ustawy Prawo Budowlane, tego typu zadania remontowe z zakresu drogowo-mostowego są co do zasady realizowane w oparciu o zgłoszenie robót. W przedmiotowym przypadku Organ zaprezentował odmienne stanowisko i procedował PnB. Wykonawca działając w imieniu Zamawiającego wystąpił z wnioskiem nadania Decyzji rygoru natychmiastowej wykonalności. Organ nie nadał rygoru Decyzji PnB. Wykonawca uzyskał Decyzji o pozwoleniu na budowę nr 10/B/2020 w dniu 20.01.2020 r. Zgodnie z wydaną Decyzją, Stronom postępowania przysługuje 14 dni na odwołanie od decyzji Organu. Od Decyzji nie zostało złożone odwołanie, zatem Decyzja uprawomocniła się po 14 dniach. W związku z wydaniem Decyzji w dniu 20.01.2020 r. ostateczny termin na odwołanie upłynął 03 lutego 2020 r. Niemniej z uwagi na problemy z uzyskaniem potwierdzenia doręczenia, jakie wystąpiły po stronie MUW, stwierdzenie ostateczności Decyzji nastąpiło dopiero 24.02.2020 r. Organ zgłosił do Małopolskiego Wojewódzkiego Inspektoratu Nadzoru Budowlanego ostateczną Decyzję o Pozwoleniu na Budowę w dniu 24.02.2020 r. datując jej ostateczność na 22.02.2020 r. Okoliczność ta uniemożliwiała wydanie przez MUW dziennika budowy, a tym samym rozpoczęcia robót budowlanych. Wydanie dziennika budowy nastąpiło w dniu 25.02.2020 r. tj. 1 dzień później. Okoliczność taka nie była możliwa do przewidzenia na etapie postępowania przetargowego, zatem Zamawiający nie oczekiwał od Wykonawcy uwzględnienia jej w harmonogramie wykonania zadania. Zamawiający ani Wykonawca nie mógł przewidzieć tak znacznego przedłużenia się procedur administracyjnych. W tego typu zadaniach punktowych, sprawy załatwiane są przez Organ terminowo. Dotyczy to zwłaszcza przypadków realizacji zadań remontowych, które najczęściej procedowane są w trybie zgłoszenia robót, bez konieczności uzyskiwania PnB czy Decyzji ZRID. Odwołania zatem, biorąc pod uwagę tryb zgłoszenia robót, nie pojawiają się. Mając powyższe na uwadze w ocenie Zamawiającego zwłoka w zawiadomieniu MWINB przez Organ wynosząca 21 dni jest uzasadniona i stanowi okoliczność niezależną od Wykonawcy do ubiegania się o przedłużenie terminu zakończenia zadania. Ponadto uwzględniając czas na wyjaśnienie rozbieżności w interpretacji przepisów i zmianę procedury uzyskiwania Pozwolenia na budowę, zasadnym jest uznanie przedłużenia się całości procedur do dnia 25.02.2020 r. od którego Wykonawca mógł przystąpić do wykonywania robót z zakresu mostowego, jako okoliczności niezależnych od Wykonawcy, mających wpływ na końcowy termin wykonania robót. Reasumując, Zamawiający uznaje, że łączna ilość dni opóźnienia w związku z wydłużeniem się procedur administracyjnych wynosi 49 dni. 2. W odniesieniu do argumentu związanego z wystąpieniem niekorzystnych warunków pogodowych, Zamawiający dokonał analizy wpływu wykazanych 71 dni deszczowych na wykonanie robót. Dane meteorologiczne załączone do wniosku potwierdzają znaczną ilość dni deszczowych w maju i czerwcu w okresie wykonywania prac antykorozyjnych. Zapisy w protokołach z narad koordynacyjnych odbytych w dniach 16 i 23.06.2020 r. potwierdzają terminowy przebieg prac antykorozyjnych. Niemniej liczne opady w ostatniej dekadzie czerwca spowodowały niewielkie opóźnienie. Z danych meteorologicznych wynika, że w drugiej połowie czerwca 2020 r. odnotowano 11 dni deszczowych, w tym 8 dni występujących dzień po dniu obfitych opadów deszczu. Utrzymująca się w związku z tym wysoka wilgotność powietrza powyżej 80%, uniemożliwiała wykonanie zabezpieczenia antykorozyjnego konstrukcji stalowej mostu z zachowanie wymaganych przez Specyfikacje Techniczne warunków. Biorąc pod uwagę założony w harmonogramie termin na wykonanie prac antykorozyjnych, powyższe okoliczności skutkowały, że zabezpieczenie antykorozyjne powierzchni stalowych UN wykonano z 5 dniowym opóźnieniem, co potwierdzają daty protokołów odbioru warstw powłok malarskich. Ponadto, obfite opady deszczu spowodowały wezbranie wód w rz. Skawie, które mimo funkcjonującej w górnym biegu rzeki zapory, w wyniku regulowania poziomu wód w zaporze, doprowadziły do wystąpienie poziomu wody uniemożliwiającej dostęp do podpory nr 4 i 5, uniemożliwiając dostęp do rusztowania Późniejsze zakończenia robót antykorozyjnych wraz z wystąpieniem wysokiego poziomu wód w rz. Skawie, spowodowało przesunięcie terminu demontażu rusztowań stosowanych do wykonywania zabezpieczenia antykorozyjnego konstrukcji stalowej mostu, podwieszonego do przęseł, co przełożyło się na wykonanie robót związanych z montażem elementów odwodnienia. Zamawiający odrzuca wnioskowany przez Wykonawcę czas 20 dni wydłużenia terminu realizacji zadania z tytułu opóźnienia wykonania podnoszenia obiektu i renowacji łożysk. Utrzymujące się opóźnienie 3 tygodniowe nie wynikało z niekorzystnych warunków atmosferycznych lecz zbyt późnego rozpoczęcia prac. Zgodnie z harmonogramem Wykonawca winien realizować podnoszenie przęseł od 20.04.2020 r. natomiast dopiero w dniu 07.05.2020 r. złożył do Inżyniera projekt technologiczny podnoszenia mostu. Inżynier zatwierdził go z uwagami 11.05.2020 r. O konieczności maksymalnego przyśpieszenia prac zapisano w protokołach z narad koordynacyjnych z 16 i 23.06.2020 r. i w protokole z rady budowy nr 2 z 30.06.2020 r. Mając powyższe na uwadze, Zamawiający z wnioskowanych 71 dni opóźnienia z tytuły wystąpienia niekorzystnych warunków pogodowych, potwierdza 5 dni jako okoliczności niezależne od Wykonawcy, uznając, że zaistnienie szczególnie uciążliwych warunków pogodowych spowodowało, że nie można było wykonywać terminowo prac antykorozyjnych, które bezpośrednio przełożyły się na opóźnienie wykonania całości robót. 3. Odnosząc się do przywołanych okoliczności realizacji dostawy wpustów mostowych w czasie trwającej epidemii koronowirusa, Zamawiający dokonał analizy chronologii zdarzeń, wynikającej z przedłożonych przez Wykonawcę dokumentów. Dostawca wpustów przesłał Wykonawcy ofertę na dostawę wpustów mostowych dnia 21.04.2020 r. Oferta była ważna 30 dnia oraz przewidywała dostawę zamówionych wpustów w terminie 4-5 tygodni od daty zamówienia. Zamawiający zatwierdził zgłoszone prze Wykonawcę oraz pozytywnie zaopiniowane przez Nadzór Inwestorski rozwiązanie z zastosowaniem wpustów HOLKO ZEM 1000 w dniu 24.04.2020 r. Wykonawca w dniu 25.04.2020 r. wysłał zamówienie na dostawę 32 sztuk wpustów mostowych z prośbą o możliwie szybką realizację dostawy, zgodnie z ofertą 30/2020 z dnia 21.04.2020 r. Zgodnie z ofertą termin dostawy upływał 30.05.2020 r. tj. po 5 tygodniach od dnia zamówienia. Dostawca przekazał zamówione wpusty z opóźnieniem w dniu 29.06.2020 r. Zatem od założonego terminu dostawy, przypadającego na dzień 30.05.2020 r. do 29.06.2020 r. upłynęło 30 dni. Okoliczność taka nie była możliwa do przewidzenia na etapie postępowania przetargowego, zatem Zamawiający nie mógł oczekiwać od Wykonawcy uwzględnienia jej w harmonogramie wykonania zadania. Mając powyższe na uwadze oraz biorąc pod uwagę, że postęp robót na górze obiektu jest ściśle związany z możliwością wykonania i montażu wpustów mostowych, Zamawiający uznaje opóźnienie w dostawie jako okoliczność niezależną od Wykonawcy, mającą wpływ na ukończenia całości zadania i przesunięcie terminu o dodatkowe 30 dni.Z uwagi na powyższe, opóźnienie realizacji Etapu I niezależne od Wykonawcy wynosi łącznie 49 dni kalendarzowych, natomiast opóźnienie realizacji Etapu II - 35 dni kalendarzowych. Zamawiający uznaje za zasadne przesunięcie terminu realizacji Etapu I na dzień 25.02.2020 r. Nowy termin zakończenia zadania z uwagi na synchronizację w realizacją sąsiedniego zadania inwestycyjnego, tj. Budową ronda, Zamawiający ustala na dzień 21.10.2020 r. przy czym przełożenie ruchu z mostu tymczasowego na most stały nastąpi nie później niż do dnia 18.09.2020 r.

V.4) INFORMACJE DODATKOWE:

 

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.