Ogłoszenie z dnia 2020-07-27
Ogłoszenie nr 560136973-N-2020 z dnia 27-07-2020 r.
Rydułtowy: Rozbudowa i modernizacja budynku Urzędu Miasta w Rydułtowach
OGŁOSZENIE O ZMIANIE UMOWY - Roboty budowlane
Zamieszczanie ogłoszenia:
obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy:
zamówienia publicznego
Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej
nie
Zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:
tak
Numer ogłoszenia: 519689-N-2019
Zostało opublikowane ogłoszenie o zmianie ogłoszenia:
tak
Numer ogłoszenia: 540048915-N-2019, 540056567-N-2019
Zostało opublikowane ogłoszenie o udzieleniu zamówienia:
tak
Numer ogłoszenia: 510090801-N-2019
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES:
Miasto Rydułtowy, Krajowy numer identyfikacyjny 27253611000000,
ul. ul. Ofiar Terroru
36,
44-280
Rydułtowy, woj.
śląskie, państwo
Polska, tel.
324 537 411, e-mail
um@rydultowy.pl, faks
324 537 410.
Adres strony internetowej (url): www.rydultowy.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Administracja samorządowa
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Rozbudowa i modernizacja budynku Urzędu Miasta w Rydułtowach
Numer referencyjny (jeżeli dotyczy):BP.271.000003.2019
II.2) Rodzaj zamówienia:
Roboty budowlane
II.3) Krótki opis zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań) - a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:1. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie robót budowlanych dla zadania pod nazwą: "Rozbudowa i modernizacja budynku Urzędu Miasta w Rydułtowach" zgodnie z opracowaną dokumentacją projektową stanowiącą załącznik nr 7 do SIWZ. 2. Roboty określone w ust. 1 obejmują w szczególności: 1) rozbudowę istniejącego budynku o dodatkowy segment "B" wraz z instalacjami wewnętrznymi, 2) modernizację istniejącego budynku (m.in. modernizacja kotłowni), 3) wykonanie wewnętrznej instalacji hydrantowej w części istniejącej i nowoprojektowanej, 4) wykonanie instalacji awaryjnego oświetlenia ewakuacyjnego, 5) wyposażenie budynku Urzędu Miasta w główny wyłącznik prądu, 6) wykonanie instalacji systemu sygnalizacji pożaru, 7) wykonanie instalacji alarmowej i monitoringu wizyjnego, 8) przebudowę uzbrojenia i zagospodarowania terenu (w wymaganym zakresie), 9) przebudowę istniejących schodów terenowych zlokalizowanych przy wejściu głównym do istniejącego budynku wraz z remontem muru oporowego, 10) zagospodarowanie terenu w rejonie projektowanej rozbudowy, 11) wyznaczenie i oznakowanie drogi pożarowej, 12) budowę w nowym segmencie windy skutkującą dostępnością całego budynku dla osób niepełnosprawnych, a w szczególności dla osób poruszających się na wózkach inwalidzkich, 13) wykonanie systemu oddymiania nowoprojektowanej klatki schodowej, która będzie pełniła funkcję przechodnią pomiędzy częścią nowoprojektowaną a częścią istniejącą, 14) klimatyzację dla całego obiektu. 3. Szczegółowy zakres robót określają: dokumentacja projektowa i specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót budowlanych.
II.4) Główny kod CPV: 45000000-7
Dodatkowe kody CPV:
45310000-3,
45311100-1,
45312200-9,
45314320-0,
45332300-6,
45333000-0,
45332200-5,
45331100-7,
45331000-6,
45320000-6,
45331210-1,
45231300-8,
45111000-8,
45231000-5,
45330000-9
II.5) Okres na jaki została zawarta umowa w sprawie zamówienia publicznego/ umowa ramowa/dynamiczny system zakupów:
od dnia 09/05/2019 do dnia 30/09/2020 r.
SEKCJA III: PROCEDURA
III.1) TRYB W JAKIM UDZIELONO ZAMÓWIENIA
Przetarg nieograniczony
SEKCJA V: ZMIANA UMOWY
V.1) DATA ZMIANY UMOWY:
19/06/2020
V.2) RODZAJ I ZAKRES ZMIAN:
podstawa prawna zmiany określona w art. 144 ust. 1 pkt 2 ustawy Pzp:
Realizacja robót dodatkowych obejmujących wykonanie:1) podniesienia attyk wraz z przebudową wyłazu dachowego, 2) nawiewników ciśnieniowych,3) utwardzenia terenu.
V.3) PRZYCZYNY DOKONANIA ZMIAN W UMOWIE:
Uzasadnienie faktyczne: w trakcie prowadzenia robót budowlanych stwierdzono konieczność wykonania podniesienia attyk oraz przebudowę wyłazu. Dokumentacja projektowa przewidywała wykonanie attyk stanowiących zwieńczenie ściany oddzielenia przeciwpożarowego. Zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 12 kwietnia 2002 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie (Dz.U.2019 (poz. 1065) § 235 ściany oddzielenia przeciwpożarowego należy wyprowadzić ponad pokrycie dachu na wysokość co najmniej 0,3 m. Po wykonaniu warstw konstrukcyjnych dachu stwierdzono, że wysokość attyk nie spełnia wymaganej minimalnej wysokości. W celu zachowania właściwych parametrów, podniesienie attyk wraz z przebudową wyłazu dachowego w celu poprawy właściwego ciągu oddymiania uznano za zasadne. Na etapie prowadzenia robót budowlanych zwrócono uwagę, że w dokumentacji projektowej nie przewidziano nawiewu powietrza do pomieszczeń, a tym samym stwierdzono, że rozwiązania systemu wentylacji przewidziane w projekcie budowlanym w czasie użytkowania może okazać się niewystarczające. Po konsultacji z Projektantem branży sanitarnej stwierdzono, że w celu prawidłowego funkcjonowania systemu wentylacji w budynku koniecznym i zasadnym jest zastosowanie nawiewników ciśnieniowych zgodnie z wytycznymi projektanta z kwietnia 2020 r. W trakcie prowadzenia robót budowlanych w związku z planowaną realizacją utwardzenia działki, zwrócono uwagę na zły stan techniczny istniejącego utwardzenia od strony parkingu z tyłu budynku. Dokumentacja techniczna przewidywała dokonanie miejscowego przełożenia istniejącej kostki. Podczas wykonywania rozbiórki utwardzenia stwierdzono, że ze względu na bardzo zły stan techniczny kostki nie ma możliwości jej rozbiórki z zachowaniem możliwości ponownego ułożenia. Kostka nie nadawała się do odzysku. Ponadto, po dokonaniu profilowania terenu przy budowanym wejściu do budynku stwierdzono, że ze względu na ukształtowanie terenu, wykonanie utwardzenia zgodnie z projektem mogłoby skutkować zalewaniem rozbudowywanego budynku Urzędu Miasta. W celu uniemożliwienia napływu wody na przedmiotowy budynek stwierdzono konieczność zastosowania odwodnienia liniowego przy nowobudowanym wejściu do budynku. Powyższe rozwiązanie zapewnieni uniknięcie zalewania budynku urzędu bez konieczności stosowania progu drzwiowego, co zapewnieni wygodny dostęp dla osób niepełnosprawnych.
Uzasadnienie prawne: zgodnie z przepisem art. 144 ust. 1 pkt 2 ustawy Pzp zakazuje się zmian postanowień zawartej umowy lub umowy ramowej w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy, chyba że zachodzi co najmniej jedna z następujących okoliczności: zmiany dotyczą realizacji dodatkowych dostaw, usług lub robót budowlanych od dotychczasowego wykonawcy, nieobjętych zamówieniem podstawowym, o ile stały się niezbędne i zostały spełnione łącznie następujące warunki: a) zmiana wykonawcy nie może zostać dokonana z powodów ekonomicznych lub technicznych, w szczególności dotyczących zamienności lub interoperacyjności sprzętu, usług lub instalacji, zamówionych w ramach zamówienia podstawowego, b) zmiana wykonawcy spowodowałaby istotną niedogodność lub znaczne zwiększenie kosztów dla zamawiającego, c) wartość każdej kolejnej zmiany nie przekracza 50% wartości zamówienia określonej pierwotnie w umowie lub umowie ramowej. Wszystkie roboty określone w aneksie nie zostały opisane w dokumentacji projektowej ani specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót budowlanych, a więc wykraczają poza zakres zamówienia podstawowego, a jednocześnie warunkują jego wykonanie. Niezbędność ich wykonania spowodowana jest względami technicznymi, o których mowa powyżej oraz w protokole konieczności z dnia 15.06.2020 r. Wszystkie roboty dodatkowe nie zostały opisane w dokumentacji projektowej ani specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót budowlanych, a więc wykraczają poza zakres zamówienia podstawowego, a jednocześnie warunkują jego wykonanie. Niezbędność ich wykonania jest spowodowana koniecznością dostosowania rozwiązań do obowiązujących przepisów prawa oraz podyktowana jest względami technicznymi, o których mowa powyżej. Powierzenie wykonania robót dodatkowych innemu Wykonawcy jest niemożliwe ze względów technicznych, gdyż prowadzenie robót podstawowych i dodatkowych jest ze sobą technologicznie ściśle powiązane. Nie ulega wątpliwości, że z obowiązujących przepisów i zasad wiedzy technicznej wynika konieczność wykonywania robót budowlanych w takiej kolejności technologicznej ich wykonania, że jedne roboty budowlane są pochodną drugich, jedne wymuszają konieczność wykonywania kolejnych oraz że wszystkie stanowią wynikający z zaprojektowanej technologii ciąg następujących po sobie czynności, których bez negatywnego wpływu na rezultat nie można zmieniać, przestawiać, pomijać lub ograniczać. Powiązanie technologiczne robót podstawowych z robotami dodatkowymi uniemożliwia, więc jednoczesne wykonywanie tych robót przez dwóch Wykonawców. Dodatkowo fizyczne przebywanie na terenie budowy dwóch Wykonawców wiązałoby się z dużymi niedogodnościami, gdyż mogłoby spowodować brak jednoznacznego ustalenia momentu zakończenia robót oraz trudności z ustaleniem odpowiedzialności za rezultat robót i niepotrzebne problemy organizacyjne związane z ich wykonaniem. Udzielenie zamówienia innemu wykonawcy niż dotychczasowy jest również nieuzasadnione ekonomicznie, gdyż spowoduje znaczny wzrost kosztów dla Zamawiającego. Dotychczasowy Wykonawca zapewnia nie tylko ciągłość pod względem technicznym wykonywanych robót, jak również dysponuje na budowie odpowiednim potencjałem technicznym i osobowym, stąd Zamawiający nie będzie ponosił dodatkowych kosztów związanych z organizacją terenu budowy przez innego wykonawcę rozumianych jako koszty demobilizacji i ponownej mobilizacji dotychczasowego wykonawcy, koszty zabezpieczenia miejsca realizacji zamówienia. Inne aspekty ekonomiczne przemawiające na niekorzyść przebywania kilku Wykonawców na budowie to koszty ustalenia odpowiedzialności z tytułu gwarancji lub rękojmi spowodowane faktem, że rezultat prac jednego Wykonawcy ma wpływ na rezultat prac drugiego, która to sytuacja przy stwierdzeniu wady w wykonaniu robót może powodować konieczność powoływania biegłego do ustalenia, który z tych Wykonawców poniesie koszty ich usunięcia - koszty przestojów na terenie budowy związane z wyborem nowego Wykonawcy, koszty dodatkowej koordynacji po stronie Zamawiającego kolejno zatrudnianych Wykonawców, różnice pomiędzy aktualnymi cenami rynkowymi a cenami z oferty Wykonawcy realizującego zamówienie pierwotne. Wszystkie ww. okoliczności zarówno technologiczne jak i ekonomiczne świadczą o możliwości wystąpienia istotnej niedogodności i mogą spowodować znaczne zwiększenie kosztów dla Zamawiającego. Wartość robót dodatkowych (łącznie 58 850,33 zł brutto) nie przekracza 50% wartości zamówienia określonej w pierwotnej umowie. Spełnione zostały więc przesłanki określone w przepisie art. 144 ust. 1 pkt 2 ustawy Pzp dopuszczające dokonanie zmiany umowy w sprawie zamówienia publicznego.
V.4) INFORMACJE DODATKOWE:
INNE PRZETARGI Z RYDUŁTÓW
- Drugie postępowanie dla zadania pod nazwą "Modernizacja ul. Bolesława Krzywoustego w Rydułtowach"
- Dostawa artykułów spożywczych do stołówki szkolnej w Szkole Podstawowej nr 1 w Rydułtowach w roku szkolnym 2024/2025
- "Dostawa artykułów spożywczych do stołówki szkolnej w Szkole Podstawowej nr 2 w Rydułtowach w roku szkolnym 2024/2025"
więcej: przetargi w Rydułtowach »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Remont instalacji elektrycznej i słaboprądowej w Zespole Szkół Specjalnych nr 4 w Krakowie przy ul. Zakątek 2
- Roboty remontowe w Bursie Szkolnictwa Ponadpodstawowego nr 1 w Krakowie przy Al. Marszałka Ferdynanda Focha 39 (2)
- Modernizacja systemu alarmowego oraz systemu sygnalizacji pożaru w budynkach przy ul. Korfantego 34 i przy pl. Jana III Sobieskiego 2 w Bytomiu w trybie Zaprojektuj i wybuduj
- Budowa oświetlenia ulicznego na terenie Miasta i Gminy Olsztyn
- "Poprawa bezpieczeństwa oraz komfortu osób przystępujących do egzaminów państwowych na prawo jazdy poprzez przebudowę placu manewrowego oraz zaprojektowanie i budowa zjazdu (...) w Dąbrowie Górniczej
- Remont dachu w Bursie Szkolnictwa Ponadpodstawowego nr 2 w Krakowie na os. Szkolnym 17 i 19
więcej: Roboty budowlane »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.