Ogłoszenie nr 560024022-N-2020 z dnia 10-02-2020 r.
Rydułtowy: Rozbudowa i modernizacja budynku Urzędu Miasta w Rydułtowach
OGŁOSZENIE O ZMIANIE UMOWY - Roboty budowlane
Zamieszczanie ogłoszenia:
obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy:
zamówienia publicznego
Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej
nie
Zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:
tak
Numer ogłoszenia: 519689-N-2019
Zostało opublikowane ogłoszenie o zmianie ogłoszenia:
tak
Numer ogłoszenia: 540048915-N-2019, 540056567-N-2019
Zostało opublikowane ogłoszenie o udzieleniu zamówienia:
tak
Numer ogłoszenia: 510090801-N-2019
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES:
Miasto Rydułtowy, Krajowy numer identyfikacyjny 27253611000000,
ul. ul. Ofiar Terroru
36,
44-280
Rydułtowy, woj.
śląskie, państwo
Polska, tel.
324 537 411, e-mail
um@rydultowy.pl, faks
324 537 410.
Adres strony internetowej (url): www.rydultowy.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Administracja samorządowa
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Rozbudowa i modernizacja budynku Urzędu Miasta w Rydułtowach
Numer referencyjny (jeżeli dotyczy):BP.271.000003.2019
II.2) Rodzaj zamówienia:
Roboty budowlane
II.3) Krótki opis zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań) - a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:1. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie robót budowlanych dla zadania pod nazwą: "Rozbudowa i modernizacja budynku Urzędu Miasta w Rydułtowach" zgodnie z opracowaną dokumentacją projektową stanowiącą załącznik nr 7 do SIWZ. 2. Roboty określone w ust. 1 obejmują w szczególności: 1) rozbudowę istniejącego budynku o dodatkowy segment "B" wraz z instalacjami wewnętrznymi, 2) modernizację istniejącego budynku (m.in. modernizacja kotłowni), 3) wykonanie wewnętrznej instalacji hydrantowej w części istniejącej i nowoprojektowanej, 4) wykonanie instalacji awaryjnego oświetlenia ewakuacyjnego, 5) wyposażenie budynku Urzędu Miasta w główny wyłącznik prądu, 6) wykonanie instalacji systemu sygnalizacji pożaru, 7) wykonanie instalacji alarmowej i monitoringu wizyjnego, 8) przebudowę uzbrojenia i zagospodarowania terenu (w wymaganym zakresie), 9) przebudowę istniejących schodów terenowych zlokalizowanych przy wejściu głównym do istniejącego budynku wraz z remontem muru oporowego, 10) zagospodarowanie terenu w rejonie projektowanej rozbudowy, 11) wyznaczenie i oznakowanie drogi pożarowej, 12) budowę w nowym segmencie windy skutkującą dostępnością całego budynku dla osób niepełnosprawnych, a w szczególności dla osób poruszających się na wózkach inwalidzkich, 13) wykonanie systemu oddymiania nowoprojektowanej klatki schodowej, która będzie pełniła funkcję przechodnią pomiędzy częścią nowoprojektowaną a częścią istniejącą, 14) klimatyzację dla całego obiektu. 3. Szczegółowy zakres robót określają: dokumentacja projektowa i specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót budowlanych.
II.4) Główny kod CPV: 45000000-7
Dodatkowe kody CPV:
45310000-3,
45311100-1,
45312200-9,
45314320-0,
45332300-6,
45333000-0,
45332200-5,
45331100-7,
45331000-6,
45320000-6,
45331210-1,
45231300-8,
45111000-8,
45231000-5,
45330000-9
II.5) Okres na jaki została zawarta umowa w sprawie zamówienia publicznego/ umowa ramowa/dynamiczny system zakupów:
od dnia 09/05/2019 do dnia 30/09/2020
SEKCJA III: PROCEDURA
III.1) TRYB W JAKIM UDZIELONO ZAMÓWIENIA
Przetarg nieograniczony
SEKCJA V: ZMIANA UMOWY
V.1) DATA ZMIANY UMOWY:
05/02/2020
V.2) RODZAJ I ZAKRES ZMIAN:
podstawa prawna zmiany określona w art. 144 ust. 1 pkt 2 ustawy Pzp:
Realizacja robót dodatkowych obejmujących wykonanie 1) stolarki parteru/przyziemia z zastosowaniem szyb odpornymi na przebicie lub rozbicie, 2) instalacji wraz z zabudową elektrotrzymaczy drzwiowych, 3) przegrody nad ostatnią kondygnacją istniejącej części budynku z płyt GKF zapewniającej uzyskanie klasy odporności ogniowej EI30 wraz z wywozem materiału z rozbiórki do miejsca składowania i kosztami utylizacji i składowania.
V.3) PRZYCZYNY DOKONANIA ZMIAN W UMOWIE:
Uzasadnienie faktyczne: w trakcie prowadzenia robót budowlanych, analizując proponowane przez Wykonawcę materiały dotyczące stolarki okiennej i drzwiowej przewidzianej do montażu na przedmiotowym zadaniu stwierdzono, że przyjęte rozwiązania były właściwe na dzień uzyskania pozwolenia na budowę, tj. na 06.11.2018 r. Postępowanie przetargowe wszczęto dnia 28.02.2019 r., zaś umowa na roboty budowlane została zawarta 09.05.2019 r.
W związku z wejściem w życie dnia 12 lipca 2019 r., (tj po uzyskaniu pozwolenia na budowę, a także już po zawarciu umowy) ustawy z dnia 22 listopada 2018 r. o dokumentach publicznych, wystąpiła konieczność dostosowania pomieszczeń do przechowywania dokumentów publicznych oraz ich blankietów, czego Zamawiający ani Wykonawca nie mogli przewidzieć w chwili zawarcia umowy.
Zgodnie z obowiązującymi w/w przepisami, tj. ustawą z dnia 22 listopada 2018 r. o dokumentach publicznych (rozdział 7, art. 43 ust. 2):
"2. Pomieszczenie, w którym są przechowywane dokumenty publiczne oraz blankiety tych dokumentów, jest zamykane, a dostęp do tego pomieszczenia mają wyłącznie osoby upoważnione. Jeżeli to pomieszczenie znajduje się na parterze, okna zewnętrzne są zabezpieczone:
1) szybami odpornymi na przebicie lub rozbicie lub
2) stalowymi żaluzjami albo siatkami stalowymi, lub
3) okratowaniem."
W zawiązku powyższym uzasadnionym jest zastosowania w pomieszczeniach na parterze/przyziemiu okien zewnętrznych zabezpieczonych szybami odpornymi na przebicie lub rozbicie.
W związku z wejściem w życie dnia 20.09.2019 r. ustawy z dnia 19 lipca 2019 r o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami określającej obowiązki m. in. w zakresie zapewnienia dostępności jak wyżej, w szczególności poprzez art. 4 pkt 2 ppkt 2, tj.: "usuwanie barier, a także zapobieganie ich powstawaniu", mając na uwadze ciężar drzwi przeciwpożarowych przewidzianych w dokumentacji projektowej, stwierdzono konieczność wykonania instalacji wraz z zabudową elektrotrzymaczy w ww. drzwiach nowobudowanej klatki schodowej. Wykonanie przedmiotowych robót zapewni w/w dostępność poprzez ułatwienie osobom niepełnosprawnym ruchowo swobodne przemieszczanie się na terenie budynku.
Na etapie prowadzenia robót budowlanych stwierdzono, że istniejący sposób zabezpieczenia dachu od pomieszczeń użytkowych wykonany jest z tynku na trzcinie. Rzeczoznawca ds. zabezpieczeń przeciwpożarowych stwierdził konieczność w tym przypadku zastosowania systemowej przegrody z płyt GKF, zapewniającej uzyskanie klasy odporności ogniowej EI30. Niezbędność wykonania ww. robót jest podyktowana koniecznością dostosowania rozwiązań do przepisów przeciwpożarowych.
Uzasadnienie prawne: zgodnie z przepisem art. 144 ust. 1 pkt 2 ustawy Pzp zakazuje się zmian postanowień zawartej umowy lub umowy ramowej w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy, chyba że zachodzi co najmniej jedna z następujących okoliczności:zmiany dotyczą realizacji dodatkowych dostaw, usług lub robót budowlanych od dotychczasowego wykonawcy, nieobjętych zamówieniem podstawowym, o ile stały się niezbędne i zostały spełnione łącznie następujące warunki: a) zmiana wykonawcy nie może zostać dokonana z powodów ekonomicznych lub technicznych, w szczególności dotyczących zamienności lub interoperacyjności sprzętu, usług lub instalacji, zamówionych w ramach zamówienia podstawowego, b) zmiana wykonawcy spowodowałaby istotną niedogodność lub znaczne zwiększenie kosztów dla zamawiającego, c) wartość każdej kolejnej zmiany nie przekracza 50% wartości zamówienia określonej pierwotnie w umowie lub umowie ramowej.
Wszystkie roboty dodatkowe nie zostały opisane w dokumentacji projektowej ani specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót budowlanych, a więc wykraczają poza zakres zamówienia podstawowego, a jednocześnie warunkują jego wykonanie. Niezbędność ich wykonania jest spowodowana koniecznością dostosowania rozwiązań do obowiązujących przepisów prawa oraz podyktowana jest względami technicznymi, o których mowa powyżej.
Powierzenie wykonania robót dodatkowych innemu Wykonawcy jest niemożliwe ze względów technicznych, gdyż prowadzenie robót podstawowych i dodatkowych jest ze sobą technologicznie ściśle powiązane. Nie ulega wątpliwości, że z obowiązujących przepisów i zasad wiedzy technicznej wynika konieczność wykonywania robót budowlanych w takiej kolejności technologicznej ich wykonania, że jedne roboty budowlane są pochodną drugich, jedne wymuszają konieczność wykonywania kolejnych oraz że wszystkie stanowią wynikający z zaprojektowanej technologii ciąg następujących po sobie czynności, których bez negatywnego wpływu na rezultat nie można zmieniać, przestawiać, pomijać lub ograniczać. Powiązanie technologiczne robót podstawowych z robotami dodatkowymi uniemożliwia, więc jednoczesne wykonywanie tych robót przez dwóch Wykonawców. Dodatkowo fizyczne przebywanie na terenie budowy dwóch Wykonawców wiązałoby się z dużymi niedogodnościami, gdyż mogłoby spowodować brak jednoznacznego ustalenia momentu zakończenia robót oraz trudności z ustaleniem odpowiedzialności za rezultat robót i niepotrzebne problemy organizacyjne związane z ich wykonaniem. Udzielenie zamówienia innemu wykonawcy niż dotychczasowy jest również nieuzasadnione ekonomicznie, gdyż spowoduje znaczny wzrost kosztów dla Zamawiającego. Dotychczasowy Wykonawca zapewnia nie tylko ciągłość pod względem technicznym wykonywanych robót, jak również dysponuje na budowie odpowiednim potencjałem technicznym i osobowym, stąd Zamawiający nie będzie ponosił dodatkowych kosztów związanych z organizacją terenu budowy przez innego wykonawcę rozumianych jako koszty demobilizacji i ponownej mobilizacji dotychczasowego wykonawcy, koszty zabezpieczenia miejsca realizacji zamówienia. Inne aspekty ekonomiczne przemawiające na niekorzyść przebywania kilku Wykonawców na budowie to koszty ustalenia odpowiedzialności z tytułu gwarancji lub rękojmi spowodowane faktem, że rezultat prac jednego Wykonawcy ma wpływ na rezultat prac drugiego, która to sytuacja przy stwierdzeniu wady w wykonaniu robót może powodować konieczność powoływania biegłego do ustalenia, który z tych Wykonawców poniesie koszty ich usunięcia - koszty przestojów na terenie budowy związane z wyborem nowego Wykonawcy, koszty dodatkowej koordynacji po stronie Zamawiającego kolejno zatrudnianych Wykonawców, różnice pomiędzy aktualnymi cenami rynkowymi a cenami z oferty Wykonawcy realizującego zamówienie pierwotne. Wszystkie ww. okoliczności zarówno technologiczne jak i ekonomiczne świadczą o możliwości wystąpienia istotnej niedogodności i mogą spowodować znaczne zwiększenie kosztów dla Zamawiającego. Wartość robót dodatkowych (łącznie 213 735,49 zł) nie przekracza 50% wartości zamówienia określonej w pierwotnej umowie. Spełnione zostały więc przesłanki określone w przepisie art. 144 ust. 1 pkt 2 ustawy Pzp dopuszczające dokonanie zmiany umowy w sprawie zamówienia publicznego.
V.4) INFORMACJE DODATKOWE:
INNE PRZETARGI Z RYDUŁTÓW
więcej: przetargi w Rydułtowach »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- "Budowa parkingu dla samochodów ciężarowych"
- Przebudowa układu komunikacyjnego na terenie Zespołu Szkół im. Marii Konopnickiej w Pyskowicach, 44-120 Pyskowice, ul. Kard. Wyszyńskiego 37
- Termomodernizacja budynku Publicznego Przedszkola Samorządowego (PPS) w Łuszczanowicach
- Instalacja klimatyzacji w części kondygnacji IV, V i VI budynku Młyny Kultury
- Budowa budynku mieszkalnego wielorodzinnego z garażem podziemnym oraz częścią usługową w parterze budynku,przy ulicy Przędzalnianej 101/103 w Łodzi.
- Utworzenie centrum wypoczynku i rekreacji dla mieszkańców wsi Księżpol
więcej: Roboty budowlane »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.