eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Łódź › Przebudowa ul. Chałubińskiego na odcinku od ul. Taterniczej do ul. Janosika w Łodzi wraz ze skrzyżowaniem ulic Stokowska, Taternicza, Chałubińskiego



Ogłoszenie z dnia 2020-01-30

Ogłoszenie nr 560017927-N-2020 z dnia 30-01-2020 r.

Łódź: Przebudowa ul. Chałubińskiego na odcinku od ul. Taterniczej do ul. Janosika w Łodzi wraz ze skrzyżowaniem ulic Stokowska, Taternicza, Chałubińskiego
OGŁOSZENIE O ZMIANIE UMOWY - Roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia:

obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy:

zamówienia publicznego

Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej

nie

Zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:

tak
Numer ogłoszenia: 607756-N-2018

Zostało opublikowane ogłoszenie o zmianie ogłoszenia:

nie

Zostało opublikowane ogłoszenie o udzieleniu zamówienia:

tak
Numer ogłoszenia: 500268428-N-2018

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY



I. 1) NAZWA I ADRES: Miasto Łódź - Zarząd Inwestycji Miejskich, Krajowy numer identyfikacyjny 36442956300000, ul. Piotrkowska 175, 90-447 Łódź, woj. łódzkie, państwo Polska, tel. 42 272 62 80, e-mail zamowienia@zim.uml.lodz.pl, faks 42 272 62 77.
Adres strony internetowej (url): http://zim.lodz.bip-e.pl/zim/zamowienia-publiczne

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:

Administracja samorządowa

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:

Przebudowa ul. Chałubińskiego na odcinku od ul. Taterniczej do ul. Janosika w Łodzi wraz ze skrzyżowaniem ulic Stokowska, Taternicza, Chałubińskiego

Numer referencyjny (jeżeli dotyczy):

ZIM-DZ.3321.46.2018

II.2) Rodzaj zamówienia:

Roboty budowlane

II.3) Krótki opis zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań) - a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:

Przedmiotem zamówienia jest przebudowa ul. Chałubińskiego na odcinku od ul. Taterniczej do ul. Janosika w Łodzi. Zakres robót obejmuje m. in.: prace rozbiórkowe, roboty ziemne, budowę jezdni, chodników, zjazdów, krawężników, obrzeży i oporników, budowę kanału deszczowego, odwodnienia, oświetlenia, zabezpieczenie sieci, regulację wysokościową armatury, wykonanie oznakowania poziomego oraz prace zieleniarskie.Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawarty jest w Tomie III SIWZ - Dokumentacja projektowa i Specyfikacje Techniczne Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych oraz w Tomie II - Formularz Aktu Umowy.


II.4) Główny kod CPV: 45000000-7
Dodatkowe kody CPV:

45111000-8,

45111200-0,

45112000-5,

45112710-5,

45230000-8,

45231400-9,

45232000-2,

45232310-8,

45232410-9,

45232440-8,

45232452-5,

45233000-9,

45233220-7,

45233221-4,

45233290-8,

45233320-8

II.5) Okres na jaki została zawarta umowa w sprawie zamówienia publicznego/ umowa ramowa/dynamiczny system zakupów:
do 14 grudzień 2018 r.

SEKCJA III: PROCEDURA

III.1) TRYB W JAKIM UDZIELONO ZAMÓWIENIA

Przetarg nieograniczony

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA

NAZWA: Przebudowa ul. Chałubińskiego na odcinku od ul. Taterniczej do ul. Janosika w Łodzi wraz ze skrzyżowaniem ulic Stokowska, Taternicza, Chałubińskiego
IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA/ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ/USTANOWIENIA DYNAMICZNEGO SYSTEMU ZAKUPÓW: 09/10/2018
IV.2) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA/Z KTÓRYM ZAWARTO UMOWĘ RAMOWĄ/USTANOWIONO DYNAMICZNY SYSTEM ZAKUPÓW:

MMK-INŻ. Spółką z ograniczoną odpowiedzialnością, , ul. Piotrkowska 173 lok. 110, 90-447, Łódź, kraj/woj. łódzkie

Larkbud Spółką z ograniczoną odpowiedzialnością, , ul. Piotrkowska 173 lok. 500, 90-447, Łódź, kraj/woj. łódzkie

IV.3) Informacja na temat wartości zamówienia w chwili zawarcia umowy (bez VAT): 3458475.99 PLN.
IV.4) INFORMACJE DODATKOWE




SEKCJA V: ZMIANA UMOWY

V.1) DATA ZMIANY UMOWY:
28/11/2019

V.2) RODZAJ I ZAKRES ZMIAN:

podstawa prawna zmiany określona w art. 144 ust. 1 pkt 2 ustawy Pzp:
§ 2 ust.1 Umowy otrzymuje brzmienie: "1, Termin realizacji przedmiotu Umowy - do 14 grudnia 2019 r."; § 8 pkt.1 Umowy otrzymuje brzmienie: "1. Strony ustalają wynagrodzenie Wykonawcy za przedmiot umowy na kwotę ryczałtową brutto 4 937 801,39 zł (słownie: cztery miliony dziewięćset trzydzieści siedem tysięcy osiemset jeden złotych 39/100) w tym należny podatek VAT".

V.3) PRZYCZYNY DOKONANIA ZMIAN W UMOWIE:
Po podpisaniu Umowy z konsorcjum firm MMK-INŻ Sp. z o.o. i Larkbud Sp. z o.o. zaistniały okoliczności niemożliwe do przewidzenia na etapie przygotowania inwestycji, oraz w fazie procedury przeprowadzenia zamówienia publicznego, mające znaczący wpływ na prowadzenie robót przez Wykonawcę, a z powodu których Zamawiający przewidział możliwość zmiany terminu realizacji zamówienia tj. - § 15 ust. 3. lit. f - Zamawiający przewiduje możliwość dokonania zmiany terminu realizacji zamówienia w przypadku: f ) konieczności zmiany umowy zgodnie z art. 144 ust. 1 pkt. 2 ustawy Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2018 r. poz. 1986) i zlecenia robót nieobjętych zamówieniem podstawowym, a koniecznych do prawidłowego zakończenia pierwotnego zakresu robót, a których wykonanie wpływa na zmianę terminu wykonania zamówienia. Art. 144 ust. 1 pkt 2 Ustawy Prawo zamówień publicznych przewiduje możliwość dokonania zmian umowy w przypadku zmian dotyczących realizacji "dodatkowych dostaw, usług lub robót budowlanych od dotychczasowego wykonawcy, nieobjętych zamówieniem podstawowym, o ile stały się niezbędne i zostały spełnione następujące warunki: a) zmiana wykonawcy nie może zostać dokonana z powodów ekonomicznych lub technicznych, w szczególności dotyczących zamienności lub interoperacyjności sprzętu, usług lub instalacji, zamówionych w ramach zamówienia podstawowego, b) zmiana wykonawcy spowodowałaby istotną niedogodność lub znaczne zwiększenie kosztów dla zamawiającego. c) wartość każdej kolejnej zmiany nie przekracza 50% wartości zamówienia określonej pierwotnie w umowie lub umowie ramowej".

V.4) INFORMACJE DODATKOWE:
Wykonawca wystąpił do Zamawiającego pismem z dnia 07.11.2019 r. o rozwiązanie projektowe z uwagi na występowanie gruntów niebudowlanych na fragmencie jezdni na skrzyżowaniu ul. Chałubińskiego/Janosika. Zamówienie podstawowe przewidywało na omawianym fragmencie ułożenie na istniejącej konstrukcji samych warstw bitumicznych. Zamawiający po weryfikacji przy udziale projektanta, potwierdził możliwość realizacji Zamówienia zgodnie z dokumentacją projektową, o czym poinformował Wykonawcę pismem z dnia 20.11.2019 r. Po sfrezowaniu warstw bitumicznych na pozostałej części strony zachodniej skrzyżowania stwierdzono, że istniejąca konstrukcja drogi na skrzyżowaniu ul. Chałubińskiego z ul. Janosika (bruk) w pewnych obszarach wystaje ponad poziom ułożenia nowych warstw bitumicznych, co uniemożliwia ułożenie tych warstw zgodnie z projektem. Dokumentacja projektowa i OPZ przewidywał wymianę konstrukcji drogi wyłącznie na części skrzyżowania ul. Chałubińskiego z ul. Janosika (przy nowowybudowanych wpustach ulicznych), na pozostałej części przewidziane zostało ułożenie samych warstw bitumicznych na istniejącej konstrukcji. Po ponownej wizji w terenie, po sfrezowaniu nawierzchni bitumicznych w dniu 22.11.2019 r. zweryfikowano wcześniejsze stanowisko stwierdzając, że stan istniejącej konstrukcji uniemożliwia jednak wykonanie przewidzianego projektem zakresu robót z przyczyn technicznych, co potwierdzone zostało także przez projektanta (notatka z dnia 22.11.2019 r.). Stan ten nie był możliwy do przewidzenia na etapie zawierania umowy, nie został również przewidziany na etapie opracowywania dokumentacji projektowej, gdyż nie było możliwe bez faktycznego zdemontowania istniejącej nawierzchni bitumicznej. Mając na względzie powyższe okoliczności niezbędnym stało się wykonanie robót dodatkowych, polegających na wykonaniu nowej konstrukcji na całości skrzyżowania. W tym celu w dniu 26.11.2019 r. odbyły się negocjacje cenowe w siedzibie Zamawiającego, podczas których zweryfikowano wycenę wykonawcy w oparciu o zapisy § 15 ust. 1., pkt. 1.2. W wyniku negocjacji określono wartość robót dodatkowych na kwotę 75 000,00 zł netto (słownie: siedemdziesiąt pięć tysięcy złotych 00/100), tj. 92 250,00 zł brutto (słownie: dziewięćdziesiąt dwa tysiące dwieście pięćdziesiąt złotych 00/100) - zał. nr 2. Czas niezbędny na wykonanie robót dodatkowych określony został przez Zamawiającego i zaakceptowany przez Wykonawcę na 18 dni. Licząc od dnia 26.11.2019 r. (negocjacje cenowe - termin umowny zakończenia inwestycji), przyjmuje się termin Wykonania całości Zamówienia wraz z wykonaniem robót dodatkowych na dzień 14.12.2019 r. Przygotowanie aneksu terminowego i kwotowego uzależnione było od uzyskania ostatecznych i optymalnych dla zrealizowania zadania rozwiązań nie ujętych w dokumentacji projektowej, co powodowało ze względu na skomplikowany charakter sprawy, konieczność działania na pograniczu terminów umowy i tym samym uniemożliwiło sporządzenie aneksu przed dniem jego obowiązywania tj. 26.11.2019 r.

 

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.