eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Sosnowiec › Zaprojektowanie i wykonanie robót budowlanych w formie Zaprojektuj i wybuduj w zakresie nadbudowy i przebudowy budynku A segment 2, w tym nadbudowy trzeciego piętra i przebudowy pomieszczeń drugiego piętra, remontu i nadbudowy klatki schodowej, ocieplenie i zmiana wizerunku elewacji wraz z uzyskaniem pozwolenia na budowę, użytkowanie oraz pełnienie nadzoru autorskiego.

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2014-02-17

Sosnowiec: Zaprojektowanie i wykonanie robót budowlanych w formie Zaprojektuj i wybuduj w zakresie nadbudowy i przebudowy budynku A segment 2, w tym nadbudowy trzeciego piętra i przebudowy pomieszczeń drugiego piętra, remontu i nadbudowy klatki schodowej, ocieplenie i zmiana wizerunku elewacji wraz z uzyskaniem pozwolenia na budowę, użytkowanie oraz pełnienie nadzoru autorskiego.
Numer ogłoszenia: 55408 - 2014; data zamieszczenia: 17.02.2014
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Samodzielny Publiczny Zakład Opieki Zdrowotnej Centrum Pediatrii im. Jana Pawła II , ul. G. Zapolskiej 3, 41-218 Sosnowiec, woj. śląskie, tel. 032 2660230, 2660251, faks 032 2663630,2660251.

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Samodzielny publiczny zakład opieki zdrowotnej.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Zaprojektowanie i wykonanie robót budowlanych w formie Zaprojektuj i wybuduj w zakresie nadbudowy i przebudowy budynku A segment 2, w tym nadbudowy trzeciego piętra i przebudowy pomieszczeń drugiego piętra, remontu i nadbudowy klatki schodowej, ocieplenie i zmiana wizerunku elewacji wraz z uzyskaniem pozwolenia na budowę, użytkowanie oraz pełnienie nadzoru autorskiego..

II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.

II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: 1. Przedmiotem zamówienia jest zaprojektowanie i wykonanie robót budowlanych w formie Zaprojektuj i wybuduj w zakresie nadbudowy i przebudowy budynku A segment 2, w tym nadbudowy trzeciego piętra i przebudowy pomieszczeń drugiego piętra, remontu i nadbudowy klatki schodowej, ocieplenie i zmiana wizerunku elewacji wraz z uzyskaniem pozwolenia na budowę, użytkowanie oraz pełnienie nadzoru autorskiego. Zakres rzeczowy przedmiotu zamówienia określa: - program funkcjonalno-użytkowy pn. Zaprojektowanie i wykonanie robót budowlanych w formie Zaprojektuj i wybuduj w zakresie nadbudowy i przebudowy budynku A segment 2, w tym nadbudowy trzeciego piętra i przebudowy pomieszczeń drugiego piętra, remontu i nadbudowy klatki schodowej, ocieplenie i zmiana wizerunku elewacji wraz z uzyskaniem pozwolenia na budowę, użytkowanie oraz pełnienie nadzoru autorskiego, - projekt koncepcji pn. Nadbudowa trzeciego piętra segment 2 (wariant 2b). Program użytkowy określony przez Zamawiającego mieści się na będącej do dyspozycji zabudowy przy założeniu nadbudowy jednej kondygnacji po obrysie budynku. 2. Zakres przedmiotu zamówienia obejmuje realizację robót w dwóch etapach: Etap I - PROJEKTOWANIE, który obejmuje między innymi: 1. Wykonanie szczegółowej inwentaryzacji budynku A segment 2 w zakresie budowlanym i instalacyjnym wraz z ekspertyzą techniczną części obiektu wskazanego do nadbudowy. 2. Wykonanie projektu architektoniczno-budowlanego i wykonawczego, uzyskanie wszelkich niezbędnych uzgodnień projektu (sanitarno-higienicznych, p.poż, bhp), wykonanie ekspertyz, badań, w tym badań geologicznych gruntu (jeśli będą niezbędne), uzyskanie warunków technicznych zwiększenia zapotrzebowania mediów dla przedmiotowej nadbudowy i innych dokumentów potrzebnych do prawidłowej realizacji przedmiotu umowy, w tym odstępstwa (jeśli będą niezbędne) od przepisów i wymagań prawnych. 3. Uzyskanie decyzji administracyjnych w zakresie pozwolenia na budowę. 4. Sporządzenie raportu oceny oddziaływania na środowisko wraz z decyzją środowiskową (w razie potrzeby), uwzględniającego w szczególności wymagania określone w art.66 ustawy z dnia 3 października 2008r o udostępnieniu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (Dz. U z 2008r, nr 199, poz.1227 ze zm.). 5. Sporządzenie świadectwa charakterystyki energetycznej budynku. 6. Uzyskanie w imieniu Zamawiającego ostatecznej decyzji o pozwoleniu na budowę. 7. Dokumentacja projektowa winna być na etapie opracowania na bieżąco konsultowana i uzgadniana przez Wykonawcę z Zamawiającym, w celu wprowadzania korekt, zmian, uwzględniania sugestii. Wszelka korespondencja w tym zakresie powinna odbywać się na piśmie, zaś przebieg spotkań roboczych dotyczących dokumentacji powinien zostać utrwalony w formie protokołu podpisanego przez przedstawicieli obu stron uczestniczących w spotkaniu. 8. Przekazana dokumentacja będzie wewnętrznie skoordynowana technicznie i międzybranżowo oraz kompletna z punktu widzenia celu, któremu ma służyć. Zawierać będzie wymagane potwierdzenia sprawdzeń rozwiązań projektowych, wymagane opinie, uzgodnienia, zgody i pozwolenia w zakresie wynikającym z przepisów, a także opis opracowań i dokumentacji składających się na komplet przedmiotu umowy. Posiadać będzie oświadczenie Projektanta wymagane art.20 ust.4 ustawy prawo budowlane o zgodności projektu z przepisami. 9.Wszelkie wytyczne dotyczące projektowania i wybudowania przedmiotu zamówienia, wynikające z wykonanych przez Wykonawcę ekspertyz, badań, opracowań, opinii itp. mieszczą się w zapropowanej przez Wykonawcę w cenie określonej w ofercie. 10.Dokumentacja zostanie wykonana w następującej formie: - projekt architektoniczno-budowlany i wykonawczy-5 egz. w formie oprawionych teczek (wszystkie branże) oraz 2 egzemplarze w wersji elektronicznej na nośniku CD (w formacie PDF - do wydruków z możliwością kopiownia), - kosztorys inwestorski - 2 egz. w formie oprawionych teczek oraz 2 egzemplarze w wersji elektronicznej na nośniku CD (w formacie PDF - do wydruków z możliwością kopiowania), - specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót budowlanych - 2 egz. w formie oprawionych teczek oraz 2 egzemplarze w wersji elektronicznej na nośniku CD (w formacie PDF - do wydruków z możliwością kopiowania), - sporządzenie raportu oceny oddziaływania na środowisko - 2 egz. w formie oprawionych teczek oraz 2 egzemplarze w wersji elektronicznej na nośniku CD (w formacie PDF - do wydruków z możliwością kopiowania), - świadectwo charakterystyki energetycznej budynku - 2 egz. w formie oprawionych teczek oraz 2 egzemplarze w wersji elektronicznej na nośniku CD (w formacie PDF - do wydruków z możliwością kopiowania). Etap II - WYBUDOWANIE, który obejmuje między innymi: 1. Wykonanie robót budowlanych zgodnie z opracowaną i zatwierdzoną dokumentacją projektową. 2. Pełnienie nadzoru autorskiego w trakcie realizacji robót. 3. Zgłoszenie w imieniu Zamawiającego do odpowiednich jednostek nadzoru budowlanego o zakończeniu robót. 4. Uzyskanie w imieniu Zamawiającego ostatecznej decyzji o pozwoleniu na użytkowanie (jeśli prawem wymagane). 5. Przeprowadzenie prób i badań wymaganych dla tego typu prac. 6. Przeprowadzenie rozruchu technologicznego systemów wentylacyjnych, klimatyzacyjnych, grzewczych, sanitarnych, sieci teleinformatycznych i innych. 7. Dostarczenie Zamawiającemu instrukcji obsługi oraz konserwacji dla urządzeń zamontowanych. 8. Przeszkolenie osób, zgłoszonych przez Zamawiającego w zakresie obsługi i konserwacji zamontowanych urządzeń. Dokumentacja powykonawcza opracowana przez Wykonawcę powinna zawierać: - dokumentację powykonawczą - 2 egzemplarze w formie oprawionych teczek (wszystkie branże), - 2 egzemplarze w wersji elektronicznej na nośniku CD (w formacie doc. dwg. - do obróbki z możliwością kopiowania), - 2 egzemplarze w wersji elektronicznej na nośniku CD (w formacie PDF - do wydruków z możliwością kopiowania), - dziennik budowy, - protokoły odbiorów częściowych i końcowych, - protokoły pomiarowe, - rysunki i opisy uwiarygodnione przez projektanta, kierownika budowy, inspektora nadzoru, - aprobaty techniczne, deklaracje zgodności, certyfikaty zgodności, itp., - oświadczenie kierownika budowy o zgodności wykonania obiektu z projektem, warunkami zabudowy i zagospodarowania terenu, przepisami i obowiązującymi Polskimi Normami (na podstawie oświadczeń kierowników branżowych), - oświadczenie kierownika budowy o doprowadzeniu terenu do należytego stanu i porządku, - powiadomienia odpowiednich instytucji zgodnie z przepisami ustawy Prawo Budowlane, - świadectwo charakterystyki energetycznej budynku, - inne niezbędne dokumenty, w tym gwarancje na urządzenia. Ogólny zakres planowanych robót budowlanych : 1. roboty branży budowlanej polegające między innymi na: a. roboty rozbiórkowe: wykucie z muru ościeżnic okiennych, zerwanie posadzek, odbicie tynków wewnętrznych, rozebranie ścian murowanych, rozebranie pokrycia dachu i konstrukcji więźb dachowych drewnianych, rozbiórka czap kominowych, rozbiórka stropu drewnianego poddasza, b. nadbudowa i roboty remontowe: wykonanie ścianek działowych z pustaków ceramicznych, wykonanie stropu z izolacją styropianem, wykonanie schodów żelbetowych wiodących do trzeciego piętra, montaż balustrady schodowej, wykonanie konstrukcji dachu wraz z pokryciem, przedłużenie kanałów oraz wymurowanie kominów, założenie czap kominowych, wykonanie tynków zewnętrznych, wykonanie izolacji, wykonanie posadzek, ułożenie płytek, licowanie ścian płytkami ceramicznymi, montaż sufitów podwieszonych, osadzenie drzwi wewnętrznych, drzwi przeciwpożarowych, montaż okien i podokienników wewnętrznych, wykonanie nowej zabudowy klatki schodowej w obiekcie jako fasadę aluminiową, która musi współpracować z systemem sygnalizacji p.poż ( oddymianie klatki schodowej), c. elewacje: przygotowanie podłoża przez oczyszczenie, uzupełnienie tynków, wykonanie ocieplenia, obróbki podokienników zewnętrznych, 2. branża instalacyjna: a. instalacja centralnego ogrzewania- ogrzewanie podłogowe, b. instalacja wodno -kanalizacyjna, c. instalacja elektryczna wewnętrzna- rozdzielnice główne i piętrowe, oprzewodowanie, oświetlenie podstawowe, nocne i awaryjne, obwody gniazd wtykowych, d. instalacja sygnalizacji p.poż w tym oddymianie klatki schodowej, modyfikacja instalacji hydrantowej. W budynku należy zsynchronizować system sygnalizacji pożaru z istniejącą już instalacją, pozwalający precyzyjnie lokalizować ogniska pożaru, e. instalacje teletechniczne, sieć komputerowa, telefoniczna, instalacja wentylacji mechanicznej i klimatyzacji dla pomieszczeń drugiego i trzeciego piętra, f. kontrola dostępu, g. instalacja odgromowa i przepięciowa, h. oraz inne instalacje obsługujące: system sterowania klimatyzacją, wentylacją, ogrzewaniem, żaluzjami . Charakterystyczne parametry techniczne: - powierzchnia zabudowy (istniejąca) fragment budynku objęty opracowaniem 139,73 m2, - kubatura wydzielonego segmentu budynku (istniejąca) fragment budynku objęty opracowaniem suma 1718,67 m3, część nadziemna 1488,12 m3, część podziemna 230,55 m3, - podpiwniczenie 100%, - ilość kondygnacji - 4 w tym piwnice, - wysokość zabudowy (istniejąca w przybliżeniu) 13,00m. Opis stanu istniejącego. Teren na którym znajduje się budynek położony jest w Sosnowcu przy ul. Zapolskiej 3, działka nr 1162 1 oddany w nieodpłatne użytkowanie na czas nieoznaczony Centrum Pediatrii. Przedmiotowy fragment budynku to wschodnie skrzydło segmentu 2 w budynku A, wykonany jest jako 4 kondygnacyjny (łącznie z piwnicą). Wszystkie kondygnacje mają bardzo podobny układ przestrzenny. Na kondygnacji pierwszej mieści się laboratorium, na parterze kuchnia centralna, kuchnia mleczna, w piwnicy pomieszczenia techniczne. Budynek jest wyposażony w instalacje wewnętrzne: wodno-kanalizacyjną, elektryczną, teletechniczną, centralnego ogrzewania, ciepłej wody, p.poż, hydrantową. Całość wydzielonego dylatacją budynku stanowi osobny, niezależny konstrukcyjnie segment z osobną klatką schodowa i stanowi skrzydło administracyjno-laboratoryjne w kompleksie szpitalnym. Zamawiający informuje Wykonawców o ich uprawnieniu do zapoznania się z miejscem budowy, stanem istniejącym i warunkami realizacji zamówienia. Zamawiający informuje, że ilekroć w niniejszej SIWZ, programie funkcjonalno - użytkowym, projekcie koncepcji, o którym mowa w opisie przedmiotu zamówienia wskazano jakikolwiek znak towarowy, patent, nazwę producenta czy pochodzenie - należy przyjąć, że wskazane patenty, znaki towarowe, nazwa producenta czy pochodzenie są podane przykładowo i jedynie określają parametry techniczne, eksploatacyjne, użytkowe, które muszą być spełnione przez Wykonawcę. Zamawiający nie przewiduje dokonania wyboru najkorzystniejszej oferty z zastosowaniem aukcji elektronicznej. Zamawiający nie przewiduje możliwości udzielenia zamówień uzupełniających. Zamawiający nie dopuszcza możliwości składania ofert częściowych jak i ofert wariantowych. Zamawiający nie udziela zaliczek na poczet wykonania zamówienia. Zamawiający nie stawia wymagań związanych z realizacją zamówienia, o których mowa w art. 29 ust. 4 ustawy. Zamawiający nie przewiduje zawarcia umowy ramowej. Zamawiający nie przewiduje dynamicznego systemu zakupów. Zamawiający nie przewiduje zwrotu kosztów udziału w postępowaniu. AKTUALNE UWARUNKOWANIA WYKONANIA PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA 1. Przedmiot zamówienia realizowany będzie zgodnie z opracowanym przez Wykonawcę harmonogramem, który określi zakresy robót, terminy wykonania poszczególnych etapów prac. Harmonogram zostanie opracowany w terminie 10 dni od daty zawarcia umowy i przedłożony Zamawiającemu do zatwierdzenia. W razie nie zatwierdzenia harmonogramu Wykonawca dokona zmian zgodnie z wymaganiami Zamawiającego i przedłoży do ponownego zatwierdzenia. Brak uwag do harmonogramu w terminie 7 dni roboczych jest równoznaczny z jego zatwierdzeniem. 2. Wykonawca opracuje Harmonogram w taki sposób aby wykonywane prace nie zakłócały pracy Zamawiającego, ponieważ roboty będą wykonywane na czynnym obiekcie szpitalnym. Wykonawca nie może doprowadzić do dezorganizacji pracy komórek organizacyjnych szpitala między innymi laboratorium, kuchni centralnej, kuchni mlecznej oraz doprowadzić do sytuacji, która mogłaby zagrozić zdrowiu i życiu pacjentów oraz osób przebywających w szpitalu. 3. Wykonawca ponosić będzie wyłączną odpowiedzialność za wszelkie szkody będące następstwem niewykonania lub nienależytego wykonania przedmiotu umowy, które to szkody Wykonawca zobowiązuje się pokryć w pełnej wysokości. 4. Wykonawca zobowiązany jest do umożliwienia swobodnego wstępu na plac budowy osobom upoważnionym przez Zamawiającego oraz pracownikom organów państwowego nadzoru budowlanego, do których należy wykonanie zadań określonych ustawą Prawo Budowlane oraz do udostępnienia im danych i informacji wymaganych tą ustawą. 5. Wykonawca wykona na własny koszt i w swoim imieniu wszystkie niezbędne tymczasowe przyłącza poboru wody i energii elektrycznej (łącznie z licznikami) w miejscach wskazanych przez Zamawiającego. W oparciu o odczyt z liczników Zamawiający będzie naliczał opłatę za każdy miesiąc w wysokości aktualnie obowiązujących składek za ww. media, zwiększonych o podatek VAT. 6. W celu zapewnienia należytej szybkości i sprawnej organizacji prac na terenie budowy Wykonawca jest odpowiedzialny za koordynację prac wykonywanych w ramach umowy. Wykonawca jest zobowiązany do organizowania i udziału w cotygodniowych naradach koordynacyjnych z udziałem Zamawiającego oraz ewentualnie innych Wykonawców na placu budowy. Wykonawca zobowiązany jest dodatkowo do zorganizowania narady koordynacyjnej na każde żądanie Zamawiającego. 7. Przed rozpoczęciem każdego z rodzaju robót wykończeniowych, Wykonawca przedstawi i uzgodni z Zamawiającym adekwatny plan kontroli jakości. W uzgodnieniu z Zamawiającym Wykonawca na własny koszt dostarczy Zamawiającemu próbki materiałów przed ich wbudowaniem lub innym włączeniem w roboty. Każda próbka będzie oznakowana co do pochodzenia oraz zamierzonego użycia w robotach. Zamawiający dokona zatwierdzenia lub odrzucenia takich materiałów w ciągu 3 (trzech) dni roboczych od daty przekazania próbek, przy czym nie zajęcie przez Zamawiającego stanowiska w tym terminie będzie uznane jako ich akceptacja. Zamawiający ma prawo do zatrzymania robót wykonywanych bez uzgodnionego planu jakości. Materiały muszą posiadać atesty i świadectwa dopuszczające do zastosowania w budownictwie wydane przez upoważnione instytucje zgodnie z ustawą prawo budowlane. 8. Zastosowane materiały i technologie robot muszą gwarantować okres użytkowania jak dla budynku nowo wznoszonego, nie mogą pochodzić z rozbiórki, muszą być fabrycznie nowe. 9. Wykonawca jest zobowiązany do opracowania wytycznych do planu bezpieczeństwa i ochrony zdrowia (BIOZ) stosując w czasie realizacji zamówienia wszelkie obowiązujące przepisy z zakresu prawa budowlanego, BHP, ochrony środowiska, ustawy o odpadach, p.poż oraz zapewnienie stałego nadzoru technicznego i bezpieczeństwa pracy. 10. Wykonawca jest zobowiązany do wykonania niezbędnego zabezpieczenia budowy w trakcie realizacji robót. Do obowiązków Wykonawcy należy w szczególności: a. ogrodzenie, oznakowanie, ochrona placu budowy, b. stworzenie zaplecza socjalnego dla swoich pracowników (szatnia, WC, itp.). Zamawiający nie będzie udostępniał żadnych pomieszczeń znajdujących się na jego terenie, c. zorganizowanie stanowisk pracy w sposób nie zagrażający otoczeniu, w szczególności pracownikom oraz osobom przebywających w szpitalu (wygrodzenie i zabezpieczenie stref wejściowych), e. ochrona drzew, krzewów i roślinności znajdujących się w obrębie budowy, f. usuwanie na bieżąco nieczystości z dróg dojazdowych i chodników powstałych na skutek realizacji przedmiotu umowy, g. składowanie gruzu i odpadów z rozbiórek w pojemnikach ustawionych w miejscach uzgodnionych z Zamawiającym, przy jednoczesnym wywożeniu gruzu i odpadów z rozbiórek na bieżąco (minimum raz w tygodniu). Wraz z dostarczeniem Zamawiającemu dokumentów potwierdzających dokonanie wywozu na legalne wysypisko, h. pokrycie wszelkich opłat i kar nałożonych przez właściwe podmioty, organy, instytucje za dokonane przez Wykonawcę złamanie prawa, przekroczenie norm i przepisów w trakcie realizacji umowy oraz zawinione zaniedbania, i. posprzątanie każdego pomieszczenia po zakończeniu prac wraz z umyciem stolarki okiennej (od wewnątrz i od zewnątrz wraz z parapetami) i stolarki drzwiowej oraz po zakończeniu robót doprowadzenia terenu budowy do stanu pierwotnego, j. wykonanie robót uzupełniających i naprawczych uwzględniające stan obiektu, a niezbędne dla zapewnienia właściwych parametrów technicznych, estetycznych, i eksploatacyjnych, k. poniesienie ryzyka za swoje działania do momentu odbioru przedmiotu umowy. Dotyczy to kradzieży dostarczonych przez niego lub dla niego materiałów, elementów oraz innych przedmiotów. Niniejsza regulacja obejmuje także przypadkową utratę lub uszkodzenie, jak np. w wyniku działania siły natury, l. wyposażenie osób biorących udział w realizacji przedmiotu umowy w jednolitą odzież roboczą z nadrukiem firmy, ł. zapewnienie obsługi geodezyjnej i wykonania dokumentacji powykonawczej, m. ponoszenie pełnej odpowiedzialności wobec osób trzecich i Zamawiającego z tytułu prowadzonych robót zgodnie z umową, n. utrzymanie ładu i porządku na terenie budowy, i wokół budowy, a po zakończeniu robót, o. usunięcie na własny koszt wszelkich urządzeń tymczasowego zaplecza, usunięcie szkód spowodowanych na skutek działania w trakcie realizacji robót oraz przywrócenie do stanu pierwotnego terenu nadającego się do użytkowania. 11. Każdorazowe uzgadnianie z Zamawiającym kolorystyki i inne cechy estetyczne elementów wykończeniowych (każdy element wykończeniowy, estetyczny wymaga akceptacji Zamawiającego), 12. Informowanie inspektorów nadzoru przynajmniej na 3 dni z wyprzedzeniem o terminie odbioru robót ulegających zakryciu, oraz o terminie odbioru robót zanikających, 13.Transport materiałów oraz praca sprzętu i maszyn budowlanych nie mogą stanowić utrudnienia ani zagrożenia dla eksploatacji i użytkowania innych obiektów. 14. Niezwłoczne pisemne powiadomienie Zamawiającego o wszelkich okolicznościach, które mogą przeszkodzić prawidłowemu wykonaniu robót, a także informować o zmianach i odstępstwach od przedłożonych projektów i dokumentów, których wprowadzenie może okazać się konieczne. 15.Zatrudnienie osób wymienionych w ofercie lub inne osoby zaakceptowane przez Zamawiającego. Zamawiający zaakceptuje proponowane zastąpienie jedynie wtedy, kiedy kwalifikacje proponowanych osób, będą spełniały wymagania określone w SIWZ. 16. Zapewnienie na cotygodniowych naradach koordynacyjnych, organizowanych przez Zamawiającego, obecności osób wyznaczonych przez niego do technicznego wykonania przedmiotu umowy. Osoby te w imieniu Wykonawcy przedstawiać mają Zamawiającemu między innymi: a. stan zaawansowania realizacji robót, b. zaistniałe problemy wraz ze sposobem ich rozwiązania. 17. Wykonawca przekaże Zamawiającemu protokołem zdawczo - odbiorczym zdemontowane urządzenia, wyposażenie, stolarkę aluminiową i drewnianą oraz inne elementy i materiały, które nie zostaną zakwalifikowane przez Zamawiającego jako odpad. 18. Wykonawca zobowiązany jest wykonać przedmiot umowy z należytą starannością oraz zgodnie z: a. Specyfikacją Istotnych Warunków Zamówienia , b. programem funkcjonalno - użytkowym, c. projektem koncepcji pn. Nadbudowa trzeciego piętra segment 2 (wariant 2b), d. ofertą Wykonawcy stanowiącą załącznik nr... do umowy, e. warunkami i opisem zawartymi w umowie, f. zasadami rzetelnej wiedzy technicznej i ustalonymi zwyczajami, g. obowiązującymi przepisami prawa, normami i wymogami niezbędnymi do należytego wykonania przedmiotu umowy. UWAGA Zamawiający informuje, że w części remontowanego budynku (na kondygnacjach I piętra, parteru, piwnicy) znajduje się laboratorium, kuchnia centralna, kuchnia mleczna, centralna zmywalnia, które nie mogą być na żadnym etapie budowy wyłączone z użytkowania. Termin prac o dużym natężeniu dźwięku każdorazowo należy uzgadniać pisemnie z Dyrekcją Zamawiającego. Nie dopuszcza się wykonywania prac o dużym natężeniu dźwięku między godziną 10:00 - 13:00 (zabiegi lecznicze) i 21:00- 7:00 (cisza nocna). Duże natężenie dźwięku określone jest powyżej 85 dB..

II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 71.22.10.00 - Usługi architektoniczne w zakresie obiektów budowlanych 71.22.30.00 - Usługi architektoniczne w zakresie rozbudowy obiektów budowlanych 45.21.51.40 - Roboty budowlane w zakresie obiektów szpitalnych 45.00.00.00 - Roboty budowlane 45.11.12.91 - Roboty w zakresie zagospodarowania terenu 45.11.11.00 - Roboty w zakresie burzenia 45.32.00.00 - Roboty izolacyjne 45.26.24.10 - Wznoszenie konstrukcji budynków 45.22.31.00 - Montaż konstrukcji metalowych 45.26.23.00 - Betonowanie 45.26.23.10 - Zbrojenie 45.11.12.20 - Roboty w zakresie usuwania gruzu 45.26.25.00 - Roboty murarskie i murowe 45.41.00.00 - Tynkowanie 45.40.00.00 - Roboty wykończeniowe w zakresie obiektów budowlanych 45.42.11.00 - Instalowanie drzwi i okien, i podobnych elementów 45.43.21.10 - Kładzenie podłóg 45.44.22.00 - Nakładanie powłok antykorozyjnych 45.44.21.20 - Malowanie budowli i zakładanie okładzin ochronnych 45.30.00.00 - Roboty instalacyjne w budynkach 45.33.00.00 - Roboty instalacyjne wodno-kanalizacyjne i sanitarne .

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 15.10.2014.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: 1. Wykonawca przed upływem terminu składania ofert zobowiązany jest wnieść wadium do dnia 05.03.2014r.do godz. 8:00 w wysokości 28.000,00 PLN (słownie: dwadzieścia osiem tysięcy złotych). Wadium może być wniesione w następujących formach: 1) pieniądzu, 2) poręczeniach bankowych, lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, 3) gwarancjach bankowych, 4) gwarancjach ubezpieczeniowych, 5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U nr 109, poz.1158 z późn. zm), 6) innej niż pieniądz, oryginał dokumentu został złożony w oddzielnej kopercie w Kasie pokój nr 0.52 od poniedziałku do piątku w godz. od 7.30 do 14.00, a jego kopia w ofercie. Wadium wnoszone w pieniądzu wpłaca się przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego: PKO BP Sosnowiec konto nr 73102023130000350204699049 z dopiskiem na przelewie - wykonanie robót budowlanych w formie Zaprojektuj i wybuduj. Za termin wniesienia wadium w formie pieniężnej zostanie przyjęty termin uznania rachunku bankowego Zamawiającego. Zamawiający zaleca, aby w przypadku wniesienia wadium w formie: - pieniężnej dokument potwierdzający wniesienie wadium został załączony do oferty, - innej niż pieniądz, oryginał dokumentu został złożony w oddzielnej kopercie w Kasie pokój nr 0.52 od poniedziałku do piątku w godz. od 7.25 do 14.00, a jego kopia w ofercie. Z treści gwarancji, poręczenia winno wynikać bezwarunkowe, na każde pisemne żądanie zgłoszone przez Zamawiającego w terminie związania ofertą, zobowiązanie Gwaranta do wypłaty Zamawiającemu pełnej kwoty wadium w okolicznościach określonych w art.46 ust. 4a oraz ust.5 ustawy PZP. Wykonawca, który nie wniesie wadium lub nie zabezpieczy oferty akceptowaną formą wadium zostanie wykluczony z postępowania, a jego oferta zostanie uznana za odrzuconą. Okoliczności i zasady zwrotu wadium, jego przepadku oraz zasady jego zaliczenia na poczet zabezpieczenia należytego wykonania umowy określa ustawa Pzp. Zamawiający niezwłocznie dokona zwrotu wadium lub zatrzyma wadium w przypadku wystąpienia okoliczności, o których mowa w art. 46 ustawy PZP.

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie precyzuje opisu sposobu dokonywania oceny spełnienia tego warunku.

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Warunek ten zostanie spełniony, w zakresie wykonawstwa jeśli Wykonawca udokumentuje wykonanie (zakończenie) w ciągu ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie co najmniej jedną: robotę w systemie Zaprojektuj i wybuduj polegającą na wykonaniu nowego obiektu budowlanego lub nadbudowie, rozbudowie, przebudowie o wartości robót minimum 900.000,00 zł brutto, z podaniem ich rodzaju, wartości, daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że roboty zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone. Dokument powinien być wystawiony przez Zamawiającego lub Generalnego Wykonawcę.

  • III.3.3) Potencjał techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie precyzuje opisu sposobu dokonywania oceny spełnienia tego warunku.

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Dysponują osobami zdolnymi do wykonania zamówienia tj. a. dysponują projektantami posiadającymi uprawnienia bez żadnych ograniczeń w specjalnościach: architektonicznej, konstrukcyjno - budowlanej, instalacji urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, wodociągowych i kanalizacyjnych, instalacji urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych, b. projektanci posiadają minimum 5 lat doświadczenia zawodowego oraz należą do właściwej izby samorządy zawodowego, c. dysponują osobą posiadającą uprawnienia do wykonywania samodzielnych funkcji w budownictwie w rozumieniu ustawy z dnia 7 lipca 1994r. Prawo budowlane (Dz.U.2003, nr207, poz.2016 z późn. zm.), która będzie pełnić funkcję kierownika budowy, posiadającą uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi w specjalności konstrukcyjno - budowlanej bez żadnych ograniczeń oraz co najmniej 5-letnie doświadczenie w pełnieniu funkcji kierownika budowy, oraz należy do właściwej izby samorządy zawodowego, d. osobami, które będą pełnić funkcję kierownika robót, posiadającymi uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi w specjalnościach: - instalacyjnej w zakresie: sieci; instalacji wodociągowych i kanalizacyjnych; instalacji i urządzeń cieplnych; instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych - bez żadnych ograniczeń i co najmniej 3-letnie doświadczenie, oraz należą do właściwej izby samorządu zawodowego. Powyższe funkcje może pełnić jedna lub kilka osób. Zamawiający akceptuje uprawniania budowlane odpowiadające uprawnieniom wymaganym przez Zamawiającego, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów, zgodnie z art.104 ustawy Prawo Budowlane, oraz odpowiadające im uprawnienia wydane obywatelom państw Europejskiego Obszaru Gospodarczego oraz Konfederacji Szwajcarskiej, z zastrzeżeniem art. 12 a oraz innych przepisów ustawy Prawo budowlane oraz ustawy z dnia 18 marca 2008r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz. U z 2008, nr 63, poz.394).

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Warunek ten zostanie spełniony, jeżeli Wykonawca przedstawi: Opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej deliktowej i kontraktowej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia tj. posiada ubezpieczenie na kwotę co najmniej 900.000,00 zł.

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

  • wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone;
  • wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;
  • oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;
  • opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

  • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
  • aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

  • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej

  • lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

1. Program funkcjonalno - użytkowy pn. programu funkcjonalno - użytkowy pn. Zaprojektowanie i wykonanie robót budowlanych w formie Zaprojektuj i wybuduj w zakresie nadbudowy i przebudowy budynku A segment 2 , w tym nadbudowy trzeciego piętra i przebudowy pomieszczeń drugiego piętra, remontu i nadbudowy klatki schodowej, ocieplenie i zmiana wizerunku elewacji wraz z uzyskaniem pozwolenia na budowę, użytkowanie oraz pełnienie nadzoru autorskiego - załącznik nr 1 do SIWZ, 2. Projekt koncepcji pn. Nadbudowa trzeciego piętra segment 2 (wariant 2b). - załącznik nr 2 do SIWZ, 3. Zobowiązanie innych podmiotów do oddania Wykonawcy do dyspozycji niezbędnych zasobów o treści określonej w załączniku nr 9 do SIWZ, 4. Oferta ma zawierać: - wszystkie dokumenty i oświadczenia wymienione w rozdziale VI niniejszej SIWZ, - wypełnione dokumenty wymienione w rozdziale III, które stanowią integralną częścią SIWZ, - dowód wniesienia wadium, - pełnomocnictwo, podpisane przez osoby upoważnione do składania oświadczeń woli każdego ze wspólników.

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.3) ZMIANA UMOWY

przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

Zmiana postanowień zawartej umowy może nastąpić za zgodą obu Stron wyrażoną na piśmie, pod rygorem nieważności takiej zmiany w niżej wymienionych przypadkach: 1. zmiany terminu wykonania umowy - w następujących przypadkach: a. pomimo wystąpienia przez Wykonawcę z właściwie przygotowanym wnioskiem o wydanie decyzji administracyjnych lub warunków technicznych lub innego dokumentu niezbędnego do prawidłowej realizacji przedmiotu umowy, w terminie przewidzianym w odrębnych przepisach, organ administracji publicznej lub inna instytucja nie wyda stosownego dokumentu. b. z powodu wystąpienia siły wyższej, np. wystąpienia zdarzenia losowego wywołanego przez czynniki zewnętrzne, którego nie można było przewidzieć, w szczególności zagrażającego bezpośrednio życiu lub zdrowiu ludzi lub grożącego powstaniem szkody , c. z powodu niekorzystnych warunków atmosferycznych, z wyłączeniem warunków atmosferycznych typowych dla danej pory roku, które uniemożliwiają realizację przedmiotu umowy zgodnie z obowiązującymi przepisami( warunkami technicznymi-normami), 2. zmiany organizacyjnej polegającej na zmianie osób, podwykonawców i innych podmiotów współpracujących przy realizacji zamówienia pod warunkiem, że ich uprawnienia, potencjał ekonomiczny, wykonawczy i doświadczenie nie są gorsze od tych, jakie posiadają podmioty zamieniane. Zmiany te mogą nastąpić z przyczyn organizacyjnych pod warunkiem, że osoby podwykonawcy i innych podmiotów spełniają wszystkie wymogi wynikające z SIWZ i złożonej oferty. 3. zmiany wynagrodzenia - w przypadku: a. zmiany urzędowej stawki podatku VAT z dniem wejścia w życie aktu prawne 4. Wystąpienie którejkolwiek z wymienionych w pkt.1,2,3, okoliczności nie stanowi bezwzględnego zobowiązania Zamawiającego do dokonania takich zmian, ani nie może stanowić podstawy roszczeń Wykonawcy do ich dokonania. 5. zmiany osób następujących przypadkach: a. śmierci, choroby lub innych zdarzeń losowych, b. niewywiązywania się z obowiązków wynikających z umowy, c. jeżeli zmiana tych osób stanie się konieczna z jakichkolwiek innych przyczyn niezależnych od wykonawcy ( np. rezygnacja osoby, zmiany miejsca zatrudnienia itp.) 6. zmiany danych podmiotowych Wykonawcy lub Zamawiającego (np. w wyniku przekształcenia, zmiany adresu itp.).

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.centrum-pediatrii.com.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Centrum Pediatrii im. Jana Pawła II w Sosnowcu, Dział Administracji, pokój 0.35, ul. Zapolskiej 3, 41-218 Sosnowiec..

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 05.03.2014 godzina 08:00, miejsce: Centrum Pediatrii im. Jana Pawła II w Sosnowcu, Dział Administracji, pokój 0.35, ul. Zapolskiej 3, 41-218 Sosnowiec..

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.