eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Zielona Góra › Zakup do celów promocyjnych bloku miejsc w każdym rejsie na trasie Port Lotniczy Zielona Góra/Babimost - Warszawa - Port Lotniczy Zielona Góra/Babimost

Treść lub zakres tego przetargu uległy zmianie. Zobacz opublikowaną do tego przetargu poprawkę.



Ogłoszenie z dnia 2012-01-05

Zielona Góra: Zakup do celów promocyjnych bloku miejsc w każdym rejsie na trasie Port Lotniczy Zielona Góra/Babimost - Warszawa - Port Lotniczy Zielona Góra/Babimost
Numer ogłoszenia: 5537 - 2012; data zamieszczenia: 05.01.2012
OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Usługi

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

Czy zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych: nie.

Czy w Biuletynie Zamówień Publicznych zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie ogłoszenia: nie.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Urząd Marszałkowski Województwa Lubuskiego, ul. Podgórna 7, 65-057 Zielona Góra, woj. lubuskie, tel. 68 4565403, 4565404, 4565277, faks 68 4565404.

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Zakup do celów promocyjnych bloku miejsc w każdym rejsie na trasie Port Lotniczy Zielona Góra/Babimost - Warszawa - Port Lotniczy Zielona Góra/Babimost.

II.2) Rodzaj zamówienia: Usługi.

II.3) Określenie przedmiotu zamówienia: I. Przedmiotem zamówienia jest Zakup do celów promocyjnych bloku miejsc w każdym rejsie na trasie Port Lotniczy Zielona Góra/Babimost - Warszawa - Port Lotniczy Zielona Góra/Babimost, który obejmuje: 1) ykonywanie regularnych przewozów lotniczych z Portu Lotniczego Zielona Góra/Babimost do Warszawy i z Warszawy do Portu Lotniczego Zielona Góra/Babimost (zgodnie z rozkładem lotów uzgodnionym z Zamawiającym); 2) ealizację rejsów relacji Port Lotniczy Zielona Góra/Babimost -Warszawa - Port Lotniczy Zielona Góra/Babimost w ilości 99 w okresie trwania umowy, z czego nie mniej niż 12 rejsów tygodniowo; 3) wykonywanie rejsów samolotem o liczbie miejsc nie mniejszej niż 30; 4) agwarantowanie w każdym rejsie miejsc pasażerskich dla Urzędu Marszałkowskiego Województwa Lubuskiego; 5) zapewnienie wielkości miejsc jw. w ilości 6 miejsc w każdym rejsie w danym miesiącu; 6) zapewnienie przewozu do/z Portu Lotniczego Zielona Góra/Babimost do/z centrum Zielonej Góry pasażerom komercyjnym, jak i pasażerom Zamawiającego, którzy zakupią bilet lotniczy na trasę Port Lotniczy Zielona Góra/Babimost - Warszawa - Port Lotniczy Zielona Góra/Babimost. Ilość miejsc i usługa związana z przewozem pasażerów odnoszą się do wszystkich regularnych rejsów planowanych na trasie Port Lotniczy Zielona Góra/Babimost - Warszawa - Port Lotniczy Zielona Góra/Babimost - zgodnie z aktualnie obowiązującym rozkładem lotów uzgodnionym z Zamawiającym; 7) umieszczenie w samolotach Wykonawcy materiałów i wydawnictw promujących Region Lubuski oraz połączenia lotnicze z Portu Lotniczego Zielona Góra/Babimost. Materiały określone w pkt. 7 będą dostarczane i wykonane na koszt Zamawiającego. III. Zamawiający dopuszcza powierzenie wykonywania zamówienia lub jego części podwykonawcom. Zamawiający żąda wskazania przez Wykonawcę w ofercie części zamówienia, której wykonanie powierzy podwykonawcom..

II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 60.41.00.00 - Usługi regularnego transportu lotniczego 79.34.22.00 - Usługi w zakresie promocji .

SEKCJA III: PROCEDURA

III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: Zamówienie z wolnej ręki

III.2) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

  • Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej: nie

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA

IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 04.01.2012.

IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT: 1.

IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: 0.

IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:

  • SprintAir S.A., ul. Ruchliwa 22, 01-182 Warszawa, kraj/woj. mazowieckie.

IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia (bez VAT): 833333,33 PLN.

IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ

  • Cena wybranej oferty: 899910,00

  • Oferta z najniższą ceną: 899910,00 / Oferta z najwyższą ceną: 899910,00

  • Waluta: PLN.

ZAŁĄCZNIK I

Uzasadnienie udzielenia zamówienia w trybie negocjacji bez ogłoszenia, zamówienia z wolnej ręki albo zapytania o cenę

  • 1. Podstawa prawna

    Postępowanie prowadzone jest w trybie zamówienie z wolnej ręki na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 3 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. - Prawo zamówień publicznych.

  • 2. Uzasadnienia wyboru trybu

    Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.

    Niniejsze postępowanie prowadzone było w trybie zamówienia z wolnej ręki na podstawie art. 10 ust. 2 w związku z art. 66 i art. 67 ust. 1 pkt. 3 ustawy z dn. 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych. Zarówno wybór przewoźnika, jak i trybu procedury przetargowej wynikał z konieczności zachowania ciągłości realizacji połączenia lotniczego, które to w szerszym kontekście ma wpływ na rozwój lotniska Zielona Góra/Babimost. Powyższy wybór trybu, w obliczu unieważnienia z dniem 29.12.2011 r. postępowania przetargowego prowadzonego w trybie nieograniczonym na ww. usługę, podyktowany był przede wszystkim względami organizacyjnymi, tj. koniecznością natychmiastowej realizacji przedmiotu zamówienia, odpowiednim przygotowaniem firmy do świadczenia podstawowego przedmiotu usługi jaką jest realizacja połączenia lotniczego na przedmiotowej trasie (odpowiednia flota, system rezerwacji biletów, zaplecze techniczne, dowóz pasażerów do lotniska). Dotychczasowe doświadczenie we współpracy z firmą SprintAir wskazuje na rzetelność firmy w obsłudze pasażerów, komforcie podróżowania i regularności lotów. Obecnie UMWL prowadzi wiele działań mających na celu rozwój lotniska; podjęto współpracę z organizacjami branżowymi, tj. Przedsiębiorstwem Państwowym Porty Lotnicze (PPL) i Polską Agencją Żeglugi Powietrznej (PAŻP). Projekty z PPL dotyczą rozwoju i rozbudowy infrastruktury lotniskowej. Podpisane jest w tej materii porozumienie, a w najbliższym czasie zostanie podpisana umowa na finansowanie poszczególnych etapów rozbudowy lotniska w ramach LRPO. W 2012 roku inwestycje (związane z bezpieczeństwem) będą przede wszystkim służyły utrzymaniu certyfikatu lotniska użytku publicznego. Poprawie bezpieczeństwa służy także projekt rozbudowy systemu nawigacji zbliżeniowej ILS realizowany z PAŻP. Oba projekty są niezbędne do właściwego wykonania założeń Strategii Rozwoju Portu Lotniczego Zielona Góra/Babimost do 2040 roku. Zgodnie z ustaleniami z PPL Port Lotniczy Zielona Góra/Babimost do 2016 ma wykonać działania, które spowodują osiągnięcie celu dokumentu Strategii w przewozie pasażerów w ilości 111,5 tys. pasażerów odlatujących w 2016 roku (2012 - 11,6 tys. pasażerów/rocznie, 2013 - 38,8, 2014 - 60,1, 2015 - 88,8). Przerwanie lotów miałoby negatywnie skutki na dalsze uzgodnienia i realizację projektów z PPL i PAŻP, co w konsekwencji może ostatecznie doprowadzić do zerwania współpracy z PPL i PAŻP. Istotnym argumentem przemawiającym za zastosowaniem zamówienia w trybie z wolnej ręki jest fakt wytypowania Portu Lotniczego Zielona Góra/Babimost jako wspomagającego na EURO 2012. Tylko nieprzerwana obsługa połączeń lotniczych gwarantuje uznanie Portu Lotniczego Zielona Góra/Babimost za wiarygodny i gotowy do obsługi samolotów przewożących uczestników ME EURO 2012. Podjęte rozmowy z kierownictwem lotniska BBI w Berlinie na temat ewentualnej przyszłej współpracy w przypadku zawieszenia lotów postawiłoby nas w trudnej pozycji negocjacyjnej jako mało wiarygodnego partnera. Równocześnie zostały zainicjowane rozmowy z Urzędem Marszałkowskim Województwa Wielkopolskiego na temat podjęcia współpracy pomiędzy Portem Lotniczym Zielona Góra/Babimost a Portem Lotniczym Poznań-Ławica. Ponadto planowana na styczeń br. międzynarodowa konferencja z udziałem zagranicznych ekspertów pn. Nauka dla Biznesu ze względów organizacyjnych wymaga zapewnienia regularnego połączenia lotniczego z Warszawą, co w przypadku 2 miesięcznego zawieszenia lotów byłoby niemożliwe do zrealizowania. Należy również podkreślić fakt, iż dotychczas wydatkowane środki finansowe na kampanie promocyjną (w roku 2011) portu lotniczego i połączenia w kwocie 120 tys. PLN i związane z tym konkursy dla mieszkańców regionu są planowane również w 2012 roku, szczególnie w okresie ferii zimowych. Przeprowadzone w 2011 r. działania promocyjne, będące częścią długoterminowej kampanii marketingowo-promocyjnej, przyniosły bardzo dobre rezultaty w postaci wysokiego zainteresowania przedmiotowym połączeniem. Przerwanie regularnego wykonywania lotów doprowadzi do konieczności powtórzenia działań marketingowych już zrealizowanych. Dynamicznie rozwijające się połączenie po wznowieniu regularnego ruchu lotniczego z Portu Lotniczego Zielona Góra/Babimost odbiło się szerokim pozytywnym echem w mediach ogólnopolskich. Przerwanie połączenia może narazić na szwank dobry wizerunek naszego regionu. Przyjęta Strategia Rozwoju Portu Lotniczego Zielona Góra/Babimost do 2040 roku wymaga jego ciągłego funkcjonowania, nie przewiduje przerw w realizacji regularnego połączenia lotniczego, a wręcz stanowi warunek sine qua non jej realizacji. Podnosi również znaczenie wpływu ilości obsługiwanych pasażerów na gospodarkę regionu, tak więc brak połączeń ma bezpośredni wpływ na dynamikę rozwoju oraz wizerunek województwa lubuskiego. Wiąże się to również z możliwościami przyciągania potencjalnych inwestorów gospodarczych, dla których funkcjonowanie portu lotniczego jest często warunkiem podstawowym dla rozważania możliwości ulokowania inwestycji. Ponadto Województwo Lubuskie z inicjatywy Pani Marszałek Elżbiety Polak zostało liderem inicjatywy legislacyjnej mającej na celu zmianę uregulowań prawnych umożliwiających finansowanie przez Samorządy bezpośrednich połączeń lotniczych wychodzących z regionalnych portów lotniczych, w związku z czym na Konwencie Marszałków w Olsztynie (październik 2011 r.) przyjęto 2 stanowiska Konwentu dotyczące możliwości budowania siatki połączeń między regionalnymi portami lotniczymi oraz możliwości finansowania tych połączeń. W tym miejscu należy podnieść kwestię liczby odprawionych z lubuskiego lotniska pasażerów, która za rok 2011 wynosi 6751. W obliczu zaniechania połączenia w 2 pierwszych miesiącach 2012 roku może spowodować zmniejszenie się statystyki rocznej średnio o 2000 pasażerów. W kontekście przywołanego dokumentu Strategii zmniejsza realność realizacji założonej dla 2012 roku odprawionej liczby pasażerów tj. 11,6 tys. W dniu 30.12.2011 r. Zamawiający wszczął ponownie procedurę przetargową na ww. przedmiot zamówienia w trybie nieograniczonym, który obejmuje okres realizacji zamówienia od dnia podpisania umowy do dnia 31 grudnia 2015 roku. Ponieważ terminy określone dla tego trybu udzielenia zamówienia nie są możliwe do zachowania przy jednoczesnym utrzymaniu ciągłości funkcjonowania połączenia lotniczego, zamówienie z wolnej ręki na okres od dnia podpisania umowy do 29.02.2012 r. uznaje się za zasadny.

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.