Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu
Ogłoszenie z dnia 2015-03-12
Wodzisław: Dostawa wyposażenia i pomocy dydaktycznych w ramach projektów Kreatywne przedszkolaki w Gminie Wodzisław i Przedszkole z marzeń
Numer ogłoszenia: 55118 - 2015; data zamieszczenia: 12.03.2015
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - dostawy
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Wodzisław , ul. Krakowska 6, 28-330 Wodzisław, woj. świętokrzyskie, tel. 041 3806118, faks 041 3806118.
- Adres strony internetowej zamawiającego: www.wodzislaw.biuletyn.net
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Dostawa wyposażenia i pomocy dydaktycznych w ramach projektów Kreatywne przedszkolaki w Gminie Wodzisław i Przedszkole z marzeń.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: dostawy.
II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest dostawa wyposażenia, materiałów budowlanych, sprzętu RTV i AGD, sprzętu biurowego, dydaktycznego, mebli, artykułów biurowych, urządzeń zabawowych, zabawek i pomocy dydaktycznych do Przedszkola Samorządowego w Wodzisławiu, Samorządowej Szkoły Podstawowej w Brześciu i Samorządowej Szkoły Podstawowej w Lubczy. Zakupy realizowane w ramach projektów Przedszkole z marzeń oraz Kreatywne przedszkolaki w Gminie Wodzisław współfinansowanych ze środków Unii Europejskiej przez Europejski Fundusz Społeczny w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Priorytet IX - Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach, Działanie 9.1. Wyrównywanie szans edukacyjnych i zapewnienie wysokiej jakości usług edukacyjnych świadczonych w systemie oświaty, Poddziałanie 9.1.1. Zmniejszenie nierówności w stopniu upowszechniania edukacji przedszkolnej. 2. Zamówienie obejmuje: Zadanie 1 - Dostawa mebli Zadanie 2 - Dostawa wyposażenia łazienek Zadanie 3 - Dostawa dywanów Zadanie 4 - Dostawa materiałów budowlanych łazienkowych Zadanie 5 - Dostawa drzwi Zadanie 6 - Dostawa sprzętu RTV i AGD Zadanie 7 - Dostawa specjalistycznego sprzętu AGD Zadanie 8 - Dostawa sprzętu biurowego Zadanie 9 - Dostawa i montaż sprzętu dydaktycznego Zadanie 10 - Dostawa i montaż wyposażenia placu zabaw Zadanie 11 - Dostawa artykułów biurowych Zadanie 12 - Dostawa pomocy dydaktycznych, zabawek i gier Wykonawca może złożyć ofertę na jedno, kilka lub wszystkie zadania. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia znajduje się w załączniku nr 6 do niniejszej SIWZ. 3. Zamawiający wymaga udzielenia gwarancji na poszczególne zadania o długości: Zadanie 1 - Dostawa mebli - gwarancja 24 miesiące Zadanie 2 - Dostawa wyposażenia łazienek - gwarancja 12 miesięcy Zadanie 3 - Dostawa dywanów - gwarancja 12 miesięcy Zadanie 4 - Dostawa materiałów budowlanych łazienkowych - gwarancja 24 miesiące Zadanie 5 - Dostawa drzwi - gwarancja 24 miesiące Zadanie 6 - Dostawa sprzętu RTV i AGD - gwarancja 24 miesiące Zadanie 7 - Dostawa specjalistycznego sprzętu AGD - gwarancja 24 miesiące Zadanie 8 - Dostawa sprzętu biurowego - gwarancja 24 miesiące Zadanie 9 - Dostawa i montaż sprzętu dydaktycznego - gwarancja 24 miesiące Zadanie 10 - Dostawa i montaż wyposażenia placu zabaw - gwarancja 36 miesięcy Zadanie 11 - Dostawa artykułów biurowych - nie wymagamy gwarancji Zadanie 12 - Dostawa pomocy dydaktycznych, zabawek i gier - nie wymagamy gwarancji Wykonawca będzie zobowiązany do bezpłatnego serwisu urządzeń z zadania 8 w okresie gwarancji. 4. Zamawiający wymaga, żeby dostarczone meble, wyposażenie, sprzęt, zabawki i pomoce: - które tego wymagają były zaopatrzone w instrukcję w języku polskim, - były nowe, kompletne, wykonane w ramach bezpiecznych technologii oraz żeby spełniały wymagania obowiązujących norm, - posiadały certyfikaty i atesty dopuszczające do użytku w przedszkolu, - które tego wymagają posiadały niezbędne certyfikaty bezpieczeństwa określone w odrębnych przepisach. 5. Wszystkie nazwy własne i marki handlowe wyposażenia, zabawek i pomocy dydaktycznych zawarte w SIWZ, zostały użyte w celu sprecyzowania oczekiwań jakościowych i technologicznych Zamawiającego. Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne. Jako rozwiązanie równoważne należy rozumieć zastosowanie innego niż opisane nazwą elementu wyposażenia, zabawki lub pomocy dydaktycznych z zachowaniem takich samych lub lepszych parametrów technicznych, jakościowych, użytkowych i funkcjonalnych. Równoważne produkty i urządzenia muszą być dopuszczone do obrotu i stosowania zgodnie z obowiązującym prawem. Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne jest obowiązany wykazać, że oferowane przez niego dostawy spełniają wymagania określone przez zamawiającego (art. 30 ust. 5 ustawy Pzp). Obowiązek Wykonawcy wykazania równoważności produktu jest obowiązkiem wynikającym z ustawy, który może być spełniony w jakikolwiek sposób pozwalający Zamawiającemu jednoznacznie stwierdzić zgodność oferowanych w ofercie produktów z wymaganiami określonymi w SIWZ, co winno zostać wykazane na etapie składania ofert zawierających produkty równoważne. Zamawiający nie wyraża zgody, by proponowane w ofercie rozwiązania (urządzenia) równoważne były prototypami.
II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 39.16.00.00-1, 32.32.00.00-2, 30.19.00.00-7, 44.41.10.00-4, 39.22.00.00-0, 37.50.00.00-3, 44.22.10.00-5.
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak, liczba części: 12.
II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Okres w dniach: 30.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium: Zamawiający nie wymaga wniesienia wadium
III.2) ZALICZKI
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
W celu potwierdzenia spełniania ww. warunku Wykonawca złoży oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu o zamówienie publiczne z art. 22 ust. 1 ustawy Pzp. Ocena spełnienia tego warunku dokonywana będzie w oparciu o ww. dokumenty na zasadzie spełnia/nie spełnia
III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
W celu potwierdzenia spełniania ww. warunku Wykonawca złoży oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu o zamówienie publiczne z art. 22 ust. 1 ustawy Pzp. Ocena spełnienia tego warunku dokonywana będzie w oparciu o ww. dokumenty na zasadzie spełnia/nie spełnia
III.3.3) Potencjał techniczny
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
W celu potwierdzenia spełniania ww. warunku Wykonawca złoży oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu o zamówienie publiczne z art. 22 ust. 1 ustawy Pzp. Ocena spełnienia tego warunku dokonywana będzie w oparciu o ww. dokumenty na zasadzie spełnia/nie spełnia
III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
W celu potwierdzenia spełniania ww. warunku Wykonawca złoży oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu o zamówienie publiczne z art. 22 ust. 1 ustawy Pzp. Ocena spełnienia tego warunku dokonywana będzie w oparciu o ww. dokumenty na zasadzie spełnia/nie spełnia
III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
W celu potwierdzenia spełniania ww. warunku Wykonawca złoży oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu o zamówienie publiczne z art. 22 ust. 1 ustawy Pzp. Ocena spełnienia tego warunku dokonywana będzie w oparciu o ww. dokumenty na zasadzie spełnia/nie spełnia
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
- oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej
- lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;
III.6) INNE DOKUMENTY
Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)
pełnomocnictwa osób podpisujących ofertę do podejmowania zobowiązań w imieniu firmy składającej ofertę, o ile nie wynikają z przepisów prawa lub innych dokumentów
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert:
IV.3) ZMIANA UMOWY
przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
2. Zamawiający przewiduje możliwość zmiany następujących istotnych warunków niniejszej umowy: 1) termin wykonania przedmiotu umowy gdy w trakcie realizacji zadania wystąpią okoliczności niezależne od Wykonawcy pod warunkiem, że wynikają z przyczyn, których Wykonawca nie mógł przewidzieć na etapie składania oferty i nie są przez niego zawinione; 2) polepszenie parametrów technicznych elementów dostawy; 3) inne warunki umowy, gdy w trakcie realizacji zadania: a) wystąpi konieczność zmiany w nazwie przedmiotu umowy, b) wystąpi konieczność wprowadzenia innych zmian, które są konieczne do wprowadzenia, a nie dało się ich przewidzieć w chwili zawarcia umowy oraz są korzystne dla Zamawiającego. Wprowadzenie tych zmian może nastąpić pod warunkiem powiadomienia drugiej strony na piśmie w terminie do 3 dni od stwierdzenia, że zaistniała jedna z ww. okoliczności oraz potwierdzenia tej sytuacji przez obie strony
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: http://www.wodzislaw.biuletyn.net
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Gminy w Wodzisławiu
ul. Krakowska 6
28-330 Wodzisław
pok. 8.
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 20.03.2015 godzina 11:45, miejsce: Urząd Gminy w Wodzisławiu ul. Krakowska 6 28-330 Wodzisław Sekretariat.
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: Zakupy realizowane w ramach projektów Przedszkole z marzeń oraz Kreatywne przedszkolaki w Gminie Wodzisław współfinansowanych ze środków Unii Europejskiej przez Europejski Fundusz Społeczny w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Priorytet IX - Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach, Działanie 9.1. Wyrównywanie szans edukacyjnych i zapewnienie wysokiej jakości usług edukacyjnych świadczonych w systemie oświaty, Poddziałanie 9.1.1. Zmniejszenie nierówności w stopniu upowszechniania edukacji przedszkolnej.
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie
ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH
CZĘŚĆ Nr: 1 NAZWA: Zadanie 1 - Dostawa mebli.
1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Zadanie 1 - Dostawa mebli - gwarancja 24 miesiące Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia znajduje się w załączniku nr 6 do SIWZ.
2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 39.16.00.00-1.
- 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w dniach: 30.
4) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:
- 1. Cena - 91.66
- 2. Okres gwarancji - 8.34
CZĘŚĆ Nr: 2 NAZWA: Zadanie 2 - Dostawa wyposażenia łazienek.
1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Zadanie 2 - Dostawa wyposażenia łazienek - gwarancja 12 miesięcy Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia znajduje się w załączniku nr 6 do SIWZ.
2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 44.41.10.00-4.
- 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w dniach: 30.
4) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:
- 1. Cena - 91.66
- 2. Okres gwarancji - 8.34
CZĘŚĆ Nr: 3 NAZWA: Zadanie 3 - Dostawa dywanów.
1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Zadanie 3 - Dostawa dywanów - gwarancja 12 miesięcy Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia znajduje się w załączniku nr 6 do SIWZ.
2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 39.22.00.00-0.
- 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w dniach: 30.
4) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:
- 1. Cena - 91.66
- 2. Okres gwarancji - 8.34
CZĘŚĆ Nr: 4 NAZWA: Zadanie 4 - Dostawa materiałów budowlanych łazienkowych.
1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Zadanie 4 - Dostawa materiałów budowlanych łazienkowych - gwarancja 24 miesiące Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia znajduje się w załączniku nr 6 do SIWZ.
2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 44.41.10.00-4.
- 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w dniach: 30.
4) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:
- 1. Cena - 91.66
- 2. Okres gwarancji - 8.34
CZĘŚĆ Nr: 5 NAZWA: Zadanie 5 - Dostawa drzwi.
1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Zadanie 5 - Dostawa drzwi - gwarancja 24 miesiące Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia znajduje się w załączniku nr 6 do SIWZ.
2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 44.22.10.00-5.
- 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w dniach: 30.
4) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:
- 1. Cena - 91.66
- 2. Okres gwarancji - 8.34
CZĘŚĆ Nr: 6 NAZWA: Zadanie 6 - Dostawa sprzętu RTV i AGD.
1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Zadanie 6 - Dostawa sprzętu RTV i AGD - gwarancja 24 miesiące Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia znajduje się w załączniku nr 6 do SIWZ.
2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 32.32.00.00-2.
- 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w dniach: 30.
4) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:
- 1. Cena - 91.66
- 2. Okres gwarancji - 8.34
CZĘŚĆ Nr: 7 NAZWA: Zadanie 7 - Dostawa specjalistycznego sprzętu AGD.
1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Zadanie 7 - Dostawa specjalistycznego sprzętu AGD - gwarancja 24 miesiące Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia znajduje się w załączniku nr 6 do SIWZ.
2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 39.22.00.00-0.
- 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w dniach: 30.
4) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:
- 1. Cena - 91.66
- 2. Okres gwarancji - 8.34
CZĘŚĆ Nr: 8 NAZWA: Zadanie 8 - Dostawa sprzętu biurowego.
1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Zadanie 8 - Dostawa sprzętu biurowego - gwarancja 24 miesiące Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia znajduje się w załączniku nr 6 do SIWZ.
2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 30.19.00.00-7.
- 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w dniach: 30.
4) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:
- 1. Cena - 91.66
- 2. Okres gwarancji - 8.34
CZĘŚĆ Nr: 9 NAZWA: Zadanie 9 - Dostawa i montaż sprzętu dydaktycznego.
1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Zadanie 9 - Dostawa i montaż sprzętu dydaktycznego - gwarancja 24 miesiące Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia znajduje się w załączniku nr 6 do SIWZ.
2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 32.32.00.00-2.
- 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w dniach: 30.
4) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:
- 1. Cena - 91.66
- 2. Okres gwarancji - 8.34
CZĘŚĆ Nr: 10 NAZWA: Zadanie 10 - Dostawa i montaż wyposażenia placu zabaw.
1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Zadanie 10 - Dostawa i montaż wyposażenia placu zabaw - gwarancja 36 miesięcy Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia znajduje się w załączniku nr 6 do SIWZ.
2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 37.50.00.00-3.
- 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w dniach: 30.
4) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:
- 1. Cena - 91.66
- 2. Okres gwarancji - 8.34
CZĘŚĆ Nr: 11 NAZWA: Zadanie 11 - Dostawa artykułów biurowych.
1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Zadanie 11 - Dostawa artykułów biurowych - nie wymagamy gwarancji Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia znajduje się w załączniku nr 6 do SIWZ.
2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 30.19.00.00-7.
- 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w dniach: 30.
4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
CZĘŚĆ Nr: 12 NAZWA: Zadanie 12 - Dostawa pomocy dydaktycznych, zabawek i gier.
1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Zadanie 12 - Dostawa pomocy dydaktycznych, zabawek i gier - nie wymagamy gwarancji Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia znajduje się w załączniku nr 6 do SIWZ.
2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 37.50.00.00-3.
- 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w dniach: 30.
4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Dostawa pomocy dydaktycznych, materiałów edukacyjnych, plastycznych i biurowych, wyposażenie Sali SI w ramach projektu "Lepsza edukacja w Gminie Jastków"
- Dostawa artykułów papierniczych dla ZZOZ w Wadowicach
- "Remont budynku Szkoły Podstawowej w Komarówce Podlaskiej"
- Zakup wyposażenia żłobka
- Dostawa mebli i wyposażenia do Szkoły Podstawowej w Starej Wsi
- Sukcesywna dostawa naczyń jednorazowych oraz naczyń z poliwęglanu do obiektu spółki Fabryka Wody sp. z o.o. przy ul. 1 Maja 41 w Szczecinie
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.