Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu
Ogłoszenie z dnia 2020-11-27
Ogłoszenie nr 550239937-N-2020 z dnia 27-11-2020 r.
Czerwionka-Leszczyny: Świadczenie usługi oświetleniowej na terenie Gminy i Miasta Czerwionka-Leszczyny w roku 2021 OGŁOSZENIE O ZAMIARZE ZAWARCIA UMOWY -
Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej
nie
Postępowanie przeprowadza centralny zamawiający
nie
Postępowanie przeprowadza podmiot, któremu zamawiający powierzył/powierzyli przeprowadzenie postępowania
nie
Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie przez zamawiających
nie
Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej
nie
Informacje dodatkowe:
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES:
Zarząd Dróg i Służby Komunalne, Krajowy numer identyfikacyjny 24078547500000,
ul. ul. Polna
6,
44-238
Czerwionka-Leszczyny, woj.
śląskie, państwo
Polska, tel.
32 4277543, e-mail
zdisk@czerwionka-leszczyny.com.pl, faks
.
Adres strony internetowej (url): www.zdisk-czerwionka-leszczyny.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Jednostki organizacyjne administracji samorządowej
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Świadczenie usługi oświetleniowej na terenie Gminy i Miasta Czerwionka-Leszczyny w roku 2021
Numer referencyjny
ZDiSK-ZPM.271.7.2020
Przed wszczęciem postępowania o udzielenie zamówienia nie przeprowadzono dialogu technicznego
II.2) Rodzaj zamówienia
Usługi
II.3) Informacja o możliwości składania ofert częściowych:
Zamówienie podzielone jest na części:
Nie
II.4) Krótki opis przedmiotu zamówienia
(wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań):
Określenie wielkości lub zakresu zamówienia:
Określenie wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usługi oświetleniowej polegającej na oświetleniu ulic, placów, skwerów, otwartych parków i zieleńców oraz chodników i przejść dla pieszych znajdujących się na terenie Gminy i Miasta Czerwionka- Leszczyny w roku 2021.Zakres zamówienia obejmuje w szczególności :1) bieżącą konserwację oświetlenia ulicznego na terenie Gminy i Miasta Czerwionka-Leszczyny, 2) utrzymanie świecenia punktów świetlnych w ilości nie mniejszej niż 95% całości,3) wymianę uszkodzonych źródeł światła, opraw, elementów zabezpieczeń, wszystkich innych elementów osprzętu oświetlenia sieci napowietrznej i kablowej, 4) wymianę uszkodzonych drzwiczek, tabliczek bezpiecznikowych, uzupełnianie obejm i innych elementów słupów, 5) bieżące naprawy szaf oświetlenia ulicznego, 6) lokalizację uszkodzeń kabli, naprawę uszkodzonych kabli i przewodów napowietrznych, 7)
wykonywanie nastawień urządzeń sterujących oświetleniem, 8) mycie kloszy opraw ulicznych przy wymianie źródeł światła, 9) wycinkę gałęzi będących w kolizji z oprawami oświetlenia ulicznego, 10) utylizację wyeksploatowanych źródeł światła i innych zdemontowanych elementów sieci oświetlenia ulicznego, 11) wykonywanie kontroli inspekcyjnych wg ustaleń roboczych, 12) przywrócenie terenu (chodników, jezdni, zieleni ) do stanu pierwotnego po wykonaniu robót eksploatacyjnych.
II.5) Główny Kod CPV:
50.23.21.00 - Usługi w zakresie konserwacji oświetlenia ulicznego
II.6) Całkowita wartość zamówienia
(jeżeli zamawiający podaje informacje o wartości zamówienia):
Wartość bez VAT:
Waluta:
SEKCJA III: PROCEDURA
III.1) Tryb udzielenia zamówienia:
Zamówienie z wolnej ręki
III.2) Podstawa prawna
Postępowanie wszczęte zostało na podstawie 67 ust. 1 pkt 1 lit. a ustawy Pzp.
III.3 Uzasadnienia wyboru trybu
Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami:
Zgodnie z art. 67 ust. 1 pkt 1 lit. a ustawy Prawo Zamówień publicznych Zamawiający może udzielić zamówienia z wolnej ręki, jeżeli dostawy, usługi lub roboty budowlane mogą być świadczone tylko przez jednego wykonawcę z przyczyn technicznych o obiektywnym charakterze. Zgodnie z art. 18 ust 1 pkt ustawy Prawo energetyczne (t. j. Dz. U. z 2020 r. poz. 833 ze zm.) do zadań własnych gminy w zakresie zaopatrzenia w energię elektryczną, ciepło i paliwa gazowe należy finansowanie oświetlenia znajdującego się na terenie gminy, w tym ulic, placów i dróg publicznych. Natomiast zgodnie z art. 7 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. - o samorządzie gminnym (t.j. Dz. U. z 2020 r. poz. 713 ze zm. ) obowiązkiem gmin jest finansowanie zadań własnych. Zgodnie z art. 9d ust 11 ustawy Prawo energetyczne (t. j. Dz. U. z 2020 r. poz. 833 ze zm.) operator systemu przesyłowego oraz operator systemu połączonego, mając na względzie racjonalne wykorzystanie posiadanych środków trwałych, jeśli warunki techniczne i wymagania bezpieczeństwa na to pozwalają, może je udostępnić innym podmiotom, na zasadach równego traktowania, na cele inne niż określone w art. 9d ust 1 pkt 2 ( tj. przesyłanie lub dystrybucja energii elektrycznej), niezwiązane z produkcją, wytwarzaniem lub obrotem paliwami gazowymi albo wytwarzaniem lub obrotem energią elektryczną. Pismem znak ZDiSK-C.7021.29.2020 z dnia 16.11.2020 r. Zamawiający tj. Gmina i Miasto Czerwionka-Leszczyny - Zarząd Dróg i Służby Komunalne w Czerwionce-Leszczynach zwrócił się do TAURON Nowe Technologie S.A. z zapytaniem czy wyraża zgodę aby świadczeniem usługi oświetleniowej zajmował się inny podmiot wybrany w trybie przetargu nieograniczonego zgodnie z ustawa Prawo zamówień publicznych . W dniu 17.11.2020 r. zamawiający otrzymał pismo znak TNT/NMG/2020-11-16/0000002, z którego jednoznacznie wynika, iż z uwagi na fakt, że TAURON Nowe Technologie S.A. jest prawnym właścicielem urządzeń oświetlenia drogowego na terenie Gminy i Miasta Czerwionka-Leszczyny, tylko ta firma może prowadzić eksploatacje swojego majątku w ramach umowy zawartej z zarządcą terenu. Udzielenie zamówienia na świadczenie usługi oświetleniowej przedsiębiorstwu energetycznemu, które działa w warunkach monopolu naturalnego jako właściciel urządzeń oraz niemożność przeprowadzenia postępowania w trybie konkurencyjnym bez niebezpieczeństwa narażenia się na zarzut naruszenia prawa do swobodnego dysponowania majątkiem przez przedsiębiorstwo energetyczne stanowi przesłankę zastosowania w/w trybu zamówienia. Przyczyny opisane poniżej mają charakter techniczny i obiektywny. Zamówienie na świadczenie usługi oświetleniowej może zrealizować wyłącznie TAURON Nowe Technologie S.A. Rozpatrując przesłankę odnoszącą się do przyczyn technicznych należy zwrócić uwagę, iż przedsiębiorstwo jako właściciel sieci i urządzeń elektroenergetycznych samodzielnie decyduje o losie rzeczy i o ponoszeniu na nie nakładów. Potencjał techniczny oraz nieskrępowany dostęp do sieci i urządzeń stanowi warunek konieczny do realizacji zamówienia, którego przedmiotem jest świadczenie usługi oświetleniowej obejmującej m. in. eksploatację i konserwację oświetlenia ulicznego. Odmowa wyrażenia zgody przez firmę TAURON Nowe Technologie S.A. na wykonywanie jakichkolwiek prac związanych z utrzymaniem instalacji oświetlenia ulicznego na swoich sieciach i urządzeniach przez podmioty trzecie sprawia, iż występuje swoisty monopol, który ma charakter trwały i nieprzezwyciężalny. Zgodnie z przedstawionym przez firmę TAURON Nowe Technologie S.A. brakiem zgody na prowadzenie przez podmioty trzecie usług i prac polegających na konserwacji i utrzymaniu sieci i urządzeń stanowiących własność TAURON Nowe Technologie S.A. na terenie gminy, nie stanowi naruszenia przepisów ustawy antymonopolowej, a obecnie ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów, poprzez nadużywanie pozycji dominującej na rynku przesyłania i dystrybucji energii elektrycznej w zakresie usług eksploatacji urządzeń i sieci. W uzasadnieniu Decyzji nr RKT-46/2006 Delegatury UOKIK w Katowicach podniesiono bowiem, że żądanie, aby Zakład udostępnił swoje mienie w celu prowadzenia w oparciu o nie działalności gospodarczej przez innego przedsiębiorcę, byłoby zbyt daleko idącą ingerencją Organu Antymonopolowego. Biorąc pod uwagę pozycję Spółki TAURON Nowe Technologie S.A. będącej właścicielem sieci należy jednoznacznie stwierdzić, że Gmina realizując nałożone na nią zadania musi zawrzeć stosowną umowę z właścicielem majątku, gdyż nie ma podstaw prawnych do ograniczenia prawa własności przedsiębiorstwa energetycznego.
SEKCJA IV: ZAMIAR UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- "Świadczenie usługi konserwacji oświetlenia ulicznego na terenie miasta Koszalina"
- Prowadzenie czynności eksploatacyjnych urządzeń oświetlenia drogowego będącego majątkiem Gminy w zarządzie ZDiUM we Wrocławiu
- Konserwacja i bieżące utrzymanie oświetlenia stanowiącego majątek Gminy Kobierzyce.
- Świadczenie usługi eksploatacji oraz usuwania awarii oświetlenia ulicznego, parkowego, iluminacyjnego w Tarnowie na sieci stanowiącej własność Gminy Miasta Tarnowa
- Konserwacja i naprawa oświetlenia ulicznego i parkowego oraz akcentowego, będącego w zarządzie ZIM w Słupsku oraz konserwacja i naprawa instalacji elektrycznych w budynkach admin. przez ZIM w Słupsku
więcej: Usługi w zakresie konserwacji oświetlenia ulicznego »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.