Treść lub zakres tego przetargu uległy zmianie. Zobacz opublikowaną do tego przetargu poprawkę.
Ogłoszenie z dnia 2020-06-23
Ogłoszenie nr 550109692-N-2020 z dnia 23-06-2020 r.
Piwniczna-Zdrój: Udzielenie kredytu na pokrycie deficytu budżetu gminy i spłaty kredytów zaciągniętych w latach poprzednich. OGŁOSZENIE O ZAMIARZE ZAWARCIA UMOWY -
Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej
nie
Postępowanie przeprowadza centralny zamawiający
nie
Postępowanie przeprowadza podmiot, któremu zamawiający powierzył/powierzyli przeprowadzenie postępowania
nie
Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie przez zamawiających
nie
Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej
nie
Informacje dodatkowe:
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES:
Urząd Miasta i Gminy Piwniczna-Zdrój, Krajowy numer identyfikacyjny 49189308400000,
ul. Rynek
20,
33-350
Piwniczna-Zdrój, woj.
małopolskie, państwo
Polska, tel.
18 4464043, e-mail
gmina@piwniczna.pl, epolakiewicz@piwniczna.pl, faks
184464186.
Adres strony internetowej (url): www.piwniczna.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Administracja samorządowa
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Udzielenie kredytu na pokrycie deficytu budżetu gminy i spłaty kredytów zaciągniętych w latach poprzednich.
Numer referencyjny
ZP. 271.42.2020
Przed wszczęciem postępowania o udzielenie zamówienia nie przeprowadzono dialogu technicznego
II.2) Rodzaj zamówienia
Usługi
II.3) Informacja o możliwości składania ofert częściowych:
Zamówienie podzielone jest na części:
Nie
II.4) Krótki opis przedmiotu zamówienia
(wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań):
Określenie wielkości lub zakresu zamówienia:
Udzielenie kredytu na pokrycie deficytu budżetu gminy i spłaty kredytów zaciągniętych w latach poprzednich.
2.1. Określenie przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest
2.1.1. Udzielenie kredytu na pokrycie deficytu budżetu gminy i spłaty kredytów zaciągniętych w latach poprzednich.
2.1.2. Udzielenie Miastu i Gminie Piwniczna-Zdrój w roku 2020 długoterminowego kredytu do kwoty 4.170.400,00 zł (słownie: cztery miliony sto siedemdziesiąt tysięcy czterysta złotych) na finansowanie planowanego deficytu budżetowego i spłaty kredytów zaciągniętych w latach poprzednich.
2.1.3. Kredyt zostanie postawiony do dyspozycji Zamawiającego w zależności od potrzeb płatniczych związanych z finansowaniem planowanego deficytu.
2.1.4. Dostępność kredytu - przelew kwoty kredytu:
- przelew środków nastąpi na rachunek budżetu Miasta i Gminy Piwniczna-Zdrój.
- prowizja płatna w momencie uruchomienia transzy.
- karencja w spłacie kapitału wraz z odsetkami (odsetki płatne na koniec każdego miesiąca)
- prawo dokonania zmiany w harmonogramie spłaty kredytu (wydłużenie lub skrócenie okresu spłaty kredytu) bez dodatkowych kosztów związanych z wydłużeniem lub skrócenie okresu spłaty
--prawo wcześniejszej spłaty kredytu bez naliczenia dodatkowych opłat z tego tytułu.
2.1.5 Spłata kredytu nastąpi:
lata ogółem w danym roku I kwartał II kwartał III kwartał IV kwartał
2026 800.000 150.000 220.000 220.000 210.000
2027 800.000 150.000 220.000 220.000 210.000
2028 800.000 150.000 220.000 220.000 210.000
2029 1.770.400 350.000 480.000 480.000 460.400
2.1.6. Oprocentowanie kredytu będzie naliczane wg zmiennej stopy procentowej redyskonta weksli + stała marża banku (marża banku może być również ujemna).
2.1.7. Zabezpieczeniem kredytu będzie weksel własny in blanco z deklaracją wekslową.
2.1.8. Zamawiający zastrzega sobie:
- wybrany wykonawca (bank) nie będzie rozliczał zamawiającego z wykorzystania kredytu,
- prawo wcześniejszej spłaty kredytu bez dodatkowych kosztów związanych z wcześniejszą spłatą,
- odsetki będą naliczane wyłącznie od kapitału niespłaconego.
- bank nie może uzależnić udzielenia kredytu od przejęcia bankowej obsługi budżetu zamawiającego
3.Zamawiający na podstawie art. 29 ust. 3a PZP wymaga zatrudnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności w zakresie realizacji zamówień - wszystkie czynności związane z obsługą kredytu - jeżeli wykonanie tych czynności polega na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy (t.j. Dz. U. z 2019r., poz. 1040 z późn. zm.)
3.1. Zatrudnienie osób, o których mowa w pkt 1, udokumentowane zostanie umową o pracę zawartą na okres realizacji zamówienia lub obejmującą okres realizacji zamówienia.
3.2. W trakcie realizacji zamówienia na każde wezwanie zamawiającego w wyznaczonym w tym we-zwaniu terminie, wykonawca przedłoży zamawiającemu wskazane poniżej dowody w celu potwier-dzenia spełnienia wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez wykonawcę lub podwykonawcę osób wykonujących wskazane w punkcie 4 czynności w trakcie realizacji zamówienia:
- oświadczenie wykonawcy lub podwykonawcy o zatrudnieniu na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności, których dotyczy wezwanie zamawiającego. Oświadczenie to powinno zawierać w szczególności: dokładne określenie podmiotu składającego oświadczenie, datę złożenia oświadczenia, wskazanie, że objęte wezwaniem czynności wykonują osoby zatrudnione na podstawie umowy o pracę wraz ze wskazaniem liczby tych osób, rodzaju umowy o pracę i wymiaru etatu oraz podpis osoby uprawnionej do złożenia oświadczenia w imieniu wykonawcy lub podwykonawcy;
- poświadczoną za zgodność z oryginałem odpowiednio przez wykonawcę lub podwykonawcę kopię umowy/umów o pracę osób wykonujących w trakcie realizacji zamówienia czynności, których dotyczy ww. oświadczenie wykonawcy lub podwykonawcy (wraz z dokumentem regulującym zakres obowiązków, jeżeli został sporządzony). Kopia umowy/umów powinna zostać zanonimizowana w sposób zapewniający ochronę danych osobowych pracowników, zgodnie z postanowieniami ogólnego Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 679/2016 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (Dz.U.UE.L.2116/119/1) oraz ustawy z dnia 10 maja 2018 roku o ochronie danych osobowych (t.j. Dz. U. z 2019r., poz. 1781), tj. w szczególności bez adresów, nr PESEL pracowników. Informacje takie jak: data zawarcia umowy, rodzaj umowy o pracę i wymiar etatu powinny być możliwe do zidentyfikowania;
3.3. Za każde naruszenie przez wykonawcę lub podwykonawcę wymagań zamawiającego określonych w niniejszym paragrafie, wykonawca lub podwykonawca zapłaci zamawiającemu karę umowną w wysokości 1,0% wynagrodzenia brutto za przedmiot umowy określony w niniejszej umowie.
3.4. W przypadku uzasadnionych wątpliwości co do przestrzegania prawa pracy przez wykonawcę lub podwykonawcę, zamawiający może zwrócić się o przeprowadzenie kontroli przez Państwową Inspekcję Pracy.
4. kod CPV -
66.11.30.00 - (3) Usługi udzielania kredytu
Usługi udzielania kredytu
II.5) Główny Kod CPV:
66113000-5
II.6) Całkowita wartość zamówienia
(jeżeli zamawiający podaje informacje o wartości zamówienia):
Wartość bez VAT:
871482.56
Waluta:
PLN
SEKCJA III: PROCEDURA
III.1) Tryb udzielenia zamówienia:
Zamówienie z wolnej ręki
III.2) Podstawa prawna
Postępowanie wszczęte zostało na podstawie 66 ust.1 i art.67 ust.1 pkt.4 ustawy Pzp.
III.3 Uzasadnienia wyboru trybu
Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami:
Uzasadnienie faktyczne;
I. Zamawiający w dniu 08.06.2020r Ogłoszeniem nr 548758-N-2020 rozpoczął procedurę przetargową w trybie przetargu nieograniczonego zgodnie z art. 39 i 40 Ustawy Prawo Zamówień Publicznych (t.j. Dz. U z 2019r poz.1843 z poź.zm.) na zadanie : Udzielenie kredytu na pokrycie deficytu budżetu gminy i spłaty kredytów zaciągniętych w latach poprzednich W przedmiotowym postępowaniu w wyznaczonym terminie tj. do dnia 18.06.2020r godz. 10:00 nie wpłynęła żadna oferta.
Uzasadnienie prawne:
art. 66 ust.1 i art. 67 ust.1 pkt. 4 Prawo zamówień publicznych cyt. "Zamawiający może udzielić zamówienia z wolnej ręki, jeżeli zachodzi co najmniej jedna z następujących okoliczności (...) 4) w postępowaniu prowadzonym uprzednio w trybie przetargu nieograniczonego albo przetargu ograniczonego nie wpłynął żaden wniosek o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, i nie zostały złożone żadne oferty lub wszystkie oferty zostały odrzucone na podstawie art. 89 ust. 1 pkt 2 ze względu na ich niezgodność z opisem przedmiotu zamówienia lub wszyscy wykonawcy zostali wykluczeni z postępowania, a pierwotne warunki zamówienia nie zostały w istotny sposób zmienione".
SEKCJA IV: ZAMIAR UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Udzielenie i obsługa kredytu bankowego długoterminowego w kwocie 2.000.000,00 zł z przeznaczeniem na spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań Gminy Nekla
- Zaciągnięcie długoterminowego kredytu na pokrycie planowanego deficytu budżetu Gminy Waganiec
- Udzielenie Gminie Mędrzechów kredytu długoterminowego w wysokości 1 600 000,00 zł. na częściowe pokrycie deficytu budżetowego.
- Bankowa obsługa budżetu Powiatu Lubartowskiego wraz z podległymi jednostkami organizacyjnymi
- "Udzielenie kredytu długoterminowego z przeznaczeniem na sfinansowanie wydatków inwestycyjnych".
- Kredyt inwestycyjny.
więcej: (3) Usługi udzielania kredytu »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.