eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Raciborowice Górne › odbiór odpadów komunalnych z nieruchomości zamieszkałych z terenu gminy Warta Bolesławiecka 2020/2021

Poręczenia kontraktowe dla firm startujących w przetargach publicznych


Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2020-04-29

Ogłoszenie nr 550073733-N-2020 z dnia 29-04-2020 r.

Raciborowice Górne: odbiór odpadów komunalnych z nieruchomości zamieszkałych z terenu gminy Warta Bolesławiecka 2020/2021 OGŁOSZENIE O ZAMIARZE ZAWARCIA UMOWY -

Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej

nie


Postępowanie przeprowadza centralny zamawiający

nie

Postępowanie przeprowadza podmiot, któremu zamawiający powierzył/powierzyli przeprowadzenie postępowania

nie


Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie przez zamawiających

nie


Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej

nie


Informacje dodatkowe:

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Wójt Gminy Warta Bolesławiecka, Krajowy numer identyfikacyjny 39064811500000, ul. Warta Bolesławiecka , 59-720 Raciborowice Górne, woj. dolnośląskie, państwo Polska, tel. 075 738 95 73, e-mail urzad@wartabol.pl, faks 075 738 95 23.
Adres strony internetowej (url): www.wartaboleslawiecka.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:

Administracja samorządowa


SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: odbiór odpadów komunalnych z nieruchomości zamieszkałych z terenu gminy Warta Bolesławiecka 2020/2021
Numer referencyjny RZK-I.271.3.2020

Przed wszczęciem postępowania o udzielenie zamówienia nie przeprowadzono dialogu technicznego


II.2) Rodzaj zamówienia

Usługi


II.3) Informacja o możliwości składania ofert częściowych:
Zamówienie podzielone jest na części:

Nie



II.4) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań):
Określenie wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest odbiór odpadów komunalnych z nieruchomości zamieszkałych z terenu gminy Warta Bolesławiecka 2020/2021 1)Przedmiot zamówienia obejmuje: Przedmiotem zamówienia jest usługa polegająca na załadunku, odbiorze, transporcie całej masy stałych odpadów komunalnych przekazanych przez właścicieli nieruchomości na których zamieszkują mieszkańcy na których powstają odpady komunalne, na terenie Gminy Warta Bolesławiecka, zabudowanych budynkami jednorodzinnymi i wielorodzinnymi w tym: odpadów gromadzonych w sposób selektywny w szczególności m.in.: papieru, metali i tworzyw sztucznych, szkła, odpadów opakowaniowych wielomateriałowych, bioodpadów, popiołów oraz zmieszanych (pozostałości po segregacji) odpadów komunalnych, mebli i innych odpadów wielkogabarytowych oraz zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego (meble i inne odpady wielkogabarytowe oraz zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny odbierany będzie w ramach objazdowych zbiórek), przeterminowanych leków i chemikaliów, zużytych baterii i akumulatorów, odpadów budowlanych i rozbiórkowych, tekstyliów i odzieży, odpadów niebezpiecznych, zużytych opon,odpadów niekwalifikujących się do odpadów medycznych powstałych w gospodarstwie domowym w wyniku przyjmowania produktów leczniczych w formie iniekcji i prowadzenia monitoringu poziomu substancji we krwi, w szczególności igły i strzykawki, odpadów wytwarzanych w czasie występowania zakażeń koronawirusem SARS-CoV-2 i zachorowań na wywołaną przez niego chorobę COVID-19 w czasie trwania pandemii/epidemii i odpadów zmieszanych, tj. posegregowanych niezgodnie z zasadami określonymi w Regulaminie utrzymania czystości i porządku na terenie gminy Warta Bolesławiecka. Od właścicieli nieruchomości należy odebrać każdą zebraną przez właściciela nieruchomości ilość odpadów komunalnych. Odbieranie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości będzie prowadzone zgodnie z opracowanym szczegółowym harmonogramem dla poszczególnych miejscowości gminy Warta Bolesławiecka. Odpady wytwarzane w czasie występowania zakażeń koronawirusem SARS-CoV-2 i zachorowań na wywołaną przez niego chorobę COVID-19 w czasie trwania pandemii/epidemii winny być odbierane zgodnie z zasadami określonymi w "Wytycznych Ministra Klimatu i Głównego Inspektora Sanitarnego w sprawie postępowania z odpadami wytwarzanymi w czasie występowania zakażeń koronawirusem SARS-CoV-2 i zachorowań na wywołaną przez niego chorobę COVID-19 (w czasie trwania pandemii/epidemii). Wyposażenie nieruchomości w worki do zbiórki ww. odpadów spoczywa na wykonawcy. 2) Przewidywana ogólna ilość odpadów komunalnych do odebrania w ww. okresie ok. 2638 Mg, w tym: KOD Opis rodzaju odpadu Ilość przewidywanych do odbioru odpadów (Mg) 150101 Opakowania z papieru i tektury 27 150106 Zmieszane odpady opakowaniowe 305 150107 Opakowania ze szkła 179 160103 Zużyte opony 19 170107 Zmieszane odpady z betonu, gruzu ceglanego, odpadowych materiałów ceramicznych i elementów wyposażenia inne niż wymienione w 17 01 06 46 200108 Odpady kuchenne ulegające biodegradacji 415 200123* Urządzenia zawierające freony 13 200132 Leki inne niż wymienione w 20 01 31 0,5 200134 Baterie i akumulatory inne niż wymienione w 20 01 33 0,5 200135* Zużyte urządzenia elektryczne i elektroniczne inne niż wymienione w 20 01 21 i 20 01 23 zawierające niebezpieczne składniki 6 200136 Zużyte urządzenia elektryczne i elektroniczne inne niż wymienione w 20 01 21, 20 01 23 i 20 01 35 14 200201 Odpady ulegające biodegradacji 376 200301 Niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne i zmieszane (pozostałości po segregacji) odpady komunalne 469 200307 Odpady wielkogabarytowe 220 200399 Odpady komunalne niewymienione w innych podgrupach 548 3)Wskazane ilości odpadów komunalnych stanowią wartość przybliżoną wyliczoną według ilości odpadów zebranych w roku poprzedzającym z uwzględnieniem przewidywanego wzrostu ilości odpadów. Zamawiający zastrzega sobie prawo zmniejszenia lub zwiększenia ilości przekazanych odpadów w stosunku do wskazanej w Zaproszeniu szacunkowej ilości, w zależności od faktycznych potrzeb bez prawa Wykonawcy do roszczeń odszkodowawczych z tego tytułu. 4)Zbiórkę mebli i innych odpadów wielkogabarytowych oraz zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego Wykonawca przeprowadzi z gospodarstw domowych położonych na terenie gminy Warta Bolesławiecka w formie objazdowej. 5) Wykonawca musi dysponować pojazdami i posiadać bazę transportową usytuowaną na terenie gminy Warta Bolesławiecka lub w odległości nie większej niż 60 km od granicy tej gminy. Wykonawca musi posiadać tytuł prawny do terenu na którym znajduje się baza transportowa. Baza transportowa musi spełniać warunki określone w Rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia 2013 r. w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości (Dz. U. z 2013 r., poz. 122). 2.Miejsce realizacji usługi - odbioru odpadów komunalnych należy dokonać z nieruchomości na których zamieszkują mieszkańcy w granicach administracyjnych Gminy Warta Bolesławiecka. 3.Przez nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy rozumie się nieruchomości zabudowane budynkami jednorodzinnymi, wielorodzinnymi lub jednorodzinnymi i wielorodzinnymi. 4.Wykonawca zobowiązany jest do odbierania odpadów z częstotliwością: 1) z terenów zabudowy jednorodzinnej: a) papier - raz na trzy miesiące, b) metale i tworzywa sztuczne: raz na miesiąc, a w okresie od czerwca do sierpnia - dwa razy na miesiąc, c) szkło - raz na trzy miesiące, d) bioodpady - raz na miesiąc, a w okresie od kwietnia do października - raz na dwa tygodnie, e) popioły - raz na dwa miesiące, a w okresie od maja do września - raz na trzy miesiące, f) zmieszane (pozostałości po segregacji) odpady komunalne - raz na miesiąc, a w okresie od kwietnia do października - raz na dwa tygodnie, g) meble i inne odpady wielkogabarytowe oraz zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny - dwa razy na rok, h) odpady wytwarzane w czasie występowania zakażeń koronawirusem SARS-CoV-2 i zachorowań na wywołaną przez niego chorobę COVID-19 w czasie trwania pandemii/epidemii - raz na 7 dni, i) przeterminowane leki - według potrzeb właścicieli nieruchomości, j) zużyte baterie i akumulatory - według potrzeb właścicieli nieruchomości, 2) z terenów zabudowy wielorodzinnej: a) papier - raz na miesiąc, b) metale i tworzywa sztuczne: raz na miesiąc, a w okresie od czerwca do sierpnia - dwa razy na miesiąc, c) szkło - raz na dwa miesiące, d) bioodpady - raz na tydzień, e) popioły - raz na miesiąc, a w okresie od maja do września - raz na dwa miesiące, f) zmieszane (pozostałości po segregacji) odpady komunalne - raz na tydzień, g) meble i inne odpady wielkogabarytowe oraz zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny dwa razy na rok, h) odpady wytwarzane w czasie występowania zakażeń koronawirusem SARS-CoV-2 i zachorowań na wywołaną przez niego chorobę COVID-19 w czasie trwania pandemii/epidemii - raz na 7 dni, i) przeterminowane leki - według potrzeb właścicieli nieruchomości, j) zużyte baterie i akumulatory - według potrzeb właścicieli nieruchomości. 2) z należytą starannością, w taki sposób aby: a) zapobiegać wysypywaniu się odpadów z pojemników podczas dokonywania odbioru, b) nie uszkodzić pojemników do zbierania odpadów. 5.Wykonawca zobowiązany jest realizować przedmiot zamówienia zgodnie z Opisem przedmiotu zamówienia. 6.Wykonawca zobowiązany jest realizować usługę zgodne z obowiązującymi przepisami prawnymi, a w szczególności z: ? ustawą z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz. U. z 2019 r. poz. 701 t.j. z późn. zm.), ? ustawą z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2019 r. poz. 2010 t.j. z późn. zm.), ? ustawą z dnia 27 kwietnia 2001 r. Prawo ochrony środowiska (Dz. U. 2019r. poz. 1396 t.j. z późn. zm.), ? uchwałą Nr XLIII/1450/17 Sejmiku Województwa dolnośląskiego z dnia 21 grudnia 2017 r. w sprawie uchwalenia Wojewódzkiego Planu Gospodarki Odpadami dla Województwa Dolnośląskiego 2016-2022, ? uchwałą nr XVII/131/20 Rady Gminy Warta Bolesławiecka z dnia 7 kwietnia 2020 r. w sprawie przyjęcia regulaminu utrzymania czystości i porządku w gminie Warta Bolesławiecka (Dz. Urz. Woj. Doln. z 2020 r. poz. 2660), ? uchwałą nr XVII/132/20 Rady Gminy Warta Bolesławiecka z dnia 7 kwietnia 2020 r. sprawie sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowania tych odpadów, w zamian za uiszczoną przez właściciela nieruchomości opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi na terenie gminy Warta Bolesławiecka (Dz. Urz. Woj. Doln. z 2020 r. poz. 2661), ? rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia 2013 r. w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości (Dz. U. z 2013 r., poz. 122). Termin realizacji przedmiotu umowy w zakresie odbierania odpadów z nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy w granicach administracyjnych Gminy Warta Bolesławiecka - od dnia 01.07.2020 r. do dnia 30.06.2021 r.

II.5) Główny Kod CPV: 90513100-7

Dodatkowe kody CPV:

90511000-2,

90512000-9


II.6) Całkowita wartość zamówienia (jeżeli zamawiający podaje informacje o wartości zamówienia):
Wartość bez VAT:
Waluta:

SEKCJA III: PROCEDURA

III.1) Tryb udzielenia zamówienia:

Zamówienie z wolnej ręki

III.2) Podstawa prawna
Postępowanie wszczęte zostało na podstawie 67 ust.1 pkt 12 ustawy Pzp.
III.3 Uzasadnienia wyboru trybu
Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami:
Udzielenie zamówienia z wolnej ręki na podstawie art.67 ust.1 pkt 12 ustawy Pzp może nastąpić tylko w przypadku, gdy spełnione zostaną łącznie trzy przesłanki t.j. : 1. Zamawiający sprawuje nad tą osobą prawną kontrolę, odpowiadającą kontroli sprawowanej nad własnymi jednostkami, polegającą na dominującym wpływie na cele strategiczne oraz istotne decyzje dotyczące zarządzania sprawami tej osoby prawnej; warunek ten jest również spełniony, gdy kontrolę taką sprawuje inna osoba prawna kontrolowana przez zamawiającego w taki sam sposób. Gmina Warta Bolesławiecka jako jednostka sektora finansów na podstawie art.9 ust.1 ustawy z dnia 20 grudnia 1996 r. o gospodarce komunalnej ( Dz.U.2019, poz. 712 t.j. ze zmianami) ma prawo tworzyć spółkę z ograniczoną odpowiedzialnością lub spółkę akcyjną , a także przystępować do takiej spółki. Gmina Warta Bolesławiecka Uchwalą nr XXII/159/12 oraz Uchwałą nr XXVIII/207/12 Rady Gminy w Warcie Bolesławieckiej dokonała likwidacji zakładu budżetowego i jego przekształcenia w spółkę prawa handlowego pn. Zakład Gospodarki Komunalnej w Lubkowie Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością jako spółki realizującej zadania własne gminy na obszarze gminy Warta Bolesławiecka. W ww Uchwałach oraz przyjętym przez Radę Gminy w Warcie Bolesławieckiej Statucie Gminnego Zakładu Gospodarki Komunalnej sp. z o.o. podstawową działalnością spółki jest zaspokojenie zbiorowych potrzeb mieszkańców gminy Warta Bolesławiecka w szczególności w zakresie gospodarki komunalnej w tym odbioru, transportu ,unieszkodliwiania i odzysku odpadów komunalnych. Gminny Zakład Gospodarki Komunalnej sp. z o.o. w Lubkowie jest osobą prawną powołaną do realizacji zadań własnych gminy Warta Bolesławiecka. W Preambule Aktu założycielskiego Spółki z dnia 01.04.2013 r. repetytorium A nr 1624/13 w punkcie 3) określono, iż zawiązywana spółka jest spółką powołaną w celu realizacji zadań własnych Gminy Warta Bolesławiecka i jest ważną dla rozwoju gminy w rozumieniu art.10. ust.3 ustawy z dnia 20 grudnia 1996 roku o gospodarce komunalnej. W cytowanym Akcie założycielskim spółki § 7 ust. 2 zawiera zapis, że przedmiot działalności spółki realizowany jest w szczególności jako zadanie własne gminy w zakresie zaspokajania zbiorowych potrzeb mieszkańców dot. w szczególności: zaopatrzenia w wodę, odprowadzania i oczyszczania ścieków komunalnych, gospodarowania odpadami, utrzymania dróg ...... Zgodnie z zapisem § 4 Aktu założycielskiego spółki Gmina Warta Bolesławiecka jest jedynym wspólnikiem spółki i sprawuje kontrolę nad nią w sposób odpowiadający kontroli sprawowanej nad własnymi jednostkami. Kontrola polega na dominującym wpływie na strategiczne cele oraz istotne decyzje dotyczące zarządzania sprawami spółki. Spółka komunalna jest szczególnym rodzajem spółki kapitałowej bowiem jej powstanie, jej finansowanie i kontrola jest ściśle powiązane z gminą. To organ stanowiący gminy powołuje spółkę nadając jej statut, ustalając zasady powierzania jej realizację zadań własnych gminy i sposób finansowania oraz kontroli. Spółka wykonuje zadania należące do gminy poprzez ich powierzenie w drodze uchwały Rady Gminy w Warcie Bolesławieckiej oraz aktu założycielskiego . Działalność spółki komunalnej nie jest nastawiona na maksymalizację zysku ale na zaspokojenie zbiorowych potrzeb wspólnoty samorządowej. Spółka komunalna Gminy Warta Bolesławiecka jest dopuszczalną przez ustawę o gospodarce komunalnej formą wykonywania przez gminę zadań własnych i instrumentem w rękach gminy, która decyduje o jej utworzeniu , przedmiocie działalności, a także o jej likwidacji. Zgodnie z art.12 ust.4 ustawy o gospodarce komunalnej w jednoosobowych spółkach jednostek samorządu terytorialnego funkcję zgromadzenia wspólników zgromadzenia wspólników pełnią organy wykonawcze tych jednostek samorządu terytorialnego, w tym przypadku Wójt Gminy Warta Bolesławiecka. Dominujący wpływ Zamawiającego na działalność spółki polega na przyznaniu Zgromadzeniu Wspólników wyłącznej kompetencji w sprawach:1) rozpatrywania i zatwierdzania sprawozdania Zarządu z działalności Spółki oraz sprawozdania finansowego za ubiegły rok obrotowy; 2)podejmowania uchwał o przeznaczeniu zysku, sposobie pokrycia straty lub pozostawienia zysku bez podziału; 3) udzielania członkom Zarządu i Rady Nadzorczej Spółki absolutorium z wykonania przez nich obowiązków; 4) powoływania i odwoływania członków Rady Nadzorczej; 5) określenia zasad wynagradzania członków Rady Nadzorczej: 6) określenia zasad zatrudniania i wynagradzania członków Zarządu Spółki; 7) zatwierdzania Regulaminu Rady Nadzorczej Spółki; 8) zatwierdzania kierunków rozwoju Spółki i wieloletnich planów działalności gospodarczej; 9) zatwierdzania planu finansowo-rzeczowego Spółki; 10)dokonywania zmian Aktu Założycielskiego Spółki; 11) podwyższania lub obniżania kapitału zakładowego; 12 )wyrażania zgody na zbycie lub zastawienie udziałów; 13) wyrażania zgody na zbycie, nabycie nieruchomości, użytkowania wieczystego lub udziału w nieruchomości oraz obciążenie nieruchomości; 14) wyrażania zgody na zbycie i wydzierżawienie przedsiębiorstwa Spółki lub jego zorganizowanej części, albo ustanowienie na nich ograniczonego prawa rzeczowego; 15) decydowania o przystąpieniu do innej spółki oraz o wystąpieniu z niej; 16) określania corocznego terminu i wysokości oraz zasad wnoszenia dopłat; 17) decydowania o rozwiązaniu i likwidacji Spółki- § 15 Aktu Założycielskiego Przytoczone argumenty wskazują jednoznacznie na spełnienie przez zamawiającego warunku określonego w art.67 ust. 1 pkt 12 lit.a) ustawy- Prawo zamówień publicznych i znajdują odzwierciedlenie w wyroku Krajowej Izby Odwoławczej z dnia 07 lutego 2017 r. sygn. Akt 158/17. 2. ponad 90% działalności kontrolowanej osoby prawnej dotyczy wykonywania zadań powierzonych jej przez zamawiającego sprawującego kontrolę lub przez inną osobę prawną, nad którą ten zamawiający sprawuje kontrolę, o której mowa pkcie 1. Przed wszczęciem postępowania zamawiający otrzymał informację z Gminnego Zakładu Gospodarki Komunalnej sp,. z o.o. w Lubkowie dot. procentu działalności w oparciu o średni przychód osiągnięty przez spółkę w odniesieniu do usług , dostaw, robót budowlanych. Sposób obliczenia procentu działalności dokonany został zgodnie z treścią art.67 ust.8 ustawy pzp. Zamawiający dysponując sprawozdaniami finansowym za 3 ostatnie lata ( 2017, 2018, 2019 ) otrzymanymi ze spółki oraz informacją zbiorczą przedstawioną przez spółkę podpisaną przez Prezesa Spółki oraz Główną Księgową stwierdził, iż : 1) w roku 2017 działalność podstawowa, w pełni kontrolowana przez gminę Warta Bolesławiecka stanowiła kwotę 4.868.369,59 zł co stanowiło 92,71% ogólnej działalności spółki; działalność uboczna zamknęła się kwotą 382.979,34 zł co stanowi 7,29% ogólnej działalności spółki; 2) w roku 2018 działalność podstawowa, w pełni kontrolowana przez gminę Warta Bolesławiecka stanowiła kwotę 5.037.032,27 zł co stanowiło 90,86% ogólnej działalności spółki; działalność uboczna zamknęła się kwotą 506.919,82 zł co stanowi 9,14% ogólnej działalności spółki; 3) w roku 2019 działalność podstawowa, w pełni kontrolowana przez gminę Warta Bolesławiecka stanowiła kwotę 5.178.261,15 zł co stanowiło 91,03% ogólnej działalności spółki; działalność uboczna zamknęła się kwotą 510.175,75 zł co stanowi 8,97% ogólnej działalności spółki; W ostatnich trzech latach średni wskaźnik procentowy z działalności ubocznej spółki wynosi 8,47 % ogólnej działalności spółki. Do kalkulacji wskaźnika procentowego zastosowano jednolitą metodologię co do zasad prowadzenia rachunkowości w spółce , stosowanej co najmniej od kilku lat. Zgodnie z § 14 statutu spółki zakład prowadzi rachunkowość zgodnie z ustawą o rachunkowości, ustawą o finansach publicznych realizując zasady księgowania zdarzeń gospodarczych w sposób umożliwiający identyfikację przychodów z rozróżnieniem źródeł przychodów na pochodzące od zamawiającego oraz od pozostałych podmiotów,co umożliwia ocenę wielkości średniego przychodu i procentu działalności, o którym mowa w art. 67 ust. 1 pkt 12 b ustawy pzp. W szczególności wzięto pod uwagę, że przychody z działalności - usług świadczonych na rzecz innych niż gmina podmiotów księgowano odrębnych kontach , a ich stosunek do wielkości przychodów ze świadczenia usług na rzecz gminy stanowi wiarygodny wskaźnik - procent działalności, o której mowa w art. 67 ust. 1 pkt 12 b ustawy pzp. Kryterium "ponad 90%" ma natomiast znaczenie kluczowe z punktu widzenia zachowania uczciwej konkurencji na rynku. W sprawie C-340/04 TSUE uznał r, iż: "przedsiębiorstwo wykonuje swoją działalność w przeważającym zakresie na rzecz kontrolującej go jednostki (...), tylko jeżeli działalność tego przedsiębiorstwa poświęcona jest głównie tej jednostce, a ewentualna pozostała działalność ma charakter marginalny (...). 3. w kontrolowanej osobie prawnej nie ma bezpośredniego udziału kapitału prywatnego; Gmina Warta Bolesławiecka jako zamawiający jest jedynym wspólnikiem spółki Zakład Gospodarki Komunalnej sp. z o.o. z siedzibą w Lubkowie, którą utworzył na mocy Aktu założycielskiego dnia 01 kwietnia 2013 r. repetytorium A nr 1624/13 r. obejmując wszystkie udziały w kapitale zakładowym spółki. Dokumentem potwierdzającym, iż gmina Warta Bolesławiecka jest jedynym udziałowcem i wspólnikiem spółki a jednocześnie wskazującym , iż brak jest w kontrolowanej spółce jako osobie prawnej bezpośredniego kapitału prywatnego jest Informacja z Krajowego Rejestru Sądowego- nr KRS 0000462802. Zamawiający uznaje, iż formuła wykonywania zadania własnego przez własny zakład komunalny będzie optymalna z punktu widzenia interesu gminy, jak i ogółu mieszkańców. Spółka doskonale zna teren gminy Warta Bolesławiecka co zdecydowanie ułatwia jej realizację usługi odbioru odpadów komunalnych. Zakład posiada potencjał techniczny niezbędny do właściwego odbioru odpadów. Dysponuje pojazdami i bazą spełniającymi wymagania określone rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 11.01.2013r w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości . Posiadana ilość pojazdów zapewni prawidłowe wykonanie usługi odpadów komunalnych . Spółka dysponuje pojemnikami w ilości odpowiadającej potrzebom mieszkańców gminy. Posiada potencjał kadrowy zapewniający właściwą obsługę odbioru odpadów. Zamawiający od kilku lat przeprowadzał postępowania dot. odbioru odpadów komunalnych w trybie przetargu nieograniczonego. W postępowaniach tych w ostatnich trzech latach ofertę składała tylko spółka komunalna gminy. Bardzo duże znaczenie dla wyboru formuły ma aspekt społeczny. Wybrana formuła wykonywania zadania własnego polegającego na odbiorze odpadów komunalnych z terenu Gminy Warta Bolesławiecka przez własną spółkę komunalną jest optymalna , ponieważ spółka utworzona została w celu realizacji zadań własnych w szczególności do realizacji usługi będącej przedmiotem zamówienia. Spółka działa na rynku lokalnym i zatrudnia kilkadziesiąt osób. Spółka komunalna jest jednym z niewielu pracodawców działających na terenie gminy Warta Bolesławiecka zatrudniających co najmniej kilkadziesiąt osób.


SEKCJA IV: ZAMIAR UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

 

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.