eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Łódź › Organizacja imprezy modowej Łódź Young Fashion

Poręczenia kontraktowe dla firm startujących w przetargach publicznych


Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2019-04-05

Ogłoszenie nr 550067516-N-2019 z dnia 05-04-2019 r.

Łódź: Organizacja imprezy modowej Łódź Young Fashion OGŁOSZENIE O ZAMIARZE ZAWARCIA UMOWY -

Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej

nie


Postępowanie przeprowadza centralny zamawiający

nie

Postępowanie przeprowadza podmiot, któremu zamawiający powierzył/powierzyli przeprowadzenie postępowania

nie


Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie przez zamawiających

nie


Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej

nie


Informacje dodatkowe:

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Łódzkie Centrum Wydarzeń, Krajowy numer identyfikacyjny 36149521700000, ul. Ul. Piotrkowska 87, 90-423 Łódź, woj. łódzkie, państwo Polska, tel. 42 280 79 10, e-mail centrum@lcw.lodz.pl, faks 42 280 79 20.
Adres strony internetowej (url): http://centrumwydarzen.lodz.pl/ogloszenia

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:

Podmiot prawa publicznego


SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Organizacja imprezy modowej Łódź Young Fashion
Numer referencyjny ZP.371.11.2019

Przed wszczęciem postępowania o udzielenie zamówienia nie przeprowadzono dialogu technicznego


II.2) Rodzaj zamówienia

Usługi


II.3) Informacja o możliwości składania ofert częściowych:
Zamówienie podzielone jest na części:

Nie



II.4) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań):
Określenie wielkości lub zakresu zamówienia: Organizacja imprezy modowej pn. Łódź Young Fashion, która obejmuje m.in. pokazy mody i konkursy dla młodych projektantów, Galę Dyplomową, Politechnika Fashion Show, Ogólnopolski konkurs dla projektantów mody Złota Nitka, Bra Day, Międzynarodowy konkurs dla projektantów mody Łódź Young Fashion oraz wydarzenia towarzyszące. Zamówienie obejmuje obsługę techniczną pokazów, warsztatów, wystaw, wynajem sprzętu niezbędnego do ich przeprowadzenia, pracę modeli i modelek, obsługę fryzjerską i make-up, obsługę reżyserską pokazów, obsługę fotograficzną i wideo, przygotowanie materiałów promocyjnych, działania promujące wydarzenie.

II.5) Główny Kod CPV: 79.95.50.00 - Usługi w zakresie organizacji pokazów mody


II.6) Całkowita wartość zamówienia (jeżeli zamawiający podaje informacje o wartości zamówienia):
Wartość bez VAT:
Waluta:

SEKCJA III: PROCEDURA

III.1) Tryb udzielenia zamówienia:

Zamówienie z wolnej ręki

III.2) Podstawa prawna
Postępowanie wszczęte zostało na podstawie 67 ust. 1 pkt 1 lit. b ustawy Pzp.
III.3 Uzasadnienia wyboru trybu
Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami:
Łódzkie Centrum Wydarzeń jest samorządową instytucją kultury, której organizatorem jest miasto Łódź. Do jej podstawowych zadań należy organizowanie przedsięwzięć artystycznych, kulturalnych i rozrywkowych o charakterze lokalnym, krajowym i międzynarodowym, w tym krajowych i międzynarodowych festiwali i przeglądów, spektakli, koncertów, wystaw, warsztatów, konferencji, cyklicznych wydarzeń miejskich, jak również wspieranie realizacji i promocji wydarzeń kulturalnych organizowanych na terenie Łodzi. Jednym z celów realizowanych przez Łódzkie Centrum Wydarzeń jest promocja miasta Łodzi w kraju i zagranicą poprzez organizację i wspieranie organizacji wydarzeń artystycznych i kulturalnych oraz innych walorów miasta Łodzi. Łódź posiada znaczący potencjał do rozwoju sektora kreatywnego. Od zawsze postrzegana była jako miasto czterech kultur - rosyjskiej, niemieckiej, żydowskiej i polskiej. To właśnie kultura Łodzi stała się podstawą gospodarki postindustrialnego miasta, głównie poprzez rozwój bogatych tradycji filmowych i łódzkiej awangardy. Specyfika usług kulturalnych miasta polega na tym, że są one bardzo zróżnicowane i skierowane do niszowych grupy odbiorców. Nowe pomysły na rozwój kulturalny miasta są zazwyczaj bardzo oryginalne i z reguły efektywnie adaptowane przez mieszkańców. Ważnym wyróżnikiem łódzkiej sfery kulturalnej są między innymi organizowane na terenie miasta renomowane festiwale filmowe, fotograficzne. Zgodnie z założeniami Strategii zarządzania marką Łódź, miasto promuje się poprzez nowoczesną gospodarkę, opartą na kreatywności, niezależną kulturę i artystyczną edukację. Przemysły kreatywne, utożsamiane także z przemysłami kultury są stosunkowo nowym sektorem światowej gospodarki. Sektor ten oparty jest na kreatywnych, innowacyjnych i wynikających z talentu działaniach twórców szeroko pojętej sztuki, mediów i projektowania. Według raportu Creative Industries Taskforce z 1997 r. do przemysłów kreatywnych zaliczane są: reklama, film i wideo, architektura, muzyka, rynek sztuki i antyków, sztuki performatywne, gry komputerowe i wideo, rynek wydawniczy, rzemiosło, oprogramowanie, wzornictwo, radio i telewizja, projektowanie mody. Z punktu widzenia strategii najważniejszymi subproduktami miejskimi są kultura, turystyka, gospodarka i edukacja. Na subprodukt "kultura" składa się dziedzictwo narodowe i produkt kulturalny, które ze względu na specyfikę miasta wyróżniają Łódź zarówno w skali kraju, jak i Europy. Kultura Łodzi ma charakter offowy. W główniej mierze skupia się na kulturze awangardowej i designu, w tym również mody, która niewątpliwie rozwinęła się w mieście na bardzo wysokim poziomie. Wykonawca - Akademia Sztuk Pięknych im. Władysława Strzemińskiego w Łodzi z siedzibą przy ul. Wojska Polskiego 121 jest pomysłodawcą przedsięwzięcia "Łódź Young Fashion", które są jej projektami autorskimi. Koncepcja przedsięwzięcia stworzona przez Wykonawcę podlega ochronie na mocy przepisów odrębnych. Przedsięwzięcie będzie realizowane zgodnie z programem opracowanym przez wykonawcę, do którego zgodnie z ustawą z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych, przysługują wyłączne prawa autorskie majątkowe. Stworzony przez wykonawcę program przedsięwzięcia, ze względu na jedność konkretnej treści i formy jest utworem w rozumieniu ustawy z dnia 4 lutego 1994 roku o prawie autorskim i prawach pokrewnych (Dz.U. z 2018 r. poz. 2339) W związku z tym jedynie Wykonawca jest uprawniony do upoważnienia do korzystania z koncepcji przedsięwzięcia w czasie jego organizacji. Na podstawie przepisów ustawy z dnia 30 czerwca 2000 r. Prawo własności przemysłowej (ty: Dz.U. z 2017 r. poz. 776) Urząd Patentowy Rzeczypospolitej Polskiej udzielił prawa wyłącznego na rzecz Akademii Sztuk Pięknych im. Władysława Strzemińskiego w Łodzi, Polska na znak słowno-graficzny Łódź Young Fashion numer Z.308238. Ponadto Akademia Sztuk Pięknych im. Władysława Strzemińskiego w Łodzi - organizator przedsięwzięcia jako jedyna ma prawo do organizacji i promowania własnej imprezy w formie i treści według własnego uznania i tym samym do promowania miasta w ramach realizacji tejże imprezy. Wykonawca jest jedynym podmiotem uprawnionym do prowadzenia działań w ramach wydarzenia. Akademia Sztuk Pięknych im. Władysława Strzemińskiego, powołana została wiosną 1945 roku jako Państwowa Wyższa Szkoła Sztuk Plastycznych (PWSSP) w Łodzi. Wydarzenie to było ukoronowaniem wieloletnich starań miejscowych artystów - Władysława Strzemińskiego i Stefana Wegnera oraz przybyłych do Łodzi Felicjana Szczęsnego Kowarskiego, Romana Modzelewskiego, Ludwika Tyrowicza, Władysława Daszewskiego i Stefana Byrskiego. Początkowo utworzono tylko trzy wydziały: Wydział Włókienniczy, którym kierował Leon Ormezowski, Wydział Ceramiki kierowany przez Julię Kotarbińską oraz Wydział Grafiki prowadzony przez Ludwika Tyrowicza. Pierwszym dyrektorem szkoły został Leon Ormezowski, malarz kolorysta. W pierwszych dwóch latach ustalono profil uczelni. Miała ona kształcić studentów w zakresie sztuk użytkowych, ale także tzw. sztuk czystych. Do głównych specjalizacji należały: ceramika, włókiennictwo, meblarstwo oraz druk na tkaninie. Założyciele uczelni świadomie nawiązywali do tradycji Bauhausu. Od początku istnienia PWSSP zależało na ścisłej współpracy z lokalnym i krajowym przemysłem. W roku akademickim 1946/1947 obok Wydziału Włókienniczego i Ceramiki stworzono Wydział Plastyki Przestrzennej prowadzony przez Władysława Strzemińskiego, założyciela grupy "a.r.", wybitnego artystę, teoretyka i pedagoga PWSSP w latach 1945-1950. Jego sztuka, koncepcja dydaktyczna, a przede wszystkim śmiałość i nowatorstwo myśli określiły ówczesny charakter szkoły. W zdominowanej przez kolorystów powojennym wyższym szkolnictwie artystycznym w Polsce, łódzka placówka stanowiła wyjątkową enklawę nowoczesności. Dlatego też z końcem lat czterdziestych jej działalność szybko została ograniczona przez realizujące stalinowski kurs polityki władze państwowe. Unikalna geneza szkoły i myśl stojąca za jej powstaniem nie zostały jednak zapomniane i stanowiły inspirację dla kolejnych pokoleń jej wykładowców, w coraz mniejszym stopniu ograniczanych przez politykę i państwową ideologię. W ponad pięćdziesięcioletnią historię obecnej ASP w Łodzi wpisało się wielu znakomitych pedagogów. Obok założycieli PWSSP byli to m.in. Roman Artymowski, Stefan Byrski, Stanisław Fijałkowski, Zdzisław Głowacki, Marian Jaeschke, Tomasz Jaśkiewicz, Lena Kowalewicz, Stefan Krygier, Lech Kunka, Antoni Starczewski, Maria Stieber, Janina Tworek-Pierzgalska czy Teresa Tyszkiewicz. Akademia Sztuk Pięknych im. Władysława Strzemińskiego w Łodzi jest również członkiem klastra w ramach projektu zintegrowanego "Centrum Promocji Mody - Klaster Branży Tekstylno-odzieżowej", współfinansowanego przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego oraz Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego. Klaster stanowi platformę współpracy wyspecjalizowanych podmiotów, połączonych interakcjami, działającymi w pokrewnych lub komplementarnych branżach, jednocześnie współdziałających i konkurujących ze sobą, w tym w szczególności: przedsiębiorstw, organizacji badawczych, instytucji otoczenia biznesu, podmiotów publicznych. Do najważniejszych zadań Klastra branży tekstylno-odzieżowej Akademii Sztuk Pięknych im. Władysława Strzemińskiego w Łodzi należy stworzenie platformy współpracy umożliwiającej efektywne połączenie i wykorzystanie istniejącego potencjału w przemyśle włókienniczo-odzieżowym, uczelniach, jednostkach naukowo-badawczych, instytucjach okołobiznesowych oraz władzach lokalnych i regionalnych. Inicjatorzy planują także odbudowę w regionie łódzkim wizerunku przemysłu włókienniczo-odzieżowego jako przemysłu nowoczesnego - "z przyszłością" oraz prowadzenie wspólnych działań promocyjnych w tym kierunku. Ważnym czynnikiem powstania klastra jest także zaktywizowanie studentów Wydziału Tkaniny i Ubioru Akademii Sztuk Pięknych poprzez transfer technologii i wspólne działania z przedsiębiorcami i firmami z otoczenia biznesu. Do podstawowych zadań statutowych Akademii należy prowadzenie badań naukowych, poszukiwań artystycznych, prac rozwojowych oraz świadczenie usług w zakresie działalności artystycznej, usług badawczych oraz transfer technologii do gospodarki; rozwijanie twórczej działalności artystycznej, naukowej i badawczej, szczególnie w sferze kształtowania najbliższego otoczenia człowieka, łączenie sztuki z produkcją przemysłową, a także wszechstronne rozwijanie i upowszechnianie nauki, kultury i sztuki, wywodzących się z postępowych i nowatorskich nurtów artystycznych oraz działanie na rzecz społeczności lokalnych i regionalnych. Jednym z celów strategicznych uczelni jest współpraca z otoczeniem, zaangażowanie w działalność na rzecz społeczności miasta, regionu i kraju, popularyzowanie działalności artystycznej i naukowej pracowników i studentów, a także publikowanie rezultatów działań projektowych i artystycznych w znaczących periodykach oraz ich upowszechnianie. Uczelnia dąży do zintensyfikowania współpracy z władzami kraju, województwa i miasta, udostępniania infrastrukturę dla potrzeb kultury, sztuki, i rekreacji, a także organizuje przedsięwzięcia artystyczne. Akademia kształtuje przestrzeń użyteczności publicznej, jest otwarta na potrzeby oraz aspiracje edukacyjne i artystyczne społeczności miasta, regionu, kraju, w tym współpracę z szeroko rozumianym środowiskiem akademickim, a także na potrzeby gospodarki opartej na wiedzy. Celem działalności uczelni jest także transfer wiedzy do gospodarki i współpraca z przedsiębiorstwami oraz rynkiem pracy, a także wspieranie przedsiębiorczości akademickiej, będącej pozytywną relacją z otoczeniem, konieczną do synergii sztuki i przemysłu. Organizowana przez ASP od 1995 roku Gala Dyplomowa jest zarazem konkursem i prezentacją najlepszych dyplomów studiów stacjonarnych i niestacjonarnych I i II stopnia powstałych w Katedrze Ubioru Wydziału Tkaniny i Ubioru Akademii Sztuk Pięknych w Łodzi. Podczas tego wydarzenia prezentowane są kolekcje dyplomowe z minionego roku akademickiego. Widowisko, którego najważniejszą częścią jest profesjonalnie zrealizowany pokaz mody, jest przestrzenią dla konfrontacji różnych osobowości twórczych dyplomantów. Na wybiegu rywalizują ze sobą kolekcje reprezentujące różne style mody - od propozycji prêt-à-porter, poprzez ubiory awangardowe, kolekcje dla firm odzieżowych, aż po wizje autorskie leżące na pograniczu mody i sztuki. Wydarzenie jest niepowtarzalną okazją do spotkania się młodych, kreatywnych projektantów z przedstawicielami świata mody oraz polskiego i zagranicznego przemysłu odzieżowego. Wydarzenie organizowane przez ASP pod nazwą "Łódź Young Fashion" to wydarzenie modowe, którego celem jest kształtowanie i rozwijanie kulturowej tożsamości "Łodzi akademickiej" i miasta Łodzi w oparciu o promocję i realizację zadań związanych z przemysłem modowym w połączeniu z doświadczeniem uczelni artystycznej, instytucji kultury, instytucji kultury, instytucji naukowych, organizacji otoczenia biznesu oraz miasta Łodzi jako Miasta Mody i Designu. Wydarzenie to zaprezentuje miasto Łódź i Polskę jako otwarte dla innych, celebrujące międzynarodową sztukę i kulturę, pokaże niepowtarzalne przestrzenie miejskie i akademickie. W ramach projektu odbędą się konkursy i premierowe pokazy nowych kolekcji znanych gwiazd modowej sceny, jak i młodych, projektantów mody z Polski oraz z zagranicy. Wydarzenie składa się z 5 głównych pokazów oraz szeregu warsztatów i wystaw towarzyszących. 1. Gala Dyplomowa - pokaz prezentujący młodych, początkujących projektantów, który jest jednocześnie konkursem dla dyplomantów o nagrodę główną JM Rektora ASP. 2. Politechnika Fashion Show - pokaz prezentujący najlepszych absolwentów Wydziału Technologii Materiałowych i Wzornictwa Tekstyliów PŁ, studiujących kierunek wzornictwo. 3. Ogólnopolski konkurs dla projektantów mody Złota Nitka - konkurs o zasięgu krajowym dla projektantów mody prezentujących profesjonalne przygotowanie, związanych z uczelniami mody, artystycznych , szkołami projektowania. 4. Międzynarodowy konkurs dla projektantów mody Łódź Young Fashion - konkurs o zasięgu światowym dla młodych projektantów mody. Konkurs prezentuje oryginalne i indywidualne spojrzenie na ubiór i modę, w którym kolekcje wykorzystują nowe technologie, nowoczesne, niestandardowe materiały, nowe rozwiązania konstrukcyjne oraz kreatywność. Jego celem jest prezentacja kreatywnych, młodych osób, które na początku swojego rozwoju szczególnie potrzebują finansowego, profesjonalnego i medialnego wsparcia. 5. BraDay - wydarzenie modowe, w którym biorą udział wiodący polscy projektanci, a modelkami są amazonki. To również kobiece spotkania, wystawa i wydarzenia artystyczne. Łódź Young Fashion jest wydarzeniem artystycznym, które wpisuje się w kalendarz wydarzeń w przestrzeni miejskiej. Polityka Rozwoju Kultury 2020+ dla miasta Łodzi, przyjęta uchwałą nr LIX/1252/13 Rady Miejskiej w Łodzi z dnia 27 marca 2013 r. wskazuje na konieczność rozwijania strategicznych obszarów kultury, do których należą film, teatr, muzyka, sztuki wizualne, sztuka poszukująca, kultura postindustrialna. Akademia Sztuk Pięknych im. Władysława Strzemińskiego w Łodzi jest publiczną uczelnią kształcącą elity artystyczne, upowszechniającą sztukę, projektowanie oraz wiedzę i do świadczenia z nimi związane. Tworzy środowisko, które inspiruje i dostarcza środków do realizacji swoich wizji i celów. Jest orędownikiem myśli, że sztuka jest potężnym narzędziem polepszania otaczającego nas świata oraz narzędziem krytycznego poznania rzeczywistości. Dotyczy to zarówno treści, jak i metod przekazywania wiedzy opartych na myśli o sztuce i wzornictwie. Misją Akademii w odniesieniu do miasta, regionu i kraju jest wspieranie polskiego społeczeństwa poprzez uczestnictwo w innowacyjności, konkurencyjności, internacjonalizacji oraz wspieranie dobrostanu mieszkańców poprzez prowadzenie badań oraz kształcenie projektantów i artystów o szerokich horyzontach, zdolnych tworzyć nowatorskie wizje i czynnie uczestniczących w procesie wprowadzania zmian. W 2017 r. i 2018 r. w Łodzi odbyły się dwie edycje Łódź Young Fashion w Łodzi, które zostały bardzo dobrze przyjęte zarówno przez środowiska przemysłu mody, kultury i biznesu jak i mieszkańców miasta. Podane powyżej okoliczności wypełniają przesłanki określonej w art. 67 ust. 1 pkt 1 lit b ustawy Prawo zamówień publicznych.


SEKCJA IV: ZAMIAR UDZIELENIA ZAMÓWIENIA


NAZWA I ADRES WYKONAWCY KTÓREMU ZAMAWIAJĄCY ZAMIERZA UDZIELIĆ ZAMÓWIENIA:

Akademia Sztuk Pięknych im. Władysława Strzemińskiego w Łodzi, , ul. Wojska Polskiego 121, 91-726, Łódź, kraj/woj. łódzkie


 

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.