Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu
Ogłoszenie z dnia 2019-04-03
Ogłoszenie nr 550065148-N-2019 z dnia 03-04-2019 r.
Kraków: Wyłonienie Wykonawcy robót budowlanych związanych z zakupem, dostawą i montażem linarium wraz z wykonaniem nawierzchni bezpiecznej w ramach doposażenia ogródka jordanowskiego przy ul. Konecznego w Krakowie, dz. 486/2 obr. 44 Krowodrza, dla Zarządu Zieleni Miejskiej. OGŁOSZENIE O ZAMIARZE ZAWARCIA UMOWY -
Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej
nie
Postępowanie przeprowadza centralny zamawiający
nie
Postępowanie przeprowadza podmiot, któremu zamawiający powierzył/powierzyli przeprowadzenie postępowania
nie
Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie przez zamawiających
nie
Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej
nie
Informacje dodatkowe:
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES:
Zarząd Zieleni Miejskiej w Krakowie, Krajowy numer identyfikacyjny 36177709700000,
ul. Za Torem
22,
30-542
Kraków, woj.
małopolskie, państwo
Polska, tel.
+48 1220102240, e-mail
przetargi@zzm.krakow.pl, faks
+48123418487.
Adres strony internetowej (url): www.zzm.krakow.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Administracja samorządowa
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Wyłonienie Wykonawcy robót budowlanych związanych z zakupem, dostawą i montażem linarium
wraz z wykonaniem nawierzchni bezpiecznej w ramach doposażenia ogródka jordanowskiego przy ul. Konecznego w Krakowie, dz. 486/2 obr. 44 Krowodrza, dla Zarządu Zieleni Miejskiej.
Numer referencyjny
27/2019
Przed wszczęciem postępowania o udzielenie zamówienia nie przeprowadzono dialogu technicznego
II.2) Rodzaj zamówienia
Roboty budowlane
II.3) Informacja o możliwości składania ofert częściowych:
Zamówienie podzielone jest na części:
Nie
II.4) Krótki opis przedmiotu zamówienia
(wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań):
Określenie wielkości lub zakresu zamówienia:
1. Przedmiotem postępowania i zamówienia jest wyłonienie Wykonawcy robót budowlanych związanych z zakupem, dostawą i montażem linarium
wraz z wykonaniem nawierzchni bezpiecznej w ramach doposażenia ogródka jordanowskiego przy ul. Konecznego w Krakowie, dz. 486/2 obr. 44 Krowodrza, dla Zarządu Zieleni Miejskiej. Znak sprawy: 27/2019.
1.1. Zakres prac obejmuje w szczególności zakup, dostawę i montaż linarium (urządzenie wspinaczkowe z bocianimi gniazdami) wraz z wykonaniem bezpiecznej nawierzchni piaskowej z obrzeżem betonowym w miejscu publicznym wg załączonej dokumentacji projektowej dla doposażenia ogródka jordanowskiego przy ul. Konecznego w Krakowie (część D), dz. 486/2 obr. 44 Krowodrza. Na okres wykonywania robót ziemnych wymagane jest zabezpieczenie drzew i krzewów. Po zakończeniu prac montażowo-budowlanych należy uporządkować teren oraz dokonać rekultywacji trawnika znajdującego się na terenie inwestycji. Wszystkie prace mają być wykonane zgodnie
z obowiązującymi przepisami prawa oraz normami. Przedmiot zamówienia obejmuje również wykonanie dokumentacji powykonawczej wraz
z inwentaryzacją w programie R3 Trees zgodnie z załączoną instrukcją tego programu.
1.2. W zakresie kolorystyki wszystkich elementów małej architektury (w tym urządzeń zabawowych), Zamawiający dopuszcza tolerancję w zależności od palety danego oferowanego producenta, co zostanie uzgodnione z Wykonawcą przed podpisaniem umowy.
1.3. Szczegółowy zakres prac i wymagania dotyczące ich realizacji opisany jest w dokumentacji projektowej i we wzorze umowy oraz załącznikach jak i STWiORB przedmiarze oraz instrukcji i specyfikacji programu R3Trees, stanowiące Załącznik B do S i będący jej integralną częścią (1 plik w formacie zip).
1.4. Zamawiający zaznacza, że załączony przedmiar stanowi jedynie materiał pomocniczy, a podstawą do sporządzenia oferty oraz określenia zakresu i wyliczenia ryczałtowej ceny, a następnie rozliczeń umowy jest dokumentacja projektowa oraz STWiORB.
1.5. W ramach przedmiotu zamówienia Wykonawca zobowiązany jest również do:
1.5.1 zagwarantowania wszystkich niezbędnych materiałów, narzędzi oraz sprzętu do wykonania robót,
1.5.2 zabezpieczenia terenu prowadzonych prac oraz stosowania materiałów, sprzętu zgodnie z wymogami BHP,
1.5.3 wykonania prac zgodnie z zakresem zawartym w dokumentacji projektowej oraz STWiORB,
1.5.4 wykonania dokumentacji powykonawczej,
1.5.5 po zakończeniu prac montażowo-budowlanych teren należy uporządkować, a elementy nie podlegające doprowadzić do stanu jak przed ich rozpoczęciem,
1.5.6 terminowego wykonania zadania,
1.5.7 uaktualnienie inwentaryzacji powykonawczej zagospodarowania terenu - urządzeń małej architektury, nawierzchni i innych elementów wytworzonych - w formie graficznej (plik .dwg oraz .pdf) i opisowej (plik .xls - forma tabeli określająca ich liczbę/ilość oraz ceny jednostkowe), wraz z przygotowaniem materiałów w wersji umożliwiającej import do aplikacji R3Trees, zgodnie z załączoną do SIWZ instrukcją obsługi programu, znajdującą się w załączniku B do SIWZ,
1.5.8 wykonanie pełnej dokumentacji fotograficznej, urządzeń małej architektury, nawierzchni i innych elementów wytworzonych, wraz z umieszczeniem pełnej dokumentacji fotograficznej w programie R3Trees w uzgodnieniu z Zamawiającym,
1.5.9 wykonania prac zgodnie z dokumentacja projektową, obowiązującymi przepisami prawa oraz normami,
1.5.10 Wykonawca jest zobowiązany również do dołączenia kart utrzymania w formie opisowej i graficznej (plik .pdf) do aplikacji R3Trees dla każdego z elementów wytworzonych m.in. urządzeń małej architektury czy nawierzchni w uzgodnieniu z Zamawiającym,
1.5.11 Wykonawca prac jest odpowiedzialny za jakość ich wykonania.
1.2 Wykonawca zobowiązany jest w terminie 2 dni od dnia przejęcia terenu robót do zabezpieczenia terenu budowy i ustawienia tablic informacyjnych (tablice bądź banery w lokalizacjach uzgodnionych z Zamawiającym według wzoru uzgodnionego z Zamawiającym przed podpisaniem umowy). Zabezpieczenie terenu budowy musi mieć estetyczną oraz jednolitą graficznie formę i skutecznie uniemożliwiać przedostanie się na teren placu budowy osób postronnych.
1.3 Wykonawca zobowiązany jest do wykonania oraz przedstawienia celem zaakceptowania projektu organizacji ruchu oraz dopełnienia wszelkich niezbędnych formalności z tym związanych z procedurami Zarządu Dróg Miasta Krakowa niezbędnych dla realizacji i odbioru przedmiotu umowy, w tym między innymi dotyczących zmiany organizacji ruchu (procedura ZDMK-7), zezwoleń na wjazd na drogi z ograniczeniem tonażu będące w zarządzie ZDMK (procedura ZDMK-12), zezwoleń na czasowe zajęcie pasa drogowego (procedura ZDMK-24) i/lub innych niezbędnych, jeżeli zajdzie taka konieczność.
1.4 Wykonawca ponosi odpowiedzialność za wszelkie szkody i wypadki zaistniałe podczas wykonywania prac na terenie Gminy Miejskiej Kraków, a wynikające z niedopełnienia obowiązków przez Wykonawcę lub nienależytego wykonywania prac.
1.5 Podczas wykonywania prac pracownicy i sprzęt Wykonawcy muszą być oznakowane nazwą firmy.
1.6 Podstawą rozliczenia wykonanych prac będzie protokół odbioru sporządzony przez Zamawiającego oraz dostarczona przez Wykonawcę dokumentacja powykonawcza oraz inwentaryzacja w aplikacji R3Trees.
1.7 Kwota wynagrodzenia za realizację przedmiotu zamówienia obejmuje wszystkie koszty Wykonawcy jakie poniesie lub może ponieść w związku z realizacją prac lub innych czynności związanych z ich realizacją, w tym w szczególności zakup, dostawę, w tym transport, wyładunek i przeniesienie lub montaż, wyposażenie ekip roboczych, zakup użytych materiałów, należyte oznakowanie i zabezpieczenie prac, ewentualną rekultywację terenu i uporządkowanie miejsca pracy, koszty organizacji i zabezpieczenia ruchu.
1.8 Zamawiający zaznacza, iż z uwagi na rodzaj i zakres zamówienia Wykonawca przy realizacji umowy zobowiązany jest, aby wszystkie osoby wykonujące w czynności w zakresie prac budowlanych, a w szczególności dotyczące prac ziemnych, obsługi maszyn budowlanych, czynności montażowych, prac w zakresie nawierzchni i prac związanych z przygotowaniem terenu, jak i prac porządkowych oraz związanych z zagospodarowaniem terenu były zatrudnione w ramach stosunku pracy jako jego pracownicy w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 26 czerwca 1974r. - Kodeks pracy (tekst jedn.: Dziennik Ustaw z 2018r. poz. 917 z późn. zm.). Zobowiązanie wynikające ze zdania poprzedniego dotyczy również podwykonawców, którym Wykonawca zleci opisane czynności związane z realizacją robót objętych zakresem niniejszej umowy. Szczegółowe warunki realizacji i kontroli oraz wymagań dotyczących tego zobowiązania określone są w treści wzoru umowy. Realizacja zamówienia przez ww. osoby będzie miała na celu podniesienie jakości wykonania zamówienia, większą dyspozycyjność osób wykonujących zamówienie wobec Zamawiającego i Wykonawcy, większe doświadczenie personelu (wynikające ze stałości zatrudnienia u danego Wykonawcy), lepszą kontrolę wykonania zamówienia z uwagi na kierownictwo pracodawcy wynikające ze stosunku pracy, większe zaangażowanie pracowników (wynikające z potrzeby należytego wywiązania się z obowiązków pracowniczych), co przekłada się na utrzymanie zatrudnienia i promowanie aspektów społecznych. Zamawiający podkreśla, iż Wykonawca zobowiązany jest do zapewnienia w trakcie realizacji zamówienia takiej ilości osób, o odpowiednich kwalifikacjach i doświadczeniu, aby umowa realizowana była należycie i terminowo.
2. Wykonawca musi zapewnić realizację zamówienia we wskazanym w pkt 4)
S terminie i z uwzględnieniem jego zapisów, liczonych od daty udzielenia zamówienia, tj. zawarcia umowy.
3. Wykonawca musi dołączyć do oferty obliczenie ceny oferty wyliczonej w oparciu o indywidualną kalkulację - kosztorysy uproszczone w zakresie robót budowlanych z podaniem cen jednostkowych, niezbędnych dla realizacji zamówienia, przy uwzględnieniu wymagań i zapisów niniejszej S oraz doświadczenia zawodowego Wykonawcy.
4. Wykonawca musi zaoferować przedmiot zamówienia zgodny z wymogami Zamawiającego określonymi w S i jej załącznikach.
5. Wykonawca musi zaoferować:
5.1. co najmniej 24 - miesięczny okres gwarancji na urządzenia i elementy małej architektury,
5.2. co najmniej 36 - miesięczny okres gwarancji na roboty budowlane,
5.3. co najmniej 60 - miesięczny okres rękojmi,
5.4. gwarancja i rękojmia będzie liczona od dnia następnego po dacie odbioru końcowego całości przedmiotu zamówienia. Gwarancja obejmuje między innymi, poza ujętymi prawnie, nieodpłatną (wliczoną w cenę oferty) naprawę oraz konserwację i przeglądy wynikające z warunków gwarancji producenta/ów w okresie gwarancyjnym realizowaną w miejscu użytkowania, przez osoby lub podmioty posiadające stosowną autoryzację producenta/ów lub ich wymianę.
6. W przypadku, gdy Wykonawca zapowiada zatrudnienie podwykonawców do oferty musi być załączony ich wykaz z zakresem powierzonych im zadań.
7. Wykonawca powinien podpisać oraz wypełnić formularz oferty wraz z załącznikami lub złożyć ofertę odpowiadającą ich treści, przy czym może podpisać oraz dołączyć do oferty wzór umowy, stanowiący integralną część S.
8. Wykonawca musi dołączyć do oferty wszystkie dokumenty i oświadczenia przedstawione w S.
9. Warunki realizacji zamówienia zawarte zostały we wzorze umowy stanowiącym integralną część S.
II.5) Główny Kod CPV:
45000000-7
Dodatkowe kody CPV:
45111200-0,
45111213-4,
45112700-2,
45233200-1,
45112330-7
II.6) Całkowita wartość zamówienia
(jeżeli zamawiający podaje informacje o wartości zamówienia):
Wartość bez VAT:
63726.27
Waluta:
PLN
SEKCJA III: PROCEDURA
III.1) Tryb udzielenia zamówienia:
Zamówienie z wolnej ręki
III.2) Podstawa prawna
Postępowanie wszczęte zostało na podstawie 67 ust.1 pkt. 6 ustawy Pzp.
III.3 Uzasadnienia wyboru trybu
Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami:
Przedmiot niniejszego zamówienia obejmuje roboty budowlane między innymi w zakresie dostawy, montażu linariu wraz z wykonaniem bezpiecznej nawierzchni piaskowej z obrzeżem betonowym. Znak sprawy: 27/2019.
Zamówienie podobne, które polega na powtórzeniu robót jest następstwem wcześniej udzielonego zamówienia podstawowego, gdyż w postępowaniu prowadzonym w trybie przetargu nieograniczonego, nr sprawy 44/2018, zarówno w ogłoszeniu o zamówieniu nr 550648-N-2018 z dnia 25.04.2018r., jak i w Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia z dnia 25.04.2018r. określono zakres oraz możliwą wartość robót podobnych.
Zamawiający, w przywołanym powyżej zamówieniu podstawowym, przewidział możliwość udzielenia zamówień podobnych, polegających na powtórzeniu określonego zakresu robót. Zakres prac mających być przedmiotem zamówienia powtarzającego się będzie realizowany na warunkach przewidzianych w dokumentacji postępowania dla zamówienia podstawowego, a w szczególności wykonania robót budowlanych zgodnie z podstawowymi wymaganiami SIWZ i jej załączników.
Ustawa PZP stanowi, iż w trybie zamówienia z wolnej ręki można zawrzeć umowę między innymi w przypadku udzielenia, w okresie 3 lat od dnia udzielenia zamówienia podstawowego, dotychczasowemu Wykonawcy zamówienia polegającego na powtórzeniu podobnych robót, jeżeli takie zamówienie było przewidziane w ogłoszeniu o zamówieniu dla zamówienia podstawowego i jest zgodne z jego przedmiotem oraz całkowita wartość tego zamówienia została uwzględniona przy obliczaniu jego wartości. W niniejszym przypadku, Zamawiający w treści SIWZ i ogłoszenia o zamówieniu przewidział możliwość udzielenia zamówień podobnych, polegającą na tym, że w okresie 3 lat od dnia udzielenia niniejszego zamówienia publicznego, udzieli wyłonionemu w tym postępowaniu Wykonawcy, zamówienia polegającego na powtórzeniu podobnych robót budowlanych w zakresie do 150% wartości szacunkowej zamówienia na warunkach przewidzianych w dokumentacji postępowania dla zamówienia podstawowego. Zakres prac podobnych (powtarzających) może obejmować
w szczególności roboty budowlane, dostawę i montaż elementów małej architektury (urządzeń zabawowych i do ćwiczeń), wykonanie nawierzchni, dostawę i nasadzenia zieleni oraz roboty wraz z niezbędnymi dostawami materiałów i elementów małej architektury wraz z ich montażem związane z zagospodarowaniem terenu), zgodnie z podstawowymi wymaganiami SIWZ i jej załącznikami, w tym zgodnie z warunkami wzoru umowy.
W przedmiotowym przypadku zamówienie podobne jest udzielone
w okresie 3 lat od udzielenia zamówienia podstawowego, gdyż umowę w zakresie zamówienia podstawowego zawarto w dniu 01.06.2018r. Ponadto zamówienie powtarzające się nie przekracza łącznie zakładanych 150% wartości zamówienia podstawowego, gdyż wartość szacunkowa zamówienia podstawowego wynosi
238.507,65 zł netto, tak więc 150% wartości zamówienia podstawowego wynosi kwotę 357.761,47 zł netto. Przy tym zamówienie jest udzielane temu samemu Wykonawcy, na rzecz którego udzielono zamówienia podstawowego, tj.: Przedsiębiorstwo Robót Budowlanych BEDNAR Robert Bednarek, Bilsko 188, 33-314 Łososina Dolna, NIP 734 318 13 41.
Przedstawione powyżej okoliczności wyczerpują przesłanki do udzielenia zamówienia podobnego w trybie zamówienia z wolnej ręki, wynikające z art. 67 ust. 1 pkt 6) ustawy PZP. Istniejące uwarunkowania, jak i obowiązująca w tym zakresie regulacja wynikająca z przepisów ustawy Prawo zamówień publicznych, prowadzą do jednoznacznego wniosku, że wykonanie robót podobnych (powtarzających się) jest możliwie i zasadne, a przy tym należy je powierzyć dotychczasowemu Wykonawcy umowy.
Uwzględniając przedstawione argumenty i okoliczności faktyczne oraz prawne uznać należy, iż zostały spełnione przesłanki z art. 67 ust. 1 pkt 6) ustawy Prawo zamówień publicznych. Zauważyć należy, iż zastosowanie trybu zamówienia z wolnej ręki, w tym przypadku, w oparciu o powołaną podstawę prawną, może nastąpić w określonych ustawą szczególnych okolicznościach przy spełnieniu stosownych przesłanek, których wystąpienie w niniejszym przypadku zostało wykazane.
Dodać należy, iż zastosowanie w niniejszym przypadku trybu zamówienia
z wolnej ręki w żadnej mierze nie narusza zasad udzielania zamówień publicznych, w szczególności zasady uczciwej konkurencji i pełnego dostępu do zamówienia, gdyż z opisanych wyżej przyczyn oraz z przedstawionych okoliczności jednoznacznie wynika, iż istnieje uzasadniona możliwość a zarazem potrzeba udzielenia zamówienia podobnego polegającego na powtórzeniu analogicznych robót budowlanych wskazanemu Wykonawcy na warunkach przewidzianych
w dokumentacji postępowania dla zamówienia podstawowego.
Mając na uwadze powyższe należy stwierdzić, iż zostały spełnione przesłanki z art. 67 ust. 1 pkt 6) ustawy Prawo zamówień publicznych, a tym samym udzielenie zamówienia w trybie z wolnej ręki jest w pełni uzasadnione.
SEKCJA IV: ZAMIAR UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
NAZWA I ADRES WYKONAWCY KTÓREMU ZAMAWIAJĄCY ZAMIERZA UDZIELIĆ ZAMÓWIENIA:
Przedsiębiorstwo Robót Budowlanych BEDNAR Robert Bednarek ,
RobertBednarek@interia.eu,
Bilsko 188,
33-314,
Łososina Dolna, kraj/woj.
małopolskie
INNE PRZETARGI Z KRAKOWA
- Budowa przejścia dla pieszych na skrzyżowaniu ul. Krasickiego z ul. Orawską
- NAJEM ULTRADŹWIĘKOWEGO ASPIRATORA TKANEK
- Wykonanie robót budowlanych: modernizacyjnych - malarskich - posadzkarskich -elektrycznych przy ul. Jana Sas-Zubrzyckiego 10 w Krakowie
- Dostawa chromatografu cieczowego (HPLC/UHPLC) z wyposażeniem i oprogramowaniem
- Zapewnienie obsługi w zakresie rezerwacji i sprzedaży miejsc noclegowych na potrzeby Krakowskiego Biura Festiwalowego
- Kompleksowa usługa sprzątania wraz z obsługą portierską, szatniarską i bieżącym utrzymaniem gospodarczo - technicznym budynku Auli Koncertowej "Florianka"
więcej: przetargi w Krakowie »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Remont instalacji elektrycznej wraz z remontem pomieszczeń w XIII Liceum Ogólnokształcącym w Krakowie przy ul. Sądowej 4
- Budowa punktu obsługi mieszkańca.
- Rozbudowa infrastruktury sportowo - rekreacyjnej na terenie Gminy Czarny Bór.
- Przebudowa dróg gminnych i powiatowych w Gminie Narew (powtórzenie części postępowania)
- Remont i przebudowa szatni i łazienek w hali sportowej (dotyczy parteru i I piętra) Liceum Ogólnokształcącego nr XV przy ul. Wojrowickiej 58 we Wrocławiu.
- Budowa ogrodu jordanowskiego wraz ze skwerem otaczającym przy ul. Cyraneczki w Józefosławiu, na działkach nr ew. 18/44, 18/45, 18/47 oraz 18/40 obręb Józefosław
więcej: Roboty budowlane »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.