eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Z³ocieniec › Budowa nawierzchni drogi ulicy Ogrodowej w m. Z³ocieniec

Ten przetarg zosta³ ju¿ zakoñczony. Zobacz wynik tego przetargu



Og³oszenie z dnia 2018-04-20



Og³oszenie nr 548325-N-2018 z dnia 2018-04-20 r.

Gmina Z³ocieniec: Budowa nawierzchni drogi ulicy Ogrodowej w m. Z³ocieniec
OG£OSZENIE O ZAMÓWIENIU - Roboty budowlane

Zamieszczanie og³oszenia: Zamieszczanie obowi±zkowe

Og³oszenie dotyczy: Zamówienia publicznego

Zamówienie dotyczy projektu lub programu wspó³finansowanego ze ¶rodków Unii Europejskiej

Nie


Nazwa projektu lub programu

O zamówienie mog± ubiegaæ siê wy³±cznie zak³ady pracy chronionej oraz wykonawcy, których dzia³alno¶æ, lub dzia³alno¶æ ich wyodrêbnionych organizacyjnie jednostek, które bêd± realizowa³y zamówienie, obejmuje spo³eczn± i zawodow± integracjê osób bêd±cych cz³onkami grup spo³ecznie marginalizowanych

Nie


Nale¿y podaæ minimalny procentowy wska¼nik zatrudnienia osób nale¿±cych do jednej lub wiêcej kategorii, o których mowa w art. 22 ust. 2 ustawy Pzp, nie mniejszy ni¿ 30%, osób zatrudnionych przez zak³ady pracy chronionej lub wykonawców albo ich jednostki (w %)

SEKCJA I: ZAMAWIAJ¡CY

Postêpowanie przeprowadza centralny zamawiaj±cy

Nie

Postêpowanie przeprowadza podmiot, któremu zamawiaj±cy powierzy³/powierzyli przeprowadzenie postêpowania

Nie

Informacje na temat podmiotu któremu zamawiaj±cy powierzy³/powierzyli prowadzenie postêpowania:
Postêpowanie jest przeprowadzane wspólnie przez zamawiaj±cych

Nie


Je¿eli tak, nale¿y wymieniæ zamawiaj±cych, którzy wspólnie przeprowadzaj± postêpowanie oraz podaæ adresy ich siedzib, krajowe numery identyfikacyjne oraz osoby do kontaktów wraz z danymi do kontaktów:

Postêpowanie jest przeprowadzane wspólnie z zamawiaj±cymi z innych pañstw cz³onkowskich Unii Europejskiej

Nie

W przypadku przeprowadzania postêpowania wspólnie z zamawiaj±cymi z innych pañstw cz³onkowskich Unii Europejskiej - maj±ce zastosowanie krajowe prawo zamówieñ publicznych:
Informacje dodatkowe:

I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Z³ocieniec, krajowy numer identyfikacyjny , ul. Stary Rynek  3 , 78520   Z³ocieniec, woj. zachodniopomorskie, pañstwo Polska, tel. (094) 36 72 022, e-mail umig.zamowienia@zlocieniec.pl, faks .
Adres strony internetowej (URL): www.zlocieniec.pl
Adres profilu nabywcy:
Adres strony internetowej pod którym mo¿na uzyskaæ dostêp do narzêdzi i urz±dzeñ lub formatów plików, które nie s± ogólnie dostêpne www.bip.zlocieniec.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJ¡CEGO: Administracja samorz±dowa

I.3) WSPÓLNE UDZIELANIE ZAMÓWIENIA (je¿eli dotyczy):

Podzia³ obowi±zków miêdzy zamawiaj±cymi w przypadku wspólnego przeprowadzania postêpowania, w tym w przypadku wspólnego przeprowadzania postêpowania z zamawiaj±cymi z innych pañstw cz³onkowskich Unii Europejskiej (który z zamawiaj±cych jest odpowiedzialny za przeprowadzenie postêpowania, czy i w jakim zakresie za przeprowadzenie postêpowania odpowiadaj± pozostali zamawiaj±cy, czy zamówienie bêdzie udzielane przez ka¿dego z zamawiaj±cych indywidualnie, czy zamówienie zostanie udzielone w imieniu i na rzecz pozosta³ych zamawiaj±cych):

I.4) KOMUNIKACJA:
Nieograniczony, pe³ny i bezpo¶redni dostêp do dokumentów z postêpowania mo¿na uzyskaæ pod adresem (URL)

Nie


Adres strony internetowej, na której zamieszczona bêdzie specyfikacja istotnych warunków zamówienia

Nie


Dostêp do dokumentów z postêpowania jest ograniczony - wiêcej informacji mo¿na uzyskaæ pod adresem

Nie


Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu nale¿y przesy³aæ:
Elektronicznie

Nie
adres


Dopuszczone jest przes³anie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu w inny sposób:
Nie
Inny sposób:

Wymagane jest przes³anie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu w inny sposób:
Tak
Inny sposób:
w formie papierowej
Adres:
Urz±d Miejski w Z£ocieñcu, ul. Stary Rynek 3, 78-520 Z³ocieniec


Komunikacja elektroniczna wymaga korzystania z narzêdzi i urz±dzeñ lub formatów plików, które nie s± ogólnie dostêpne

Nie
Nieograniczony, pe³ny, bezpo¶redni i bezp³atny dostêp do tych narzêdzi mo¿na uzyskaæ pod adresem: (URL)

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA


II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiaj±cego: Budowa nawierzchni drogi ulicy Ogrodowej w m. Z³ocieniec
Numer referencyjny: BZP.271.4.2018. DW
Przed wszczêciem postêpowania o udzielenie zamówienia przeprowadzono dialog techniczny

Nie


II.2) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
II.3) Informacja o mo¿liwo¶ci sk³adania ofert czê¶ciowych
Zamówienie podzielone jest na czê¶ci:

Nie
Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu mo¿na sk³adaæ w odniesieniu do:

Zamawiaj±cy zastrzega sobie prawo do udzielenia ³±cznie nastêpuj±cych czê¶ci lub grup czê¶ci:

Maksymalna liczba czê¶ci zamówienia, na które mo¿e zostaæ udzielone zamówienie jednemu wykonawcy:



II.4) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielko¶æ, zakres, rodzaj i ilo¶æ dostaw, us³ug lub robót budowlanych lub okre¶lenie zapotrzebowania i wymagañ ) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - okre¶lenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, us³ugê lub roboty budowlane: Zadanie obejmuje budowê nawierzchni dróg wraz z chodnikiem. Kanalizacja deszczowa jest wykonana. Zakres robót : -roboty budowlane - zgodnie z za³±czonymi rysunkami, map±, przedmiarem robót, specyfikacj± techniczn± wykonania i odbioru robót, -powykonawcza inwentaryzacja geodezyjna obiektów, -pomiary, opinie, uzgodnienia niezbêdne do oddania obiektów do eksploatacjii przyst±pienia do u¿ytkowania obiektów. Zakres robót obejmuje drogê o ³±cznej d³ugo¶ci 295,98 mb i szeroko¶ci 4,0 m ze ¶ciekiem po stronie lewej i poszerzeniami na ³ukach . Powierzchnia nawierzchni na ca³ym odcinku wynosi ³±cznie 1210,14 m 2. Budowa chodnika o powierzchni 355,13. Powierzchnia zjazdów do posesji 45,0 m2

II.5) G³ówny kod CPV: 45000000-7
Dodatkowe kody CPV:
Kod CPV
45233000-9
45100000-8
45112500-0
45111000-8
45233140-2
45233220-7
45233290-8


II.6) Ca³kowita warto¶æ zamówienia (je¿eli zamawiaj±cy podaje informacje o warto¶ci zamówienia):
Warto¶æ bez VAT:
Waluta:


(w przypadku umów ramowych lub dynamicznego systemu zakupów - szacunkowa ca³kowita maksymalna warto¶æ w ca³ym okresie obowi±zywania umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów)


II.7) Czy przewiduje siê udzielenie zamówieñ, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 i 7 lub w art. 134 ust. 6 pkt 3 ustawy Pzp: Nie
Okre¶lenie przedmiotu, wielko¶ci lub zakresu oraz warunków na jakich zostan± udzielone zamówienia, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 lub w art. 134 ust. 6 pkt 3 ustawy Pzp:
II.8) Okres, w którym realizowane bêdzie zamówienie lub okres, na który zosta³a zawarta umowa ramowa lub okres, na który zosta³ ustanowiony dynamiczny system zakupów:
miesi±cach:    lub dniach:
lub
data rozpoczêcia:   lub zakoñczenia: 2019-05-15

II.9) Informacje dodatkowe:

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WARUNKI UDZIA£U W POSTÊPOWANIU

III.1.1) Kompetencje lub uprawnienia do prowadzenia okre¶lonej dzia³alno¶ci zawodowej, o ile wynika to z odrêbnych przepisów
Okre¶lenie warunków:
Informacje dodatkowe
III.1.2) Sytuacja finansowa lub ekonomiczna
Okre¶lenie warunków: zamawiaj±cy uzna, ¿e wykonawca znajduje siê w sytuacji ekonomicznej lub finansowej zapewniaj±cej nale¿yte wykonanie zamówienia, je¿eli wykonawca wyka¿e, ¿e: jest ubezpieczony od odpowiedzialno¶ci cywilnej w zakresie prowadzonej dzia³alno¶ci zwi±zanej z przedmiotem zamówienia na sumê gwarancyjn± co najmniej : 200 000,00 z³
Informacje dodatkowe
III.1.3) Zdolno¶æ techniczna lub zawodowa
Okre¶lenie warunków: zamawiaj±cy uzna, ¿e wykonawca posiada wymagane zdolno¶ci techniczne lub zawodowe zapewniaj±ce nale¿yte wykonanie zamówienia, je¿eli wykonawca wyka¿e, ¿e: a) wykona³ nale¿ycie w okresie ostatnich piêciu lat przed up³ywem terminu sk³adania ofert, a je¿eli okres prowadzenia dzia³alno¶ci jest krótszy - w tym okresie, minimum 2 roboty budowlane polegaj±c± na wykonywaniu nawierzchni z masy mineralno - bitumicznej o warto¶ci co najmniej 200 000,00 z³ ka¿de. b) dysponuje lub bêdzie dysponowaæ osob± posiadaj±c± uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalno¶ci drogowej bez ograniczeñ.
Zamawiaj±cy wymaga od wykonawców wskazania w ofercie lub we wniosku o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu imion i nazwisk osób wykonuj±cych czynno¶ci przy realizacji zamówienia wraz z informacj± o kwalifikacjach zawodowych lub do¶wiadczeniu tych osób: Tak
Informacje dodatkowe:

III.2) PODSTAWY WYKLUCZENIA

III.2.1) Podstawy wykluczenia okre¶lone w art. 24 ust. 1 ustawy Pzp
III.2.2) Zamawiaj±cy przewiduje wykluczenie wykonawcy na podstawie art. 24 ust. 5 ustawy Pzp Tak Zamawiaj±cy przewiduje nastêpuj±ce fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak (podstawa wykluczenia okre¶lona w art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy Pzp)
Tak (podstawa wykluczenia okre¶lona w art. 24 ust. 5 pkt 2 ustawy Pzp)

Tak (podstawa wykluczenia okre¶lona w art. 24 ust. 5 pkt 4 ustawy Pzp)



Tak (podstawa wykluczenia okre¶lona w art. 24 ust. 5 pkt 8 ustawy Pzp)

III.3) WYKAZ O¦WIADCZEÑ SK£ADANYCH PRZEZ WYKONAWCÊ W CELU WSTÊPNEGO POTWIERDZENIA, ¯E NIE PODLEGA ON WYKLUCZENIU ORAZ SPE£NIA WARUNKI UDZIA£U W POSTÊPOWANIU ORAZ SPE£NIA KRYTERIA SELEKCJI

O¶wiadczenie o niepodleganiu wykluczeniu oraz spe³nianiu warunków udzia³u w postêpowaniu
Tak
O¶wiadczenie o spe³nianiu kryteriów selekcji
Nie

III.4) WYKAZ O¦WIADCZEÑ LUB DOKUMENTÓW , SK£ADANYCH PRZEZ WYKONAWCÊ W POSTÊPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNO¦CI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 3 USTAWY PZP:

odpis z w³a¶ciwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o dzia³alno¶ci gospodarczej, je¿eli odrêbne przepisy wymagaj± wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia na podstawie art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy; W przypadku oferty wspólnej ww. odpis sk³ada ka¿dy z wykonawców sk³adaj±cych ofertê wspóln±. Ww. dokument nale¿y z³o¿yæ w oryginale lub kopii potwierdzonej za zgodno¶æ z orygina³em.

III.5) WYKAZ O¦WIADCZEÑ LUB DOKUMENTÓW SK£ADANYCH PRZEZ WYKONAWCÊ W POSTÊPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNO¦CI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 1 USTAWY PZP

III.5.1) W ZAKRESIE SPE£NIANIA WARUNKÓW UDZIA£U W POSTÊPOWANIU:
a) dokument potwierdzaj±cy, ¿e Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialno¶ci cywilnej w zakresie prowadzonej dzia³alno¶ci zwi±zanej z przedmiotem zamówienia na sumê gwarancyjn± w wysoko¶ci 200 000,00 z³, lub inny dokument, który w wystarczaj±cy sposób potwierdza spe³nianie opisanego przez zamawiaj±cego warunku udzia³u w postêpowaniu. W przypadku sk³adania oferty wspólnej ww. o¶wiadczenie sk³ada ten/ci z wykonawców sk³adaj±cych ofertê wspóln±, który/którzy w ramach konsorcjum bêdzie / bêd± odpowiada³/odpowiadali za spe³nienie tego warunku.Ww. dokument nale¿y z³o¿yæ w oryginale lub kopii potwierdzonej za zgodno¶æ z orygina³em. b) wykaz robót budowlanych wykonanych nie wcze¶niej ni¿ w okresie ostatnich piêciu lat przed up³ywem terminu sk³adania ofert, a je¿eli okres prowadzenia dzia³alno¶ci jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, warto¶ci, daty, miejsca wykonania i podmiotów, na rzecz których roboty te zosta³y wykonane, z za³±czeniem dowodów okre¶laj±cych czy te roboty budowlane zosta³y wykonane nale¿ycie, w szczególno¶ci informacji o tym czy roboty zosta³y wykonane zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawid³owo ukoñczone; przy czym dowodami, o których mowa, s± referencje b±d¼ inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane by³y wykonywane, a je¿eli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskaæ tych dokumentów - inne dokumenty;W przypadku sk³adania oferty wspólnej wykonawcy sk³adaj± jeden wspólny ww. wykaz. O¶wiadczenie nale¿y z³o¿yæ w oryginale. c)wykaz osób, skierowanych przez wykonawcê do realizacji zamówienia publicznego, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnieñ, do¶wiadczenia i wykszta³cenia, niezbêdnych do wykonania zamówienia publicznego, a tak¿e zakresu wykonywanych przez nie czynno¶ci oraz informacj± o podstawie do dysponowania tymi osobami; W przypadku sk³adania oferty wspólnej wykonawcy sk³adaj± jeden wspólny ww. wykaz.Ww. o¶wiadczenie nale¿y z³o¿yæ w oryginale.
III.5.2) W ZAKRESIE KRYTERIÓW SELEKCJI:

III.6) WYKAZ O¦WIADCZEÑ LUB DOKUMENTÓW SK£ADANYCH PRZEZ WYKONAWCÊ W POSTÊPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNO¦CI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 2 USTAWY PZP

Oferowane roboty budowlane odpowiadaj± okre¶lonym wymaganiom, tj.: opis materia³ów i produktów równowa¿nych - je¿eli wykonawca przewiduje ich zastosowanie (w przypadku, o którym mowa w Rozdziale 3 pkt 3.4.4 siwz). W przypadku sk³adania oferty wspólnej wykonawcy sk³adaj±cy ofertê wspóln± sk³adaj± jeden wspólny ww. dokument.

III.7) INNE DOKUMENTY NIE WYMIENIONE W pkt III.3) - III.6)

Ponadto Wykonawca za³±cza do oferty dokumenty: 1) formularz oferty. W przypadku sk³adania oferty wspólnej nale¿y z³o¿yæ jeden wspólny formularz.Ww. o¶wiadczenie nale¿y z³o¿yæ w oryginale. 2) zobowi±zanie podmiotu trzeciego, je¿eli wykonawca w celu potwierdzenia spe³niania warunków udzia³u w postêpowaniu, zamierza polegaæ na zdolno¶ciach technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej innych podmiotów;Ww. o¶wiadczenie nale¿y z³o¿yæ w oryginale lub kopii notarialnie po¶wiadczonej. 3) odpowiednie pe³nomocnictwa Ww. pe³nomocnictwa nale¿y z³o¿yæ w oryginale lub kopii notarialnie po¶wiadczonej. 4) o¶wiadczenie, wskazuj±ce czê¶æ zamówienia, której wykonanie wykonawca powierzy podwykonawcom oraz firmy podwykonawców (je¿eli wykonawca przewiduje udzia³ podwykonawców); W przypadku sk³adania oferty wspólnej nale¿y z³o¿yæ jedno wspólne o¶wiadczenie.Ww. o¶wiadczenie nale¿y z³o¿yæ w oryginale.

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) OPIS
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: Przetarg nieograniczony
IV.1.2) Zamawiaj±cy ¿±da wniesienia wadium:

Tak
Informacja na temat wadium
Przystêpuj±c do niniejszego postêpowania ka¿dy Wykonawca zobowi±zany jest wnie¶æ wadium w wysoko¶ci: 11 000,00 z³ (s³ownie z³otych: jedena¶cie tysiêcy 00/100), Wadium nale¿y wnie¶æ w formach przewidzianych w art. 45 ust. 6 ustawy, tj.: a)pieni±dzu, b)porêczeniach bankowych lub porêczeniach spó³dzielczej kasy oszczêdno¶ciowo - kredytowej, z tym ¿e porêczenie kasy jest zawsze porêczeniem pieniê¿nym, c)gwarancjach bankowych, d)gwarancjach ubezpieczeniowych, e)porêczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6 b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000r., o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiêbiorczo¶ci (Dz.U. Nr z 2007 Nr 42, poz. 275). Wykonawca zobowi±zany jest wnie¶æ wadium w terminie sk³adania ofert. Wadium w pieni±dzu nale¿y wnie¶æ na konto Zamawiaj±cego: Bank PKO S.A. BP Z³ocieniec Nr 38 1020 2847 0000 1102 0009 6719 W przypadku wadium wnoszonego w pieni±dzu za termin wniesienia uznaje siê chwilê uznania kwoty na rachunku Zamawiaj±cego. W przypadku wniesienia wadium w formie innej ni¿ pieni±dz - orygina³ dokumentu potwierdzaj±cego wniesienie wadium nale¿y z³o¿yæ w terminie do sk³adania ofert w siedzibie Zamawiaj±cego Urz±d Miejski, ul. Stary Rynek 3, 78-520 Z³ocieniec w sekretariacie pok. 11 lub zamie¶ciæ w osobnej kopercie - opisanej "wadium". Kopiê do³±czyæ do oferty. W przypadku, gdy wykonawca wnosi wadium w formie gwarancji bankowej lub gwarancji ubezpieczeniowej z tre¶ci tych gwarancji musi w szczególno¶ci jednoznacznie wynikaæ: a)zobowi±zanie gwaranta (banku, zak³adu ubezpieczeñ) do zap³aty ca³ej kwoty wadium nieodwo³alnie i bezwarunkowo na pierwsze ¿±danie zamawiaj±cego (beneficjenta gwarancji) zawieraj±ce o¶wiadczenie, ¿e zaistnia³y przes³anki jego zatrzymania. b)termin obowi±zywania gwarancji, który nie mo¿e byæ krótszy ni¿ termin zwi±zania ofert±, c)miejsce i termin zwrotu gwarancji. Wadium wniesione w pieni±dzu zamawiaj±cy przechowa na rachunku bankowym. Wykonawca, który nie zabezpieczy swojej oferty akceptowan± form± wadium zostanie przez zamawiaj±cego wykluczony a jego oferta zostanie uznana za odrzucon±.


IV.1.3) Przewiduje siê udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:

Nie
Nale¿y podaæ informacje na temat udzielania zaliczek:


IV.1.4) Wymaga siê z³o¿enia ofert w postaci katalogów elektronicznych lub do³±czenia do ofert katalogów elektronicznych:

Nie
Dopuszcza siê z³o¿enie ofert w postaci katalogów elektronicznych lub do³±czenia do ofert katalogów elektronicznych:
Tak
Informacje dodatkowe:
Dopuszcza siê do³±czenia do ofert katalogów elektronicznych


IV.1.5.) Wymaga siê z³o¿enia oferty wariantowej:

Nie
Dopuszcza siê z³o¿enie oferty wariantowej
Nie
Z³o¿enie oferty wariantowej dopuszcza siê tylko z jednoczesnym z³o¿eniem oferty zasadniczej:
Tak


IV.1.6) Przewidywana liczba wykonawców, którzy zostan± zaproszeni do udzia³u w postêpowaniu
(przetarg ograniczony, negocjacje z og³oszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne)

Liczba wykonawców  
Przewidywana minimalna liczba wykonawców
Maksymalna liczba wykonawców  
Kryteria selekcji wykonawców:


IV.1.7) Informacje na temat umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów:

Umowa ramowa bêdzie zawarta:

Czy przewiduje siê ograniczenie liczby uczestników umowy ramowej:

Przewidziana maksymalna liczba uczestników umowy ramowej:

Informacje dodatkowe:

Zamówienie obejmuje ustanowienie dynamicznego systemu zakupów:

Adres strony internetowej, na której bêd± zamieszczone dodatkowe informacje dotycz±ce dynamicznego systemu zakupów:

Informacje dodatkowe:

W ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów dopuszcza siê z³o¿enie ofert w formie katalogów elektronicznych:

Przewiduje siê pobranie ze z³o¿onych katalogów elektronicznych informacji potrzebnych do sporz±dzenia ofert w ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów:


IV.1.8) Aukcja elektroniczna
Przewidziane jest przeprowadzenie aukcji elektronicznej (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z og³oszeniem) Nie
Nale¿y podaæ adres strony internetowej, na której aukcja bêdzie prowadzona:

Nale¿y wskazaæ elementy, których warto¶ci bêd± przedmiotem aukcji elektronicznej:
Przewiduje siê ograniczenia co do przedstawionych warto¶ci, wynikaj±ce z opisu przedmiotu zamówienia:

Nale¿y podaæ, które informacje zostan± udostêpnione wykonawcom w trakcie aukcji elektronicznej oraz jaki bêdzie termin ich udostêpnienia:
Informacje dotycz±ce przebiegu aukcji elektronicznej:
Jaki jest przewidziany sposób postêpowania w toku aukcji elektronicznej i jakie bêd± warunki, na jakich wykonawcy bêd± mogli licytowaæ (minimalne wysoko¶ci post±pieñ):
Informacje dotycz±ce wykorzystywanego sprzêtu elektronicznego, rozwi±zañ i specyfikacji technicznych w zakresie po³±czeñ:
Wymagania dotycz±ce rejestracji i identyfikacji wykonawców w aukcji elektronicznej:
Informacje o liczbie etapów aukcji elektronicznej i czasie ich trwania:


Czas trwania:

Czy wykonawcy, którzy nie z³o¿yli nowych post±pieñ, zostan± zakwalifikowani do nastêpnego etapu:
Warunki zamkniêcia aukcji elektronicznej:


IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert:
IV.2.2) Kryteria
KryteriaZnaczenie
cena60,00
Okres gwarancji20,00
Termin realizacji zamówienia20,00

IV.2.3) Zastosowanie procedury, o której mowa w art. 24aa ust. 1 ustawy Pzp (przetarg nieograniczony)
Tak
IV.3) Negocjacje z og³oszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne
IV.3.1) Informacje na temat negocjacji z og³oszeniem
Minimalne wymagania, które musz± spe³niaæ wszystkie oferty:

Przewidziane jest zastrze¿enie prawa do udzielenia zamówienia na podstawie ofert wstêpnych bez przeprowadzenia negocjacji
Przewidziany jest podzia³ negocjacji na etapy w celu ograniczenia liczby ofert:
Nale¿y podaæ informacje na temat etapów negocjacji (w tym liczbê etapów):

Informacje dodatkowe


IV.3.2) Informacje na temat dialogu konkurencyjnego
Opis potrzeb i wymagañ zamawiaj±cego lub informacja o sposobie uzyskania tego opisu:

Informacja o wysoko¶ci nagród dla wykonawców, którzy podczas dialogu konkurencyjnego przedstawili rozwi±zania stanowi±ce podstawê do sk³adania ofert, je¿eli zamawiaj±cy przewiduje nagrody:

Wstêpny harmonogram postêpowania:

Podzia³ dialogu na etapy w celu ograniczenia liczby rozwi±zañ:
Nale¿y podaæ informacje na temat etapów dialogu:


Informacje dodatkowe:

IV.3.3) Informacje na temat partnerstwa innowacyjnego
Elementy opisu przedmiotu zamówienia definiuj±ce minimalne wymagania, którym musz± odpowiadaæ wszystkie oferty:

Podzia³ negocjacji na etapy w celu ograniczeniu liczby ofert podlegaj±cych negocjacjom poprzez zastosowanie kryteriów oceny ofert wskazanych w specyfikacji istotnych warunków zamówienia:

Informacje dodatkowe:

IV.4) Licytacja elektroniczna
Adres strony internetowej, na której bêdzie prowadzona licytacja elektroniczna:

Adres strony internetowej, na której jest dostêpny opis przedmiotu zamówienia w licytacji elektronicznej:

Wymagania dotycz±ce rejestracji i identyfikacji wykonawców w licytacji elektronicznej, w tym wymagania techniczne urz±dzeñ informatycznych:

Sposób postêpowania w toku licytacji elektronicznej, w tym okre¶lenie minimalnych wysoko¶ci post±pieñ:

Informacje o liczbie etapów licytacji elektronicznej i czasie ich trwania:

Czas trwania:

Wykonawcy, którzy nie z³o¿yli nowych post±pieñ, zostan± zakwalifikowani do nastêpnego etapu:

Termin sk³adania wniosków o dopuszczenie do udzia³u w licytacji elektronicznej:
Data: godzina:
Termin otwarcia licytacji elektronicznej:

Termin i warunki zamkniêcia licytacji elektronicznej:


Istotne dla stron postanowienia, które zostan± wprowadzone do tre¶ci zawieranej umowy w sprawie zamówienia publicznego, albo ogólne warunki umowy, albo wzór umowy:

UMOWA O ROBOTY BUDOWLANE NR ......../2018 zawarta w dniu ........................... r. w Z³ocieñcu, pomiêdzy: 1) Gmin± Z³ocieniec maj±c± siedzibê w Z³ocieñcu, ul. Stary Rynek 3, zwan± w dalszej czê¶ci Umowy "ZAMAWIAJ¡CYM", za któr± dzia³a Burmistrz Z³ocieñca: Krzysztof Zacharzewski a 2) .......................... ..................................................................... z siedzib± ......................., .................., zwanym w dalszej czê¶ci Umowy "WYKONAWC¡", w rezultacie dokonania przez Zamawiaj±cego wyboru oferty Wykonawcy w przetargu nieograniczonym na zadanie pn. "Budowa nawierzchni ulicy Ogrodowej w Z³ocieñcu", o nastêpuj±cej tre¶ci: § 1 1. Wykonawca zobowi±zuje siê do wykonania na rzecz Zamawiaj±cego robót zwi±zanych z realizacj± zamówienia pn.: "Budowa nawierzchni ulicy Ogrodowej w Z³ocieñcu", przy czym: 1) zakres robót - wed³ug projektu budowlanego, przedmiarów robót i Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia (SIWZ) bêd±cych integraln± czê¶ci± umowy, 2) realizacja robót prowadzona bêdzie zgodnie z obowi±zuj±cymi przepisami, w³a¶ciwymi normami i zasadami wiedzy technicznej oraz nale¿yt± staranno¶ci± w ich wykonywaniu w sposób gwarantuj±cy bezpieczeñstwo, dobr± jako¶æ i w³a¶ciw± organizacj±, 3) przedmiot umowy wykonany przez Wykonawcê i oddany Zamawiaj±cemu bêdzie ca³kowicie zgodny z umow± i bêdzie odpowiadaæ potrzebom, dla których jest przewidziany, 4) roboty realizowane przez Wykonawcê bêd± obejmowa³y ka¿d± pracê, która jest konieczna dla spe³nienia wymagañ okre¶lonych umow±, lub która jest implikowana przez umowê, a tak¿e wszystkie prace nie wymienione w umowie, ale które mog± byæ wywnioskowane jako konieczne dla stabilizacji, ukoñczenia, lub bezpiecznego, niezawodnego i sprawnego dzia³ania przedmiotu umowy. 2. Wykonawca zobowi±zuje siê do zatrudnienia na podstawie umowy o pracê przez wykonawcê lub podwykonawcê osób wykonuj±cych wskazane poni¿ej czynno¶ci polegaj±ce na: robotach budowlanych objêtych zakresem zamówienia wskazanym w opisie przedmiotu zamówienia, w tym roboty przygotowawcze, ziemne, podbudowy i nawierzchnie, obs³uga maszyn i sprzêtu przy wykonywaniu robót drogowych podczas realizacji zamówienia, je¿eli wykonanie tych czynno¶ci polega na wykonywaniu pracy w sposób okre¶lony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. - Kodeks pracy (Dz. U. z 2018 poz. 108). Ustalenie wymiaru zatrudnienia Zamawiaj±cy zostawia w gestii Wykonawcy, z tym zastrze¿eniem, ¿e Zamawiaj±cy wymaga, aby ka¿da zatrudniona osoba bra³a czynny udzia³ przy realizacji przedmiotu zamówienia 3. Zamawiaj±cy w trakcie realizacji zamówienia uprawniony jest do wykonywania czynno¶ci kontrolnych wobec Wykonawcy odno¶nie spe³niania przez Wykonawcê lub podwykonawcê wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracê osób wykonuj±cych wskazane w ust. 2 czynno¶ci. Zamawiaj±cy uprawniony jest w szczególno¶ci do: 1) ¿±dania o¶wiadczeñ i dokumentów w zakresie potwierdzenia spe³niania ww. wymogów i dokonywania ich oceny, 2) ¿±dania wyja¶nieñ w przypadku w±tpliwo¶ci w zakresie potwierdzenia spe³niania ww. wymogów, 3) przeprowadzania kontroli na miejscu wykonywania ¶wiadczenia. 4. W trakcie realizacji zamówienia na ka¿de wezwanie Zamawiaj±cego w wyznaczonym w tym wezwaniu terminie Wykonawca przed³o¿y Zamawiaj±cemu wskazane poni¿ej dowody w celu potwierdzenia spe³nienia wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracê przez wykonawcê lub podwykonawcê osób wykonuj±cych wskazane w ust. 2 czynno¶ci w trakcie realizacji zamówienia: 1) o¶wiadczenie wykonawcy lub podwykonawcy o zatrudnieniu na podstawie umowy o pracê osób wykonuj±cych czynno¶ci, których dotyczy wezwanie Zamawiaj±cego. O¶wiadczenie to powinno zawieraæ w szczególno¶ci: dok³adne okre¶lenie podmiotu sk³adaj±cego o¶wiadczenie, datê z³o¿enia o¶wiadczenia, wskazanie, ¿e objête wezwaniem czynno¶ci wykonuj± osoby zatrudnione na podstawie umowy o pracê wraz ze wskazaniem liczby tych osób, rodzaju umowy o pracê i wymiaru etatu oraz podpis osoby uprawnionej do z³o¿enia o¶wiadczenia w imieniu wykonawcy lub podwykonawcy; 2) po¶wiadczon± za zgodno¶æ z orygina³em odpowiednio przez wykonawcê lub podwykonawcê kopiê umowy/umów o pracê osób wykonuj±cych w trakcie realizacji zamówienia czynno¶ci, których dotyczy ww. o¶wiadczenie wykonawcy lub podwykonawcy (wraz z dokumentem reguluj±cym zakres obowi±zków, je¿eli zosta³ sporz±dzony). Kopia umowy/umów powinna zawieraæ dane osobowe pracownika/ów, jak: imiê i nazwisko, datê zawarcia umowy, rodzaj umowy i wymiar etatu, na którym pracownik jest zatrudniony. 3) za¶wiadczenie w³a¶ciwego oddzia³u ZUS, potwierdzaj±ce op³acanie przez wykonawcê lub podwykonawcê sk³adek na ubezpieczenia spo³eczne i zdrowotne z tytu³u zatrudnienia na podstawie umów o pracê za ostatni okres rozliczeniowy; 4) po¶wiadczon± za zgodno¶æ z orygina³em odpowiednio przez wykonawcê lub podwykonawcê kopiê dowodu potwierdzaj±cego zg³oszenie pracownika przez pracodawcê do ubezpieczeñ, zanonimizowan± w sposób zapewniaj±cy ochronê danych osobowych pracowników, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych. 5. Niez³o¿enie przez wykonawcê w wyznaczonym przez Zamawiaj±cego terminie ¿±danych przez Zamawiaj±cego dowodów w celu potwierdzenia spe³nienia przez Wykonawcê lub podwykonawcê wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracê traktowane bêdzie jako niespe³nienie przez Wykonawcê lub podwykonawcê wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracê osób wykonuj±cych wskazane w ust. 2 czynno¶ci. 6. Zamawiaj±cy mo¿e zwróciæ siê o przeprowadzenie kontroli przez Pañstwow± Inspekcjê Pracy w przypadku uzasadnionych w±tpliwo¶ci co do przestrzegania prawa pracy przez Wykonawcê lub podwykonawcê, na co Wykonawca wyra¿a zgodê. 7. Wykonawca dopilnuje, aby zapisy powy¿szych ustêpów przestrzega³ ka¿dy podwykonawca i aby wyrazi³ zgodê na poddanie siê kontroli, o której mowa w ust. 6. § 2 Na przedmiot Umowy okre¶lony w § 1 sk³ada siê w szczególno¶ci zakres rzeczowy zgodny z projektem budowlanym, przedmiarem robót i STWiOR oraz SIWZ, które stanowi± integraln± czê¶æ niniejszej umowy. § 3 1. Przekazanie placu budowy nast±pi w terminie 7 dni od dnia otrzymania zabezpieczenia nale¿ytego wykonania umowy. 2. Termin realizacji robót ustala siê na: ..................................................... § 4 Wykonawca ustanawia kierownika budowy w osobie: ............................... § 5 1. Strony ustalaj± wynagrodzenie za wykonanie zadania pn: ""Budowa nawierzchni ulicy Ogrodowej w Z³ocieñcu" w formie rycza³tu w wysoko¶ci: brutto (z podatkiem VAT) .............................. z³, (s³ownie z³otych: ................................................... 00/100), 2. Zap³ata wynagrodzenia nale¿nego Wykonawcy bêdzie p³atna jednorazowo w terminie do 30 dni od dnia otrzymania prawid³owej faktury VAT wystawionej za wykonane roboty w oparciu o protokó³ odbioru robót potwierdzony przez Zamawiaj±cego oraz po otrzymaniu przez Zamawiaj±cego od Wykonawcy o¶wiadczeñ podwykonawców i dalszych podwykonawców dowodów potwierdzaj±cych zap³atê wymagalnego wynagrodzenia podwykonawcom lub dalszym podwykonawcom, z zastrze¿eniem §8, §14 ust. 2 i §18 ust. 2 pkt 3 niniejszej umowy. 3. Strony stwierdzaj±, ¿e cena umowna zosta³a poprawnie okre¶lona z pe³n± odpowiedzialno¶ci± Wykonawcy za interpretacjê danych i jest ona wystarczaj±ca przez ca³y czas trwania umowy wraz z okresem gwarancyjnym bez mo¿liwo¶ci jej zmiany w trakcie trwania umowy /cena nie podlega waloryzacji z tytu³u inflacji/, oraz pokrywa wszystkie zobowi±zania Wykonawcy wg umowy i wszystko co konieczne dla w³a¶ciwej realizacji i oddania Zamawiaj±cemu przedmiotu zamówienia oraz niezw³ocznego usuniêcia wszystkich usterek i dokonania potrzebnych napraw w okresie gwarancyjnym. 4. Podstawê do okre¶lenia wy¿ej wymienionych cen stanowi projekt budowlany, przedmiar robót, specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót, Specyfikacja Istotnych Warunków Zamówienia. 5. Wykonawca o¶wiadcza, ¿e przed podpisaniem niniejszej umowy zweryfikowa³ przedmiar robót w oparciu o dokumentacjê techniczn± oraz wizjê lokaln± w terenie, a w zaoferowanej cenie uwzglêdni³ wszelkie prace i nak³ady konieczne do wykonania robot zgodnie z dokumentacj± techniczn± i sztuk± budowlan±. 6. Bez uprzedniej zgody Zamawiaj±cego wykonywane mog± byæ jedynie prace niezbêdne ze wzglêdu na bezpieczeñstwo lub konieczno¶æ zapobie¿enia awarii. 7. Kosztorysy na dodatkowe roboty budowlane bêd± opracowywane w oparciu o nastêpuj±ce za³o¿enia: 3) stawki robocizny, koszty ogólne, zysk, tak jak okre¶lone zosta³y w ofercie i kosztorysie ofertowym, zmniejszonym proporcjonalnie w razie zastosowania ewentualnych mar¿, upustów, itp. 4) ceny materia³ów i ceny sprzêtu zostan± przyjête z "Informatorów SEKOCENBUD" (warto¶ci ¶rednie). Dla materia³ów bêd± przyjmowane ceny z miesi±ca, w którym by³y zakupione, dla sprzêtu bêd± przyjmowane ceny z miesi±ca, w którym sprzêt by³ u¿ywany. 5) podstaw± do ustalania kosztorysowych nak³adów rzeczowych bêd± odpowiednie KNR-y. 8. Roboty zamienne i zaniechane w stosunku do projektu budowlanego zostan± rozliczone kosztorysem ró¿nicowym z korekt± wynagrodzenia, o którym mowa w § 5 ust. l. Podstaw± bêdzie kosztorys ofertowy i wska¼niki cenotwórcze okre¶lone w kosztorysie ofertowym . Wykonawca wyra¿a zgodê na zmniejszenie wynagrodzenia, o którym mowa w §5 ust. L, w przypadku wykonania robót zamiennych o ni¿szej warto¶ci od przyjêtej w ofercie lub w przypadku ich zaniechania. 9. Za datê zap³aty na podstawie niniejszej umowy uwa¿a siê dzieñ obci±¿enia rachunku bankowego Zamawiaj±cego. 10. Wy³±cza siê mo¿liwo¶æ cesji wierzytelno¶ci wynikaj±cych z niniejszej umowy. § 6 1. Wykonawca powierzy wykonanie czê¶ci zamówienia podwykonawcy wskazanemu w ofercie: Lp. Firma (nazwa) podwykonawcy Czê¶æ (zakres) zamówienia 1. . . . 2. Zamawiaj±cy nie zastrzega obowi±zku osobistego wykonania przez wykonawcê kluczowych czê¶ci zamówienia. 3. Wykonawca o¶wiadcza, ¿e w przypadku realizacji zamówienia przy wspó³pracy z podwykonawcami: 1) zlecenie wykonania czê¶ci robót podwykonawcom nie zmienia zobowi±zañ Wykonawcy wobec Zamawiaj±cego za wykonanie tej czê¶ci robót, 2) wykonawca jest odpowiedzialny za dzia³ania, uchybienia i zaniedbania zatrudnionych przez siebie podwykonawców i ich pracowników w takim samym stopniu, jakby to by³y dzia³ania, uchybienia i zaniedbania Wykonawcy. § 7 1. Wykonawca, podwykonawca lub dalszy podwykonawca zamówienia na roboty budowlane zamierzaj±cy zawrzeæ umowê o podwykonawstwo, której przedmiotem s± roboty budowlane zwi±zane z realizacj± niniejszej umowy, jest obowi±zany, w trakcie realizacji niniejszego zamówienia publicznego, do przed³o¿enia zamawiaj±cemu projektu tej umowy, przy czym podwykonawca lub dalszy podwykonawca jest obowi±zany do³±czyæ zgodê wykonawcy na zawarcie umowy o podwykonawstwo o tre¶ci zgodnej z projektem umowy. 2. Termin zap³aty wynagrodzenia podwykonawcy lub dalszemu podwykonawcy przewidziany w umowie o podwykonawstwo nie mo¿e byæ d³u¿szy ni¿ 30 dni od dnia dorêczenia wykonawcy, podwykonawcy lub dalszemu podwykonawcy faktury lub rachunku, potwierdzaj±cych wykonanie zleconej podwykonawcy lub dalszemu podwykonawcy dostawy, us³ugi lub roboty budowlanej. 3. Zamawiaj±cy, w terminie 14 dni od przedstawienia mu przez wykonawcê projektu umowy z podwykonawc± lub dalszym podwykonawc±, wraz z czê¶ci± dokumentacji dotycz±c± wykonania robót okre¶lonych w projekcie, zg³asza pisemne zastrze¿enia do projektu umowy o podwykonawstwo, której przedmiotem s± roboty budowlane: 1) niespe³niaj±cej wymagañ okre¶lonych w specyfikacji istotnych warunków zamówienia; 2) gdy przewiduje termin zap³aty wynagrodzenia d³u¿szy ni¿ 30 dni od dnia dorêczenia wykonawcy, podwykonawcy lub dalszemu podwykonawcy faktury lub rachunku, potwierdzaj±cych wykonanie zleconej podwykonawcy lub dalszemu podwykonawcy dostawy, us³ugi lub roboty budowlanej. 4. Niezg³oszenie pisemnych zastrze¿eñ do przed³o¿onego projektu umowy o podwykonawstwo, której przedmiotem s± roboty budowlane, w terminie 14 dni od przedstawienia Zamawiaj±cemu przez wykonawcê projektu umowy z podwykonawc±, wraz z czê¶ci± dokumentacji dotycz±c± wykonania robót okre¶lonych w projekcie, uwa¿a siê za akceptacjê projektu umowy przez zamawiaj±cego. 5. Wykonawca, podwykonawca lub dalszy podwykonawca zamówienia na roboty budowlane przedk³ada zamawiaj±cemu po¶wiadczon± za zgodno¶æ z orygina³em kopiê zawartej umowy o podwykonawstwo, której przedmiotem s± roboty budowlane, w terminie 7 dni od dnia jej zawarcia. 6. Zamawiaj±cy, w terminie 14 dni od przedstawienia mu przez wykonawcê kopii zawartej umowy o podwykonawstwo, zg³asza pisemny sprzeciw do umowy o podwykonawstwo, której przedmiotem s± roboty budowlane, w przypadkach, o których mowa w ust. 3. 7. Niezg³oszenie pisemnego sprzeciwu do przed³o¿onej umowy o podwykonawstwo, której przedmiotem s± roboty budowlane, w terminie 14 dni od przedstawienia zamawiaj±cemu przez wykonawcê kopii zawartej umowy o podwykonawstwo, uwa¿a siê za akceptacjê umowy przez zamawiaj±cego. 8. Wykonawca, podwykonawca lub dalszy podwykonawca zamówienia na roboty budowlane przedk³ada zamawiaj±cemu po¶wiadczon± za zgodno¶æ z orygina³em kopiê zawartej umowy o podwykonawstwo, której przedmiotem s± dostawy lub us³ugi, w terminie 7 dni od dnia jej zawarcia, z wy³±czeniem umów o podwykonawstwo o warto¶ci mniejszej ni¿ 0,5% warto¶ci umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz umów o podwykonawstwo, których przedmiot zosta³ wskazany przez zamawiaj±cego w specyfikacji istotnych warunków zamówienia, jako niepodlegaj±cy niniejszemu obowi±zkowi. Wy³±czenie, o którym mowa w zdaniu pierwszym, nie dotyczy umów o podwykonawstwo o warto¶ci wiêkszej ni¿ 50.000 z³. 9. W przypadku, o którym mowa w ust. 8, je¿eli termin zap³aty wynagrodzenia jest d³u¿szy ni¿ okre¶lony w ust. 2, zamawiaj±cy informuje o tym wykonawcê i wzywa go do doprowadzenia do zmiany tej umowy pod rygorem wyst±pienia o zap³atê kary umownej. 10. Zapisy ust. 1-9 stosuje siê odpowiednio do zmian tej umowy o podwykonawstwo. § 8 1. Zamawiaj±cy dokonuje bezpo¶redniej zap³aty wymagalnego wynagrodzenia przys³uguj±cego podwykonawcy lub dalszemu podwykonawcy, który zawar³ zaakceptowan± przez zamawiaj±cego umowê o podwykonawstwo, której przedmiotem s± roboty budowlane, lub który zawar³ przed³o¿on± zamawiaj±cemu umowê o podwykonawstwo, której przedmiotem s± dostawy lub us³ugi, w przypadku uchylenia siê od obowi±zku zap³aty odpowiednio przez wykonawcê, podwykonawcê lub dalszego podwykonawcê zamówienia na roboty budowlane. 2. Wynagrodzenie, o którym mowa w ust. 1, dotyczy wy³±cznie nale¿no¶ci powsta³ych po zaakceptowaniu przez zamawiaj±cego umowy o podwykonawstwo, której przedmiotem s± roboty budowlane, lub po przed³o¿eniu zamawiaj±cemu po¶wiadczonej za zgodno¶æ z orygina³em kopii umowy o podwykonawstwo, której przedmiotem s± dostawy lub us³ugi. 3. Bezpo¶rednia zap³ata obejmuje wy³±cznie nale¿ne wynagrodzenie, bez odsetek, nale¿nych podwykonawcy lub dalszemu podwykonawcy. 4. Przed dokonaniem bezpo¶redniej zap³aty zamawiaj±cy jest obowi±zany umo¿liwiæ wykonawcy zg³oszenie pisemnych uwag dotycz±cych zasadno¶ci bezpo¶redniej zap³aty wynagrodzenia podwykonawcy lub dalszemu podwykonawcy, o których mowa w ust. 1. Zamawiaj±cy informuje o terminie zg³aszania uwag, nie krótszym ni¿ 7 dni od dnia dorêczenia tej informacji. 5. W przypadku zg³oszenia uwag, o których mowa w ust. 4, w terminie wskazanym przez Zamawiaj±cego, Zamawiaj±cy mo¿e: 1) nie dokonaæ bezpo¶redniej zap³aty wynagrodzenia podwykonawcy lub dalszemu podwykonawcy, je¿eli wykonawca wyka¿e niezasadno¶æ takiej zap³aty albo 2) z³o¿yæ do depozytu s±dowego kwotê potrzebn± na pokrycie wynagrodzenia podwykonawcy lub dalszego podwykonawcy w przypadku istnienia zasadniczej w±tpliwo¶ci Zamawiaj±cego co do wysoko¶ci nale¿nej zap³aty lub podmiotu, któremu p³atno¶æ siê nale¿y, albo 3) dokonaæ bezpo¶redniej zap³aty wynagrodzenia podwykonawcy lub dalszemu podwykonawcy, w terminie 30 dni od dnia wykazania zasadno¶ci takiej zap³aty. 6. W przypadku dokonania bezpo¶redniej zap³aty podwykonawcy lub dalszemu podwykonawcy, o których mowa w ust. 1, Zamawiaj±cy potr±ca kwotê wyp³aconego wynagrodzenia z wynagrodzenia nale¿nego wykonawcy. 7. Konieczno¶æ wielokrotnego dokonywania bezpo¶redniej zap³aty podwykonawcy lub dalszemu podwykonawcy, o których mowa w ust. 1, lub konieczno¶æ dokonania bezpo¶rednich zap³at na sumê wiêksz± ni¿ 5% warto¶ci niniejszej umowy mo¿e stanowiæ podstawê do odst±pienia od umowy w sprawie zamówienia publicznego przez Zamawiaj±cego. 8. W przypadku, gdy na podstawie art. 6471 KC, Zamawiaj±cy zap³aci³ wynagrodzenie za roboty budowlane wykonane przez podwykonawcê Wykonawcy lub dalszego podwykonawcê w ca³o¶ci lub w czê¶ci, mo¿e dochodziæ od Wykonawcy (Wykonawców dzia³aj±cych wspólnie - solidarnie) oraz od podmiotu (w przypadku, gdy dzia³aj± wspólnie - solidarnie), który zawar³ umowê z podwykonawc± lub dalszym podwykonawc± w drodze regresu ca³o¶ci zap³aconej podwykonawcy lub dalszemu podwykonawcy kwoty. § 9 Wykonawca jest zobowi±zany do realizacji zadania bêd±cego przedmiotem Umowy zgodnie z wiedz± i sztuk± budowlan± oraz technologi± wskazan± przez projektanta w projekcie budowlanym. § 10 1. Wykonawca na w³asny koszt zamontuje liczniki zu¿ycia wody i energii elektrycznej oraz bêdzie ponosi³ koszty zu¿ycia wody i energii w okresie realizacji robót. 2. Wykonawcê obci±¿aj± koszty utrzymania budowy oraz konserwacji urz±dzeñ obiektów tymczasowych na terenie budowy. 3. Wykonawca zobowi±zuje siê strzec mienia wymienionego w protokole przekazania placu budowy, zabezpieczyæ i oznakowaæ roboty, dbaæ o stan techniczny i prawid³owo¶æ oznakowania przez ca³y czas realizacji zadania oraz zapewniæ warunki bezpieczeñstwa. 4. W trakcie realizacji robót Wykonawca bêdzie utrzymywa³ teren budowy w stanie wolnym od przeszkód komunikacyjnych oraz bêdzie sk³adowa³/usuwa³ wszelkie urz±dzenia pomocnicze, zbêdne materia³y i odpady i niepotrzebne urz±dzenia prowizoryczne z zachowaniem odrêbnych przepisów. 5. Po zakoñczeniu robót Wykonawca zobowi±zany jest uporz±dkowaæ teren budowy i przekazaæ go Zamawiaj±cemu w dniu odbioru robót oraz przekazaæ rozliczenie z materia³ów posegregowanych, rozbiórkowych oraz utylizowanych. § 11 1. Wykonawca zobowi±zuje siê wykonaæ przedmiot Umowy z materia³ów w³asnych. 2. Na ka¿de ¿±danie Zamawiaj±cego lub Inspektora Nadzoru Wykonawca obowi±zany jest okazaæ w stosunku do wskazanych materia³ów: certyfikat zgodno¶ci z Polsk± Norm± lub aprobat± techniczn± z zastrze¿eniem art. 30 ustawy Pzp. 3. Je¿eli Zamawiaj±cy za¿±da badañ, co do jako¶ci zastosowanych materia³ów lub wykonywanych robót, Wykonawca jest zobowi±zany przeprowadziæ te badania na w³asny koszt. § 12 1. Strony postanawiaj±, ¿e odpowiedzialno¶æ Wykonawcy za wady przedmiotu Umowy zostanie rozszerzona poprzez udzielenie gwarancji jako¶ci. 2. Wykonawca udziela ............-miesiêcznej gwarancji na wykonane przez siebie roboty, licz±c od dnia odbioru koñcowego robót i przekazania zamówienia do u¿ytkowania. 3. W okresie gwarancji Wykonawca zobowi±zuje siê do nieodp³atnego usuwania wszelkich wad, usterek przedmiotu umowy, w terminie wyznaczonym przez Zamawiaj±cego. 4. Czas trwania odpowiedzialno¶ci Wykonawcy z tytu³u rêkojmi za wady fizyczne przedmiotu umowy wyd³u¿ony zostaje na ca³y okres trwania gwarancji. § 13 1. Formê odszkodowania stanowiæ bêd± kary umowne - Wykonawca bêdzie zobowi±zany do zap³aty Zamawiaj±cemu kar umownych z tytu³u: 1) zakoñczenia przedmiotu zamówienia w terminie pó¼niejszym ni¿ okre¶lony umow± w wysoko¶ci 0,2% wynagrodzenia umownego brutto, o którym mowa w § 5 ust. 1 za ka¿dy dzieñ zw³oki, 2) zg³oszenia przez Wykonawcê gotowo¶ci do odbioru robót i odst±pienia komisji powo³anej przez Zamawiaj±cego od rozpoczêcia czynno¶ci odbiorowych z winy Wykonawcy lub przerwania czynno¶ci odbiorowych do czasu usuniêcia ujawnionych w toku odbioru wad, w wysoko¶ci 5.000,00z³; 3) za zw³okê w usuniêciu wad stwierdzonych przy odbiorze lub w okresie gwarancji i rêkojmi w wysoko¶ci 0,2% wynagrodzenia umownego brutto, o którym mowa w § 5 ust. 1 za ka¿dy dzieñ zw³oki, 4) odst±pienie od umowy z przyczyn zale¿nych od Wykonawcy w wysoko¶ci 10% wynagrodzenia brutto, o którym mowa w § 5 ust. 1; 5) braku zap³aty lub nieterminowej zap³aty wynagrodzenia nale¿nego podwykonawcom lub dalszym podwykonawcom w wysoko¶ci 5.000,00 z³ za ka¿dy taki przypadek, 6) nieprzed³o¿enia do zaakceptowania projektu umowy o podwykonawstwo, której przedmiotem s± roboty budowlane, lub projektu jej zmiany w wysoko¶ci 5.000,00 z³ za ka¿dy taki przypadek, 7) nieprzed³o¿enia po¶wiadczonej za zgodno¶æ z orygina³em kopii umowy o podwykonawstwo lub jej zmiany w wysoko¶ci 5.000,00 z³ za ka¿dy taki przypadek, 8) braku zmiany umowy o podwykonawstwo w zakresie terminu zap³aty, o którym mowa w § 7 ust. 2, wysoko¶ci 5.000,00 z³ za ka¿dy taki przypadek. 9) braku zatrudnienia na podstawie umowy o pracê osób, o których mowa w §1 ust. 2-7 lub nieprzedstawienia dowodów potwierdzaj±cych ich zatrudnienie - w wysoko¶ci 200,00 z³ od ka¿dego stwierdzonego przypadku, 10) za ka¿dy przypadek niezrealizowania przez Wykonawcê innych zobowi±zañ wynikaj±cych z niniejszej umowy - 5 000,00 z³. 2. Zamawiaj±cy ma prawo potr±ciæ kary umowne naliczone Wykonawcy z nale¿nego mu wynagrodzenia. 3. Zastrzega siê prawo dochodzenia odszkodowania uzupe³niaj±cego na zasadach ogólnych. je¿eli szkoda by³aby wy¿sza od zastrze¿onych kar umownych. § 14 1. Strony postanawiaj±, ¿e przedmiotem odbioru koñcowego bêdzie przedmiot umowy jako jeden element. 2. Komisyjny odbiór koñcowy robót zorganizowany bêdzie przez Zamawiaj±cego w terminie 14 dni od daty pisemnego zg³oszenia - zawiadomienia Zamawiaj±cego o gotowo¶ci przedmiotu umowy do odbioru koñcowego, po z³o¿eniu przez Wykonawcê wszystkich wymaganych do odbioru dokumentów. Brak tych dokumentów skutkuje odst±pieniem Zamawiaj±cego od odbioru koñcowego z winy Wykonawcy. 3. Strony postanawiaj±, ¿e bêdzie spisany protokó³ z czynno¶ci odbioru, zawieraj±cy wszelkie ustalenia dokonane w toku odbioru, jak te¿ terminy wyznaczone na usuniêcie stwierdzonych przy odbiorze wad. 4. Strony ustalaj± nastêpuj±ce postanowienia szczegó³owe w sprawie procedury koñcowego odbioru: 1) Zamawiaj±cy w ci±gu 14 dni od chwili otrzymania zawiadomienia wyznaczy datê rozpoczêcia koñcowego odbioru robót. 2) Wykonawca do dnia odbioru koñcowego winien przekazaæ Zamawiaj±cemu: protoko³y z wykonanych prób i badañ jakie by³y niezbêdne do prawid³owej realizacji zamówienia, certyfikaty lub atesty na zastosowane materia³y, dokumentacjê dotycz±c± wykonanych robót budowlanych: dokumentacjê powykonawcz±, mapê geodezyjn± powykonawcz±, kosztorys powykonawczy. 3) nastêpuj±ce dokumenty: atesty na materia³y oraz certyfikaty 4) Je¿eli w toku czynno¶ci odbioru zostan± stwierdzone wady, to Zamawiaj±cemu przys³uguj± nastêpuj±ce uprawnienia: a) Zamawiaj±cy mo¿e odmówiæ odbioru, je¿eli w czasie tych czynno¶ci ujawniono istnienie wad, które nadaj± siê do usuniêcia - a¿ do czasu usuniêcia tych wad, b) je¿eli wady nie nadaj± siê do usuniêcia i je¿eli wady uniemo¿liwiaj± u¿ytkowanie przedmiotu umowy zgodne z przeznaczeniem, Zamawiaj±cy mo¿e odst±piæ od Umowy lub ¿±daæ wykonania przedmiotu Umowy po raz drugi lub powierzyæ wykonanie przedmiotu umowy innemu podmiotowi na koszt wykonawcy, c) je¿eli wady stwierdzone w trakcie odbioru koñcowego nie nadaj± siê do usuniêcia, a nie uniemo¿liwiaj± u¿ytkowania przedmiotu umowy zgodnie z przeznaczeniem, Zamawiaj±cy zastrzega sobie prawo odpowiedniego obni¿enia wynagrodzenia, 5. W okresie gwarancji zamawiaj±cy jest zobowi±zany powiadomiæ wykonawcê o stwierdzonych wadach przedmiotu umowy w ci±gu 30 dni od ich ujawnienia, natomiast wykonawca jest zobowi±zany do ich usuniêcia w terminie wyznaczonym stosownym protoko³em. 6. W przypadku braku mo¿liwo¶ci uzgodnienia terminu przez strony, termin usuniêcia wad okre¶la jednostronnie Zamawiaj±cy z uwzglêdnieniem, aby by³ to termin odpowiedni. 7. Wykonawca jest zobowi±zany do zawiadomienia Zamawiaj±cego o usuniêciu wad oraz do ¿±dania wyznaczenia terminu na odbiór zakwestionowanych poprzednio robót jako wadliwych. § 15 1. Je¿eli Zamawiaj±cy mimo osi±gniêcia gotowo¶ci przedmiotu umowy do odbioru nie przyst±pi do niego, Wykonawca mo¿e ustaliæ protokolarnie stan przedmiotu odbioru przez powo³an± przez siebie komisjê zawiadamiaj±c o tym Zamawiaj±cego listem poleconym. 2. Protokó³ taki stanowi podstawê do wystawienia faktury i ¿±dania zap³aty wynagrodzenia. § 16 W przypadku odkrycia w trakcie realizacji zamówienia sieci niezinwentaryzowanych Wykonawca jest obowi±zany do naprawy uszkodzonej sieci oraz niezw³oczne powiadomienie inspektora nadzoru lub przedstawiciela Zamawiaj±cego o istnieniu sieci niezinwentaryzowanej. § 17 1. Wykonawca wnosi zabezpieczenie nale¿ytego wykonania umowy w wysoko¶ci 8% ceny brutto przedstawionej w ofercie z zaokr±gleniem do pe³nych 100 z³ w dó³, co stanowi kwotê: ...................z³ (s³ownie z³otych: ................................. 00/100). 2. Sposób wnoszenia i zwrotu kwoty nale¿ytego wykonania umowy: 1) 100% kwoty zabezpieczenia nale¿ytego wykonania umowy tj. .................... z³ na okres realizacji zadania zwiêkszony o 30 dni Wykonawca wniesie w formie gwarancji ubezpieczeniowej w terminie nie d³u¿szym ni¿ 7 dni od dnia podpisania umowy, wa¿n± na okres do 30 dni od dnia wykonania zamówienia i uznania przez Zamawiaj±cego za nale¿ycie wykonane, 2) Zabezpieczenie nale¿ytego wykonania umowy zostanie zwrócone w terminie 30 dni od daty podpisania protoko³u odbioru przedmiotu umowy i uznania przez Zamawiaj±cego za nale¿ycie wykonane; w tym dniu Wykonawca wniesie Zamawiaj±cemu zabezpieczenie roszczeñ z tytu³u rêkojmi za wady i gwarancji jako¶ci w formie gwarancji ubezpieczeniowej (wa¿nej na okres 15 dni od daty up³ywu terminu rêkojmi) na kwotê 30% kwoty wymienionej w pkt 1, tj: ..................... z³, która zwrócona zostanie w terminie 15 dni po up³ywie okresu rêkojmi za wady. 3) W przypadku nie wywi±zania siê przez Wykonawcê z postanowieñ pkt 2, Zamawiaj±cy zatrzyma kwotê równ± 30% kwoty zabezpieczenia nale¿ytego wykonania umowy z kwoty objêtej koñcow± faktur± na poczet nale¿nego zabezpieczenia roszczeñ z tytu³u rêkojmi za wady i gwarancji jako¶ci. 3. W przypadku, gdyby Zabezpieczenie Nale¿ytego Wykonania Umowy mia³o inn± formê ni¿ pieni±dz, wówczas : 1) winno byæ bezwarunkowe, nieodwo³alne i p³atne na pierwsze ¿±danie, musi byæ wykonalne na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej; 2) Zamawiaj±cy, w terminie trzech dni roboczych od otrzymania stosownego dokumentu (gwarancji, porêczenia), ma prawo zg³osiæ do niego zastrze¿enia lub potwierdziæ przyjêcie dokumentu bez zastrze¿eñ. Wykonawca winien wnie¶æ Zamawiaj±cemu stosowny dokument w terminie umo¿liwiaj±cym Zamawiaj±cemu wykonanie tego prawa. W razie zg³oszenia zastrze¿eñ Wykonawca Zobowi±zany jest w terminie 3 dni dostarczyæ dokument (gwarancjê, porêczenie), w którym uwzglêdnione zostan± zastrze¿enia Zamawiaj±cego. Nie zg³oszenie zastrze¿eñ w terminie trzech dni roboczych od otrzymania dokumentu uwa¿ane bêdzie za przyjêcie dokumentu bez zastrze¿eñ. 3) Wykonawca, przed up³ywem 30 dni od wykonania zamówienia i uznania przez Zamawiaj±cego za nale¿ycie wykonane przedstawi nowy dokument zabezpieczenia roszczeñ z tytu³u rêkojmi i gwarancji stanowi±cy 30% warto¶ci dotychczasowego zabezpieczenia nale¿ytego wykonania umowy obejmuj±cy swoj± skuteczno¶ci± okres 15 dni po up³ywie gwarancji i rêkojmi . 4. Je¿eli w toku realizacji przedmiotu Umowy ustalona w § 5 ust. 1 warto¶æ przedmiotu Umowy ulegnie zwiêkszeniu, zabezpieczenie nale¿ytego wykonania umowy nale¿y zwiêkszyæ odpowiednio. § 18 Wszelkie zmiany i uzupe³nienie tre¶ci niniejszej umowy mo¿liwe bêdê tylko w przypadkach okre¶lonych w Rozdziale 16 SIWZ, przy czym ich wprowadzenie wymaga spisania aneksu sporz±dzonego z zachowaniem formy pisemnej pod rygorem niewa¿no¶ci. § 19 1. Oprócz wypadków wymienionych w tre¶ci tytu³u XV ksiêgi III Kodeksu Cywilnego Zamawiaj±cemu przys³uguje prawo odst±pienia od Umowy: 1) w razie zaistnienia istotnej zmiany okoliczno¶ci powoduj±cej, ¿e wykonanie umowy nie le¿y w interesie publicznym, czego nie mo¿na by³o przewidzieæ w chwili zawarcia umowy, lub dalsze wykonywanie umowy mo¿e zagroziæ istotnemu interesowi bezpieczeñstwa pañstwa lub bezpieczeñstwu publicznemu, zamawiaj±cy mo¿e odst±piæ od umowy w terminie 30 dni od dnia powziêcia wiadomo¶ci o tych okoliczno¶ciach, 2) w razie z³o¿enia wniosku o og³oszeniu upad³o¶ci Wykonawcy, 3) gdy zostanie wydany nakaz zajêcia maj±tku Wykonawcy, 4) Wykonawca nie rozpocz±³ robót bez uzasadnionych przyczyn oraz nie kontynuuje ich, pomimo wezwania Zamawiaj±cego z³o¿onego na pi¶mie, 5) Wykonawca przerwa³ realizacjê robót i przerwa ta trwa d³u¿ej ni¿ 1 miesi±c, 6) Wykonawca nie wniós³ w terminie zabezpieczenia nale¿ytego wykonania umowy. 2. Odst±pienie od Umowy powinno nast±piæ w formie pisemnej pod rygorem niewa¿no¶ci takiego o¶wiadczenia i powinno zawieraæ uzasadnienie. 3. W wypadku odst±pienia od Umowy, Wykonawcê oraz Zamawiaj±cego obci±¿aj± nastêpuj±ce obowi±zki: 1) w terminie siedmiu dni od daty odst±pienia od Umowy, Wykonawca przy udziale Zamawiaj±cego sporz±dzi szczegó³owy protokó³ inwentaryzacji robót w toku, wed³ug stanu na dzieñ odst±pienia, 2) Wykonawca zabezpieczy przerwane roboty w zakresie obustronnie uzgodnionym, na koszt tej strony, która da³a powody odst±pienia od umowy. 4. Wykonawca zg³osi do dokonania odbioru przez Zamawiaj±cego roboty przerwane oraz roboty zabezpieczaj±ce, je¿eli odst±pienie od Umowy nast±pi³o z przyczyn, za które Wykonawca nie ponosi odpowiedzialno¶ci, oraz niezw³ocznie, a najpó¼niej w terminie 30 dni, usunie z terenu budowy urz±dzenia zaplecza przez niego dostarczone lub wniesione. 5. Zamawiaj±cy w razie odst±pienia od Umowy z przyczyn, za które Wykonawca nie odpowiada, obowi±zany jest do: 1) dokonania odbioru robót przerwanych oraz do zap³aty wynagrodzenia za roboty, które zosta³y wykonane do dnia odst±pienia, 2) przejêcia od Wykonawcy pod swój dozór terenu budowy. § 20 1. W razie sporu na tle wykonania niniejszej Umowy o wykonanie robót w sprawie zamówienia publicznego Wykonawca jest zobowi±zany przede wszystkim do wyczerpania drogi postêpowania reklamacyjnego. 2. Reklamacje wykonuje siê poprzez skierowanie konkretnego roszczenia do Zamawiaj±cego. 3. Zamawiaj±cy ma obowi±zek do pisemnego ustosunkowania siê do zg³oszonego przez Wykonawcê roszczenia w terminie 7 dni od daty zg³oszenia roszczenia. 4. W razie odmowy przez Zamawiaj±cego uznania roszczenia Wykonawcy, wzglêdnie nie udzielenia odpowiedzi na roszczenie w terminie, o którym mowa w ust. 3, Wykonawca uprawniony jest do wyst±pienia na drogê s±dow±. 5. W³a¶ciwym do rozpoznania sporów wynik³ych na tle realizacji niniejszej Umowy jest w³a¶ciwy dla Zamawiaj±cego s±d powszechny. § 21 W sprawach nieregulowanych niniejsz± Umow± stosuje siê przepisy ustawy Prawo zamówieñ publicznych, Kodeksu Cywilnego i inne przepisy. § 22 Umowê niniejsz± sporz±dza siê w dwóch egzemplarzach, po jednym egzemplarzu dla ka¿dej ze stron. § 23 Wykaz za³±czników do Umowy stanowi±cych jej integraln± czê¶æ: 1) Oferta przetargowa 2) Projekt budowlany 3) Przedmiary robót 4) Specyfikacja Istotnych Warunków Zamówienia. 5) Specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót ZAMAWIAJ¡CY: WYKONAWCA:


Wymagania dotycz±ce zabezpieczenia nale¿ytego wykonania umowy:

Wykonawca, którego oferta zostanie wybrana, ma obowi±zek wnie¶æ zabezpieczenie nale¿ytego wykonania umowy w kwocie stanowi±cej - 8% ceny ca³kowitej podanej w ofercie. Zabezpieczenie nale¿ytego wykonania umowy mo¿e byæ wniesione w jednej lub kilku formach wymienionych w art. 148 ust. 1 Pzp. Zabezpieczenie nale¿ytego wykonania umowy w formie pieni±dza nale¿y wp³aciæ przelewem na rachunek bankowy zamawiaj±cego, prowadzony w banku Bank PKO BP Z³ocieniec Nr 38 1020 2847 0000 1102 0009 6719 Zamawiaj±cy wyra¿a zgodê/nie wyra¿a zgody* na wniesienie zabezpieczenia nale¿ytego wykonania umowy w formach wymienionych w art. 148 ust. 2 Pzp. Zamawiaj±cy mo¿e, na wniosek wykonawcy, wyraziæ zgodê na zmianê formy wniesionego zabezpieczenia pod warunkiem zachowania ci±g³o¶ci zabezpieczenia i niezmniejszenia jego wysoko¶ci.


Informacje dodatkowe:

IV.5) ZMIANA UMOWY
Przewiduje siê istotne zmiany postanowieñ zawartej umowy w stosunku do tre¶ci oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: Tak
Nale¿y wskazaæ zakres, charakter zmian oraz warunki wprowadzenia zmian:
Zamawiaj±cy przewiduje zgodnie z art. 144 ustawy pzp mo¿liwo¶æ dokonania zmian postanowieñ zawartej umowy w stosunku do tre¶ci oferty Wykonawcy, polegaj±cych na: zmianie terminu wykonania przedmiotu umowy;zmianie wynagrodzenia;zmianie osób Kierownika Budowy oraz Kierownika Robót sanitarnych. Zmiana terminu wykonania przedmiotu umowy mo¿e nast±piæ w nastêpuj±cych przypadkach:wyst±pi konieczno¶æ wykonania zamówienia dodatkowego lub robót zamiennych, które bêd± mia³y wp³yw na przed³u¿enie terminu wykonania przedmiotu niniejszej umowy; wyst±pi potrzeba uzyskania zmiany decyzji o pozwoleniu na budowê w wyniku wprowadzenia koniecznych, istotnych zmian w projekcie budowlanym; w toku wykonywania robót ziemnych wyst±pi konieczno¶æ usuniêcia niewybuchów i niewypa³ów, wprowadzenia badañ archeologicznych itp. i bêdzie to mia³o wp³yw na harmonogram i termin wykonania przedmiotu niniejszej umowy; w toku wykonywania przedmiotu umowy wyst±pi± przeszkody o obiektywnym charakterze, w tym klêski ¿ywio³owe, warunki atmosferyczne uniemo¿liwiaj±ce prowadzenie robót budowlanych, przeprowadzenie prób i sprawdzeñ, dokonywanie odbiorów, warunki pogodowe uniemo¿liwiaj±ce, ze wzglêdów technologicznych prowadzenia robót - pomimo do³o¿enia przez Wykonawcê wszelkich starañ, aby roboty mog³y zostaæ zrealizowane. Na tê okoliczno¶æ Kierownik Budowy sporz±dzi wpis do Dziennika Budowy, który potwierdzi Inspektor Nadzoru; wyst±pi okoliczno¶æ le¿±ca po stronie Zamawiaj±cego, w szczególno¶ci wstrzymania robót przez Zamawiaj±cego, konieczno¶æ usuniêcia b³êdów lub wprowadzenia zmian w dokumentacji, nast±pi odmowa wydania przez organ administracji lub inne podmioty wymaganych decyzji, zezwoleñ, uzgodnieñ z przyczyn nie zawinionych przez Wykonawcê; wyst±pi± nieprzewidziane warunki realizacji tj.: odkrycie nie zinwentaryzowanych obiektów czy elementów instalacji podziemnej i bêdzie to mia³o wp³yw na harmonogram i termin wykonania przedmiotu niniejszej umowy; Zmiana wynagrodzenia mo¿e nast±piæ, w nastêpuj±cych przypadkach: ulegnie zmianie urzêdowa stawka VAT na roboty budowlane; wyst±pi konieczno¶æ zastosowania rozwi±zania projektowego zamiennego, bez którego wykonanie przedmiotu umowy by³oby niemo¿liwe lub obarczone b³êdem; wyst±pi konieczno¶æ zrealizowania przedmiotu niniejszej umowy przy zastosowaniu innych rozwi±zañ technicznych lub materia³owych ze wzglêdu na zmiany obowi±zuj±cego prawa; wyst±pi konieczno¶æ zrealizowania przedmiotu niniejszej umowy przy zastosowaniu innych rozwi±zañ technicznych lub materia³owych z uwagi na czasow± lub ca³kowit± niedostêpno¶æ materia³ów lub technologii (np. zaprzestania produkcji); Wycena robót wprowadzonych w wyniku zmian bêdzie sporz±dzona na podstawie cen jednostkowych nowych elementów robót w oparciu o poni¿sze zasady: stawki robocizny, koszty ogólne, zysk, tak jak okre¶lone zosta³y w ofercie i kosztorysie ofertowym, zmniejszonym proporcjonalnie w razie zastosowania ewentualnych mar¿, upustów, itp. ceny materia³ów i ceny sprzêtu zostan± przyjête z "Informatorów SEKOCENBUD" (warto¶ci ¶rednie). Dla materia³ów bêd± przyjmowane ceny z miesi±ca, w którym by³y zakupione, dla sprzêtu bêd± przyjmowane ceny z miesi±ca, w którym sprzêt by³ u¿ywany. podstaw± do ustalania kosztorysowych nak³adów rzeczowych bêd± odpowiednie KNR-y. Roboty zamienne i zaniechane w stosunku do projektu budowlanego zostan± rozliczone kosztorysem ró¿nicowym z korekt± wynagrodzenia. Podstaw± bêdzie kosztorys ofertowy i wska¼niki cenotwórcze okre¶lone w kosztorysie ofertowym . Wykonawca wyra¿a zgodê na zmniejszenie wynagrodzenia, w przypadku wykonania robót zamiennych o ni¿szej warto¶ci od przyjêtej w ofercie lub w przypadku ich zaniechania. Wprowadzenie zmian nast±pi aneksem do niniejszej umowy sporz±dzonym na podstawie protoko³u konieczno¶ci sporz±dzonego przez Zamawiaj±cego. Zmiana polegaj±ca na zmianie osób, wymienionych w umowie, nastêpowaæ mo¿e na wniosek Wykonawcy, za pisemn± zgod± Zamawiaj±cego. Wykonawca do wniosku do³±czy dokumenty potwierdzaj±ce, ¿e proponowane osoby posiadaj± odpowiednie uprawnienia, kwalifikacje i do¶wiadczenie zawodowe. Osoby proponowane przez Wykonawcê musza spe³niaæ wymagania opisane w SIWZ oraz posiadaæ do¶wiadczenie odpowiadaj±ce do¶wiadczeniu osoby lub osób wskazanych w ofercie Wykonawcy, zgodnie z kryterium oceny oferty. Zmiana pozosta³ych osób Wykonawcy, sprawuj±cych samodzielne funkcje techniczne, nastêpowaæ mo¿e na wniosek Wykonawcy, za pisemn± zgod± Zamawiaj±cego. Osoba proponowana na to stanowisko musi spe³niaæ wymagania opisane w SIWZ. 16.8. W przypadku, gdy Wykonawca wyst±pi z inicjatyw± zmiany albo rezygnacji z Podwykonawcy, na którego zasoby Wykonawca powo³ywa³ siê, na zasadach okre¶lonych w art.22a ust. 1 ustawy pzp w celu wykazania spe³niania warunków udzia³u w postêpowaniu, Wykonawca obowi±zany bêdzie wykazaæ Zamawiaj±cemu, ¿e proponowany inny Podwykonawca lub Wykonawca samodzielnie spe³nia je w stopniu nie mniejszym ni¿ Podwykonawca, na którego zasoby Wykonawca powo³ywa³ siê w trakcie postêpowania o udzielenie zamówienia. Zmiany do umowy mo¿e inicjowaæ zarówno Zamawiaj±cy jak i Wykonawca, sk³adaj±c pisemny wniosek do drugiej strony, zawieraj±cy w szczególno¶ci: 1) opis propozycji zmiany; 2) uzasadnienie zmiany; 3) opis wp³ywu zmiany na harmonogram rzeczowo - finansowo - terminowy i termin wykonania umowy. Wszystkie okoliczno¶ci wymienione w niniejszym paragrafie stanowi± katalog zmian, na które Zamawiaj±cy mo¿e wyraziæ zgodê. Nie stanowi± jednocze¶nie zobowi±zania do wyra¿enia takiej zgody. Zamawiaj±cy dodatkowo przewiduje mo¿liwo¶æ dokonania zmian zapisów zawartej umowy w przypadku: a)wprowadzenie zmian korzystnych dla zamawiaj±cego, b)konieczno¶ci wprowadzenia zmian uzale¿nionych od wyst±pienia zdarzenia powoduj±cego, i¿ stosunek zobowi±zaniowy nie mo¿e istnieæ w pierwotnym kszta³cie, c)zaistnienia okoliczno¶ci niemo¿liwych do przewidzenia w chwili zawarcia umowy.
IV.6) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.6.1) Sposób udostêpniania informacji o charakterze poufnym (je¿eli dotyczy):
Wykonawca, sk³adaj±c ofertê mo¿e zastrzec, ¿e nie mog± byæ udostêpniane znajduj±ce siê w jego ofercie informacje stanowi±ce tajemnicê przedsiêbiorstwa w rozumieniu przepisów o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji. Zgodnie z art. 11 ust. 4 ustawy z 16 kwietnia 1993 r. o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji "przez tajemnicê przedsiêbiorstwa rozumie siê nieujawnione do wiadomo¶ci publicznej informacje techniczne, technologiczne, organizacyjne przedsiêbiorstwa lub inne informacje posiadaj±ce warto¶æ gospodarcz±, co do których przedsiêbiorca podj±³ niezbêdne dzia³ania w celu zachowania ich w poufno¶ci". Zastrze¿enie winno byæ wówczas dokonane poprzez z³o¿enie oferty w dwóch czê¶ciach opisanych jako "czê¶æ jawna ofert" i "czê¶æ tajna oferty". Oferta z³o¿ona bez podzia³u na czê¶ci jawn± i tajn± jest oferta jawn±. Wykonawca nie mo¿e zastrzec informacji dotycz±cych ceny, terminu wykonania zamówienia, okresu gwarancji i warunków p³atno¶ci zawartych w ofercie. W przypadku za³±czenia do oferty innych materia³ów ni¿ wymagane przez zamawiaj±cego (np. materia³ów reklamowych, informacyjnych), powinny one stanowiæ odrêbn± czê¶æ, nie z³±czon± z ofert± w sposób trwa³y.
¦rodki s³u¿±ce ochronie informacji o charakterze poufnym

IV.6.2) Termin sk³adania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu:
Data: 2018-05-09, godzina: 10:00,
Skrócenie terminu sk³adania wniosków, ze wzglêdu na piln± potrzebê udzielenia zamówienia (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z og³oszeniem):
Nie
Wskazaæ powody:

Jêzyk lub jêzyki, w jakich mog± byæ sporz±dzane oferty lub wnioski o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu
> PL
IV.6.3) Termin zwi±zania ofert±: do: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu sk³adania ofert)
IV.6.4) Przewiduje siê uniewa¿nienie postêpowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania ¶rodków pochodz±cych z bud¿etu Unii Europejskiej oraz niepodlegaj±cych zwrotowi ¶rodków z pomocy udzielonej przez pañstwa cz³onkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które mia³y byæ przeznaczone na sfinansowanie ca³o¶ci lub czê¶ci zamówienia: Nie
IV.6.5) Przewiduje siê uniewa¿nienie postêpowania o udzielenie zamówienia, je¿eli ¶rodki s³u¿±ce sfinansowaniu zamówieñ na badania naukowe lub prace rozwojowe, które zamawiaj±cy zamierza³ przeznaczyæ na sfinansowanie ca³o¶ci lub czê¶ci zamówienia, nie zosta³y mu przyznane Nie
IV.6.6) Informacje dodatkowe:

ZA£¡CZNIK I - INFORMACJE DOTYCZ¡CE OFERT CZʦCIOWYCH







Podziel siê

Poleæ ten przetarg znajomemu poleæ

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstaw± prezentowanych tutaj informacji s± dane publikowane przez Urz±d Zamówieñ Publicznych w Biuletynie Zamówieñ Publicznych. Tre¶æ og³oszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z tre¶ci± tego¿ og³oszenia dostêpn± w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dok³ada wszelkich starañ, aby zamieszczone tutaj informacje by³y kompletne i zgodne z prawd±. Nie mo¿e jednak zagwarantowaæ ich poprawno¶ci i nie ponosi ¿adnej odpowiedzialno¶ci za jakiekolwiek szkody powsta³e w wyniku korzystania z nich.


Je¶li chcesz dodaæ og³oszenie do serwisu, zapoznaj siê z nasz± ofert±:

chcê zamieszczaæ og³oszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwê miasta, dla którego chcesz znale¼æ jednostkê ZUS.