Treść lub zakres tego przetargu uległy zmianie. Zobacz opublikowaną do tego przetargu poprawkę.
Ogłoszenie z dnia 2020-05-26
Ogłoszenie nr 543967-N-2020 z dnia 2020-05-26 r.
Państwowe Muzeum Auschwitz-Birkenau w Oświęcimiu: Roboty budowlane i prace konserwatorskie wraz z badaniami archeologicznymi dotyczące drewnianej wieży wartowniczej o numerze inw. B-13 zlokalizowanej na terenie dawnego obozu Auschwitz II-Birkenau.
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU -
Roboty budowlane
Zamieszczanie ogłoszenia: Zamieszczanie obowiązkowe
Ogłoszenie dotyczy: Zamówienia publicznego
Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej
Nie
Nazwa projektu lub programu
O zamówienie mogą ubiegać się wyłącznie zakłady pracy chronionej oraz wykonawcy, których działalność, lub działalność ich wyodrębnionych organizacyjnie jednostek, które będą realizowały zamówienie, obejmuje społeczną i zawodową integrację osób będących członkami grup społecznie marginalizowanych
Nie
Należy podać minimalny procentowy wskaźnik zatrudnienia osób należących do jednej lub więcej kategorii, o których mowa w art. 22 ust. 2 ustawy Pzp, nie mniejszy niż 30%, osób zatrudnionych przez zakłady pracy chronionej lub wykonawców albo ich jednostki (w %)
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
Postępowanie przeprowadza centralny zamawiający
Nie
Postępowanie przeprowadza podmiot, któremu zamawiający powierzył/powierzyli przeprowadzenie postępowaniaNie
Informacje na temat podmiotu któremu zamawiający powierzył/powierzyli prowadzenie postępowania:Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie przez zamawiających
Nie
Jeżeli tak, należy wymienić zamawiających, którzy wspólnie przeprowadzają postępowanie oraz podać adresy ich siedzib, krajowe numery identyfikacyjne oraz osoby do kontaktów wraz z danymi do kontaktów:
Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej
Nie
W przypadku przeprowadzania postępowania wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej - mające zastosowanie krajowe prawo zamówień publicznych:Informacje dodatkowe:
I. 1) NAZWA I ADRES:
Państwowe Muzeum Auschwitz-Birkenau w Oświęcimiu, krajowy numer identyfikacyjny
27601500000000, ul.
ul. Więźniów Oświęcimia
20
,
32-603
Oświęcim, woj.
małopolskie, państwo
Polska, tel.
338 448 003, e-mail
muzeum@auschwitz.org.pl, faks
33 843 18 62.
Adres strony internetowej (URL): www.auschwitz.org
Adres profilu nabywcy:
Adres strony internetowej pod którym można uzyskać dostęp do narzędzi i urządzeń lub formatów plików, które nie są ogólnie dostępne
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Inny (proszę określić):
Państwowa Instytucja Kultury
I.3) WSPÓLNE UDZIELANIE ZAMÓWIENIA (jeżeli dotyczy):
Podział obowiązków między zamawiającymi w przypadku wspólnego przeprowadzania postępowania, w tym
w przypadku wspólnego przeprowadzania postępowania z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej (który z zamawiających jest odpowiedzialny za przeprowadzenie postępowania, czy i w jakim zakresie za przeprowadzenie postępowania odpowiadają pozostali zamawiający, czy zamówienie będzie udzielane przez każdego z zamawiających indywidualnie, czy zamówienie zostanie udzielone w imieniu i na rzecz pozostałych zamawiających):
I.4) KOMUNIKACJA:
Nieograniczony, pełny i bezpośredni dostęp do dokumentów z postępowania można uzyskać pod adresem (URL)
Nie
Adres strony internetowej, na której zamieszczona będzie specyfikacja istotnych warunków zamówienia
Nie
Dostęp do dokumentów z postępowania jest ograniczony - więcej informacji można uzyskać pod adresem
Nie
Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu należy przesyłać:
Elektronicznie
Nie
adres
Dopuszczone jest przesłanie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu w inny sposób:
Nie
Inny sposób:
Wymagane jest przesłanie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu w inny sposób:
Nie
Inny sposób:
Adres:
Komunikacja elektroniczna wymaga korzystania z narzędzi i urządzeń lub formatów plików, które nie są ogólnie dostępne
Nie
Nieograniczony, pełny, bezpośredni i bezpłatny dostęp do tych narzędzi można uzyskać pod adresem: (URL)
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Roboty budowlane i prace konserwatorskie wraz z badaniami archeologicznymi dotyczące drewnianej wieży wartowniczej o numerze inw. B-13 zlokalizowanej na terenie dawnego obozu Auschwitz II-Birkenau.
Numer referencyjny:
Przed wszczęciem postępowania o udzielenie zamówienia przeprowadzono dialog techniczny
Nie
II.2) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
II.3) Informacja o możliwości składania ofert częściowych
Zamówienie podzielone jest na części:
Nie
Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu można składać w odniesieniu do:
Maksymalna liczba części zamówienia, na które może zostać udzielone zamówienie jednemu wykonawcy:
II.4) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań ) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane: Roboty budowlane i prace konserwatorskie wraz z badaniami archeologicznymi dotyczące drewnianej wieży wartowniczej o numerze inw. B-13 zlokalizowanej na terenie dawnego obozu Auschwitz II-Birkenau
II.5) Główny kod CPV: 92522100-7
Dodatkowe kody CPV:
Kod CPV |
92522200-8 |
45213314-0 |
II.6) Całkowita wartość zamówienia (jeżeli zamawiający podaje informacje o wartości zamówienia):
Wartość bez VAT:
Waluta:
(w przypadku umów ramowych lub dynamicznego systemu zakupów - szacunkowa całkowita maksymalna wartość w całym okresie obowiązywania umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów)
II.7) Czy przewiduje się udzielenie zamówień, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 i 7 lub w art. 134 ust. 6 pkt 3 ustawy Pzp: Tak
Określenie przedmiotu, wielkości lub zakresu oraz warunków na jakich zostaną udzielone zamówienia, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 lub w art. 134 ust. 6 pkt 3 ustawy Pzp: Zamawiający przewiduje możliwość udzielenia zamówień uzupełniających stanowiących nie więcej niż 50% wartości zamówienia podstawowego w zakresie: a) realizacji prac konserwatorskich lub robót budowlanych wraz z nadzorem archeologicznym ujętych w zamówieniu podstawowym w przypadku konieczności realizacji takich prac w obrębie drewnianych wież wartowniczych zlokalizowanych na terenie byłego obozu Auschwitz II - Birkenau. Podstawą do rozliczenia zamówień uzupełniających będzie kosztorys ofertowy złożony w terminie 3 dni roboczych od dnia zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego opracowany metodą kalkulacji szczegółowej zawierający koszty wykonania wszystkich zakresów przedmiotu umowy, w tym prac konserwatorskich. Wyliczone w tych kosztorysach ceny poszczególnych elementów, jak również cena całkowita musi być zgodna z cenami przedstawionymi w ofercie przetargowej. Ceny tych samych składników cenotwórczych (R, Ko, Z, M, S) muszą być takie same dla wszystkich wycenianych pozycji przedmiarowych z danej branży robót. Szczegółowy sposób ustalenia wartości umów na zamówienia uzupełniające jak i ich rozliczeń będzie taki sam jak w odniesieniu do "dodatkowych robót budowlanych i prac konserwatorskich", o których mowa we wzorze umowy, b) wykonania konserwacji zabytku archeologicznego o powierzchni powyżej 10 dm2. Zamawiający przyjmuje w przypadku zabytku archeologicznego o powierzchni powyżej 10 dm2 indywidualną wycenę i dopuszcza możliwość podjęcia decyzji o konserwacji tego obiektu po jej wycenie przez Wykonawcę. Podstawą do wyceny będą zasady wynagradzania artystów plastyków, konserwatorów-restauratorów dóbr kultury (Biuletyn Informacyjny Konserwatorów Dzieł Sztuki Vol. 12 No 1 (44) 2001).
II.8) Okres, w którym realizowane będzie zamówienie lub okres, na który została zawarta umowa ramowa lub okres, na który został ustanowiony dynamiczny system zakupów:
miesiącach: lub dniach:
lub
data rozpoczęcia: lub zakończenia: 2020-12-31
II.9) Informacje dodatkowe:
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU
III.1.1) Kompetencje lub uprawnienia do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów
Określenie warunków:
Informacje dodatkowe
III.1.2) Sytuacja finansowa lub ekonomiczna
Określenie warunków:
Informacje dodatkowe
III.1.3) Zdolność techniczna lub zawodowa
Określenie warunków:
3. Spełnienie warunków udziału w postępowaniu poprzez udokumentowanie posiadania zdolności technicznych i zawodowych w wykonaniu, tj. zakończeniu w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie:
3.1. minimum 2 prac konserwatorskich dotyczących obiektów budowlanych wpisanych do rejestru zabytków których łączna wartość wynosi 50.000 zł brutto, polegających na konserwacji wątku ceglanego lub materiałów mineralnych,
3.2. minimum 2 robót budowlanych dotyczących obiektów budowlanych wpisanych do rejestru zabytków, w których łączna wartość wynosi 250.000 zł brutto w tym:
3.2.1. robota budowlana obejmująca zakresem wzmocnienie konstrukcyjne historycznych drewnianych elementów konstrukcyjnych w budynku drewnianym lub drewnianej więźby dachowej w budynku wpisanym do rejestru zabytków;
3.2.2. robota budowlana obejmująca zakresem wzmocnienie konstrukcyjne fundamentów w budynku wpisanym do rejestru zabytków;
4. Udokumentowanie dysponowaniem osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, tj:
4.1 KIEROWNIK PRAC KONSERWATORSKICH posiadający:
4.1.1 kwalifikacje i doświadczenie określone w art. 37a ustawy z dnia 23 lipca 2003 r. o Ochronie zabytków i opiece nad zabytkami,
4.1.2 doświadczenie zawodowe w nadzorze lub kierowaniu pracami konserwatorskimi przy 3 obiektach budowlanych wpisanych do rejestru zabytków zdobyte w okresie nie krótszym niż 24 miesiące.
4.2 KIEROWNIK BUDOWY posiadający:
4.2.1 kwalifikacje i doświadczenie określone w art. 37c ustawy z dnia 23 lipca 2003 r. o Ochronie zabytków i opiece nad zabytkami,
4.2.2 przynależność do właściwej Okręgowej Izby Inżynierów Budownictwa,
4.2.3 oraz doświadczenie zawodowe w kierowaniu lub nadzorowaniu robotami budowlanymi przy 3 obiektach budowlanych wpisanych do rejestru zabytków zdobyte w okresie nie krótszym niż 24 miesiące.
Kierownik budowy powinien posiadać uprawnienia budowlane bez ograniczeń zgodnie z ustawą z dnia 07 lipca 1994 r. Prawo budowlane (tj. Dz.U. 2019 poz. 1186.) lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów. Zgodnie z art. 12a ustawy Prawo budowlane samodzielne funkcje techniczne w budownictwie, określone w art. 12 ust. 1 ustawy mogą również wykonywać osoby, których odpowiednie kwalifikacje zawodowe zostały uznane na zasadach określonych w przepisach odrębnych. Regulację odrębną stanowią przepisy ustawy z dnia 22 grudnia 2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (jt. Dz.U. z 2018, poz. 2272). Zamawiający dopuszcza zgodnie z zapisami art. 20a Ustawy z dnia 15.12.2000 r. o samorządach zawodowych architektów oraz inżynierów budownictwa (t.j. Dz.U. z 2019 r. poz. 1117,) uprawnienia do "świadczenia usług transgranicznych". Zamawiający wskazuje, iż obywatel państwa członkowskiego, posiadający kwalifikacje zawodowe architekta, inżyniera budownictwa lub urbanisty, który prowadzi zgodnie z prawem działalność w zakresie tego zawodu w innym niż Rzeczpospolita Polska państwie członkowskim ma prawo do tymczasowego i okazjonalnego wykonywania zawodu na terytorium Rzeczpospolitej Polskiej, bez konieczności uznawania kwalifikacji zawodowych, z zastrzeżeniem wymogów określonych w ust. 2-11 ww. przepisu. W takiej sytuacji, osoby wskazane w powyższym przepisie, nie są obowiązane do przeprowadzenia procedury uznania kwalifikacji zawodowych w trybie przewidzianym w art. 33a wyżej wskazanej ustawy. W celu potwierdzenia spełnienia uznania wykonywania określonej działalności w charakterze "usługi transgranicznej" dana osoba musi posiadać m.in. tymczasowy wpis na listę członków właściwej izby samorządu zawodowego, zgodnie z art. 20a ust. 6 powołanej ustawy.
4.3 KONSERWATOR ZABYTKÓW, który posiada:
4.4.1 kwalifikacje i doświadczenie określone w art. 37a ustawy o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami,
4.4.1 tytuł zawodowy magistra uzyskany po ukończeniu studiów drugiego stopnia lub jednolitych studiów magisterskich w zakresie konserwacji i restauracji dzieł sztuki lub konserwacji zabytków o specjalności dotyczącej konserwacji i restauracji malarstwa lub konserwacji i restauracji elementów i detali architektonicznych lub konserwacji rzeźby.
4.4.1 doświadczenie zawodowe (po ukończeniu właściwych studiów wyższych) w wykonywaniu prac konserwatorskich w 3 obiektach budowlanych wpisanych do rejestru zabytków.
4.4 ARCHEOLOG prowadzący badania archeologiczne w formie nadzoru posiadający :
4.4.1 uprawnienia do prowadzenia badań archeologicznych zgodnie z art. 37e ustawy o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami (Dz.U. z 2018 r., poz. 2067 z późniejszymi zmianami), tj.: badaniami archeologicznymi kieruje osoba, która ukończyła studia drugiego stopnia lub jednolite studia magisterskie, w zakresie archeologii i przez co najmniej 12 miesięcy brała udział w badaniach archeologicznych (doświadczenie zawodowe może być nabyte poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej).
4.4.2 co najmniej 3-letnie doświadczenie zawodowe (rozumiane jako suma przepracowanych miesięcy) liczone od momentu uzyskania uprawnień do prowadzenia badań archeologicznych
4.4.3 co najmniej 12-miesięczne doświadczenie zawodowe (rozumiane jako suma przepracowanych miesięcy) w prowadzeniu nadzoru nad pracami ziemnymi związanymi z wykonywaniem robót budowlanych lub prac konserwatorskich przy obiekcie wpisanym do rejestru zabytków będącym obiektem o konstrukcji ceglanej lub obiektem związanym z funkcjonowaniem założeń obozowych z okresów wojen nowożytnych
4.5 Zespół realizujący roboty budowlane składający się z co najmniej 2 osób z których:
4.5.1 jedna osoba posiada doświadczenie stolarskie przy 3 obiektach budowlanych wpisanych do rejestru zabytków zdobyte w okresie nie krótszym niż 12 miesięcy.;
4.5.2 jedna osoba posiada doświadczenie w prowadzeniu robót ogólnobudowlanych przy 3 obiektach budowalnych wpisanych do rejestru zabytków zdobyte w okresie nie krótszym niż 12 miesięcy.
5. Na potrzeby niniejszej oceny spełnienia warunków udziału w postepowaniu:
5.1 Przez obiekt budowlany wpisany do rejestru zabytków Zamawiający rozumie obiekt budowlany wpisany do rejestru zabytków w rozumieniu Ustawy z dnia 23 lipca 2003 r.
o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami lub analogicznego do rejestru zabytków sposobu ochrony zabytków prowadzonego przez organy ustanowione w tym celu w państwach obcych.
5.2 Przez budynek wpisany do rejestru zabytków Zamawiający rozumie budynek wpisany do rejestru zabytków w rozumieniu Ustawy z dnia 23 lipca 2003 r. o ochronie zabytków
i opiece nad zabytkami lub analogicznego do rejestru zabytków sposobu ochrony zabytków prowadzonego przez organy ustanowione w tym celu w państwach obcych.
6. Jeżeli w dokumentach składanych w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału
w postępowaniu, kwoty będą wyrażane w walucie obcej, kwoty te zostaną przeliczone na PLN wg średniego kursu PLN w stosunku do walut obcych ogłaszanego przez Narodowy Bank Polski (Tabela A kursów średnich walut obcych) w dniu opublikowania ogłoszenia o zamówieniu
w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.
Zamawiający wymaga od wykonawców wskazania w ofercie lub we wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu imion i nazwisk osób wykonujących czynności przy realizacji zamówienia wraz z informacją o kwalifikacjach zawodowych lub doświadczeniu tych osób:
Tak
Informacje dodatkowe:
III.2.1) Podstawy wykluczenia określone w art. 24 ust. 1 ustawy Pzp
III.2.2) Zamawiający przewiduje wykluczenie wykonawcy na podstawie art. 24 ust. 5 ustawy Pzp
Tak
Zamawiający przewiduje następujące fakultatywne podstawy wykluczenia:
Tak (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy Pzp)
Oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu oraz spełnianiu warunków udziału w postępowaniu
Tak
Oświadczenie o spełnianiu kryteriów selekcji
Nie
III.5) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 1 USTAWY PZP
III.5.1) W ZAKRESIE SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU:
Wykaz wykonanych robót budowlanych i usług zgodny ze wzorem zamieszczonym w załączniku nr 2 do SIWZ w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów określających czy te usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego dostawy lub usługi były wykonywane.
Zamawiający nie żąda przedłożenia wykazu osób na potwierdzenie warunku udziału w postępowaniu w zakresie potencjału osobowego.
III.5.2) W ZAKRESIE KRYTERIÓW SELEKCJI:
III.7) INNE DOKUMENTY NIE WYMIENIONE W pkt III.3) - III.6)
Oświadczenie Wykonawcy o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu zgodnie z załącznikiem nr 4 do SIWZ (oświadczenie z art. 25a Pzp). Oświadczenie Wykonawcy o braku podstaw do wykluczenia z postępowania na załączniku nr 5 do SIWZ (oświadczenie z art. 25a Pzp). Wypełniony FORMULARZ OFERTOWY, stanowiący załącznik nr 1 do niniejszej SIWZ. Upoważnienie osób podpisujących ofertę musi bezpośrednio wynikać z dokumentów dołączonych do oferty. Oznacza to, że jeżeli upoważnienie takie nie wynika wprost z dokumentu stwierdzającego status prawny wykonawcy, to do oferty należy dołączyć stosowne pełnomocnictwo w formie oryginału lub kserokopii potwierdzonej notarialnie. Uwaga: w przypadku złożenia oferty w postaci elektronicznej podpisanej kwalifikowanym podpisem elektronicznym, za pośrednictwem środków komunikacji elektronicznej: a) Wykonawca składa oświadczenia, o których mowa powyżej wraz z ofertą za pośrednictwem "Formularza do złożenia, zmiany, wycofania oferty" dostępnego na ePUAP i udostępnionego również na miniPortalu. b) Wykonawca podpisuje oświadczenia, o których mowa powyżej, kwalifikowanym podpisem elektronicznym, wystawionym przez dostawcę kwalifikowanej usługi zaufania, będącego podmiotem świadczącym usługi certyfikacyjne, spełniającym wymogi bezpieczeństwa określone w ustawie z dnia 5 września 2016 r. o usługach zaufania oraz identyfikacji elektronicznej. c) Wykonawca przesyła Zamawiającemu wraz z ofertą (sporządzoną zgodnie z SIWZ) podpisane kwalifikowanym podpisem elektronicznym oświadczenia, o których mowa powyżej na skrytkę elektroniczną ePUAP udostępnioną na miniPortalu. Oferta wykonawcy wraz z oświadczeniem winna dotrzeć do Zamawiającego w terminie składania ofert Obowiązek złożenia oświadczeń, o których mowa powyżej w postaci elektronicznej opatrzonej kwalifikowanym podpisem elektronicznym w sposób określony powyżej dotyczy również oświadczenia składanego na wezwanie w trybie art. 26 ust. 3 PZP W przypadku złożenia oferty w postaci elektronicznej podpisanej kwalifikowanym podpisem elektronicznym, za pośrednictwem środków komunikacji elektronicznej, pełnomocnictwo winno być złożone w postaci elektronicznej wraz z ofertą i opatrzone kwalifikowanym podpisem elektronicznym osoby upoważnionej do reprezentowania wykonawcy lub notariusza (w przypadku zdigitalizowania pełnomocnictwa sporządzonego w formie pisemnej)
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) OPIS
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:
Przetarg nieograniczony
IV.1.2) Zamawiający żąda wniesienia wadium:
Tak
Informacja na temat wadium
1. Każda oferta musi być zabezpieczona wadium w wysokości: 5.000 zł (słownie: pięć tysięcy 00/100 zł ).
2. Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert.
3. Za termin wniesienia wadium w pieniądzu uznaje się datę wpływu środków na rachunek Zamawiającego.
4. Wadium w pieniądzu zostanie skutecznie wniesione, jeżeli przed upływem terminu składania ofert kwota wadium znajdzie się na rachunku bankowym Zamawiającego Państwowe Muzeum Auschwitz-Birkenau.
5. Wadium musi obejmować okres związania ofertą.
6. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach:
6.1 pieniądzu,
6.2 poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym,
6.3 w gwarancjach bankowych,
6.4 w gwarancjach ubezpieczeniowych,
6.5 w poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6 b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dn. 09.11.2000r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (t.j. Dz.U. 2019 poz. 310).
7. Wadium wnoszone w pieniądzu wpłaca się przelewem na rachunek Zamawiającego o nr
Bank Gospodarstwa Krajowego, nr rachunku 53 1130 1150 0012 1268 9790 0006
z dopiskiem:
"wadium -znak postępowania"
8. Wadium wnoszone w formie lub w formach innych niż w pieniądzu, powinno być złożone
w oryginale oraz powinno zawierać przesłanki utraty wadium na rzecz Zamawiającego Państwowe Muzeum Auschwitz-Birkenau wskazane w art. 46 ust 4a) i ust. 5 Pzp. Ponadto,
w przypadku składania przez Wykonawcę wadium w formie gwarancji, gwarancja powinna być co najmniej gwarancją nieodwołalną, bezwarunkową
i płatną na pierwsze żądanie oraz powinna być sporządzona zgodnie z obowiązującym prawem. Wadium takie powinno obejmować cały okres związania ofertą, poczynając od daty składania ofert. Za wypłatę należności w sposób bezwarunkowy nie można uznać gwarancji/poręczenia z postanowieniem uzależniającym wypłatę Zamawiającemu wadium od uprzedniego wezwania Wykonawcy do zapłaty. Wadium wnoszone w formie niepieniężnej należy złożyć bezpośrednio z ofertą. Zaleca się zamieszczenie dokumentu wadialnego
w osobnej kopercie lub koszulce, aby zwrot dokumentu wadialnego nie naruszał integralności oferty wraz z załącznikami.
9. Zamawiający dokona zwrotu wadium zgodnie z warunkami określonymi w art. 46 Pzp.
10. Zamawiający zatrzymuje wadium w wyniku okoliczności, o których mowa w art. 46 ust. 4a i 5 Pzp.
11. Uwaga:W przypadku wadium wniesionego w postaci elektronicznej (oryginał gwarancji podpisany kwalifikowanym podpisem elektronicznym przez wystawcę dokumentu wadialnego zgodnie z reprezentacją) udzielona gwarancja dodatkowo nie może zawierać klauzuli zwalniającej gwaranta od odpowiedzialności wskutek zwrotu dokumentu gwarancji
IV.1.3) Przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:
Nie
Należy podać informacje na temat udzielania zaliczek:
IV.1.4) Wymaga się złożenia ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:
Nie
Dopuszcza się złożenie ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:
Nie
Informacje dodatkowe:
IV.1.5.) Wymaga się złożenia oferty wariantowej:
Nie
Dopuszcza się złożenie oferty wariantowej
Złożenie oferty wariantowej dopuszcza się tylko z jednoczesnym złożeniem oferty zasadniczej:
IV.1.6) Przewidywana liczba wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do udziału w postępowaniu
(przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne)
Liczba wykonawców
Przewidywana minimalna liczba wykonawców
Maksymalna liczba wykonawców
Kryteria selekcji wykonawców:
IV.1.7) Informacje na temat umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów:
Umowa ramowa będzie zawarta:
Czy przewiduje się ograniczenie liczby uczestników umowy ramowej:
Przewidziana maksymalna liczba uczestników umowy ramowej:
Informacje dodatkowe:
Zamówienie obejmuje ustanowienie dynamicznego systemu zakupów:
Adres strony internetowej, na której będą zamieszczone dodatkowe informacje dotyczące dynamicznego systemu zakupów:
Informacje dodatkowe:
W ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów dopuszcza się złożenie ofert w formie katalogów elektronicznych:
Przewiduje się pobranie ze złożonych katalogów elektronicznych informacji potrzebnych do sporządzenia ofert w ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów:
IV.1.8) Aukcja elektroniczna
Przewidziane jest przeprowadzenie aukcji elektronicznej (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem)
Należy podać adres strony internetowej, na której aukcja będzie prowadzona:
Należy wskazać elementy, których wartości będą przedmiotem aukcji elektronicznej:
Przewiduje się ograniczenia co do przedstawionych wartości, wynikające z opisu przedmiotu zamówienia:
Należy podać, które informacje zostaną udostępnione wykonawcom w trakcie aukcji elektronicznej oraz jaki będzie termin ich udostępnienia:
Informacje dotyczące przebiegu aukcji elektronicznej:
Jaki jest przewidziany sposób postępowania w toku aukcji elektronicznej i jakie będą warunki, na jakich wykonawcy będą mogli licytować (minimalne wysokości postąpień):
Informacje dotyczące wykorzystywanego sprzętu elektronicznego, rozwiązań i specyfikacji technicznych w zakresie połączeń:
Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w aukcji elektronicznej:
Informacje o liczbie etapów aukcji elektronicznej i czasie ich trwania:
Czas trwania:
Czy wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną zakwalifikowani do następnego etapu:
Warunki zamknięcia aukcji elektronicznej:
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert:
IV.2.2) Kryteria
Kryteria | Znaczenie |
cena | 60,00 |
dodatkowe doświadczenie osób wykonujących zamówienie | 40,00 |
IV.2.3) Zastosowanie procedury, o której mowa w art. 24aa ust. 1 ustawy Pzp (przetarg nieograniczony)
Tak
IV.3) Negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne
IV.3.1) Informacje na temat negocjacji z ogłoszeniem
Minimalne wymagania, które muszą spełniać wszystkie oferty:
Przewidziane jest zastrzeżenie prawa do udzielenia zamówienia na podstawie ofert wstępnych bez przeprowadzenia negocjacji
Przewidziany jest podział negocjacji na etapy w celu ograniczenia liczby ofert:
Należy podać informacje na temat etapów negocjacji (w tym liczbę etapów):
Informacje dodatkowe
IV.3.2) Informacje na temat dialogu konkurencyjnego
Opis potrzeb i wymagań zamawiającego lub informacja o sposobie uzyskania tego opisu:
Informacja o wysokości nagród dla wykonawców, którzy podczas dialogu konkurencyjnego przedstawili rozwiązania stanowiące podstawę do składania ofert, jeżeli zamawiający przewiduje nagrody:
Wstępny harmonogram postępowania:
Podział dialogu na etapy w celu ograniczenia liczby rozwiązań:
Należy podać informacje na temat etapów dialogu:
Informacje dodatkowe:
IV.3.3) Informacje na temat partnerstwa innowacyjnego
Elementy opisu przedmiotu zamówienia definiujące minimalne wymagania, którym muszą odpowiadać wszystkie oferty:
Podział negocjacji na etapy w celu ograniczeniu liczby ofert podlegających negocjacjom poprzez zastosowanie kryteriów oceny ofert wskazanych w specyfikacji istotnych warunków zamówienia:
Informacje dodatkowe:
IV.4) Licytacja elektroniczna
Adres strony internetowej, na której będzie prowadzona licytacja elektroniczna:
Adres strony internetowej, na której jest dostępny opis przedmiotu zamówienia w licytacji elektronicznej:
Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w licytacji elektronicznej, w tym wymagania techniczne urządzeń informatycznych:
Sposób postępowania w toku licytacji elektronicznej, w tym określenie minimalnych wysokości postąpień:
Informacje o liczbie etapów licytacji elektronicznej i czasie ich trwania:
Czas trwania:
Wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną zakwalifikowani do następnego etapu:
Data: godzina:
Termin otwarcia licytacji elektronicznej:
Termin i warunki zamknięcia licytacji elektronicznej:
Istotne dla stron postanowienia, które zostaną wprowadzone do treści zawieranej umowy w sprawie zamówienia publicznego, albo ogólne warunki umowy, albo wzór umowy:
Wymagania dotyczące zabezpieczenia należytego wykonania umowy:
Informacje dodatkowe:
IV.5) ZMIANA UMOWY
Przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: Tak
Należy wskazać zakres, charakter zmian oraz warunki wprowadzenia zmian:
1. Zamawiający przewiduje możliwość dokonania zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty najkorzystniejszej, czyli na podstawie przesłanki, o której mowa w art. 144 ust. 1 pkt 1 Prawa zamówień publicznych, w następujących okolicznościach: a) w przypadku konieczności przedłużenia terminu umownego z powodu: 1) podpisania aneksu do umowy na podstawie przesłanki, o której mowa w art. 144 ust. 1 punkt 2 Prawa zamówień publicznych lub udzielenia zamówień na podstawie artykułu 67 ustęp 1 punkt 6 Prawa zamówień publicznych , jeżeli ich wykonywanie będzie miało wpływ na realizację zakresu zamówienia podstawowego, 2) działania siły wyższej, tj. wyjątkowego i nagłego zdarzenia lub okoliczności, którego nie można było wcześniej przewidzieć, 3) jeżeli przyczyny, z powodu których będzie zagrożone dotrzymanie terminu wykonania przedmiotu umowy będą następstwem okoliczności, za które odpowiedzialność ponosi Zamawiający, w szczególności będą następstwem nieterminowego przekazania terenu budowy, konieczności zmian dokumentacji w zakresie, w jakim ww. okoliczności miały lub będą mogły mieć wpływ na dotrzymanie terminu zakończenia realizacji przedmiotu umowy, 4) ujawnienia się w trakcie realizacji przedmiotu zamówienia nieznanych wcześniej przeszkód wstrzymujących dalszą realizację przedmiotu zamówienia, 5) konieczności wykonania dokumentacji zamiennej, uzyskania decyzji administracyjnych 6) konieczności wykonania prac i robót dodatkowych, których nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy związanych z potrzebą usunięcia skutków błędów projektowych - w takim przypadku termin wykonania przedmiotu umowy może zostać przedłużony o okres niezbędny na usunięcie błędu w projekcie przez projektanta, 7) konieczności przerw w wyniku delegacji rządowych i uroczystości na terenie Muzeum, 8) w przypadku wystąpienia niekorzystnych warunków atmosferycznych uniemożliwiających wykonywanie przedmiotu umowy zgodnie z technologią prowadzenia prac konserwatorskich i robót budowlanych. 9) gdy wystąpią opóźnienia w wydawaniu decyzji, zezwoleń, uzgodnień, itp., do wydania których właściwe organy są zobowiązane na mocy przepisów prawa, jeżeli opóźnienie przekroczy okres, przewidziany w przepisach prawa, w którym ww. decyzje powinny zostać wydane oraz nie są następstwem okoliczności, za które Wykonawca ponosi odpowiedzialność, 10) W przypadku konieczności przeprowadzenia dodatkowych badań archeologicznych - w takim przypadku termin wykonania Przedmiotu umowy może zostać przedłużony o okres, w jakim z powyższego powodu roboty budowlane musiały być wstrzymane. b) W przypadku konieczności zmiany osób wskazanych w §7 ust. 10, 2. W przypadku żądania przedłużenia terminu umownego przez Wykonawcę lub zmiany osób określonych w ust. 1 pkt b, zostanie przeprowadzona następująca procedura: a) Wykonawca prześle Zamawiającemu projekt zmian do umowy (aneks). W przypadku żądania przedłużenia terminu, Wykonawca zobowiązany jest złożyć projekt aneksu w terminie co najmniej 14 dni przed datą upływu terminu zakończenia umowy wraz z pisemnym uzasadnieniem. b) W przypadku zmiany osób, o których mowa w ust.1 pkt b), Wykonawca przedłoży przed rozpoczęciem wykonywania czynności przez te osoby dokumenty, z których będzie jednoznacznie wynikało, że nowe osoby posiadają kwalifikacje i doświadczenie nie grosze niż określone w SIWZ dla osób, o których mowa w §7 ust.10, 3. Wykonawca jest uprawniony do żądania zmiany umowy w zakresie materiałów, parametrów technicznych, technologii wykonania robót budowlanych i prac konserwatorskich, sposobu i zakresu wykonania przedmiotu umowy w następujących sytuacjach: a) wystąpienia warunków geologicznych, geotechnicznych lub hydrologicznych odbiegających w sposób istotny od przyjętych w dokumentacji, rozpoznania terenu w zakresie znalezisk archeologicznych, występowania niewybuchów lub niewypałów, które mogą skutkować w świetle dotychczasowych założeń niewykonaniem lub nienależytym wykonaniem przedmiotu umowy; b) wystąpienia warunków terenu budowy odbiegających w sposób istotny od przyjętych w dokumentacji, w szczególności napotkania niezinwentaryzowanych lub błędnie zinwentaryzowanych sieci, instalacji lub innych obiektów budowlanych; c) wystąpienia niebezpieczeństwa kolizji z planowanymi lub równolegle prowadzonymi przez inne podmioty inwestycjami w zakresie, niezbędnym do uniknięcia lub usunięcia tych kolizji. 4. Przewiduje się możliwość rezygnacji z wykonywania części (elementów) przedmiotu umowy przewidzianych w dokumentacji technicznej w sytuacji, gdy Zamawiający uzna, że ich wykonanie nie leży w interesie Zamawiającego, w szczególności ze względów na ochronę zabytków lub wykonanie tych części nie będzie możliwe z przyczyn niezależnych od stron umowy. Rezygnację z wykonywania tych części należy rozumieć jako odstąpienie przez Zamawiającego od części przedmiotu umowy. Wykonawca oświadcza, że wyraża zgodę na odstąpienie od części umowy w takiej sytuacji. Roboty lub prace nie wykonane w wyniku odstąpienia od części przedmiotu zamówienia będą rozliczane zgodnie z zasadami określonymi w §4 ust. 12. 4.1 Zamawiający przewiduje możliwość wystąpienia w trakcie realizacji umowy konieczności wykonania robót zamiennych w stosunku do przewidzianych dokumentacją w sytuacji, gdy wykonanie tych robót będzie niezbędne do prawidłowego wykonania przedmiotu umowy, w szczególności będzie to wynikać z potrzeby zapewnienia ochrony substancji zabytkowej, podniesienia jakości urządzeń, materiałów, usług wynikającej z postępu technologicznego, skróceniu terminu realizacji przedmiotu umowy. Zamiany, o których mowa w niniejszym ustępie nie spowodują zmiany wynagrodzenia Wykonawcy. Przez "roboty zamienne" należy rozumieć roboty będące następstwem (wynikiem) "rozwiązań zamiennych", o których mowa w Prawie budowlanym. "Roboty zamienne" to wykonanie elementu zaprojektowanego (występującego) w dokumentacji projektowej, ale w sposób odmienny niż to pierwotnie opisano w dokumentacji projektowej, czyli na podstawie "rozwiązania zamiennego" (przeprojektowania) opracowanego przez autora dokumentacji projektowej w ramach nadzoru autorskiego. 4.2 Wprowadzenie robót zamiennych jest możliwe jeśli: a) pojawiły się na rynku materiały lub urządzenia nowszej generacji pozwalające na zaoszczędzenie kosztów eksploatacji wykonanego przedmiotu umowy; b) stały się konieczne na skutek wad dokumentacji projektowej, czyli jej niezgodności z zasadami wiedzy lub stanem placu budowy spowodowanym przede wszystkim odmiennymi warunkami gruntowymi. 4.3 Zamawiający dopuszcza wprowadzenie zamiany produktów podanych w ofercie przetargowej Wykonawcy lub podanych jako przykładowe w dokumentacji projektowej tylko w sytuacji niedostępności na rynku zarówno produktu zaoferowanego w ofercie Wykonawcy jak również produktu podanego jako przykładowy w dokumentacji projektowej. Taki fakt Wykonawca zobowiązany jest udowodnić, a nadzór inwestorski i nadzór autorski potwierdzić to na piśmie. Zamawiający zobowiązuje się dokonać zatwierdzenia zamiany takiego produktu bez zbędnej zwłoki. 5. Zamawiający dopuszcza możliwość zmiany umowy w zakresie zakresu Przedmiotu umowy (ilości prac do wykonania) w przypadku, gdy w wyniku decyzji Małopolskiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków, konieczne będzie zwiększenie prac niezbędnych do zrealizowania prac objętych Przedmiotem umowy w stosunku do zakresu prac ujawnionych w umowie. W takim przypadku Wykonawca wykona, na zasadach określonych w umowie, na rzecz Zamawiającego, ten zwiększony zakres prac pod warunkiem zawartego przez strony aneksu do umowy, za dodatkowym wynagrodzeniem, które zostanie obliczone według zasad określonych w §4 ust. 1 pkt 1.2 i 1.3 oraz stawek wskazanych w ofercie za przeprowadzenie dodatkowych badań archeologicznych 1 m3 powierzchni czynnej wykopu wraz z wykonaniem wymaganej dokumentacji. W razie wątpliwości, przyjmuje się, że nie stanowią zmiany Umowy następujące zmiany: a) danych związanych z obsługą administracyjno-organizacyjną umowy, b) danych teleadresowych, c) danych rejestrowych, d) będące następstwem sukcesji uniwersalnej po jednej ze stron umowy. e) harmonogramu rzeczowo-finansowego f) listy stosowanych preparatów do konserwacji.
IV.6) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.6.1) Sposób udostępniania informacji o charakterze poufnym (jeżeli dotyczy):
Środki służące ochronie informacji o charakterze poufnym
IV.6.2) Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu:
Data: 2020-06-15, godzina: 12:00,
Skrócenie terminu składania wniosków, ze względu na pilną potrzebę udzielenia zamówienia (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem):
Wskazać powody:
Język lub języki, w jakich mogą być sporządzane oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu
>
IV.6.3) Termin związania ofertą: do: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)
IV.6.4) Przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków, które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: Nie
IV.6.5) Informacje dodatkowe:
ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH
INNE PRZETARGI Z OŚWIĘCIMIA
- Sukcesywna dostawa książek drukowanych dla Państwowego Muzeum Auschwitz-Birkenau w Oświęcimiu
- "Przebudowa mostu w ciągu DP nr 1899K ul. Lipowa w m. Piotrowice, gm. Przeciszów"
- Przebudowa ul. 3 Maja
- BUDOWA PAWILONU HANDLOWEGO W SYSTEMIE ZAPROJEKTUJ I WYBUDUJ
- Opracowania geodezyjne (8 części)
- "Modernizacja dróg w miejscowości Broszkowice w gminie Oświęcim" zadanie współfinansowane z Rządowego Funduszu Polski Ład - Program Inwestycji Strategicznych
więcej: przetargi w Oświęcimiu »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Konserwacja i restauracja kamiennych schodów wraz z detalem kamiennym prowadzących do budynku Teatru Modrzejewskiej
- Konserwacja muzealiów ze zbiorów Muzeum Mazowieckiego w Płocku
- "Cmentarz Ewangelicki z okresu I Wojny Światowej: prace konserwatorskie i budowlane"
- "PRACE KONSERWATORSKIE NA ELEWACJI WRAZ Z WYMIANĄ NIEZBĘDNEJ STOLARKI OKIENNEJ BUDYNKU SZKOŁY PODSTAWOWEJ, MIESZCZĄCEJ SIĘ W ZABYTKOWYM PAŁACU W STUCHOWIE" W FORMULE ZAPROJEKTUJ I WYBUDUJ
- Wykonanie prac konserwatorskich ołtarza głównego w Kościele Parafialnym p.w. WNMP w Lotyniu.
- Remont zabytkowego cmentarza z okresu I Wojny Światowej w Pęcicach II
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.