eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Miko³ajki › Og³oszenie o zmianie og³oszenia 764006-N-2020

Zobacz tre¶æ przetargu, którego dotyczy to sprostowanie



Og³oszenie z dnia 2020-12-14

Og³oszenie nr 540543402-N-2020 z dnia 2020-12-14 r.
Miko³ajki:
OG£OSZENIE O ZMIANIE OG£OSZENIA
Og³oszenie dotyczy: Og³oszenia o zamówieniu

INFORMACJE O ZMIENIANYM OG£OSZENIU

Numer: 764006-N-2020
Data: 2020-12-08

SEKCJA I: ZAMAWIAJ¡CY

Stowarzyszenie Wielkie Jeziora Mazurskie 2020, krajowy numer identyfikacyjny 36122298500000, Kolejowa 6, 11-730 Miko³ajki, woj. warmiñsko-mazurskie, pañstwo Polska

telefon: 608411847
e-mail: pk.czacharowski@gmail.com
www: www.mazurytobiznes.pl

adres profilu nabywcy: https://swjm2020.ezamawiajacy.pl/servlet/HomeServlet

SEKCJA II: ZMIANY W OG£OSZENIU

II.1) Tekst, który nale¿y zmieniæ
Miejsce, w którym znajduje siê zmieniany tekst:
Numer sekcji: II
Punkt: 4

W og³oszeniu jest:
1) Przedmiotem zamówienia jest pe³nienie nadzoru autorskiego dla inwestycji pn. „Budowa Mazurskiej Pêtli Rowerowej” 2) Nadzór autorski sprawowany bêdzie nad robotami budowlanymi oraz oznakowaniem w ramach inwestycji polegaj±cej na budowie ¶cie¿ek rowerowych na terenie powiatów wêgorzewskiego, gi¿yckiego, piskiego i mr±gowskiego. Roboty budowlane podzielone zosta³y na nastêpuj±ce zakresy: budowa miejsc obs³ugi rowerzystów (MOR) i wie¿ widokowych (WW), budowa wydzielonych ¶cie¿ek rowerowych z nawierzchni twardych (WS), remont dróg szutrowych (RS), oznakowanie szlaku (SOR) na istniej±cych drogach gminnych powiatowych i le¶nych. Roboty budowlane realizowane s± w podziale na czê¶ci (poszczególne zakresy robót, w granicach administracyjnych gmin i powiatów bêd±cych Partnerami Projektu) W ramach powy¿szej inwestycji planowane jest zawarcie ³±cznie ok.43 kontraktów na roboty budowlane, w tym na dzieñ wszczêcia przedmiotowego postêpowania zawartych jest 5 ( Miasto Gi¿ycko (MOR i WW); Gmina Pisz WS, Gmina Mi³ki (RS);Gmina Ruciane – Nida (RS zakoñczone), Gmina Miko³ajki (RS). Do koñca roku 2020 planowane jest zawarcie umów dla kolejnych 5 zadañ inwestycyjnych. 3) Zakres robót obejmuje: a) wybudowanie trasy rowerowej (WS i RS) o d³ugo¶ci ok. 48km, b) utworzenie szlaku turystycznego o d³ugo¶ci ok. 294 km, c) jednolite oznakowanie szlaku, ustawienie tablic informacyjnych o d³ugo¶ci ok. 246km; d) wybudowanie Miejsc Obs³ugi Rowerzystów (MOR) w sk³ad których bêd± wchodzi³y m.in. zadaszone wiaty wypoczynkowo-rekreacyjne z sanitariatami dla podró¿nych oraz ³awkami i stolikami wewn±trz, zadaszone miejsca na stojaki rowerowe, ³awki ze stolikami na odkrytym powietrzu, elementy dodatkowe typu: kosze na ¶mieci, elementy oznakowania i informacyjne, nawierzchnie utwardzone parkingu dla rowerzystów, itp. e) wyznaczenie i wybudowanie punktów widokowych zadaszonych, o konstrukcji szkieletowej wraz z niezbêdn± infrastruktur±, 4) Ogólny zakres obowi±zków wykonawcy w trakcie budowy: a) Wykonawca zapewni pe³nienie nadzoru autorskiego przez uprawnionych projektantów we wszystkich bran¿ach, zgodnie z wymogami prawa budowlanego, b) Nadzór autorski bêdzie pe³niony do zakoñczenia i odbioru robót budowlanych oraz uzyskania ostatecznego pozwolenia na u¿ytkowanie lub innego równowa¿nego dokumentu, na wezwanie Zamawiaj±cego lub inspektorów nadzoru (IN), przy czym wezwanie IN powinno byæ przekazane pisemnie albo za pomoc± e-maila. Powiadomienie powinno nast±piæ z co najmniej trzydniowym wyprzedzeniem, a w sytuacji pilnej z jednodniowym. c) Wykonawca zobowi±zuje siê do wykonania swoich obowi±zków z nale¿yt± staranno¶ci± zgodnie z obowi±zuj±cymi przepisami, z zasadami wiedzy technicznej oraz na ustalonych w umowie warunkach, a tak¿e zgodnie z zaleceniami Zamawiaj±cego i In¿ynierów Nadzoru. d) Nadzór autorski, pe³niony bêdzie zgodnie z art. 12 ust. 1 pkt 1, art. 20 ust. 1 pkt 4 ustawy z dnia 7 lipca 1994r. Prawo budowlane (tj. Dz. U. z 2020 r. poz. 1333), zwanej dalej Pra. Bud. oraz bêdzie obejmowa³ w szczególno¶ci:  czuwanie nad zgodno¶ci± realizacji inwestycji z dokumentacj± projektow± w zakresie rozwi±zañ u¿ytkowych, technicznych i materia³owych  pobyt na budowie na wezwanie Zamawiaj±cego lub Inspektora Nadzoru. Minimalna ilo¶æ pobytów osób pe³ni±cych nadzór autorski zosta³a okre¶lona w Za³±czniku nr 6 do SIWZ. Nie wyklucza siê mniejszej lub wiêkszej ilo¶ci pobytów.  wyja¶nianie w±tpliwo¶ci dotycz±cych projektu i zawartych w nim rozwi±zañ zg³oszonych przez Zamawiaj±cego, Inspektora Nadzoru lub Wykonawcê robót budowlanych,  uzgadnianie z Zamawiaj±cym, Inspektorem Nadzoru i Wykonawc± inwestycji mo¿liwo¶ci wprowadzenia zmian materia³owych, innych rozwi±zañ technicznych i u¿ytkowych w stosunku do przewidzianych w dokumentacji projektowej,  udzia³ na wezwanie Zamawiaj±cego w radach budowy;  uzgadnianie z Zamawiaj±cym, Inspektorem Nadzoru i Wykonawc± robót budowlanych mo¿liwo¶ci wprowadzenia rozwi±zañ zamiennych w stosunku do przewidzianych w dokumentacji projektowej w zakresie materia³ów, urz±dzeñ, konstrukcji, rozwi±zañ technicznych, technologicznych i u¿ytkowych, jednak o jako¶ci i standardzie nie ni¿szych ni¿ przewidziano w dokumentacji projektowej.  opiniowanie przedstawionych przez Wykonawcê robót budowlanych, Zamawiaj±cego lub Inspektora Nadzoru propozycji rozwi±zañ zamiennych lub ich przedstawianie w przypadku niemo¿no¶ci zastosowania rozwi±zañ wystêpuj±cych w dokumentacji projektowej;  wprowadzanie rozwi±zañ zamiennych oraz ich kwalifikacja wprowadzanych rozwi±zañ zamiennych w ¶wietle Prawa Budowlanego W przypadku konieczno¶ci opracowania dokumentacji wymagaj±cej zmiany pozwolenia na budowê lub zg³oszenia, Wykonawca bêdzie uczestniczy³ w postêpowaniu administracyjnym, w tym w szczególno¶ci zwi±zanym z ze zmian± pozwolenia na budowê, zg³oszenia lub decyzji o zezwoleniu na realizacjê inwestycji drogowej (ZRID). Wykonawca zobowi±zuje siê do wykonywania zamiennych dokumentacji, na wniosek Inspektora Nadzoru, w terminie 5 dni roboczych od dnia jej przekazania. Zamawiaj±cy lub Inspektora Nadzoru w zale¿no¶ci od skomplikowania projektu mo¿e skróciæ lub wyd³u¿yæ termin.  Wykonawca zobowi±zany jest nieodp³atnie do korekty istotnych lub nieistotnych b³êdów projektowych bez prawa do dodatkowego wynagrodzenia z tego tytu³u. 5) W ramach niniejszego zamówienia Wykonawca dodatkowo dokona: a) aktualizacji SOR. Wykonawca uzyska ponowne zatwierdzenia dla SOR-ów – do 15.02.2021r.; b) aktualizacji zestawieñ zieleni przeznaczonej do usuniêcia/wycinki wg stanu bie¿±cego oraz przygotuje niezbêdne wnioski o zgodê na dokonanie wycinek – w terminie 3 tygodni od daty podpisania umów c) aktualizacji wykonanych planów nasadzeñ pod k±tem zaproponowanych gatunków z uwzglêdnieniem wykorzystania gatunków lokalnych . d) aktualizacji kosztorysów inwestorskich (na bie¿±co w miarê rozpoczynania postêpowañ przetargowych); 6) Wykonawca bêdzie wspiera³ Zamawiaj±cego merytorycznie – w zakresie interpretacji rozwi±zañ zawartych w dokumentacji projektowej w prowadzonych procedurach przetargowych na wybór wykonawców robót budowlanych.

W og³oszeniu powinno byæ:
1) Przedmiotem zamówienia jest pe³nienie nadzoru autorskiego dla inwestycji pn. „Budowa Mazurskiej Pêtli Rowerowej”
2) Nadzór autorski sprawowany bêdzie nad robotami budowlanymi oraz oznakowaniem w ramach inwestycji polegaj±cej na budowie ¶cie¿ek rowerowych na terenie powiatów wêgorzewskiego, gi¿yckiego, piskiego i mr±gowskiego. Roboty budowlane podzielone zosta³y na nastêpuj±ce zakresy: budowa miejsc obs³ugi rowerzystów (MOR) i wie¿ widokowych (WW), budowa wydzielonych ¶cie¿ek rowerowych z nawierzchni twardych (WS), remont dróg szutrowych (RS), oznakowanie szlaku (SOR) na istniej±cych drogach gminnych powiatowych i le¶nych. Roboty budowlane realizowane s± w podziale na czê¶ci (poszczególne zakresy robót, w granicach administracyjnych gmin i powiatów bêd±cych Partnerami Projektu) W ramach powy¿szej inwestycji planowane jest zawarcie ³±cznie ok.43 kontraktów na roboty budowlane, w tym na dzieñ wszczêcia przedmiotowego postêpowania zawartych jest 5 ( Miasto Gi¿ycko (MOR i WW); Gmina Pisz WS, Gmina Mi³ki (RS);Gmina Ruciane – Nida (RS zakoñczone), Gmina Miko³ajki (RS). Do koñca roku 2020 planowane jest zawarcie umów dla kolejnych 5 zadañ inwestycyjnych.
3) Zakres robót obejmuje:
a) wybudowanie trasy rowerowej (WS i RS) o d³ugo¶ci ok. 48km,
b) utworzenie szlaku turystycznego o d³ugo¶ci ok. 294 km,
c) jednolite oznakowanie szlaku, ustawienie tablic informacyjnych o d³ugo¶ci ok. 246km;
d) wybudowanie Miejsc Obs³ugi Rowerzystów (MOR) w sk³ad których bêd± wchodzi³y m.in. zadaszone wiaty wypoczynkowo-rekreacyjne z sanitariatami dla podró¿nych oraz ³awkami i stolikami wewn±trz, zadaszone miejsca na stojaki rowerowe, ³awki ze stolikami na odkrytym powietrzu, elementy dodatkowe typu: kosze na ¶mieci, elementy oznakowania i informacyjne, nawierzchnie utwardzone parkingu dla rowerzystów, itp.
e) wyznaczenie i wybudowanie punktów widokowych zadaszonych, o konstrukcji szkieletowej wraz z niezbêdn± infrastruktur±,

4) Ogólny zakres obowi±zków wykonawcy w trakcie budowy:
a) Wykonawca zapewni pe³nienie nadzoru autorskiego przez uprawnionych projektantów we wszystkich bran¿ach, zgodnie z wymogami prawa budowlanego,
b) Nadzór autorski bêdzie pe³niony do zakoñczenia i odbioru robót budowlanych oraz uzyskania ostatecznego pozwolenia na u¿ytkowanie lub innego równowa¿nego dokumentu, na wezwanie Zamawiaj±cego lub inspektorów nadzoru (IN), przy czym wezwanie IN powinno byæ przekazane pisemnie albo za pomoc± e-maila. Powiadomienie powinno nast±piæ z co najmniej trzydniowym wyprzedzeniem, a w sytuacji pilnej z jednodniowym.
c) Wykonawca zobowi±zuje siê do wykonania swoich obowi±zków z nale¿yt± staranno¶ci± zgodnie z obowi±zuj±cymi przepisami, z zasadami wiedzy technicznej oraz na ustalonych w umowie warunkach, a tak¿e zgodnie z zaleceniami Zamawiaj±cego i In¿ynierów Nadzoru.
d) Nadzór autorski, pe³niony bêdzie zgodnie z art. 12 ust. 1 pkt 1, art. 20 ust. 1 pkt 4 ustawy z dnia 7 lipca 1994r. Prawo budowlane (tj. Dz. U. z 2020 r. poz. 1333), zwanej dalej Pra. Bud. oraz bêdzie obejmowa³ w szczególno¶ci:
 czuwanie nad zgodno¶ci± realizacji inwestycji z dokumentacj± projektow± w zakresie rozwi±zañ u¿ytkowych, technicznych i materia³owych
 pobyt na budowie na wezwanie Zamawiaj±cego lub Inspektora Nadzoru. Minimalna ilo¶æ pobytów osób pe³ni±cych nadzór autorski zosta³a okre¶lona w Za³±czniku nr 6 do SIWZ. Nie wyklucza siê mniejszej lub wiêkszej ilo¶ci pobytów.
 wyja¶nianie w±tpliwo¶ci dotycz±cych projektu i zawartych w nim rozwi±zañ zg³oszonych przez Zamawiaj±cego, Inspektora Nadzoru lub Wykonawcê robót budowlanych,
 uzgadnianie z Zamawiaj±cym, Inspektorem Nadzoru i Wykonawc± inwestycji mo¿liwo¶ci wprowadzenia zmian materia³owych, innych rozwi±zañ technicznych i u¿ytkowych w stosunku do przewidzianych w dokumentacji projektowej,
 udzia³ na wezwanie Zamawiaj±cego w radach budowy;
 uzgadnianie z Zamawiaj±cym, Inspektorem Nadzoru i Wykonawc± robót budowlanych mo¿liwo¶ci wprowadzenia rozwi±zañ zamiennych w stosunku do przewidzianych w dokumentacji projektowej w zakresie materia³ów, urz±dzeñ, konstrukcji, rozwi±zañ technicznych, technologicznych i u¿ytkowych, jednak o jako¶ci i standardzie nie ni¿szych ni¿ przewidziano w dokumentacji projektowej.
 opiniowanie przedstawionych przez Wykonawcê robót budowlanych, Zamawiaj±cego lub Inspektora Nadzoru propozycji rozwi±zañ zamiennych lub ich przedstawianie w przypadku niemo¿no¶ci zastosowania rozwi±zañ wystêpuj±cych w dokumentacji projektowej;
 wprowadzanie rozwi±zañ zamiennych oraz ich kwalifikacja wprowadzanych rozwi±zañ zamiennych w ¶wietle Prawa Budowlanego W przypadku konieczno¶ci opracowania dokumentacji wymagaj±cej zmiany pozwolenia na budowê lub zg³oszenia, Wykonawca bêdzie uczestniczy³ w postêpowaniu administracyjnym, w tym w szczególno¶ci zwi±zanym z ze zmian± pozwolenia na budowê, zg³oszenia lub decyzji o zezwoleniu na realizacjê inwestycji drogowej (ZRID). Wykonawca zobowi±zuje siê do wykonywania zamiennych dokumentacji, na wniosek Inspektora Nadzoru, w terminie 5 dni roboczych od dnia jej przekazania. Zamawiaj±cy lub Inspektora Nadzoru w zale¿no¶ci od skomplikowania projektu mo¿e skróciæ lub wyd³u¿yæ termin.
 Wykonawca zobowi±zany jest nieodp³atnie do korekty istotnych lub nieistotnych b³êdów projektowych bez prawa do dodatkowego wynagrodzenia z tego tytu³u.
5) W ramach niniejszego zamówienia Wykonawca dodatkowo dokona:
a) aktualizacji SOR. Wykonawca uzyska ponowne zatwierdzenia dla SOR-ów – do 15.02.2021r.;
b) aktualizacji zestawieñ zieleni przeznaczonej do usuniêcia/wycinki wg stanu bie¿±cego oraz przygotuje niezbêdne wnioski o zgodê na dokonanie wycinek – w terminie 3 tygodni od daty podpisania umowy
c) aktualizacji wykonanych planów nasadzeñ pod k±tem zaproponowanych gatunków z uwzglêdnieniem wykorzystania gatunków lokalnych .
d) aktualizacji kosztorysów inwestorskich (na bie¿±co, w miarê rozpoczynania postêpowañ przetargowych na realizacjê poszczególnych czê¶ci robót budowlanych).

6) Wykonawca bêdzie wspiera³ Zamawiaj±cego merytorycznie – w zakresie interpretacji rozwi±zañ zawartych w dokumentacji projektowej w prowadzonych procedurach przetargowych na wybór wykonawców robót budowlanych.


Miejsce, w którym znajduje siê zmieniany tekst:
Numer sekcji: II
Punkt: 9

W og³oszeniu jest:
Termin realizacji zamówienia: od podpisania umowy do dnia uzyskania ostatecznego pozwolenia na u¿ytkowanie, co wed³ug szacunków Zamawiaj±cego powinno nast±piæ w terminie do 30.06.2023r

W og³oszeniu powinno byæ:
Termin realizacji zamówienia: od podpisania umowy do dnia uzyskania ostatecznego pozwolenia na u¿ytkowanie lub innego równowa¿nego dokumentu, a w przypadku, gdy uzyskanie pozwolenia na u¿ytkowanie nie jest wymagane – bezskuteczny up³yw terminu na zg³oszenie przez w³a¶ciwy organ nadzoru budowlanego sprzeciwu po zawiadomieniu organu nadzoru budowlanego o zakoñczeniu budowy, co wed³ug szacunków Zamawiaj±cego powinno nast±piæ w terminie do 30.06.2023r. Termin realizacji zamówienia koñczy siê z chwil± uzyskania ostatecznego pozwolenia na u¿ytkowanie lub równowa¿nego dokumentu, dla wszystkich odcinków sk³adaj±cych siê na inwestycjê pn. „Budowa Mazurskiej Pêtli Rowerowej”, a w przypadku, gdy uzyskanie pozwolenia na u¿ytkowanie nie jest wymagane – z chwil± up³ywu terminu na zg³oszenie sprzeciwu dla wszystkich odcinków sk³adaj±cych siê na tê inwestycjê.

Miejsce, w którym znajduje siê zmieniany tekst:
Numer sekcji: IV
Punkt: 5

W og³oszeniu jest:
Zamawiaj±cy przewiduje mo¿liwo¶æ zmiany umowy: a) w zakresie zmiany terminu wykonania w przypadku konieczno¶ci wykonania dodatkowych badañ i ekspertyz o czas niezbêdny do ich wykonania; b) w zakresie zmiany terminu, sposobu realizacji umowy, wysoko¶ci wynagrodzenia w przypadku zmiany obowi±zuj±cych przepisów prawnych zwi±zanych z realizacj± przedmiotu zamówienia; c) w zakresie zmiany terminu na skutek dzia³añ osób trzecich lub organów w³adzy publicznej, które spowoduj± przerwanie lub czasowe zawieszenie realizacji zamówienia; d) w zakresie zmiany terminu realizacji umowy w przypadku zmiany dokumentacji technicznej o czas niezbêdny dla dostosowania siê wykonawcy do zmiany; e) w zakresie zmiany terminu w przypadku wyst±pienia okoliczno¶ci, których ¿adna ze stron nie mog³a przewidzieæ pomimo zachowania nale¿ytej staranno¶ci (np. wyniki ewentualnych wykopalisk archeologicznych); f) w zakresie zmiany terminu w przypadku wyst±pienia niekorzystnych warunków atmosferycznych uniemo¿liwiaj±cych prawid³owe wykonanie robót budowalnych na inwestycji, w tym prowadzenie robót z zachowaniem wymogów technologicznych (np. zgodnie z wymaganiami producentów materia³ów, technologii wykonania) lub BHP. g) w zakresie zmiany terminu w zwi±zku z przesuniêciem terminu realizacji inwestycji, okre¶lonego w umowie z wykonawc± robót budowlanych; h) w zakresie zmiany terminu w zwi±zku z wstrzymania robót budowlanych, a tym samym realizacji us³ugi; i) w zakresie zmiany terminu w przypadku przesuniêcia terminu zawarcia umowy z wykonawc± robót budowlanych. j) w zakresie zmiany terminu realizacji umowy w przypadku dzia³ania si³y wy¿szej (np. klêski ¿ywio³owe, strajki), maj±cej bezpo¶redni wp³yw na terminowo¶æ robót budowlanych. k) w zakresie zmiany terminu realizacji umowy w przypadku ograniczenie zakresu robót wynikaj±cego z wprowadzenia zmian istotnych lub nieistotnych w rozumieniu Prawa budowlanego w dokumentacji projektowej, które wynik³y w trakcie realizacji robót i by³y konieczne w celu prawid³owej realizacji inwestycji, l) w zakresie zmiany osób wskazanych do realizacji przedmiotu umowy. Zmiana którejkolwiek osób w trakcie realizacji przedmiotu zamówienia, musi byæ uzasadniona przez Wykonawcê na pi¶mie i wymaga pisemnego zaakceptowania przez Zamawiaj±cego. Zamawiaj±cy zaakceptuje tak± zmianê w terminie 7 dni od daty przed³o¿enia propozycji i wy³±cznie wtedy, gdy kwalifikacje i do¶wiadczenie wskazanych osób bêd± takie same lub wy¿sze od kwalifikacji i do¶wiadczenia osób wymaganego postanowieniami specyfikacji istotnych warunków zamówienia. m) w zakresie zmiany zapisów umowy w przypadku wyst±pienia oczywistych omy³ek pisarskich i rachunkowych w tre¶ci umowy; n) w zakresie wysoko¶ci wynagrodzenia w przypadku urzêdowej zmiany stawki podatku VAT. Zakres zmiany obejmuje jedynie zmianê wynagrodzenia o wska¼nik zmiany stawki podatku VAT. o) w zakresie zmiany zapisów umowy w przypadku zmian oznaczenia danych Zamawiaj±cego i/lub Wykonawcy; w przypadku zmiany danych teleadresowych, sposobu reprezentacji, danych osób wpisanych do umowy poprzez podanie nowych danych. p) w zakresie zmiany zapisów umowy w przypadku zmniejszenia zakresu wynagrodzenia, w przypadku odst±pienia Zamawiaj±cego od czê¶ci zakresu robót przewidzianych w dokumentacji projektowej, q) W zakresie zmiany terminu, sposobu realizacji umowy, wysoko¶ci wynagrodzenia w przypadku istotnej zmiany okoliczno¶ci powoduj±cej, ¿e wykonanie czê¶ci zakresu realizacji Umowy nie le¿y w interesie publicznym, czego nie mo¿na by³o przewidzieæ w chwili jego zawarcia, poprzez odst±pienie od tej czê¶ci umowy, a zakres wykonanych robót zostanie rozliczony kosztorysem powykonawczym opartym o dokonan± inwentaryzacjê, przeprowadzon± przez powo³an± do tego komisjê. 2) Przyczyny zmiany terminu realizacji umowy, o których mowa w pkt. 1 lit „a” –„g”, musz± byæ odnotowane w dzienniku budowy oraz musz± byæ udokumentowane stosownymi informacjami niezale¿nych organów lub/i protoko³ami podpisanymi przez kierownika budowy i In¿yniera kontraktu oraz projektanta i zaakceptowane przez Zamawiaj±cego. 3) W przedstawionych w ust. 2 przypadkach wyst±pienia opó¼nieñ, strony ustal± nowe terminy, z tym ¿e maksymalny okres przesuniêcia terminu zakoñczenia realizacji przedmiotu umowy równy bêdzie okresowi opó¼nieñ

W og³oszeniu powinno byæ:
1) Zamawiaj±cy przewiduje mo¿liwo¶æ zmiany umowy:

a) w zakresie zmiany terminu wykonania w przypadku konieczno¶ci wykonania dodatkowych badañ i ekspertyz o czas niezbêdny do ich wykonania;
b) w zakresie zmiany terminu, sposobu realizacji umowy, wysoko¶ci wynagrodzenia w przypadku zmiany obowi±zuj±cych przepisów prawnych zwi±zanych z realizacj± przedmiotu zamówienia;
c) w zakresie zmiany terminu na skutek dzia³añ osób trzecich lub organów w³adzy publicznej, które spowoduj± przerwanie lub czasowe zawieszenie realizacji zamówienia;
d) w zakresie zmiany terminu realizacji umowy w przypadku zmiany dokumentacji technicznej o czas niezbêdny dla dostosowania siê wykonawcy Robót budowlanych;
e) w zakresie zmiany terminu w przypadku wyst±pienia okoliczno¶ci, których ¿adna ze stron nie mog³a przewidzieæ pomimo zachowania nale¿ytej staranno¶ci (np. wyniki ewentualnych wykopalisk archeologicznych);
f) w zakresie zmiany terminu w zwi±zku z przesuniêciem terminu realizacji inwestycji, okre¶lonego w umowach z wykonawcami robót budowlanych;
g) w zakresie zmiany terminu w zwi±zku z wstrzymaniem robót budowlanych, a tym samym realizacji us³ugi;
h) w zakresie zmiany terminu w przypadku przesuniêcia terminu zawarcia umów z wykonawcami robót budowlanych.
i) w zakresie zmiany terminu realizacji umowy w przypadku dzia³ania si³y wy¿szej (np. klêski ¿ywio³owe, strajki), maj±cej bezpo¶redni wp³yw na terminowo¶æ robót budowlanych.
j) w zakresie zmiany osób wskazanych do realizacji przedmiotu umowy. Zmiana którejkolwiek osób w trakcie realizacji przedmiotu zamówienia, musi byæ uzasadniona przez Wykonawcê na pi¶mie i wymaga pisemnego zaakceptowania przez Zamawiaj±cego. Zamawiaj±cy zaakceptuje tak± zmianê w terminie 7 dni od daty przed³o¿enia propozycji i wy³±cznie wtedy, gdy kwalifikacje
i do¶wiadczenie wskazanych osób bêd± takie same lub wy¿sze od kwalifikacji i do¶wiadczenia osób wymaganego postanowieniami specyfikacji istotnych warunków zamówienia.
k) w zakresie zmiany zapisów umowy w przypadku wyst±pienia oczywistych omy³ek pisarskich i rachunkowych w tre¶ci umowy;
l) w zakresie wysoko¶ci wynagrodzenia w przypadku urzêdowej zmiany stawki podatku VAT. Zakres zmiany obejmuje jedynie zmianê wynagrodzenia o wska¼nik zmiany stawki podatku VAT.
m) w zakresie zmiany zapisów umowy w przypadku zmian oznaczenia danych Zamawiaj±cego i/lub Wykonawcy; w przypadku zmiany danych teleadresowych, sposobu reprezentacji, danych osób wpisanych do umowy poprzez podanie nowych danych.
n) w zakresie zmiany zapisów umowy w przypadku zmniejszenia zakresu wynagrodzenia, w przypadku rezygnacji przez Zamawiaj±cego z czê¶ci us³ug przewidzianych w SIWZ,
o) W zakresie zmiany terminu, sposobu realizacji umowy, wysoko¶ci wynagrodzenia w przypadku istotnej zmiany okoliczno¶ci powoduj±cej, ¿e wykonanie czê¶ci zakresu realizacji Umowy nie le¿y w interesie publicznym, czego nie mo¿na by³o przewidzieæ w chwili jej zawarcia, poprzez odst±pienie od tej czê¶ci umowy, a zakres ¶wiadczonych us³ug zostanie rozliczony proporcjonalnie do zakresu i okresu ¶wiadczenia tych us³ug.
2) Przyczyny zmiany terminu realizacji umowy, o których mowa w pkt. 1 lit „a” –„f”, musz± byæ udokumentowane stosownymi informacjami niezale¿nych organów lub przedstawicieli Zamawiaj±cego i zaakceptowane przez Zamawiaj±cego.
3) W przedstawionych w pkt. 2 przypadkach wyst±pienia opó¼nieñ, strony ustal± nowe terminy, z tym ¿e maksymalny okres przesuniêcia terminu zakoñczenia realizacji przedmiotu umowy równy bêdzie okresowi opó¼nieñ.


Miejsce, w którym znajduje siê zmieniany tekst:
Numer sekcji: IV
Punkt: 6.2

W og³oszeniu jest:
Data: 17.12.2020, godzina: 10:00,
Skrócenie terminu sk³adania wniosków, ze wzglêdu na piln± potrzebê udzielenia zamówienia (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z og³oszeniem):

Wskazaæ powody:

Jêzyk lub jêzyki, w jakich mog± byæ sporz±dzane oferty lub wnioski o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu
> Polski


W og³oszeniu powinno byæ:
Data: 21.12.2020, godzina: 13:00,
Skrócenie terminu sk³adania wniosków, ze wzglêdu na piln± potrzebê udzielenia zamówienia (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z og³oszeniem):

Wskazaæ powody:

Jêzyk lub jêzyki, w jakich mog± byæ sporz±dzane oferty lub wnioski o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu
> Polski


Podziel siê

Poleæ ten przetarg znajomemu poleæ

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstaw± prezentowanych tutaj informacji s± dane publikowane przez Urz±d Zamówieñ Publicznych w Biuletynie Zamówieñ Publicznych. Tre¶æ og³oszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z tre¶ci± tego¿ og³oszenia dostêpn± w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dok³ada wszelkich starañ, aby zamieszczone tutaj informacje by³y kompletne i zgodne z prawd±. Nie mo¿e jednak zagwarantowaæ ich poprawno¶ci i nie ponosi ¿adnej odpowiedzialno¶ci za jakiekolwiek szkody powsta³e w wyniku korzystania z nich.


Je¶li chcesz dodaæ og³oszenie do serwisu, zapoznaj siê z nasz± ofert±:

chcê zamieszczaæ og³oszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwê miasta, dla którego chcesz znale¼æ jednostkê ZUS.