Zobacz treść przetargu, którego dotyczy to sprostowanie
Ogłoszenie z dnia 2019-12-27
Ogłoszenie nr 540281737-N-2019 z dnia 27-12-2019 r.
Augustów:
OGŁOSZENIE O ZMIANIE OGŁOSZENIA
OGŁOSZENIE DOTYCZY:
Ogłoszenia o zamówieniu
INFORMACJE O ZMIENIANYM OGŁOSZENIU
Numer: 635860-N-2019
Data: 12/12/2019
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
Gmina Miasto Augustów, Krajowy numer identyfikacyjny 79067081700000,
ul. 3 Maja
60,
16-300
Augustów, woj.
podlaskie, państwo
Polska, tel.
87 643 42 28, e-mail
zp@urzad.augustow.pl, faks
87 643 42 11.
Adres strony internetowej (url): http://bip.um.augustow.pl
SEKCJA II: ZMIANY W OGŁOSZENIU
II.1) Tekst, który należy zmienić:
Miejsce, w którym znajduje się zmieniany tekst:
Numer sekcji:
II
Punkt:
4
W ogłoszeniu jest:
2.2. Zakres prac objętych zamówieniem obejmuje w szczególności:
Zamówienie obejmuje roboty budowlane w zakresie robót wykończeniowych
w budynku oraz budowę parkingu wraz z infrastrukturą techniczną.
Zakres robót przewidzianych do wykonania w budynku:
1. Wykonanie podłóg i posadzek z różnych materiałów, zgodnie z dokumentacją.
Materiały podlegają zatwierdzeniu przez Zamawiającego.
2. Renowacja schodów z lastryko.
3. Malowanie parkietu.
4. Wykonanie okładzin ścian z płytek ceramicznych, wraz z przygotowaniem podłoża.
5. Montaż stolarki wewnętrznej, w tym drzwi zabezpieczające, zgodnie z opisem niżej.
Standardowe okucia drzwi antywłamaniowych ppoż. RC4 EI60:
zamek główny podklamkowy rozporowy w klasie 7 zabezpieczenia wg PN-EN 12209:2005 ryglujący wielopłaszczyznowo z wkładką antywłamaniową
z kompletem kluczy dorabianych na podstawie karty kodowej, zamki dodatkowe ryglujące po zwolnieniu klamki bez użycia klucza. Klamka ze stali nierdzewnej
w komplecie z szyldem owalnym i tarczą chroniącą wkładkę od strony zewnętrznej. Drzwi opcjonalnie mogą być wyposażone w samozamykacz, elementy kontroli dostępu, oraz zamki ewakuacyjne i okucia paniczne. Skrzydło wraz z ościeżnicą lakierowane jest na dowolny kolor wg palety RAL z wyłączeniem kolorów perłowych, odblaskowych i metalicznych.
Właściwości fizyczne drzwi antywłamaniowych przeciwpożarowych:
? odporność na włamanie - klasa -RC4- wg PN-EN 1627:2012
? odporność ogniowa - EI60 wg PN-EN 13501-2+A1: 2009
? odporność na włamanie - klasa C wg PN-90/B-92270
? wytrzymałość mechaniczna - klasa 4 wg PN-EN 1192: 2001
? trwałość mechaniczna - klasa 6 wg PN-EN 12400: 2004
? odporność na obciążenie wiatrem - klasa 5C wg PN-EN 12210: 2001
? odporność na korozję - kategoria C3 lub C4 wg PN-EN ISO 12944-2: 2001
? wodoszczelność - klasa 3A wg PN-EN 12208: 2001
? izolacyjność akustyczna - Rw= 47 dB wg PN-EN ISO 717-1: 1999
? przenikalność cieplna - 2,5 Uw(W/m2×K) wg PN-EN ISO10077-1: 2007
? przepuszczalność powietrza - klasa 4 wg PN-EN 12207: 2001
? siły operacyjne - klasa 2 wg PN-EN 12217: 2005
Drzwi antywłamaniowe o w/w parametrach należy zamontować
w pomieszczeniach: 1/6, 1/8, 1/37, 2-18, 2/14, 2-26- 2 szt., 2-27,
6. Tynkowanie, szpachlowanie i malowanie ścian.
7. Wykonanie oraz montaż balustrad i poręczy, zgodnie z załączoną dokumentacją. Demontaż i montaż el. zabezpieczeń.
8. Roboty sanitarne w zakresie białego montażu i wyposażenia.
9. Dostosowanie budynku dla osób niewidomych i słabowidzących.
10. Montaż rolet zewnętrznych antywłamaniowych z klasą odporności RC5/RC6 (Klasa odporności wg PN-EN 356: P7B/P8B) z czasem oporu 15/20 min. Kolorystyka rolet podlega zatwierdzeniu przez Zamawiającego.
Rolety zabezpieczające należy zamontować na oknach w pomieszczeniach nr:
1-6 (2 szt. na O3), 1/7 (2 szt. na O3), 1-37 (1 szt. na O5), 2-20 (2 szt. na O7), 2/19 (2 szt. na O7), 2/14 (2 szt. na O7), 2-26 (3 szt. O4, szt. 2 O5), 2-27 (1 szt. O5).
11. Montaż czujników zintegrowanych z systemem antywłamaniowym- drzwi wejściowe do pomieszczeń 2/14 oraz 2/11.
12. Przeniesienie 20 szt. gniazd /(elektrycznych lub teletechnicznych) w lokalizację wskazaną przez Zamawiającego.
13. Wykonanie nawiewu (wentylacji) w pomieszczeniu węzła CO.
14. Montaż klimatyzatora w pomieszczeniu rozdzielni głównej, pom. 1/10.
15. Wykonanie przebudowy pomieszczeń toalet na 4 kondygnacji (utworzenie pomieszczenia biurowego), zgodnie z załączonym schematem.
Załączony przedmiar pomocniczy należy zwiększyć o powyższy zakres.
Zamawiający informuje, że prace wykończeniowe w pomieszczeniu serwerowni zostały
w całości wykonane w ramach etapu I. Ściany pomieszczenia rozdzielni głównej zostały poszpachlowane oraz pomalowane również w ramach etapu I.
Załączony przedmiar pomocniczy należy zmniejszyć o powyższy zakres, wykonany w ramach etapu I.
W zakres robót budowlanych zewnętrznych:
1. Zewnętrzna kanalizacja deszczowa- odwodnienie parkingu, zgodnie
z załączoną dokumentacją.
2. Podbudowy i nawierzchnie parkingu oraz ciągów komunikacyjnych, tj.:
? wykonanie drogi dojazdowej o szer. 5,0 m,
? parkingu dla samochodów osobowych o wymiarach zgodnych z dokumentacją,
? ciągów pieszych i chodników z kostki ozdobnej, rodzaj zgodny z wbudowaną kostką w ramach etapu I,
? wykonanie zieleńców.
3. Wykonanie oświetlenia zewnętrznego, zgodnie z dokumentacją, m.in.: ułożenie rur osłonowych i kabli, w wykopach na głębokości zgodnej z dokumentacją, montaż słupów oświetleniowych, opraw ozdobnych LED, okablowania, uziomów, oraz wykonanie badań i pomiarów linii kablowej oraz instalacji uziemiającej. Rodzaj opraw oraz słupów, zgodny z wbudowanymi w ramach etapu I.
4. Ułożenie rur osłonowych, oraz wykonanie studni rewizyjnych, zgodnie
z załączonym rysunkiem przebiegu kabla instalacji monitoringu miejskiego monitoringu skate parku, oraz przedmiarem robót.
5. Rozbiórka istniejącego ogrodzenia.
6. Wykonanie ogrodzenia agregatu wolnostojącego, wraz z zadaszeniem.
W ocenie Zamawiającego, przed sporządzeniem oferty, oferent winien dokonać oględzin budynku, objętego przedmiotem niniejszego zamówienia, celem oszacowania faktycznego zakresu, dotyczącego wykonania lub ewentualnie skorygowania rzędnych posadzek na poszczególnych kondygnacjach (część A budynku), w projektowanej przebudowie, w odniesieniu do rzędnych poziomów budynku istniejącego, celem uzyskania jednakowego poziomu wykończonej posadzki - zgodnie z zapisami dokumentacji projektowej.
Informacja w zakresie zapewnienia dostępności dla osób niepełnosprawnych, niewidomych i słabowidzących.
Na każdej kondygnacji części A i parterze części C zlokalizowano łazienki przystosowane do użytku przez osoby niepełnosprawne.
Na parkingu należy wykonać i oznakować miejsca postojowe dla osób niepełnosprawnych, zgodnie z dokumentacją.
Budynek należy dostosować dla osób niewidomych i słabowidzących, zgodnie
z ogólnodostępnymi zaleceniami i przepisami ujętymi w dokumentach udostępnionych na stronie organizacji pożytku publicznego Polskiego Związku Niewidomych (http://www.pzn.org.pl/), oraz Głównego Urzędu Nadzoru Budowlanego
(https://www.gunb.gov.pl/ https://www.gunb.gov.pl/sites/default/files/pliki/projektowanie_i_adaptacja_przestrzeni_do_potrzeb_osob_niewidomych_i_slab_0.pdf?805 ) w szczególności:
? oznakowania schodów stałych na wejściach do budynku, oraz klatki schodowej w części C (USC) (zaleca, aby 0,5 m przed pierwszym stopniem schodów w górę oraz 0,5 m przed pierwszym stopniem schodów w dół, na całej szerokości schodów zainstalować oznakowanie dotykowe - pas ostrzegawczy o minimalnej szerokości 0,5 m. Krawędzie pierwszego i ostatniego stopnia każdego biegu schodów należy oznakować pasem kontrastowym (najlepiej jednolitego koloru żółtego) szerokości 0,08-0,10 m na powierzchni poziomej i pionowej stopnia. Wyjątkowo w przypadku biegu o trzech stopniach oznakować należy wszystkie trzy krawędzie. W sytuacji, gdzie schody zostały podzielone na kilka biegów, a spoczniki między nimi są krótsze niż 3 m, nie stosuje się oznaczeń dotykowych na nich).
? Do drzwi windy w obiektach użyteczności publicznej należy wykonać ścieżkę kontrastową zakończoną polem uwagi szerokości ok. 0,50 m. Drzwi wejściowe powinny być zaznaczone poprzez obramowanie strefy przechodzenia oraz framugi kontrastowym pasem szerokości 0,10-0,15 m, na wysokości 0,80-1,20 m oraz 1,40-1,70 m).
? Drzwi zewnętrzne należy zaznaczyć ich framugę pasem szerokości 0,10 m.
? Drzwi wewnętrzne powinny mieć ościeżnice oznaczone kontrastowym kolorem w stosunku do powierzchni drzwi i ściany. Klamki również powinny wyróżniać się na tle drzwi. Numery pokoi należy wykonać wypukłą, kontrastową i powiększoną czcionką i umieścić na wysokości wzroku, tj. 1,4-1,7 m. Informacja pismem Braille'a powinna być umieszczona na wysokości ok. 120 cm od podłogi, tuż nad klamką lub na listwie prowadzącej przed drzwiami od strony klamki.
? Aby ułatwić zlokalizowanie włączników światła na tle ściany, należy nałożyć na nie oznaczenie kontrastowe lub obramowanie.
? Szklane przegrody i drzwi szklane należy oznaczyć przynajmniej dwoma pasami umieszczonymi na wysokości od 1,5 m do 2 m (pierwszy pas) oraz od 0,85 m do 1,05 m (drugi pas), kontrastującymi kolorystycznie z tłem, o szerokości nie mniejszej niż 0,1 m, na których mogą być umieszczone znaki, symbole lub motywy dekoracyjne. Przezroczyste przegrody o wysokości do 1,5 m należy oznaczyć jednym pasem umieszczonym bezpośrednio przy górnej krawędzi ściany.
? Pomieszczenia higieniczno-sanitarne powinny być opatrzone oznaczeniami kontrastowymi przed wejściem, na wysokości wzroku (ok. 1,2-1,4 m od podłogi). Urządzenia sanitarne powinny być umieszczone na kontrastowym tle, podobnie pozostałe elementy, jak: dozowniki mydła, pojemniki na papier i ręczniki, suszarki do rąk, etc. Drzwi do kabin toaletowych powinny być wyraźnie oznaczone.
? Znaki (piktogramy) i napisy powinny znajdować się na poziomie oczu (tj. 1,4 - 1,7 m), należy stosować litery o prostym kroju, bez kursywy, czcionką bez szeryfową (Arial, Tahoma), na matowym, kontrastowym tle.
Kolorystyka kontrastowych oznaczeń oraz materiał z jakiego zostanie wykonany podlega zatwierdzeniu przez Zamawiającego.
Zakres robót określają projekty budowlane i wykonawcze, specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót budowlanych (STWiOR), OPZ.
Przedmiary robót załączone do SIWZ mają wyłącznie charakter pomocniczy. Wykonawca jest zobowiązany do dokładnego sprawdzenia ilości robot z dokumentacją projektową.
Pełny zakres robót został określa w dokumentacja stanowiąca Załączniki do OPZ
w skład której wchodzą:
- Zał. nr 1 do OPZ Inwentaryzacja budynku,
- Zał. Nr 2 do OPZ projekty budowlany,
- Zał. Nr 3 do OPZ projekt wykonawczy,
- Zał. Nr 4 do OPZ przedmiary robót (*.pdf i *.ath)
- Zał. Nr 5 do OPZ specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót budowlanych (STWiOR),
- Zał. Nr 6 do OPZ Projekt budowlany zamienny
- Załącznik graficzny nr 1 do opz,
Przedmiary robót załączone do SIWZ mają wyłącznie charakter pomocniczy
i nie mogą stanowić jedynej podstawy wyceny oferty. Wykonawca zobowiązany jest do dokładnego sprawdzenia ilości robót z dokumentacją projektową. Z uwagi na to, że umowa na roboty będzie umową ryczałtową w przypadku wystąpienia
w trakcie prowadzenia robót większej ilości obmiarowej określonych robót ujętych w projekcie w jakiejkolwiek pozycji przedmiarowej nie będzie mogło być to uznane za roboty dodatkowe z żądaniem dodatkowego wynagrodzenia. Ewentualny brak
w przedmiarze robót koniecznych do wykonania wynikających z dokumentacji projektowej nie zwalnia Wykonawcy od obowiązku ich wykonania na podstawie projektu w cenie umownej. W związku z powyższym wykonawca nie może powoływać się na jakiekolwiek braki w przedmiarze i w oparciu o nie żądać zwiększenia wynagrodzenia. W przypadku dostrzeżenia rozbieżności pomiędzy poszczególnymi elementami dokumentacji projektowej wykonawca zobowiązany jest do wystąpienia do zamawiającego o ich wyjaśnienie przed złożeniem oferty, ponieważ w ramach wynagrodzenia podanego w ofercie wykonawca zobowiązany jest do wykonania wszystkich niezbędnych robót przewidzianych w którymkolwiek z dokumentów składających się na Załącznik nr 2 do SIWZ. Wykonawca, dla obliczenia ceny i we własnym zakresie ma prawo skorygować w przedmiarze ilości robót do wielkości według własnych obliczeń na podstawie projektu oraz SST.
Oferta wykonawcy powinna obejmować wszystkie niezbędne roboty zapewniające właściwe wykonanie przedmiotu zamówienia.
W ogłoszeniu powinno być:
2.2. Zakres prac objętych zamówieniem obejmuje w szczególności: Zamówienie obejmuje roboty budowlane w zakresie robót wykończeniowych
w budynku oraz budowę parkingu wraz z infrastrukturą techniczną.
Zakres robót przewidzianych do wykonania w budynku:
1. Wykonanie podłóg i posadzek z różnych materiałów, zgodnie z dokumentacją.
Materiały podlegają zatwierdzeniu przez Zamawiającego.
2. Renowacja schodów z lastryko.
3. Malowanie parkietu.
4. Wykonanie okładzin ścian z płytek ceramicznych, wraz z przygotowaniem podłoża.
5. Montaż stolarki wewnętrznej, w tym drzwi zabezpieczające, zgodnie z opisem niżej.
Standardowe okucia drzwi antywłamaniowych ppoż. RC4 EI60:
zamek główny podklamkowy rozporowy w klasie 7 zabezpieczenia wg PN-EN 12209:2005 ryglujący wielopłaszczyznowo z wkładką antywłamaniową
z kompletem kluczy dorabianych na podstawie karty kodowej, zamki dodatkowe ryglujące po zwolnieniu klamki bez użycia klucza. Klamka ze stali nierdzewnej
w komplecie z szyldem owalnym i tarczą chroniącą wkładkę od strony zewnętrznej. Drzwi opcjonalnie mogą być wyposażone w samozamykacz, elementy kontroli dostępu, oraz zamki ewakuacyjne i okucia paniczne. Skrzydło wraz z ościeżnicą lakierowane jest na dowolny kolor wg palety RAL z wyłączeniem kolorów perłowych, odblaskowych i metalicznych.
Właściwości fizyczne drzwi antywłamaniowych przeciwpożarowych:
? odporność na włamanie - klasa -RC4- wg PN-EN 1627:2012
? odporność ogniowa - EI60 wg PN-EN 13501-2+A1: 2009
? odporność na włamanie - klasa C wg PN-90/B-92270
? wytrzymałość mechaniczna - klasa 4 wg PN-EN 1192: 2001
? trwałość mechaniczna - klasa 6 wg PN-EN 12400: 2004
? odporność na obciążenie wiatrem - klasa 5C wg PN-EN 12210: 2001
? odporność na korozję - kategoria C3 lub C4 wg PN-EN ISO 12944-2: 2001
? wodoszczelność - klasa 3A wg PN-EN 12208: 2001
? izolacyjność akustyczna - Rw= 47 dB wg PN-EN ISO 717-1: 1999
? przenikalność cieplna - 2,5 Uw(W/m2×K) wg PN-EN ISO10077-1: 2007
? przepuszczalność powietrza - klasa 4 wg PN-EN 12207: 2001
? siły operacyjne - klasa 2 wg PN-EN 12217: 2005
Drzwi antywłamaniowe o w/w parametrach należy zamontować
w pomieszczeniach: 1/6, 1/8, 1/37, 2-18, 2/14, 2-26- 2 szt., 2-27,
6. Tynkowanie, szpachlowanie i malowanie ścian.
7. Wykonanie oraz montaż balustrad i poręczy, zgodnie z załączoną dokumentacją. Demontaż i montaż el. zabezpieczeń.
8. Roboty sanitarne w zakresie białego montażu i wyposażenia.
9. Dostosowanie budynku dla osób niewidomych i słabowidzących.
10. Montaż rolet zewnętrznych antywłamaniowych z klasą odporności RC5/RC6 (Klasa odporności wg PN-EN 356: P7B/P8B) z czasem oporu 15/20 min. Kolorystyka rolet podlega zatwierdzeniu przez Zamawiającego.
Rolety zabezpieczające należy zamontować na oknach w pomieszczeniach nr:
1-6 (2 szt. na O3), 1/7 (2 szt. na O3), 1-37 (1 szt. na O5), 2-20 (2 szt. na O7), 2/19 (2 szt. na O7), 2/14 (2 szt. na O7), 2-26 (3 szt. O4, szt. 2 O5), 2-27 (1 szt. O5).
11. Montaż czujników zintegrowanych z systemem antywłamaniowym- drzwi wejściowe do pomieszczeń 2/14 oraz 2/11.
12. Przeniesienie 20 szt. gniazd /(elektrycznych lub teletechnicznych) w lokalizację wskazaną przez Zamawiającego.
13. Wykonanie nawiewu (wentylacji) w pomieszczeniu węzła CO.
14. Montaż klimatyzatora w pomieszczeniu rozdzielni głównej, pom. 1/10.
15. Wykonanie przebudowy pomieszczeń toalet na 4 kondygnacji (utworzenie pomieszczenia biurowego), zgodnie z załączonym schematem.
16. wymiana stolarki okiennej wydzielającej przestrzeń w pomieszczeniu kasy (OA1). Stolarka umożliwić ma bezpieczną obsługę przez 2 osoby - 2 okienka kasowe o pomniejszonej wielkości
Załączony przedmiar pomocniczy należy zwiększyć o powyższy zakres.
Zamawiający informuje, że prace wykończeniowe w pomieszczeniu serwerowni zostały
w całości wykonane w ramach etapu I. Ściany pomieszczenia rozdzielni głównej zostały poszpachlowane oraz pomalowane również w ramach etapu I.
Załączony przedmiar pomocniczy należy zmniejszyć o powyższy zakres, wykonany w ramach etapu I.
W zakres robót budowlanych zewnętrznych:
1. Zewnętrzna kanalizacja deszczowa- odwodnienie parkingu, zgodnie
z załączoną dokumentacją.
2. Podbudowy i nawierzchnie parkingu oraz ciągów komunikacyjnych, tj.:
? wykonanie drogi dojazdowej o szer. 5,0 m,
? parkingu dla samochodów osobowych o wymiarach zgodnych z dokumentacją,
? ciągów pieszych i chodników z kostki ozdobnej, rodzaj zgodny z wbudowaną kostką w ramach etapu I,
? wykonanie zieleńców.
3. Wykonanie oświetlenia zewnętrznego, zgodnie z dokumentacją, m.in.: ułożenie rur osłonowych i kabli, w wykopach na głębokości zgodnej z dokumentacją, montaż słupów oświetleniowych, opraw ozdobnych LED, okablowania, uziomów, oraz wykonanie badań i pomiarów linii kablowej oraz instalacji uziemiającej. Rodzaj opraw oraz słupów, zgodny z wbudowanymi w ramach etapu I.
4. Ułożenie rur osłonowych, oraz wykonanie studni rewizyjnych, zgodnie
z załączonym rysunkiem przebiegu kabla instalacji monitoringu miejskiego monitoringu skate parku, oraz przedmiarem robót.
5. Rozbiórka istniejącego ogrodzenia.
6. Wykonanie ogrodzenia agregatu wolnostojącego, wraz z zadaszeniem.
W ocenie Zamawiającego, przed sporządzeniem oferty, oferent winien dokonać oględzin budynku, objętego przedmiotem niniejszego zamówienia, celem oszacowania faktycznego zakresu, dotyczącego wykonania lub ewentualnie skorygowania rzędnych posadzek na poszczególnych kondygnacjach (część A budynku), w projektowanej przebudowie, w odniesieniu do rzędnych poziomów budynku istniejącego, celem uzyskania jednakowego poziomu wykończonej posadzki - zgodnie z zapisami dokumentacji projektowej.
Informacja w zakresie zapewnienia dostępności dla osób niepełnosprawnych, niewidomych i słabowidzących.
Na każdej kondygnacji części A i parterze części C zlokalizowano łazienki przystosowane do użytku przez osoby niepełnosprawne.
Na parkingu należy wykonać i oznakować miejsca postojowe dla osób niepełnosprawnych, zgodnie z dokumentacją.
Budynek należy dostosować dla osób niewidomych i słabowidzących, zgodnie
z ogólnodostępnymi zaleceniami i przepisami ujętymi w dokumentach udostępnionych na stronie organizacji pożytku publicznego Polskiego Związku Niewidomych (http://www.pzn.org.pl/), oraz Głównego Urzędu Nadzoru Budowlanego
(https://www.gunb.gov.pl/ https://www.gunb.gov.pl/sites/default/files/pliki/projektowanie_i_adaptacja_przestrzeni_do_potrzeb_osob_niewidomych_i_slab_0.pdf?805 ) w szczególności:
? oznakowania schodów stałych na wejściach do budynku, oraz klatki schodowej w części C (USC) (zaleca, aby 0,5 m przed pierwszym stopniem schodów w górę oraz 0,5 m przed pierwszym stopniem schodów w dół, na całej szerokości schodów zainstalować oznakowanie dotykowe - pas ostrzegawczy o minimalnej szerokości 0,5 m. Krawędzie pierwszego i ostatniego stopnia każdego biegu schodów należy oznakować pasem kontrastowym (najlepiej jednolitego koloru żółtego) szerokości 0,08-0,10 m na powierzchni poziomej i pionowej stopnia. Wyjątkowo w przypadku biegu o trzech stopniach oznakować należy wszystkie trzy krawędzie. W sytuacji, gdzie schody zostały podzielone na kilka biegów, a spoczniki między nimi są krótsze niż 3 m, nie stosuje się oznaczeń dotykowych na nich).
? Do drzwi windy w obiektach użyteczności publicznej należy wykonać ścieżkę kontrastową zakończoną polem uwagi szerokości ok. 0,50 m. Drzwi wejściowe powinny być zaznaczone poprzez obramowanie strefy przechodzenia oraz framugi kontrastowym pasem szerokości 0,10-0,15 m, na wysokości 0,80-1,20 m oraz 1,40-1,70 m).
? Drzwi zewnętrzne należy zaznaczyć ich framugę pasem szerokości 0,10 m.
? Drzwi wewnętrzne powinny mieć ościeżnice oznaczone kontrastowym kolorem w stosunku do powierzchni drzwi i ściany. Klamki również powinny wyróżniać się na tle drzwi. Numery pokoi należy wykonać wypukłą, kontrastową i powiększoną czcionką i umieścić na wysokości wzroku, tj. 1,4-1,7 m. Informacja pismem Braille'a powinna być umieszczona na wysokości ok. 120 cm od podłogi, tuż nad klamką lub na listwie prowadzącej przed drzwiami od strony klamki.
? Aby ułatwić zlokalizowanie włączników światła na tle ściany, należy nałożyć na nie oznaczenie kontrastowe lub obramowanie.
? Szklane przegrody i drzwi szklane należy oznaczyć przynajmniej dwoma pasami umieszczonymi na wysokości od 1,5 m do 2 m (pierwszy pas) oraz od 0,85 m do 1,05 m (drugi pas), kontrastującymi kolorystycznie z tłem, o szerokości nie mniejszej niż 0,1 m, na których mogą być umieszczone znaki, symbole lub motywy dekoracyjne. Przezroczyste przegrody o wysokości do 1,5 m należy oznaczyć jednym pasem umieszczonym bezpośrednio przy górnej krawędzi ściany.
? Pomieszczenia higieniczno-sanitarne powinny być opatrzone oznaczeniami kontrastowymi przed wejściem, na wysokości wzroku (ok. 1,2-1,4 m od podłogi). Urządzenia sanitarne powinny być umieszczone na kontrastowym tle, podobnie pozostałe elementy, jak: dozowniki mydła, pojemniki na papier i ręczniki, suszarki do rąk, etc. Drzwi do kabin toaletowych powinny być wyraźnie oznaczone.
? Znaki (piktogramy) i napisy powinny znajdować się na poziomie oczu (tj. 1,4 - 1,7 m), należy stosować litery o prostym kroju, bez kursywy, czcionką bez szeryfową (Arial, Tahoma), na matowym, kontrastowym tle.
Kolorystyka kontrastowych oznaczeń oraz materiał z jakiego zostanie wykonany podlega zatwierdzeniu przez Zamawiającego.
Zakres robót określają projekty budowlane i wykonawcze, specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót budowlanych (STWiOR), OPZ.
Przedmiary robót załączone do SIWZ mają wyłącznie charakter pomocniczy. Wykonawca jest zobowiązany do dokładnego sprawdzenia ilości robot z dokumentacją projektową.
Pełny zakres robót został określa w dokumentacja stanowiąca Załączniki do OPZ
w skład której wchodzą:
- Zał. nr 1 do OPZ Inwentaryzacja budynku,
- Zał. Nr 2 do OPZ projekty budowlany,
- Zał. Nr 3 do OPZ projekt wykonawczy,
- Zał. Nr 4 do OPZ przedmiary robót (*.pdf i *.ath)
- Zał. Nr 5 do OPZ specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót budowlanych (STWiOR),
- Zał. Nr 6 do OPZ Projekt budowlany zamienny
- Zał. Nr 7 do OPZ - rzut 2 piętro
- Załącznik graficzny nr 1 do opz,
Przedmiary robót załączone do SIWZ mają wyłącznie charakter pomocniczy
i nie mogą stanowić jedynej podstawy wyceny oferty. Wykonawca zobowiązany jest do dokładnego sprawdzenia ilości robót z dokumentacją projektową. Z uwagi na to, że umowa na roboty będzie umową ryczałtową w przypadku wystąpienia
w trakcie prowadzenia robót większej ilości obmiarowej określonych robót ujętych w projekcie w jakiejkolwiek pozycji przedmiarowej nie będzie mogło być to uznane za roboty dodatkowe z żądaniem dodatkowego wynagrodzenia. Ewentualny brak
w przedmiarze robót koniecznych do wykonania wynikających z dokumentacji projektowej nie zwalnia Wykonawcy od obowiązku ich wykonania na podstawie projektu w cenie umownej. W związku z powyższym wykonawca nie może powoływać się na jakiekolwiek braki w przedmiarze i w oparciu o nie żądać zwiększenia wynagrodzenia. W przypadku dostrzeżenia rozbieżności pomiędzy poszczególnymi elementami dokumentacji projektowej wykonawca zobowiązany jest do wystąpienia do zamawiającego o ich wyjaśnienie przed złożeniem oferty, ponieważ w ramach wynagrodzenia podanego w ofercie wykonawca zobowiązany jest do wykonania wszystkich niezbędnych robót przewidzianych w którymkolwiek z dokumentów składających się na Załącznik nr 2 do SIWZ. Wykonawca, dla obliczenia ceny i we własnym zakresie ma prawo skorygować w przedmiarze ilości robót do wielkości według własnych obliczeń na podstawie projektu oraz SST.
Oferta wykonawcy powinna obejmować wszystkie niezbędne roboty zapewniające właściwe wykonanie przedmiotu zamówienia.
Miejsce, w którym znajduje się zmieniany tekst:
Numer sekcji:
IV.
Punkt:
6.2)
W ogłoszeniu jest:
Data: 2019-12-30, godzina: 12:00
W ogłoszeniu powinno być:
Data: 2020-01-03, godzina: 10:00
INNE PRZETARGI Z AUGUSTOWA
- Ubezpieczenie majątku i innych interesów Powiatu Augustowskiego
- Rozbiórka istniejącego i budowa nowego mostu na Kanale Augustowskim w miejscowości Żyliny w km 3+965 drogi powiatowej nr 1242B Płaska - Żyliny - Sucha Rzeczka wraz z dojazdami
- Doposażenie placów zabaw na terenie miasta Augustowa
- Remont odcinków ciągu drogowego Bargłów Kościelny - Granica Państwa - ETAP V
- Zakup i dostawa mebli biurowych oraz mebli na potrzeby pomieszczeń pielęgniarskich i sal pacjentów dla SPZZOD w Augustowie.
więcej: przetargi w Augustowie »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
więcej: »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.