eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Augustów › Termomodernizacja i adaptacja budynku przy ul. Młyńskiej 35 na potrzeby Urzędu Miejskiego w Augustowie - ETAP II

Zobacz treść przetargu, którego dotyczy to sprostowanie



Ogłoszenie z dnia 2019-12-27

Ogłoszenie nr 540281737-N-2019 z dnia 27-12-2019 r.

Augustów:
OGŁOSZENIE O ZMIANIE OGŁOSZENIA

OGŁOSZENIE DOTYCZY:

Ogłoszenia o zamówieniu

INFORMACJE O ZMIENIANYM OGŁOSZENIU

Numer: 635860-N-2019
Data: 12/12/2019

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

Gmina Miasto Augustów, Krajowy numer identyfikacyjny 79067081700000, ul. 3 Maja 60, 16-300 Augustów, woj. podlaskie, państwo Polska, tel. 87 643 42 28, e-mail zp@urzad.augustow.pl, faks 87 643 42 11.
Adres strony internetowej (url): http://bip.um.augustow.pl

SEKCJA II: ZMIANY W OGŁOSZENIU

II.1) Tekst, który należy zmienić:

Miejsce, w którym znajduje się zmieniany tekst:
Numer sekcji: II
Punkt: 4
W ogłoszeniu jest: 2.2. Zakres prac objętych zamówieniem obejmuje w szczególności: Zamówienie obejmuje roboty budowlane w zakresie robót wykończeniowych w budynku oraz budowę parkingu wraz z infrastrukturą techniczną. Zakres robót przewidzianych do wykonania w budynku: 1. Wykonanie podłóg i posadzek z różnych materiałów, zgodnie z dokumentacją. Materiały podlegają zatwierdzeniu przez Zamawiającego. 2. Renowacja schodów z lastryko. 3. Malowanie parkietu. 4. Wykonanie okładzin ścian z płytek ceramicznych, wraz z przygotowaniem podłoża. 5. Montaż stolarki wewnętrznej, w tym drzwi zabezpieczające, zgodnie z opisem niżej. Standardowe okucia drzwi antywłamaniowych ppoż. RC4 EI60: zamek główny podklamkowy rozporowy w klasie 7 zabezpieczenia wg PN-EN 12209:2005 ryglujący wielopłaszczyznowo z wkładką antywłamaniową z kompletem kluczy dorabianych na podstawie karty kodowej, zamki dodatkowe ryglujące po zwolnieniu klamki bez użycia klucza. Klamka ze stali nierdzewnej w komplecie z szyldem owalnym i tarczą chroniącą wkładkę od strony zewnętrznej. Drzwi opcjonalnie mogą być wyposażone w samozamykacz, elementy kontroli dostępu, oraz zamki ewakuacyjne i okucia paniczne. Skrzydło wraz z ościeżnicą lakierowane jest na dowolny kolor wg palety RAL z wyłączeniem kolorów perłowych, odblaskowych i metalicznych. Właściwości fizyczne drzwi antywłamaniowych przeciwpożarowych: ? odporność na włamanie - klasa -RC4- wg PN-EN 1627:2012 ? odporność ogniowa - EI60 wg PN-EN 13501-2+A1: 2009 ? odporność na włamanie - klasa C wg PN-90/B-92270 ? wytrzymałość mechaniczna - klasa 4 wg PN-EN 1192: 2001 ? trwałość mechaniczna - klasa 6 wg PN-EN 12400: 2004 ? odporność na obciążenie wiatrem - klasa 5C wg PN-EN 12210: 2001 ? odporność na korozję - kategoria C3 lub C4 wg PN-EN ISO 12944-2: 2001 ? wodoszczelność - klasa 3A wg PN-EN 12208: 2001 ? izolacyjność akustyczna - Rw= 47 dB wg PN-EN ISO 717-1: 1999 ? przenikalność cieplna - 2,5 Uw(W/m2×K) wg PN-EN ISO10077-1: 2007 ? przepuszczalność powietrza - klasa 4 wg PN-EN 12207: 2001 ? siły operacyjne - klasa 2 wg PN-EN 12217: 2005 Drzwi antywłamaniowe o w/w parametrach należy zamontować w pomieszczeniach: 1/6, 1/8, 1/37, 2-18, 2/14, 2-26- 2 szt., 2-27, 6. Tynkowanie, szpachlowanie i malowanie ścian. 7. Wykonanie oraz montaż balustrad i poręczy, zgodnie z załączoną dokumentacją. Demontaż i montaż el. zabezpieczeń. 8. Roboty sanitarne w zakresie białego montażu i wyposażenia. 9. Dostosowanie budynku dla osób niewidomych i słabowidzących. 10. Montaż rolet zewnętrznych antywłamaniowych z klasą odporności RC5/RC6 (Klasa odporności wg PN-EN 356: P7B/P8B) z czasem oporu 15/20 min. Kolorystyka rolet podlega zatwierdzeniu przez Zamawiającego. Rolety zabezpieczające należy zamontować na oknach w pomieszczeniach nr: 1-6 (2 szt. na O3), 1/7 (2 szt. na O3), 1-37 (1 szt. na O5), 2-20 (2 szt. na O7), 2/19 (2 szt. na O7), 2/14 (2 szt. na O7), 2-26 (3 szt. O4, szt. 2 O5), 2-27 (1 szt. O5). 11. Montaż czujników zintegrowanych z systemem antywłamaniowym- drzwi wejściowe do pomieszczeń 2/14 oraz 2/11. 12. Przeniesienie 20 szt. gniazd /(elektrycznych lub teletechnicznych) w lokalizację wskazaną przez Zamawiającego. 13. Wykonanie nawiewu (wentylacji) w pomieszczeniu węzła CO. 14. Montaż klimatyzatora w pomieszczeniu rozdzielni głównej, pom. 1/10. 15. Wykonanie przebudowy pomieszczeń toalet na 4 kondygnacji (utworzenie pomieszczenia biurowego), zgodnie z załączonym schematem. Załączony przedmiar pomocniczy należy zwiększyć o powyższy zakres. Zamawiający informuje, że prace wykończeniowe w pomieszczeniu serwerowni zostały w całości wykonane w ramach etapu I. Ściany pomieszczenia rozdzielni głównej zostały poszpachlowane oraz pomalowane również w ramach etapu I. Załączony przedmiar pomocniczy należy zmniejszyć o powyższy zakres, wykonany w ramach etapu I. W zakres robót budowlanych zewnętrznych: 1. Zewnętrzna kanalizacja deszczowa- odwodnienie parkingu, zgodnie z załączoną dokumentacją. 2. Podbudowy i nawierzchnie parkingu oraz ciągów komunikacyjnych, tj.: ? wykonanie drogi dojazdowej o szer. 5,0 m, ? parkingu dla samochodów osobowych o wymiarach zgodnych z dokumentacją, ? ciągów pieszych i chodników z kostki ozdobnej, rodzaj zgodny z wbudowaną kostką w ramach etapu I, ? wykonanie zieleńców. 3. Wykonanie oświetlenia zewnętrznego, zgodnie z dokumentacją, m.in.: ułożenie rur osłonowych i kabli, w wykopach na głębokości zgodnej z dokumentacją, montaż słupów oświetleniowych, opraw ozdobnych LED, okablowania, uziomów, oraz wykonanie badań i pomiarów linii kablowej oraz instalacji uziemiającej. Rodzaj opraw oraz słupów, zgodny z wbudowanymi w ramach etapu I. 4. Ułożenie rur osłonowych, oraz wykonanie studni rewizyjnych, zgodnie z załączonym rysunkiem przebiegu kabla instalacji monitoringu miejskiego monitoringu skate parku, oraz przedmiarem robót. 5. Rozbiórka istniejącego ogrodzenia. 6. Wykonanie ogrodzenia agregatu wolnostojącego, wraz z zadaszeniem. W ocenie Zamawiającego, przed sporządzeniem oferty, oferent winien dokonać oględzin budynku, objętego przedmiotem niniejszego zamówienia, celem oszacowania faktycznego zakresu, dotyczącego wykonania lub ewentualnie skorygowania rzędnych posadzek na poszczególnych kondygnacjach (część A budynku), w projektowanej przebudowie, w odniesieniu do rzędnych poziomów budynku istniejącego, celem uzyskania jednakowego poziomu wykończonej posadzki - zgodnie z zapisami dokumentacji projektowej. Informacja w zakresie zapewnienia dostępności dla osób niepełnosprawnych, niewidomych i słabowidzących. Na każdej kondygnacji części A i parterze części C zlokalizowano łazienki przystosowane do użytku przez osoby niepełnosprawne. Na parkingu należy wykonać i oznakować miejsca postojowe dla osób niepełnosprawnych, zgodnie z dokumentacją. Budynek należy dostosować dla osób niewidomych i słabowidzących, zgodnie z ogólnodostępnymi zaleceniami i przepisami ujętymi w dokumentach udostępnionych na stronie organizacji pożytku publicznego Polskiego Związku Niewidomych (http://www.pzn.org.pl/), oraz Głównego Urzędu Nadzoru Budowlanego (https://www.gunb.gov.pl/ https://www.gunb.gov.pl/sites/default/files/pliki/projektowanie_i_adaptacja_przestrzeni_do_potrzeb_osob_niewidomych_i_slab_0.pdf?805 ) w szczególności: ? oznakowania schodów stałych na wejściach do budynku, oraz klatki schodowej w części C (USC) (zaleca, aby 0,5 m przed pierwszym stopniem schodów w górę oraz 0,5 m przed pierwszym stopniem schodów w dół, na całej szerokości schodów zainstalować oznakowanie dotykowe - pas ostrzegawczy o minimalnej szerokości 0,5 m. Krawędzie pierwszego i ostatniego stopnia każdego biegu schodów należy oznakować pasem kontrastowym (najlepiej jednolitego koloru żółtego) szerokości 0,08-0,10 m na powierzchni poziomej i pionowej stopnia. Wyjątkowo w przypadku biegu o trzech stopniach oznakować należy wszystkie trzy krawędzie. W sytuacji, gdzie schody zostały podzielone na kilka biegów, a spoczniki między nimi są krótsze niż 3 m, nie stosuje się oznaczeń dotykowych na nich). ? Do drzwi windy w obiektach użyteczności publicznej należy wykonać ścieżkę kontrastową zakończoną polem uwagi szerokości ok. 0,50 m. Drzwi wejściowe powinny być zaznaczone poprzez obramowanie strefy przechodzenia oraz framugi kontrastowym pasem szerokości 0,10-0,15 m, na wysokości 0,80-1,20 m oraz 1,40-1,70 m). ? Drzwi zewnętrzne należy zaznaczyć ich framugę pasem szerokości 0,10 m. ? Drzwi wewnętrzne powinny mieć ościeżnice oznaczone kontrastowym kolorem w stosunku do powierzchni drzwi i ściany. Klamki również powinny wyróżniać się na tle drzwi. Numery pokoi należy wykonać wypukłą, kontrastową i powiększoną czcionką i umieścić na wysokości wzroku, tj. 1,4-1,7 m. Informacja pismem Braille'a powinna być umieszczona na wysokości ok. 120 cm od podłogi, tuż nad klamką lub na listwie prowadzącej przed drzwiami od strony klamki. ? Aby ułatwić zlokalizowanie włączników światła na tle ściany, należy nałożyć na nie oznaczenie kontrastowe lub obramowanie. ? Szklane przegrody i drzwi szklane należy oznaczyć przynajmniej dwoma pasami umieszczonymi na wysokości od 1,5 m do 2 m (pierwszy pas) oraz od 0,85 m do 1,05 m (drugi pas), kontrastującymi kolorystycznie z tłem, o szerokości nie mniejszej niż 0,1 m, na których mogą być umieszczone znaki, symbole lub motywy dekoracyjne. Przezroczyste przegrody o wysokości do 1,5 m należy oznaczyć jednym pasem umieszczonym bezpośrednio przy górnej krawędzi ściany. ? Pomieszczenia higieniczno-sanitarne powinny być opatrzone oznaczeniami kontrastowymi przed wejściem, na wysokości wzroku (ok. 1,2-1,4 m od podłogi). Urządzenia sanitarne powinny być umieszczone na kontrastowym tle, podobnie pozostałe elementy, jak: dozowniki mydła, pojemniki na papier i ręczniki, suszarki do rąk, etc. Drzwi do kabin toaletowych powinny być wyraźnie oznaczone. ? Znaki (piktogramy) i napisy powinny znajdować się na poziomie oczu (tj. 1,4 - 1,7 m), należy stosować litery o prostym kroju, bez kursywy, czcionką bez szeryfową (Arial, Tahoma), na matowym, kontrastowym tle. Kolorystyka kontrastowych oznaczeń oraz materiał z jakiego zostanie wykonany podlega zatwierdzeniu przez Zamawiającego. Zakres robót określają projekty budowlane i wykonawcze, specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót budowlanych (STWiOR), OPZ. Przedmiary robót załączone do SIWZ mają wyłącznie charakter pomocniczy. Wykonawca jest zobowiązany do dokładnego sprawdzenia ilości robot z dokumentacją projektową. Pełny zakres robót został określa w dokumentacja stanowiąca Załączniki do OPZ w skład której wchodzą: - Zał. nr 1 do OPZ Inwentaryzacja budynku, - Zał. Nr 2 do OPZ projekty budowlany, - Zał. Nr 3 do OPZ projekt wykonawczy, - Zał. Nr 4 do OPZ przedmiary robót (*.pdf i *.ath) - Zał. Nr 5 do OPZ specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót budowlanych (STWiOR), - Zał. Nr 6 do OPZ Projekt budowlany zamienny - Załącznik graficzny nr 1 do opz, Przedmiary robót załączone do SIWZ mają wyłącznie charakter pomocniczy i nie mogą stanowić jedynej podstawy wyceny oferty. Wykonawca zobowiązany jest do dokładnego sprawdzenia ilości robót z dokumentacją projektową. Z uwagi na to, że umowa na roboty będzie umową ryczałtową w przypadku wystąpienia w trakcie prowadzenia robót większej ilości obmiarowej określonych robót ujętych w projekcie w jakiejkolwiek pozycji przedmiarowej nie będzie mogło być to uznane za roboty dodatkowe z żądaniem dodatkowego wynagrodzenia. Ewentualny brak w przedmiarze robót koniecznych do wykonania wynikających z dokumentacji projektowej nie zwalnia Wykonawcy od obowiązku ich wykonania na podstawie projektu w cenie umownej. W związku z powyższym wykonawca nie może powoływać się na jakiekolwiek braki w przedmiarze i w oparciu o nie żądać zwiększenia wynagrodzenia. W przypadku dostrzeżenia rozbieżności pomiędzy poszczególnymi elementami dokumentacji projektowej wykonawca zobowiązany jest do wystąpienia do zamawiającego o ich wyjaśnienie przed złożeniem oferty, ponieważ w ramach wynagrodzenia podanego w ofercie wykonawca zobowiązany jest do wykonania wszystkich niezbędnych robót przewidzianych w którymkolwiek z dokumentów składających się na Załącznik nr 2 do SIWZ. Wykonawca, dla obliczenia ceny i we własnym zakresie ma prawo skorygować w przedmiarze ilości robót do wielkości według własnych obliczeń na podstawie projektu oraz SST. Oferta wykonawcy powinna obejmować wszystkie niezbędne roboty zapewniające właściwe wykonanie przedmiotu zamówienia.
W ogłoszeniu powinno być: 2.2. Zakres prac objętych zamówieniem obejmuje w szczególności: Zamówienie obejmuje roboty budowlane w zakresie robót wykończeniowych w budynku oraz budowę parkingu wraz z infrastrukturą techniczną. Zakres robót przewidzianych do wykonania w budynku: 1. Wykonanie podłóg i posadzek z różnych materiałów, zgodnie z dokumentacją. Materiały podlegają zatwierdzeniu przez Zamawiającego. 2. Renowacja schodów z lastryko. 3. Malowanie parkietu. 4. Wykonanie okładzin ścian z płytek ceramicznych, wraz z przygotowaniem podłoża. 5. Montaż stolarki wewnętrznej, w tym drzwi zabezpieczające, zgodnie z opisem niżej. Standardowe okucia drzwi antywłamaniowych ppoż. RC4 EI60: zamek główny podklamkowy rozporowy w klasie 7 zabezpieczenia wg PN-EN 12209:2005 ryglujący wielopłaszczyznowo z wkładką antywłamaniową z kompletem kluczy dorabianych na podstawie karty kodowej, zamki dodatkowe ryglujące po zwolnieniu klamki bez użycia klucza. Klamka ze stali nierdzewnej w komplecie z szyldem owalnym i tarczą chroniącą wkładkę od strony zewnętrznej. Drzwi opcjonalnie mogą być wyposażone w samozamykacz, elementy kontroli dostępu, oraz zamki ewakuacyjne i okucia paniczne. Skrzydło wraz z ościeżnicą lakierowane jest na dowolny kolor wg palety RAL z wyłączeniem kolorów perłowych, odblaskowych i metalicznych. Właściwości fizyczne drzwi antywłamaniowych przeciwpożarowych: ? odporność na włamanie - klasa -RC4- wg PN-EN 1627:2012 ? odporność ogniowa - EI60 wg PN-EN 13501-2+A1: 2009 ? odporność na włamanie - klasa C wg PN-90/B-92270 ? wytrzymałość mechaniczna - klasa 4 wg PN-EN 1192: 2001 ? trwałość mechaniczna - klasa 6 wg PN-EN 12400: 2004 ? odporność na obciążenie wiatrem - klasa 5C wg PN-EN 12210: 2001 ? odporność na korozję - kategoria C3 lub C4 wg PN-EN ISO 12944-2: 2001 ? wodoszczelność - klasa 3A wg PN-EN 12208: 2001 ? izolacyjność akustyczna - Rw= 47 dB wg PN-EN ISO 717-1: 1999 ? przenikalność cieplna - 2,5 Uw(W/m2×K) wg PN-EN ISO10077-1: 2007 ? przepuszczalność powietrza - klasa 4 wg PN-EN 12207: 2001 ? siły operacyjne - klasa 2 wg PN-EN 12217: 2005 Drzwi antywłamaniowe o w/w parametrach należy zamontować w pomieszczeniach: 1/6, 1/8, 1/37, 2-18, 2/14, 2-26- 2 szt., 2-27, 6. Tynkowanie, szpachlowanie i malowanie ścian. 7. Wykonanie oraz montaż balustrad i poręczy, zgodnie z załączoną dokumentacją. Demontaż i montaż el. zabezpieczeń. 8. Roboty sanitarne w zakresie białego montażu i wyposażenia. 9. Dostosowanie budynku dla osób niewidomych i słabowidzących. 10. Montaż rolet zewnętrznych antywłamaniowych z klasą odporności RC5/RC6 (Klasa odporności wg PN-EN 356: P7B/P8B) z czasem oporu 15/20 min. Kolorystyka rolet podlega zatwierdzeniu przez Zamawiającego. Rolety zabezpieczające należy zamontować na oknach w pomieszczeniach nr: 1-6 (2 szt. na O3), 1/7 (2 szt. na O3), 1-37 (1 szt. na O5), 2-20 (2 szt. na O7), 2/19 (2 szt. na O7), 2/14 (2 szt. na O7), 2-26 (3 szt. O4, szt. 2 O5), 2-27 (1 szt. O5). 11. Montaż czujników zintegrowanych z systemem antywłamaniowym- drzwi wejściowe do pomieszczeń 2/14 oraz 2/11. 12. Przeniesienie 20 szt. gniazd /(elektrycznych lub teletechnicznych) w lokalizację wskazaną przez Zamawiającego. 13. Wykonanie nawiewu (wentylacji) w pomieszczeniu węzła CO. 14. Montaż klimatyzatora w pomieszczeniu rozdzielni głównej, pom. 1/10. 15. Wykonanie przebudowy pomieszczeń toalet na 4 kondygnacji (utworzenie pomieszczenia biurowego), zgodnie z załączonym schematem. 16. wymiana stolarki okiennej wydzielającej przestrzeń w pomieszczeniu kasy (OA1). Stolarka umożliwić ma bezpieczną obsługę przez 2 osoby - 2 okienka kasowe o pomniejszonej wielkości Załączony przedmiar pomocniczy należy zwiększyć o powyższy zakres. Zamawiający informuje, że prace wykończeniowe w pomieszczeniu serwerowni zostały w całości wykonane w ramach etapu I. Ściany pomieszczenia rozdzielni głównej zostały poszpachlowane oraz pomalowane również w ramach etapu I. Załączony przedmiar pomocniczy należy zmniejszyć o powyższy zakres, wykonany w ramach etapu I. W zakres robót budowlanych zewnętrznych: 1. Zewnętrzna kanalizacja deszczowa- odwodnienie parkingu, zgodnie z załączoną dokumentacją. 2. Podbudowy i nawierzchnie parkingu oraz ciągów komunikacyjnych, tj.: ? wykonanie drogi dojazdowej o szer. 5,0 m, ? parkingu dla samochodów osobowych o wymiarach zgodnych z dokumentacją, ? ciągów pieszych i chodników z kostki ozdobnej, rodzaj zgodny z wbudowaną kostką w ramach etapu I, ? wykonanie zieleńców. 3. Wykonanie oświetlenia zewnętrznego, zgodnie z dokumentacją, m.in.: ułożenie rur osłonowych i kabli, w wykopach na głębokości zgodnej z dokumentacją, montaż słupów oświetleniowych, opraw ozdobnych LED, okablowania, uziomów, oraz wykonanie badań i pomiarów linii kablowej oraz instalacji uziemiającej. Rodzaj opraw oraz słupów, zgodny z wbudowanymi w ramach etapu I. 4. Ułożenie rur osłonowych, oraz wykonanie studni rewizyjnych, zgodnie z załączonym rysunkiem przebiegu kabla instalacji monitoringu miejskiego monitoringu skate parku, oraz przedmiarem robót. 5. Rozbiórka istniejącego ogrodzenia. 6. Wykonanie ogrodzenia agregatu wolnostojącego, wraz z zadaszeniem. W ocenie Zamawiającego, przed sporządzeniem oferty, oferent winien dokonać oględzin budynku, objętego przedmiotem niniejszego zamówienia, celem oszacowania faktycznego zakresu, dotyczącego wykonania lub ewentualnie skorygowania rzędnych posadzek na poszczególnych kondygnacjach (część A budynku), w projektowanej przebudowie, w odniesieniu do rzędnych poziomów budynku istniejącego, celem uzyskania jednakowego poziomu wykończonej posadzki - zgodnie z zapisami dokumentacji projektowej. Informacja w zakresie zapewnienia dostępności dla osób niepełnosprawnych, niewidomych i słabowidzących. Na każdej kondygnacji części A i parterze części C zlokalizowano łazienki przystosowane do użytku przez osoby niepełnosprawne. Na parkingu należy wykonać i oznakować miejsca postojowe dla osób niepełnosprawnych, zgodnie z dokumentacją. Budynek należy dostosować dla osób niewidomych i słabowidzących, zgodnie z ogólnodostępnymi zaleceniami i przepisami ujętymi w dokumentach udostępnionych na stronie organizacji pożytku publicznego Polskiego Związku Niewidomych (http://www.pzn.org.pl/), oraz Głównego Urzędu Nadzoru Budowlanego (https://www.gunb.gov.pl/ https://www.gunb.gov.pl/sites/default/files/pliki/projektowanie_i_adaptacja_przestrzeni_do_potrzeb_osob_niewidomych_i_slab_0.pdf?805 ) w szczególności: ? oznakowania schodów stałych na wejściach do budynku, oraz klatki schodowej w części C (USC) (zaleca, aby 0,5 m przed pierwszym stopniem schodów w górę oraz 0,5 m przed pierwszym stopniem schodów w dół, na całej szerokości schodów zainstalować oznakowanie dotykowe - pas ostrzegawczy o minimalnej szerokości 0,5 m. Krawędzie pierwszego i ostatniego stopnia każdego biegu schodów należy oznakować pasem kontrastowym (najlepiej jednolitego koloru żółtego) szerokości 0,08-0,10 m na powierzchni poziomej i pionowej stopnia. Wyjątkowo w przypadku biegu o trzech stopniach oznakować należy wszystkie trzy krawędzie. W sytuacji, gdzie schody zostały podzielone na kilka biegów, a spoczniki między nimi są krótsze niż 3 m, nie stosuje się oznaczeń dotykowych na nich). ? Do drzwi windy w obiektach użyteczności publicznej należy wykonać ścieżkę kontrastową zakończoną polem uwagi szerokości ok. 0,50 m. Drzwi wejściowe powinny być zaznaczone poprzez obramowanie strefy przechodzenia oraz framugi kontrastowym pasem szerokości 0,10-0,15 m, na wysokości 0,80-1,20 m oraz 1,40-1,70 m). ? Drzwi zewnętrzne należy zaznaczyć ich framugę pasem szerokości 0,10 m. ? Drzwi wewnętrzne powinny mieć ościeżnice oznaczone kontrastowym kolorem w stosunku do powierzchni drzwi i ściany. Klamki również powinny wyróżniać się na tle drzwi. Numery pokoi należy wykonać wypukłą, kontrastową i powiększoną czcionką i umieścić na wysokości wzroku, tj. 1,4-1,7 m. Informacja pismem Braille'a powinna być umieszczona na wysokości ok. 120 cm od podłogi, tuż nad klamką lub na listwie prowadzącej przed drzwiami od strony klamki. ? Aby ułatwić zlokalizowanie włączników światła na tle ściany, należy nałożyć na nie oznaczenie kontrastowe lub obramowanie. ? Szklane przegrody i drzwi szklane należy oznaczyć przynajmniej dwoma pasami umieszczonymi na wysokości od 1,5 m do 2 m (pierwszy pas) oraz od 0,85 m do 1,05 m (drugi pas), kontrastującymi kolorystycznie z tłem, o szerokości nie mniejszej niż 0,1 m, na których mogą być umieszczone znaki, symbole lub motywy dekoracyjne. Przezroczyste przegrody o wysokości do 1,5 m należy oznaczyć jednym pasem umieszczonym bezpośrednio przy górnej krawędzi ściany. ? Pomieszczenia higieniczno-sanitarne powinny być opatrzone oznaczeniami kontrastowymi przed wejściem, na wysokości wzroku (ok. 1,2-1,4 m od podłogi). Urządzenia sanitarne powinny być umieszczone na kontrastowym tle, podobnie pozostałe elementy, jak: dozowniki mydła, pojemniki na papier i ręczniki, suszarki do rąk, etc. Drzwi do kabin toaletowych powinny być wyraźnie oznaczone. ? Znaki (piktogramy) i napisy powinny znajdować się na poziomie oczu (tj. 1,4 - 1,7 m), należy stosować litery o prostym kroju, bez kursywy, czcionką bez szeryfową (Arial, Tahoma), na matowym, kontrastowym tle. Kolorystyka kontrastowych oznaczeń oraz materiał z jakiego zostanie wykonany podlega zatwierdzeniu przez Zamawiającego. Zakres robót określają projekty budowlane i wykonawcze, specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót budowlanych (STWiOR), OPZ. Przedmiary robót załączone do SIWZ mają wyłącznie charakter pomocniczy. Wykonawca jest zobowiązany do dokładnego sprawdzenia ilości robot z dokumentacją projektową. Pełny zakres robót został określa w dokumentacja stanowiąca Załączniki do OPZ w skład której wchodzą: - Zał. nr 1 do OPZ Inwentaryzacja budynku, - Zał. Nr 2 do OPZ projekty budowlany, - Zał. Nr 3 do OPZ projekt wykonawczy, - Zał. Nr 4 do OPZ przedmiary robót (*.pdf i *.ath) - Zał. Nr 5 do OPZ specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót budowlanych (STWiOR), - Zał. Nr 6 do OPZ Projekt budowlany zamienny - Zał. Nr 7 do OPZ - rzut 2 piętro - Załącznik graficzny nr 1 do opz, Przedmiary robót załączone do SIWZ mają wyłącznie charakter pomocniczy i nie mogą stanowić jedynej podstawy wyceny oferty. Wykonawca zobowiązany jest do dokładnego sprawdzenia ilości robót z dokumentacją projektową. Z uwagi na to, że umowa na roboty będzie umową ryczałtową w przypadku wystąpienia w trakcie prowadzenia robót większej ilości obmiarowej określonych robót ujętych w projekcie w jakiejkolwiek pozycji przedmiarowej nie będzie mogło być to uznane za roboty dodatkowe z żądaniem dodatkowego wynagrodzenia. Ewentualny brak w przedmiarze robót koniecznych do wykonania wynikających z dokumentacji projektowej nie zwalnia Wykonawcy od obowiązku ich wykonania na podstawie projektu w cenie umownej. W związku z powyższym wykonawca nie może powoływać się na jakiekolwiek braki w przedmiarze i w oparciu o nie żądać zwiększenia wynagrodzenia. W przypadku dostrzeżenia rozbieżności pomiędzy poszczególnymi elementami dokumentacji projektowej wykonawca zobowiązany jest do wystąpienia do zamawiającego o ich wyjaśnienie przed złożeniem oferty, ponieważ w ramach wynagrodzenia podanego w ofercie wykonawca zobowiązany jest do wykonania wszystkich niezbędnych robót przewidzianych w którymkolwiek z dokumentów składających się na Załącznik nr 2 do SIWZ. Wykonawca, dla obliczenia ceny i we własnym zakresie ma prawo skorygować w przedmiarze ilości robót do wielkości według własnych obliczeń na podstawie projektu oraz SST. Oferta wykonawcy powinna obejmować wszystkie niezbędne roboty zapewniające właściwe wykonanie przedmiotu zamówienia.

Miejsce, w którym znajduje się zmieniany tekst:
Numer sekcji: IV.
Punkt: 6.2)
W ogłoszeniu jest: Data: 2019-12-30, godzina: 12:00
W ogłoszeniu powinno być: Data: 2020-01-03, godzina: 10:00

 

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.