eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Węgliniec › Świadczenie usługi odbioru odpadów komunalnych z nieruchomości z terenu Gminy i Miasta Węgliniec

Zobacz treść przetargu, którego dotyczy to sprostowanie



Ogłoszenie z dnia 2019-12-12

Ogłoszenie nr 540272573-N-2019 z dnia 12-12-2019 r.

Węgliniec:
OGŁOSZENIE O ZMIANIE OGŁOSZENIA

OGŁOSZENIE DOTYCZY:

Ogłoszenia o zamówieniu

INFORMACJE O ZMIENIANYM OGŁOSZENIU

Numer: 634622-N-2019
Data: 2019-12-10

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

Gmina Węgliniec, Krajowy numer identyfikacyjny 23082141100000, ul. ul. Sikorskiego 3, 59-940 Węgliniec, woj. dolnośląskie, państwo Polska, tel. 075 77 11 435, e-mail wegliniec@wegliniec.pl, faks 075 77 12 551.
Adres strony internetowej (url):

SEKCJA II: ZMIANY W OGŁOSZENIU

II.1) Tekst, który należy zmienić:

Miejsce, w którym znajduje się zmieniany tekst:
Numer sekcji: II
Punkt: II.4
W ogłoszeniu jest: CZEŚĆ 1 - Usługi odbioru odpadów komunalnych z nieruchomości zamieszkałych 1) Odbieranie wszystkich odpadów komunalnych z nieruchomości zamieszkałych oraz ich transport do wskazanej w ofercie instalacji recyklingu, odzyskiwania i unieszkodliwiania odpadów, w tym instalacji komunalnych, do których będą przekazywane odebrane odpady na zasadach określonych w ustawie z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2019r. poz. 2010), ustawie z dnia 13 września 1996 r. o zmianie ustawy o utrzymaniu czystości porządku w gminach oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. z 2019r. poz. 1579). do SIWZ.
W ogłoszeniu powinno być: CZEŚĆ 1 - Usługi odbioru odpadów komunalnych z nieruchomości zamieszkałych 1) Odbieranie wszystkich odpadów komunalnych z nieruchomości zamieszkałych oraz ich transport do Instalacji Komunalnej w Lubaniu na zasadach określonych w ustawie z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2019r. poz. 2010), ustawie z dnia 13 września 1996 r. o zmianie ustawy o utrzymaniu czystości porządku w gminach oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. z 2019r. poz. 1579), zgodnie z porozumieniem zawartym pomiędzy Gminą Węgliniec a Gminą Miejską Lubań z dnia 01 marca 2012r.

Miejsce, w którym znajduje się zmieniany tekst:
Numer sekcji: II
Punkt: II.4
W ogłoszeniu jest: - worek brązowy z napisem "BIO" - na odpady ulegające biodegradacji, ze szczególnym uwzględnieniem bioodpadów; - worek brązowy - cztery sztuki na gospodarstwo miesięcznie (w okresie od kwietnia do października), dwie sztuki na gospodarstwo miesięcznie (w okresie od listopada do marca) d) wykonawca zobowiązany jest do osiągnięcia poziomu recyklingu i przygotowania do ponownego użycia odpadów komunalnych z uwzględnieniem poziomów wskazanych w ustawie o utrzymaniu czystości i porządku w gminach, rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 14 grudnia 2016r. w sprawie poziomów recyklingu przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami nieselektywnych frakcji odpadów komunalnych (Dz. U. 2016 poz.2167) oraz rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 15 grudnia 2017r. w sprawie poziomów ograniczenia masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji(Dz. U. 2017 poz. 2412 21) Rozliczanie świadczonych usług wywozu odpadów komunalnych następować będzie pomiędzy Gminą Węgliniec a Wykonawcą zgodnie z rzeczywistą ilością odebranych/zebranych odpadów komunalnych z terenu Gminy Węgliniec - miesięcznie, po zakończeniu miesiąca za który wystawiana jest faktura, z terminem płatności do 30 dni od dnia przedłożenia faktury.
W ogłoszeniu powinno być: - worek brązowy przeźroczysty, umożliwiający identyfikację odpadów z napisem "BIO" - na odpady ulegające biodegradacji, ze szczególnym uwzględnieniem bioodpadów; - worek brązowy przeźroczysty, umożliwiający identyfikację odpadów - cztery sztuki na gospodarstwo miesięcznie (w okresie od kwietnia do października), dwie sztuki na gospodarstwo miesięcznie (w okresie od listopada do marca) d) przedstawienie Zamawiającemu najpóźniej w dniu podpisania umowy polisy ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności na sumę nie niższą niż 500 000,00 zł i na okres nie krótszy niż czas trwania umowy. 21) Rozliczanie świadczonych usług wywozu odpadów komunalnych następować będzie pomiędzy Gminą Węgliniec a Wykonawcą zgodnie z rzeczywistą ilością odebranych/zebranych odpadów komunalnych z terenu Gminy Węgliniec - miesięcznie, po zakończeniu miesiąca za który wystawiana jest faktura, z terminem płatności podanym w ofercie. Termin płatności stanowi kryterium wyboru oferty.

Miejsce, w którym znajduje się zmieniany tekst:
Numer sekcji: II
Punkt: II.4
W ogłoszeniu jest: CZEŚĆ 2 - Usługi odbioru odpadów komunalnych z nieruchomości niezamieszkałych, użytkowanych przez gminne jednostki organizacyjne. 1) Gminne jednostki organizacyjne: a) Urząd Gminy i Miasta w Węglińcu; b) Zakład Usług Komunalnych; c) Szkoła Podstawowa w Węglińcu; d) Szkoła Podstawowa w Ruszowie; e) Szkoła Podstawowa w Czerwonej Wodzie; f) Miejskie Przedszkole Publiczne w Węglińcu; g) Miejsko-Gminny Ośrodek Kultury; h) Miejsko-Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej. 2) Odbieranie wszystkich odpadów komunalnych z nieruchomości niezamieszkałych oraz ich transport do wskazanej w ofercie instalacji recyklingu, odzyskiwania i unieszkodliwiania odpadów, w tym instalacji komunalnych, do których będą przekazywane odebrane odpady na zasadach określonych w ustawie z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2019r. poz. 2010), ustawie z dnia 13 września 1996 r. o zmianie ustawy o utrzymaniu czystości porządku w gminach oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. z 2019r. poz. 1579).
W ogłoszeniu powinno być: CZEŚĆ 2 - Usługi odbioru odpadów komunalnych z nieruchomości niezamieszkałych, użytkowanych przez gminne jednostki organizacyjne. 1) Gminne jednostki organizacyjne: a) Urząd Gminy i Miasta w Węglińcu; b) Zakład Usług Komunalnych; c) Szkoła Podstawowa w Węglińcu; d) Szkoła Podstawowa w Ruszowie; e) Szkoła Podstawowa w Czerwonej Wodzie; f) Miejskie Przedszkole Publiczne w Węglińcu; g) Miejsko-Gminny Ośrodek Kultury; h) Miejsko-Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej. 2) Odbieranie wszystkich odpadów komunalnych z nieruchomości zamieszkałych oraz ich transport do Instalacji Komunalnej w Lubaniu na zasadach określonych w ustawie z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2019r. poz. 2010), ustawie z dnia 13 września 1996 r. o zmianie ustawy o utrzymaniu czystości porządku w gminach oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. z 2019r. poz. 1579), zgodnie z porozumieniem zawartym pomiędzy Gminą Węgliniec a Gminą Miejską Lubań z dnia 01 marca 2012r.

Miejsce, w którym znajduje się zmieniany tekst:
Numer sekcji: II
Punkt: II.4
W ogłoszeniu jest: 17)Organizacja selektywnej zbiórki odpadów: papieru, tworzyw sztucznych, opakowań wielomateriałowych, metali oraz opakowań ze szkła jak również odpadów ulegających biodegradacji wraz z ich odbiorem i zagospodarowaniem: a) Wykonawca zobowiązany jest zorganizować oraz prowadzić selektywną zbiórkę odpadów komunalnych systemem - indywidualnym - polegającym na selektywnym zbieraniu i odbieraniu odpadów komunalnych zgromadzonych w przystosowanych do tego celu pojemnikach indywidualnych lub workach foliowych przeznaczonych dla jednej nieruchomości; - zbiorowym - polegającym na selektywnym zbieraniu i odbieraniu odpadów komunalnych zgromadzonych w przystosowanych do tego celu pojemnikach do segregacji przeznaczonych dla kilku nieruchomości,
W ogłoszeniu powinno być: 17)Organizacja selektywnej zbiórki odpadów: papieru, tworzyw sztucznych, opakowań wielomateriałowych, metali oraz opakowań ze szkła jak również odpadów ulegających biodegradacji wraz z ich odbiorem i zagospodarowaniem: a) Wykonawca zobowiązany jest zorganizować oraz prowadzić selektywną zbiórkę odpadów komunalnych polegającą na selektywnym zbieraniu i odbieraniu odpadów komunalnych zgromadzonych w przystosowanych do tego celu pojemnikach indywidualnych lub workach foliowych przeznaczonych dla danej nieruchomości;

Miejsce, w którym znajduje się zmieniany tekst:
Numer sekcji: II
Punkt: II.4
W ogłoszeniu jest: 17a) system indywidualny: a) Wykonawca zobowiązany jest wyposażać przez cały okres świadczenia usługi będącej przedmiotem zamówienia każdą nieruchomość w worki foliowe przeznaczonych do selektywnej zbiórki odpadów o pojemności 120 litrów każdy, b) worki do selektywnej zbiórki odpadów w systemie indywidualnym muszą być dostarczane bezpośrednio na nieruchomość objętą selektywną zbiórką odpadów z częstotliwością: od maja do sierpnia dwa razy w miesiącu, natomiast od września do kwietnia raz w miesiącu; przy czym pierwszy zestaw worków Wykonawca musi dostarczyć najpóźniej w terminie do 3 dni od daty rozpoczęcia świadczenia usługi będącej przedmiotem niniejszego postępowania lub zgłoszenia nieruchomości do obsługi; Zamawiający wymaga, aby Wykonawca w trakcie dostawy worków na nieruchomości przekazywał również właścicielom nieruchomości materiały informacyjne i edukacyjne dotyczące m.in. zasad selektywnej zbiórki odpadów przygotowane przez Zamawiającego oraz harmonogramy odbioru odpadów przygotowane przez Wykonawcę; c) worki do selektywnej zbiórki odpadów muszą posiadać oznaczenia określające rodzaj frakcji odpadów, które należy w nich umieszczać oraz frakcji odpadów, których nie należy umieszczać; oznaczenia muszą być dokonane zarówno w formie pisemnej w języku polskim, jak i w formie graficznej i w określonej przez Zamawiającego kolorystyce; d) komplet worków przeznaczonych do segregacji obejmuje: - worek niebieski z napisem "PAPIER" - na odpady z papieru, w tym tektury, odpady opakowaniowe z papieru i odpady opakowaniowe z tektury, - worek żółty z napisem "METALE I TWORZYWA SZTUCZNE - na odpady z metali, w tym odpady opakowaniowe z metali, odpady tworzyw sztucznych, w tym odpady opakowaniowe tworzyw sztucznych oraz odpady opakowaniowe wielomateriałowe, - worek zielony z napisem "SZKŁO" - na odpady ze szkła, w tym odpady opakowaniowe ze szkła, - worek brązowy z napisem "BIO" - na odpady ulegające biodegradacji, ze szczególnym uwzględnieniem bioodpadów; e) Wykonawca w jest zobowiązany dostarczyć na nieruchomość worki w ilości: - worek niebieski - dwie sztuki na nieruchomość miesięcznie (w okresie od maja do sierpnia), jedna sztuka na nieruchomość miesięcznie (w okresie od września do kwietnia); - worek żółty - dwie sztuki na nieruchomość miesięcznie (w okresie od maja do sierpnia), jedna sztuka na nieruchomość miesięcznie (w okresie od września do kwietnia); - worek zielony - dwie sztuki na nieruchomość miesięcznie (w okresie od maja do sierpnia), jedna sztuka na nieruchomość miesięcznie (w okresie od września do kwietnia); - worek brązowy - cztery sztuki na nieruchomość miesięcznie (w okresie od kwietnia do października), dwie sztuki na nieruchomość miesięcznie (w okresie od listopada do marca) f) w uzasadnionych przypadkach, takich jak np. niezamierzone uszkodzenie worka, zwiększona ilość odpadów zbieranych selektywnie, Wykonawca zobowiązany będzie do wydania właścicielom nieruchomości dodatkowych worków do selektywnego zbierania odpadów, g) Wykonawca zobowiązany jest także do odbioru odpadów wysypanych z worków, np. w trakcie ich odbioru, wywianych lub rozrzuconych przez osoby trzecie (np. w wyniku aktów wandalizmu) i zwierzęta. h) w przypadku segregacji odpadów w pojemnikach obowiązuje następująca kolorystyka pojemników: co najmniej 4 kpl. pojemników do selektywnej zbiórki odpadów w systemie zbiorowym o pojemności nie mniejszej niż 1m3, zlokalizowanych w obiektach szkolnych w Węglińcu, Starym Węglińcu, Czerwonej Wodzie i Ruszowie oraz w przedszkolu w Węglińcu; h) Wykonawca powinien dysponować taką ilością pojemników na odpady segregowane, aby zapewnić ich wynajem, kupno (lub oddanie w inną formę użytkowania) wszystkim zainteresowanym właścicielom nieruchomości zamieszkałych na podstawie odrębnej umowy zawartej pomiędzy właścicielem nieruchomości a Wykonawcą. 18)Odbiór odpadów budowlano-remontowych i rozbiórkowych: a) Na wniosek użytkownika nieruchomości / dysponującego lokalem Wykonawca odpłatnie dostarczy pojemnik do odbioru odpadów budowlano-remontowych i rozbiórkowych. b) Wykonawca ma obowiązek odebrać wyłącznie te odpady budowlano-remontowe i rozbiórkowe, które powstały w wyniku prowadzenia drobnych robót niewymagających pozwolenia na budowę ani zgłoszenia zamiaru prowadzenia robót do starosty; odpady niespełniające tego warunku Wykonawca ma obowiązek odebrać za dodatkową opłatą wniesioną przez właściciela nieruchomości dysponującego lokalem na rzecz Gminy. 19)Wykonawca zobowiązany jest do przekazywania Zamawiającemu: a. miesięcznych raportów zawierających informacje o: - ilości odebranych odpadów komunalnych zmieszanych [Mg]; - ilości odebranych odpadów segregowanych (szkło, tworzywa sztuczne, metale, papier, wielomateriałowe, biodegradowalne) [Mg]; - ilości odebranych odpadów wielkogabarytowych i zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego [Mg]; - ilości odebranych odpadów powstałych na komunalnej oczyszczalni ścieków w Węglińcu[Mg]; - sposobach zagospodarowania w/w odpadów ze wskazaniem instalacji do których odpady oraz pozostałości z sortowania odpadów komunalnych przeznaczonych do sortowania zostały przekazane b. półrocznych sprawozdań zgodnie z ustawą o utrzymaniu czystości i porządku w gminach do końca miesiąca następującego po półroczu, Zamawiającemu dotyczących: - informacji o masie poszczególnych rodzajów odebranych odpadów komunalnych oraz sposobie ich zagospodarowania wraz ze wskazaniem instalacji, do której zostały przekazane odebrane od właścicieli nieruchomości zmieszane odpady komunalne, odpady zielone oraz pozostałości z sortowania odpadów komunalnych przeznaczonych do składowania, - informacji o masie odpadów komunalnych ulegających biodegradacji, * przekazanych do składowania na składowisko odpadów, * nieprzekazanych do składowania na składowisku odpadów i sposobie ich zagospodarowania, - liczbę właścicieli nieruchomości, od których zostały odebrane odpady komunalne; - wskazanie właścicieli nieruchomości, którzy zbierają odpady komunalne w sposób niezgodny z Regulaminem utrzymania czystości i porządku w Gminie, - kopii dowodów dostarczania odpadów do odzysku lub unieszkodliwiana tj. karty ewidencji odpadów bądź karty przekazania odpadów. c. raporty o których mowa w pkt. a i b muszą być przekazane w formie elektronicznej i papierowej uzgodnionej z Zamawiającym. d. raporty miesięczne będą podstawą do wystawienia faktury za wykonaną usługę. 20)Dodatkowe obowiązki Wykonawcy w zakresie realizacji przedmiotu zamówienia: a) uczestnictwo upoważnionego przedstawiciela Wykonawcy w naradach (posiedzeniach komisji Rady Miejskiej, innych naradach) prowadzonych przez Zamawiającego w przypadku jego zaproszenia, na których omawiane będą zadania związane z realizacją przedmiotu umowy. Zaproszenia na narady będą przekazywane Wykonawcy z wyprzedzeniem nie mniej niż 7 dni przed tymi naradami, b) wykonywanie przedmiotu umowy w sposób fachowy, niepowodujący niepotrzebnych przeszkód oraz ograniczający niedogodności dla społeczeństwa do niezbędnego minimum, c) ponoszenie pełnej odpowiedzialności wobec Zamawiającego i osób trzecich za szkody na mieniu i zdrowiu osób trzecich, powstałe podczas i w związku z realizacją przedmiotu umowy. d) wykonawca zobowiązany jest do osiągnięcia poziomu recyklingu i przygotowania do ponownego użycia odpadów komunalnych z uwzględnieniem poziomów wskazanych w ustawie o utrzymaniu czystości i porządku w gminach, rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 14 grudnia 2016r. w sprawie poziomów recyklingu przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami nieselektywnych frakcji odpadów komunalnych (Dz. U. 2016 poz.2167) oraz rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 15 grudnia 2017r. w sprawie poziomów ograniczenia masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji(Dz. U. 2017 poz. 2412) 21)Ilości wywożonych odpadów podane w SIWZ są orientacyjne. Zostały podane w celu sporządzenia oferty. Z tytułu zmniejszenia lub zwiększenia ilości odebranych odpadów Wykonawcy nie będą przysługiwały jakiekolwiek roszczenia. 22)Rozliczanie świadczonych usług wywozu odpadów komunalnych następować będzie pomiędzy Gminą Węgliniec a Wykonawcą zgodnie z rzeczywistą ilością odebranych/zebranych odpadów komunalnych z terenu Gminy Węgliniec - miesięcznie, po zakończeniu miesiąca za który wystawiana jest faktura, z terminem płatności do 30 dni od dnia przedłożenia faktury. Uwaga! Do faktury należy dołączyć raporty miesięczne określone w pkt. 19) lit. a. Faktura powinna zawierać łączną ilość zebranych odpadów z terenu Gminy [Mg/m-c] oraz jednostkowy koszt ich odbioru i transportu wg kwoty ustalonej w formularzu o? pojemnik brązowy z napisem "BIO" - na odpady ulegające biodegradacji, ze szczególnym uwzględnieniem bioodpadów; b) pojemniki do selektywnego zbierania odpadów muszą posiadać oznaczenia określające rodzaj frakcji odpadów, które należy umieszczać oraz frakcji odpadów, których nie należy umieszczać; oznaczenia muszą być dokonane zarówno w formie pisemnej w języku polskim, jak i w formie graficznej; c) pojemniki do segregacji odpadów będą ustawione na wyodrębnionym, urządzonym przez właściciela placyku gospodarczym lub pergoli śmietnikowej dostępnym dla Wykonawcy; d) Wykonawca zobowiązany jest do każdorazowego sprawdzenia zawartości pojemnika na segregowane odpady, a w przypadku stwierdzenia, że w pojemniku znajdują się inne odpady, których obowiązek selektywnego zbierania wynika z Uchwały nr 197/XVI/19 Rady Miejskiej Węglińca z dnia 5 grudnia 2019r. w sprawie regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy i Miasta Węgliniec - do udokumentowania tego faktu (fotografia) oraz niezwłocznego i skutecznego powiadomienia Zamawiającego, wraz ze wskazaniem adresu nieruchomości; e) Wykonawca zobowiązany jest do niezwłocznego informowania Zamawiającego o wszelkich nieprawidłowościach stwierdzonych w trakcie świadczenia usługi. f) Miejsca ustawienia pojemników do selektywnej zbiórki odpadów w systemie zbiorowym Zamawiający wskaże Wykonawcy po podpisaniu umowy, podczas wspólnej wizji w terenie (lokalizacja pojemników nie może stwarzać zagrożenia dla pojazdów odbierających surowce wtórne - linie elektryczne, ruch drogowy). Zamawiający zastrzega, że w trakcie świadczenia usługi może wskazać Wykonawcy inne miejsca ustawienia pojemników, a w takiej sytuacji Wykonawca zobowiązany będzie do ich przestawienia nie później niż w ciągu trzech dni od otrzymania zgłoszenia. g) Wykonawca w ramach zaoferowanej ceny zapewnia ustawienie: ? pojemnik zielony z napisem "SZKŁO" - na odpady ze szkła, w tym odpady opakowaniowe ze szkła, ? pojemnik żółty z napisem "METALE I TWORZYWA SZTUCZNE - na odpady z metali, w tym odpady opakowaniowe z metali, odpady tworzyw sztucznych, w tym odpady opakowaniowe tworzyw sztucznych oraz odpady opakowaniowe wielomateriałowe, ? pojemnik niebieski z napisem "PAPIER" - na odpady z papieru, w tym tektury, odpady opakowaniowe z papieru i odpady opakowaniowe z tektury, ?ojemnikach, jak i odpady pozostawione obok pojemników, a także odpady, które zostały wysypane z pojemników w trakcie ich opróżniania, wywiane lub wyrzucone przez osoby trzecie (np. w wyniku aktów wandalizmu), l) Wykonawca powinien dysponować taką ilością pojemników na odpady segregowane, aby zapewnić ich wynajem, kupno (lub oddanie w inną formę użytkowania) wszystkim zainteresowanym użytkownikom nieruchomości niezamieszkałych na podstawie odrębnej umowy zawartej pomiędzy użytkownikiem nieruchomości a Wykonawcą. 17b) system zbiorowy: a) kolorystyka pojemników: fertowym [zł/Mg]. 23)Dla potrzeb złożenia oferty Zamawiający szacuje łączną masę odpadów komunalnych do odbioru z terenu nieruchomości zamieszkałych na poziomie: a) ilość nieruchomości niezamieszkałych - 27 (wykaz zawiera tabela nr 7 w załączniku nr 1 do SIWZ) b) ilość odpadów rocznie - 170 Mg; c) masa zmieszanych niesegregowanych odpadów komunalnych, kod 20 03 01 -25 Mg; d) masa selektywnie zebranych odpadów komunalnych, kody: 15 01 01, 15 01 02, 15 01 04, 15 01 05, 15 01 07, 15 01 03, 15 01 06, 15 01 10 - 25 Mg; e) masa pozostałych odpadów, kody: 16 01 03, 17 01 01, 17 01 07, 17 02 01, 17 02 02, 17 02 03, 20 01 01, 20 01 02, 20 01 08, 20 01 10, 20 01 11, 20 01 21, 20 01 23, 20 01 31, 20 01 32, 20 01 35, 20 01 36, 20 01 38, 20 01 39, 20 02 01, 20 03 02, 20 03 03, 20 03 99, 19 08 01, 19 08 02, 19 08 05 - 120 Mg; f) ilość punktów wywozowych w gminie - 27; g) powierzchnia gminy - 338,4 km2. 24)W trakcie realizacji usługi możliwe są więc zmiany adresów i liczby obsługiwanych nieruchomości, jak i liczby mieszkańców. Zmiany mogą dotyczyć zarówno zmniejszenia, jak i zwiększenia liczby nieruchomości i liczby mieszkańców. Zmiany te nie będą wpływały na zmianę wysokości wynagrodzenia Wykonawcy. 25)Dla potrzeb złożenia oferty Zamawiający szacuje liczbę pojemników i worków na odpady gromadzone w sposób selektywny (w tym bioodpadów) z uwzględnieniem pojemności na poziomie: a) 0,12m3 - 100; b) 0,24m3 - 50; c) 1.1m3 - 50; d) worki o min. poj. 110l - 500 szt. 26)W przypadku zmian przepisów ogólnie obowiązujących i zmian nie mających istotnego wpływu na zakres świadczonych usług, jednostkowy koszt odbioru i transportu odpadów komunalnych nie ulega zmianie.
W ogłoszeniu powinno być: 17a) zakres systemu selektywnej zbiórki odpadów: a) Wykonawca zobowiązany jest wyposażać przez cały okres świadczenia usługi będącej przedmiotem zamówienia każdą nieruchomość w worki foliowe przeznaczonych do selektywnej zbiórki odpadów o pojemności 120 litrów każdy, b) worki do selektywnej zbiórki odpadów muszą być dostarczane bezpośrednio na nieruchomość objętą selektywną zbiórką odpadów z częstotliwością: od maja do sierpnia dwa razy w miesiącu, natomiast od września do kwietnia raz w miesiącu; przy czym pierwszy zestaw worków Wykonawca musi dostarczyć najpóźniej w terminie do 3 dni od daty rozpoczęcia świadczenia usługi będącej przedmiotem niniejszego postępowania lub zgłoszenia nieruchomości do obsługi; Zamawiający wymaga, aby Wykonawca w trakcie dostawy worków na nieruchomości przekazywał również właścicielom nieruchomości materiały informacyjne i edukacyjne dotyczące m.in. zasad selektywnej zbiórki odpadów przygotowane przez Zamawiającego oraz harmonogramy odbioru odpadów przygotowane przez Wykonawcę; c) worki do selektywnej zbiórki odpadów muszą posiadać oznaczenia określające rodzaj frakcji odpadów, które należy w nich umieszczać oraz frakcji odpadów, których nie należy umieszczać; oznaczenia muszą być dokonane zarówno w formie pisemnej w języku polskim, jak i w formie graficznej i w określonej przez Zamawiającego kolorystyce; d) komplet worków przeznaczonych do segregacji obejmuje: - worek niebieski z napisem "PAPIER" - na odpady z papieru, w tym tektury, odpady opakowaniowe z papieru i odpady opakowaniowe z tektury, - worek żółty z napisem "METALE I TWORZYWA SZTUCZNE - na odpady z metali, w tym odpady opakowaniowe z metali, odpady tworzyw sztucznych, w tym odpady opakowaniowe tworzyw sztucznych oraz odpady opakowaniowe wielomateriałowe, - worek zielony z napisem "SZKŁO" - na odpady ze szkła, w tym odpady opakowaniowe ze szkła, - worek brązowy, przeźroczysty, umożliwiający identyfikacje odpadów z napisem "BIO" - na odpady ulegające biodegradacji, ze szczególnym uwzględnieniem bioodpadów; e) Wykonawca w jest zobowiązany dostarczyć na nieruchomość worki w ilości: - worek niebieski - dwie sztuki na nieruchomość miesięcznie (w okresie od maja do sierpnia), jedna sztuka na nieruchomość miesięcznie (w okresie od września do kwietnia); - worek żółty - dwie sztuki na nieruchomość miesięcznie (w okresie od maja do sierpnia), jedna sztuka na nieruchomość miesięcznie (w okresie od września do kwietnia); - worek zielony - dwie sztuki na nieruchomość miesięcznie (w okresie od maja do sierpnia), jedna sztuka na nieruchomość miesięcznie (w okresie od września do kwietnia); - worek brązowy przeźroczysty, umożliwiający identyfikacje odpadów - cztery sztuki na nieruchomość miesięcznie (w okresie od kwietnia do października), dwie sztuki na nieruchomość miesięcznie (w okresie od listopada do marca) f) w uzasadnionych przypadkach, takich jak np. niezamierzone uszkodzenie worka, zwiększona ilość odpadów zbieranych selektywnie, Wykonawca zobowiązany będzie do wydania właścicielom nieruchomości dodatkowych worków do selektywnego zbierania odpadów, g) Wykonawca zobowiązany jest także do odbioru odpadów wysypanych z worków, np. w trakcie ich odbioru, wywianych lub rozrzuconych przez osoby trzecie (np. w wyniku aktów wandalizmu) i zwierzęta. h) w przypadku segregacji odpadów w pojemnikach obowiązuje następująca kolorystyka pojemników: ? pojemnik niebieski z napisem "PAPIER" - na odpady z papieru, w tym tektury, odpady opakowaniowe z papieru i odpady opakowaniowe z tektury, ? pojemnik żółty z napisem "METALE I TWORZYWA SZTUCZNE - na odpady z metali, w tym odpady opakowaniowe z metali, odpady tworzyw sztucznych, w tym odpady opakowaniowe tworzyw sztucznych oraz odpady opakowaniowe wielomateriałowe, ? pojemnik zielony z napisem "SZKŁO" - na odpady ze szkła, w tym odpady opakowaniowe ze szkła, ? pojemnik brązowy z napisem "BIO" - na odpady ulegające biodegradacji, ze szczególnym uwzględnieniem bioodpadów; i) użytkownicy nieruchomości niezamieszkałych indywidualnie zaopatrują się w pojemniki do selektywnego zbierania odpadów, j) pojemniki muszą posiadać oznaczenia określające rodzaj frakcji odpadów, które należy umieszczać, k) Wykonawca zobowiązany jest odebrać wszystkie odpady zgromadzone w pojemnikach, jak i odpady pozostawione obok pojemników, a także odpady, które zostały wysypane z pojemników w trakcie ich opróżniania, wywiane lub wyrzucone przez osoby trzecie (np. w wyniku aktów wandalizmu), l) Wykonawca w ramach zaoferowanej ceny zapewnia ustawienie: ? co najmniej 4 kpl. pojemników do selektywnej zbiórki odpadów w systemie zbiorowym o pojemności nie mniejszej niż 1m3, zlokalizowanych w obiektach szkolnych w Węglińcu, Starym Węglińcu, Czerwonej Wodzie i Ruszowie oraz w przedszkolu w Węglińcu; m) Wykonawca powinien dysponować taką ilością pojemników na odpady segregowane, aby zapewnić ich wynajem, kupno (lub oddanie w inną formę użytkowania) wszystkim zainteresowanym użytkownikom nieruchomości niezamieszkałych na podstawie odrębnej umowy zawartej pomiędzy użytkownikiem nieruchomości a Wykonawcą.

Miejsce, w którym znajduje się zmieniany tekst:
Numer sekcji: III
Punkt: III.1.3)
W ogłoszeniu jest: CZĘŚĆ 1 1. Wykonawca dysponuje pojazdami spełniającymi europejskie standardy emisji spalin na poziomie min. Euro 5, w tym: a) transport odpadów zmieszanych: - specjalistyczny samochód przystosowany do odbioru i wywozu zmieszanych odpadów komunalnych - co najmniej 2 szt. o pojemności minimum 11 m3 i współczynniku zgniotu 1:4; - specjalistyczny samochód przystosowany do odbioru i wywozu zmieszanych odpadów komunalnych gromadzonych w pojemnikach KP-7 - co najmniej 2 szt.; b) transport odpadów segregowanych: - samochód do wywozu odpadów segregowanych - co najmniej 2 szt. o pojemności minimum 6 m3; c) wielkie gabaryty: - samochód typu hakowiec - co najmniej 2 szt.; - samochód ciężarowy skrzyniowy lub inny przystosowany do transportu odpadów niebezpiecznych - co najmniej 1 szt. d) specjalistyczny samochód wyposażony w urządzenie do mycia i dezynfekcji pojemników - samochód powinien umożliwiać wykonanie czynności myjąco-dezynfekujących w miejscu opróżniania pojemników; usługa powinna być wykonywana w taki sposób aby podczas i po zakończeniu mycia i dezynfekcji pojemnika płyn nie wydostawał się (na zewnątrz) poza pojazd - co najmniej 1 szt. 2. Wymaga się aby wszystkie pojazdy Wykonawcy służące do odbioru odpadów z terenu Gminy Węgliniec posiadały wyposażenie w systemy GPS monitorujące ruch pojazdu na terenie Gminy (monitoringu bazującego na systemie pozycjonowania satelitarnego, umożliwiający trwałe zapisywanie, przechowywanie i odczytywanie danych o położeniu i miejscach postojów, czujników zapisujących dane o miejscach wyładunku odpadów). 3. Wykonawca musi posiadać odpowiednio usytuowaną i wyposażoną bazę transportową w celu zgromadzenia niezbędnego sprzętu i materiałów, na której znajdują się: a) pomieszczenie/a administracyjno-socjalne dla pracowników, b) zaplecze biurowe dla pracownika/ów odpowiedzialnego za prowadzenie dokumentacji związanej z przedmiotem zamówienia, wyposażone w szczególności w sieć telekomunikacyjną i Internet, c) miejsca przeznaczone do parkowania minimum 10 pojazdów do odbierania odpadów komunalnych, zabezpieczone przed emisją zanieczyszczeń do gruntu, zgodnie z obowiązującymi przepisami, d) punkt bieżącej konserwacji i naprawy pojazdów oraz miejscem do mycia i dezynfekcji pojazdów i pojemników na odpady, zabezpieczony przed emisją zanieczyszczeń do gruntu, zgodnie z obowiązującymi przepisami - o ile czynności te nie są wykonywane przez uprawnione podmioty zewnętrzne poza terenem bazy magazynowo- transportowej. Wymagane jest, aby teren bazy magazynowo- transportowo był zabezpieczony w sposób uniemożliwiający wstęp osobom nieupoważnionym oraz wyposażony w urządzenia lub systemy zapewniające zagospodarowanie wód opadowych i ścieków przemysłowych, pochodzących z terenu bazy magazynowo- transportowej zgodnie z wymaganiami określonymi przepisami ustawy z dnia 20 lipca 2017 r. Prawo wodne (Dz. U. z 2018 r. poz. 1566 z poz. 1396). CZĘŚĆ 2 1. Wykonawca dysponuje pojazdami spełniającymi europejskie standardy emisji spalin na poziomie min. Euro 5, w tym: a) transport odpadów zmieszanych: - specjalistyczny samochód przystosowany do odbioru i wywozu zmieszanych odpadów komunalnych - co najmniej 1 szt. o pojemności minimum 11 m3 i współczynniku zgniotu 1:4; - specjalistyczny samochód przystosowany do odbioru i wywozu zmieszanych odpadów komunalnych gromadzonych w pojemnikach KP-7 - co najmniej 1 szt.; b) transport odpadów segregowanych: - samochód do wywozu odpadów segregowanych - co najmniej 1 szt. o pojemności minimum 6 m3; c) specjalistyczny samochód wyposażony w urządzenie do mycia i dezynfekcji pojemników - samochód powinien umożliwiać wykonanie czynności myjąco-dezynfekujących w miejscu opróżniania pojemników; usługa powinna być wykonywana w taki sposób aby podczas i po zakończeniu mycia i dezynfekcji pojemnika płyn nie wydostawał się (na zewnątrz) poza pojazd - co najmniej 1 szt. 2. Wymaga się aby wszystkie pojazdy Wykonawcy służące do odbioru odpadów z terenu Gminy Węgliniec posiadały wyposażenie w systemy GPS monitorujące ruch pojazdu na terenie Gminy (monitoringu bazującego na systemie pozycjonowania satelitarnego, umożliwiający trwałe zapisywanie, przechowywanie i odczytywanie danych o położeniu i miejscach postojów, czujników zapisujących dane o miejscach wyładunku odpadów). c)Zamawiający uzna przedmiotowy warunek za spełniony w odniesieniu do Wykonawców, którzy dysponują: CZĘŚĆ 1 - co najmniej 1 osobą posiadającą doświadczenie w pracy na stanowisku związanym z organizacją i logistyką odbioru odpadów komunalnych z nieruchomości (zarządzanie transportem) oraz nadzorowaniem jakości wykonywanych prac CZĘŚĆ 2 - brak warunku.
W ogłoszeniu powinno być: CZĘŚĆ 1 1. Wykonawca dysponuje pojazdami spełniającymi europejskie standardy emisji spalin na poziomie min. Euro 5, w tym: a) transport odpadów zmieszanych: - specjalistyczny samochód przystosowany do odbioru i wywozu zmieszanych odpadów komunalnych - co najmniej 2 szt. o pojemności minimum 11 m3 i współczynniku zgniotu 1:4; - specjalistyczny samochód przystosowany do odbioru i wywozu odpadów wielkogabarytowych oraz zmieszanych odpadów komunalnych gromadzonych w pojemnikach KP-7 - co najmniej 2 szt.; b) transport odpadów segregowanych: - samochód do wywozu odpadów segregowanych - co najmniej 2 szt. o pojemności minimum 6 m3; c) wielkie gabaryty: - samochód ciężarowy skrzyniowy lub inny przystosowany do transportu odpadów niebezpiecznych - co najmniej 1 szt. d) specjalistyczny samochód wyposażony w urządzenie do mycia i dezynfekcji pojemników - samochód powinien umożliwiać wykonanie czynności myjąco-dezynfekujących w miejscu opróżniania pojemników; usługa powinna być wykonywana w taki sposób aby podczas i po zakończeniu mycia i dezynfekcji pojemnika płyn nie wydostawał się (na zewnątrz) poza pojazd - co najmniej 1 szt. 2. Wymaga się aby wszystkie pojazdy Wykonawcy służące do odbioru odpadów z terenu Gminy Węgliniec posiadały wyposażenie w systemy GPS monitorujące ruch pojazdu na terenie Gminy (monitoringu bazującego na systemie pozycjonowania satelitarnego, umożliwiający trwałe zapisywanie, przechowywanie i odczytywanie danych o położeniu i miejscach postojów, czujników zapisujących dane o miejscach wyładunku odpadów). 3. Wykonawca musi posiadać odpowiednio usytuowaną i wyposażoną bazę transportową w celu zgromadzenia niezbędnego sprzętu i materiałów, na której znajdują się: a) pomieszczenie/a administracyjno-socjalne dla pracowników, b) zaplecze biurowe dla pracownika/ów odpowiedzialnego za prowadzenie dokumentacji związanej z przedmiotem zamówienia, wyposażone w szczególności w sieć telekomunikacyjną i Internet, c) miejsca przeznaczone do parkowania minimum 10 pojazdów do odbierania odpadów komunalnych, zabezpieczone przed emisją zanieczyszczeń do gruntu, zgodnie z obowiązującymi przepisami, d) punkt bieżącej konserwacji i naprawy pojazdów oraz miejscem do mycia i dezynfekcji pojazdów i pojemników na odpady, zabezpieczony przed emisją zanieczyszczeń do gruntu, zgodnie z obowiązującymi przepisami - o ile czynności te nie są wykonywane przez uprawnione podmioty zewnętrzne poza terenem bazy magazynowo- transportowej. Wymagane jest, aby teren bazy magazynowo- transportowo był zabezpieczony w sposób uniemożliwiający wstęp osobom nieupoważnionym oraz wyposażony w urządzenia lub systemy zapewniające zagospodarowanie wód opadowych i ścieków przemysłowych, pochodzących z terenu bazy magazynowo- transportowej zgodnie z wymaganiami określonymi przepisami ustawy z dnia 20 lipca 2017 r. Prawo wodne (Dz. U. z 2018 r. poz. 1566 z poz. 1396). CZĘŚĆ 2 1. Wykonawca dysponuje pojazdami spełniającymi europejskie standardy emisji spalin na poziomie min. Euro 5, w tym: a) transport odpadów zmieszanych: - specjalistyczny samochód przystosowany do odbioru i wywozu zmieszanych odpadów komunalnych - co najmniej 1 szt. o pojemności minimum 11 m3 i współczynniku zgniotu 1:4; - specjalistyczny samochód przystosowany do odbioru i wywozu zmieszanych odpadów komunalnych gromadzonych w pojemnikach KP-7 - co najmniej 1 szt.; b) transport odpadów segregowanych: - samochód do wywozu odpadów segregowanych - co najmniej 1 szt. o pojemności minimum 6 m3; c) specjalistyczny samochód wyposażony w urządzenie do mycia i dezynfekcji pojemników - samochód powinien umożliwiać wykonanie czynności myjąco-dezynfekujących w miejscu opróżniania pojemników; usługa powinna być wykonywana w taki sposób aby podczas i po zakończeniu mycia i dezynfekcji pojemnika płyn nie wydostawał się (na zewnątrz) poza pojazd - co najmniej 1 szt. 2. Wymaga się aby wszystkie pojazdy Wykonawcy służące do odbioru odpadów z terenu Gminy Węgliniec posiadały wyposażenie w systemy GPS monitorujące ruch pojazdu na terenie Gminy (monitoringu bazującego na systemie pozycjonowania satelitarnego, umożliwiający trwałe zapisywanie, przechowywanie i odczytywanie danych o położeniu i miejscach postojów, czujników zapisujących dane o miejscach wyładunku odpadów). c)Zamawiający uzna przedmiotowy warunek za spełniony w odniesieniu do Wykonawców, którzy dysponują: CZĘŚĆ 1 i 2 - co najmniej 1 osobą posiadającą doświadczenie w pracy na stanowisku związanym z organizacją i logistyką odbioru odpadów komunalnych z nieruchomości (zarządzanie transportem) oraz nadzorowaniem jakości wykonywanych prac.

II.2) Tekst, który należy dodać

Miejsce, w którym należy dodać tekst:
Numer sekcji: II
Punkt: II.4
Tekst, który należy dodać w ogłoszeniu: 18)Odbiór odpadów budowlano-remontowych i rozbiórkowych: a) Na wniosek użytkownika nieruchomości / dysponującego lokalem Wykonawca odpłatnie dostarczy pojemnik do odbioru odpadów budowlano-remontowych i rozbiórkowych. b) Wykonawca ma obowiązek odebrać wyłącznie te odpady budowlano-remontowe i rozbiórkowe, które powstały w wyniku prowadzenia drobnych robót niewymagających pozwolenia na budowę ani zgłoszenia zamiaru prowadzenia robót do starosty; odpady niespełniające tego warunku Wykonawca ma obowiązek odebrać za dodatkową opłatą wniesioną przez właściciela nieruchomości dysponującego lokalem na rzecz Gminy. 19)Wykonawca zobowiązany jest do przekazywania Zamawiającemu: a. miesięcznych raportów zawierających informacje o: - ilości odebranych odpadów komunalnych zmieszanych [Mg]; - ilości odebranych odpadów segregowanych (szkło, tworzywa sztuczne, metale, papier, wielomateriałowe, biodegradowalne) [Mg]; - ilości odebranych odpadów wielkogabarytowych i zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego [Mg]; - ilości odebranych odpadów powstałych na komunalnej oczyszczalni ścieków w Węglińcu[Mg]; - sposobach zagospodarowania w/w odpadów ze wskazaniem instalacji do których odpady oraz pozostałości z sortowania odpadów komunalnych przeznaczonych do sortowania zostały przekazane b. półrocznych sprawozdań zgodnie z ustawą o utrzymaniu czystości i porządku w gminach do końca miesiąca następującego po półroczu, Zamawiającemu dotyczących: - informacji o masie poszczególnych rodzajów odebranych odpadów komunalnych oraz sposobie ich zagospodarowania wraz ze wskazaniem instalacji, do której zostały przekazane odebrane od właścicieli nieruchomości zmieszane odpady komunalne, odpady zielone oraz pozostałości z sortowania odpadów komunalnych przeznaczonych do składowania, - informacji o masie odpadów komunalnych ulegających biodegradacji, * przekazanych do składowania na składowisko odpadów, * nieprzekazanych do składowania na składowisku odpadów i sposobie ich zagospodarowania, - liczbę właścicieli nieruchomości, od których zostały odebrane odpady komunalne; - wskazanie właścicieli nieruchomości, którzy zbierają odpady komunalne w sposób niezgodny z Regulaminem utrzymania czystości i porządku w Gminie, - kopii dowodów dostarczania odpadów do odzysku lub unieszkodliwiana tj. karty ewidencji odpadów bądź karty przekazania odpadów. c. raporty o których mowa w pkt. a i b muszą być przekazane w formie elektronicznej i papierowej uzgodnionej z Zamawiającym. d. raporty miesięczne będą podstawą do wystawienia faktury za wykonaną usługę. 20)Dodatkowe obowiązki Wykonawcy w zakresie realizacji przedmiotu zamówienia: a) uczestnictwo upoważnionego przedstawiciela Wykonawcy w naradach (posiedzeniach komisji Rady Miejskiej, innych naradach) prowadzonych przez Zamawiającego w przypadku jego zaproszenia, na których omawiane będą zadania związane z realizacją przedmiotu umowy. Zaproszenia na narady będą przekazywane Wykonawcy z wyprzedzeniem nie mniej niż 7 dni przed tymi naradami, b) wykonywanie przedmiotu umowy w sposób fachowy, niepowodujący niepotrzebnych przeszkód oraz ograniczający niedogodności dla społeczeństwa do niezbędnego minimum, c) ponoszenie pełnej odpowiedzialności wobec Zamawiającego i osób trzecich za szkody na mieniu i zdrowiu osób trzecich, powstałe podczas i w związku z realizacją przedmiotu umowy. d) przedstawienie Zamawiającemu najpóźniej w dniu podpisania umowy polisy ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności na sumę nie niższą niż 200 000,00 zł i na okres nie krótszy niż czas trwania umowy. 21)Ilości wywożonych odpadów podane w SIWZ są orientacyjne. Zostały podane w celu sporządzenia oferty. Z tytułu zmniejszenia lub zwiększenia ilości odebranych odpadów Wykonawcy nie będą przysługiwały jakiekolwiek roszczenia. 22)Rozliczanie świadczonych usług wywozu odpadów komunalnych następować będzie pomiędzy Gminą Węgliniec a Wykonawcą zgodnie z rzeczywistą ilością odebranych/zebranych odpadów komunalnych z terenu Gminy Węgliniec - miesięcznie, po zakończeniu miesiąca za który wystawiana jest faktura, z terminem płatności podanym w ofercie. Termin płatności stanowi kryterium wyboru oferty. Uwaga! Do faktury należy dołączyć raporty miesięczne określone w pkt. 19) lit. a. Faktura powinna zawierać łączną ilość zebranych odpadów z terenu Gminy [Mg/m-c] oraz jednostkowy koszt ich odbioru i transportu wg kwoty ustalonej w formularzu ofertowym [zł/Mg]. 23)Dla potrzeb złożenia oferty Zamawiający szacuje łączną masę odpadów komunalnych do odbioru z terenu nieruchomości zamieszkałych na poziomie: a) ilość nieruchomości niezamieszkałych - 27 (wykaz zawiera tabela nr 7 w załączniku nr 1 do SIWZ) b) ilość odpadów rocznie - 170 Mg; c) masa zmieszanych niesegregowanych odpadów komunalnych, kod 20 03 01 -25 Mg; d) masa selektywnie zebranych odpadów komunalnych, kody: 15 01 01, 15 01 02, 15 01 04, 15 01 05, 15 01 07, 15 01 03, 15 01 06, 15 01 10 - 25 Mg; e) masa pozostałych odpadów, kody: 16 01 03, 17 01 01, 17 01 07, 17 02 01, 17 02 02, 17 02 03, 20 01 01, 20 01 02, 20 01 08, 20 01 10, 20 01 11, 20 01 21, 20 01 23, 20 01 31, 20 01 32, 20 01 35, 20 01 36, 20 01 38, 20 01 39, 20 02 01, 20 03 02, 20 03 03, 20 03 99, 19 08 01, 19 08 02, 19 08 05 - 120 Mg; f) ilość punktów wywozowych w gminie - 27; g) powierzchnia gminy - 338,4 km2. 24)W trakcie realizacji usługi możliwe są więc zmiany adresów i liczby obsługiwanych nieruchomości, jak i liczby mieszkańców. Zmiany mogą dotyczyć zarówno zmniejszenia, jak i zwiększenia liczby nieruchomości i liczby mieszkańców. Zmiany te nie będą wpływały na zmianę wysokości wynagrodzenia Wykonawcy. 25)Dla potrzeb złożenia oferty Zamawiający szacuje liczbę pojemników i worków na odpady gromadzone w sposób selektywny (w tym bioodpadów) z uwzględnieniem pojemności na poziomie: a) 0,12m3 - 100; b) 0,24m3 - 50; c) 1.1m3 - 50; d) worki o min. poj. 110l - 500 szt. 26)W przypadku zmian przepisów ogólnie obowiązujących i zmian nie mających istotnego wpływu na zakres świadczonych usług, jednostkowy koszt odbioru i transportu odpadów komunalnych nie ulega zmianie. Istotne informacje dotyczące przedmiotu zamówienia: a) Zamawiający nie zastrzega obowiązku osobistego wykonania przez Wykonawcę kluczowych części zamówienia na usługi. b) Zamawiający nie będzie udzielał Wykonawcy zaliczek na wykonanie prac objętych przedmiotem zamówienia. c) Zamawiający nie przewiduje wymagań określonych w art. 29 ust. 4 ustawy Pzp. d) Zamawiający stosownie do art. 29 ust. 3a ustawy Pzp, określa obowiązek zatrudnienia na podstawie umowy o pracę w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 26 czerwca 1974r. - Kodeks pracy (Dz.U. z 2019 r. poz. 1040) osób kierujących pojazdami do wywozu odpadów. Obowiązek ten dotyczy także podwykonawców. e) Wykonawca w terminie 7 dni od dnia zawarcia umowy, przedstawi zamawiającemu wykaz osób, które będą wykonywały bezpośrednio czynności związane z realizacją zamówienia wraz ze wskazaniem czynności, jakie osoby te będą wykonywać wraz z informacją o sposobie zatrudnienia tych osób. f) Zamawiający zastrzega sobie prawo do kontrolowania wypełniania przez Wykonawcę obowiązku, o którym mowa powyżej, w szczególności poprzez zlecenie kontroli Państwowej Inspekcji Pracy lub żądanie przedłożenia do wglądu dokumentów potwierdzających zatrudnienie na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności, o których mowa w punkcie 290 lit.d).Nieprzedłożenie przez Wykonawcę dokumentów, o których mowa powyżej, w terminie wskazanym przez Zamawiającego będzie traktowane jako niewypełnienie obowiązku zatrudnienia pracowników wykonujących bezpośrednio czynności związane z realizacją zamówienia na podstawie umowy o pracę. g) Za niedopełnienie wymogu zatrudnienia pracowników wykonujących roboty, o których mowa powyżej, na podstawie umowy o pracę w rozumieniu przepisów Kodeksu Pracy, Wykonawca zapłaci Zamawiającemu kary umowne - szczegóły dotyczące kar umownych zostały zawarte we wzorze umowy stanowiącym załącznik nr 7 do SIWZ. h) Zamawiający może odstąpić od wymogu dotyczącego obowiązku zatrudnienia przez Wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane przez Zamawiającego czynności w zakresie realizacji zamówienia, jeżeli Wykonawca wykaże, że nie zostały spełnione przesłanki do zatrudnienia tych osób na podstawie stosunku pracy wynikających z Kodeksu Pracy.

 

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.