Zobacz treść przetargu, którego dotyczy to sprostowanie
Ogłoszenie z dnia 2019-11-29
Ogłoszenie nr 540260433-N-2019 z dnia 29-11-2019 r.
Wschowa:
OGŁOSZENIE O ZMIANIE OGŁOSZENIA
OGŁOSZENIE DOTYCZY:
Ogłoszenia o zamówieniu
INFORMACJE O ZMIENIANYM OGŁOSZENIU
Numer: 629671-N-2019
Data: 28/11/2019
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
Burmistrz Miasta i Gminy Wschowa, Krajowy numer identyfikacyjny 52678800000000,
ul. Rynek
1,
67-400
Wschowa, woj.
lubuskie, państwo
Polska, tel.
655 408 600, e-mail
przetargi@gminawschowa.pl, faks
655 401 340.
Adres strony internetowej (url): www.gminawschowa.pl
SEKCJA II: ZMIANY W OGŁOSZENIU
II.1) Tekst, który należy zmienić:
Miejsce, w którym znajduje się zmieniany tekst:
Numer sekcji:
IV
Punkt:
IV.5)
W ogłoszeniu jest:
Przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na
podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: Tak
Należy wskazać zakres, charakter zmian oraz warunki wprowadzenia zmian:
Istotne postanowienia umowy, w tym możliwość dokonania zmian postanowień zawartej umowy w
stosunku do treści oferty, zostały zawarte w projekcie umowy, stanowiący załącznik nr 6 do SIWZ.
W ogłoszeniu powinno być:
Przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na
podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: Tak
Należy wskazać zakres, charakter zmian oraz warunki wprowadzenia zmian:
Istotne postanowienia umowy, w tym możliwość dokonania zmian postanowień zawartej umowy w
stosunku do treści oferty, zostały zawarte w projekcie umowy, stanowiący załącznik nr 6 do SIWZ, tj:
2. Na podstawie art. 144 ust. 1 pkt. 1) ustawy Pzp., Zamawiający przewiduje możliwość dokonania zmian następujących postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty:
1) dokonać w umowie zmiany nazwy stron, w przypadku przekształcenia którejkolwiek ze stron umowy,
2) dokonać zmiany Wykonawcy realizującego zamówienie w ramach umowy konsorcjum w przypadku w przypadku utraty zdolności prawnej lub zdolności do czynności prawnych przez Wykonawcę realizującego zamówienie w ramach umowy konsorcjum,
3) dostosować umowę do zmian powszechnie obowiązujących przepisów prawa w przypadku zmiany powszechnie obowiązujących przepisów prawa mających wpływ na realizację przedmiotu zamówienia,
4) przedłużyć termin wykonania umowy, w przypadku:
a) wystąpienia takich warunków atmosferycznych, które uniemożliwiają prowadzenie robót (w szczególności: silne opady deszczu, śniegu, gradobicie, roztopy, wichury, spadek temperatury poniżej 0 stopni C, a w przypadku technologii betonowych poniżej + 5 stopni C), zaistnienie takiej sytuacji wymagać będzie potwierdzenia stosownym wpisem w dzienniku budowy lub notatką dokonaną przez Inspektora nadzoru;
b) wystąpienia okoliczności siły wyższej rozumianej jako zdarzenie losowe wywołane przez czynniki zewnętrzne, niemożliwe do przewidzenia i niemożliwe do zapobieżenia, w szczególności zagrażające bezpośrednio życiu lub zdrowi ludzi lub grożące powstaniem szkody w znacznych rozmiarach np. katastrofalne działania przyrody (niezwykłe mrozy, powodzie), epidemie, zamknięcie granic;
c) konieczności wprowadzenia w trakcie realizacji zamówienia zmian do projektu budowlanego z przyczyn niezależnych od Wykonawcy;
d) wprowadzenia przez Zamawiającego zmian w zakresie ustalonych robót;
e) gdy wykonanie zamówienia w pierwotnym zakresie nie jest możliwe do wykonania z przyczyn niezależnych od stron, niemożliwych wcześniej do przewidzenia w szczególności gdy prace przebiegają w odmiennych warunkach niż przewidziano w SIWZ;
f) wystąpienia w trakcie realizacji zamówienia robót, których nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy;
g) konieczności wykonania dodatkowych badań i ekspertyz;
h) przedłużenia terminu uzyskania wymaganych prawem opinii i zgody innych organów (jeżeli dotyczy);
5) dokonać zmiany zakresu robót przewidzianych do wykonania, w przypadku:
a) konieczności wprowadzenia w trakcie realizacji zamówienia zmian do projektu budowlanego z przyczyn niezależnych od Wykonawcy;
b) gdy wykonanie zamówienia w pierwotnym zakresie nie jest możliwe do wykonania z przyczyn niezależnych od stron, niemożliwych wcześniej do przewidzenia w szczególności gdy prace przebiegają w odmiennych warunkach niż przewidziano w SIWZ;
c) niemożności dochowania przez wykonawcę warunków technologicznych wykonywanych robót niezależnych od Wykonawcy;
d) wystąpienia w trakcie realizacji zamówienia robót, których nie można było przewidzieć
w chwili zawarcia umowy;
e) wystąpienia okoliczności siły wyższej rozumianej jako zdarzenie losowe wywołane przez czynniki zewnętrzne, niemożliwe do przewidzenia i niemożliwe do zapobieżenia, w szczególności zagrażające bezpośrednio życiu lub zdrowi ludzi lub grożące powstaniem szkody w znacznych rozmiarach np. katastrofalne działania przyrody (niezwykłe mrozy, powodzie), epidemie, zamknięcie granic;
6) wprowadzić roboty zamienne, w sytuacji gdy:
a) konieczności wprowadzenia w trakcie realizacji zamówienia zmian do projektu budowlanego z przyczyn niezależnych od Wykonawcy;
b) gdy wykonanie zamówienia w pierwotnym zakresie nie jest możliwe do wykonania z przyczyn niezależnych od stron, niemożliwych wcześniej do przewidzenia w szczególności gdy prace przebiegają w odmiennych warunkach niż przewidziano w SIWZ;
c) niemożności dochowania przez wykonawcę warunków technologicznych wykonywanych robót niezależnych od Wykonawcy;
d) wystąpienia okoliczności siły wyższej rozumianej jako zdarzenie losowe wywołane przez czynniki zewnętrzne, niemożliwe do przewidzenia i niemożliwe do zapobieżenia, w szczególności zagrażające bezpośrednio życiu lub zdrowi ludzi lub grożące powstaniem szkody w znacznych rozmiarach np. katastrofalne działania przyrody (niezwykłe mrozy, powodzie), epidemie, zamknięcie granic;
e) wystąpienia w trakcie realizacji zamówienia robót, których nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy;
7) dokonać w umowie zmiany dot. podwykonawcy (wprowadzenie podwykonawcy, zmiana lub rezygnacja z podwykonawcy), w sytuacji:
a) wprowadzenia podwykonawcy w sytuacji, jeżeli wykonawca samodzielnie spełniał warunki udziału w postępowaniu i w odniesieniu do tej części nie została wyłączona dopuszczalność podwykonawstwa
b) zmiany lub rezygnacji z podwykonawcy usług:
Jeśli zmiana lub rezygnacja z podwykonawcy dotyczy podmiotu, na którego zasoby Wykonawca powoływał się, na zasadach określonych w art. 22a ust.1 ustawy, w celu wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu, wykonawca jest obowiązany wykazać zamawiającemu, że proponowany inny podwykonawca lub wykonawca samodzielnie spełnia je w stopniu nie mniejszym niż podwykonawca, na którego zasoby wykonawca powoływał się w trakcie postępowania o udzielenie zamówienia.
8) zmienić kwotę podatku VAT i kwotę brutto wynagrodzenia, w przypadku urzędowej zmian stawki podatku od towarów i usług (VAT),
9) zmienić kwotę netto i brutto wynagrodzenia, w sytuacji gdy, wynagrodzenie musi ulec zmianie
(zwiększeniu/zmniejszeniu) w sytuacji:
a) konieczności wprowadzenia w trakcie realizacji zamówienia zmian do projektu budowlanego z przyczyn niezależnych od Wykonawcy;
b) gdy wykonanie zamówienia w pierwotnym zakresie nie jest możliwe do wykonania z przyczyn niezależnych od stron, niemożliwych wcześniej do przewidzenia w szczególności gdy prace przebiegają w odmiennych warunkach niż przewidziano w SIWZ;
c) niemożności dochowania przez wykonawcę warunków technologicznych wykonywanych robót niezależnych od Wykonawcy;
d) wystąpienia w trakcie realizacji zamówienia robót, których nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy;
e) wprowadzenia przez Zamawiającego zmian w zakresie ustalonych robót,
f) wystąpienia różnicy pomiędzy wartością robót wynikającą z kosztorysu ofertowego Wykonawcy, a wartością faktycznie wykonanych robót potwierdzonych kosztorysem powykonawczym lub zamiennym;
10) dokonać zmniejszenia wynagrodzenia w przypadku niezrealizowania w pełni przedmiotu umowy a także na podstawie protokołu konieczności robót zaniechanych określającego zakres rzeczowo - finansowy robót zaniechanych lub niewykonanych.
11) dokonać rozliczenia lub dokonać rozliczenia cząstkowego za wykonany zakres robót na podstawie kosztorysu powykonawczego lub zamiennego, w przypadku:
a) wystąpienia okoliczności siły wyższej rozumianej jako zdarzenie losowe wywołane przez czynniki zewnętrzne, niemożliwe do przewidzenia i niemożliwe do zapobieżenia, w szczególności zagrażające bezpośrednio życiu lub zdrowi ludzi lub grożące powstaniem szkody w znacznych rozmiarach np. katastrofalne działania przyrody (niezwykłe mrozy, powodzie), epidemie, zamknięcie granic;
b) w przypadku niezrealizowania w pełni przedmiotu umowy a także na podstawie protokołu konieczności robót zaniechanych określającego zakres rzeczowo - finansowy robót zaniechanych lub niewykonanych.
12) innych przewidzianych w art. 144 ustawy Prawo zamówień publicznych.
13) Zamawiający zastrzega sobie prawo wprowadzenia zmian w zakresie ustalonych robót. Wartość robót wykazanych w przedmiarze, które nie będą realizowane lub będą wykonywane tylko w części, pomniejszy wartość umowy. Rozliczenie końcowe przedmiotu zamówienia nastąpi kosztorysem powykonawczym lub zamiennym opracowanym na podstawie cen jednostkowych robót określonych w kosztorysie ofertowym Wykonawcy i rzeczywistych ilości wykonanych i obmierzonych przez Wykonawcę robót, które zostały sprawdzone i odebrane przez ustanowionego przez zamawiającego Inspektora nadzoru robót.
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
więcej: »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.