Zobacz treść przetargu, którego dotyczy to sprostowanie
Ogłoszenie z dnia 2020-11-03
Ogłoszenie nr 540217385-N-2020 z dnia 03-11-2020 r.
Lądek:
OGŁOSZENIE O ZMIANIE OGŁOSZENIA
OGŁOSZENIE DOTYCZY:
Ogłoszenia o zamówieniu
INFORMACJE O ZMIENIANYM OGŁOSZENIU
Numer: 603930-N-2020
Data: 29/10/2020
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
Gmina Lądek, Krajowy numer identyfikacyjny 31101936100000,
ul. ul. Rynek
26,
62-406
Lądek, woj.
wielkopolskie, państwo
Polska, tel.
632 763 512, e-mail
gmina@gminaladek.pl, faks
632 763 512.
Adres strony internetowej (url): www.bip.gminaladek.pl
SEKCJA II: ZMIANY W OGŁOSZENIU
II.1) Tekst, który należy zmienić:
Miejsce, w którym znajduje się zmieniany tekst:
Numer sekcji:
II
Punkt:
4
W ogłoszeniu jest:
1. Przedmiotem zamówienia jest zagospodarowanie odpadów komunalnych z zamieszkałych nieruchomości położonych na terenie gminy Lądek.
2. Wykonawca zobowiązany będzie do zagospodarowania następujących frakcji odpadów komunalnych:
zmieszane (niesegregowane) odpady komunalne 20 03 01;
szkło i opakowania ze szkła 15 01 07, 20 01 02; papier i tektura i opakowania z papieru i tektury 15 01 01;
metale i opakowania z metali, tworzywa sztuczne, opakowania z tworzyw sztucznych, opakowania wielomateriałowe 20 01 39;
odpady komunalne niewymienione w innych podgrupach 20 03 99; odpady wielkogabarytowe 20 03 07;
odpady ulegające biodegradacji 20 02 01;
Zużyte urządzenia elektryczne i elektroniczne inne niż wymienione w 20 01 21, 20 01 23 i 20 01 35 20 01 35*;
Leki 20 0131*;
Inne baterie i akumulatory 16 06 05,
4. Ilości odpadów komunalnych określone w ust. 5 stanowi wielkość wyliczona? wg zebranych ilości odpadów za 2019 r. i I półrocza 2020 r., potwierdzonych sprawozdaniami przesyłanymi przez przedsiębiorcę odbierającego odpady. Zamawiający zastrzega sobie prawo zmniejszenia lub zwiększenia ilości przekazanych odpadów w stosunku do wyliczeń z lat poprzednich oraz prawo do zmiany rodzaju odpadów komunalnych, w zależności od faktycznych potrzeb i ilości, bez prawa Wykonawcy do roszczeń odszkodowawczych z tego tytułu.
5. Ilość odpadów a tym samym zakres ilościowy usługi może się zwiększyć lub zmniejszyć. Zamawiający przewiduje, że łączna prognozowana ilość odpadów przyjętych do zagospodarowania jest wielkością prognozowaną i w okresie realizacji zamówienia może ulec zmniejszeniu lub zwiększeniu. Z tytułu zmniejszenia ilości odpadów przyjętych do zagospodarowania, Zamawiający nie przewiduje opłat z tego tytułu.
6. Ilość wytworzonych i odebranych odpadów z terenu gminy Lądek nie jest zależna od Zamawiającego. Ilości odpadów określone w ust. 5 należy traktować jako orientacyjne.
7. Wykonawca zobowiązany będzie do zagospodarowania odpadów komunalnych w Instalacji Komunalnej wskazanych w ofercie, z zastrzeżeniem ust. 10.
8. Jeżeli Instalacja Komunalna nie będzie w stanie przyjąć odpadów, Wykonawca będzie musiał wskazać inną Instalacje Komunalną, która przyjmie odpady na koszt Wykonawcy w takim samym czasie, w jakim podmiot, który będzie dostarczał Wykonawcy odpady w celu zagospodarowania w ramach niniejszego przedmiotu zamówienia, będzie zamierzał dostarczyć je do Instalacji Komunalnej.
9. Wykonawca powiadomi podmiot, który będzie dostarczał Wykonawcy odpady w celu zagospodarowania w ramach niniejszego przedmiotu zamówienia o fakcie, że nie jest w stanie przyjąć odpadów na Instalacje Komunalną, a także wskaże temu podmiotowi inną Instalacje Komunalną oraz dni i godziny przyjmowania przez nią? odpadów najpóźniej w pierwszym dniu okresu, w którym nie będzie w stanie przyjąć odpadów.
10. W przypadku wystąpienia zdarzenia, o którym mowa w ust. 9, Wykonawca powiadomi podmiot, który będzie dostarczał Wykonawcy odpady w celu zagospodarowania w ramach niniejszego przedmiotu zamówienia o fakcie, że jest w stanie przyjąć odpady na Instalacje Komunalną najpóźniej w pierwszym dniu po zakończeniu okresu, w którym nie będzie w stanie przyjąć odpadów.
11. Wykonawca zobowiązuje się przyjmować odpady na Instalacji Komunalnej w dni robocze w godzinach od 8:00 do 21:00. Oraz w soboty od godz. 8.00 do 14.00.
12. Do obowiązków Wykonawcy będzie należało:
1) ważenie - odrębnie dla każdej frakcji - odebranych odpadów w punkcie wagowym zlokalizowanym w miejscu przekazywania odpadów do przetwarzania. Przyjmowane odpady musza? być każdorazowo ważone na legalizowanej wadze, a ważenie musi być potwierdzone wystawieniem kwitu wagowego;
2) osiągniecie odpowiednich poziomów recyklingu i przygotowanie do ponownego wykorzystania materiałów odpadowych zgodnie z rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 14 grudnia 2016 r. w sprawie poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami niektórych frakcji odpadów komunalnych (Dz.U. z 2016 r. poz. 2167). Na potwierdzenie realizacji tego obowiązku Wykonawca sporządzi sprawozdanie i przekaże Zamawiającemu wraz z faktura? VAT za grudzień 2021 i 2022 r.;
3) ograniczenie masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych na składowiska zgodnie z wymogami wynikającymi z krajowego i wojewódzkiego planu gospodarki odpadami oraz rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 15 grudnia 2017 r. w sprawie poziomów ograniczenia masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania oraz sposobu obliczenia poziomu masy tych odpadów (Dz. U. z 2017 r. poz. 2412);
4)niezwłoczne zawiadamianie Zamawiającego o okolicznościach przeszkadzających w prawidłowym wykonaniu usługi;
5) spełnianie przez cały okres wykonywania usługi wszystkich wymogów wynikających z obowiązujących przepisów, dotyczących odbierania i zagospodarowania odpadów komunalnych.
13. Wykonawca będzie miał następujące obowiązki w zakresie prowadzenia dokumentacji związanej z realizacja? zamówienia:
1) każdorazowe dokumentowanie wszystkich przyjęć odpadów po dostawie, przez Wykonawcę zestawieniem zawierającym datę przywozu, rodzaj, kod i wagę odpadów, nr rejestracyjny pojazdu i dane identyfikacyjne dostawcy. Kopie? zestawienia Wykonawca przekaże kierowcy dostawcy odpadów podczas każdej dostawy odpadów;
2) przedłożenie za każdy miesiąc zestawienia zbiorczego kart przekazania odpadów, zgodnego z zestawieniami z pkt 1, i przekazanie Zamawiającemu wraz z faktura? VAT za miesiąc, którego karty dotyczą. Dane z karty musza? być zgodne z kwitami wagowymi.
3) Wykonawca przekaże Zamawiającemu wszystkie wymagane prawem sprawozdania.
14. .Wykonawca zobowiązany będzie ponadto do:
1) zapewnienia, dla właściwej realizacji przedmiotu umowy, przez cały czas trwania umowy, dostatecznej ilości środków technicznych, gwarantujących terminowe i jakościowe wykonanie zakresu rzeczowego usługi, w ilości co najmniej takiej, jak w ofercie złożonej przez Wykonawcę?;
2) ponoszenie pełnej odpowiedzialności za należyte wykonanie powierzonych czynności zgodnie z obowiązującymi przepisami i normami;
3) zapewnienia, że zgodnie z art. 20 ustawy o odpadach z dnia 14 grudnia 2012 r. (Dz. U. z 2020 r. poz. 797 ze zm.) miejsca operacji odzysku lub unieszkodliwiania odpadów komunalnych będą? spełniać kryteria technologiczne i będą? odpowiadały wymaganiom określonym w art. 143 ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. - Prawo ochrony środowiska (tj. Dz.U. z 2020 r. poz. 1219 ze zm.) i innym właściwym przepisom; Sprawdzić rozporządzenie
4) okazanie - na żądanie Zamawiającego - wszelkich dokumentów potwierdzających wykonywanie przedmiotu umowy zgodnie z określonymi przez Zamawiającego wymaganiami i przepisami prawa;
5) przyjmowania odpadów w następujący sposób:
a) w zakresie przyjęcia odpadów:
? udostępnienie wjazdu na wagę znajdującą się na terenie Instalacji Komunalnej,
? zarejestrowanie pochodzenia i rodzaju przywiezionych odpadów (rodzaj odpadu wraz z kodem),
? zarejestrowanie wagi brutto pojazdu,
? wskazanie miejsca wyładunku odpadów,
? udostepnienie wjazdu na wagę? dla opróżnionego pojazdu,
? wydanie kwitu wagowego zgodnie z ust. 14 pkt 1;
b) w zakresie procesów, którym powinny zostać poddane odpady:
? odzysk surowców wtórnych i pozostałych odpadów zawartych w niesegregowanych zmieszanych odpadach komunalnych,
? przyjęcie do sortowania odpadów zbieranych w sposób selektywny, przeznaczonych do odzysku i recyklingu,
? składowanie odpadów na składowisku,
? zagospodarowanie odpadów w sposób określony w dokumencie dotyczącym sposobu funkcjonowania Instalacji Komunalnej, którym dysponuje Wykonawca.
15. Zamawiający wymaga, aby przez cały okres realizacji zamówienia osoby wykonujące czynności w zakresie realizacji zamówienia, tj. osoby obsługujące legalizowana? wagę? przemysłowa?, były zatrudnione na podstawie umowy o prace? w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. - Kodeks Pracy (Dz.U. z 2020 r. poz.1320), jeżeli wykonywanie tych czynności polega na wykonaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1 tej ustawy. Szczegółowe zapisy dotyczące sposobu dokumentowania zatrudnienia tych osób, uprawnienia Zamawiającego w zakresie kontroli spełniania wymagań i sankcji z tytułu niespełnienia tych wymagań zawarte sa? we wzorze umowy stanowiącym załącznik nr 4 do SIWZ.
16. Zamawiający dopuszcza możliwość powierzenia podwykonawcom realizacji części zamówienia. Wykonawca w takim przypadku jest obowiązany wskazać w ofercie części zamówienia, których wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcom i podać firmy podwykonawców.
W ogłoszeniu powinno być:
1. Przedmiotem zamówienia jest zagospodarowanie odpadów komunalnych z zamieszkałych nieruchomości położonych na terenie gminy Lądek.
2. Wykonawca zobowiązany będzie do zagospodarowania następujących frakcji odpadów komunalnych:
zmieszane (niesegregowane) odpady komunalne 20 03 01;
szkło i opakowania ze szkła 15 01 07, 20 01 02; papier i tektura i opakowania z papieru i tektury 15 01 01;
metale i opakowania z metali, tworzywa sztuczne, opakowania z tworzyw sztucznych, opakowania wielomateriałowe 20 01 39;
odpady komunalne niewymienione w innych podgrupach 20 03 99; odpady wielkogabarytowe 20 03 07;
odpady ulegające biodegradacji 20 02 01;
Zużyte urządzenia elektryczne i elektroniczne inne niż wymienione w 20 01 21, 20 01 23 i 20 01 35 20 01 36*;
Leki 20 01 31*;
Inne baterie i akumulatory 16 06 05,
4. Ilości odpadów komunalnych określone w ust. 5 stanowi wielkość wyliczona? wg zebranych ilości odpadów za 2019 r. i I półrocza 2020 r., potwierdzonych sprawozdaniami przesyłanymi przez przedsiębiorcę odbierającego odpady. Zamawiający zastrzega sobie prawo zmniejszenia lub zwiększenia ilości przekazanych odpadów w stosunku do wyliczeń z lat poprzednich oraz prawo do zmiany rodzaju odpadów komunalnych, w zależności od faktycznych potrzeb i ilości, bez prawa Wykonawcy do roszczeń odszkodowawczych z tego tytułu.
5. Ilość odpadów a tym samym zakres ilościowy usługi może się zwiększyć lub zmniejszyć. Zamawiający przewiduje, że łączna prognozowana ilość odpadów przyjętych do zagospodarowania jest wielkością prognozowaną i w okresie realizacji zamówienia może ulec zmniejszeniu lub zwiększeniu. Z tytułu zmniejszenia ilości odpadów przyjętych do zagospodarowania, Zamawiający nie przewiduje opłat z tego tytułu.
6. Ilość wytworzonych i odebranych odpadów z terenu gminy Lądek nie jest zależna od Zamawiającego. Ilości odpadów określone w ust. 5 należy traktować jako orientacyjne.
7. Wykonawca zobowiązany będzie do zagospodarowania odpadów komunalnych w Instalacji Komunalnej wskazanych w ofercie, z zastrzeżeniem ust. 10.
8. Jeżeli Instalacja Komunalna nie będzie w stanie przyjąć odpadów, Wykonawca będzie musiał wskazać inną Instalacje Komunalną, która przyjmie odpady na koszt Wykonawcy w takim samym czasie, w jakim podmiot, który będzie dostarczał Wykonawcy odpady w celu zagospodarowania w ramach niniejszego przedmiotu zamówienia, będzie zamierzał dostarczyć je do Instalacji Komunalnej.
9. Wykonawca powiadomi podmiot, który będzie dostarczał Wykonawcy odpady w celu zagospodarowania w ramach niniejszego przedmiotu zamówienia o fakcie, że nie jest w stanie przyjąć odpadów na Instalacje Komunalną, a także wskaże temu podmiotowi inną Instalacje Komunalną oraz dni i godziny przyjmowania przez nią? odpadów najpóźniej w pierwszym dniu okresu, w którym nie będzie w stanie przyjąć odpadów.
10. W przypadku wystąpienia zdarzenia, o którym mowa w ust. 9, Wykonawca powiadomi podmiot, który będzie dostarczał Wykonawcy odpady w celu zagospodarowania w ramach niniejszego przedmiotu zamówienia o fakcie, że jest w stanie przyjąć odpady na Instalacje Komunalną najpóźniej w pierwszym dniu po zakończeniu okresu, w którym nie będzie w stanie przyjąć odpadów.
11. Wykonawca zobowiązuje się przyjmować odpady na Instalacji Komunalnej w dni robocze w godzinach od 8:00 do 21:00. Oraz w soboty od godz. 8.00 do 14.00.
12. Do obowiązków Wykonawcy będzie należało:
1) ważenie - odrębnie dla każdej frakcji - odebranych odpadów w punkcie wagowym zlokalizowanym w miejscu przekazywania odpadów do przetwarzania. Przyjmowane odpady musza? być każdorazowo ważone na legalizowanej wadze, a ważenie musi być potwierdzone wystawieniem kwitu wagowego;
2) osiągniecie odpowiednich poziomów recyklingu i przygotowanie do ponownego wykorzystania materiałów odpadowych zgodnie z rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 14 grudnia 2016 r. w sprawie poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami niektórych frakcji odpadów komunalnych (Dz.U. z 2016 r. poz. 2167). Na potwierdzenie realizacji tego obowiązku Wykonawca sporządzi sprawozdanie i przekaże Zamawiającemu wraz z faktura? VAT za grudzień 2021 i 2022 r.;
3) ograniczenie masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych na składowiska zgodnie z wymogami wynikającymi z krajowego i wojewódzkiego planu gospodarki odpadami oraz rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 15 grudnia 2017 r. w sprawie poziomów ograniczenia masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania oraz sposobu obliczenia poziomu masy tych odpadów (Dz. U. z 2017 r. poz. 2412);
4)niezwłoczne zawiadamianie Zamawiającego o okolicznościach przeszkadzających w prawidłowym wykonaniu usługi;
5) spełnianie przez cały okres wykonywania usługi wszystkich wymogów wynikających z obowiązujących przepisów, dotyczących odbierania i zagospodarowania odpadów komunalnych.
13. Wykonawca będzie miał następujące obowiązki w zakresie prowadzenia dokumentacji związanej z realizacja? zamówienia:
1) każdorazowe dokumentowanie wszystkich przyjęć odpadów po dostawie, przez Wykonawcę zestawieniem zawierającym datę przywozu, rodzaj, kod i wagę odpadów, nr rejestracyjny pojazdu i dane identyfikacyjne dostawcy. Kopie? zestawienia Wykonawca przekaże kierowcy dostawcy odpadów podczas każdej dostawy odpadów;
2) przedłożenie za każdy miesiąc zestawienia zbiorczego kart przekazania odpadów, zgodnego z zestawieniami z pkt 1, i przekazanie Zamawiającemu wraz z faktura? VAT za miesiąc, którego karty dotyczą. Dane z karty musza? być zgodne z kwitami wagowymi.
3) Wykonawca przekaże Zamawiającemu wszystkie wymagane prawem sprawozdania.
14. .Wykonawca zobowiązany będzie ponadto do:
1) zapewnienia, dla właściwej realizacji przedmiotu umowy, przez cały czas trwania umowy, dostatecznej ilości środków technicznych, gwarantujących terminowe i jakościowe wykonanie zakresu rzeczowego usługi, w ilości co najmniej takiej, jak w ofercie złożonej przez Wykonawcę?;
2) ponoszenie pełnej odpowiedzialności za należyte wykonanie powierzonych czynności zgodnie z obowiązującymi przepisami i normami;
3) zapewnienia, że zgodnie z art. 20 ustawy o odpadach z dnia 14 grudnia 2012 r. (Dz. U. z 2020 r. poz. 797 ze zm.) miejsca operacji odzysku lub unieszkodliwiania odpadów komunalnych będą? spełniać kryteria technologiczne i będą? odpowiadały wymaganiom określonym w art. 143 ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. - Prawo ochrony środowiska (tj. Dz.U. z 2020 r. poz. 1219 ze zm.) i innym właściwym przepisom; Sprawdzić rozporządzenie
4) okazanie - na żądanie Zamawiającego - wszelkich dokumentów potwierdzających wykonywanie przedmiotu umowy zgodnie z określonymi przez Zamawiającego wymaganiami i przepisami prawa;
5) przyjmowania odpadów w następujący sposób:
a) w zakresie przyjęcia odpadów:
? udostępnienie wjazdu na wagę znajdującą się na terenie Instalacji Komunalnej,
? zarejestrowanie pochodzenia i rodzaju przywiezionych odpadów (rodzaj odpadu wraz z kodem),
? zarejestrowanie wagi brutto pojazdu,
? wskazanie miejsca wyładunku odpadów,
? udostepnienie wjazdu na wagę? dla opróżnionego pojazdu,
? wydanie kwitu wagowego zgodnie z ust. 14 pkt 1;
b) w zakresie procesów, którym powinny zostać poddane odpady:
? odzysk surowców wtórnych i pozostałych odpadów zawartych w niesegregowanych zmieszanych odpadach komunalnych,
? przyjęcie do sortowania odpadów zbieranych w sposób selektywny, przeznaczonych do odzysku i recyklingu,
? składowanie odpadów na składowisku,
? zagospodarowanie odpadów w sposób określony w dokumencie dotyczącym sposobu funkcjonowania Instalacji Komunalnej, którym dysponuje Wykonawca.
15. Zamawiający wymaga, aby przez cały okres realizacji zamówienia osoby wykonujące czynności w zakresie realizacji zamówienia, tj. osoby obsługujące legalizowana? wagę? przemysłowa?, były zatrudnione na podstawie umowy o prace? w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. - Kodeks Pracy (Dz.U. z 2020 r. poz.1320), jeżeli wykonywanie tych czynności polega na wykonaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1 tej ustawy. Szczegółowe zapisy dotyczące sposobu dokumentowania zatrudnienia tych osób, uprawnienia Zamawiającego w zakresie kontroli spełniania wymagań i sankcji z tytułu niespełnienia tych wymagań zawarte sa? we wzorze umowy stanowiącym załącznik nr 4 do SIWZ.
16. Zamawiający dopuszcza możliwość powierzenia podwykonawcom realizacji części zamówienia. Wykonawca w takim przypadku jest obowiązany wskazać w ofercie części zamówienia, których wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcom i podać firmy podwykonawców.
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
więcej: »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.