eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Chełmża › Poprawa bezpieczeństwa i komfortu życia mieszkańców oraz wsparcie niskoemisyjnego transportu drogowego poprzez wybudowanie drogi dla rowerów przy drodze powiatowej Grzywna - Kuczwały

Poręczenia kontraktowe dla firm startujących w przetargach publicznych


Zobacz treść przetargu, którego dotyczy to sprostowanie



Ogłoszenie z dnia 2020-06-16

Ogłoszenie nr 540104906-N-2020 z dnia 16-06-2020 r.

Chełmża:
OGŁOSZENIE O ZMIANIE OGŁOSZENIA

OGŁOSZENIE DOTYCZY:

Ogłoszenia o zamówieniu

INFORMACJE O ZMIENIANYM OGŁOSZENIU

Numer: 505596-N-2020
Data: 23-01-2020

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

Gmina Chełmża, Krajowy numer identyfikacyjny 57222410000000, ul. ul. Wodna 2, 87-140 Chełmża, woj. kujawsko-pomorskie, państwo Polska, tel. 056 6756076-78, e-mail info@gminachelmza.pl, faks 566 756 079.
Adres strony internetowej (url): http://www.bip.gminachelmza.pl

SEKCJA II: ZMIANY W OGŁOSZENIU

II.1) Tekst, który należy zmienić:

Miejsce, w którym znajduje się zmieniany tekst:
Numer sekcji: II.
Punkt: II.1
W ogłoszeniu jest: Poprawa bezpieczeństwa i komfortu życia mieszkańców oraz wsparcie niskoemisyjnego transportu drogowego poprzez wybudowanie drogi dla rowerów przy drodze powiatowej Grzywna - Kuczwały
W ogłoszeniu powinno być: Poprawa bezpieczeństwa i komfortu życia mieszkańców oraz wsparcie niskoemisyjnego transportu zbiorowego poprzez wybudowanie drogi dla rowerów przy drodze powiatowej Grzywna - Kuczwały

Miejsce, w którym znajduje się zmieniany tekst:
Numer sekcji: II.
Punkt: II.4
W ogłoszeniu jest: II.4) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań ) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane: 1. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie zadania pn. ,,Poprawa bezpieczeństwa i komfortu życia mieszkańców oraz wsparcie niskoemisyjnego transportu drogowego poprzez wybudowanie drogi dla rowerów przy drodze powiatowej Grzywna - Kuczwały" (droga powiatowa nr 2026 C Browina - Grzywna - Sławkowo od km 2+995 do km 4+177) na działkach oznaczonych w ewidencji gruntów i budynków nr 38, 37/7, 37/3, 37/2, 37/4, 37/1 w obrębie ewidencyjnym Grzywna oraz nr 78, 83, 84, 88/1, 93 w obrębie ewidencyjnym Kuczwały na odcinku o długości 1.182 km. 2. Zamówienie planowane jest do realizacji w ramach projektu ,,Poprawa bezpieczeństwa i komfortu życia mieszkańców oraz wsparcie niskoemisyjnego transportu drogowego poprzez wybudowanie drogi dla rowerów przy drodze powiatowej Grzywna - Kuczwały" nr RPKP.03.05.02-IŻ.00-04-284/19 współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Działania 3.5 Efektywność energetyczna i gospodarka niskoemisyjna w ramach ZIT Poddziałania 3.5.2 Zrównoważona mobilność miejska i promowanie strategii niskoemisyjnych w ramach ZIT Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko-Pomorskiego na lata 2014-2020. Ponadto zamówienie jest realizowane przez Gminę Chełmża na mocy Uchwały Nr XII/89/2019 Rady Powiatu Toruńskiego z dnia 19 grudnia 2019 r. w sprawie powierzenia Gminie Chełmża zadania zarządzania publiczna droga powiatową. 3. Zakres robót obejmuje m.in.: 1) roboty pomiarowe; 2) wycinkę drzew wraz z frezowaniem pni; 3) zebranie warstwy ziemi urodzajnej; 4) roboty rozbiórkowe; 5) wykonanie drenów poprzecznych pod ciągiem rowerowym; 6) regulację wysokościową studni wraz z wymianą kręgów i włazów; 7) wykonanie koryta i nasypów; 8) wykonanie przepustów drogowych; 9) profilowanie podłoża pod warstwy konstrukcyjne; 10) ułożenie obrzeży betonowych 8x30x100 cm na ławie betonowej z oporem; 11) ułożenie krawężników betonowych 20x30x100 cm na ławie betonowej z oporem; 12) wykonanie stabilizacji hydraulicznym spoiwem drogowym pod nawierzchnią drogi rowerowej i zjazdów; 13) wykonanie podbudowy z kruszywa twardego frakcji 0/31,5 mm pod nawierzchnią drogi rowerowej i zjazdów; 14) wykonanie podbudowy z betonu asfaltowego na nawierzchni drogi rowerowej i zjazdów; 15) wykonanie ścieku z kostki brukowej oraz ścieku prefabrykowanego skarpowego; 16) umocnienie skarp płytami ażurowymi; 17) wykonanie rowów oraz obsianie skarp i poboczy trawą; 18) wykonanie poboczy gruntowych; 19) wykonanie oznakowania poziomego i pionowego oraz ustawienie barier. 4. Przedmiot zamówienia należy wykonać zgodnie z postanowieniami umowny, specyfikacją istotnych warunków zamówienia (zwaną również "SIWZ"), złożoną ofertą, zasadami sztuki budowlanej i wiedzy technicznej, obowiązującymi normami, przepisami i technologiami producentów materiałów i urządzeń zastosowanych przy realizacji zamówienia oraz: 1) dokumentacją projektową sporządzą przez Biuro Projektów Drogowych KFG sp. z o. o. sp. k z siedzibą w Poznaniu, ul. Wilczak 15, 61 - 623 Poznań dla inwestycji pn. Poprawa bezpieczeństwa i komfortu życia mieszkańców oraz wsparcie niskoemisyjnego transportu drogowego poprzez wybudowanie drogi dla rowerów przy drodze powiatowej Grzywna - Kuczwały (droga powiatowa nr 2026 C Browina - Grzywna - Sławkowo od km 2+995 do km 4+177), uwzględniającą rozwiązania ułatwiające dostęp do obiektu przez wszystkich użytkowników w tym osoby niepełnosprawne; 2) decyzją Starosty Toruńskiego nr ABA.6740.2.5.2018.LK z dnia 2 maja 2018 o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej obejmującą szerszy zakres inwestycji aniżeli wynikający z dokumentacji, o której mowa w pkt 1; 3) specyfikacją techniczną wykonania i odbioru robót. 5. Zakres robót w ramach ustalonego wynagrodzenia obejmuje ponadto: 1) wykonanie projektu organizacji ruchu na czas budowy w zakresie niezbędnym do prowadzenia robót objętych umową wraz z niezbędnymi uzgodnieniami i decyzjami oraz dojazdem do domów i pól; 2) obsługę geodezyjną polegającą na wytyczeniu przebiegu drogi rowerowej; 3) geodezyjną inwentaryzację powykonawczą wraz ze sporządzoną w jej wyniku dokumentacją geodezyjno-kartograficzną wybudowanej drogi rowerowej (mapa zasadnicza 1:500 lub 1:1000 obejmująca cały zakres robót), w 3 egzemplarzach i złożenie materiałów (2 egzemplarzy) w Powiatowym Ośrodku Dokumentacji Geodezyjno-Kartograficznej w Toruniu; 4) naprawienie urządzeń melioracyjnych zniszczonych w trakcie robót; 5) uporządkowanie pozostałej części terenu w granicach własności działek stanowiących drogę rowerową; 6) sporządzenie dokumentacji powykonawczej, opisanej i skompletowanej w dwóch egzemplarzach; 7) inne prace związane z procesem budowy. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia (OPZ) znajduje się w Części: III.- OPZ oraz w dokumentach w niej wymienionych.
W ogłoszeniu powinno być: II.4) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań ) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane: 1. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie zadania pn. ,,Poprawa bezpieczeństwa i komfortu życia mieszkańców oraz wsparcie niskoemisyjnego transportu zbiorowego poprzez wybudowanie drogi dla rowerów przy drodze powiatowej Grzywna - Kuczwały" (droga powiatowa nr 2026 C Browina - Grzywna - Sławkowo od km 2+995 do km 4+177) na działkach oznaczonych w ewidencji gruntów i budynków nr 37/18, 37/20, 37/22, 38 w obrębie ewidencyjnym Grzywna oraz nr 78/1, 83/1, 84/1, 88/3, 93 w obrębie ewidencyjnym Kuczwały na odcinku o długości 1.182 km. 2. Zamówienie planowane jest do realizacji w ramach projektu ,,Poprawa bezpieczeństwa i komfortu życia mieszkańców oraz wsparcie niskoemisyjnego transportu zbiorowego poprzez wybudowanie drogi dla rowerów przy drodze powiatowej Grzywna - Kuczwały" nr RPKP.03.05.02-IŻ.00-04-284/19 współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Działania 3.5 Efektywność energetyczna i gospodarka niskoemisyjna w ramach ZIT Poddziałania 3.5.2 Zrównoważona mobilność miejska i promowanie strategii niskoemisyjnych w ramach ZIT Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko-Pomorskiego na lata 2014-2020. Ponadto zamówienie jest realizowane przez Gminę Chełmża na mocy Uchwały Nr XII/89/2019 Rady Powiatu Toruńskiego z dnia 19 grudnia 2019 r. w sprawie powierzenia Gminie Chełmża zadania zarządzania publiczna droga powiatową. 3. Zakres robót obejmuje m.in.: 1) roboty pomiarowe; 2) wycinkę drzew wraz z frezowaniem pni; 3) zebranie warstwy ziemi urodzajnej; 4) roboty rozbiórkowe; 5) wykonanie drenów poprzecznych pod ciągiem rowerowym; 6) regulację wysokościową studni wraz z wymianą kręgów i włazów; 7) wykonanie koryta i nasypów; 8) wykonanie przepustów drogowych; 9) profilowanie podłoża pod warstwy konstrukcyjne; 10) ułożenie obrzeży betonowych 8x30x100 cm na ławie betonowej z oporem; 11) ułożenie krawężników betonowych 20x30x100 cm na ławie betonowej z oporem; 12) wykonanie stabilizacji hydraulicznym spoiwem drogowym pod nawierzchnią drogi rowerowej i zjazdów; 13) wykonanie podbudowy z kruszywa twardego frakcji 0/31,5 mm pod nawierzchnią drogi rowerowej i zjazdów; 14) wykonanie podbudowy z betonu asfaltowego na nawierzchni drogi rowerowej i zjazdów; 15) wykonanie ścieku z kostki brukowej oraz ścieku prefabrykowanego skarpowego; 16) umocnienie skarp płytami ażurowymi; 17) wykonanie rowów oraz obsianie skarp i poboczy trawą; 18) wykonanie poboczy gruntowych; 19) wykonanie oznakowania poziomego i pionowego oraz ustawienie barier. 4. Przedmiot zamówienia należy wykonać zgodnie z postanowieniami umowny, specyfikacją istotnych warunków zamówienia (zwaną również "SIWZ"), złożoną ofertą, zasadami sztuki budowlanej i wiedzy technicznej, obowiązującymi normami, przepisami i technologiami producentów materiałów i urządzeń zastosowanych przy realizacji zamówienia oraz: 1) dokumentacją projektową sporządzą przez Biuro Projektów Drogowych KFG sp. z o. o. sp. k z siedzibą w Poznaniu, ul. Wilczak 15, 61 - 623 Poznań dla inwestycji pn. Poprawa bezpieczeństwa i komfortu życia mieszkańców oraz wsparcie niskoemisyjnego transportu zbiorowego poprzez wybudowanie drogi dla rowerów przy drodze powiatowej Grzywna - Kuczwały (droga powiatowa nr 2026 C Browina - Grzywna - Sławkowo od km 2+995 do km 4+177), uwzględniającą rozwiązania ułatwiające dostęp do obiektu przez wszystkich użytkowników w tym osoby niepełnosprawne; 2) decyzją Starosty Toruńskiego nr ABA.6740.2.5.2018.LK z dnia 2 maja 2018 o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej obejmującą szerszy zakres inwestycji aniżeli wynikający z dokumentacji, o której mowa w pkt 1; 3) specyfikacją techniczną wykonania i odbioru robót. 5. Zakres robót w ramach ustalonego wynagrodzenia obejmuje ponadto: 1) wykonanie projektu organizacji ruchu na czas budowy w zakresie niezbędnym do prowadzenia robót objętych umową wraz z niezbędnymi uzgodnieniami i decyzjami oraz dojazdem do domów i pól; 2) obsługę geodezyjną polegającą na wytyczeniu przebiegu drogi rowerowej; 3) geodezyjną inwentaryzację powykonawczą wraz ze sporządzoną w jej wyniku dokumentacją geodezyjno-kartograficzną wybudowanej drogi rowerowej (mapa zasadnicza 1:500 lub 1:1000 obejmująca cały zakres robót), w 3 egzemplarzach i złożenie materiałów (2 egzemplarzy) w Powiatowym Ośrodku Dokumentacji Geodezyjno-Kartograficznej w Toruniu; 4) naprawienie urządzeń melioracyjnych zniszczonych w trakcie robót; 5) uporządkowanie pozostałej części terenu w granicach własności działek stanowiących drogę rowerową; 6) sporządzenie dokumentacji powykonawczej, opisanej i skompletowanej w dwóch egzemplarzach; 7) inne prace związane z procesem budowy. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia (OPZ) znajduje się w Części: III.- OPZ oraz w dokumentach w niej wymienionych.

Miejsce, w którym znajduje się zmieniany tekst:
Numer sekcji: IV.
Punkt: IV.5
W ogłoszeniu jest: IV.5) ZMIANA UMOWY Przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: Tak Należy wskazać zakres, charakter zmian oraz warunki wprowadzenia zmian: 1. Wszelkie zmiany i uzupełnienia treści niniejszej umowy, wymagają aneksu sporządzonego z zachowaniem formy pisemnej pod rygorem nieważności. 2. Zamawiający zgodnie z art. 144 ust. 1 pkt 1 Pzp przewiduje możliwość dokonania zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty na podstawie, której dokonano wyboru Wykonawcy i określa następujące warunki takich zmian: 1) zmianie mogą ulec terminy wykonania zamówienia, o maksymalny okres przesunięcia terminu zakończenia, który równy będzie okresowi przerwy lub przestoju, w przypadku: a) przestojów i opóźnień zawinionych przez Zamawiającego, np. przesunięcie terminu przekazania placu budowy, b) działania siły wyższej (np. klęski żywiołowej, strajków lokalnych), mającej bezpośredni wpływ na terminowość wykonywania robót, c) wystąpienia warunków atmosferycznych, geologicznych, terenowych uniemożliwiających wykonywanie robót lub spełnienie wymogów technologicznych - fakt ten musi mieć odzwierciedlenie w dzienniku budowy i musi być potwierdzony przez inspektora nadzoru, d) wystąpienia kolizji z niezinwentaryzowanymi instalacjami sieci i budowli podziemnych oraz innego uzbrojenia podziemnego, e) wystąpienia znalezisk, wykopalisk skutkujących koniecznością wstrzymania robót, f) wystąpienia konieczności zmian w dokumentacji lub wykonania dokumentacji zamiennej oraz w przypadku wykonania robót zamiennych, g) wystąpienia braków, błędów lub wad dokumentacji projektowej skutkujących koniecznością dokonania poprawek lub uzupełnień, jeżeli uniemożliwia to lub wstrzymuje realizację określonego rodzaju robót mających wpływ na zmianę terminu realizacji, h) zaistnienia okoliczności leżących po stronie Zamawiającego, w szczególności spowodowanych sytuacją finansową, zdolnościami płatniczymi, warunkami organizacyjnymi lub okolicznościami, które nie były możliwe do przewidzenia w chwili zawarcia umowy, i) wystąpienia warunków organizacyjno-technicznych, gdzie realizacja robót uwarunkowana jest przekazaniem frontu prac przez użytkownika lub zależy od działania innego podmiotu lub osób, bądź realizacji prac przez więcej niż jednego wykonawcę na wspólnym placu budowy, a także w przypadkach przerwania robót objętych przedmiotem umowy na czas realizacji robót dodatkowych nie objętych zamówieniem podstawowym, prac niemożliwych do przewidzenia albo prac polegających na powtórzeniu podobnych robót budowlanych, usług lub dostaw, j) konieczności uzyskania decyzji lub uzgodnień, mogących spowodować wstrzymanie robót, konieczności wykonania dodatkowych badań i ekspertyz, lub przedłużających się procesów administracyjnych, k) przedłużającej się niezależnej od Wykonawcy procedury udzielenia niniejszego zamówienia, np. w związku z ewentualnym odwołaniem, przedłużeniem terminu związania ofertą, l) wystąpienia okoliczności, których strony umowy nie były w stanie przewidzieć, pomimo zachowania należytej staranności; 2) zmianie może ulec forma zabezpieczenia należytego wykonania umowy; 3) zmianie mogą ulec zakres, sposób i termin wykonania przedmiotu zamówienia oraz terminy realizacji określone w harmonogramie rzeczowo-czasowo-finansowym, sposób rozliczenia umowy, w tym wysokość płatności częściowej określonej w § 4 ust. 7 pkt 1) umowy w przypadku zmiany warunków technicznych, organizacyjnych, sytuacji i możliwości finansowych Zamawiającego lub w wyniku wytycznych bądź decyzji instytucji współfinansującej przedmiot umowy, oraz w sytuacjach związanych z zawarciem lub wynikających z umowy o dofinansowanie przedmiotu zamówienia lub ewentualnych jej zmian; 4) zmieniony może zostać kierownik budowy; 5) ponadto Zamawiający przewiduje możliwość dokonania zmian postanowień zawartej umowy, w odniesieniu do zakresu, technologii, sposobu i terminu realizacji oraz wynagrodzenia, jeżeli zajdzie którykolwiek z niżej wymienionych warunków: a) zajdzie konieczność wprowadzenia zmian w dokumentacji projektowej, sposobie lub technologii wykonania przedmiotu umowy, a co się z tym wiąże zastosowaniem robót zamiennych, gdzie rozliczenie wynagrodzenia nastąpi zgodnie z zapisami § 4 ust. 15, b) zmiany sposobu wykonania zamówienia, materiałów, urządzeń lub produktów, gdy wykorzystanie materiałów, urządzeń lub produktów, przewidzianych w dokumentacji projektowej lub ofercie stanie się niemożliwe bądź podyktowane będzie usprawnieniem procesu budowy, postępem technologicznym, zwiększeniem bezpieczeństwa na budowie, przyczynią się do obniżenia kosztów eksploatacji, zmianami obowiązujących przepisów, c) rezygnacji przez Zamawiającego z realizacji części przedmiotu umowy, w sytuacji, gdy jej wykonanie będzie zbędne do prawidłowego tj. zgodnego z zasadami sztuki budowlanej i wiedzy technicznej oraz obowiązującymi przepisami wykonania przedmiotu umowy, gdzie rozliczenie wynagrodzenia nastąpi zgodnie z zapisami § 4 ust. 14, d) zmiany są spowodowane występowaniem przeszkód utrudniających lub uniemożliwiających prowadzenie robót w zgodzie z opisem zamówienia, zasadami wiedzy technicznej i właściwymi przepisami, e) z przyczyn technicznych, które nie mogły być przewidziane przez Zamawiającego pomimo dołożenia należytej staranności, lub które ujawniły się podczas wykonywania prac, lub gdy jest to korzystne dla interesu publicznego lub interesu Zamawiającego w zakresie, w jakim korzyść może polegać: na zmianach mających wpływ na przyspieszenie wykonania, na obniżenie kosztu ponoszonego przez Zamawiającego na wykonanie, utrzymanie, lub użytkowanie, na poprawę sprawności lub wydajności, na poprawę bezpieczeństwa realizacji lub usprawnienia realizacji przedmiotu zamówienia, na poprawę bezpieczeństwa użytkowania, na poprawę parametrów technicznych, na poprawę parametrów funkcjonalno-użytkowych, aktualizacji rozwiązań z uwagi na postęp technologiczny lub zmiany obowiązujących przepisów, f) w przypadku działania siły wyższej zmiany sposobu wykonania zamówienia, jednakże tylko w takim zakresie, aby po ustaniu działania siły wyższej, wykonawca mógł wykonać przedmiot umowy w sposób prawidłowy, g) gdy zaistnieje inna okoliczność prawna, ekonomiczna lub techniczna, za którą żadna ze stron nie ponosi odpowiedzialności, skutkująca brakiem możliwości wykonania umowy na warunkach w niej określonych oraz zgodnie z założeniami dokumentów składających się na SIWZ, dopuszcza się możliwość zmiany umowy, a w szczególności zakresu, terminu realizacji zamówienia, wynagrodzenia, sposobu i warunków płatności, h) w przypadku zmiany w okresie obowiązywania umowy stawki podatku VAT, wynagrodzenie brutto może ulec zmianie stosownie do zmiany tej stawki, przy czym wynagrodzenie netto pozostanie bez zmian, i) zmiany powszechnie obowiązujących przepisów prawa, w zakresie mającym wpływ na realizację przedmiotu zamówienia lub świadczenia stron, j) na podstawie art. 144 ust. 1 pkt 2 ÷ 6 Pzp.
W ogłoszeniu powinno być: V.5) ZMIANA UMOWY Przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: Tak Należy wskazać zakres, charakter zmian oraz warunki wprowadzenia zmian: 1. Wszelkie zmiany i uzupełnienia treści niniejszej umowy, wymagają aneksu sporządzonego z zachowaniem formy pisemnej pod rygorem nieważności. 2. Zamawiający zgodnie z art. 144 ust. 1 pkt 1 Pzp przewiduje możliwość dokonania zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty na podstawie, której dokonano wyboru Wykonawcy, w przypadku wystąpienia co najmniej jednej z wymienionych poniżej okoliczności i określa następujące warunki takich zmian: 1) dopuszczalna jest zmiana terminów wykonania zamówienia o czas w jakim niżej wskazane okoliczności wpłynęły na terminy wykonania zamówienia, to jest uniemożliwiły Wykonawcy terminową realizację zamówienia, a mianowicie w przypadku: a) zaistnienia okoliczności związanych z wystąpieniem i utrzymywaniem się stanu zagrożenia epidemicznego lub stanu epidemii lub pogłębiana lub utrzymywania się stanu zagrożenia epidemicznego lub stanu epidemii wywołanego wirusem SARS-CoV-2, b) opóźnienia Zamawiającego w wykonaniu jego zobowiązań wynikających z umowy lub przepisów powszechnie obowiązującego prawa, c) działania siły wyższej rozumianej jako wszelkie nadzwyczajne zdarzenia o charakterze zewnętrznym, niemożliwe do przewidzenia w chwili składania oferty lub po zawarciu umowy (np. klęski żywiołowe, zagrożenie epidemiczne, epidemia, katastrofy, pożary, powodzie, wybuchy, ataki terrorystyczne, niepokoje społeczne, strajki, z wyjątkiem strajku u Wykonawcy, działania wojenne ), d) wystąpienia warunków atmosferycznych, geologicznych, terenowych, wodnych uniemożliwiających wykonywanie robót lub spełnienie wymogów technologicznych, w szczególności: ? warunków atmosferycznych uniemożliwiających prowadzenie robót budowlanych, przeprowadzanie prób i sprawdzeń, dokonywanie odbiorów, w szczególności: temperatury powietrza poniżej 0,0 C, wiatr uniemożliwiający pracę maszyn budowlanych, gwałtowne opady deszczu (w tym oberwanie chmury), śniegu, gradobicie, burze z wyładowaniami atmosferycznymi; ? warunków atmosferycznych uniemożliwiających prowadzenie robót budowlanych, przeprowadzanie prób i sprawdzeń zgodnie z technologią przewidzianą przez producentów; ? niewypałów i niewybuchów, znalezisk i wykopalisk archeologicznych; ? odmiennych od przyjętych w dokumentacji projektowej warunków geologicznych (kategorie gruntu, kurzawka, głazy narzutowe, warunki gruntowe itp.); ? wystąpienia kolizji z niezinwentaryzowanymi lub błędnie zinwentaryzowanymi instalacjami sieci i budowli podziemnych oraz innego uzbrojenia podziemnego, co spowodowało wstrzymanie wykonania robót, zmianę dokumentacji projektowej lub wykonanie robót dodatkowych lub zamiennych; ? wystąpienia awarii na terenie budowy, za którą odpowiedzialności nie ponosi Wykonawca, co spowodowało wstrzymanie wykonania robót, e) wystąpienia konieczności zmian w dokumentacji lub wykonania dokumentacji zamiennej oraz w przypadku wykonania robót zamiennych, f) wystąpienia braków, błędów lub wad dokumentacji projektowej skutkujących koniecznością dokonania poprawek lub uzupełnień, jeżeli uniemożliwia to lub wstrzymuje realizację określonego rodzaju robót mających wpływ na zmianę terminu realizacji, g) zaistnienia okoliczności leżących po stronie Zamawiającego, w szczególności spowodowanych zmianą sytuacji i możliwości finansowych, zdolnościami płatniczymi, warunkami organizacyjnymi lub okolicznościami, których nie można było przewidzieć w chwili składania oferty lub po zawarciu umowy, h) wystąpienia warunków organizacyjno-technicznych, gdzie realizacja robót uwarunkowana jest przekazaniem frontu prac przez użytkownika lub zależy od działania innego podmiotu lub osób, bądź realizacji prac przez więcej niż jednego wykonawcę na wspólnym placu budowy, a także w przypadkach przerwania robót objętych przedmiotem umowy na czas realizacji robót dodatkowych nie objętych zamówieniem podstawowym, prac niemożliwych do przewidzenia albo prac polegających na powtórzeniu podobnych robót budowlanych, usług lub dostaw, i) konieczności uzyskania lub wystąpienia opóźnień w uzyskaniu decyzji, uzgodnień lub innych aktów administracyjnych, opinii, aprobat, mogących spowodować wstrzymanie robót, konieczności wykonania dodatkowych badań i ekspertyz, lub przedłużających się procesów administracyjnych, j) wystąpienia innych przyczyn zewnętrznych niezależnych od Zamawiającego oraz od Wykonawcy skutkujących niemożliwością prowadzenia prac, w szczególności: brak możliwości dojazdu oraz transportu materiałów na teren budowy spowodowany awariami, remontami lub przebudowami dróg dojazdowych, protesty mieszkańców, przerwy w dostawie energii elektrycznej, wody, przerwy lub opóźnienia w produkcji lub dostawie materiałów lub urządzeń dedykowanych do wykonania przedmiotu umowy; k) przedłużającej się niezależnej od Wykonawcy procedury udzielenia niniejszego zamówienia, np. w związku z ewentualnym odwołaniem, przedłużeniem terminu związania ofertą, l) wystąpienia okoliczności, których strony umowy nie były w stanie przewidzieć, pomimo zachowania należytej staranności; 2) dopuszczalna jest zmiana formy zabezpieczenia należytego wykonania umowy; 3) dopuszczalna jest zmiana kierownika budowy; 4) dopuszczalna jest zmiana sposobu rozliczenia umowy, warunków dokonywania płatności, w tym wysokości płatności częściowej określonej w § 4 ust. 7 umowy, co może mieć też wpływ na zmianę zakresu robót, sposobu przeprowadzania odbiorów, terminu wykonania zamówienia określonego w umowie i harmonogramie rzeczowo-czasowo-finansowym, w przypadku: a) zmiany sytuacji i możliwości finansowych Zamawiającego, w tym zmiany budżetu Gminy Chełmża, b) zmiany wytycznych bądź decyzji instytucji współfinansującej przedmiot umowy, oraz w sytuacjach związanych z zawarciem lub wynikających z umowy o dofinansowanie przedmiotu zamówienia lub ewentualnych jej zmian, c) wystąpienia okoliczności wymienionych w ust. 2 pkt 1, które miały wpływ na terminy wykonania zamówienia; 5) dopuszczalna jest zmiana zakresu i sposobu wykonania przedmiotu zamówienia, technologii, terminów wykonania zamówienia, zakresu robót określonego w harmonogramie rzeczowo-czasowo-finansowym oraz wynagrodzenia, w przypadku: a) konieczności wprowadzenia zmian w opisie przedmioty zamówienia, w tym w dokumentacji projektowej, sposobie lub technologii na zasadach określonych w § 2 ust. 5, ust. 16 i ust. 17, a co się z tym wiąże zastosowaniem robót zamiennych lub rozwiązań równoważnych, gdzie rozliczenie wynagrodzenia nastąpi zgodnie z zapisami § 4 ust. 15, b) zmiany materiałów, urządzeń lub produktów, na zasadach określonych w § 2 ust. 5, ust. 16 i ust. 17, oraz mających wpływ na usprawnienie procesu budowy, zwiększenie bezpieczeństwa na budowie, przyczynią się do obniżenia kosztów eksploatacji, z powodu zmian obowiązujących przepisów, c) rezygnacji przez Zamawiającego z realizacji części przedmiotu umowy - roboty zaniechane, w sytuacji, gdy jej wykonanie będzie zbędne do prawidłowego tj. zgodnego z zasadami sztuki budowlanej i wiedzy technicznej oraz obowiązującymi przepisami, zmieniły się okoliczności związane z wykonaniem umowy lub wykonanie poszczególnych robót nie leży w interesie publicznym lub Zamawiającego, z zastrzeżeniem, że zakres robót nie może ulec zmianie o więcej niż 15% zakresu rzeczowego lub finansowego przedmiotu, gdzie rozliczenie wynagrodzenia nastąpi zgodnie z zapisami § 4 ust. 14, d) wystąpienia warunków atmosferycznych, geologicznych, terenowych, wodnych, o których mowa w ust. 2 plt 1 lit d uniemożliwiających prowadzenie robót w zgodzie z opisem przedmiotu zamówienia, w tym w dokumentacji projektowej, zasadami wiedzy technicznej i właściwymi przepisami, e) z przyczyn technicznych, które nie mogły być przewidziane przez Zamawiającego pomimo dołożenia należytej staranności, lub które ujawniły się podczas wykonywania prac, lub gdy jest to korzystne dla interesu publicznego lub interesu Zamawiającego w zakresie, w jakim korzyść może polegać: na zmianach mających wpływ na przyspieszenie wykonania, na obniżenie kosztu ponoszonego przez Zamawiającego na wykonanie, utrzymanie, lub użytkowanie, na poprawę sprawności lub wydajności, na poprawę bezpieczeństwa realizacji lub usprawnienia realizacji przedmiotu zamówienia, na poprawę bezpieczeństwa użytkowania, na poprawę parametrów technicznych, na poprawę parametrów funkcjonalno-użytkowych, aktualizacji rozwiązań z uwagi na postęp techniczny lub technologiczny lub zmiany obowiązujących przepisów, f) w przypadku działania siły wyższej zmiany sposobu wykonania zamówienia, jednakże tylko w takim zakresie, aby po ustaniu działania siły wyższej, wykonawca mógł wykonać przedmiot umowy w sposób prawidłowy, g) gdy zaistnieje inna okoliczność prawna, ekonomiczna lub techniczna, za którą żadna ze stron nie ponosi odpowiedzialności, skutkująca brakiem możliwości wykonania umowy na warunkach w niej określonych, h) zmiany w okresie obowiązywania umowy stawki podatku VAT, wynagrodzenie brutto może ulec zmianie stosownie do zmiany tej stawki, przy czym wynagrodzenie netto pozostanie bez zmian, i) zmiany powszechnie obowiązujących przepisów prawa bądź decyzji instytucji współfinansującej przedmiot umowy, oraz w sytuacjach związanych z zawarciem lub wynikających z umowy o dofinansowanie przedmiotu zamówienia lub ewentualnych jej zmian, w zakresie mającym wpływ na realizację przedmiotu zamówienia lub świadczenia stron; 6) w przypadku uzgodnienia pomiędzy stronami skrócenia terminu realizacji przedmiotu umowy,dopuszczalna jest zmiana skutkująca skróceniem terminu realizacji przedmiotu umowy o uzgodniony okres. 3. Zamawiający zgodnie z art. 144 ust. 1 pkt 2 ÷ 6 Pzp przewiduje możliwość dokonania zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty na podstawie, której dokonano wyboru Wykonawcy. 4. Fakt zaistnienia w/w okoliczności podlegać będzie każdorazowo ocenie Zamawiającego. Wszelkie zmiany umowy wymagają obopólnej zgody stron. 5. Jeżeli jedno z postanowień niniejszej umowy jest lub będzie bezskuteczne, nie narusza to mocy obowiązującej pozostałych postanowień. W miejsce bezskutecznego postanowienia umowy strony zobowiązane są do uzgodnienia takiego postanowienia, które sensem i celem najbliższe będzie temu postanowieniu, z punktu widzenia celu, dla którego umowa niniejsza została zawarta i któremu ma służyć".

Miejsce, w którym znajduje się zmieniany tekst:
Numer sekcji: IV
Punkt: IV.6.2
W ogłoszeniu jest: Data: 2020-06-23 godzina 10:00
W ogłoszeniu powinno być: Data: 2020-06-26 godzina 10:00

 

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.