Zobacz treść przetargu, którego dotyczy to sprostowanie
Ogłoszenie z dnia 2020-04-09
Ogłoszenie nr 540062841-N-2020 z dnia 09-04-2020 r.
Warszawa:
OGŁOSZENIE O ZMIANIE OGŁOSZENIA
OGŁOSZENIE DOTYCZY:
Ogłoszenia o zamówieniu
INFORMACJE O ZMIENIANYM OGŁOSZENIU
Numer: 522847-N-2020
Data: 12/03/2020
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
Państwowe Gospodarstwo Wodne Wody Polskie ul. Grzybowska 80/82 00-844 Warszawa - Regionalny Zarząd Gospodarki Wodnej w Warszawie, Krajowy numer identyfikacyjny 36830257500000,
ul. ul. Zarzecze
13 B,
03-194
Warszawa, woj.
mazowieckie, państwo
Polska, tel.
+48(22)5870360, +48(22)5870360, e-mail
przetargi_warszawa@wody.gov.pl, przetargi_warszawa@wody.gov.pl, faks
+48(22)5870361.
Adres strony internetowej (url): http://warszawa.wody.gov.pl/
SEKCJA II: ZMIANY W OGŁOSZENIU
II.1) Tekst, który należy zmienić:
Miejsce, w którym znajduje się zmieniany tekst:
Numer sekcji:
I
Punkt:
1.4)
W ogłoszeniu jest:
Dopuszczone jest przesłanie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu w
inny sposób:
Nie
Inny sposób:
W ogłoszeniu powinno być:
Dopuszczone jest przesłanie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu w
inny sposób:
Tak
Inny sposób:
W niniejszym postępowaniu oświadczenia, dokumenty, wnioski, zawiadomienia, informacje Zamawiający i Wykonawcy przekazują sobie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej za pośrednictwem dedykowanego formularza dostępnego na ePUAP oraz udostępnionego przez miniPortal oraz poczty elektronicznej lub w tradycyjny sposób przy pomocy operatora pocztowego.
Miejsce, w którym znajduje się zmieniany tekst:
Numer sekcji:
IV
Punkt:
1.2)
W ogłoszeniu jest:
Zamawiający żąda wniesienia wadium:
Tak
Informacja na temat wadium
1. Oferta musi być zabezpieczona wadium w wysokości - 200 000,00 zł. 2. Wadium należy wnieść przed upływem terminu składania ofert. 3. Wadium może być wniesione w formie (art. 45 ust. 6
ustawy Pzp): 1) pieniężnej - przelewem na konto BGK - PGW WP RZGW Warszawa nr 43 1130 1017 0020 1510 6790 0007 z dopiskiem: wadium - znak sprawy WA.ROZ.281.20.2020, przy czym wniesienie wadium w pieniądzu za pomocą przelewu bankowego Zamawiający będzie uważał za skuteczne tylko wówczas, gdy bank prowadzący rachunek Zamawiającego, potwierdzi, że otrzymał taki przelew najpóźniej do godziny będącej upływem terminu składania ofert. Kopię przelewu należy
załączyć do oferty. 2) poręczeń bankowych lub poręczeń spółdzielczej kasy oszczędnościowo kredytowej, z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, 3) gwarancji bankowych,
4) gwarancji ubezpieczeniowych, 5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art.
6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Przedsiębiorczości
(tekst jedn. Dz.U. z 2016 r. poz. 359 ze zm.). 4. Dokumenty potwierdzające złożenie wadium w innej formie niż pieniężna, winny być wystawione na Państwowe Gospodarstwo Wodne Wody Polskie, ul. Grzybowska 80/82, 00-844 Warszawa i dołączone w oryginale do oferty.
W ogłoszeniu powinno być:
Zamawiający żąda wniesienia wadium:
Tak
Informacja na temat wadium
1. Oferta musi być zabezpieczona wadium w wysokości - 200 000,00 zł.
2. Wadium należy wnieść przed upływem terminu składania ofert.
3. Wadium może być wniesione w formie (art. 45 ust. 6 ustawy Pzp):
1) pieniężnej - przelewem na konto BGK - PGW WP RZGW Warszawa nr 43 1130 1017 0020 1510 6790 0007 z dopiskiem "wadium - znak sprawy WA.ROZ.281.20.2020", przy czym wniesienie wadium w pieniądzu za pomocą przelewu bankowego Zamawiający będzie uważał za skuteczne tylko wówczas, gdy bank prowadzący rachunek Zamawiającego, potwierdzi, że otrzymał taki przelew najpóźniej do godziny będącej upływem terminu składania ofert. Kopię przelewu należy załączyć do oferty.
2) poręczeń bankowych lub poręczeń spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym,
3) gwarancji bankowych,
4) gwarancji ubezpieczeniowych,
5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Przedsiębiorczości (tekst jedn. Dz.U. z 2016 r. poz. 359 ze zm.).
4. Dokumenty potwierdzające złożenie wadium w innej formie niż pieniężna, winny być wystawione na Państwowe Gospodarstwo Wodne Wody Polskie, ul. Grzybowska 80/82, 00-844 Warszawa.
1) W przypadku wnoszenia wadium - w związku z zagrożeniem koronawirusem (składanie ofert w sposób elektroniczny) - w innej formie niż pieniądz, wymagane jest załączenie do oferty oryginalnego dokumentu gwarancji/poręczenia sporządzonego w postaci elektronicznej, z zastrzeżeniem, że dokument będzie podpisany kwalifikowanym podpisem elektronicznym przez Gwaranta, tj. wystawcę gwarancji/poręczenia.
2) W przypadku wnoszenia wadium - (składanie ofert w sposób tradycyjny) - w innej formie niż pieniądz, oryginał dokumentu wadialnego należy składać w formie depozytu w Biurze Podawczym Zarządu Zlewni w Radomiu ul. Parkowa 2a, 26-600 Radom. Wskazane jest dołączenie do oferty kopii dokumentu potwierdzającego wniesienie wadium.
Miejsce, w którym znajduje się zmieniany tekst:
Numer sekcji:
IV
Punkt:
5)
W ogłoszeniu jest:
ZMIANA UMOWY
Przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na
podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: Tak
Należy wskazać zakres, charakter zmian oraz warunki wprowadzenia zmian:
1. Poza przypadkami określonymi w art. 144 ust. 1 - 1e Ustawy, Zamawiający przewiduje możliwość
dokonania zmian w Umowie w stosunku do treści Oferty Wykonawcy złożonej w postępowaniu, na
warunkach, o których mowa w niniejszym paragrafie. Wystąpienie którejkolwiek z okoliczności
wymienionych w niniejszym paragrafie nie będzie stanowiło zobowiązania Stron do wprowadzenia
zmiany. 2. Strony mogą zmienić postanowienia Umowy jeżeli zaistniały przyczyny niezależne od
działania Stron, których przy zachowaniu wszelkich należytych środków nie można uniknąć ani im
zapobiec, a w szczególności zmiany mogą dotyczyć: 1) zmiany w zakresie przedmiotu zamówienia, jeżeli
konieczność wprowadzenia takiej zmiany jest skutkiem zmiany przepisów prawa. 2) zmiany zakresu
przedmiotu Umowy oraz zmiany wynagrodzenia (ceny) pod warunkiem zmiany w planie finansowym
Zamawiającego (warunek dotyczy przypadku zwiększenia wynagrodzenia): a) jeżeli dla należytego
wykonania zamówienia konieczne będzie wykonanie robót zamiennych lub zaniechanie części robót, b)
jeżeli nastąpi ograniczenie lub brak środków finansowych, c) zmiany stawki podatku VAT, d) zmiany
formy zabezpieczenia należytego wykonania Umowy, e) zmiany terminu umowy gdy wystąpią
niekorzystne warunki atmosferyczne uniemożliwiające realizację robót w związku z technologią realizacji
prac określonych Umowa wymagającą konkretnych warunków atmosferycznych - jeżeli konieczność
wykonania prac w tym okresie nie jest następstwem okoliczności, za które Wykonawca ponosi
odpowiedzialność .Wstrzymanie robót z tego powodu musi być potwierdzone w Dzienniku budowy i
zaakceptowane przez Inspektora nadzoru inwestorskiego. Zła organizacja robót nie uzasadnia zmiany
terminu. 3) konieczności zrealizowania robót budowlanych przy zastosowaniu innych rozwiązań niż
wskazane w dokumentacji technicznej i ofercie, w sytuacji gdyby zastosowanie przewidzianych
rozwiązań groziłoby niewykonaniem lub wadliwym wykonaniem robót. 4) Zmiany terminu realizacji w
przypadku wystąpienia okoliczności uniemożliwiających prowadzenie robót przez okres dłuższy niż 14
dni. 3. W innych przypadkach określonych w Umowie. 4. Strona występująca o zmianę postanowień
zawartej Umowy zobowiązana jest do udokumentowania zaistniałych okoliczności. Wniosek o zmianę
postanowień zawartej Umowy musi być wyrażony na piśmie.
W ogłoszeniu powinno być:
ZMIANA UMOWY
Przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na
podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: Tak
Należy wskazać zakres, charakter zmian oraz warunki wprowadzenia zmian:
1. Poza przypadkami określonymi w art. 144 ust. 1 - 1e Ustawy, Zamawiający przewiduje możliwość dokonania zmian w Umowie w stosunku do treści Oferty Wykonawcy złożonej w postępowaniu, na warunkach, o których mowa w niniejszym paragrafie. Wystąpienie którejkolwiek z okoliczności wymienionych
w niniejszym paragrafie nie będzie stanowiło zobowiązania Stron do wprowadzenia zmiany.
2. Strony mogą zmienić postanowienia Umowy jeżeli zaistniały przyczyny niezależne od działania Stron, których przy zachowaniu wszelkich należytych środków nie można uniknąć ani im zapobiec, a w szczególności zmiany mogą dotyczyć:
1) zmiany w zakresie przedmiotu zamówienia, jeżeli konieczność wprowadzenia takiej zmiany jest skutkiem zmiany przepisów prawa.
2) zmiany zakresu przedmiotu Umowy oraz zmiany wynagrodzenia (ceny) pod warunkiem zmiany w planie finansowym Zamawiającego (warunek dotyczy przypadku zwiększenia wynagrodzenia):
a) jeżeli dla należytego wykonania zamówienia konieczne będzie wykonanie robót zamiennych lub zaniechanie części robót,
b) jeżeli nastąpi ograniczenie lub brak środków finansowych,
c) zmiany stawki podatku VAT,
d) zmiany formy zabezpieczenia należytego wykonania Umowy,
e) zmiany terminu umowy gdy wystąpią niekorzystne warunki atmosferyczne uniemożliwiające realizację robót w związku z technologią realizacji prac określonych Umowa wymagającą konkretnych warunków atmosferycznych - jeżeli konieczność wykonania prac w tym okresie nie jest następstwem okoliczności, za które Wykonawca ponosi odpowiedzialność .Wstrzymanie robót z tego powodu musi być potwierdzone w Dzienniku budowy i zaakceptowane przez Inspektora nadzoru inwestorskiego. Zła organizacja robót nie uzasadnia zmiany terminu.
3) konieczności zrealizowania robót budowlanych przy zastosowaniu innych rozwiązań niż wskazane w dokumentacji technicznej i ofercie, w sytuacji gdyby zastosowanie przewidzianych rozwiązań groziłoby niewykonaniem lub wadliwym wykonaniem robót.
4) Zmiany Umowy w zakresie terminu realizacji przedmiotu Umowy są dopuszczalne w wypadku:
a) przerwania robót budowlanych przez właściwe organy administracji rządowej lub samorządowej, lub w wyniku wykonalnego orzeczenia sądu, które to decyzje zostały wydane z przyczyn nie leżących po stronie Wykonawcy,
b) wystąpienia siły wyższej; Strony zgodnie przyjmują, iż siłą wyższą w rozumieniu Umowy jest również występująca w dacie zawarcia umowy pandemia koronawirusa (wirus SARS-CoV-2) oraz inne przesłanki wypełniające kategorię siły wyższej, a także działania władz podejmowane w celu ograniczenia ich skutków, niezależnie od tego czy były znane lub możliwe do przewidzenia przez Strony w chwili zawierania Umowy.
3. W innych przypadkach określonych w Umowie.
4. Strona występująca o zmianę postanowień zawartej Umowy zobowiązana jest do udokumentowania zaistniałych okoliczności. Wniosek o zmianę postanowień zawartej Umowy musi być wyrażony na piśmie.
5. Strony umowy niezwłocznie, wzajemnie informują się o wpływie okoliczności związanych z wystąpieniem COVID-19 na należyte wykonanie tej umowy, o ile taki wpływ wystąpił lub może wystąpić. Strony umowy potwierdzają ten wpływ dołączając do informacji, o której mowa w zdaniu pierwszym, oświadczenia lub dokumenty, które mogą dotyczyć w szczególności:
1) nieobecności pracowników lub osób świadczących pracę za wynagrodzeniem na innej podstawie niż stosunek pracy, które uczestniczą lub mogłyby uczestniczyć w realizacji zamówienia;
2) decyzji wydanych przez Głównego Inspektora Sanitarnego lub działającego z jego upoważnienia państwowego wojewódzkiego inspektora sanitarnego, w związku z przeciwdziałaniem COVID-19, nakładających na wykonawcę obowiązek podjęcia określonych czynności zapobiegawczych lub kontrolnych;
3) poleceń wydanych przez wojewodów lub decyzji wydanych przez Prezesa Rady Ministrów związanych z przeciwdziałaniem COVID-19, o których mowa w art. 11 ust. 1 i 2;
4) wstrzymania dostaw produktów, komponentów produktu lub materiałów, trudności w dostępie do sprzętu lub trudności w realizacji usług transportowych;
5) okoliczności, o których mowa w pkt 1-4, w zakresie w jakim dotyczą one podwykonawcy lub dalszego podwykonawcy.
6. Każda ze stron umowy, o której mowa w ust. 5, może żądać przedstawienia dodatkowych oświadczeń lub dokumentów potwierdzających wpływ okoliczności związanych z wystąpieniem COVID-19 na należyte wykonanie tej umowy.
7. Strona umowy, o której mowa w ust. 5, na podstawie otrzymanych oświadczeń lub dokumentów, o których mowa w ust. 5 i 6, w terminie 14 dni od dnia ich otrzymania, przekazuje drugiej stronie swoje stanowisko, wraz z uzasadnieniem, odnośnie do wpływu okoliczności, o których mowa w ust. 5, na należyte jej wykonanie. Jeżeli strona umowy otrzymała kolejne oświadczenia lub dokumenty, termin liczony jest od dnia ich otrzymania.
8. Zamawiający, po stwierdzeniu, że okoliczności związane z wystąpieniem COVID-19, o których mowa w ust. 5, mogą wpłynąć lub wpływają na należyte wykonanie umowy, o której mowa w ust. 5, może w uzgodnieniu z wykonawcą dokonać zmiany umowy, o której mowa w art. 144 ust. 1 pkt 3 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych, w szczególności przez:
1) zmianę terminu wykonania umowy lub jej części, lub czasowe zawieszenie wykonywania umowy lub jej części,
2) zmianę sposobu wykonywania dostaw, usług lub robót budowlanych,
3) zmianę zakresu świadczenia wykonawcy i odpowiadającą jej zmianę wynagrodzenia wykonawcy - o ile wzrost wynagrodzenia spowodowany każdą kolejną zmianą nie przekroczy 50% wartości pierwotnej umowy.
9. Strona umowy, o której mowa w ust. 5, w stanowisku, o którym mowa w ust. 7, przedstawia wpływ okoliczności związanych z wystąpieniem COVID-19 na należyte jej wykonanie oraz wpływ okoliczności związanych z wystąpieniem COVID-19, na zasadność ustalenia i dochodzenia tych kar lub odszkodowań, lub ich wysokość.
10. Wykonawca i podwykonawca, po stwierdzeniu, że okoliczności związane z wystąpieniem COVID-19, mogą wpłynąć lub wpływają na należyte wykonanie łączącej ich umowy, która jest związana z wykonaniem zamówienia publicznego lub jego części, uzgadniają odpowiednią zmianę tej umowy, w szczególności mogą zmienić termin wykonania umowy lub jej części, czasowo zawiesić wykonywanie umowy lub jej części, zmienić sposób wykonywania umowy lub zmienić zakres wzajemnych świadczeń.
11. W przypadku dokonania zmiany umowy, o której mowa w ust. 5, jeżeli zmiana ta obejmuje część zamówienia powierzoną do wykonania podwykonawcy, wykonawca i podwykonawca uzgadniają odpowiednią zmianę łączącej ich umowy, w sposób zapewniający, że warunki wykonania tej umowy przez podwykonawcę nie będą mniej korzystne niż warunki wykonania umowy, o której mowa w ust. 5, zmienionej zgodnie z ust. 8.
12. Przepisy ust. 10 i 11 stosuje się do umowy zawartej między podwykonawcą a dalszym podwykonawcą.
Miejsce, w którym znajduje się zmieniany tekst:
Numer sekcji:
IV
Punkt:
6.2)
W ogłoszeniu jest:
Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu:
Data: 2020-04-16, godzina: 10:00
W ogłoszeniu powinno być:
Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu:
Data: 2020-04-23, godzina: 11:00
INNE PRZETARGI Z WARSZAWY
- Przebudowa ulicy Stelmachów w zakresie zmiany sposobu odwodnienia w rejonie skrzyżowania z ul. Szeroką w Dzielnicy Rembertów m.st. Warszawy
- Dostawa produktów leczniczych: 1. Niwolumab+Relatlimab; 2. Tepotynib, nr TP-106/24/TM
- DOSTAWA ARTYKUŁÓW GOSPODARCZYCH
- Remont pustostanów lokali mieszkalnych administrowanych przez ZGN Wola na terenie TZOM Ogrodowa w 2024 r. (7 lokali).
- USŁUGA ZABEZPIECZENIA LOGISTYCZNEGO DLA ORGANIZACJI MIĘDZYNARODOWEJ KONFERENCJI NAUKOWEJ "CLC 24" NA MAZURACH
- Remont pięciu lokali mieszkalnych - pustostanów na terenie Dzielnicy Ochota m.st. Warszawy
więcej: przetargi w Warszawie »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
więcej: »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.