eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Lublin › Wykonanie oraz dostawa gadżetów promocyjnych dla Urzędu Miasta Lublin

Zobacz treść przetargu, którego dotyczy to sprostowanie



Ogłoszenie z dnia 2019-01-18

Ogłoszenie nr 540011730-N-2019 z dnia 18-01-2019 r.

Lublin:
OGŁOSZENIE O ZMIANIE OGŁOSZENIA

OGŁOSZENIE DOTYCZY:

Ogłoszenia o zamówieniu

INFORMACJE O ZMIENIANYM OGŁOSZENIU

Numer: 490137-N-2019
Data: 11/01/2019

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

Gmina Lublin, Krajowy numer identyfikacyjny 43101951400000, ul. Pl. Króla Władysława Łokietka 1, 20-109 Lublin, woj. lubelskie, państwo Polska, tel. 814 663 000, e-mail zamowienia@lublin.eu, faks 814 663 001.
Adres strony internetowej (url): http://lublin.eu

SEKCJA II: ZMIANY W OGŁOSZENIU

II.1) Tekst, który należy zmienić:

Miejsce, w którym znajduje się zmieniany tekst:
Numer sekcji: IV.
Punkt: 4)
W ogłoszeniu jest: Istotne dla stron postanowienia, które zostaną wprowadzone do treści zawieranej umowy w sprawie zamówienia publicznego, albo ogólne warunki umowy:UMOWA nr ............................. zawarta w dniu ............ 2019 roku w Lublinie pomiędzy: Gminą Lublin, z siedzibą w Lublinie, Plac Króla Władysława Łokietka 1, 20-109 Lublin NIP: 946-25-75-811, REGON: 431019514 reprezentowaną przez: 1. ................................................................................................................................ 2. ................................................................................................................................ zwaną w dalszym ciągu umowy Zamawiającym, a ........................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................ reprezentowaną przez: 1. .................................................................................................................... 2. .................................................................................................................... zwanym dalej Wykonawcą, łącznie zwanymi Stronami została zawarta umowa o treści następującej: Postanowienia wstępne § 1 Umowa niniejsza zostaje zawarta po przeprowadzeniu postępowania o udzielenie zamówienia publicznego w trybie licytacji elektronicznej, zgodnie z ustawą Prawo zamówień publicznych z dnia 29 stycznia 2004 r. (t. j. Dz. U. z 2018 r. poz. 1986) na wykonanie oraz dostawę gadżetów promocyjnych dla Urzędu Miasta Lublin w wyniku którego oferta Wykonawcy została wybrana jako najkorzystniejsza. Przedmiot umowy § 2 1. Przedmiotem niniejszej Umowy jest wykonanie oraz dostawa gadżetów promocyjnych dla Urzędu Miasta Lublin : 1) Worek bawełniany młodzieżowy - 400 szt., 2) Kredki w zestawie - 400 szt., 3) Frisbee - 200 szt., 4) Przypinka - 300 szt., 5) Brelok z domkiem - 150 szt. 2. Szczegółowy opis przedmiotu umowy określa załącznik nr 1 do niniejszej Umowy. 3. Przekazanie plików graficznych (logotypy) niezbędnych do wykonania przedmiotu umowy nastąpi w okresie 2 dni robocze od podpisania umowy. § 3 1. Przedmiot umowy zostanie wykonany w terminie z zastrzeżeniem ust. 3 niniejszego paragrafu: - 26 dni kalendarzowych od daty otrzymania plików graficznych w tym: a) 7 dni kalendarzowych na przedstawienie Zamawiającemu prototypów celem akceptacji, b) 3 dni kalendarzowe od poprzedniego etapu na akceptację lub wniesienie uwag przez Zamawiającego do przedłożonych prototypów, c) 16 dni kalendarzowych od dnia akceptacji prototypów na wykonanie i dostawę gadżetów do siedziby Zamawiającego. 2. W przypadku wniesienia przez Zamawiającego uwag do prototypu, o którym mowa w ust. 1. pkt a) Wykonawca przedstawia poprawiony prototyp do akceptacji, zgodnie z terminami określonymi w ust.1 pkt a) i b). 3. Dopuszcza się dwukrotne powtórzenie procedury poprawkowej, z zastrzeżeniem sytuacji określonej w § 9 ust. 6. § 4 Zamawiający do kontaktów z Wykonawcą wyznacza Pana Mateusza Owczarewicza, pracownika Wydziału Ochrony Środowiska w Urzędzie Miasta Lublin, tel. 81 466-26-41, e-mail: mowczarewicz@lublin.eu oraz Panią Pauliną Kocką, pracownika Wydziału Ochrony Środowiska w Urzędzie Miasta Lublin, tel. 81 466-26-41, e-mail: pkocka@lublin.eu. § 5 1. Wykonawca dostarczy wraz z wniesieniem przedmiot umowy do siedziby Zamawiającego, we wskazane przez Zamawiającego miejsce, znajdujące się przy ul. Zana 38 w Lublinie (po wcześniejszym uzgodnieniu telefonicznym z Zamawiającym) we własnym zakresie, na własny koszt i ryzyko. 2. Przedmiot umowy zostanie dostarczony w opakowaniach zbiorczych, oznaczonych etykietą zawierającą opis zawartości (opis przedmiotu, ilość sztuk). Etykieta zostanie umieszczona na dwóch przeciwległych bokach paczki. §6 1. Odbiór przedmiotu umowy zostanie potwierdzony w formie protokołu zdawczo - odbiorczego (załącznik nr 3 do Umowy) podpisanego przez przedstawicieli Zamawiającego i Wykonawcy. Protokół zostanie podpisany przez przedstawiciela Zamawiającego po wcześniejszym sprawdzeniu ilości i jakości dostarczonego przedmiotu umowy najpóźniej 3 dni robocze po dostawie. 2. W przypadku zgłoszenia zastrzeżeń co do ilości oraz jakości dostarczonego przedmiotu umowy Wykonawca zostanie poinformowany o tym fakcie drogą email. Wykonawca wraz z przedstawicielem Zamawiającego sporządzą protokół, w którym opisane zostaną stwierdzone braki lub wady. Wykonawca odbierze wadliwie wykonany przedmiot umowy na swój koszt z siedziby Zamawiającego. 3. Jeśli Wykonawca nie odeśle podpisanego protokołu, o którym mowa w ust. 2 w terminie 7 dni, Zamawiający uzna to za jego akceptację. 4. Po usunięciu stwierdzonych braków lub wad Wykonawca ponownie zgłosi do odbioru przedmiot umowy na swój koszt. Procedura czynności odbioru zostanie powtórzona, w tym wypadku będą miały zastosowanie postanowienia umowy, o których mowa w § 9 ust. 3 § 7 1. Wykonawca może powierzyć wykonanie części zamówienia będącej przedmiotem niniejszej umowy podwykonawcom. 2. Wykonawca ponosi odpowiedzialność za prace, które wykonuje przy pomocy podwykonawców. 3. Wykonawca ponosi pełną odpowiedzialność za jakość i terminowość prac, które wykonuje przy pomocy Podwykonawców. 4. Wykonawca, zgodnie z oświadczeniem złożonym w trakcie postępowania o udzielenie zamówienia, zamierza powierzyć niżej wskazanym podwykonawcom następujący zakres zamówienia: 1) .......................................... 2) ............................................. § 8 1. Wykonawca otrzyma wynagrodzenie w kwocie: ......... zł brutto (słownie: ........złotych) w tym kwota w wysokości ........ zł netto (słownie:...... złotych) i należny podatek VAT ....... zł (słownie: ..... złotych). 2. Wynagrodzenie, o którym mowa w ust. 1 obejmuje wszystkie koszty związane z realizacją zadania niezbędne do jego wykonania oraz należny podatek VAT 23%, w szczególności: a) koszty związane z zakupem gadżetów, b) koszty związane z przygotowaniem prototypów oraz ich dostawą, c) koszty związane z drukiem oraz tłoczeniem logo oraz napisów na gadżetach, d) koszty dostawy. 3. Zapłata za wykonanie przedmiotu umowy nastąpi przelewem, na rachunek Wykonawcy wskazany w fakturze w terminie 14 dni od daty otrzymania prawidłowo wystawionej faktury VAT przez Zamawiającego po uprzednim odbiorze przedmiotu Umowy. 4. Podstawą zapłaty faktury VAT przez Zamawiającego jest protokół zdawczo - odbiorczy podpisany bez uwag przez obie strony. 5. Faktura VAT zostanie wystawiona zgodnie z danymi: Gmina Lublin, Plac Króla Władysława Łokietka 1, 20-109 Lublin, NIP: 946-25-75-811. 6. Środki na realizację Umowy zostały zabezpieczone w budżecie Miasta Lublin na 2019 rok w kwocie dział 900, rozdział 90095, § 4300 (zadanie budżetowe: zadania realizowane przez jednostki organizacyjne miasta OŚ/W/131/47/10/0352), § 9 1.W razie przekroczenia terminu realizacji przedmiotu Umowy, o którym mowa w § 3 ust. 1, Zamawiającemu za każdy dzień zwłoki przysługuje kara umowna w wysokości 0,5 % wynagrodzenia brutto, o którym mowa w § 8 ust.1. 2. W razie zwłoki w wykonaniu przedmiotu Umowy przekraczającego 10 dni kalendarzowych Zamawiający może odstąpić od Umowy. 3.W przypadku gdy Zamawiający stwierdzi rozbieżność w dostarczonych gadżetach w stosunku do zaakceptowanych przez Zamawiającego prototypów, lub braki w ilości otrzymanych materiałów Wykonawca zobowiązany jest do niezwłocznego usunięcia lub naprawienia przedmiotowych rozbieżności. W przypadku nie usunięcia zgłoszonych przez Zamawiającego rozbieżności w terminie 3 dni kalendarzowych Wykonawca zapłaci karę umowną w wysokości 1% wynagrodzenia brutto określonego w § 8 ust. 1 Umowy za każdy dzień zwłoki. 4.Za odstąpienie od Umowy z przyczyn zależnych od Wykonawcy, Wykonawca zapłaci Zamawiającemu karę umowną w wysokości 10% wynagrodzenia brutto określonego w § 8 ust. 1 Umowy. 5.Za odstąpienie od Umowy z przyczyn zależnych od Zamawiającego, Zamawiający zapłaci Wykonawcy karę umowną w wysokości 10 % wynagrodzenia brutto określonego w § 8 ust. 1 Umowy, z zastrzeżeniem sytuacji opisanej w art. 145 ustawy Prawo zamówień publicznych. 6.Odstąpienie od umowy przez Zamawiającego może nastąpić również po trzykrotnym braku akceptacji prototypu przedłożonego przez Wykonawcę. 7.Strony mogą odstąpić od Umowy w terminie 21 dni od powzięcia wiadomości o okolicznościach uzasadniających odstąpienie. 8.Strony dopuszczają możliwość dochodzenia odszkodowania na zasadach ogólnych, w wysokości przewyższającej wysokość kar umownych. § 10 Zmiana postanowień zawartej umowy może nastąpić wyłącznie za zgodą obu stron wyrażoną w formie pisemnego aneksu pod rygorem nieważności z zastrzeżeniem § 11. § 11 Strony przewidują następujące rodzaje i warunki zmiany treści Umowy : 1) zmiana terminu wykonania Umowy może nastąpić w przypadku: a) działania siły wyższej, uniemożliwiającej wykonanie Umowy w określonym pierwotnie terminie - o okres działania siły wyższej oraz potrzebny do usunięcia skutków tego działania. 2)zmiana kwoty i stawki podatku VAT oraz wynagrodzenia brutto, odpowiednio do przepisów prawa wprowadzających zmianę stawki podatku VAT. § 12 W sprawach nieuregulowanych niniejszą umową będą miały zastosowanie przepisy Kodeksu Cywilnego, ustawy Prawo zamówień publicznych i inne obowiązujące w tym zakresie przepisy prawa. § 13 Ewentualne spory wynikłe w toku realizacji niniejszej umowy rozstrzygane będą przez właściwy sąd powszechny w Lublinie. § 14 Umowę spisano w dwóch jednobrzmiących egzemplarzach, po jednym dla każdej ze stron.
W ogłoszeniu powinno być: Istotne dla stron postanowienia, które zostaną wprowadzone do treści zawieranej umowy w sprawie zamówienia publicznego, albo ogólne warunki umowy: UMOWA nr ............................. zawarta w dniu ............ 2019 roku w Lublinie pomiędzy: Gminą Lublin, z siedzibą w Lublinie, Plac Króla Władysława Łokietka 1, 20-109 Lublin NIP: 946-25-75-811, REGON: 431019514 reprezentowaną przez: 1. ................................................................................................................................ 2. ................................................................................................................................ zwaną w dalszym ciągu umowy Zamawiającym, a ........................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................ reprezentowaną przez: 1. .................................................................................................................... 2. .................................................................................................................... zwanym dalej Wykonawcą, łącznie zwanymi Stronami została zawarta umowa o treści następującej: Postanowienia wstępne § 1 Umowa niniejsza zostaje zawarta po przeprowadzeniu postępowania o udzielenie zamówienia publicznego w trybie licytacji elektronicznej, zgodnie z ustawą Prawo zamówień publicznych z dnia 29 stycznia 2004 r. (t. j. Dz. U. z 2018 r. poz. 1986) na wykonanie oraz dostawę gadżetów promocyjnych dla Urzędu Miasta Lublin w wyniku którego oferta Wykonawcy została wybrana jako najkorzystniejsza. Przedmiot umowy § 2 1. Przedmiotem niniejszej Umowy jest wykonanie oraz dostawa gadżetów promocyjnych dla Urzędu Miasta Lublin : 1) Worek bawełniany młodzieżowy - 400 szt., 2) Kredki w zestawie - 400 szt., 3) Frisbee - 200 szt., 4) Przypinka - 300 szt., 5) Brelok z domkiem - 150 szt. 2. Szczegółowy opis przedmiotu umowy określa załącznik nr 1 oraz załącznik nr 2 do niniejszej Umowy. 3. Przekazanie plików graficznych (logotypy) niezbędnych do wykonania przedmiotu umowy nastąpi w okresie 2 dni robocze od podpisania umowy. § 3 1. Przedmiot umowy zostanie wykonany w terminie z zastrzeżeniem ust. 3 niniejszego paragrafu: - 26 dni kalendarzowych od daty otrzymania plików graficznych w tym: a) 7 dni kalendarzowych na przedstawienie Zamawiającemu prototypów celem akceptacji, b) 3 dni kalendarzowe od poprzedniego etapu na akceptację lub wniesienie uwag przez Zamawiającego do przedłożonych prototypów, c) 16 dni kalendarzowych od dnia akceptacji prototypów na wykonanie i dostawę gadżetów do siedziby Zamawiającego. 2. W przypadku wniesienia przez Zamawiającego uwag do prototypu, o którym mowa w ust. 1. pkt a) Wykonawca przedstawia poprawiony prototyp do akceptacji, zgodnie z terminami określonymi w ust.1 pkt a) i b). 3. Dopuszcza się dwukrotne powtórzenie procedury poprawkowej, z zastrzeżeniem sytuacji określonej w § 9 ust. 6. § 4 Zamawiający do kontaktów z Wykonawcą wyznacza Pana Mateusza Owczarewicza, pracownika Wydziału Ochrony Środowiska w Urzędzie Miasta Lublin, tel. 81 466-26-41, e-mail: mowczarewicz@lublin.eu oraz Panią Pauliną Kocką, pracownika Wydziału Ochrony Środowiska w Urzędzie Miasta Lublin, tel. 81 466-26-41, e-mail: pkocka@lublin.eu. § 5 1. Wykonawca dostarczy wraz z wniesieniem przedmiot umowy do siedziby Zamawiającego, we wskazane przez Zamawiającego miejsce, znajdujące się przy ul. Zana 38 w Lublinie (po wcześniejszym uzgodnieniu telefonicznym z Zamawiającym) we własnym zakresie, na własny koszt i ryzyko. 2. Przedmiot umowy zostanie dostarczony w opakowaniach zbiorczych, oznaczonych etykietą zawierającą opis zawartości (opis przedmiotu, ilość sztuk). Etykieta zostanie umieszczona na dwóch przeciwległych bokach paczki. § 6 1. Odbiór przedmiotu umowy zostanie potwierdzony w formie protokołu zdawczo - odbiorczego (załącznik nr 3 do Umowy) podpisanego przez przedstawicieli Zamawiającego i Wykonawcy. Protokół zostanie podpisany przez przedstawiciela Zamawiającego po wcześniejszym sprawdzeniu ilości i jakości dostarczonego przedmiotu umowy najpóźniej 3 dni robocze po dostawie. 2. W przypadku zgłoszenia zastrzeżeń co do ilości oraz jakości dostarczonego przedmiotu umowy Wykonawca zostanie poinformowany o tym fakcie drogą email. Wykonawca wraz z przedstawicielem Zamawiającego sporządzą protokół, w którym opisane zostaną stwierdzone braki lub wady. Wykonawca odbierze wadliwie wykonany przedmiot umowy na swój koszt z siedziby Zamawiającego. 3. Jeśli Wykonawca nie odeśle podpisanego protokołu, o którym mowa w ust. 2 w terminie 7 dni, Zamawiający uzna to za jego akceptację. 4. Po usunięciu stwierdzonych braków lub wad Wykonawca ponownie zgłosi do odbioru przedmiot umowy na swój koszt. Procedura czynności odbioru zostanie powtórzona, w tym wypadku będą miały zastosowanie postanowienia umowy, o których mowa w § 9 ust. 3 § 7 1. Wykonawca może powierzyć wykonanie części zamówienia będącej przedmiotem niniejszej umowy podwykonawcom. 2. Wykonawca ponosi odpowiedzialność za prace, które wykonuje przy pomocy podwykonawców. 3. Wykonawca ponosi pełną odpowiedzialność za jakość i terminowość prac, które wykonuje przy pomocy Podwykonawców. 4. Wykonawca, zgodnie z oświadczeniem złożonym w trakcie postępowania o udzielenie zamówienia, zamierza powierzyć niżej wskazanym podwykonawcom następujący zakres zamówienia: 1) .......................................... 2) ............................................. § 8 1. Wykonawca otrzyma wynagrodzenie w kwocie: ......... zł brutto (słownie: ........złotych) w tym kwota w wysokości ........ zł netto (słownie:...... złotych) i należny podatek VAT ....... zł (słownie: ..... złotych). 2. Wynagrodzenie, o którym mowa w ust. 1 obejmuje wszystkie koszty związane z realizacją zadania niezbędne do jego wykonania oraz należny podatek VAT 23%, w szczególności: a) koszty związane z zakupem gadżetów, b) koszty związane z przygotowaniem prototypów oraz ich dostawą, c) koszty związane z drukiem oraz tłoczeniem logo oraz napisów na gadżetach, d) koszty dostawy. 3. Zapłata za wykonanie przedmiotu umowy nastąpi przelewem, na rachunek Wykonawcy wskazany w fakturze w terminie 14 dni od daty otrzymania prawidłowo wystawionej faktury VAT przez Zamawiającego po uprzednim odbiorze przedmiotu Umowy. 4. Podstawą zapłaty faktury VAT przez Zamawiającego jest protokół zdawczo - odbiorczy podpisany bez uwag przez obie strony. 5. Faktura VAT zostanie wystawiona zgodnie z danymi: Gmina Lublin, Plac Króla Władysława Łokietka 1, 20-109 Lublin, NIP: 946-25-75-811. 6. Środki na realizację Umowy zostały zabezpieczone w budżecie Miasta Lublin na 2019 rok w kwocie dział 900, rozdział 90095, § 4300 (zadanie budżetowe: zadania realizowane przez jednostki organizacyjne miasta OŚ/W/131/47/10/0352), § 9 1.W razie przekroczenia terminu realizacji przedmiotu Umowy, o którym mowa w § 3 ust. 1, Zamawiającemu za każdy dzień zwłoki przysługuje kara umowna w wysokości 0,5 % wynagrodzenia brutto, o którym mowa w § 8 ust.1. 2. W razie zwłoki w wykonaniu przedmiotu Umowy przekraczającego 10 dni kalendarzowych Zamawiający może odstąpić od Umowy. 3.W przypadku gdy Zamawiający stwierdzi rozbieżność w dostarczonych gadżetach w stosunku do zaakceptowanych przez Zamawiającego prototypów, lub braki w ilości otrzymanych materiałów Wykonawca zobowiązany jest do niezwłocznego usunięcia lub naprawienia przedmiotowych rozbieżności. W przypadku nie usunięcia zgłoszonych przez Zamawiającego rozbieżności w terminie 3 dni kalendarzowych Wykonawca zapłaci karę umowną w wysokości 1% wynagrodzenia brutto określonego w § 8 ust. 1 Umowy za każdy dzień zwłoki. 4.Za odstąpienie od Umowy z przyczyn zależnych od Wykonawcy, Wykonawca zapłaci Zamawiającemu karę umowną w wysokości 10% wynagrodzenia brutto określonego w § 8 ust. 1 Umowy. 5.Za odstąpienie od Umowy z przyczyn zależnych od Zamawiającego, Zamawiający zapłaci Wykonawcy karę umowną w wysokości 10 % wynagrodzenia brutto określonego w § 8 ust. 1 Umowy, z zastrzeżeniem sytuacji opisanej w art. 145 ustawy Prawo zamówień publicznych. 6.Odstąpienie od umowy przez Zamawiającego może nastąpić również po trzykrotnym braku akceptacji prototypu przedłożonego przez Wykonawcę. 7.Strony mogą odstąpić od Umowy w terminie 21 dni od powzięcia wiadomości o okolicznościach uzasadniających odstąpienie. 8.Strony dopuszczają możliwość dochodzenia odszkodowania na zasadach ogólnych, w wysokości przewyższającej wysokość kar umownych. § 10 Zmiana postanowień zawartej umowy może nastąpić wyłącznie za zgodą obu stron wyrażoną w formie pisemnego aneksu pod rygorem nieważności z zastrzeżeniem § 11. § 11 Strony przewidują następujące rodzaje i warunki zmiany treści Umowy : 1) zmiana terminu wykonania Umowy może nastąpić w przypadku: a) działania siły wyższej, uniemożliwiającej wykonanie Umowy w określonym pierwotnie terminie - o okres działania siły wyższej oraz potrzebny do usunięcia skutków tego działania. 2)zmiana kwoty i stawki podatku VAT oraz wynagrodzenia brutto, odpowiednio do przepisów prawa wprowadzających zmianę stawki podatku VAT. § 12 W sprawach nieuregulowanych niniejszą umową będą miały zastosowanie przepisy Kodeksu Cywilnego, ustawy Prawo zamówień publicznych i inne obowiązujące w tym zakresie przepisy prawa. § 13 Ewentualne spory wynikłe w toku realizacji niniejszej umowy rozstrzygane będą przez właściwy sąd powszechny w Lublinie. § 14 Umowę spisano w dwóch jednobrzmiących egzemplarzach, po jednym dla każdej ze stron.

Miejsce, w którym znajduje się zmieniany tekst:
Numer sekcji: IV.
Punkt: 4)
W ogłoszeniu jest: Termin składnia wniosków o dopuszczenie do udziału w licytacji elektronicznej Data: 2019/01/21, godzina: 10:30.
W ogłoszeniu powinno być: Termin składnia wniosków o dopuszczenie do udziału w licytacji elektronicznej Data: 2019/01/23, godzina: 10:30.

Miejsce, w którym znajduje się zmieniany tekst:
Numer sekcji: IV.
Punkt: 6.2)
W ogłoszeniu jest: Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu: Data: 2019/01/21, godzina: 10:30.
W ogłoszeniu powinno być: Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu: Data: 2019/01/23, godzina: 10:30.

 

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.