Zobacz treść przetargu, którego dotyczy to sprostowanie
Ogłoszenie z dnia 2019-01-04
Ogłoszenie nr 540002148-N-2019 z dnia 04-01-2019 r.
Zakliczyn:
OGŁOSZENIE O ZMIANIE OGŁOSZENIA
OGŁOSZENIE DOTYCZY:
Ogłoszenia o zamówieniu
INFORMACJE O ZMIENIANYM OGŁOSZENIU
Numer: 664745-N-2018
Data: 28/12/2018
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
Europejskie Centrum Muzyki Krzysztofa Pendereckiego, Krajowy numer identyfikacyjny 12013447200000,
ul. Lusławice
250,
32840
Zakliczyn, woj.
małopolskie, państwo
Polska, tel.
14 665 10 30, e-mail
luslawice@penderecki-center.pl, faks
.
Adres strony internetowej (url): http://bip.penderecki-center.pl
SEKCJA II: ZMIANY W OGŁOSZENIU
II.1) Tekst, który należy zmienić:
Miejsce, w którym znajduje się zmieniany tekst:
Numer sekcji:
IV
Punkt:
5
W ogłoszeniu jest:
1. Istotne dla stron postanowienia, które zostaną wprowadzone do treści zawieranej umowy i zostaną podpisane z
Wykonawcą - zawarte są w Załącznik nr 6 do SIWZ. *Umowa może zostać zawarta na wzorze Wykonawcy z uwzględnieniem nadrzędności zapisów
załącznika nr 6 do SIWZ. 2. Zamawiający przewiduje możliwość dokonania zmiany umowy na podstawie art. 144 ustawy Pzp w następujących
sytuacjach: 2.1. W odniesieniu do terminu realizacji umowy: a) wystąpienia okoliczności, których strony nie były w stanie przewidzieć, pomimo
zachowania należytej staranności, b) zmian regulacji prawnych lub wytycznych, wpływających na zakres lub sposób realizacji przedmiotu zamówienia,
skutkujących koniecznością zmiany terminu realizacji określonej w umowie. 2.2. W odniesieniu do zakresu rzeczowego: a) zmian regulacji prawnych
lub wytycznych, wpływających na konieczność zmiany zakresu rzeczowego lub sposobu jego realizacji, b) wystąpienia okoliczności, których strony nie
były w stanie przewidzieć, pomimo zachowania należytej staranności, c) konieczności zmiany zakresu rzeczowego w przypadku, gdy zmiana ta wynika
z okoliczności, których Zamawiający nie mógł przewidzieć w chwili zawarcia umowy, 2.3. W odniesieniu po pozostałych sytuacji: a) zmian
formalnych w umowie (np. zmiana nr rachunku bankowego), b) w przypadku zaistnienia innej okoliczności, niemożliwej do przewidzenia w dniu
podpisania umowy, za którą żadna ze Stron nie ponosi odpowiedzialność, a która uniemożliwia Wykonawcy prawidłowe wykonanie zobowiązań lub
powoduje nieaktualność postanowień umowy. 1. Zmiany niniejszej umowy dopuszczalne są w przypadkach i na warunkach określonych w art. 144 ust.
1 pkt 2-6) ustawy Prawo zamówień publicznych. 2. Strony przewidują również możliwość dokonywania zmian postanowień umowy w stosunku do
treści oferty, na podstawie, której dokonano wyboru Wykonawcy, w poniższych przypadkach i okolicznościach: 1) Zmiana sposobu wykonania
przedmiotu umowy/ jego zakresu spowodowana uzasadnionymi przyczynami leżącymi po stronie Zamawiającego, które sprawiają, że przedmiot
umowy należy wykonać w inny sposób aniżeli pierwotnie zostało to określone w umowie, a ponadto zmiana sposobu wykonania przedmiotu umowy
jest korzystna dla Zamawiającego, w szczególności polegająca na: a) zmianie w zakresie zasad rozliczeń i warunków płatności, w tym: zmiany
wysokości opłaty stałej oraz zmiennej wynikającej z zatwierdzenia przez Prezesa URE nowej Taryfy Operatora, oraz zmianą kwalifikacji w zakresie
podatku akcyzowego oraz ustawowej zmiany opodatkowania podatkiem akcyzowym, b) zmianie zamówionych ilości dostarczanego paliwa gazowego z
przyczyn nieleżących po stronie Wykonawcy, w tym z powodu zmniejszenia zapotrzebowania Zamawiającego na paliwo gazowe - i skutkująca
odpowiednim zmniejszeniem wynagrodzenia należnego Wykonawcy. 3. Strony zobowiązują się dokonać zmiany wysokości wynagrodzenia należnego
Wykonawcy, o którym mowa w § 4 umowy w formie aneksu, każdorazowo w przypadku wystąpienia jednej z następujących okoliczności: 1) zmiany
stawki podatku od towarów i usług, 2) zmiany wysokości minimalnego wynagrodzenia ustalonego na podstawie przepisów o minimalnym
wynagrodzeniu za pracę, 3) zmiany zasad podlegania ubezpieczeniom społecznym lub ubezpieczeniu zdrowotnemu lub wysokości stawki składki na
ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne - na zasadach i w sposób określony w ust. 4-10, jeżeli zmiany te będą miały wpływ na koszty wykonania
umowy przez Wykonawcę, 4. Zmiana wysokości wynagrodzenia Wykonawcy z powodu zaistnienia przesłanki, o której mowa w ust. 3 pkt 1, dotyczyć
będzie części przedmiotu umowy, realizowanej po dniu wejścia w życie przepisów zmieniający stawek. 5. Zmiana wysokości wynagrodzenia w
przypadku zaistnienia przesłanki, o której mowa w § 7 ust. 3 pkt 2) lub 3), będzie obejmować wyłącznie część wynagrodzenia należnego Wykonawcy,
w odniesieniu do której nastąpiła zmiana wysokości kosztów wykonania umowy przez Wykonawcę w związku z wejściem w życie przepisów
odpowiednio zmieniających wysokość minimalnego wynagrodzenia za pracę lub dokonujących zmian w zakresie zasad podlegania ubezpieczeniom
społecznym lub ubezpieczeniu zdrowotnemu lub w zakresie wysokości stawki składki na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne. 6. W celu zawarcia
aneksu, z przyczyn o których mowa w ust. 3, każda ze Stron może wystąpić do drugiej Strony z wnioskiem o dokonanie zmiany wysokości
wynagrodzenia należnego Wykonawcy, wraz z uzasadnieniem zawierającym m.in. szczegółowe wyliczenie całkowitej kwoty, o jaką wynagrodzenie
Wykonawcy powinno ulec zmianie oraz wskazaniem daty, od której nastąpiła bądź nastąpi zmiana wysokości kosztów wykonania umowy
uzasadniająca zmianę wysokości wynagrodzenia należnego Wykonawcy. 7. W przypadku zmian, o których mowa w ust. 3 pkt 2 lub pkt 3, jeżeli z
wnioskiem występuje Wykonawca, jest on zobowiązany dołączyć do wniosku dokumenty, z których będzie wynikać, w jakim zakresie zmiany te mają
wpływ na koszty wykonania umowy, w szczególności: 1) pisemne zestawienie wynagrodzeń (zarówno przed jak i po zmianie) pracowników
świadczących usługi, wraz z określeniem zakresu (części etatu), w jakim wykonują oni prace bezpośrednio związane z realizacją przedmiotu umowy
oraz części wynagrodzenia odpowiadającej temu zakresowi - w przypadku zmiany, o której mowa w ust. 3 pkt 2, lub 2) pisemne zestawienie
wynagrodzeń (zarówno przed jak i po zmianie) pracowników świadczących usługi, wraz z kwotami składek uiszczanych do Zakładu Ubezpieczeń
Społecznych/Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego w części finansowanej przez Wykonawcę, z określeniem zakresu (części etatu), w jakim
wykonują oni prace bezpośrednio związane z realizacją przedmiotu umowy oraz części wynagrodzenia odpowiadającej temu zakresowi - w przypadku
zmiany, o której mowa w § 7 ust. 3 pkt 3. 8. W przypadku zmiany, o której mowa w §7 ust. 3 pkt 3, jeżeli z wnioskiem występuje Zamawiający, jest on
uprawniony do zobowiązania Wykonawcy do przedstawienia w wyznaczonym terminie, nie krótszym niż 5 dni roboczych, dokumentów, z których
będzie wynikać w jakim zakresie zmiana ta ma wpływ na koszty wykonania umowy, w tym pisemnego zestawienia wynagrodzeń, o którym mowa w §
7 ust. 7 pkt 2. 9. Strony zawrą aneks dotyczący zmiany wynagrodzenia wykonawcy, o której mowa w ust. 3, po uzgodnieniu kwoty o jaką zostanie
zmienione wynagrodzenie Wykonawcy. 10. Wszelkie zmiany umowy, poza przypadkami wyraźnie w niej przewidzianymi, wymagają formy pisemnej
pod rygorem nieważności.
W ogłoszeniu powinno być:
1. Istotne dla stron postanowienia, które zostaną wprowadzone do treści zawieranej umowy i zostaną podpisane z Wykonawcą - zawarte są w Załącznik nr 6 do SIWZ.
*Umowa może zostać zawarta na wzorze Wykonawcy z uwzględnieniem nadrzędności zapisów załącznika nr 6 do SIWZ.
2. Zamawiający przewiduje możliwość dokonania zmiany umowy na podstawie art. 144 ustawy Pzp
w następujących sytuacjach:
2.1. W odniesieniu do terminu realizacji umowy:
a) wystąpienia okoliczności, których strony nie były w stanie przewidzieć, pomimo zachowania należytej staranności,
b) zmian regulacji prawnych lub wytycznych, wpływających na zakres lub sposób realizacji przedmiotu zamówienia, skutkujących koniecznością zmiany terminu realizacji określonej
w umowie.
2.2. W odniesieniu do zakresu rzeczowego:
a) zmian regulacji prawnych lub wytycznych, wpływających na konieczność zmiany zakresu rzeczowego lub sposobu jego realizacji,
b) wystąpienia okoliczności, których strony nie były w stanie przewidzieć, pomimo zachowania należytej staranności,
c) konieczności zmiany zakresu rzeczowego w przypadku, gdy zmiana ta wynika z okoliczności, których Zamawiający nie mógł przewidzieć w chwili zawarcia umowy,
2.3. W odniesieniu po pozostałych sytuacji:
a) zmian formalnych w umowie (np. zmiana nr rachunku bankowego),
b) w przypadku zaistnienia innej okoliczności, niemożliwej do przewidzenia w dniu podpisania umowy, za którą żadna ze Stron nie ponosi odpowiedzialność, a która uniemożliwia Wykonawcy prawidłowe wykonanie zobowiązań lub powoduje nieaktualność postanowień umowy.
z zał. 6: 1. Zmiany niniejszej umowy dopuszczalne są w przypadkach i na warunkach określonych w art. 144 ust. 1 pkt 2-6) ustawy Prawo zamówień publicznych.
2. Strony przewidują również możliwość dokonywania zmian postanowień umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie, której dokonano wyboru Wykonawcy, w poniższych przypadkach i okolicznościach:
1) Zmiana sposobu wykonania przedmiotu umowy/ jego zakresu spowodowana uzasadnionymi przyczynami leżącymi po stronie Zamawiającego, które sprawiają, że przedmiot umowy należy wykonać w inny sposób aniżeli pierwotnie zostało to określone w umowie, a ponadto zmiana sposobu wykonania przedmiotu umowy jest korzystna dla Zamawiającego, w szczególności polegająca na:
a) zmianie w zakresie zasad rozliczeń i warunków płatności, w tym: zmiany wysokości opłaty stałej oraz zmiennej wynikającej z zatwierdzenia przez Prezesa URE nowej Taryfy Operatora, oraz zmianą kwalifikacji w zakresie podatku akcyzowego oraz ustawowej zmiany opodatkowania podatkiem akcyzowym,
b) zmianie zamówionych ilości dostarczanego paliwa gazowego z przyczyn nieleżących po stronie Wykonawcy, w tym z powodu zmniejszenia zapotrzebowania Zamawiającego na paliwo gazowe
- i skutkująca odpowiednim zmniejszeniem wynagrodzenia należnego Wykonawcy.
2) Zmiana sposobu wykonania przedmiotu umowy/ jego zakresu spowodowana uzasadnionymi przyczynami wystąpienia okoliczności, których strony nie były w stanie przewidzieć, pomimo zachowania należytej staranności oraz zmian regulacji prawnych lub wytycznych, wpływających na zakres lub sposób realizacji przedmiotu zamówienia, w szczególności polegająca na:
a) zmianie w zakresie zasad rozliczeń i warunków płatności, w tym: zmiany wysokości opłaty stałej oraz zmiennej wynikającej z zatwierdzenia przez Prezesa URE nowej Taryfy Operatora, oraz zmianą kwalifikacji w zakresie podatku akcyzowego oraz ustawowej zmiany opodatkowania podatkiem akcyzowym,
b) zmianie zamówionych ilości dostarczanego paliwa gazowego z przyczyn nieleżących po stronie Wykonawcy, w tym z powodu zwiększenia zapotrzebowania Zamawiającego na paliwo gazowe
- i skutkująca odpowiednim zwiększeniem wynagrodzenia należnego Wykonawcy.
3. Strony zobowiązują się dokonać zmiany wysokości wynagrodzenia należnego Wykonawcy, o którym mowa w § 4 umowy w formie aneksu, każdorazowo w przypadku wystąpienia jednej z następujących okoliczności:
1) zmiany stawki podatku od towarów i usług,
2) zmiany wysokości minimalnego wynagrodzenia ustalonego na podstawie przepisów o minimalnym wynagrodzeniu za pracę,
3) zmiany zasad podlegania ubezpieczeniom społecznym lub ubezpieczeniu zdrowotnemu lub wysokości stawki składki na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne
- na zasadach i w sposób określony w ust. 4-10, jeżeli zmiany te będą miały wpływ na koszty wykonania umowy przez Wykonawcę,
4. Zmiana wysokości wynagrodzenia Wykonawcy z powodu zaistnienia przesłanki, o której mowa w ust. 3 pkt 1, dotyczyć będzie części przedmiotu umowy, realizowanej po dniu wejścia w życie przepisów zmieniający stawek.
5. Zmiana wysokości wynagrodzenia w przypadku zaistnienia przesłanki, o której mowa w § 7 ust. 3 pkt 2) lub 3), będzie obejmować wyłącznie część wynagrodzenia należnego Wykonawcy, w odniesieniu do której nastąpiła zmiana wysokości kosztów wykonania umowy przez Wykonawcę w związku z wejściem w życie przepisów odpowiednio zmieniających wysokość minimalnego wynagrodzenia za pracę lub dokonujących zmian w zakresie zasad podlegania ubezpieczeniom społecznym lub ubezpieczeniu zdrowotnemu lub w zakresie wysokości stawki składki na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne.
6. W celu zawarcia aneksu, z przyczyn o których mowa w ust. 3, każda ze Stron może wystąpić do drugiej Strony z wnioskiem o dokonanie zmiany wysokości wynagrodzenia należnego Wykonawcy, wraz z uzasadnieniem zawierającym m.in. szczegółowe wyliczenie całkowitej kwoty, o jaką wynagrodzenie Wykonawcy powinno ulec zmianie oraz wskazaniem daty, od której nastąpiła bądź nastąpi zmiana wysokości kosztów wykonania umowy uzasadniająca zmianę wysokości wynagrodzenia należnego Wykonawcy.
7. W przypadku zmian, o których mowa w ust. 3 pkt 2 lub pkt 3, jeżeli z wnioskiem występuje Wykonawca, jest on zobowiązany dołączyć do wniosku dokumenty, z których będzie wynikać, w jakim zakresie zmiany te mają wpływ na koszty wykonania umowy, w szczególności:
1) pisemne zestawienie wynagrodzeń (zarówno przed jak i po zmianie) pracowników świadczących usługi, wraz z określeniem zakresu (części etatu), w jakim wykonują oni prace bezpośrednio związane z realizacją przedmiotu umowy oraz części wynagrodzenia odpowiadającej temu zakresowi - w przypadku zmiany, o której mowa w ust. 3 pkt 2,
lub
2) pisemne zestawienie wynagrodzeń (zarówno przed jak i po zmianie) pracowników świadczących usługi, wraz z kwotami składek uiszczanych do Zakładu Ubezpieczeń Społecznych/Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego w części finansowanej przez Wykonawcę, z określeniem zakresu (części etatu), w jakim wykonują oni prace bezpośrednio związane z realizacją przedmiotu umowy oraz części wynagrodzenia odpowiadającej temu zakresowi - w przypadku zmiany, o której mowa w § 7 ust. 3 pkt 3.
8. W przypadku zmiany, o której mowa w §7 ust. 3 pkt 3, jeżeli z wnioskiem występuje Zamawiający, jest on uprawniony do zobowiązania Wykonawcy do przedstawienia w wyznaczonym terminie, nie krótszym niż 5 dni roboczych, dokumentów, z których będzie wynikać w jakim zakresie zmiana ta ma wpływ na koszty wykonania umowy, w tym pisemnego zestawienia wynagrodzeń, o którym mowa w § 7 ust. 7 pkt 2.
9. Strony zawrą aneks dotyczący zmiany wynagrodzenia wykonawcy, o której mowa w ust. 3, po uzgodnieniu kwoty o jaką zostanie zmienione wynagrodzenie Wykonawcy.
10. Wszelkie zmiany umowy, poza przypadkami wyraźnie w niej przewidzianymi, wymagają formy pisemnej pod rygorem nieważności.
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
więcej: »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.