eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Świętochłowice › Świadczenie usług w zakresie eksploatacji oświetlenia ulic, placów, skwerów, otwartych parków zieleńców, chodników i przejść dla pieszych włączonego do szaf oświetleniowych stanowiących własność TAURON Dystrybucja S.A.

Poręczenia kontraktowe dla firm startujących w przetargach publicznych




Ogłoszenie z dnia 2015-01-14

Świętochłowice: Świadczenie usług w zakresie eksploatacji oświetlenia ulic, placów, skwerów, otwartych parków zieleńców, chodników i przejść dla pieszych włączonego do szaf oświetleniowych stanowiących własność TAURON Dystrybucja S.A.
Numer ogłoszenia: 5369 - 2015; data zamieszczenia: 14.01.2015
OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Usługi

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

Czy zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych: nie.

Czy w Biuletynie Zamówień Publicznych zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie ogłoszenia: nie.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Świętochłowice reprezentowana przez Prezydenta Miasta Świętochłowice, ul. Katowicka 54, 41-600 Świętochłowice, woj. śląskie, tel. 32 3491 800, faks 32 349 18 12.

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Świadczenie usług w zakresie eksploatacji oświetlenia ulic, placów, skwerów, otwartych parków zieleńców, chodników i przejść dla pieszych włączonego do szaf oświetleniowych stanowiących własność TAURON Dystrybucja S.A..

II.2) Rodzaj zamówienia: Usługi.

II.3) Określenie przedmiotu zamówienia: Przedmiot zamówienia obejmuje: - bieżącą konserwację oświetlenia ulicznego na terenie Gminy, - utrzymanie świecenia punktów świetlnych w ilości nie mniejszej niż 98% całości (przy czym nie dopuszcza się nieświecenia więcej niż 3% ogólnej liczby punktów w danym ciągu oświetleniowym przez okres dłuższy niż 5 dni). - wymianę uszkodzonych źródeł światła, elementów zabezpieczeń, wszystkich innych elementów osprzętu oświetlenia sieci napowietrznej i kablowej, - wymianę uszkodzonych drzwiczek, tabliczek bezpiecznikowych, uzupełnianie obejm i innych elementów słupów, - bieżące naprawy szaf oświetlenia ulicznego, - lokalizację uszkodzeń kabli, naprawę uszkodzonych kabli i przewodów napowietrznych, - wykonywanie nastawień urządzeń sterujących oświetleniem, - mycie kloszy opraw ulicznych przy wymianie źródeł światła - czyszczenie i malowanie konstrukcji wsporczych (słup + wysięgnik) na wniosek Zamawiającego - wycinkę gałęzi będących w kolizji z oprawami oświetlenia ulicznego, - utylizację wyeksploatowanych źródeł światła i innych zdemontowanych elementów sieci oświetlenia ulicznego, - kontrole inspekcyjne wykonywane według ustaleń roboczych, - przywrócenie terenu (chodników, jezdni, zieleni) do stanu pierwotnego po wykonaniu robót eksploatacyjnych - dobudowę opraw oświetleniowych na koszt Wykonawcy, na istniejącej sieci oświetleniowej, w uzgodnieniu z Zamawiającym w ilości nie większej niż 5 sztuk w całym okresie obowiązywania umowy..

II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 50.23.21.00 - Usługi w zakresie konserwacji oświetlenia ulicznego .

SEKCJA III: PROCEDURA

III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: Zamówienie z wolnej ręki

III.2) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

  • Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej: nie

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA

IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 17.12.2014.

IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT: 1.

IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: 0.

IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:

  • TAURON Dystrybucja S.A., ul. Jasnogórska 11, 31-358 Kraków, kraj/woj. małopolskie.

IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia (bez VAT): 657000,00 PLN.

IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ

  • Cena wybranej oferty: 783113,94

  • Oferta z najniższą ceną: 783113,94 / Oferta z najwyższą ceną: 783113,94

  • Waluta: PLN.

ZAŁĄCZNIK I

Uzasadnienie udzielenia zamówienia w trybie negocjacji bez ogłoszenia, zamówienia z wolnej ręki albo zapytania o cenę

  • 1. Podstawa prawna

    Postępowanie prowadzone jest w trybie zamówienie z wolnej ręki na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 1 lit. a ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. - Prawo zamówień publicznych.

  • 2. Uzasadnienia wyboru trybu

    Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.

    Przepis art. 10 ustawy z dnia 29.01.2004 Prawo zamówień publicznych ( tekst jedn. Dz. U. z 2013, poz. 907 z późn. zm.,) dalej w skrócie ustawa zawiera zamknięty katalog trybów, w których może być udzielone zamówienie publiczne. Stosownie do treści art. 10 ust. 1 ustawy, podstawowymi trybami udzielania zamówienia publicznego jest przetarg nieograniczony oraz przetarg ograniczony. Odstąpienie od przetargu nieograniczonego lub ograniczonego i wybór innego trybu, w tym zamówienia z wolnej ręki jest możliwe tylko w przypadkach określonych w ustawie (art. 10 ust. 2 ustawy). Stosownie do treści art. 67 ust. 1 pkt 1 lit. a) ustawy Zamawiający może udzielić zamówienia w trybie zamówienia z wolnej ręki, jeżeli dostawy, usługi lub roboty budowlane mogą być świadczone tylko przez jednego wykonawcę z przyczyn technicznych o obiektywnym charakterze. Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usług w zakresie eksploatacji oświetlenia ulic, placów, skwerów, otwartych parków zieleńców, chodników i przejść dla pieszych włączonego do szaf oświetleniowych stanowiących własność TAURON Dystrybucja S.A. Zgodnie z treścią art. 18 ust. 1 pkt 3 ustawy z dnia 10.04.1997 r. Prawo energetyczne (tekst jedn. Dz. U. z 2012 r. poz. 1059 z późn. zm.) do zadań własnych gminy w zakresie zaopatrzenia w energię elektryczną, ciepło i paliwa gazowe należy finansowanie oświetlenia ulic, placów i dróg publicznych znajdujących się na terenie gminy. Ponadto, zgodnie z treścią przepisu art. 3 pkt 22 ustawy Prawo energetyczne pod pojęciem finansowania oświetlenia należy rozumieć finansowanie kosztów energii elektrycznej pobranej przez punkty świetlne oraz koszty ich budowy i utrzymania. Zatem finansowanie kosztów oświetlenia obejmuje zarówno wydatki na energię elektryczną, jak i koszty utrzymania punktów świetlnych, w tym obsługi, konserwacji, modernizacji, wymiany wyeksploatowanych opraw, wymiany uszkodzonych drzwiczek, tabliczek bezpiecznikowych, mycia i czyszczenia oraz innych czynności polegających na właściwym utrzymaniu punktów oświetleniowych. Przedsiębiorstwo energetyczne jako właściciel urządzeń (szaf oświetleniowych ) ma prawo odmówić innym przedsiębiorcom dostępu do swoich urządzeń, a tym samym nie wyrazić zgody, aby gmina na podstawie przepisów o zamówieniach publicznych dokonywała wyboru wykonawców świadczących usługi polegające na utrzymaniu punktów świetlnych stanowiących jego własność. W tej sytuacji gmina może powierzyć wykonywanie usługi eksploatacji punktów świetlnych osobie trzeciej jedynie za zgodą właściciela, na podstawie odrębnej umowy określającej zasady odpowiedzialności. Przedsiębiorstwo energetyczne może jednak tej zgody odmówić i takie działanie nie stanowi praktyki monopolistycznej. TAURON Dystrybucja S.A. Oddział w Gliwicach pismem z dnia 27.10.2014 r. znak TDO11/DZU/GG/S14/145748/205546/2014 poinformował Zamawiającego, iż jako właściciel urządzeń oświetlenia ulicznego nie wyraża zgody na prowadzenie robót przez inne podmioty. Jednocześnie w przedmiotowym piśmie wskazano, że zgodnie z decyzją Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów Delegatura w Katowicach z dnia 14.07.2006 znak pisma RKT -411-25/06/MF odmowa właściciela urządzeń na prowadzenie przez podmioty trzecie prac nie stanowi naruszenia ustawy antymonopolowej nie stanowi praktyki ograniczającej konkurencję. W tej sytuacji stanowisko TAURON Dystrybucja S.A. Odział w Gliwicach nie pozwala Gminie Świętochłowice na przeprowadzenie postępowania w trybach konkurencyjnych przewidzianych ustawą Prawo zamówień publicznych i Gmina jako Zamawiający musi zlecić świadczenie usługi utrzymania oświetlenia przedsiębiorstwu energetycznemu dysponującemu tą infrastrukturą. Gmina płaciła będzie tylko koszty utrzymania punktów świetlnych, co jest dopuszczalne w świetle obowiązujących przepisów. Wobec powyższego z powodu braku możliwości zlecenia innemu podmiotowi świadczenia usług w zakresie przedmiotowego zamówienia zachodzą przesłanki do zastosowania trybu zamówienia z wolnej ręki W związku z powyższym komisja wnioskuje o przeprowadzenie postępowania w trybie zamówienia z wolnej ręki na podstawie art. 10 ust. 2 w zw. z art. 67 ust. 1 pkt 1 lit. a) ustawy, ponieważ w przedmiotowym postępowaniu zachodzą przesłanki prawne i faktyczne do zastosowania trybu zamówienia z wolnej ręki.

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.