eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Suwałki › realizacja zadania pn. Remont i przebudowa zabytkowej kordegardy w Dowspudzie w ramach projektu Aktywna młodzież ożywia zabytki - współfinansowanego przez Unię Europejską z Europejskiego Instrumentu Sąsiedztwa i Partnerstwa w ramach Programu Współpracy Transgranicznej Litwa Polska Rosja 2007 2013

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2013-12-23

Suwałki: realizacja zadania pn. Remont i przebudowa zabytkowej kordegardy w Dowspudzie w ramach projektu Aktywna młodzież ożywia zabytki - współfinansowanego przez Unię Europejską z Europejskiego Instrumentu Sąsiedztwa i Partnerstwa w ramach Programu Współpracy Transgranicznej Litwa Polska Rosja 2007 2013
Numer ogłoszenia: 535026 - 2013; data zamieszczenia: 23.12.2013
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Powiat Suwalski , ul. Świerkowa 60, 16-400 Suwałki, woj. podlaskie, tel. 087 5659200, faks 087 5664716.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.powiat.suwalski.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: realizacja zadania pn. Remont i przebudowa zabytkowej kordegardy w Dowspudzie w ramach projektu Aktywna młodzież ożywia zabytki - współfinansowanego przez Unię Europejską z Europejskiego Instrumentu Sąsiedztwa i Partnerstwa w ramach Programu Współpracy Transgranicznej Litwa Polska Rosja 2007 2013.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.

II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Kordegarda jest zlokalizowana w Dowspudzie, gmina Raczki, Powiat Suwalski, na działce o nr geodezyjnym 45.28 na terenie byłego zespołu pałacowego hrabiego Ludwika Michała Paca, a obecnie kompleksu Zespołu Szkół w Dowspudzie. Budynek wzniesiony na planie litery C o założeniu osiowym, z wyodrębnionymi ryzalitami, w stylu neogotyckim usytuowany wzdłużnie do przebiegającej drogi Suwałki Raczki Augustów, jako piętrowy, z wielospadowym stromym dachem. Cechą charakterystyczną są rozstawione międzyokienne przypory, szkarpy, przechodzące dwustopniowo przez obie kondygnacje oraz charakterystyczne ostrołuki otworów parteru oraz okienek triforialnych oraz biforialnych piętra ze zdobieniami motywem Gozdawy. Rozbudowane gzymsy międzykondygnacyjne rozdzielone układem zdobniczych kształtek ceramicznych okalające fasady. Obiekt murowany z cegły ceramicznej pełnej gr. ścian przyziemia ok.71 do 68cm otynkowany, stropy generalnie belkowe drewniane w tym jeden sklepiony krzyżowo, oparte na nośnych ścianach zewnętrznych , jeden trakt konstrukcyjny, istniejący podział wewnętrzny jako półtora traktowy, klatka schodowa umieszczona centralnie. Parametry techniczne zabytkowej kordegardy: Powierzchnia zabudowy 330,39m2 1. Powierzchnia użytkowa parteru 220,15 m2 2. Powierzchnia użytkowa piętra 220,00 m2 3. Powierzchnia użytkowa poddasza 77,97 m2 4. Powierzchnia użytkowa łącznie 518,12 m2 5. Kubatura 3275,60 m3 6. Długość, szerokość, wysokość ok.34,8, ok.13,7, ok.11,57 m, wys. rzecz. jest ok.11,95m Zaplanowano remont i przystosowanie istniejącego budynku na potrzeby prowadzenia działalności w zakresie informacji turystycznej, edukacyjnej z zapleczem hotelowym, polegające na przeprowadzeniu prac budowlanych, jak 1. przeniesienie ogólnodostępnego wejścia i dostosowanie go w miejscu istniejącego otworu okiennego, częściowa rozbiórka ławy podokiennej w elewacji północno zachodniej, częściowe przemurowanie i przesunięcie kominów przy klatce schodowej, 2. zmianie aranżacji wnętrz polegającej na wyburzeniach wygrodzeń , prawdopodobnie nie pierwotnych, wewnętrznych działowych. Budynek doprowadza się do stanu surowego, przeznaczając do rozbiórki również strop drewniany belkowy nad parterem ,zachowując stan stropu krzyżowego, oraz wszystkie ściany działowe. Zmiany konstrukcyjne projektuje się w technologii tradycyjno uprzemysłowionej strop Teriva lub równoważny z elementami monolitycznymi wylewanymi na budowie, schody-monolityczne płytowe dwubiegowe ze spocznikami oparte na istniejących ścianach podłużnych, ławy, podciągi. Ściany, schody oraz słupy nośne projektowane posadowione za pośrednictwem ław żelbetowych. Aktualnie część z nich jest wykonana. Strop nad parterem gęstożebrowy na belkach stropowych Teriva lub równoważnych, zgodnie z obecnie produkowanymi elementami stropu Teriva I lub równowaznego, w przypadku braku dostępności na rynku stropu gr. 22 cm należy zastosować strop gr.24 cm, z zachowaniem grubości poszczególnych warstw stropu podanych na przekrojach. Belki stropu j.w. zostały zaprojektowane dla obciążeń hotelowych. Nad piętrem adaptuje się układ belek drewnianych istniejących, które trzeba osuszyć, zaimpregnować powierzchniowo przeciwko grzybom i obłożyć płytą GKF lub równoważną oraz wspartą na nich częściowo za pośrednictwem podwalin i słupów drewnianą więźbę dachową. Posadowienie nowoprojektowanych elementów zaprojektowano w postaci ław żelbetowych o przekroju prostokątnym. Aktualnie częściowo wykonanych. Ściany fundamentowe- fragmentaryczne oparcie płyty schodów oraz ściany wewnętrznej z bloczków betonowych M 4 lub równoważnych o grubości 25cm. Ściany konstrukcyjne obciążone, fragmenty ścian nadziemia wewnętrzne murowane z bloczków betonu komórkowego odmiany 700 grubości 24cm. Ściany działowe parteru i piętra murowane z bloczków gazobetonowych grubości 18cm, z cegły dziurawki oraz poddasza- szkieletowe na profilach stalowych, wypełnione wełną mineralną. Istniejącą konstrukcję drewnianą, płatwiowo kleszczową więźby dachowej, zaleca się odizolować podwójną przekładką z papy asfaltowej od styków z murem oraz dokonać wymiany elementów nadmiernie zawilgoconych narażonych na korozję biologiczną. Należy uzupełnić brakujący słupek do podtrzymania krokwi koszowej oraz dokonać korekt i przesunięć związanych z przesunięciami kominów oraz wstawieniem pasm świetlnych. Elementy więźby wykonać należy z drewna dawnej klasy minimum K 27, zaimpregnować przed wbudowaniem środkami grzybo i owadobójczymi oraz zabezpieczyć przed działaniem ognia. Przed montażem więźby wykonać elementy wzorcowe i sprawdzić ich spasowanie w naturze. Połączenia elementów na długości dopuszcza się z uwzględnieniem sztuki budowlanej pod nadzorem osoby uprawnionej. Wszystkie elementy konstrukcyjne dachu w pomieszczeniach użytkowych należy osłonić okładziną z płyt GKF lub równoważnych grubości 12,5mm, oraz wykonać nadbitki z krawędziaków w układzie krokwi. W zakresie technicznym, zakłada się odsłonięcie ścian fundamentowych, osuszenie obiektu, ewentualne odcięcie fundamentów, przepona metodą iniekcji i zaizolowanie ich przeciw podciąganiu wody z gruntu, wykonanie drenażu opaskowego wokół budynku. Należy przeprowadzić badania wilgotności, rodzaju i zasolenia murów. Ściany zewnętrzne, fundamentowe, cokoły: W projekcie założono pozostawienie ścian frontowych bez docieplenia. Przewiduje się oczyszczenie , skucie tynków cokołów do potrzebnej wysokości w miarę decyzji po odkrywkach częściowych, osuszenie murów oraz elewacji, ewentualne przemurowania uszkodzonych elementów, odtworzenie metodami konserwatorskimi ubytków w detalach, naniesienie tynków oraz malowanie zewnętrzne mineralnymi farbami krzemianowymi, o wysokiej paroprzepuszczalności np. Tagosil Profi lub równoważny na gruncie Tagosil G lub równoważny , po wcześniejszym zagruntowaniu obrzutką półkryjącą z dodatkiem np. Asoplast MZ lub równoważnym, wyrównaniem podłoża np.Thermapal GP11 lub równoważnym i naniesieniem tynku renowacyjnego np. THERMOPAL SR-22 lub SR- 44 lub równoważnych materiałów. Gzymsy, detale, ceramiczne elementy dekoracyjne projekt zakłada uzupełnienie brakujących, powtarzalnych elementów dekoracyjnych po uprzednim zinwentaryzowaniu ich z rusztowań w skali 1 do 1. Ilość i stan rzeczowy ubytków w porównaniu z inwentaryzacją i stanem faktycznym. Pokrycie dachu: Projekt zakład ułożenie nowej dachówki esówki zbliżonej lub odpowiadającej kształtem do istniejące, stara jest zdemontowana. W dachu od strony północno wschodniej, dziedzińca projektuje się cztery pasma świetlne z miejscową możliwością uchylania. Wody deszczowe odprowadzane będą na zewnątrz za pośrednictwem rynien i rur spustowych z blachy miedzianej. Na rurach spustowych należy wykonać rewizje. Obróbki blacharskie, parapety zewnętrzne z blachy miedzianej. Projektuje się wykonanie indywidualnych okien i drzwi zewnętrznych w tym samym systemie jako dwudzielne okna skrzynkowe wykonane z drewna, na podstawie inwentaryzacji, odtworzenie formy według stanu istniejącego. Stolarkę drzwiową z racji braku podstaw do jej odtworzenia proponuje się jako nową wg zestawienia. Kominy wentylacyjne i dymowe murowane z cegły ceramicznej pełnej klasy 100 lub 150 na zaprawie cementowo wapiennej marki 30. Przekrycie kominów monolityczną żelbetową czapką z wodoszczelnego betonu zatartego na gładko. Na styku z obróbkami dachu wykonać wydry. Przewiduje się oczyszczenie ścian wewnątrz obiektu - skucie tynków do potrzebnej wysokości w miarę decyzji po odkrywkach częściowych w poziomie przyziemia, w znacznej części tynki wewnętrzne zostały już skute na całej wysokości ścian, zostało jedno pomieszczenie ze stropem kolebkowych i klatka schodowa, osuszenie murów, ewentualne przemurowania uszkodzonych elementów, odtworzenie metodami konserwatorskimi ubytków w detalach , naniesienie tynków oraz malowanie zewnętrzne mineralnymi farbami krzemianowymi, o wysokiej paro przepuszczalności. Stwierdzono w trakcie dotychczasowych robót fundament kamienny. Zakres prac izolacyjnych przewiduje wykonanie przepony metodą iniekcji, zastosowanie izolacji pionowych dwustronnych. Przewiduje się następujące wykończenia ścian wewnętrznych: ceramiczne płytki glazurowane, tynki pospolite cementowo wapienne kategorii II, tynki pospolite trójwarstwowe cementowo-wapienne kategorii III, tynki pospolite pocienione cementowo wapienne kategorii III ,0.5 cm z zewnętrzną gładką wyprawą gipsową , np płyta GKF z wyrównawczą szpachlą gipsową , okładziny, boazerie . Posadzki: szlichta cementowa zatarta na gładko, terakota antypoślizgowa, deszczółki drewniane, parkiet , deski na legarach. Izolacja posadzek w pomieszczeniach mokrych z płynnej folii wraz z wyklejeniem naroży taśmami systemowymi. Drzwi wewnętrzne projektowane jako indywidualne. Balustrady z drzewa dębowego wg projektu aranżacji wnętrz. W budynku przewidziano izolacje , wiatroizolacje, izolacje termiczne. Izolacje przeciwwilgociowe, hydroizolacje i paroizolacje. pozioma, przeciwwilgociowa, pionowa- przeciw wodzie gruntowej w postaci elastycznej masy uszczelniającej, pionowa i pozioma paraizolacja, pozioma przepona izolacyjna powodująca strukturalną hydrofobizację muru w reakcji chemicznej między krzemianami zawartymi w danym preparacie i wapnem zawartym w murze itp. wykonana metodą iniekcji grawitacyjnej lub ciśnieniowej, decyzja o szczegółach metody po likwidacji tynków w przyziemiu. Instalacja sanitarna. Instalacja wody zimnej w rurach z tworzyw sztucznych typu PP łączonych na połączenia zgrzewane, izolacja termiczna przewodów z okładzin poliuretanowych. Zasilanie budynku w wodę za pomocą przyłaca z rury stalowej 40mmm. Instalacja wody ciepłej i cyrkulacji, cwu i cr doprowadzona jest do budynku rurociągami stalowymi w kanale ciepłowniczym czteroprzewodowym. Przewody rozdzielcze i piony projektuje się w rurach z tworzyw sztucznych PEX od fi 16mm do O 40mm. Na wejściu do budynku zaprojektowano złaz do kanału ciepłowniczego. Instalacja p.poż zaprojektowano jej zasilanie z istniejącego przyłącza wodociągowego do 2 hydrantów wewnętrznych O 25 z wężem półsztywnym na pierwszym piętrze dł 20m. Zastosować szafkę hydrantową wg rysunku, 84x74x27, błędny zapis w opisie. Kanalizacja sanitarna. Ścieki z budynku odprowadzane będą do istniejących przykanalików z rur żeliwnych. Wyjście z budynku wykonać z rur PCV O 160 mm kl. N. Piony instalacji wykonać z rur PCV O 75-110 mm, natomiast poziome odcinki instalacji z rur PCV O 50-160 mm, Ogrzewanie. Źródłem czynnika grzewczego będzie sieć ciepłownicza. Piony prowadzić w bruzdach, przewody w posadzkach i po ścianach w bruzdach. Wentylacja mechaniczna składająca się wentylatorów łazienkowych została przewidziana w pom. WC i łazienkach bez okien zewnętrznych. Wszystkie pomieszczenia sanitarne powinny być zaopatrzone w wentylatory. Wentylacja na poddaszu za pomocą kanałów wyprowadzonych ponad dach i zakończonych wentylatorami dachowymi. Instalacja elektryczna. Przebudowa dotyczy instalacji wewnętrznej i rozdzielnic elektrycznych, nie przewiduje się wymiany głównej linii zasilającej. Zaprojektowano nowe, podtynkowe wlz na trasie od rozdzielnicy głównej RG do R1 przewodem YDYżo5x6.0mm2, od RG do R2 i do RT przewodem YDYżo5x4.0mm2. WLZ prowadzić w rurkach osłonowych RL. Zaprojektowano rozdzielnicę główną RG i rozdzielnice R1 na piętrze i na poddaszu R2 i RT zasilanie dedykowane komputerów, główny wyłącznik prądu, instalacje wtynkowe: oświetlenia i gniazd 1-fazowych, gniazd wtyczkowych komputerowych oraz instalację oświetlenia awaryjnego i ewakuacyjnego, instalację odgromową. Roboty teletechniczne. 1.system wykrywania sygnalizacji pożaru z systemem oddymiania klatki schodowej 2.system okablowania strukturalnego (instalacja obejmująca 17 punktów logicznych składających się z gniazda komputerowego zbudowanego z dwóch modułów RJ45 kat.6, oraz gniazd odbiorczych wydzielonego zasilania komputerów 2x2P+Z z kluczem DATA, ujęte w branży elektrycznej. Topografia sieci strukturalnej- pojedyncza gwiazda. Jako medium transmisyjne należy zastosować nieekranową skrętkę czteroparową kategorii 6. Projektowany system składa się z podsystemu stanowisk roboczych, podsystemu okablowania poziomego, przełącznicy głównej budynku, urządzenia aktywnego sieci LAN. Centrala telefoniczna o pojemności 20 NN wewnętrznych oraz dwóch linii zewnętrznych od operatora telekomunikacyjnego. Instalacja telewizji kablowej, która dostarczy sygnał telewizji kablowej z anteny telewizji naziemnej oraz TV satelitarnej do pokoi hotelowych na piętrze i salonu na parterze. Okablowanie gniazd wykonać podtynkowo w rurkach PCV kablem współosiowym o impedancji falowej 75 typ YWDXpek 75. Instalacja telewizji dozorowej CCTV, która zakłada 6 kamerowych wewnętrznych oraz 4 punkty kamerowe zewnętrzne podłączone do rejestratora cyfrowego. Okablowanie kamer wykonać podtynkowo w rurkach PCV kablem współosiowym o impedancji falowej 75 typ XWDek 75 0,75 .4,8 75. Zasilanie 24V do kamer przewodem OWY 2x1,5. Zagospodarowanie terenu. Projekt zagospodarowania terenu nie zakłada istotnych korekt istniejącego ukształtowania terenu , zakłada nawiązanie do alei głównej w Dowspudzie, pow. placów, dróg, tarasów i dojść. Odprowadzenie wód opadowych systemowe AZURA lub równoważny do drenażu opaskowego PCV 113.126mm, L=69 m, dł. sieci kanalizacji deszczowej PVC fi 200mm, L=102m, ciągi piesze, stanowiska do parkowania. Teren inwestycji posiada uzbrojenie w pełni umożliwiając bieżące użytkowanie tj kanalizacja sanitarna 200 i sieć telekomunikacyjna z przyłączem do budynku Dotychczas zrealizowano następujące roboty: Dokonano rozbiórki ścian działowych wewnętrznych, przewidzianych do rozbiórki, dokonano skucia tynków wewnętrznych za wyjątkiem pomieszczenia na parterze i klatki schodowej. Zdemontowano część stropu nad piętrem, pozostawiając drewniane belki stropowe. Zdemontowano instalację elektryczną za wyjątkiem skrzynki głównej, liczników energii i okablowania na klatce schodowej. Zdemontowano instalację sanitarną poza częścią zasilającą co wraz z rozdzielaczami. Zdemontowano dachówkę i wykonano pokrycie istniejącej więźby dachowej papą 2 razy. Jakość robót dobra. Wykonano ławy pod słupy oraz słupy, oznaczone jako S1 w projekcie konstrukcji, w poziomie parteru. Wykonano wewnętrzną izolację pionową ław. Zakres robót do wykonania skorygowano w przedmiarach w oparciu o księgę obmiarów i korektę nadzoru inwestorskiego. Należy wycenić wg wyceny indywidualnej na podstawie opracowania Charakterystyczne elementy powtarzalne wystroju wnętrz, koncepcja aranżacji wnętrz zabytkowej kordegardy tj.: boazerie drewniane na parterze, osłony grzejników, sufit podwieszany i elementy drewniane podestu np.jesion lub dąb, w sali pamięci hrabiego Paca, gzymsy :w sali pamięci Hrabiego Paca, w pokojach gościnnych, w sali kominkowej, oraz obudowy kolumn, arkady, drewniane belki sufitowe. Roboty należy prowadzić zgodnie z Pozwoleniem ZNS.MG.40301.25.08 Wojewódzkiego Urzędu Ochrony Zabytków w Białymstoku, Delegatura w Suwałkach z dnia 15.05.2008 r., z Pozwoleniem ZNS.MG.40301.58.10 Wojewódzkiego Urzędu Ochrony Zabytków w Białymstoku, Delegatura w Suwałkach z dnia 06.10.2010 r., Decyzją Nr 12.2011 Wojewódzkiego Urzędu Ochrony Zabytków, Delegatura w Suwałkach z dnia 30.03.2011r.. Szczegółowy zakres robót określa dokumentacja techniczna.

II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.21.20.00 - Roboty budowlane w zakresie budowy wypoczynkowych, sportowych, kulturalnych, hotelowych i restauracyjnych obiektów budowlanych 45.33.00.00 - Roboty instalacyjne wodno-kanalizacyjne i sanitarne 45.23.32.00 - Roboty w zakresie różnych nawierzchni 45.33.11.00 - Instalowanie centralnego ogrzewania 45.23.21.30 - Roboty budowlane w zakresie rurociągów do odprowadzania wody burzowej 45.31.21.00 - Instalowanie przeciwpożarowych systemów alarmowych 45.31.43.00 - Instalowanie infrastruktury okablowania 45.31.22.00 - Instalowanie przeciwwłamaniowych systemów alarmowych 77.30.00.00 - Usługi ogrodnicze .

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 31.10.2014.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: 1. Wykonawca wniesie jako część swojej oferty wadium w wysokości: 50000,00zł (słownie: pięćdziesiąt tysięcy złotych). 2. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach: a) w pieniądzu, przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego, numer konta: 21 2030 0045 1110 0000 0180 6740 BGŻ S.A. Oddział Suwałki, b) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej, z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, c) gwarancjach bankowych; d) gwarancjach ubezpieczeniowych; e) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (tj. Dz. U. z 2007 r Nr 42 poz.275 z późń. zm.). Nie wniesienie wadium lub wniesienie wadium po terminie składania ofert spowoduje wykluczenie Wykonawcy z postępowania. Wadium w terminie otwarcia ofert powinno znaleźć się na rachunku bankowym Zamawiającego, jeśli zostało złożone w pieniądzu, a do oferty powinien być dołączony przelew lub jego potwierdzona kopia. Natomiast w przypadku gdy wadium wniesione jest w pozostałych w/w formach, należy wraz z ofertą spiąć kserokopię tego dokumentu potwierdzoną za zgodność z oryginałem, a oryginał dołączyć do oferty jako oddzielny dokument. W przypadku osobistego złożenia oferty w Biurze Obsługi Klienta, dokument potwierdzający zabezpieczenie oferty wadium złożyć jako odrębny za potwierdzeniem. Ofertę wraz wadium można złożyć w siedzibie Zamawiającego, w Biurze Obsługi Klienta w godzinach pracy Starostwa 7.30-15.30. 3. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Usługodawca, którego oferta została wybrana: a) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie, b) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy, c) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy. 4. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie w art. 26 ust. 3, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1, lub pełnomocnictw, chyba że udowodni, że wynika to z przyczyn nie leżących po jego stronie.

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • W zakresie wykazania spełniania przez Wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust.1 ustawy należy przedłożyć Oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu określonych w art. 22 ust.1 ustawy - Prawo zamówień publicznych. Ocena spełnienia warunków udziału w postępowaniu zostanie dokonana wg formuły spełnia - nie spełnia w oparciu o informacje zawarte w oświadczeniach Wykonawców,

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • W celu potwierdzenia spełnienia tego warunku Wykonawcy winni udokumentować wykonanie w sposób należyty oraz zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowe ukończenie w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, minimum jednej roboty polegającej na przebudowie lub budowie budynku wpisanego do rejestru zabytków, minimum jednego budynku o kubaturze większej niż 1000m3 oraz minimum jednego budynku o wartości robót brutto nie mniejszej niż 2 000 000 zł, oraz minimum jednego budynku wyposażonego w instalacje wykrywania i sygnalizacji pożaru, minimum jednego budynku wyposażonego w telewizję dozorową, minimum jednego budynku wyposażonego w okablowanie strukturalne. Warunki te mogą być spełnione łącznie poprzez realizację jednego budynku. Ocena spełnienia warunków udziału w postępowaniu zostanie dokonana wg formuły spełnia - nie spełnia w oparciu o informacje zawarte w oświadczeniach i dokumentach.

  • III.3.3) Potencjał techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Warunek ten zostanie uznany za spełniony, jeśli Wykonawca przedłoży w ofercie Oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu określonych w art. 22 ust.1 ustawy - Prawo zamówień publicznych. Ocena spełnienia warunków udziału w postępowaniu zostanie dokonana wg formuły spełnia - nie spełnia w oparciu o informacje zawarte w oświadczeniach

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Za spełnienie warunku dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia Zamawiający uzna dysponowanie kierownikiem budowy i kierownikami robót poszczególnych branż, z uprawnieniami technicznymi do wykonania zamówienia zgodnie z wymogami ustawy Prawo budowlane z dnia 7 lipca 1994 r. (tj. Dz. U. z 2010 r., Nr 243, poz. 1623 z późn. zm.) lub odpowiadającymi im uprawnieniami wydanymi na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów oraz odpowiadające im uprawnienia wydane obywatelom państw Europejskiego Obszaru Gospodarczego oraz Konfederacji Szwajcarskiej, z zastrzeżeniem art.12 oraz innych przepisów ustawy j.w oraz ustawy o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz. U. z 2008 r., Nr 63, poz.394). tj: 3.1. Kierownik budowy, osoba posiadająca uprawnienia budowlane bez ograniczeń do kierowania robotami budowlanymi w specjalności konstrukcyjno-budowlanej, posiadający min. 5 lat doświadczenia w sprawowaniu funkcji kierownika budowy, który (zgodnie z rozporządzeniem Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego z dnia 27 lipca 2011 r. w sprawie prowadzenia prac konserwatorskich, prac restauratorskich, robót budowlanych, badań konserwatorskich, badań architektonicznych i innych działań przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków oraz badań archeologicznych, Dz. U. z 2011 r., Nr 165, poz. 987), odbył co najmniej 2-letnią praktykę zawodową na budowie przy zabytkach nieruchomych wpisanych do rejestru zabytków lub posiada zaświadczenie wydane przez Konserwatora Zabytków na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów oraz kierował budową minimum jednego budynku o kubaturze większej niż 1000m3 oraz minimum jednego budynku o wartości robót brutto nie mniejszej niż 2000000 zł, 3.2. Kierownik robót branży sanitarnej - wskazana osoba powinna posiadać następujące kwalifikacje: uprawienia budowlane bez ograniczeń w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych, min 5 lat doświadczenia zawodowego w sprawowaniu funkcji kierownika robót lub kierownika budowy robót branży sanitarnej przy realizacji minimum jednego budynku o kubaturze większej niż 1000 m3. 3.3. Kierownik robót branży elektrycznej - wskazana osoba powinna posiadać następujące kwalifikacje: uprawienia budowlane bez ograniczeń w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych, min 5 lat doświadczenia zawodowego w sprawowaniu funkcji kierownika robót lub kierownika budowy robót branży elektrycznej przy realizacji minimum jednego budynku o kubaturze większej niż 1000 m3, wyposażonego w instalację sygnalizacji pożaru, minimum jednego budynku wyposażonego w telewizję dozorową, minimum jednego budynku wyposażonego w okablowanie strukturalne (wymóg w stosunku do osób posiadających uprawnienia do tych robót). 3.4. Kierownik robót branży telekomunikacyjnej - wskazana osoba powinna posiadać następujące kwalifikacje: uprawienia budowlane w specjalności telekomunikacyjnej, min 5 lat doświadczenia zawodowego w sprawowaniu funkcji kierownika robót lub kierownika budowy robót branży telekomunikacyjnej przy realizacji minimum jednego budynku o kubaturze większej niż 1000 m3, wyposażonego w okablowanie strukturalne. 3.5. Kierownik robót branży drogowej - wskazana osoba powinna posiadać następujące kwalifikacje: uprawienia budowlane w specjalności drogowej, min 5 lata doświadczenia zawodowego w sprawowaniu funkcji kierownika robót lub kierownika budowy robót branży drogowej przy realizacji min 2 parkingów. W stosunku do osób wymienionych w pk-cie 3.1., 3.2., 3.3., 3.4 i 3.5, wobec których przedstawiono wymóg posiadania uprawnień budowlanych oraz w stosunku do osoby wymienionej w pk-cie 3.1. - wymóg dwuletniej praktyki zawodowej na budowie przy zabytkach nieruchomych wpisanych do rejestru zabytków lub zaświadczenia wydanego przez Konserwatora Zabytków Do oferty należy dołączyć oświadczenie Wykonawcy potwierdzające posiadanie wymaganych uprawnień i odbycie praktyki lub posiadanie zaświadczenia w stosunku do osoby określonej w pk-cie 3.1., Ocena spełnienia warunków udziału w postępowaniu zostanie dokonana wg formuły spełnia - nie spełnia w oparciu o informacje zawarte w oświadczeniach i dokumentach.

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Za spełnienie warunku dotyczącego sytuacji ekonomicznej i finansowej Zamawiający uzna, jeżeli Wykonawca wykaże, że: 1) posiada środki finansowe lub zdolność kredytową w wysokości nie niższej niż 200 000,00 zł 2) posiada ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na kwotę nie mniejszą niż 500 tys. zł Ocena spełnienia warunków udziału w postępowaniu zostanie dokonana wg formuły spełnia - nie spełnia w oparciu o informacje zawarte w oświadczeniach i dokumentach.

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

  • wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone;
  • określenie robót budowlanych, których dotyczy obowiązek wskazania przez wykonawcę w wykazie lub złożenia poświadczeń, w tym informacja o robotach budowlanych niewykonanych lub wykonanych nienależycie
    wykonanie w sposób należyty oraz zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowe ukończenie w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, minimum jednej roboty polegającej na przebudowie lub budowie budynku wpisanego do rejestru zabytków, minimum jednego budynku o kubaturze większej niż 1000m3 oraz minimum jednego budynku o wartości robót brutto nie mniejszej niż 2 000 000 zł, oraz minimum jednego budynku wyposażonego w instalacje wykrywania i sygnalizacji pożaru, minimum jednego budynku wyposażonego w telewizję dozorową, minimum jednego budynku wyposażonego w okablowanie strukturalne. Warunki te mogą być spełnione łącznie poprzez realizację jednego budynku. Wykonawca powinien wskazać roboty niewykonane lun nienależycie wykonane w okresie ostatnich pięciu lat lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy, w tym okresie dotyczące realizacji obiektów kubaturowych,;
  • wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;
  • oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;
  • informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia;
  • opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

  • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
  • aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 10 i 11 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.

III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

  • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.3.2)

  • zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 10 -11 ustawy - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert.

III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej

  • lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

Wykonawcy wspólnie ubiegający się o zamówienie zobowiązani są ustanowić Pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia i taki dokument przedłożyć w ofercie. Pełnomocnictwo dotyczące przedmiotowego postępowania musi zawierać zakres upełnomocnienia oraz winno być złożone w formie oryginału lub kopii potwierdzonej notarialnie za zgodność z oryginałem.

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:

  • 1 - Cena - 90
  • 2 - okres gwarancji, minimalny 3 lata, maksymalny 7 lat - 10

IV.3) ZMIANA UMOWY

przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

3. Strony dopuszczają możliwość wprowadzenia zmian do umowy w sytuacjach: a) zmiany terminu wykonania zamówienia spowodowanej wystąpieniem warunków atmosferycznych odbiegających od typowych, koniecznością wykonania robót zamiennych, zamówień/robót dodatkowych, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 5 p.z.p., których wykonanie jest niezbędne dla prawidłowego wykonania , zamiennych lub nakazanych przez Konserwatora zabytków w trakcie realizacji oraz zakończenia podstawowego przedmiotu zamówienia wraz ze wszystkimi konsekwencjami występującymi w związku z przedłużeniem tego terminu; koniecznością usunięcia istotnych wad w dokumentacji projektowej lub specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót i dokonania poprawek lub uzupełnień, jeżeli uniemożliwia to lub istotnie wstrzymuje realizację określonego rodzaju robót mających wpływ na zmianę terminu realizacji; b) zmiany rzutującej na wynagrodzenie w przypadku ustawowej zmiany stawki podatku od towarów i usług (VAT) lub koniczności wykonania robót zamiennych o niższej lub wyższej wartości niż przedmiot zamówienia w umowie. c) zmiany personelu nadzorującego roboty. d) Zmiany dopuszczone będą wyłącznie pod warunkiem złożenia pisemnego wniosku, zawierającego przyczyny i uzasadnienia zmian, zatwierdzonego przez Zamawiającego.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.powait.suwalski.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Starostwo Powiatowe w Suwałkach , Wydział Programowania Inwestycji i Rozwoju, pokój nr 108, po uprzednim złożeniu pisemnego wniosku w Biurze Obsługi Klienta.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 09.01.2014 godzina 10:00, miejsce: Starostwo Powiatowe w Suwałkach, ul. Swierkowa 60, Biuro Obsługi Klienta w dni powszednie w godz. 7.30 do 15.30.

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: Remont i przebudowa zabytkowej kordegardy w Dowspudzie realizowana jest, w projekcie Aktywna młodzież ożywia zabytki, współfinansowanym przez Unię Europejską z Europejskiego Instrumentu Sąsiedztwa i Partnerstwa w ramach Programu Współpracy Transgranicznej Litwa -Polska-Rosja 2007-2013.

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.