Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu
Ogłoszenie z dnia 2013-12-23
Kamień Pomorski: Przebudowa z rozbudową oczyszczalni ścieków w Mokrawicy
Numer ogłoszenia: 532730 - 2013; data zamieszczenia: 23.12.2013
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Przedsiębiorstwo Gospodarki Komunalnej Sp. z o.o. , ul. Szczecińska 2, 72-400 Kamień Pomorski, woj. zachodniopomorskie, tel. 91 38 20 888, faks 91 38 20 021.
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Podmiot prawa publicznego.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Przebudowa z rozbudową oczyszczalni ścieków w Mokrawicy.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.
II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest rozbudowa oczyszczalni ścieków w Mokrawicy dla zapewnienia osiągnięcia parametrów zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 24 lipca 2006 r. w sprawie warunków, jakie należy spełnić przy wprowadzeniu ścieków do wód lub do ziemi, oraz w sprawie substancji szczególnie szkodliwych dla środowiska wodnego. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia określa DOKUMENTACJA PROJEKTOWA: a) Projekt Budowlany w zakresie uwzględniającym specyfikę Robót Budowlanych, b) Tabela Elementów Rozliczeniowych, c) Specyfikacja Techniczna Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych..
II.1.5) przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:
- Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających
- Roboty budowlane o wartości do 2% wartości zamówienia podstawowego.
II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.25.21.00 - Roboty budowlane w zakresie zakładów oczyszczania ścieków 45.21.00.00 - Roboty budowlane w zakresie budynków 45.23.24.60 - Roboty sanitarne 45.23.30.00 - Roboty w zakresie konstruowania, fundamentowania oraz wykonywania nawierzchni autostrad, dróg 45.31.00.00 - Roboty instalacyjne elektryczne 45.33.10.00 - Instalowanie urządzeń grzewczych, wentylacyjnych i klimatyzacyjnych .
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 31.03.2015.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium: Zamawiający żąda wniesienia wadium w kwocie 500.000,00 zł /słownie: pięćset tysięcy złotych/. 2. Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert. 3.Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach//art. 45 ust. 6 Pzp/: a/ pieniądzu, b/ poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, c/ gwarancjach bankowych, d/ gwarancjach ubezpieczeniowych, e/ poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości /Dz. U. z 2007 r. Nr 42, poz. 275, z późn. zm./. 4. Z treści gwarancji i poręczeń, o których mowa w rozdziale 11 ust. 3 SIWZ /art. 45 ust. 6 pkt 2 - 5 Pzp/ musi wynikać bezwarunkowe, nieodwołalne i na pierwsze pisemne żądanie zamawiającego, zobowiązanie gwaranta do zapłaty na rzecz zamawiającego kwoty określonej w gwarancji, w przypadku zaistnienia okoliczności, o których mowa w art. 46 ust. 4a i 5 Pzp. 5. Z wniesionego wadium, w tym także treści gwarancji i poręczeń, o których mowa w rozdziale XI ust. 3 SIWZ /art. 45 ust. 6 pkt 2 - 5 Pzp/ musi wynikać, że wadium zabezpiecza ofertę wykonawcy złożoną w postępowaniu o udzielenie zamówienia, znak sprawy: PGK/ZP/04/2013 na /Przebudowa z rozbudową oczyszczalni ścieków w Mokrawicy/. 6. Zgodnie z art. 45 ust. 3 i 7 Pzp wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert, z tym że wadium wnoszone w pieniądzu wpłaca się przelewem na rachunek bankowy zamawiającego - Bank Pekao S.A. I Oddział w Kamieniu Pomorskim, ul. Gryfitów 2a, 72-400 Kamień Pomorski, Nr konta: 19124038681111000040930897. W postępowaniu terminem składania ofert jest 10.01.2014 r. godzina 9:00 i wniesienie wadium w pieniądzu przelewem na rachunek bankowy wskazany przez zamawiającego będzie skuteczne, jeżeli uznanie tego rachunku bankowego kwotą wadium /wpływ pieniędzy na rachunek bankowy/ nastąpi przed upływem terminu składania ofert. 7. W przypadku wnoszenia wadium w pieniądzu wykonawca może załączyć do oferty przelew, o którym mowa w ust. 6 niniejszego rozdziału. W takim przypadku stwierdzenie, czy wykonawca wniósł wadium w pieniądzu przed upływem terminu składania ofert /stwierdzenie wpływu pieniędzy na rachunek bankowy przed upływem terminu składania ofert/ nastąpi na podstawie dokumentu otrzymanego z banku, w którym zamawiający posiada rachunek bankowy, o którym mowa w ust 6 niniejszego rozdziału potwierdzającego uznanie rachunku bankowego wskazanego przez Zamawiającego kwotą wadium /wpływ pieniędzy na ten rachunek bankowy/ nastąpi przed upływem terminu składania ofert. 8.Wniesienie wadium w formach innych niż w pieniądzu będzie skuteczne, jeżeli ustanowienie wadium w drodze czynności prawnej nastąpi przed upływem terminu składania ofert. W przypadku wniesienia wadium w formie innej niż pieniądz Wykonawca składa w ofercie kopię dokumentu /potwierdzoną za zgodność/ oraz oryginał który nie będzie w sposób trwały związany z ofertą, co umożliwi Zamawiającemu zwrot dokumentu potwierdzającego wniesienie wadium przy zachowaniu nienaruszalności oferty. 9.Oryginał dokumentu potwierdzającego wniesienie wadium w formach, o których mowa w ust. 3 lit. b/ - e/ niniejszego rozdziału /art. 45 ust. 6 pkt 2 - 5 Pzp/ wykonawca składa wraz z ofertą przed upływem terminu składania ofert tj. przed upływem godziny 9:00 w dniu 10.01.2014 r. 10.Wadium może wnieść osoba trzecia. 11.Wadium wniesione w pieniądzu zamawiający przechowuje na rachunku bankowym.
III.2) ZALICZKI
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający nie dokonuje opisu sposobu spełnienia warunku.
III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Wykonawca spełni warunek posiadania wiedzy i doświadczenia jeżeli wykaże, że w sposób należyty oraz zgodnie z zasadami sztuki budowlanej wykonał i prawidłowo ukończył w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, 1 robotę budowlaną, polegającą na budowie lub przebudowie oczyszczalni ścieków o wartości brutto co najmniej 15.000.000 zł i wydajności min Q średniodobowej 2.000 m3/d. Jeżeli wykazane przez Wykonawcę roboty budowlane obejmują także inne roboty niż budowa lub przebudowa oczyszczalni ścieków Wykonawca winien podać wartość całej roboty budowlanej i dodatkowo wartość roboty budowlanej w zakresie budowy lub przebudowy oczyszczalni ścieków w celu potwierdzenia spełnienia niniejszego warunku. W przypadku, gdy jakakolwiek wartość dotycząca ww. warunków wyrażona będzie w walucie obcej, Zamawiający przeliczy tę wartość w oparciu o średni kurs walut NBP dla danej waluty z daty wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego /za datę wszczęcia postępowania Zamawiający uznaje datę umieszczenia ogłoszenia o zamówieniu w miejscu publicznie dostępnym w swojej siedzibie oraz na stronie internetowej/. Jeżeli w tym dniu nie będzie opublikowany średni kurs NBP, Zamawiający przyjmuje kurs średni z ostatniej tabeli przed wszczęciem postępowania. Zamawiający dokona oceny spełniania wymaganych warunków przy zastosowaniu formuły spełnia/nie spełnia.
III.3.3) Potencjał techniczny
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający nie dokonuje opisu sposobu spełnienia warunku.
III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Wykonawca spełni warunek dotyczący dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, jeżeli wykaże, że będzie dysponował następującym personelem: a/ Kierownik budowy - legitymujący się: - wykształceniem wyższym technicznym oraz; - uprawnieniami budowlanymi do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych bez ograniczeń lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów, upoważniające do kierowania robotami budowlanymi co najmniej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń wodociągowych i kanalizacyjnych, cieplnych i wentylacyjnych oraz; - co najmniej 3 letnim doświadczeniem zawodowym na stanowisku kierownika budowy oraz; - doświadczeniem w pełnieniu funkcji kierownika budowy na co najmniej jednej inwestycji, której przedmiotem była robota polegająca na budowie, lub przebudowie oczyszczalni ścieków o wydajności Q średniodobowej 2000m3/dobę i wartości robót brutto co najmniej 15.000.000 zł, b/ Kierownik robót budowlanych - legitymujący się: - wykształceniem wyższym technicznym oraz; - uprawnieniami budowlanymi do kierowania robotami budowlanymi w specjalności konstrukcyjno-budowlanej bez ograniczeń lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów oraz; - co najmniej 3 letnim doświadczeniem zawodowym w kierowaniu lub nadzorowaniu robotami budowlanymi w ramach wskazanych powyżej uprawnień, - doświadczeniem w pełnieniu funkcji kierownika robót budowlanych na 1 inwestycji polegającej na budowie lub przebudowie oczyszczalni ścieków o wartości brutto co najmniej 15.000.000 zł i wydajności minimum Q średniodobowe 2000 m3/dobę; c/ Kierownik robót elektrycznych i AKPiA - legitymujący się: - wykształceniem wyższym technicznym oraz; - uprawnieniami do kierowania robotami w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych bez ograniczeń lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów, upoważniające do kierowania robotami budowlanymi w co najmniej zakresie instalacji i sieci elektrycznych oraz; - co najmniej 3 letnim doświadczeniem zawodowym w kierowaniu lub nadzorowaniu robotami elektrycznymi i aparatury kontrolno-pomiarowej i automatyki /AKPiA/, - doświadczeniem w pełnieniu funkcji kierownika robót elektrycznych i AKPiA na 1 inwestycji polegającej na budowie lub przebudowie oczyszczalni ścieków o wartości brutto co najmniej 15.000.000 zł i wydajności minimum Q średniodobowej 2000 m3/dobę; d/ Kierownik robót sanitarnych - legitymujący się: - wykształceniem wyższym technicznym; - uprawnieniami budowlanymi do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych bez ograniczeń lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów, upoważniające do kierowania robotami budowlanymi co najmniej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń wodociągowych i kanalizacyjnych, cieplnych i wentylacyjnych, - co najmniej 3 letnim doświadczeniem zawodowym w kierowaniu lub nadzorowaniu robotami budowlanymi w ramach wskazanych powyżej uprawnień, - doświadczeniem w pełnieniu funkcji kierownika robót sanitarnych na 1 inwestycji polegającej na budowie lub przebudowie oczyszczalni ścieków o wartości brutto co najmniej 15.000.000 zł i wydajności minimum Q średniodobowej 2000 m3/dobę; W przypadku, gdy jakakolwiek wartość dotycząca ww. warunków wyrażona będzie w walucie obcej, Zamawiający przeliczy tę wartość w oparciu o średni kurs walut NBP dla danej waluty z daty wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego /za datę wszczęcia postępowania Zamawiający uznaje datę umieszczenia ogłoszenia o zamówieniu w miejscu publicznie dostępnym w swojej siedzibie oraz na stronie internetowej/. Jeżeli w tym dniu nie będzie opublikowany średni kurs NBP, Zamawiający przyjmuje kurs średni z ostatniej tabeli przed wszczęciem postępowania. Zamawiający dokona oceny spełniania wymaganych warunków przy zastosowaniu formuły spełnia/nie spełnia. Warunki opisane w lit. a-c powyżej, w przypadku wykonawców występujących wspólnie będą oceniane łącznie, tj. wystarczające jest wykazanie ich spełnienia przez jednego z wykonawców lub przez wszystkich łącznie. Zakres uprawnień budowlanych, o których mowa w rozdz. VIII ust. III pkt 3 lit. a/, b/, c/, d/ SIWZ jest zgodny z przepisami ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. - Prawo budowlane oraz rozporządzeniem Ministra Transportu i Budownictwa z dnia 28 kwietnia 2006 r. w sprawie samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie /Dz. U. Nr 83, poz. 578, z późn. zm./. Samodzielne funkcje techniczne w budownictwie, o których mowa w rozdz. VIII ust. III pkt 3 lit. a/, b/, c/, d/ SIWZ mogą również wykonywać osoby, których odpowiednie kwalifikacje zawodowe zostały uznane na zasadach określonych w przepisach o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej.
III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Wykonawca spełni warunek sytuacji ekonomicznej i finansowej jeżeli: a/ wykaże, że jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia, na sumę ubezpieczenia nie mniejszą niż 5.000.000,00. zł. W przypadku wykonawców występujących wspólnie, spełnienie tego warunku będzie oceniane łącznie, tj. wystarczające jest spełnienie warunku przez jednego z wykonawców lub przez wszystkich łącznie, b/ posiada środki finansowe w wysokości co najmniej 5.000.000 zł lub posiada zdolność kredytową w wysokości co najmniej 5.000.000 zł. W przypadku wykonawców występujących wspólnie, spełnienie tego warunku będzie oceniane łącznie, tj. wystarczające jest spełnienie warunku przez jednego z wykonawców lub przez wszystkich łącznie. W przypadku, gdy jakakolwiek wartość dotycząca ww. warunków wyrażona będzie w walucie obcej, Zamawiający przeliczy tę wartość w oparciu o średni kurs walut NBP dla danej waluty z daty wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego /za datę wszczęcia postępowania Zamawiający uznaje datę umieszczenia ogłoszenia o zamówieniu w miejscu publicznie dostępnym w swojej siedzibie oraz na stronie internetowej/. Jeżeli w tym dniu nie będzie opublikowany średni kurs NBP, Zamawiający przyjmuje kurs średni z ostatniej tabeli przed wszczęciem postępowania. Zamawiający dokona oceny spełniania wymaganych warunków przy zastosowaniu formuły spełnia/nie spełnia.
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:
- wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone;
- wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;
- oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;
- informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia;
- opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
- oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
- aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
- nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
III.4.3.2)
- zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 10 -11 ustawy - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert.
III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej
- lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;
III.6) INNE DOKUMENTY
Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)
1. Oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu określonych w art. 22 ust. 1 ustawy Pzp. 2. Odpowiednie pełnomocnictwa.
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
IV.3) ZMIANA UMOWY
przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
1. Zmiana Czasu na Ukończenie Robót 1.1. Zmiany spowodowane warunkami atmosferycznymi w szczególności: a/ klęskami żywiołowymi, b/ warunkami atmosferycznymi odbiegającymi od typowych dla danej pory roku, uniemożliwiającymi prowadzenie robót budowlanych, przeprowadzanie prób, sprawdzeń oraz dokonywanie odbiorów; 1.2. Zmiany spowodowane nieprzewidzianymi warunkami geologicznymi, archeologicznymi lub terenowymi, w szczególności: a/ niewypały i niewybuchy; b/ wykopaliska archeologiczne; c/ odmienne od przedstawionych na mapie zasadniczej warunki terenowe, w szczególności istnienie niezinwentaryzowanych lub błędnie zinwentaryzowanych obiektów budowlanych. 1.3. Zmiany będące następstwem okoliczności leżących po stronie Zamawiającego, w szczególności: a/ wstrzymanie Robót przez Zamawiającego; b/ konieczność usunięcia błędów lub wprowadzenia zmian w Wymaganiach Zamawiającego; 1.4 Zmiany będące następstwem działania organów administracji i innych podmiotów o kompetencjach zbliżonych do organów administracji, w szczególności eksploatatorów infrastruktury, w szczególności: a/ przekroczenie zakreślonych przez prawo lub regulaminy, a jeśli takich regulacji nie ma - typowych w danych okolicznościach, terminów wydawania przez organy administracji lub inne podmioty decyzji, zezwoleń, uzgodnień itp.; b/ odmowa wydania przez organy administracji lub inne podmioty wymaganych decyzji, zezwoleń, uzgodnień z przyczyn niezawinionych przez Wykonawcę; c/ zawieszenia robót przez organy nadzoru budowlanego z przyczyn niezależnych od Wykonawcy; d/ zmiany sposobu rozliczania umowy lub dokonywania płatności na rzecz Wykonawcy na skutek zmian zawartej przez Zamawiającego umowy o dofinansowanie Projektu lub wytycznych dotyczących realizacji Projektu; e/ inną okolicznością prawną, ekonomiczna lub techniczną skutkującą niemożliwością wykonania lub nienależytym wykonaniem umowy zgodnie z siwz; f/ zmiany zakresu rzeczowego lub finansowego realizowanego Projektu; g/ zmiany ostatecznego terminu wykonania przedmiotu umowy wynikająca z rezygnacji przez Zamawiającego z części prac; h/ nałożenia przez instytucje udzielające dofinansowania dodatkowych nie przewidzianych uprzednio zobowiązań; i/ zmiany zakresu robót wskazanych przez wykonawcę w ofercie do powierzenia podwykonawcom. W przypadku wystąpienia którejkolwiek z okoliczności wymienionych w pkt. 1, termin Czasu Ukończenia Robót może ulec odpowiedniej zmianie o czas niezbędny do zakończenia wykonywania jej przedmiotu w sposób należyty, nie dłużej jednak niż o okres trwania tych okoliczności. 1.5 Konieczności wykonania zamówienia dodatkowego, którego realizacja ma wpływ na termin wykonania umowy, czy też wprowadzenia ewentualnych robót zamiennych. 1.6 Zmiany terminu dokonania prób końcowych i wniosków o dokonanie prób dodatkowych nieobjętych umową. 2. Zmiana sposobu spełnienia świadczenia 2.1 Zmiany technologiczne spowodowane w szczególności następującymi okolicznościami: a/ niedostępność na rynku Materiałów lub Urządzeń wskazanych w Wymaganiach Zamawiającego spowodowana zaprzestaniem produkcji lub wycofaniem z rynku tych Materiałów lub Urządzeń; b/ konieczność zrealizowania projektu przy zastosowaniu innych rozwiązań technicznych/technologicznych niż wskazane w Wymaganiach Zamawiającego, w sytuacji, gdyby zastosowanie przewidzianych rozwiązań groziło niewykonaniem lub wadliwym wykonaniem przedmiotu Przedsięwzięcia; c/ konieczność zrealizowania Przedsięwzięcia przy zastosowaniu innych rozwiązań technicznych lub materiałowych ze względu na zmiany Prawa Kraju; d/ konieczność usunięcia sprzeczności w dokumentacji w przypadku niemożności usunięcia sprzeczności przy pomocy wykładni, w szczególności gdy sprzeczne zapisy mają równy stopień pierwszeństwa; e/ konieczność wyłączenia elementów robót z zakresu zamówienia z przyczyn niezależnych od Wykonawcy. W przypadku wystąpienia którejkolwiek z okoliczności wymienionych możliwa jest w szczególności zmiana sposobu wykonania Robót, Materiałów i technologii Robót, jak również zmiany lokalizacji budowanych Urządzeń. Zmiana wynagrodzenia /Ceny Kontraktowej/ jest możliwa na zasadach określonych w Warunkach Kontraktu, w szczególności w klauzuli 13.3 Warunków Szczegółowych. 2.2 Zmiany osobowe: a/ zmiana osób przy pomocy których Wykonawca realizuje przedmiot Kontraktu na inne spełniające warunki określone w Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia, według polityki kadrowej Wykonawcy. Zmiana osób podanych w ofercie Wykonawcy przy pomocy, których Wykonawca realizuje przedmiot umowy nie wymaga aneksu do Kontraktu. Zmiana jest możliwa na osoby spełniające wymogi SIWZ przy czym ocenę spełnienia opisanego w SIWZ warunku dokonuje się na moment złożenia wniosku o dokonanie zmiany, a dla skutecznej zmiany niezbędne jest uzyskanie zgody Inżyniera i Zamawiającego na zatrudnienie przy Robotach zaproponowanej osoby. 3. Pozostałe zmiany spowodowane następującymi okolicznościami: a/ siła wyższa uniemożliwiająca wykonanie Przedsięwzięcia zgodnie z Wymaganiami Zamawiającego; b/ zmiana obowiązującej stawki VAT; c/ zmiana sposobu rozliczania Kontraktu lub dokonywania płatności na rzecz Wykonawcy na skutek zmian zawartej przez Zamawiającego umowy o dofinansowanie lub wytycznych dotyczących realizacji projektu w ramach POIiŚ; d/ zmniejszenie wartości Ceny Kontraktowej w następstwie konieczności wyłączenia z realizacji elementów przedmiotu Kontraktu; e/ kolizja z planowanymi lub równolegle prowadzonymi przez inne podmioty inwestycjami; w takim przypadku zmiany w Kontrakcie zostaną ograniczone do zmian koniecznych powodujących uniknięcie lub usunięcie kolizji; f/ zmian będących następstwem wpływu na Roboty udzielonych zamówień dodatkowych, g/ zmiany wynagrodzenia, w sytuacji kiedy jest to korzystne dla Zamawiającego lub wynika z obowiązującej stawki podatku od towarów i usług VAT; h/ zmiany wynagrodzenia wynikającej z zatwierdzonego przez Inżyniera i Zamawiającego obmiaru powykonawczego. 4. Zmiany obowiązujących przepisów Prawa, w tym zwłaszcza przepisów dotyczących prowadzenia inwestycji budowlanych oraz regulujących materię ochrony środowiska. W przypadku wystąpienia którejkolwiek z okoliczności wymienionych w pkt 3. a, d, możliwa jest w szczególności zmiana sposobu wykonania, materiałów i technologii robót, jak również zmiany lokalizacji budowanych urządzeń. W przypadku pkt. 3. b zmiana stawki VAT dotyczyć będzie Ceny Kontraktowej, w części, jakiej dotyczą te zmiany przepisów. W przypadku pkt. 3. c zmiany dostosują sposób rozliczeń lub płatności do wymogów zmienionej umowy o dofinansowanie lub nowych wytycznych dotyczących realizacji projektu. Zmiana wynagrodzenia /Ceny Kontraktowej/ jest możliwa w przypadku pkt. 3 na zasadach określonych w Kontrakcie, w szczególności w klauzuli 13.3 Warunków Szczególnych. Wszystkie powyższe postanowienia w punktach 1, 2, 3 i 4 stanowią katalog zmian, na które Zamawiający może wyrazić zgodę. Nie stanowią jednocześnie zobowiązania do wyrażenia takiej zgody. Nie stanowi zmiany umowy w rozumieniu art. 144 ustawy Prawo zamówień publicznych: a/ zmiana danych związanych z obsługą administracyjno-organizacyjną Kontraktu /np. zmiana nr rachunku bankowego/ b/ zmiany danych teleadresowych.
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.pgkkamien.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: PGK Sp. z o.o. ul. Szczecińska 2, 72-400 Kamień Pomorski. Za dostarczenie wersji drukowanej SIWZ wykonawca będzie musiał ponieść koszt jego wydruku w wysokości 2.460,00 zł brutto..
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 10.01.2014 godzina 09:00, miejsce: Przedsiębiorstwo Gospodarki Komunalnej Sp. z o.o. ul. Szczecińska 2, 72-400 Kamień Pomorski, sekretariat..
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: Postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego na /Przebudowa z rozbudową oczyszczalni ścieków w Mokrawicy/ współfinansowanego przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko, działanie 1.1 Gospodarka wodno-ściekowa w aglomeracjach powyżej 15 tyś. RLM/ dla Projektu pn: /Rozbudowa i modernizacja systemu odprowadzania ścieków w aglomeracji Kamień Pomorski - etap I/ Projekt nr POIiS .01.01.00-00-327/12.
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Modernizacja infrastruktury kulturalnej w miejscowości Kowale i Zawyki, gm. Suraż.
- Przebudowa lokali wraz z remontem części wspólnych w budynku mieszkalnym wielorodzinnym z usługami w parterze przy ul. Wschodniej 40 w Łodzi.
- Budowa, przebudowa i remont strażnicy OSP Bogdaniec
- Przebudowa budynku lecznicy weterynaryjnej i zmiana jego sposobu użytkowania na magazyn epizootyczny dla celów weterynaryjnych- etap II
- Modernizacja sanitariatów w Wojewódzkim Szpitalu dla Nerwowo i Psychicznie Chorych w Suchowoli
- Rewitalizacja Parku Miejskiego w Strzelcach Krajeńskich" Zadanie dofinansowane z Rządowego Funduszu Polski Ład: Programu Inwestycji Strategicznych Nr Edycja8/2023/6730/PolskiLad
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.