eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Malbork › Odbiór, załadunek, transport i unieszkodliwienie odpadów komunalnych niesegregowanych i segregowanych z terenu obiektów wojskowych administrowanych przez Jednostkę Wojskową 1128 w Malborku

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2013-12-20

Malbork: Odbiór, załadunek, transport i unieszkodliwienie odpadów komunalnych niesegregowanych i segregowanych z terenu obiektów wojskowych administrowanych przez Jednostkę Wojskową 1128 w Malborku
Numer ogłoszenia: 531240 - 2013; data zamieszczenia: 20.12.2013
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Jednostka Wojskowa 1128 , ul. 17 Marca 20, 82-200 Malbork, woj. pomorskie, tel. 55 620 62 16, faks 55 620 62 75.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.22blot.wp.mil.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Inny: JEDNOSTKA WOJSKOWA.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Odbiór, załadunek, transport i unieszkodliwienie odpadów komunalnych niesegregowanych i segregowanych z terenu obiektów wojskowych administrowanych przez Jednostkę Wojskową 1128 w Malborku.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.

II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Odbiór, załadunek, transport i unieszkodliwienie odpadów komunalnych niesegregowanych i segregowanych z terenu obiektów wojskowych administrowanych przez Jednostkę Wojskową 1128 w Malborku.

II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90.51.10.00-2.

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak, liczba części: 2.

II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 31.12.2014.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: 1.Zamawiający będzie żądał od wykonawców wniesienia wadium na etapie składania ofert. 2.Zamawiający wymaga wniesienia wadium w wysokości a)dla zadania nr I 5.000 zł (pięć tysięcy złotych zero groszy) b)dla zadania nr II - 2.500 zł (dwa tysiące pięćset złotych zero groszy) 3.Wadium będzie można wnieść w następującej formie: pieniądza, poręczeniach bankowych, gwarancjach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej, z tym, że poręczenie kasy jest zawsze Poręczeniem pieniężnym, gwarancjach ubezpieczeniowych, poręczeniach udzielonych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 Ustawy z 09.11.2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2007 r. nr 42, poz. 275). Wadium wnoszone w pieniądzu wpłacać należy na rachunek bankowy zamawiającego:Narodowy Bank Polski Oddział Okręgowy Gdańsk nr konta 29 1010 1140 0173 1413 9120 1000 tytułem: Wadium przetarg nieograniczony na odbiór, załadunek, transport i unieszkodliwienie odpadów komunalnych niesegregowanych i segregowanych z terenu obiektów wojskowych administrowanych przez Jednostkę Wojskową 1128 w Malborku zadanie nr 1)Za termin wniesienia wadium w formie pieniądza zostanie przyjęty termin uznania powyższego rachunku Zamawiającego, na którym będzie ono przechowane. 2)Wadium wnoszone w formie: poręczenia bankowego, gwarancji bankowej, gwarancji ubezpieczeniowej lub poręczeniach udzielanych przez Polską Agencję Rozwoju Przedsiębiorczości, należy złożyć w formie oryginału w kancelarii Zamawiającego w bud. nr 1 pok. nr 118. 3)Wadium wnoszone w formach innych niż pieniądz, winno gwarantować Zamawiającemu wypłatę pełnej kwoty wadium, w przypadku zaistnienia okoliczności wskazanych art. 46 ust. 4a i 5 ustawy Pzp na każde pisemne żądanie zgłoszone przez Zamawiającego w terminie ważności wadium. 4)Niedopuszczalne jest wprowadzanie jakichkolwiek warunków ograniczających Zamawiającemu wypłacenie wadium. 5)Wykonawca, którego oferta przed upływem terminu składania ofert nie będzie zabezpieczona dopuszczalną formą wadium, zostanie wykluczona z postępowania w trybie art. 24 ust. 2 pkt. 2 ustawy Pzp, a jego oferta zgodnie z art. 24 ust. 4 ustawy Pzp zostanie uznana przez Zamawiającego za odrzuconą. 6)Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium, co najmniej na okres związania ofertą.7)Zamawiający zwraca wadium wszystkim Wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta została wybrana, jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem art. 46 ust. 4a ustawy Pzp.8)Wykonawcy, którego oferta została wybrana, jako najkorzystniejsza, Zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy, jeżeli jego wniesienia żądano.9)Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium na wniosek Wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 10)Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez Wykonawców, którym zwrócono wadium na podstawie art. 46 ust. 1 ustawy Pzp, jeżeli w wyniku ostatecznego rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana, jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez Zamawiającego. 11)Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu, Zamawiający zwraca je, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez Wykonawcę. 12)Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli:Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 ustawy Pzp, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy Pzp lub pełnomocnictw, chyba że udowodni, iż wynika to z przyczyn nieleżących po jego stronie.-Wykonawca, którego oferta została wybrana:odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie; nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy,zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy.

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający dokona oceny spełnienia warunku na podstawie złożonego przez Wykonawcę oświadczenia o spełnieniu warunków wymaganych przez Zamawiającego

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeśli Wykonawca wykaże, że wykonał (a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonuje) należycie w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert min. 3 główne usługi. Za główną Zamawiający uznaje usługę polegającą na odbiorze, załadunku, transporcie oraz unieszkodliwianiu odpadów komunalnych o łącznej wartości brutto nie mniejszej niż: a) zadanie nr 1 - 50.000 zł; b) zadanie nr 2 - 30.000 zł.

  • III.3.3) Potencjał techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający dokona oceny spełnienia warunku na podstawie złożonego przez Wykonawcę oświadczenia o spełnieniu warunków wymaganych przez Zamawiającego

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający dokona oceny spełnienia warunku na podstawie złożonego przez Wykonawcę oświadczenia o spełnieniu warunków wymaganych przez Zamawiającego

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający dokona oceny spełnienia warunku na podstawie złożonego przez Wykonawcę oświadczenia o spełnieniu warunków wymaganych przez Zamawiającego

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

  • wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

  • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
  • aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

  • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej

  • lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.22blot.wp.mil.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: JEDNOSTKA WOJSKOWA 1128 ul. 17 Marca 20 82 - 200 MALBORK budynek nr 1 pokój 302.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 30.12.2013 godzina 08:00, miejsce: JEDNOSTKA WOJSKOWA 1128 ul. 17 Marca 20 82 - 200 MALBORK budynek nr KANCELARIA JAWNA.

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH

CZĘŚĆ Nr: 1 NAZWA: Odbiór, załadunek, transport i unieszkodliwienie odpadów komunalnych niesegregowanych i segregowanych z terenów Jednostki WOjskowej 1128 w Malborku.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: 1.Odbiór, załadunek, transport i unieszkodliwianie niesegregowanych odpadów komunalnych w Jednostce Wojskowej 1128 w Malborku w planowanej ilości 2 005,80 m3 na rok z niżej wymienionych kompleksów wojskowych a)Koszary ul. 17 Marca 20, Malbork (356,40 m3),b)Koszary ul. Jagiellońska 16, Malbork (620,40 m3),c)Klub Garnizonowy przy ul. Sikorskiego 33, Malbork (66,00 m3),d)Lotnisko Królewo Malborskie (883,80 m3),e)Obiekt Techniczny Lasowice Wielkie (79,20 m3). 2.Odbiór, załadunek, transport i unieszkodliwianie segregowanych odpadów komunalnych w Jednostce Wojskowej 1128 w Malborku w planowanej rocznej ilości 132,80 m3 w nw. pozycjach 20 01 01- 52,80m3, 20 01 02 - 17,60m3, 20 01 39 - 48,40m3, 20 03 07- 14,00m3 z niżej wymienionych kompleksów wojskowych a)Koszary ul. 17 Marca 20, Malbork,b)Koszary ul. Jagiellońska 16, Malbork,c)Klub Garnizonowy przy ul. Sikorskiego 33, Malbork,d)Lotnisko Królewo Malborskie, e)Obiekt Techniczny Lasowice Wielkie. 3.Obowiązki wykonawcy a)Wykonawca wykona usługę zgodnie z kosztorysem ofertowym oraz zawartą umową, w których wskazane są miejsca ustawienia pojemników, częstotliwość wywozu i ilość odpadów. b)Dokładne miejsca ustawienia pojemników Wykonawca ustali z przedstawicielem Zamawiającego po podpisaniu umowy.c)Wykonawca ustawi własne kontenery 1,1 m3 szt. 29 i pojemniki 0,11 (0,12) m3 szt. 5, na niesegregowane odpady. Pojemniki i kontenery muszą posiadać logo firmy.d)Wykonawca będzie dokonywać odbioru niesegregowanych odpadów komunalnych gromadzonych również w kontenerach lub pojemnikach Zamawiającego, o ile zajdzie taka konieczność. e)Zamawiający przewiduje możliwość zmiany ilości, pojemności oraz częstotliwości wywozu pojemników i kontenerów, o czym Wykonawca każdorazowo będzie powiadamiany. f)Zamawiający ma prawo żądać wymiany uszkodzonych pojemników lub kontenerów na technicznie sprawne lub nowe. g)Zamawiający zastrzega sobie prawo, że w trakcie trwania zamówienia ma prawo zmiany lokalizacji ustawionych pojemników i kontenerów bez konieczności wprowadzania zmian aneksem. h)Zamawiający zastrzega sobie prawo do zmian w wykazach odbioru niesegregowanych odpadów w trakcie obowiązywania umowy. i) Wykonawca ponosi całkowitą odpowiedzialność za wywóz odpadów do miejsc na ten cel przeznaczonych. j)Dowodem odbioru odpadów (wykonania usługi) przez Wykonawcę są protokoły odbioru (zgodnie z zał. nr 7a lub 7b), potwierdzone przez użytkownika danego obiektu oraz Kierownika SOI Malbork, który nadzoruje przedmiotowe zamówienie. k)Wykonawca wykona przedmiot zamówienia siłami własnymi, l)Wywozu odpadów z kontenerów i pojemników należy dokonywać wyłącznie po 100% ich zapełnieniu. m)Wykonawca przedstawi Zamawiającemu wykaz pracowników oraz pojazdów zaangażowanych do realizacji zamówienia.

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90.51.10.00-2.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 31.12.2014.
  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 2 NAZWA: Odbiór, załadunek, transport i unieszkodliwienie odpadów komunalnych niesegregowanych i segregowanych z terenu Jednostki Wojskowej 1300 w Pruszczu Gdańskim i z Punktu Obserwacyjnego w m. Skowronki.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: 1.Odbiór, załadunek, transport i unieszkodliwianie niesegregowanych odpadów komunalnych w Jednostce Wojskowej 1300 w Pruszczu Gdańskim i PO Skowronki w planowanej rocznej ilości 854,28 m3 z niżej wymienionych kompleksów wojskowych a)Lotnisko Pruszcz Gdański (841,08 m3), b)Radiolatarnia Grabiny Zameczek (13,20 m3), c)Punkt Obserwacyjny Skowronki (26,40 m3). 2.Odbiór, załadunek, transport i unieszkodliwianie segregowanych odpadów komunalnych w przewidywanej rocznej ilości 69,00 m3 w Jednostce Wojskowej 1300 w Pruszczu Gdańskim w nw. pozycjach 20 01 01- 17,60m3,20 01 02 - 4,40m3, 20 01 39 - 33,00m3, 20 03 07- 14,00m3. 3. Obowiązki wykonawcy a)Wykonawca wykona usługę zgodnie z kosztorysem ofertowym oraz zawartą umową, w których wskazane są miejsca ustawienia pojemników, częstotliwość wywozu i ilość odpadów, b)Wykonawca ustali miejsca ustawienia kontenerów z przedstawicielem Zamawiającego. c)Wykonawca ustawi własne kontenery 1,1m3 w ilości 33 szt. oraz pojemniki 0,11m3 lub 0,12m3 w ilości 4 szt., na niesegregowane odpady komunalne. Pojemniki i kontenery muszą posiadać logo firmy Wykonawcy. d)Wykonawca będzie dokonywać odbioru niesegregowanych odpadów komunalnych gromadzonych również w kontenerach lub pojemnikach Zamawiającego, jeśli zajdzie taka konieczność. e) Zamawiający przewiduje możliwość zmiany ilości, pojemności oraz częstotliwości wywozu pojemników i kontenerów, o czym Wykonawca każdorazowo będzie powiadamiany. f) Zamawiający ma prawo żądać wymiany uszkodzonych pojemników lub kontenerów na technicznie sprawne lub nowe. g) Zamawiający zastrzega sobie prawo, że w trakcie trwania zamówienia ma prawo zmiany lokalizacji ustawionych pojemników i kontenerów bez konieczności wprowadzania zmian aneksem. h)Zamawiający zastrzega sobie prawo do zmian w wykazach odbioru niesegregowanych odpadów komunalnych w trakcie obowiązywania umowy. i)Wykonawca ponosi całkowitą odpowiedzialność za wywóz odpadów do miejsc na ten cel przeznaczonych. j) Dowodem odbioru odpadów (wykonania usługi) przez wykonawcę są protokoły odbioru (zgodnie z zał. nr 7a lub 7b), potwierdzone przez użytkownika danego obiektu oraz Kierownika SOI Pruszcz Gdański, który nadzoruje przedmiotowe zamówienie. k)Wykonawca wykona przedmiot zamówienia siłami własnymi. l)Wywozu odpadów z kontenerów i pojemników należy dokonywać wyłącznie po 100% ich zapełnieniu.

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90.51.10.00-2.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 31.12.2014.
  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.