eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Zielona Góra › DOSTAWA WYROBÓW MEDYCZNYCH JEDNORAZOWEGO UŻYTKU

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2016-01-04

Zielona Góra: DOSTAWA WYROBÓW MEDYCZNYCH JEDNORAZOWEGO UŻYTKU
Numer ogłoszenia: 522 - 2016; data zamieszczenia: 04.01.2016
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - dostawy

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy:

V zamówienia publicznego
zawarcia umowy ramowej
ustanowienia dynamicznego systemu zakupów (DSZ)

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Regionalne Centrum Krwiodawstwa i Krwiolecznictwa w Zielonej Górze , ul. Zyty 21, 65-046 Zielona Góra, woj. lubuskie, tel. 68 3298360, faks 68 3298399.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.rckik.zgora.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Samodzielny publiczny zakład opieki zdrowotnej.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: DOSTAWA WYROBÓW MEDYCZNYCH JEDNORAZOWEGO UŻYTKU.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: dostawy.

II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest realizacja w całości lub w częściach dostaw wyrobów medycznych jednorazowego użytku, partiami określonymi odrębnie wg potrzeb Zamawiającego, na zasadach opisanych w Istotnych postanowieniach umowy stanowiących załącznik do Specyfikacji istotnych warunków zamówienia. Szczegółowy wykaz wyrobów medycznych jednorazowego użytku będących przedmiotem zamówienia określono poniżej. Każda część przedmiotu zamówienia stanowi odrębne zadanie. Każdy z Wykonawców musi przystąpić, do co najmniej jednego całego zadania. Zadanie nr 1 poz. 1 Pipeta Pasteura 3 ml z podziałką 3,0/0,5 ml, dł. 15,5 cm, z tworzywa sztucznego, j. uż. ilość 6 000 szt.; Zadanie nr 1 poz. 2 Końcówka do pipety automatycznej do 1200 ?l z tworzywa sztucznego, j. uż. do mikropipety ORTHO (1 op. a 960 szt.) ilość 17 op.; Zadanie nr 1 poz. 3 Końcówka do pipety j.u. od 200 ?l do 1 000 ?l, kolor niebieski1 op. a 100 szt. ilość 2 op.; Zadanie nr 2 poz. 1 Probówka o pojemności 4 - 5 ml (12x75mm) z tworzywa sztucznego, bez znacznika, przezroczysta, j. uż. - z gładkim dnem ilość 24 000 szt.; Zadanie nr 2 poz. 2 Probówka o pojemności 8 ml (16x75mm) z tworzywa sztucznego, bez znacznika, przezroczysta, nieperląca płynu, j. uż - gładkim dnem ilość 19 000 szt.; Zadanie nr 2 poz. 3 Probówka o pojemności 4 ml (12 mm x 75 mm) z tworzywa sztucznego bez znacznika, przezroczysta, jedn. użytku z korkiem o średnicy 12 mm ilość 500 szt.; Zadanie nr 3 poz. 1 Plastry aktywne dla dawców po oddaniu krwi(powierzchnia chłonna co najmniej 1.8 cm x 1,8 cm) ilość 20 000 szt.; zadanie nr 4 poz. 1 Igły (nakłuwacze) z grzybkiem do nakłuwania 1, 8 mm ilość 23 100 szt.; Zadanie nr 5 poz. 1 Filtr do laboratoryjnego usuwania zanieczyszczeń leukocytarnychz koncentratu krwinek czerwonych (KKCZ) z jednej jednostki ilość 500 szt.; Zadanie nr 6 poz. 1 Filtr do laboratoryjnego usuwania zanieczyszczeń leukocytarnych z koncentratu krwinek płytkowych (KKP) ilość 2 000 szt.; Zadanie nr 7 poz. 1 Kompres wyjałowiony z gazy 5 cm x 5 cm (12 warstw) 1 op. a 3 szt. ilość 40 000 op.; Zadanie nr 7 poz. 2 Kompres wyjałowiony z gazy 10 cm x 10 cm (12 warstw) 1 op. a 3 szt. ilość 1 100 op.; Zadanie nr 7 poz. 3 Przylepiec z opatrunkiem 1 cm x 6 cm (plaster) ilość 20 szt.; Zadanie nr 7 poz. 4 Wata opatrunkowo bawełniano wiskozowa 1 op. a 500 g ilość 200 szt.; Zadanie nr 7 poz. 5 Przylepiec na tkaninie z klejem akrylowym, hipoalergiczny wym. 5 m x 50 mm, biały ilość 800 szt.; Zadanie nr 7 poz. 6 Szpatułka medyczna (łopatka drewniana) 1 op. a 100 szt. ilość 8 000 szt.; Zadanie nr 7 poz. 7 Velflon wym 1,2 x 45 mm lub 1,3 x 45 mm ilość 20 szt.; Zadanie nr 7 poz. 8 Opaska dziana podtrzymująca wym. 4 m x 5 cm ilość 49 szt.; Zadanie nr 8 poz. 1 Filtr do ambu ilość 11 szt.; Zadanie nr 9 poz. 1 Przyrząd do pobierania i preparatyki krwi typ A dren o długości 0,35 m ilość 400 szt.; Zadanie nr 9 poz. 2 Przyrząd do pobierania i preparatyki krwi typ B dren o długości 2,00 m ilość 100 szt.; Zadanie nr 9 poz. 3 Przyrząd do pobierania i preparatyki krwi typ C dren o długości 0,35 m ilość 200 szt.; Zadanie nr 10 poz. 1 Bagietka o długości 12,5 cm o średnicy 4mm z tworzywa sztucznego jednorazowego użytku 1 op. a 100 szt. ilość 1 000 szt.; Zadanie nr 11 poz. 1 Korek z tworzywa sztucznego do probówki o poj. 4-5 ml, 12 mm x 75 mm, średnica korka 11 mm ilość 3 000 szt.; Zadanie nr 12 poz. 1 Maseczka jednorazowego użytku chirurgiczna ilość 10 szt.; Zadanie nr 13 poz. 1 Pipeta jednorazowego użytku 1ml z cienką końcówką ilość 100 szt.; Zadanie nr 14 poz. 1 Strzykawka a 10 ml jednorazowego użytku ilość 250 szt.; Zadanie nr 14 poz. 2 Strzykawka a 20 ml jednorazowego użytku ilość 10 szt.; Zadanie nr 14 poz. 3 Igły jednorazowego użytku 0,7 mm x 40 mm ilość 300 szt.; Zadanie nr 14 poz. 4 Igły jednorazowego użytku 0,8 mm x 40 mm ilość 15 szt.; Zadanie nr 15 poz. 1 Płyty jednorazowe do oznaczania grup krwi z 6 wgłębieniami w rzędzie, dla 5 pacjentów z tworzywa sztucznego jednorazowego użytku ilość 4 op.; Zadanie nr 16 poz. 1 Przyrząd do przetaczania płynów infuzyjnych typ IS ilość 320 szt.;.

II.1.5)

V przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:

  • Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających
  • Zamawiający przewiduje udzielania zamówień uzupełniających, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 7 ustawy - PZP

II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 33.14.10.00 - Jednorazowe, niechemiczne artykuły medyczne i hematologiczne 33.19.25.00 - Probówki 33.14.00.00 - Materiały medyczne 33.14.13.20 - Igły medyczne 33.14.16.30 - Filtry osocza krwi 33.14.11.10 - Opatrunki 33.14.11.12 - Plastry .

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak, liczba części: 16.

II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Okres w miesiącach: 12.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • W celu potwierdzenia, że Wykonawca spełnia powyższy warunek , Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia o spełnieniu warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy PZP. Ocena spełnienia warunków udziału w postępowaniu będzie dokonana przez sprawdzenie, czy żądane przez Zamawiającego dokumenty i oświadczenia potwierdzają spełnienie warunków wg zasady spełnia / nie spełnia

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • W celu potwierdzenia, że Wykonawca spełnia powyższy warunek , Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia o spełnieniu warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy PZP. Ocena spełnienia warunków udziału w postępowaniu będzie dokonana przez sprawdzenie, czy żądane przez Zamawiającego dokumenty i oświadczenia potwierdzają spełnienie warunków wg zasady spełnia / nie spełnia

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • W celu potwierdzenia, że Wykonawca spełnia powyższy warunek , Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia o spełnieniu warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy PZP. Ocena spełnienia warunków udziału w postępowaniu będzie dokonana przez sprawdzenie, czy żądane przez Zamawiającego dokumenty i oświadczenia potwierdzają spełnienie warunków wg zasady spełnia / nie spełnia

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • W celu potwierdzenia, że Wykonawca spełnia powyższy warunek , Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia o spełnieniu warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy PZP. Ocena spełnienia warunków udziału w postępowaniu będzie dokonana przez sprawdzenie, czy żądane przez Zamawiającego dokumenty i oświadczenia potwierdzają spełnienie warunków wg zasady spełnia / nie spełnia

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

  • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
  • aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

  • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej

  • lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;

III.5) INFORMACJA O DOKUMENTACH POTWIERDZAJĄCYCH, ŻE OFEROWANE DOSTAWY, USŁUGI LUB ROBOTY BUDOWLANE ODPOWIADAJĄ OKREŚLONYM WYMAGANIOM

W zakresie potwierdzenia, że oferowane roboty budowlane, dostawy lub usługi odpowiadają określonym wymaganiom należy przedłożyć:

  • próbki, opisy lub fotografie produktów, które mają zostać dostarczone, których autentyczność musi zostać poświadczona przez wykonawcę na żądanie zamawiającego;

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

W celu potwierdzenia, że oferowane dostawy odpowiadają wymaganiom określonym przez Zamawiającego, należy przedstawić następujące dokumenty: 1) Wykonawca złoży oświadczenia o następującej treści. 1.1) Wykonawca oświadcza, że oferowany przedmiot zamówienia jest wysokiej jakości i posiada znak CE oraz współpracuje z urządzeniami podanymi w formularzu ofertowym. 1.2) Dodatkowo, jeśli dotyczy - Wykonawca oświadcza, że oferowany przedmiot zamówienia posiada deklarację zgodności i spełnia wymagania określone w Ustawie z dnia 20 maja 2010 o wyrobach medycznych (Dz.U. 2015 poz. 876 jt.) - tzn. jest wpisany do rejestru wyrobów medycznych. 1.3) W sytuacji, kiedy na rynku wyrobów medycznych oferowany asortyment występuje jako niewymagający posiadania dokumentów określonych w pkt. 1.2) do oferty należy dołączyć oświadczenie o następującej treści Wykonawca oświadcza, że oferowany przedmiot zamówienia nie podlega Ustawie o wyrobach medycznych (Dz.U. 2010 nr 107, poz. 679) i nie jest wpisany do rejestru wyrobów medycznych. Jednocześnie oświadczamy, że oferowany asortyment jest dopuszczony do obrotu na terenie Polski i spełnia wymagania Zamawiającego. Treść oświadczeń określonych znajduje się w Formularzu Ofertowym stanowiącym załącznik nr 2 do SIWZ. Zamawiający zastrzega prawo w uzasadnionych przypadkach do wezwania Wykonawcy do okazania się dokumentami potwierdzającymi powyższe oświadczenia. 2) Dla zadania 1 poz. 1 w celu potwierdzenia wymagań określonych w dziale III pkt. 10.1 SIWZ Wykonawca dołączy do oferty 5 (pięć) oferowanych pipet. 3) Dla zadania 2 w celu potwierdzenia, że oferowane próbówki w zadaniu nr 2 są z gładkim dnem Wykonawca dołączy do oferty: a) dla pozycji 1 jedną probówkę o pojemności 4 - 5 ml (12x75mm) z tworzywa sztucznego, bez znacznika, przezroczystą, j. uż. - z gładkim dnem, b) dla pozycji 2 jedną probówkę o pojemności 8 ml (16x75mm) z tworzywa sztucznego, bez znacznika, przezroczystą, nieperląca płynu, j. uż - z gładkim dnem.

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:

  • 1 - Cena - 95
  • 2 - termin dostawy zamówienia - 5

IV.2.2)

  przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna, adres strony, na której będzie prowadzona:

IV.3) ZMIANA UMOWY

przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

1. Zgodnie z art. 144 ust. 1 PZP Zamawiający zastrzega sobie możliwość zmiany istotnych postanowień zawartej umowy w sytuacji obiektywnej konieczności wprowadzenia zmiany, w niżej przedstawionym zakresie z zastrzeżeniem art. 140 ust. 1 i 3 ustawy PZP: a) zmiany warunków i terminów dostawy przedmiotu zamówienia - zmiany te mogą wystąpić na skutek negatywnych okoliczności mających bezpośredni wpływ na organizacje dostaw, trudności transportowych, celnych, b) zmiany terminu i sposobu spełnienia świadczeń na skutek zmian technologicznych spowodowanych w szczególności następującymi okolicznościami: - niedostępności na rynku materiałów lub urządzeń wskazanych w SIWZ spowodowana zaprzestaniem produkcji lub wycofania z rynku materiałów lub urządzeń, jeśli ta zmian nie będzie miała wpływu na wynagrodzenie umowne, pojawieniem się na rynku materiałów lub nowszych urządzeń nowszej generacji pozwalających na zaoszczędzenie kosztów realizacji przedmiotów umowy lub kosztów eksploatacji przedmiotu umowy, c) zmiany danych Wykonawcy (np. zmiana siedziby, adresu, nazwy) lub zmiana wynikająca z przekształcenia podmiotowego po stronie Wykonawcy, d) zmiany wynikające ze zmiany w prawie właściwym dla podatków lub ceł, które podwyższają lub obniżają cenę przedmiotu zamówienia, co będzie skutkowało obniżeniem lub podwyższeniem ceny jednostkowej przedmiotu zamówienia, e) zmiany wynikające z niezgodności pomiędzy zapisami umowy a treścią oferty i/lub SIWZ. 2. Zamawiający zastrzega sobie również możliwość zmiany, z zastrzeżeniem art. 140 ust. 1 i 3 ustawy PZP w przypadku: a) zmiany w obowiązujących przepisach prawa mające wpływ na przedmiot i warunki umowy przez zmianę sytuacji prawnej lub faktycznej Wykonawcy i/lub Zamawiającego skutkująca nie możliwością realizacji umowy, b) powstanie nadzwyczajnych okoliczności (nie będących siłą wyższą) grożące rażącą stratą, których strony nie przewidziały przy zawarciu umowy. 3. Zamawiający zastrzega sobie możliwość dokonania zmiany terminu obowiązywania umowy tj. przedłużenia terminu trwania umowy, w sytuacji niewykorzystania wartości brutto umowy do pierwotnego terminu jej trwania. Wydłużenie umowy nie może przekroczyć kolejnych 4 miesięcy. 4. Wyżej wymienione zmiany mogą być dokonane na wniosek Zamawiającego lub Wykonawcy, za zgodą obu stron i zostaną wprowadzone do umowy aneksem. 5. Zamawiający wyraża zgodę na zmianę stawki podatku od towaru i usług (vat) w przypadku zmian przepisów prawa. Zamawiający zmieni stawkę vat w formie aneksu do umowy na pisemny wniosek Wykonawcy. 6. Zamawiający dopuszcza możliwość zmniejszenia o 20% wielkości przedmiotu zamówienia - zmianę tą Zamawiający pozostawia wyłącznie do swojej decyzji, a Wykonawca oświadcza, iż powyższą okoliczność akceptuje. 7. Zamawiający przewiduje możliwość udzielania zamówień uzupełniających, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 7 ustawy - PZP

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.rckik.zgora.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Regionalne Centrum Krwiodawstwa i Krwiolecznictwa w Zielonej Górze ul. Zyty 21 65-046 Zielona Góra.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 14.01.2016 godzina 11:00, miejsce: Regionalne Centrum Krwiodawstwa i Krwiolecznictwa w Zielonej Górze ul. Zyty 21 65-046 Zielona Góra.

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.