eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Zgierz › Świadczenie usług opiekuńczych, specjalistycznych usług opiekuńczych oraz specjalistycznych usług opiekuńczych dla osób z zaburzeniami psychicznymi w miejscu zamieszkania dla klientów Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Zgierzu na okres 6 miesięcy

To jest wynik przetargu. Zobacz także treść przetargu, którego dotyczy to ogłoszenie



Ogłoszenie z dnia 2020-12-30

Ogłoszenie nr 510561959-N-2020 z dnia 2020-12-30 r.
Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Zgierzu:

Świadczenie usług opiekuńczych, specjalistycznych usług opiekuńczych oraz specjalistycznych usług opiekuńczych dla osób z zaburzeniami psychicznymi w miejscu zamieszkania dla klientów Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Zgierzu na okres 6 miesięcy

OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Usługi
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego
Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
Zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych: Tak
Numer ogłoszenia: 766512-N-2020
Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia zostało zamieszczone w Biuletynie Zamówień Publicznych: Nie

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES:
Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Zgierzu, krajowy numer identyfikacyjny 42748300000000, ul. Długa 56, 95-100 Zgierz, woj. łódzkie, państwo Polska

telefon: 427 164 213
faks: 427 166 590
e-mail: magdalena@mopszgierz.pl
www: www.mopszgierz.pl
I.2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Jednostki organizacyjne administracji samorządowej

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Świadczenie usług opiekuńczych, specjalistycznych usług opiekuńczych oraz specjalistycznych usług opiekuńczych dla osób z zaburzeniami psychicznymi w miejscu zamieszkania dla klientów Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Zgierzu na okres 6 miesięcy

Numer referencyjny (jeżeli dotyczy): DzE.26.12.2020

II.2) Rodzaj zamówienia: Usługi

II.3) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:

Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usług opiekuńczych, specjalistycznych usług opiekuńczych oraz specjalistycznych usług opiekuńczych dla osób z zaburzeniami psychicznymi w miejscu zamieszkania dla klientów Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Zgierzu, w tym: CZĘŚĆ I: Świadczenie podstawowych usług opiekuńczych CZĘŚĆ II: Świadczenie specjalistycznych usług opiekuńczych dla osób niepełnosprawnych CZĘŚĆ III: Świadczenie specjalistycznych usług opiekuńczych dla osób z zaburzeniami psychicznymi. I. Do zakresu czynności osób wykonujących usługi opiekuńcze należy: 1. Podstawowa pielęgnacja: higiena osobista (w tym pomoc w toalecie porannej i wieczornej oraz myciu głowy), pomoc w czynnościach fizjologicznych (zmiana pieluch, podanie basenu, kaczki), dbanie o higienę paznokci, zmiana bielizny pościelowej, ubieranie i rozbieranie, przestrzeganie pielęgnacji zleconej przez lekarza w szczególności dbanie o toaletę odleżynową, zmianę pozycji ciała osoby mającej trudności z poruszaniem się bądź nie poruszającej się, pomoc w przemieszczaniu się; 2. Podtrzymywanie aktywności społecznej: zapewnienie kontaktów z otoczeniem, obejmujące pomoc w komunikowaniu się z innymi osobami oraz pomoc w poruszaniu się, w szczególności pomoc w dojściu do lekarzy, na zabiegi itp. oraz powrocie do domu, towarzyszenie na spacerach, pomoc w utrzymaniu kontaktu z rodziną i otoczeniem, czytanie prasy i książek, pisanie listów, wykonywanie wszelkich innych czynności niezbędnych do zapewnienia kontaktów z otoczeniem, okazywanie wsparcia emocjonalnego; 3. Wspieranie procesu leczenia: pomoc w dotarciu do zakładów opieki zdrowotnej, umawianie wizyt lekarskich i pielęgniarskich, realizacja recept, nadzór nad przyjmowaniem leków zgodnie z zaleceniami lekarza, mierzenie temperatury, tętna, ciśnienia, zakładanie pampersów i okładów, zmiana opatrunków, wykonywanie wszelkich innych czynności niezbędnych do prowadzenia prawidłowej pielęgnacji, powiadamianie lekarza rodzinnego lub rodziny o istotnych zmianach w zachowaniu podopiecznego mogących wskazywać na pogorszenie stanu zdrowia; 4. Okazywanie wsparcia emocjonalnego w doświadczeniach egzystencjalnych: samotności, cierpieniu, umieraniu; 5. Pomoc w zaspokajaniu codziennych potrzeb życiowych: pomoc w samoobsłudze, dokonywanie zakupów w sklepach najbliższej okolicy zamieszkania podopiecznego, przygotowywanie posiłków (w tym dietetycznych) ewentualne dostarczenie obiadów z placówek gastronomicznych, karmienie, przynoszenie węgla i palenie w piecu, wynoszenie popiołu, pranie bielizny osobistej, odzieży i bielizny pościelowej, odnoszenie rzeczy do prania do punktów pralniczych i ich odbiór, utrzymywanie w czystości pomieszczeń niezbędnych do podstawowego funkcjonowania osoby objętej pomocą (w tym sprzątanie po wykonywanych pracach domowych), mycie okien u osób samotnych (2 razy w roku), załatwianie niezbędnych spraw urzędowych, organizowanie napraw urządzeń i sprzętu domowego u osób samotnych, wykonywanie wszelkich innych czynności niezbędnych do zaspokajania codziennych potrzeb życiowych. II. Do zakresu czynności osób wykonujących specjalistyczne usługi opiekuńcze oraz specjalistyczne usługi opiekuńcze dla osób z zaburzeniami psychicznymi należy: rozwijanie u podopiecznych umiejętności w uczeniu się, a także innych umiejętności niezbędnych do samodzielnego życia, a mianowicie: 1. Kształtowanie umiejętności zaspokajania podstawowych potrzeb życiowych i umiejętności społecznego funkcjonowania, motywowanie do aktywności, leczenia i rehabilitacji, Prowadzenie treningów umiejętności samoobsługi i umiejętności społecznych; 2. Asystowanie w codziennych czynnościach życiowych takich jak: samoobsługa, zwłaszcza wykonywanie czynności gospodarczych i porządkowych, w tym umiejętność utrzymania i prowadzenia domu, dbałość o higienę i wygląd, utrzymywanie kontaktów z domownikami, rówieśnikami, w miejscu nauki i pracy oraz ze społecznością lokalną, wspólne organizowanie i spędzanie czasu wolnego, korzystanie z usług różnych instytucji, pomoc w załatwianiu spraw urzędowych, w uzyskaniu świadczeń socjalnych, emerytalno - rentowych, w wypełnianiu dokumentów urzędowych; 3. Wspieranie i pomoc w uzyskaniu zatrudnienia: w szukaniu informacji o pracy, pomoc w znalezieniu zatrudnienia lub alternatywnego zajęcia, w szczególności uczestnictwo w zajęciach warsztatów terapii zajęciowej, zakładach aktywności zawodowej, środowiskowych domach samopomocy, centrach i klubach integracji społecznej, klubach pracy, pomoc w kompletowaniu dokumentów potrzebnych do zatrudnienia, w przygotowaniu do rozmowy z pracodawcą, wspieranie i asystowanie w kontaktach z pracodawcą, w rozwiązywaniu problemów psychicznych wynikających z pracy lub jej braku; 4. Pomoc w gospodarowaniu pieniędzmi: nauka planowania budżetu, asystowanie przy ponoszeniu wydatków, pomoc w uzyskaniu ulg w opłatach, zwiększenie umiejętności gospodarowania własnym budżetem przez podopiecznego oraz usamodzielnianie finansowe; 5. Pielęgnacja – jako wspieranie procesu leczenia: pomoc w dostępie do świadczeń zdrowotnych, uzgadnianie i pilnowanie terminów wizyt lekarskich, badań diagnostycznych, pomoc w wykupieniu lub zamówieniu leków w aptece, pilnowanie przyjmowania leków oraz obserwowanie ewentualnych skutków ubocznych ich stosowania, w szczególnie uzasadnionych przypadkach zmiana opatrunków, pomoc w użyciu środków pomocniczych i materiałów medycznych, przedmiotów ortopedycznych, a także w utrzymaniu higieny, pomoc w dotarciu do placówek służby zdrowia, pomoc w dotarciu do placówek rehabilitacyjnych; 6. Rehabilitacja fizyczna i usprawnienie zaburzonych funkcji organizmu w zakresie nie objętym przepisami ustawy z dnia 27.08.2004 r. o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych, zgodnie z zaleceniami lekarskimi lub zaleceniami specjalisty z zakresu rehabilitacji ruchowej lub fizjoterapii, współpraca ze specjalistami w zakresie wspierania psychologiczno - pedagogicznego i edukacyjno - terapeutycznego zmierzającego do wielostronnej aktywizacji osoby korzystającej ze specjalistycznych usług opiekuńczych; 7. Pomoc mieszkaniowa w uzyskaniu mieszkania, negocjowaniu cen i wnoszeniu opłat za mieszkanie, w organizacji drobnych remontów, adaptacji, napraw, likwidacji barier architektonicznych, kształtowanie właściwych relacji osoby korzystającej ze wsparcia w formie specjalistycznych usług z sąsiadami i gospodarzem domu; 8. Zapewnienie dzieciom i młodzieży z zaburzeniami psychicznymi dostępu do zajęć rehabilitacyjnych i rewalidacyjno - wychowawczych, w wyjątkowych przypadkach, jeżeli nie mają możliwości uzyskania dostępu do zajęć, o których mowa w art. 7 ustawy z dnia 19.08.1994 r. o ochronie zdrowia psychicznego. III Informacje dotyczące wszystkich części zamówienia oraz pozostałe warunki: 1. Świadczenie usług opiekuńczych, specjalistycznych usług opiekuńczych oraz specjalistycznych usług opiekuńczych dla osób z zaburzeniami psychicznymi wykonywane będzie na terenie Miasta Zgierza w miejscu zamieszkania podopiecznego we wszystkie dni tygodnia w godzinach od 6:00 do 21:00. 2. Przewidywana łączna liczba osób korzystających z usług opiekuńczych i specjalistycznych usług opiekuńczych dla osób bez zaburzeń oraz z zaburzeniami psychicznymi to ok. 180 osób (w tym usług opiekuńczych- 180 osób, specjalistycznych usług opiekuńczych 5 osób oraz specjalistycznych usług opiekuńczych dla osób z zaburzeniami psychicznymi 5) 3. Szacunkowa przewidywana liczba godzin usług świadczonych w jednym miesiącu: - usług opiekuńczych – 6000 - specjalistycznych usług opiekuńczych – 300 - specjalistycznych usług opiekuńczych dla osób z zaburzeniami psychicznymi – 400 4. Zamawiający za godzinę usługi uważa rzeczywisty czas świadczenia usługi bez czynności przygotowawczych tzn. bez czasu potrzebnego na dojście, dojazd do podopiecznego. 5. Po podpisaniu umowy, nie później niż 2 dni robocze przed rozpoczęciem wykonywania usług Zamawiający przekaże Wykonawcy zestawienie zawierające dokładną liczbę podopiecznych objętych świadczonymi usługami, jak i liczbę godzin świadczonych usług. Zestawienie to podlegać będzie comiesięcznej aktualizacji. 6. Zakres czynności opiekuna/opiekunki domowego/ej należy dostosować do indywidualnych potrzeb podopiecznego. 7. Zadania Wykonawcy obejmują wykonanie usług na podstawie indywidualnych (imiennych) zleceń na wykonanie usług zawierających informację o liczbie godzin i zakresie przyznanych usług, ich formie, terminie przyznanej usługi. 8. Wykonawca zobowiązuje się wykonać zlecone usługi opiekuńcze przez personel fachowy w tym przedmiocie. Opiekunki sprawujące opiekę nad podopiecznymi powinny posiadać odpowiednie przygotowanie zawodowe i kwalifikacje do sprawowania opieki nad chorymi niepełnosprawnymi oraz innymi osobami wymagającymi opieki lub pomocy, a za ich działania i zaniedbania Wykonawca ponosi odpowiedzialność jak za własne działania i zaniedbania. 9. Zamawiający wymaga aby usługi były świadczone przez osoby nie karane, w wieku produkcyjnym (w wyjątkowych przypadkach dopuszczalne jest sprawowanie usług przez osoby w wieku poprodukcyjnym, jeżeli stan zdrowia umożliwia wykonywanie czynności przewidzianych w zamówieniu) posługujące się biegle językiem polskim, posiadające predyspozycje fizyczne i psychiczne do pracy z ludźmi starszymi bądź chorymi. 10. Zamawiający wymaga aby do wykonywania usług będących przedmiotem zamówienia Wykonawca posiadał następujący personel: CZĘŚĆ 1 Świadczenie usług opiekuńczych: minimum 20 osób posiadających kwalifikacje do wykonywania zawodu pielęgniarki, opiekuna środowiskowego, asystenta osoby niepełnosprawnej lub które ukończyły szkołę lub kurs dla opiekunów (np. PCK, PKPS lub inne równoważne). CZĘŚĆ 2 Świadczenie specjalistycznych usług opiekuńczych dla osób niepełnosprawnych: osoby posiadające kwalifikacje do wykonywania zawodu: minimum *1 pracownika socjalnego, *1 psychologa, *1 pedagoga, *1 logopedy, *1 terapeuty zajęciowego, *1 pielęgniarki *1 asystenta osoby niepełnosprawnej, *1opiekunki środowiskowej, *1 specjalisty w zakresie rehabilitacji medycznej, *1 fizjoterapeuty. CZĘŚĆ 3 Świadczenie specjalistycznych usług opiekuńczych dla osób z zaburzeniami psychicznymi: osoby posiadające kwalifikacje do wykonywania zawodu: minimum *1 pracownika socjalnego, *1 psychologa, *1 pedagoga, *1 logopedy, *1 terapeuty zajęciowego, *1 pielęgniarki lub asystenta osoby niepełnosprawnej, opiekunki środowiskowej, *1 specjalisty w zakresie rehabilitacji medycznej, fizjoterapeuty *dodatkowo ww osoby świadczące specjalistyczne usługi dla osób z zaburzeniami psychicznymi muszą posiadać co najmniej półroczny staż w szpitalu psychiatrycznym, jednostce organizacyjnej pomocy społecznej dla osób z zaburzeniami psychicznymi, placówce terapii lub placówce oświatowej, do której uczęszczają dzieci z zaburzeniami rozwoju lub upośledzeniem umysłowym, ośrodku terapeutyczno-edukacyjno-wychowawczym, zakładzie rehabilitacji lub innej jednostce świadczącej specjalistyczne usługi opiekuńcze dla osób z zaburzeniami psychicznymi. 11. Osoby świadczące usługi zobowiązane będą do legitymowania się dokumentem ze zdjęciem, nazwiskiem oraz nazwą i telefonem Wykonawcy. 12. Podczas realizacji umowy Wykonawca każdorazowo winien poinformować Zamawiającego o zmianie osób realizujących umowę oraz przedłożeniem odpowiednich dokumentów potwierdzających kwalifikacje, doświadczenie zawodowe itp. zgodnie z wymogami określonymi w opisie przedmiotu zamówienia w I, II i III części zamówienia. 13. Wykonawca zobowiązuje się przez czas trwania umowy do utrzymania biura na terenie miasta Zgierza. 14. Wykonawca zobowiązuje się do wykonywania specjalistycznych usług opiekuńczych oraz specjalistycznych usług opiekuńczych dla osób z zaburzeniami psychicznymi przez osoby posiadające odpowiednie kwalifikacje zawodowe zgodnie z zakresem usług zleconych do zrealizowania. 15. Osoby wykonujące usługi zobowiązane będą do zachowania tajemnicy w zakresie wszystkich informacji jakie uzyskają w trakcie pełnienia obowiązków a w szczególności do nie ujawniania osobom trzecim danych personalnych osób dla których świadczone będą usługi, ich sytuacji osobistej, rodzinnej, zdrowotnej i ekonomicznej. 16. Wszelkie czynności wykonywane w ramach zamówienia będą wykonywane z poszanowaniem godności osobistej i uczuć podopiecznych oraz z zachowaniem norm społecznych. 17. Osoby wykonujące usługi nie będą wprowadzać do mieszkania podopiecznych osób nieupoważnionych oraz własnych zwierząt domowych, nienależących do podopiecznego. 18. W czasie wykonywania usług opiekuńczych w domu podopiecznego zabrania się palenia tytoniu, zażywania narkotyków, spożywania alkoholu oraz innych środków psychoaktywnych. 19. Osobom wykonującym usługi zabrania się obarczania podopiecznego własnymi problemami np.: finansowymi, zdrowotnymi, itd. 20. Zamawiającemu przysługuje prawo do kontrolowania zleconych usług wraz z prowadzoną przez Wykonawcę dokumentacją z wykonania tych usług. Wykonawca zobowiązuje się umożliwić Zamawiającemu prowadzenie kontroli, o której mowa powyżej. 21. Każdorazowo po przeprowadzeniu takiej kontroli Zamawiający sporządzi protokół dotyczący ewentualnych uwag i nieprawidłowości dotyczących realizowanej usługi i doręczy go Wykonawcy, który zobowiązany jest w terminie 7 dni od daty otrzymania protokołu poinformować Zamawiającego o sposobie usunięcia ewentualnych uchybień w realizacji niniejszej umowy. 22. Wykonawca zobowiązuje się zawiadamiać niezwłocznie Zamawiającego o każdej rezygnacji przez podopiecznych z przyznanych im zleconych do wykonania usług lub utrudnieniach w wykonywaniu pracy spowodowanych przez podopiecznego a także udzielić informacji o wykonanym zleceniu. 23. Wykonawca prowadzi dla każdego klienta miesięczną kartę usług w której Wykonawca wpisuje: przedział czasowy, ilość faktycznie świadczonych godzin usług, ich rodzaj oraz zamieszcza informacje o przeszkodach w wykonaniu usługi. 24. Wykonawca zobowiązuje się w przypadku wykonywania specjalistycznych usług opiekuńczych oraz specjalistycznych usług opiekuńczych dla osób z zaburzeniami psychicznymi do sporządzania i realizacji planu pracy z klientem. 25. Wykonanie usługi potwierdzane jest podpisem klienta w karcie usług

II.4) Informacja o częściach zamówienia
Zamówienie było podzielone na części: Nie

II.5) Główny kod CPV: 85.31.21.00

SEKCJA III: PROCEDURA

III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: Przetarg nieograniczony

III.2) Ogłoszenie dotyczy zakończenia dynamicznego systemu zakupów: nie

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA

CZĘŚĆ NR: 1
NAZWA: Świadczenie podstawowych usług opiekuńczych

IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 23/12/2020

IV.2) Całkowita wartość zamówienia (wartość bez VAT): 846000 PLN

IV.3) INFORMACJE O OFERTACH
Liczba otrzymanych ofert: 1

w tym:
liczba otrzymanych ofert od małych i średnich przedsiębiorstw: 0
liczba otrzymanych ofert od wykonawców z innych państw członkowskich Unii Europejskiej: 0
liczba otrzymanych ofert od wykonawców z państw niebędących członkami Unii Europejskiej: 0
liczba ofert otrzymanych drogą elektroniczną: 0
IV.4) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: 0

IV.5) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA
Zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie: Nie

Nazwa wykonawcy: Polski Komitet Pomocy Społecznej Zarząd Okręgowy w Łodzi
Email wykonawcy:
Adres pocztowy: Wólczańska 217/219
Kod pocztowy: 93-005
Miejscowość: Łódź
Kraj/woj.: łódzkie

Wykonawca jest małym/średnim przedsiębiorcą: Nie
Wykonawca pochodzi z innego państwa członkowskiego Unii Europejskiej: Nie
Wykonawca pochodzi z innego państwa nie będącego członkiem Unii Europejskiej: Nie

IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY/ WARTOŚCI ZAWARTEJ UMOWY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ/KOSZTEM
Cena wybranej oferty/wartość umowy: 141000

Oferta z najniższą ceną/kosztem: 141000
Oferta z najwyższą ceną/kosztem: 141000
Waluta: PLN
IV.7) Informacje na temat podwykonawstwa
Wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcy/podwykonawcom: nie
CZĘŚĆ NR: 2
NAZWA: Świadczenie specjalistycznych usług opiekuńczych

Postępowanie / część zostało unieważnione: tak

Podstawa i przyczyna unieważnienia postępowania:
POSTĘPOWANIE UNIEWAŻNIONO dla części nr 2 i 3, ponieważ nie wpłynęła żadna oferta ART. 93 UST.1 PKT 1 PRAWA ZAMÓWIEŃ PUBLICZNYCH: „Zamawiający unieważnia postępowanie o udzielenie zamówienia, jeżeli nie złożono żadnej oferty niepodlegającej odrzuceniu”
CZĘŚĆ NR: 3
NAZWA: Świadczenie specjalistycznych usług opiekuńczych dla osób z zaburzeniami psychicznymi

Postępowanie / część zostało unieważnione: tak

Podstawa i przyczyna unieważnienia postępowania:
POSTĘPOWANIE UNIEWAŻNIONO dla części nr 2 i 3, ponieważ nie wpłynęła żadna oferta ART. 93 UST.1 PKT 1 PRAWA ZAMÓWIEŃ PUBLICZNYCH: „Zamawiający unieważnia postępowanie o udzielenie zamówienia, jeżeli nie złożono żadnej oferty niepodlegającej odrzuceniu”

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.