eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Lądek › Zagospodarowanie odpadów komunalnych z terenu Gminy Lądek



Ogłoszenie z dnia 2020-12-30

Ogłoszenie nr 510559755-N-2020 z dnia 2020-12-30 r.
Gmina Lądek:

Zagospodarowanie odpadów komunalnych z terenu Gminy Lądek

OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Usługi
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego
Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
Zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych: Nie
Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia zostało zamieszczone w Biuletynie Zamówień Publicznych: Nie

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES:
Gmina Lądek, krajowy numer identyfikacyjny 31101936100000, ul. Rynek 26, 62-406 Lądek, woj. wielkopolskie, państwo Polska

telefon: 632 763 512
faks: 632 763 512
e-mail: gmina@gminaladek.pl
www: www.bip.gminaladek.pl
I.2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Administracja samorządowa

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Zagospodarowanie odpadów komunalnych z terenu Gminy Lądek

Numer referencyjny (jeżeli dotyczy): IZ.271.2.WR.2020

II.2) Rodzaj zamówienia: Usługi

II.3) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:

1. Przedmiotem zamówienia jest zagospodarowanie odpadów komunalnych z zamieszkałych nieruchomości położonych na terenie gminy Lądek.
2. Wykonawca zobowiązany będzie do zagospodarowania następujących frakcji odpadów komunalnych:
Lp. Rodzaje odpadów Kod odpadu
1 zmieszane (niesegregowane) odpady komunalne 20 03 01
2 szkło i opakowania ze szkła 15 01 07, 20 01 02
3 papier i tektura i opakowania z papieru i tektury 15 01 01
4. metale i opakowania z metali, tworzywa sztuczne, opakowania z tworzyw sztucznych, opakowania wielomateriałowe 20 01 39
5 odpady komunalne niewymienione w innych podgrupach 20 03 99
6 odpady wielkogabarytowe 20 03 07
7 odpady ulegające biodegradacji 20 02 01
8 Zużyte urządzenia elektryczne i elektroniczne inne niż wymienione w 20 01 21, 20 01 23 i 20 01 35 20 01 35*
9 Leki 20 01 31*
10 Inne baterie i akumulatory 16 06 05

3. Ilość odpadów odebranych z terenu Gminy Lądek na podstawie sprawozdań składanych przez dotychczasowego przedsiębiorcę̨ świadczącego usługi odbioru odpadów wynosiła:

ROK 2019 – odpady komunalne z nieruchomości zamieszkałych
Lp. Rodzaj odpadów [Mg]
1 Niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne 563,92
2 Odpady nie wymienione w innych podgrupach 169,96
3 Opakowania ze szkła 7,68
4 Szkło 15,70
5 Opakowania z tworzyw sztucznych -
6 Tworzywa sztuczne 72,74
7 Opakowania z papieru i tektury -
8 Papier i tektura 3,20
9 Odpady ulegające biodegradacji 34,56
10 Odpady wielkogabarytowe 21,04
11 Zużyte opony 4,24
12 Zużyte urządzenia elektryczne i elektroniczne inne niż wymienione w 20 01 21, 20 01 23 i 20 01 35 2,54
13 Leki 0,01
14 Inne baterie i akumulatory 0,015

I PÓŁROCZE ROK 2020 – odpady komunalne z nieruchomości zamieszkałych
Lp. Rodzaj odpadów [Mg]
1 Niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne 283,16
2 Odpady nie wymienione w innych podgrupach 75,16
3 Opakowania ze szkła 33,38
4 Szkło -
5 Opakowania z tworzyw sztucznych -
6 Tworzywa sztuczne 39,36
7 Opakowania z papieru i tektury -
8 Papier i tektura 6,39
9 Odpady ulegające biodegradacji 24,14
10 Odpady wielkogabarytowe 10,08
11 Zużyte opony 2,34
12 Zużyte urządzenia elektryczne i elektroniczne inne niż wymienione w 20 01 21, 20 01 23 i 20 01 35 2,22
13 Leki 0,008
4. Ilości odpadów komunalnych określone w ust. 3 stanowi wielkość wyliczoną wg zebranych ilości odpadów za 2019 r. i I półrocza 2020 r., potwierdzonych sprawozdaniami przesyłanymi przez przedsiębiorcę odbierającego odpady. Zamawiający zastrzega sobie prawo zmniejszenia lub zwiększenia ilości przekazanych odpadów w stosunku do wyliczeń z lat poprzednich oraz prawo do zmiany rodzaju odpadów komunalnych, w zależności od faktycznych potrzeb i ilości, bez prawa Wykonawcy do roszczeń odszkodowawczych z tego tytułu.
5. Ilość odpadów a tym samym zakres ilościowy usługi może się zwiększyć lub zmniejszyć. Zamawiający przewiduje, że łączna prognozowana ilość odpadów przyjętych do zagospodarowania jest wielkością prognozowaną i w okresie realizacji zamówienia może ulec zmniejszeniu lub zwiększeniu. Z tytułu zmniejszenia ilości odpadów przyjętych do zagospodarowania, Zamawiający nie przewiduje opłat z tego tytułu.
6. Ilość wytworzonych i odebranych odpadów z terenu gminy Lądek nie jest zależna od Zamawiającego. Ilości odpadów określone w ust. 3 należy traktować jako orientacyjne.
7. Wykonawca zobowiązany będzie do zagospodarowania odpadów komunalnych w wskazanych w ofercie, z zastrzeżeniem ust. 8.
8. Jeżeli Wykonawca nie będzie w stanie przyjąć odpadów, Wykonawca będzie musiał wskazać innego Wykonawcę, który przyjmie odpady na koszt Wykonawcy w takim samym czasie.
9. Wykonawca powiadomi podmiot, który będzie dostarczał Wykonawcy odpady w celu zagospodarowania w ramach niniejszego przedmiotu zamówienia o fakcie, że nie jest w stanie przyjąć odpadów, a także wskaże temu podmiotowi innego Wykonawcę oraz dni i godziny przyjmowania przez niego odpadów najpóźniej w pierwszym dniu okresu, w którym nie będzie w stanie przyjąć odpadów.
10. W przypadku wystąpienia zdarzenia, o którym mowa w ust. 9, Wykonawca powiadomi podmiot, który będzie dostarczał Wykonawcy odpady w celu zagospodarowania w ramach niniejszego przedmiotu zamówienia o fakcie, że jest w stanie przyjąć odpadów, najpóźniej w pierwszym dniu po zakończeniu okresu, w którym nie będzie w stanie przyjąć odpadów.
11. Wykonawca zobowiązuje się przyjmować odpady w dni robocze w godzinach od 8:00 do 21:00. Oraz w soboty od godz. 8.00 do 14.00.
12. Do obowiązków Wykonawcy będzie należało:
1) ważenie – odrębnie dla każdej frakcji - odebranych odpadów w punkcie wagowym zlokalizowanym w miejscu przekazywania odpadów do przetwarzania. Przyjmowane odpady muszą być każdorazowo ważone na legalizowanej wadze, a ważenie musi być potwierdzone wystawieniem kwitu wagowego;
2) osiągniecie odpowiednich poziomów recyklingu i przygotowanie do ponownego wykorzystania materiałów odpadowych zgodnie z rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 14 grudnia 2016 r. w sprawie poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami niektórych frakcji odpadów komunalnych (Dz.U. z 2016 r. poz. 2167). Na potwierdzenie realizacji tego obowiązku Wykonawca sporządzi sprawozdanie i przekaże Zamawiającemu wraz z fakturą VAT za grudzień 2021 i 2022 r.;
3) ograniczenie masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych na składowiska zgodnie z wymogami wynikającymi z krajowego i wojewódzkiego planu gospodarki odpadami oraz rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 15 grudnia 2017 r. w sprawie poziomów ograniczenia masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania oraz sposobu obliczenia poziomu masy tych odpadów (Dz. U. z 2017 r. poz. 2412);
4)niezwłoczne zawiadamianie Zamawiającego o okolicznościach przeszkadzających w prawidłowym wykonaniu usługi;
5) spełnianie przez cały okres wykonywania usługi wszystkich wymogów wynikających z obowiązujących przepisów, dotyczących odbierania i zagospodarowania odpadów komunalnych.

13. Wykonawca będzie miał następujące obowiązki w zakresie prowadzenia dokumentacji związanej z realizacją zamówienia:
1) każdorazowe dokumentowanie wszystkich przyjęć odpadów po dostawie, przez Wykonawcę zestawieniem zawierającym datę przywozu, rodzaj, kod i wagę odpadów, nr rejestracyjny pojazdu i dane identyfikacyjne dostawcy. Kopię zestawienia Wykonawca przekaże kierowcy dostawcy odpadów podczas każdej dostawy odpadów lub formie elektronicznej;
2) przedłożenie za każdy miesiąc zestawienia, zgodnego z zestawieniami z pkt 1, i przekazanie Zamawiającemu wraz z fakturą VAT za miesiąc, którego karty dotyczą. Dane z zestawienia muszą być zgodne z kwitami wagowymi.
3) Wykonawca przekaże Zamawiającemu wszystkie wymagane prawem sprawozdania.
14. .Wykonawca zobowiązany będzie ponadto do:
1) zapewnienia, dla właściwej realizacji przedmiotu umowy, przez cały czas trwania umowy, dostatecznej ilości środków technicznych, gwarantujących terminowe i jakościowe wykonanie zakresu rzeczowego usługi, w ilości co najmniej takiej, jak w ofercie złożonej przez Wykonawcę̨;
2) ponoszenie pełnej odpowiedzialności za należyte wykonanie powierzonych czynności zgodnie z obowiązującymi przepisami i normami;
3) zapewnienia, że zgodnie z art. 20 ustawy o odpadach z dnia 14 grudnia 2012 r. (Dz. U. z 2020 r. poz. 797 ze zm.) miejsca operacji odzysku lub unieszkodliwiania odpadów komunalnych będą̨ spełniać kryteria technologiczne i będą̨ odpowiadały wymaganiom określonym w art. 143 ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. - Prawo ochrony środowiska (tj. Dz.U. z 2020 r. poz. 1219 ze zm.) i innym właściwym przepisom; Sprawdzić rozporządzenie
4) okazanie - na żądanie Zamawiającego - wszelkich dokumentów potwierdzających wykonywanie przedmiotu umowy zgodnie z określonymi przez Zamawiającego wymaganiami i przepisami prawa;
5) przyjmowania odpadów w następujący sposób:
a) w zakresie przyjęcia odpadów:
 udostępnienie wjazdu na wagę znajdującą się na terenie siedziby Wykonawcy,
 zarejestrowanie pochodzenia i rodzaju przywiezionych odpadów (rodzaj odpadu wraz z kodem),
 zarejestrowanie wagi brutto pojazdu,
 wskazanie miejsca wyładunku odpadów,
 udostepnienie wjazdu na wagę̨ dla opróżnionego pojazdu,
 wydanie kwitu wagowego zgodnie z ust. 14 pkt 1;
b) w zakresie procesów, którym powinny zostać poddane odpady:
 odzysk surowców wtórnych i pozostałych odpadów zawartych w niesegregowanych zmieszanych odpadach komunalnych,
 przyjęcie do sortowania odpadów zbieranych w sposób selektywny, przeznaczonych do odzysku i recyklingu,
 składowanie odpadów na składowisku,
 zagospodarowanie odpadów w sposób określony w dokumencie dotyczącym sposobu funkcjonowania, którym dysponuje Wykonawca.
15. Zamawiający wymaga, aby przez cały okres realizacji zamówienia osoby wykonujące czynności w zakresie realizacji zamówienia, tj. osoby obsługujące legalizowaną wagę̨ przemysłową, były zatrudnione na podstawie umowy o pracę w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. - Kodeks Pracy (Dz.U. z 2020 r. poz.1320), jeżeli wykonywanie tych czynności polega na wykonaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1 tej ustawy. Szczegółowe zapisy dotyczące sposobu dokumentowania zatrudnienia tych osób, uprawnienia Zamawiającego w zakresie kontroli spełniania wymagań i sankcji z tytułu niespełnienia tych wymagań zawarte są we wzorze umowy stanowiącym załącznik nr 4 do SIWZ.
16. Zamawiający dopuszcza możliwość powierzenia podwykonawcom realizacji części zamówienia. Wykonawca w takim przypadku jest obowiązany wskazać w ofercie części zamówienia, których wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcom i podać firmy podwykonawców.

II.4) Informacja o częściach zamówienia
Zamówienie było podzielone na części: Nie

II.5) Główny kod CPV: 90.50.00.00

SEKCJA III: PROCEDURA

III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: Zamówienie z wolnej ręki

III.2) Ogłoszenie dotyczy zakończenia dynamicznego systemu zakupów: nie

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA

IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 26/11/2020

IV.2) Całkowita wartość zamówienia (wartość bez VAT): 427253.22 pln

IV.3) INFORMACJE O OFERTACH
Liczba otrzymanych ofert: 1

w tym:
liczba otrzymanych ofert od małych i średnich przedsiębiorstw: 1
liczba otrzymanych ofert od wykonawców z innych państw członkowskich Unii Europejskiej: 0
liczba otrzymanych ofert od wykonawców z państw niebędących członkami Unii Europejskiej: 0
liczba ofert otrzymanych drogą elektroniczną: 0
IV.4) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: 0

IV.5) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA
Zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie: Nie

IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY/ WARTOŚCI ZAWARTEJ UMOWY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ/KOSZTEM
Cena wybranej oferty/wartość umowy: 461433.44

Oferta z najniższą ceną/kosztem: 461433.44
Oferta z najwyższą ceną/kosztem: 461433.44
Waluta: pln
IV.7) Informacje na temat podwykonawstwa
Wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcy/podwykonawcom: nie
IV.9) UZASADNIENIE UDZIELENIA ZAMÓWIENIA W TRYBIE NEGOCJACJI BEZ OGŁOSZENIA, ZAMÓWIENIA Z WOLNEJ RĘKI ALBO ZAPYTANIA O CENĘ

IV.9.1) Podstawa prawna
Postępowanie prowadzone jest w trybie zamówienia z wolnej ręki na podstawie 67 ust. 1 pkt 4 ustawy Pzp

IV.9.2) Uzasadnienie wyboru trybu
w postępowaniu prowadzonym uprzednio w trybie przetargu nieograniczonego (Ogłoszenie nr 603930-N-2020 z dnia 29.10.2020 r.) nie wpłynęła żadna oferta, a pierwotne warunki zamówienia nie zostały w istotny sposób zmienione;

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.