eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Poznań › Uszczelnienia instalacji gazowej, wykonanie prób szczelności w lokalach mieszkalnych oraz użytkowych i częściach wspólnych budynku przy Plac Spiski 1 w Poznaniu wraz z wystawieniem protokołów oraz napełnieniem instalacji gazem



Ogłoszenie z dnia 2020-12-21

Ogłoszenie nr 510550915-N-2020 z dnia 2020-12-21 r.
Zarząd Komunalnych Zasobów Lokalowych Sp. z o.o.:

Uszczelnienia instalacji gazowej, wykonanie prób szczelności w lokalach mieszkalnych oraz użytkowych i częściach wspólnych budynku przy Plac Spiski 1 w Poznaniu wraz z wystawieniem protokołów oraz napełnieniem instalacji gazem

OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Roboty budowlane
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego
Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
Zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych: Nie
Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia zostało zamieszczone w Biuletynie Zamówień Publicznych: Nie

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES:
Zarząd Komunalnych Zasobów Lokalowych Sp. z o.o., krajowy numer identyfikacyjny 30253813100000, ul. Matejki 57, 60-770 Poznań, woj. wielkopolskie, państwo Polska

telefon: 61 8964800; 8694801
faks: 61 8694809
e-mail: obsluga.klienta@zkzl.poznan.pl
www: www.zkzl.poznan.pl
I.2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Podmiot prawa publicznego

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Uszczelnienia instalacji gazowej, wykonanie prób szczelności w lokalach mieszkalnych oraz użytkowych i częściach wspólnych budynku przy Plac Spiski 1 w Poznaniu wraz z wystawieniem protokołów oraz napełnieniem instalacji gazem

Numer referencyjny (jeżeli dotyczy):

II.2) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane

II.3) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:

Przedmiotem zamówienia jest uszczelnienie instalacji gazowej, wykonanie prób szczelności w lokalach mieszkalnych oraz użytkowych i częściach wspólnych budynku przy Plac Spiski 1 w Poznaniu wraz z wystawieniem protokołów oraz napełnienie instalacji gazem (w budynku znajdują się 4 lokale mieszkalne, 1 pracownia twórcza i 2 lokale użytkowe, tj. łącznie 7).

Przedmiot zamówienia obejmuje w szczególności: 1)elektroniczne sprawdzanie nieszczelności; 2) demontaż gazomierzy i ponowny montaż z założeniem plomb w uzgodnieniu z Polską Spółką Gazownictwa sp. z o.o. oddział Poznań; 3) usunięcie nieszczelności na instalacji gazowej; 4) wymiana lub montaż nowych zaworów kulowych przed gazomierzem; 5) wymiana uszkodzonych odcinków instalacji gazowej; 6) doszczelnienie instalacji poziomych i pionowych części wspólnej budynku; 7) doszczelnienie instalacji wewnątrz lokali; 8) wykonanie próby ciśnieniowej instalacji wewnętrznej, w tym dla każdego lokalu; 9) zgłoszenie Polskiej Spółce Gazownictwa sp. z o.o. oddział Poznań, że instalacji jest zdatna do napełnienia; 10) zagazowanie instalacji; 11) montaż odbiorników gazowych; 12) odpowietrzenie odbiorników gazowych i ich ewentualna kalibracja; 13) sprawdzenie szczelności instalacji po zagazowaniu; 14) sporządzenie protokołu z głównej próby szczelności części wspólnej i części lokatorskich; 15) sprawdzenie szczelności po nagazowaniu i ponownym podłączeniu odbiorników gazowych; 16) naprawa / usunięcie ewentualnych uszkodzeń i usterek powstałych w trakcie prac; 17) utylizacja powstałych przy wykonywaniu przedmiotu Umowy materiałów rozbiórkowych, na koszt i ryzyko Wykonawcy.

II.4) Informacja o częściach zamówienia
Zamówienie było podzielone na części: Nie

II.5) Główny kod CPV: 45.33.30.00

SEKCJA III: PROCEDURA

III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: Zamówienie z wolnej ręki

III.2) Ogłoszenie dotyczy zakończenia dynamicznego systemu zakupów: nie

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA

IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 02/12/2020

IV.2) Całkowita wartość zamówienia (wartość bez VAT): 12500.00 PLN

IV.3) INFORMACJE O OFERTACH
Liczba otrzymanych ofert: 0

w tym:
liczba otrzymanych ofert od małych i średnich przedsiębiorstw: 0
liczba otrzymanych ofert od wykonawców z innych państw członkowskich Unii Europejskiej: 0
liczba otrzymanych ofert od wykonawców z państw niebędących członkami Unii Europejskiej: 0
liczba ofert otrzymanych drogą elektroniczną: 0
IV.4) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: 0

IV.5) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA
Zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie: Nie

Nazwa wykonawcy: Aleksander Grembowski prowadzący działalność gospodarczą pod firmą KLIMAX ALEKSANDER GREMBOWSKI
Email wykonawcy:
Adres pocztowy: ul. Staszowska 23
Kod pocztowy: 61-333
Miejscowość: Poznań
Kraj/woj.: wielkopolskie

Wykonawca jest małym/średnim przedsiębiorcą: Tak
Wykonawca pochodzi z innego państwa członkowskiego Unii Europejskiej: Nie
Wykonawca pochodzi z innego państwa nie będącego członkiem Unii Europejskiej: Nie

IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY/ WARTOŚCI ZAWARTEJ UMOWY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ/KOSZTEM
Cena wybranej oferty/wartość umowy: 13500.00

Oferta z najniższą ceną/kosztem: 13500.00
Oferta z najwyższą ceną/kosztem: 13500.00
Waluta: PLN
IV.7) Informacje na temat podwykonawstwa
Wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcy/podwykonawcom: nie
IV.9) UZASADNIENIE UDZIELENIA ZAMÓWIENIA W TRYBIE NEGOCJACJI BEZ OGŁOSZENIA, ZAMÓWIENIA Z WOLNEJ RĘKI ALBO ZAPYTANIA O CENĘ

IV.9.1) Podstawa prawna
Postępowanie prowadzone jest w trybie zamówienia z wolnej ręki na podstawie 67 ust. 1 pkt 3 ustawy Pzp

IV.9.2) Uzasadnienie wyboru trybu
Zgodnie z art. 62 ust. 1 Ustawy „Prawo Budowlane” z dnia 7 lipca 1994 r. z późn. zm. Zamawiający przeprowadził coroczną okresową kontrolę polegającą na sprawdzeniu stanu technicznego instalacji gazowych oraz przewodów kominowych (dymowych, spalinowych i wentylacyjnych)”. W dacie wykonywania kontroli osoby przeprowadzające badanie nie zgłaszały żadnych nieszczelności.
W wyniku zgłoszenia najemcy, Pogotowie Gazowe wezwane przez Państwową Straż Pożarną zamknęło dopływ gazu do budynku w związku niesprawnymi pionami gazowymi – nieszczelność dotyczyła odcinka przy podejściu do gazomierza. W przypadku braku podjęcia kroków związanych z wyłączeniem dopływu gazu do budynku mogło by dojść do zdarzenia niebezpiecznego dla zdrowia i życia najemców. W związku z otrzymaną informacją o stwierdzeniu nieszczelności instalacji gazowej i odcięciu dopływu gazu do budynku przez Pogotowie Gazowe Zamawiający niezwłocznie, tego samego dnia, podjął czynności zmierzające do ustalenia przyczyn awarii, dokonano oględzin instalacji wraz z próbą oceny, czy zachodzi możliwość częściowej naprawy/wymiany odcinka instalacji. Na podstawie oględzin wykonanych w obecności najemcy lokalu mieszkalnego, który wskazał miejsce nieszczelności, wykazywanej przez Pogotowie Gazowe Spółki Gazowniczej, ujawniono miejsce usterki. Instalacja okazała się być częściowo spawana, a częściowo skręcana, co powoduje, iż w przypadku zamknięcia dopływu gazu do budynku, zachodzi konieczność uszczelnienia całego układu instalacji gazowej. Rozważano miejscową naprawę odcinka instalacji, jednak potencjalni wykonawcy nie wyrazili woli przystąpienia do takiego zakresu prac. W związku z zaistniałą sytuacją, pozyskano zapotrzebowanie najemców na przenośnie grzejniki i kuchenki elektryczne, które dostarczone zostały do wskazanych lokali.
Ponadto, dokonano szczegółowych oględzin instalacji zewnętrznej i wewnętrznej w lokalach, przez Inspektora d/s instalacji gazowych spółki, celem określenia zakresu i szacunkowych kosztów wykonania uszczelnienia instalacji w technologii polimeryzacji. Po dokonaniu oględzin instalacji zewnętrznej i wewnętrznej oraz określeniu zakresu prac i kosztów, podjęto proces związany z przygotowaniem niezbędnych danych celem uruchomienia postępowania o zamówienie publiczne. Niezależnie od powyższego, podjęto czynności zmierzające do ustalenia warunków technicznych zastosowania zamiennego źródła podgrzewu wody w lokalach. Instalacja elektryczna znajdująca się w budynku okazała się nie być przystosowana do zwiększenia zapotrzebowania w szczególności, z uwagi na występujące dodatkowe obciążenie związane z używaniem przenośnych grzejników i kuchenek elektrycznych. W konsekwencji należało wziąć pod uwagę obawę związaną z zagrożeniem pożarowym w przypadku dodatkowego obciążenia instalacji elektrycznej. Co istotne zagrożenie to było tym bardziej prawdopodobne z uwagi na fakt rozpoczynającego się okresu grzewczego oraz coraz niższych temperatur. Mając na uwadze powyższą sytuację, której nie sposób było przewidzieć oraz wynik podjętych ustaleń celem zapobiegnięcia ewentualnych skutków wskazanym było odstąpienie od przeprowadzenia postępowania w trybie przetargu nieograniczonego. Szacowany czas przeprowadzenia postępowania na wybór wykonawcy w trybie art. 39 ustawy PZP to ponad 20 dni, przy założeniu, że w toku postępowania nie wpłyną żadne pytania do specyfikacji istotnych warunków zamówienia ani wniosek o przeprowadzenie wizji lokalnej, a oferty i inne dokumenty złożone przez wykonawców nie będą wymagały żadnych sprostowań wyjaśnień czy uzupełnienia. Każde tego rodzaju zdarzenie skutkuje wydłużeniem czasu postępowania. Z doświadczenia Zamawiającego wynika, że powyższe zdarzenia tj. pytania wykonawców do SIWZ, wizje lokalne, błędy i braki w ofertach są standardem w postępowaniach i trzeba zakładać, że ryzyko ich wystąpienia jest wysokie. Zamawiający przewidział, że wykonawca będzie w stanie realizować zadanie w terminie 4 tygodni od dnia podpisania umowy. W związku z powyższym termin realizacji zamówienia w trybie podstawowym wyniósłby ok. 8 tygodni.
Biorąc pod uwagę okres ujemnych temperatur oraz postępujący z biegiem czasu spadek temperatury w związku ze zbliżającą się zimą, brak możliwości dogrzania lokali za pomocą przenośnych grzejników z uwagi na wysokość pomieszczeń (6m), stan instalacji elektrycznej oraz brak możliwości podgrzewu wody, co w obecnej sytuacji nie tylko byłoby uciążliwe ale także wpływałoby na zdrowie najemców, stan pandemii i związaną z tym konieczność nieustannego przebywania najemców w mieszkaniach z powodu pracy zdalnej i zamknięcia szkół, wskazanym było zastosowanie trybu z art. 67 ust.1 pkt.3 ustawy PZP.

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.