Ogłoszenie z dnia 2020-12-21
Dostawa 23 laptopów 14" wraz z rozszerzeniem opcji serwisowej na 3 lata w części A oraz 57 laptopów 15" wraz z rozszerzeniem opcji serwisowej na 3 lata w części B
OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Dostawy
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES:telefon: (+48 22) 101-4600
faks: 22 3767801
e-mail: zp@aotm.gov.pl
www: https://www2.aotm.gov.pl/
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
Dostawa 23 laptopów 14" wraz z rozszerzeniem opcji serwisowej na 3 lata w części A oraz 57 laptopów 15" wraz z rozszerzeniem opcji serwisowej na 3 lata w części B
Numer referencyjny (jeżeli dotyczy):
II.2) Rodzaj zamówienia: Dostawy
II.3) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:
Część A‐ Dostawa 23 szt. laptopów 14" wraz z rozszerzeniem opcji serwisowej na 3 lata zgodnych ze specyfikacją
Część B‐ Dostawa 57 szt. laptopów 15" wraz z rozszerzeniem opcji serwisowej na 3 lata zgodnych ze sepecyfikacją
II.4) Informacja o częściach zamówienia
Zamówienie było podzielone na części: Tak
II.5) Główny kod CPV: 30.21.31.00
SEKCJA III: PROCEDURA
III.2) Ogłoszenie dotyczy zakończenia dynamicznego systemu zakupów: nie
III.3) Informacje dodatkowe:
W wyniku rozstrzygniętego postępowania o udzielenie zamówienia publicznego prowadzonego w trybie art. 6a ustawy z dnia 2 marca 2020 r. o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, innych chorób zakaźnych oraz wywołanych nimi sytuacji kryzysowych (Dz.U. z 2020 r., poz. 374 z późn. zm.), została zawarta Umowa.
SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA
NAZWA: laptopy 14"
IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 17/12/2020
IV.2) Całkowita wartość zamówienia (wartość bez VAT): 113844.71 PLN
IV.3) INFORMACJE O OFERTACH
w tym:
liczba otrzymanych ofert od małych i średnich przedsiębiorstw: 1
liczba otrzymanych ofert od wykonawców z innych państw członkowskich Unii Europejskiej: 0
liczba otrzymanych ofert od wykonawców z państw niebędących członkami Unii Europejskiej: 0
liczba ofert otrzymanych drogą elektroniczną: 1
IV.5) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA
Nazwa wykonawcy: Piotrem Wypijewskim prowadzącym działalność gospodarczą pod firmą "STATIM" Piotr Wypijewski
Email wykonawcy:
Adres pocztowy: ul. Głogowskiej 3
Kod pocztowy: 01-743
Miejscowość: Warszawa
Kraj/woj.: mazowieckie
Wykonawca jest małym/średnim przedsiębiorcą: Tak
Wykonawca pochodzi z innego państwa członkowskiego Unii Europejskiej: Nie
Wykonawca pochodzi z innego państwa nie będącego członkiem Unii Europejskiej: Nie
Oferta z najniższą ceną/kosztem: 140028.99
Oferta z najwyższą ceną/kosztem: 140028.99
Waluta: PLN
NAZWA: laptopy 15"
IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 17/12/2020
IV.2) Całkowita wartość zamówienia (wartość bez VAT): 237444.90 PLN
IV.3) INFORMACJE O OFERTACH
w tym:
liczba otrzymanych ofert od małych i średnich przedsiębiorstw: 1
liczba otrzymanych ofert od wykonawców z innych państw członkowskich Unii Europejskiej: 0
liczba otrzymanych ofert od wykonawców z państw niebędących członkami Unii Europejskiej: 0
liczba ofert otrzymanych drogą elektroniczną: 1
IV.5) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA
Nazwa wykonawcy: Piotrem Wypijewskim prowadzącym działalność gospodarczą pod firmą "STATIM" Piotr Wypijewski
Email wykonawcy:
Adres pocztowy: ul. Głogowskiej 3
Kod pocztowy: 01-743
Miejscowość: Warszawa
Kraj/woj.: mazowieckie
Wykonawca jest małym/średnim przedsiębiorcą: Tak
Wykonawca pochodzi z innego państwa członkowskiego Unii Europejskiej: Nie
Wykonawca pochodzi z innego państwa nie będącego członkiem Unii Europejskiej: Nie
Oferta z najniższą ceną/kosztem: 292057.23
Oferta z najwyższą ceną/kosztem: 292057.23
Waluta: PLN
IV.9.1) Podstawa prawna
Postępowanie prowadzone jest w trybie wewnętrznego regulaminu na podstawie 6a ustawy Pzp
IV.9.2) Uzasadnienie wyboru trybu
Uzasadnienie
wyłączenia stosowania przepisów Ustawy Prawo Zamówień Publicznych
dot. postępowania o udzielenie zamówienia publicznego na dostawę 23 laptopów 14" wraz z rozszerzeniem opcji serwisowej na 3 lata oraz 57 laptopów 15" wraz z rozszerzeniem opcji serwisowej na 3 lata w celu wykonywania, przez czas oznaczony, pracy określonej w umowie o pracę, poza miejscem jej stałego wykonywania (praca zdalna)
Zgodnie z art. 3 ustawy z dnia 2 marca 2020 r. o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, innych chorób zakaźnych oraz wywołanych nimi sytuacji kryzysowych (Dz.U.2020.1842 t.j. z dnia 2020.10.20), dalej: COVID-19 - W celu przeciwdziałania COVID-19 pracodawca może polecić pracownikowi wykonywanie, przez czas oznaczony, pracy określonej w umowie o pracę, poza miejscem jej stałego wykonywania (praca zdalna).
Agencja Oceny Technologii Medycznych i Taryfikacji, dalej: Zamawiający, z uwagi na sytuację na świecie i w kraju, tj. rozprzestrzenianie się koronawirusa - oraz jej pracownicy, świadczą pracę głównie zdalnie.
Zgodnie z art. 2 ust. 2 COVID-19 - Ilekroć w ustawie jest mowa o "przeciwdziałaniu COVID-19" rozumie się przez to wszelkie czynności związane ze zwalczaniem zakażenia, zapobieganiem rozprzestrzenianiu się, profilaktyką oraz zwalczaniem skutków choroby, o której mowa w ust. 1 (Przepisy ustawy stosuje się do zakażeń i choroby zakaźnej wywołanej wirusem SARS-CoV-2, zwanej dalej, "COVID-19").
Zamawiający może przeciwdziałać koronawirusowi, podejmując m.in. czynności zapobiegawcze i profilaktyczne. Jedną z takich czynności jest polecenie pracy zdalnej, co pozwoli zachować ciągłość pracy, jednocześnie nie powodując, iż pracownicy będą przebywać w jednym miejscu pracy, tj. dużym skupisku ludzi.
Zamawiający jest instytucją naukową, w której praca zdalna jest możliwa, dla osiągnięcia celów statutowych. Ażeby umożliwić pracę zdalną Pracodawca musi zapewnić pracownikom niezbędne narzędzia. Jednym z takich narzędzi jest przenośny sprzęt komputerowy z potrzebnym oprogramowaniem, który pozwoli, zdalnie wypełniać większość czynności wynikających z zakresu obowiązków.
Zgodnie z art. 6a COVID-19 - Do zamówień, których przedmiotem są towary lub usługi niezbędne do przeciwdziałania COVID-19, nie stosuje się przepisów ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2019 r. poz. 1843), jeżeli zachodzi wysokie prawdopodobieństwo szybkiego i niekontrolowanego rozprzestrzeniania się choroby lub jeżeli wymaga tego ochrona zdrowia publicznego.
2
Z powyższego przepisu wynika, iż możliwym jest zakup towarów i usług bez obowiązku stosowania przepisów ustawy Prawo Zamówień Publicznych, również powyżej kwoty 30 tys. euro, wtedy gdy zostaną spełnione następujące przesłanki:
1. Towary i usługi są niezbędne do przeciwdziałania COVID-19;
2. Jeżeli zachodzi wysokie prawdopodobieństwo szybkiego i niekontrolowanego rozprzestrzeniania się choroby;
lub
3. Jeżeli wymaga tego ochrona zdrowia publicznego.
Mając na uwadze definicję przeciwdziałania wyrażoną w art. 2 ust. 2 COVID-19, należy stwierdzić, iż polecenie pracy zdalnej oraz zakup komputerów przenośnych do w celu świadczenia tej pracy, pozwoli zapobiec rozprzestrzenianiu się koronawirusa przynajmniej wśród pracowników Zamawiającego, w jego siedzibie. Jest to towar niezbędny do przeciwdziałania koronawirusowi. Tym samym ww. okoliczności pozwalają stwierdzić, iż pierwsza przesłanka została spełniona.
Odnośnie przesłanki drugiej należy stwierdzić, co następuje.
Mając na uwadze sytuację na świecie oraz dynamicznie rozwijającą się sytuację w Polsce, nadal zachodzi wysokie prawdopodobieństwo szybkiego i niekontrolowanego rozprzestrzeniania się choroby (koronawirusa – COVID-19):
• Mając na uwadze aktualną na koniec listopada oraz grudnia 2020 r. sytuację epidemiczną w Polsce oraz Europie, brak jest przesłanek wskazujących na rychłe zakończenie pandemii COVID-19, a tym samym na powrót do pełnego funkcjonowania społeczeństwa na zasadach sprzed okresu pandemii.
• Od października 2020 r. obserwuje się w Polsce wzrost liczby nowych zachorowań, a także liczby zgonów, związanych z COVID-19. W skali kraju na dzień 25.11.2020 r. oficjalna liczba zarażonych wynosiła ok. 1 mln osób, a liczba zgonów – 674 dziennie (najwyższe dotychczasowe wartości).
• Celem ograniczenia postępu pandemii COVID- 19 w Polsce aktualnie obowiązuje szereg obostrzeń, które obejmują m.in.: obowiązkowe noszenie maseczek w przestrzeni publicznej oraz konieczność zachowania odpowiedniego dystansu społecznego, jak również ograniczenie funkcjonowania wielu dzień społecznych, w tym restrykcyjne zasady korzystania z komunikacji publicznej.
• Ostatnie doniesienia prasowe informują, że obecnie w czterech krajach (USA, Anglia, Niemcy, Rosja) prowadzone są zaawansowane prace nad szczepionką przeciwko COVID-19. Publikowane wstępne wyniki prac są obiecujące i wskazują na wysoką skuteczność tych produktów. Jednakże związane z tymi szczepionkami ograniczenia (tj. wczesny etap badań i brak wyników z szerokiej populacji; trudne do spełnienia specyficzne wymagania co do przechowywania oraz transportu; większość to tzw. szczepionki typu RNA, który to typ dotychczas nie został dopuszczony do stosowania u ludzi), przemawiają za tym, iż potencjalny termin wprowadzenia skutecznych i bezpiecznych szczepionek do masowego stosowania jest trudny do przewidzenia.
• Wyniki przeglądów doniesień naukowych prowadzonych przez AOTMiT, wskazują, iż żaden z wytypowanych kandydatów na lek nie wykazuje wysokiej skuteczności w leczeniu COVID-19. Obecnie stosowane leki, podane w odpowiedniej chwili rozwoju choroby, są w stanie w pewnym stopniu zmniejszyć odsetek zgonów lub poprawić stan kliniczny pacjenta, natomiast wciąż brak jest leku specyficznego dla tej jednostki chorobowej zapewniającego skuteczne i bezpieczne leczenie wszystkich zarażonych.
3
• Na stronach WHO brak jest informacji dotyczących przypuszczalnej daty zakończenia pandemii. Według odnalezionych doniesień prasowych z sierpnia 2020 roku, dyrektor WHO spekuluje zakończenie walki z pandemią COVID-19 na rok 2022.
• Zgodnie z komunikatem Urzędu Zamówień Publicznych z dnia 24 marca 2020 r dot. ustawy Covid – 19 pracodawcy (w tym podmioty publiczne) na podstawie art. 3 ustawy o COVID-19 polecają swoim pracownikom wykonywanie pracy poza miejscem jej stałego wykonywania (polecenie wykonywania pracy zdalnej). W opinii Urzędu, art. 6 ustawy (obecnie 6a) o COVID-19 może być zastosowany do zamówień publicznych, których przedmiotem jest wyposażenie stanowiska pracy (np. zakup laptopów, telefonów) do pracy zdalnej, czy też dostosowanie infrastruktury informatycznej zamawiającego w celu wprowadzenia i wykonywania pracy zdalnej.
Agencja kolejny raz staje więc wobec konieczności przedłużenia polecenia niestacjonarnej pracy. Wiąże się to z koniecznością zapewnienia jak największej liczbie osób, odpowiednich narzędzi umożliwiających bezpieczny dostęp do zbiorów danych, a także ich przetwarzanie zgodnie z obowiązującymi przepisami.
Jednym z podstawowych warunków bezpieczeństwa systemów komputerowych jest pełna kontrola nad sprzętem oraz oprogramowaniem, co można zapewnić jedynie przekazując pracownikowi odpowiednio skonfigurowany sprzęt będący własnością pracodawcy.
Zakup jest więc nagłą potrzebą udzielenia zamówienia w związku z przedłużającą się pandemią, tym samym koniecznością dalszego przedłużenia i polecenia pracownikom administracji pracy zdalnej (zalecenie Premiera i Rządu), a co za tym idzie wyposażenie ich w niezbędne narzędzia pracy.
Reasumując, z całą stanowczością należy stwierdzić, iż Zamawiający wykazał spełnienie wszystkich koniecznych przesłanek, w celu zastosowania przepisu art. 6a COVID-19. Tym samym przedmiotowy zakup towarów jest zwolniony z obowiązku stosowania przepisów ustawy Prawo Zamówień Publicznych.
Źródła:
https://www.gov.pl/web/koronawirus/wykaz-zarazen-koronawirusem-sars-cov-2
https://www.gov.pl/web/koronawirus/aktualne-zasady-i-ograniczenia
https://www.bbc.com/news/health-51665497
https://www.aotm.gov.pl/zalecenia-kliniczne/covid-19/
https://www.bbc.com/news/world-53870798
https://www.uzp.gov.pl/aktualnosci/Komunikat-w-sprawie-art.-6-tzw.-ustawy-o-COVID-19
INNE PRZETARGI Z WARSZAWY
- Przebudowa ulicy Stelmachów w zakresie zmiany sposobu odwodnienia w rejonie skrzyżowania z ul. Szeroką w Dzielnicy Rembertów m.st. Warszawy
- Dostawa produktów leczniczych: 1. Niwolumab+Relatlimab; 2. Tepotynib, nr TP-106/24/TM
- DOSTAWA ARTYKUŁÓW GOSPODARCZYCH
- Remont pustostanów lokali mieszkalnych administrowanych przez ZGN Wola na terenie TZOM Ogrodowa w 2024 r. (7 lokali).
- USŁUGA ZABEZPIECZENIA LOGISTYCZNEGO DLA ORGANIZACJI MIĘDZYNARODOWEJ KONFERENCJI NAUKOWEJ "CLC 24" NA MAZURACH
- Remont pięciu lokali mieszkalnych - pustostanów na terenie Dzielnicy Ochota m.st. Warszawy
więcej: przetargi w Warszawie »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Dostawa sprzętu komputerowego i oprogramowania I, 18/ZP/2024
- Dostawa sprzętu i akcesoriów informatycznych, oprogramowania biurowego, licencji antywirusowych oraz sprzętu multimedialnego na potrzeby projektu pn.: AKCJA@ EDUKACJA
- Dostawa sprzętu komputerowego
- Dostawa sprzętu komputerowego, urządzeń drukujących, monitorów, telefonów komórkowych dla Wojskowego Instytutu Wydawniczego w Warszawie
- Dostawa wyposażenia w ramach projektu "Wsparcie Zespołu Szkół im. Stanisława Staszica w Wysokiem"
- Dostawa sprzętu i oprogramowania komputerowego dla Uniwersytetu Jana Długosza w Częstochowie
więcej: Komputery przenośne »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.