eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Środa Wielkopolska › Sukcesywna dostawa odczynników i materiałów zużywalnych do pracowni serologii wraz z dzierżawą aparatury oraz sukcesywna dostawa drobnego sprzętu laboratoryjnego

Poręczenia kontraktowe dla firm startujących w przetargach publicznych


To jest wynik przetargu. Zobacz także treść przetargu, którego dotyczy to ogłoszenie



Ogłoszenie z dnia 2020-12-01

Ogłoszenie nr 510530238-N-2020 z dnia 2020-12-01 r.
Szpital Średzki Serca Jezusowego Sp. z o.o. z siedzibą w Środzie Wielkopolskiej:

Sukcesywna dostawa odczynników i materiałów zużywalnych do pracowni serologii wraz z dzierżawą aparatury oraz sukcesywna dostawa drobnego sprzętu laboratoryjnego

OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Dostawy
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego
Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
Zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych: Tak
Numer ogłoszenia: 589953-N-2020
Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia zostało zamieszczone w Biuletynie Zamówień Publicznych: Tak
Numer ogłoszenia: 540192095-N-2020

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES:
Szpital Średzki Serca Jezusowego Sp. z o.o. z siedzibą w Środzie Wielkopolskiej, krajowy numer identyfikacyjny 30856000000000, Żwirki i Wigury 10, 63-000 Środa Wielkopolska, woj. wielkopolskie, państwo Polska

telefon: 612 854 032
faks: 612 853 645
e-mail: kontakt@szpitalsredzki.pl
www: www.szpitalsredzki.pl

adres profilu nabywcy: https://platformazakupowa.pl/pn/szpital_sredzki
I.2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Podmiot prawa publicznego

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Sukcesywna dostawa odczynników i materiałów zużywalnych do pracowni serologii wraz z dzierżawą aparatury oraz sukcesywna dostawa drobnego sprzętu laboratoryjnego

Numer referencyjny (jeżeli dotyczy): ZP/17/20

II.2) Rodzaj zamówienia: Dostawy

II.3) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:

Przedmiotem postępowania jest udzielenie zamówienia na realizację dwóch zadań. - Zadanie nr 1 (część nr 1): Sukcesywna dostawa odczynników i materiałów zużywalnych do pracowni serologii wraz z dzierżawą aparatury. - Zadanie nr 2 (część nr 2): Sukcesywna dostawa drobnego sprzętu laboratoryjnego. Sukcesywna dostawa odczynników i materiałów zużywalnych do pracowni serologii wraz z dzierżawą aparatury: 1) Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia, na który składają się odczynniki, mikrokarty, materiały zużywalne oraz aparatura określony został w załączniku nr 1 do SIWZ. 2) Wraz z ofertą Zamawiający zobowiązany jest przedłożyć opis parametrów technicznych (załącznik nr 2 do SIWZ). W związku z tym, że opis parametrów technicznych, zawiera informacje, które podlegają ocenie w ramach przyjętych kryteriów oceny ofert, uzupełnienie tego załącznika, w toku postępowania nie będzie możliwe. Nieprzedłożenie opisu parametrów technicznych wraz z ofertą, skutkować będzie odrzuceniem oferty przez Zamawiającego, jako oferty niezgodnej z treścią Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia. 3) Wraz z ofertą Zamawiający zobowiązany jest przedłożyć przykładowy wydruk monitorowania temperatury przy rutynowej dostawie krwinek czerwonych (załącznik nr 1 do SIWZ/parametry
graniczne/krwiniki wzorcowe/odczynniki – pkt 3). 4) Na cały okres obowiązywania umowy Wykonawca zobowiązany jest wydzierżawić Zamawiającemu następującą aparaturę: wirówkę (1 szt.), inkubator (1 szt.), pipetę manualną, multidozującą (1 szt.), dozownik do diluentu (1 szt.), czytnik lub wirówko-czytnik mikrokart wraz z niezbędnym oprzyrządowaniem (1 szt.). 5) Oferowane odczynniki i aparatura muszą posiadać certyfikat zgodności lub deklarację zgodności. Wykonawca dostarczy kopię certyfikatów/deklaracji przy realizacji pierwszej dostawy oraz montażu aparatury. 6) Wykonawca zobowiązany jest dostarczyć i zamontować aparaturę będącą przedmiotem dzierżawy, w miejscu wskazanym przez Zamawiającego, w terminie 7 dni od dnia podpisania umowy. Wraz z montażem Wykonawca zobowiązany jest do przekazania: instrukcji obsługi w języku polskim, założonych paszportów technicznych, kart konserwacji. 7) Aparatura będąca przedmiotem dzierżawy może być nowa lub używana. Wykonawca udziela gwarancji na aparaturę, na cały okres trwania umowy. Wszelkie naprawy przedmiotu dzierżawy, o ile zgłoszone usterki nie powstały z winy Zamawiającego, odbywają się na wyłączny koszt Wykonawcy. 8) W przypadku awarii lub usterki inkubatora i wirówki Wykonawca w ciągu 24 h od momentu zgłoszenia awarii lub usterki aparatury zapewni Zamawiającemu aparaturę zastępczą. 9) Wykonawca ubezpieczy we własnym zakresie aparaturę, którą wydzierżawi Zamawiającemu. Wykonawca przedstawi Zamawiającemu kopię polisy ubezpieczeniowej wraz z potwierdzeniem zapłaty składki w ciągu 14 dni od dnia uruchomienia aparatury w siedzibie Zamawiającego. Ubezpieczenie dotyczyć będzie całego okresu realizacji zamówienia. 10) Termin dostawy odczynników – zgodnie z harmonogramem, tryb pilny – w ciągu 1 dnia roboczego (dzień roboczy to dni od poniedziałku do piątku z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy). 11) Wykonawca jest zobowiązany przekazać przedmiot zamówienia do pracowni serologii, znajdującej się w Szpitalu Średzkim Serca Jezusowego sp. z o. o. na własny koszt i odpowiednim transportem, spełniającym wymagania przepisów prawa, co do rodzaju przewożonego asortymentu. 12) Z każdą dostawą odczynników Wykonawca przekaże Zamawiającemu fakturę VAT w dwóch egzemplarzach (oryginał oraz kopia). W przypadku faktury VAT za dzierżawę aparatury, wystawiana będzie ona w okresie comiesięcznym, po miesiącu dzierżawy, którego dotyczy faktura. 13). Zamawiający ma również prawo do złożenia faktury zgodnie z zapisami ustawy z dnia 9 listopada 2018 roku o elektronicznym fakturowaniu w zamówieniach publicznych, koncesjach na roboty budowlane lub usługi oraz partnerstwie publiczno-prywatnym (Dz. U. z 2018 r., poz. 2191), za pośrednictwem Platformy Elektronicznego Fakturowania. 14). Zamawiający zastrzega sobie prawo do reklamowania dostawy lub jej części bezpośrednio u Wykonawcy w przypadku dostarczenia towaru wadliwego lub niezgodnego z zamówieniem. 15) Wykonawca wymieni na swój koszt i ryzyko towar wadliwy w ciągu 14 dni od zgłoszenia reklamacji przez Zamawiającego. 16) Termin ważności poszczególnych odczynników musi wynosić minimum 9 miesięcy licząc od dnia dostawy do pracowni serologii, za wyjątkiem krwinek wzorcowych, dla których termin ważności ustala się na minimum 5 tygodni, licząc od dnia dostawy. 17) Termin płatności za każdą dostawę przedmiotu zamówienia na podstawie faktury VAT oraz za dzierżawę aparatury wynosi 60 dni. Termin płatność liczy się od dnia doręczenia faktury Zamawiającemu. 18) Przedmiot oferty powinien spełniać odpowiednie warunki wprowadzenia go do obrotu medycznego i używania, określone w ustawie z dnia 20 maja 2010 roku o wyrobach medycznych (t. j. Dz. U. z 2020 r., poz. 186) oraz przepisach wykonawczych do tej ustawy. 19) Zamawiający zastrzega sobie prawo do korzystania z czasowych, bądź jednorazowych promocji i obniżek cen na dany asortyment. 20) Wykonawca zobowiązany jest do podpisania umowy powierzenia przetwarzania danych w treści zaproponowanej przez Zamawiającego, najpóźniej do dnia dostawy i montażu dzierżawionej aparatury. Sukcesywna dostawa drobnego sprzętu laboratoryjnego: 1) Wykaz asortymentu określony został w załączniku nr 1a do SIWZ. 2) Asortyment oczekiwany przez Zamawiającego musi spełniać wymagania określone przepisami prawa. Przede wszystkim
asortyment kwalifikowany jako wyrób medyczny musi spełniać wymagania określone w ustawie z dnia 20 maja 2010 roku o wyrobach medycznych (t. j. z 2020 r., poz. 186), tj. asortyment musi być oznaczony znakiem CE. Opakowanie musi zawierać numer partii i serii oraz etykietę w języku polskim. Dla produktów musi być wydany certyfikat zgodności lub deklaracja zgodności. W formularzu ofertowym, stanowiącym załącznik nr 3a do SIWZ, Wykonawca zobowiązany jest wskazać, czy poszczególny asortyment jest zakwalifikowany jak wyrób medyczny. 3) Zamawiający składać będzie zamówienia na asortyment według bieżących potrzeb za pośrednictwem poczty elektronicznej (zamówienia składają pracownicy Laboratorium). 4) Wykonawca jest zobowiązany przekazać przedmiot zamówienia do Laboratorium Analitycznego od poniedziałku do piątku, w godzinach od 8.00 do 14.00, własnym transportem i na własny koszt. 5) Czas dostawy poszczególnych partii asortymentu, stanowiącego przedmiot zamówienia ustala się na trzy dni robocze, (z wyłączeniem sobót, niedziel oraz innych dni ustawowo wolnych od pracy), następujące po dniu, w którym Zamawiający złożył zamówienie. Dostawa musi nastąpić najpóźniej do godziny 14:00 trzeciego dnia roboczego następującego po dniu złożenia zamówienia. 6) Zamawiający zastrzega sobie prawo do reklamowania dostawy lub jej części bezpośrednio u Wykonawcy w przypadku dostarczenia towaru wadliwego lub niezgodnego z zamówieniem. 7) Wykonawca wymieni na swój koszt i ryzyko towar wadliwy lub niezgodny z zamówieniem. I tak w przypadku reklamacji ilościowej – w terminie trzech dni roboczych od dnia zgłoszenia reklamacji pocztą elektroniczną, a w przypadku reklamacji jakościowej – w terminie czterech dni roboczych od dnia otrzymania reklamowanej partii towaru. 8) Na każdym pojedynczym egzemplarzu oferowanego wyrobu, a także na opakowaniu zbiorczym musi znajdować się etykieta handlowa sporządzona w języku polskim, zawierająca numer serii. 9) Termin płatności za każdą dostawę przedmiotu zamówienia na podstawie faktury VAT wynosi 60 dni. Termin płatność liczy się od dnia doręczenia faktury Zamawiającemu. 10) Z każdą kolejną dostawą Wykonawca dołączy fakturę VAT – oryginał oraz kopię. Ponadto Wykonawca zobowiązany jest do przesłania faktury VAT w postaci elektronicznej. 11) Wykonawca może również dostarczać fakturę zgodnie z zapisami ustawy z dnia 9 listopada 2018 roku o elektronicznym fakturowaniu w zamówieniach publicznych, koncesjach na roboty budowlane lub usługi oraz partnerstwie publiczno-prywatnym (Dz. U. z 2018 r., poz. 2191), za pośrednictwem Platformy Elektronicznego Fakturowania. 12) Zamawiający zastrzega sobie prawo do korzystania z czasowych, bądź jednorazowych promocji i obniżek cen na dany asortyment. Pozostałe zapisy dla części nr 1 i 2: 1) Zamawiający stosuje procedurę, o której mowa w art. 24aa PZP. 2) Zamawiający nie dopuszcza składania ofert wariantowych. Każdy Wykonawca może złożyć w postępowaniu tylko jedną ofertę. 3) Zamawiający do niniejszej SIWZ załączył wzory umowy (Załącznik nr 7 i 7a do SIWZ), które zostaną podpisane z Wykonawcą. 4) W przypadku kiedy w załączniku nr 1 i 1a użyte zostały nazwy własne, Zamawiający oświadcza, że są to nazwy podane przykładowo. 5) Zamawiający dopuszcza możliwość zaoferowania produktów równoważnych. Przy czym udowodnienie równoważności każdorazowo spoczywa na Wykonawcy, a o fakcie równoważności decyduje Zamawiający. 6) Podane w załączniku nr 1 i 1a do SIWZ ilości asortymentu, jaki zamierza zamówić Zamawiający mają charakter szacunkowy. Wykonawcy nie będą przysługiwały żadne roszczenia z tytułu zakupienia mniejszej ilości asortymentu przez Zamawiającego. Jednocześnie Zamawiający deklaruje, że w okresie trwania umowy zrealizuje dostawy w wysokości 75 % wartości oferty Wykonawcy.

II.4) Informacja o częściach zamówienia
Zamówienie było podzielone na części: Tak

II.5) Główny kod CPV: 38.43.45.20

SEKCJA III: PROCEDURA

III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: Przetarg nieograniczony

III.2) Ogłoszenie dotyczy zakończenia dynamicznego systemu zakupów: nie

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA

CZĘŚĆ NR: 1
NAZWA: Sukcesywna dostawa odczynników i materiałów zużywalnych do pracowni serologii wraz z dzierżawą aparatury

Postępowanie / część zostało unieważnione: tak

Podstawa i przyczyna unieważnienia postępowania:
Zgodnie z literalnym brzmieniem postanowień treści Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia, dalej: SIWZ, Zamawiający oczekiwał iż wszystkie oferowane odczynniki i aparatura składające się na przedmiot zamówienia muszą posiadać certyfikat zgodności lub deklarację zgodności - Wykonawca dostarczy kopię certyfikatów/deklaracji przy realizacji pierwszej dostawy oraz montażu aparatury (dział III, pkt 3, ppkt 5 SIWZ). Oczywistym jest, że certyfikat zgodności lub deklarację zgodności wystawia się dla wyrobów medycznych. Z tego też powodu w dalszym brzmieniu Specyfikacji (dział III pkt 3 ppkt. 18 SIWZ) Zamawiający wskazał, że przedmiot oferty powinien spełniać odpowiednie warunki wprowadzenia go do obrotu medycznego i używania, określone w ustawie z dnia 20 maja 2010 roku o wyrobach medycznych (t. j. Dz. U. z 2020 r., poz. 186) oraz przepisach wykonawczych do tej ustawy. Intencją Zamawiającego było więc, aby każdy oferowany odczynnik i aparatura posiadały przymiot wyrobu medycznego. Zamawiający przyznaje, że nie wyjaśnił jednoznacznie tej sprawy w wyjaśnieniach i modyfikacji treści SIWZ z dnia 6 października 2020 roku, w punkcie nr 38 (pytanie i odpowiedź):
38. Zapytanie do wymagania siwz dział 3. Sukcesywna dostawa odczynników i materiałów
zużywalnych do pracowni serologii wraz z dzierżawą aparatury pkt 18: Przedmiot oferty powinien spełniać odpowiednie warunki wprowadzenia go do obrotu medycznego i używania, określone w ustawie z dnia 20 maja 2010 roku o wyrobach medycznych (t. j. Dz. U. z 2020 r., poz. 186) oraz przepisach wykonawczych do tej ustawy. Prosimy o potwierdzenie, że zamawiający wymaga aby wykonawca zaoferował odczynniki, karty, sprzęt (pipeta, dozownik)) oraz materiały zużywalne np. końcówki do pipet i odczynnik LISS oznakowane CE. Informacja powyższa jest istotna do ustalenia kwoty brutto oferty. Zgodnie z opinią IHiT w załączeniu materiały zużywalne muszą posiadać CE dlatego VAT wynosi 8%, co jest korzystne dla Zamawiającego. a) Załącznik: opinia IhiT
Odpowiedź: Zamawiający nie reguluje szczegółowo w dokumentach postępowania tej kwestii. Ustawa z dnia 20 maja 2010 roku o wyrobach medycznych (t. j. Dz. U. Z 2020 r., poz. 186) wskazuje jakie warunki musi spełniać produkt aby mógł być kwalifikowany jako wyrób medyczny. W przypadku nieprecyzyjnych zapisów ustawy Zamawiający nie rozstrzyga tej kwestii tak jak ma to miejsce np. w przypadku końcówek do pipet.
Wykonawca DiaHem AG Diagnostics Products zaoferował końcówki do pipet, które nie są wyrobami medycznymi - nie posiadają certyfikatu/deklaracji zgodności CE, o czym świadczy zastosowanie w pozycji formularza asortymentowo-cenowego dla tego asortymentu stawki podatku VAT w wysokości 23 %. W przypadku wyrobu medycznego byłoby to 8%. Zamawiający uznaje więc, że zaoferowany przez Wykonawcę asortyment (końcówki do pipet) jest niezgodny z treścią SIWZ i tym samym odrzuca ofertę Wykonawcy na podstawie art. 89 ust. 1 pkt 2 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 roku Prawo zamówień publicznych (t. j. Dz. U. z 2019 r., poz. 1843 ze zmianami).
Jednocześnie Zamawiający unieważnia postępowanie w zakresie części nr 1 na podstawie art. 93 ust. 1 pkt 4 ustawy pzp. Na realizację przedmiotowego zamówienia Zamawiający przeznaczył kwotę 86 760,00 zł brutto. Cena zaoferowana za wykonanie przedmiotu zamówienia przez Wykonawcę Farmator sp. z o.o. z siedzibą w Toruniu wynosi 101 075,62 zł brutto. Zamawiający nie ma możliwości zwiększenia kwoty przeznaczonej na realizację zamówienia do kwoty zaoferowanej przez Wykonawcę. Tym samym Zamawiający nie bada oferty Wykonawcy Farmator sp. z o. o. ale unieważnia przedmiotowe postępowanie.

CZĘŚĆ NR: 2
NAZWA: Sukcesywna dostawa drobnego sprzętu laboratoryjnego

IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 05/11/2020

IV.2) Całkowita wartość zamówienia (wartość bez VAT): 9000.00 pln

IV.3) INFORMACJE O OFERTACH
Liczba otrzymanych ofert: 3

w tym:
liczba otrzymanych ofert od małych i średnich przedsiębiorstw: 3
liczba otrzymanych ofert od wykonawców z innych państw członkowskich Unii Europejskiej: 0
liczba otrzymanych ofert od wykonawców z państw niebędących członkami Unii Europejskiej: 0
liczba ofert otrzymanych drogą elektroniczną: 3
IV.4) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: 1

IV.5) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA
Zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie: Nie

Nazwa wykonawcy: „MEDLAB-PRODUCTS” spółka z ograniczoną odpowiedzialnością
Email wykonawcy:
Adres pocztowy: ul. Gałczyńskiego 8
Kod pocztowy: 05-090
Miejscowość: Raszyn
Kraj/woj.: mazowieckie

Wykonawca jest małym/średnim przedsiębiorcą: Tak
Wykonawca pochodzi z innego państwa członkowskiego Unii Europejskiej: Nie
Wykonawca pochodzi z innego państwa nie będącego członkiem Unii Europejskiej: Nie

IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY/ WARTOŚCI ZAWARTEJ UMOWY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ/KOSZTEM
Cena wybranej oferty/wartość umowy: 8270.07

Oferta z najniższą ceną/kosztem: 8270.07
Oferta z najwyższą ceną/kosztem: 12072.36
Waluta: pln
IV.7) Informacje na temat podwykonawstwa
Wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcy/podwykonawcom: nie

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.