eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Cisna › "Dostawa sortów mundurowych leśnika oraz sortów BHP i środków ochrony indywidualnej dla pracowników Nadleśnictwa Cisna"

To jest wynik przetargu. Zobacz także treść przetargu, którego dotyczy to ogłoszenie



Ogłoszenie z dnia 2021-03-16

Ogłoszenie nr 510422927-N-2021 z dnia 2021-03-16 r.
Nadleśnictwo Cisna:

"Dostawa sortów mundurowych leśnika oraz sortów BHP i środków ochrony indywidualnej dla pracowników Nadleśnictwa Cisna"

OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Dostawy
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego
Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
Zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych: Tak
Numer ogłoszenia: 772741-N-2020
Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia zostało zamieszczone w Biuletynie Zamówień Publicznych: Tak
Numer ogłoszenia: 540394691-N-2021

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES:
Nadleśnictwo Cisna, krajowy numer identyfikacyjny 37001467900000, Cisna 87A, 38-607 Cisna, woj. podkarpackie, państwo Polska

telefon: 013 4686301, 668036997
faks: 134 686 435
e-mail: cisna@krosno.lasy.gov.pl
www: https://bip.lasy.gov.pl/pl/bip/dg/rdlp_krosno/nadl_cisna/zamowienia_publiczne

adres profilu nabywcy: https://platformazakupowa.pl/pn/lasy_cisna
I.2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Inny - Państwowa jednostka organizacyjna nie posiadająca osobowości prawnej

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
"Dostawa sortów mundurowych leśnika oraz sortów BHP i środków ochrony indywidualnej dla pracowników Nadleśnictwa Cisna"

Numer referencyjny (jeżeli dotyczy): ZP.270.30.2020

II.2) Rodzaj zamówienia: Dostawy

II.3) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:

Przedmiot zamówienia został podzielony na części: * Część nr 1: Dostawa sortów mundurowych leśnika. * Część nr 2: Dostawa sortów BHP i środków ochrony indywidualnej. Przedmiotem zamówienia w części nr 1 jest dostawa umundurowania zwanego dalej sortami mundurowymi, a w części nr 2 środków ochrony indywidualnej, odzieży i obuwia roboczego i ochronnego, zwanych dalej „sortami bhp” dla pracowników Nadleśnictwa, spełniających wymogi określone w Polskich Normach.

II.4) Informacja o częściach zamówienia
Zamówienie było podzielone na części: Tak

II.5) Główny kod CPV: 18.00.00.00

SEKCJA III: PROCEDURA

III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: Przetarg nieograniczony

III.2) Ogłoszenie dotyczy zakończenia dynamicznego systemu zakupów: nie

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA

CZĘŚĆ NR: 1
NAZWA: Dostawa sortów mundurowych leśnika.

IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 25/01/2021

IV.2) Całkowita wartość zamówienia (wartość bez VAT): 95758.00 PLN

IV.3) INFORMACJE O OFERTACH
Liczba otrzymanych ofert: 1

w tym:
liczba otrzymanych ofert od małych i średnich przedsiębiorstw: 1
liczba otrzymanych ofert od wykonawców z innych państw członkowskich Unii Europejskiej: 0
liczba otrzymanych ofert od wykonawców z państw niebędących członkami Unii Europejskiej: 0
liczba ofert otrzymanych drogą elektroniczną: 0
IV.4) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: 0

IV.5) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA
Zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie: Nie

Nazwa wykonawcy: ZAKŁAD OBSŁUGI LEŚNICTWA, Hanna Skrodzka – Bałata, Piotr Bałata Spółka
Email wykonawcy:
Adres pocztowy: ul. Mieszka I-go 4
Kod pocztowy: 39-400
Miejscowość: Tarnobrzeg
Kraj/woj.: podkarpackie

Wykonawca jest małym/średnim przedsiębiorcą: Tak
Wykonawca pochodzi z innego państwa członkowskiego Unii Europejskiej: Nie
Wykonawca pochodzi z innego państwa nie będącego członkiem Unii Europejskiej: Nie

IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY/ WARTOŚCI ZAWARTEJ UMOWY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ/KOSZTEM
Cena wybranej oferty/wartość umowy: 108752.91

Oferta z najniższą ceną/kosztem: 108752.91
Oferta z najwyższą ceną/kosztem: 108752.91
Waluta: PLN
IV.7) Informacje na temat podwykonawstwa
Wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcy/podwykonawcom: nie
CZĘŚĆ NR: 2
NAZWA: Dostawa sortów BHP i środków ochrony indywidualnej

Postępowanie / część zostało unieważnione: tak

Podstawa i przyczyna unieważnienia postępowania:
Podstawa Prawna: art. art. 93 ust. 1 pkt 7
Uzasadnienie faktyczne:Zgodnie z treścią przepisu art. 93 ust. 1 pkt 7 Pzp: „Zamawiający unieważnia postępowanie o udzielenie zamówienia, jeżeli: (pkt 7) postępowanie obarczone jest niemożliwą do usunięcia wadą uniemożliwiającą zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego”. Przesłanka unieważnienia postępowania wynikająca z przytoczonej postawy prawnej musi być odczytywana łącznie z normą wynikającą z przepisu art. 146 ust. 6 Pzp, zgodnie, z którym: „Prezes Urzędu może wystąpić do sądu o unieważnienie umowy w przypadku dokonania przez zamawiającego czynności lub zaniechania dokonania czynności z naruszeniem przepisu ustawy, które miało lub mogło mieć wpływ na wynik postępowania.”
W niniejszym postępowaniu Zamawiający podjął czynność polegającą na wyborze najkorzystniejszej oferty z naruszeniem przepisów art. 7 ust. 1 Pzp. Naruszenie tego przepisów wyraża się w tym, że po wyborze oferty najkorzystniejszej pojawiły się okoliczności wskazujące na to, że oferowane przez Wykonawcę wygrywającego sorty BHP w postaci obuwia, nie odpowiadają opisowi przedmiotu zamówienia zawartemu w SIWZ. W okolicznościach przedmiotowego postępowania Zamawiający ma podstawy by stwierdzić, że produkt oferowany przez Wykonawcę nie spełnia wymagania Zamawiającego odnoszące się do oporu pary wodnej (Ret) 6,0-9,0 m²*Pa/W oraz (HI) - odporności spodu od ciepła. Oznacza to, że Wykonawca nie wykazał, że produkt spełnia wymagania postawione przez Zamawiającego w SIWZ. Okoliczność ta uzasadnia przekonanie Zamawiającego, o tym, że oferowane dostawy obuwia BHP nie odpowiadają opisowi przedmiotu zamówienia.
Należy, zatem stwierdzić, że nie można z Wykonawcą zawrzeć umowy, której przedmiotem byłoby obuwie niespełniające wymogów postawionych przez Zamawiającego, bowiem w takiej sytuacji zakres świadczenia wynikający z umowy nie byłby tożsamy ze zobowiązaniem Wykonawcy zawartym w ofercie.
Zamawiający w niniejszym postępowaniu, w treści SIWZ nie sformułował żądania przedłożenia przez Wykonawców, dokumentów, o których mowa w § 13 ust. 1 Rozporządzenia Ministra Rozwoju z dnia 26 lipca 2016 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy w postępowaniu o udzielenie zamówienia (t. j. Dz. U. 2020 r., poz. 1282). W szczególności zaś Zamawiający na etapie oceny i badania ofert nie przewidział możliwości jakiejkolwiek weryfikacji oferowanych sortów BHP, pod kątem ich zgodności z opisem przedmiotu zamówienia. Tym samym w prowadzonym postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego brak było podstaw do przeprowadzenia prawnej weryfikacji oferowanych sortów BHP pod kątem ich zgodności z opisem przedmiotu zamówienia, sformułowanym w SIWZ. W szczególności zaś brak było podstaw do przeprowadzania takiej weryfikacji już na etapie po wyborze najkorzystniejszej oferty, a przed podpisaniem umowy w sprawie zamówienia publicznego.
Na tym właśnie etapie pojawiły się okoliczności wskazujące na to, że sorty BHP (obuwie) oferowane przez Wykonawcę wygrywającego przetarg nie odpowiada opisowi przedmiotu zamówienia zawartemu w SIWZ. Zamawiający nie ma prawnych możliwości, aby na etapie załatwiania formalności przed podpisaniem umowy w sprawie zamówienia publicznego, móc badać zgodność oferowanych dostaw z opisem przedmiotu zamówienia. Takie badanie mogłoby zostać przeprowadzone w ramach badania złożonych w przetargu ofert, jeszcze przed wyborem oferty najkorzystniejszej. W niniejszym postępowaniu, z uwagi na brak prawnych możliwości przeprowadzenia na obecnym etapie postępowania, szczegółowej weryfikacji zgodności oferowanych dostaw z opisem przedmiotu zamówienia, brak jest możliwości zapewnienia zarówno uczciwej konkurencji pomiędzy Wykonawcami, jak i zapewnienia przestrzegania zasad proporcjonalności i przejrzystości. Zamawiający nie może, stosując zapisy SIWZ o formalnościach przed podpisaniem umowy, dokonywać badania zgodności oferowanych dostaw z opisem przedmiotu zamówienia. Z drugiej jednak strony Zamawiający nie może udawać, że nie ma żadnej wiedzy o niezgodności oferowanych dostaw sortów (obuwia) BHP z opisem przedmiotu zamówienia.
Stosownie do treści przepisu art. 7 ust. 3 Pzp: „Zamówienia udziela się wyłącznie wykonawcy wybranemu zgodnie z przepisami ustawy.” Z uwagi na bark możliwości zapewnienia wyboru wykonawcy w sposób gwarantujący zachowanie przejrzystości i zasad uczciwej konkurencji, Zamawiający unieważnienia postępowanie.

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.