eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Szczecin › ODBIÓR ODPADÓW KOMUNALNYCH WYTWORZONYCH NA OBIEKTACH ZAKŁADU USŁUG KOMUNALNYCH W SZCZECINIE (w podziale na części)

To jest wynik przetargu. Zobacz także treść przetargu, którego dotyczy to ogłoszenie



Ogłoszenie z dnia 2021-02-15

Ogłoszenie nr 510415609-N-2021 z dnia 2021-02-15 r.
Zakład Usług Komunalnych:

ODBIÓR ODPADÓW KOMUNALNYCH WYTWORZONYCH NA OBIEKTACH ZAKŁADU USŁUG KOMUNALNYCH W SZCZECINIE (w podziale na części)

OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Usługi
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego
Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
Zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych: Tak
Numer ogłoszenia: 764136-N-2020
Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia zostało zamieszczone w Biuletynie Zamówień Publicznych: Nie

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES:
Zakład Usług Komunalnych, krajowy numer identyfikacyjny 36300958600000, ul. Ku Słońcu, 71-080 Szczecin, woj. zachodniopomorskie, państwo Polska

telefon: 91 484 82 94
faks: 91 484 80 55
e-mail: zuk.szczecin@post.pl
www: www.bip.zuk.szczecin.pl
I.2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Jednostki organizacyjne administracji samorządowej

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
ODBIÓR ODPADÓW KOMUNALNYCH WYTWORZONYCH NA OBIEKTACH ZAKŁADU USŁUG KOMUNALNYCH W SZCZECINIE (w podziale na części)

Numer referencyjny (jeżeli dotyczy): C/9/2021

II.2) Rodzaj zamówienia: Usługi

II.3) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:

1. Przedmiotem zamówienia jest odbiór odpadów komunalnych wytworzonych na obiektach Zakładu Usług Komunalnych w Szczecinie - w podziale na części, tj.:
1) część I: Odbiór odpadów komunalnych o kodzie 20 02 01 wytworzonych na obiektach Zakładu Usług Komunalnych w Szczecinie
2) część II: Odbiór odpadów komunalnych o kodzie 20 03 01 wytworzonych na obiektach Zakładu Usług Komunalnych w Szczecinie
3) część III: Selektywna zbiórka odpadów o kodach 20 01 02 i 15 01 02 wytworzonych na obiektach Zakładu Usług Komunalnych w Szczecinie
CPV:
90500000-2 Usługi związane z odpadami
90511000-2 Usługi wywozu odpadów
2. Zakres przedmiotu zamówienia:
1) część I obejmuje:
a) odbiór i transport odpadów do regionalnej instalacji przetwarzania odpadów komunalnych właściwej dla Gminy Miasto Szczecin,
b) wyposażenie obiektów od dnia 01 kwietnia 2021 r. do dnia 15 grudnia 2021 r. w szczelne kontenery odpowiadające polskiej normie PN-EN 840 wg poniższej specyfikacji:
A. kompleks rekreacyjny Arkonka: 1 kontener o poj. 5 m3,
B. kąpielisko Dąbie: 1 kontener o poj. 5 m3,
C. kąpielisko Dziewoklicz: 1 kontener o poj. 5 m3,
D. kąpielisko Głębokie: 1 kontener o poj. 5 m3,
c) częstotliwość odbioru odpadów – w ciągu 24 godzin od zgłoszenia przez Zamawiającego (z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy),
d) przewidywana szacunkowa roczna ilość odpadów: 50 Mg, w tym:
- kąpielisko Dąbie: 15 Mg,
- kompleks rekreacyjny Arkonka: 25 Mg,
- kąpielisko Dziewoklicz: 5 Mg,
- kąpielisko Głębokie: 5 Mg,
2) część II obejmuje:
a) odbiór i transport odpadów do regionalnej instalacji przetwarzania odpadów komunalnych właściwej dla Gminy Miasto Szczecin,
b) wyposażenie obiektów w pojemniki odpowiadające polskiej normie PN-EN 840 wg poniższej specyfikacji:
- kąpieliska miejskie:
A. kąpielisko Dąbie: w okresie od dnia 1 maja 2021 r, do dnia 31 grudnia 2021 r. - 1 pojemnik o poj. 1100 l, a dodatkowo w okresie od dnia 1 maja 2021 r. do dnia 30 września 2021 r. - 1 kontener o poj. 5 m3,
B. kąpielisko Głębokie: w okresie od dnia zawarcia umowy do dnia 31 grudnia 2021 r. - 2 pojemniki o poj. 1100 l, a dodatkowo w okresie od dnia 20 kwietnia 2021 r. do dnia 30 września 2021 r. - 1 kontener o poj. 5 m3,
C. kąpielisko Dziewoklicz: w okresie od dnia zawarcia umowy do dnia 31 grudnia 2021 r. - 1 pojemnik o poj. 1100 l, a dodatkowo w okresie od dnia 20 kwietnia 2021 r. do dnia 30 września 2021 r. - 1 kontener o poj. 5 m3,
D. Kompleks Rekreacyjny Arkonka: w okresie od dnia zawarcia umowy do dnia 31 grudnia 2021 r. - 1 pojemnik o poj. 1100 l, a dodatkowo: w okresie od dnia 24 maja 2021 r. do dnia 13 września 2021 r. – 7 pojemników o poj. 1100 l, a w okresie od dnia 24 maja 2021 r. do dnia 13 września 2021r. 1 kontener o poj. 5 m3,
- szalety miejskie:
A. szalety: ul. Wyszyńskiego, pl. Kościuszki (zieleniec), pl. Hołdu Pruskiego, Brama Portowa, al. Jana Pawła II, Basen Górniczy (pętla autobusowa) – po 1 pojemniku o poj. 120 l,
B. szalety: ul. Komandorska (pod schodami) – 1 pojemnik o poj. 240 l,
- Ekoporty i składowisko:
A. Ekoporty: ul. Arkońska 39-40, ul. Gdańska 3i, ul. Firlika 31, ul. Górna 3b, ul. Taczaka/Witkiewicza, ul. Kołbacka/Przyszłości, ul. Leszczynowa, ul. Helska – po 1 pojemniku o poj. 1100 l,
C. składowisko w Sierakowie – 1 pojemnik o poj. 120 l,
- siedziba ZUK i inne obiekty:
A. ul. Ku Słońcu 125A (siedziba ZUK prawe skrzydło) – 1 pojemnik o poj. 1100 l, B. ul. Ku Słońcu 125A (siedziba ZUK lewe skrzydło) – 1 pojemnik o poj. 1100 l, C. ul. Ku Słońcu 124A – 1 pojemnik o poj. 120 l,
D. ul. Miodowa 3 – 1 pojemnik o poj. 120 l,
E. ul. Owczary 3 (Gajówka) – 1 pojemnik o poj. 240 l,
- Schronisko dla Bezdomnych Zwierząt:
A. 1 kryty kontener o poj. 5 m3,
- lasy miejskie:
A. ul. Czarnogórska 63 (Leśnictwo Dąbie) – 1 pojemnik o poj. 110 l,
B. ul. Miodowa 3 (Leśniczówka Biała) – 1 pojemnik o poj. 240 l,
- cmentarze komunalne:
A. ul. Bronowicka (Cmentarz Zachodni) – 1 pojemnik o poj. 120 l,
B. ul. Ku Słońcu 125A (Kaplica na Cmentarzu Centralnym) – 1 pojemnik o poj. 1100 l,
c) częstotliwość odbioru odpadów – w ciągu 24 godzin od zgłoszenia przez Zamawiającego (z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy) nie rzadziej niż: - kąpieliska miejskie:
A. kąpieliska: Dąbie, Dziewoklicz, Głębokie – 1 raz w miesiącu,
B. Kompleks Rekreacyjny Arkonka – 1 raz w tygodniu (poniedziałek),
C. w okresie od 25 maja 2021 r. do 13 września 2021 r. – z 8 pojemników o poj. 1100 l z Kompleksu Rekreacyjnego Arkonka – 2 razy w tygodniu (poniedziałek i czwartek),
D. kąpieliska: Dąbie, Głębokie i Kompleks Rekreacyjny Arkonka – z kontenerów o poj. 5 m3 – na zgłoszenie Zamawiającego,
- szalety miejskie: A. 1 raz w tygodniu,
- Ekoporty i składowisko:
A. Ekoporty: ul. Kołbacka/Przyszłości, ul. Helska, ul. Gdańska, ul. Firlika, ul. Górna i składowisko w Sierakowie – 1 raz w tygodniu,
B. Ekoporty: ul. Arkońska 39-40, ul. Taczaka/Witkiewicza, ul. Leszczynowa – 2 razy w tygodniu,
- siedziba ZUK i inne obiekty:
A. 1 raz w tygodniu,
- Schronisko dla Bezdomnych Zwierząt:
A. 1 raz w tygodniu,
- lasy miejskie:
A. 1 raz w tygodniu,
- cmentarze komunalne:
A. 1 raz w tygodniu,
d) przewidywana szacunkowa roczna ilość odpadów:
A. kąpieliska miejskie: 720 m3,
B. szalety miejskie: 53 m3,
C. Ekoporty i składowisko: 722 m3,
D. siedziba ZUK i inne obiekty: 140 m3,
E. Schronisko dla Bezdomnych Zwierząt: 270 m3,
F. lasy miejskie: 20 m3,
G. cmentarze komunalne: 67 m3,
3) część III obejmuje:
a) odbiór i transport odpadów do regionalnej instalacji przetwarzania odpadów komunalnych właściwej dla Gminy Miasto Szczecin;
b) wyposażenie obiektów w pojemniki odpowiadające polskiej normie PN-EN 840 wg poniższej specyfikacji:
- kąpielisko miejskie Dąbie: w okresie od dnia 1 maja 2021 r. do dnia 31 grudnia 2021 r.: 1 pojemnik o poj. 1100 l na szkło i 1 pojemnik o poj. 1100 l na tworzywa sztuczne,
- kąpielisko miejskie Głębokie: w okresie od dnia 2 marca 2021 r. do dnia 31 grudnia 2021 r.: 1 pojemnik o poj. 1100 l na szkło i 1 pojemnik o poj. 1100 l na tworzywa sztuczne,
- siedziba ZUK ul. Ku Słońcu 125A (prawe i lewe skrzydło): w okresie od dnia zawarcia umowy do dnia 31 grudnia 2021 r.: 2 pojemniki o poj. 2,5 m3 na tworzywa sztuczne,
c) częstotliwość odbioru odpadów – w ciągu 24 godzin od zgłoszenia przez Zamawiającego (z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy),
d) przewidywana szacunkowa roczna ilość odpadów: 110 m3.
3. Pojemniki przeznaczone do selektywnej zbiórki odpadów komunalnych powinny być jednoznacznie oznakowane piktogramami właściwymi dla danej frakcji selektywnie zbieranych odpadów komunalnych.
4. Wykonawca wykona przedmiot zamówienia zgodnie z przepisami prawa powszechnie obowiązującego, a także z SIWZ i z ofertą, które będą stanowiły integralną część umowy.
5. Zmiana umowy:
1) zmiana postanowień niniejszej umowy może nastąpić na podstawie i pod rygorami art. 144 ustawy,
2) Zamawiający przewiduje możliwość wprowadzenia istotnych zmian postanowień umowy w przypadku:
a) zwiększenia lub zmniejszenia ilości odpadów, powodującego zwiększenie lub zmniejszenie wynagrodzenia, w oparciu o ceny jednostkowe zawarte w umowie,
b) zmiany stawki podatku od towarów i usług, wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę albo wysokości minimalnej stawki godzinowej, zasad podlegania ubezpieczeniom społecznym lub ubezpieczeniu zdrowotnemu lub wysokości stawki składki na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne, powodującej zwiększenie lub zmniejszenie kwoty wynagrodzenia Wykonawcy; zasady wprowadzania zmian:
A. Wykonawca najpóźniej w terminie 30 dni od dnia wejścia w życie przepisów wprowadzających zmiany, o których mowa wyżej, może wystąpić do Zamawiającego z pisemnym wnioskiem o dokonanie zmiany umowy w zakresie wysokości wynagrodzenia wraz z jej uzasadnieniem oraz dokumentami niezbędnymi do oceny przez Zamawiającego, czy zmiany mają wpływ na koszty wykonania umowy przez Wykonawcę oraz w jakim stopniu zmiany tych kosztów uzasadniają zmianę wysokości wynagrodzenia Wykonawcy określonego w umowie, a w szczególności: - szczegółową kalkulację proponowanej zmienionej wysokości wynagrodzenia Wykonawcy oraz wykazanie adekwatności propozycji do zmiany wysokości kosztów wykonania umowy przez Wykonawcę, - przyjęte przez Wykonawcę zasady kalkulacji wysokości kosztów wykonania umowy oraz założenia co do wysokości dotychczasowych oraz przyszłych kosztów wykonania umowy, wraz z dokumentami potwierdzającymi prawidłowość przyjętych założeń - takimi jak np. umowy o pracę lub dokumenty potwierdzające zgłoszenie pracowników do ubezpieczeń,
B. Zamawiający najpóźniej w terminie 30 dni od dnia wejścia w życie przepisów wprowadzających zmiany, o których mowa wyżej, może przekazać Wykonawcy pisemny wniosek o dokonanie zmiany umowy, w przypadku wydania przepisów wprowadzających zmiany, o których mowa w wyżej. Wniosek powinien zawierać co najmniej propozycję zmiany umowy w zakresie wysokości wynagrodzenia oraz powołanie zmian przepisów, przy czym przed przekazaniem ww. wniosku, Zamawiający może zwrócić się do Wykonawcy o udzielenie informacji lub przekazanie wyjaśnień lub dokumentów (oryginałów do wglądu lub kopii potwierdzonych za zgodność z oryginałem) niezbędnych do oceny przez Zamawiającego, czy zmiany, o których mowa wyżej , mają wpływ na koszty wykonania umowy przez Wykonawcę oraz w jakim stopniu zmiany tych kosztów uzasadniają zmianę wysokości wynagrodzenia.
3) Niezależnie od powyższego, Zamawiający i Wykonawca dopuszczają możliwość zmian redakcyjnych umowy oraz zmian będących następstwem zmian danych Stron ujawnionych w rejestrach publicznych.
4) Zmiana umowy nastąpić może z inicjatywy Zamawiającego albo Wykonawcy, poprzez przedstawienie drugiej Stronie propozycji zmiany w formie pisemnej, które powinny zawierać:
a) opis zmiany i jej charakter,
b) uzasadnienie zmiany,
c) koszt zmiany oraz jego wpływ na wysokość wynagrodzenia,
d) czas wykonania oraz wpływ zmiany na termin realizacji umowy.
5) Wprowadzenie zmiany do umowy będzie możliwe po potwierdzeniu okoliczności – zawartych w propozycji, o której mowa powyżej, przez drugą Stronę i zawarcie stosownego aneksu do umowy.
6. Zatrudnienie:
1) zgodnie z art. 29 ust. 3a ustawy, Zamawiający wymaga, aby Wykonawca lub Podwykonawca(y) zatrudniali na podstawie umowy o pracę wszystkie osoby wykonujące czynności fizyczne w zakresie realizacji zamówienia;
2) Zatrudnienie, o którym mowa w ppkt 1 powinno trwać przez cały okres realizacji zamówienia;
3) na każde żądanie Zamawiającego, Wykonawca zobowiązuje się przedstawić dowody zatrudnienia na podstawie umowy o pracę (np. kopie umów o pracę) osób, o których mowa w ppkt 1.

II.4) Informacja o częściach zamówienia
Zamówienie było podzielone na części: Tak

II.5) Główny kod CPV: 90.50.00.00

SEKCJA III: PROCEDURA

III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: Przetarg nieograniczony

III.2) Ogłoszenie dotyczy zakończenia dynamicznego systemu zakupów: nie

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA

CZĘŚĆ NR: 1
NAZWA: Odbiór odpadów komunalnych o kodzie 20 02 01 wytworzonych na obiektach Zakładu Usług Komunalnych w Szczecinie

IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 15/01/2021

IV.2) Całkowita wartość zamówienia (wartość bez VAT): 42500.00 PLN

IV.3) INFORMACJE O OFERTACH
Liczba otrzymanych ofert: 1

w tym:
liczba otrzymanych ofert od małych i średnich przedsiębiorstw: 1
liczba otrzymanych ofert od wykonawców z innych państw członkowskich Unii Europejskiej: 0
liczba otrzymanych ofert od wykonawców z państw niebędących członkami Unii Europejskiej: 0
liczba ofert otrzymanych drogą elektroniczną: 0
IV.4) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: 0

IV.5) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA
Zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie: Nie

Nazwa wykonawcy: REMONDIS Szczecin Sp. z o.o.
Email wykonawcy:
Adres pocztowy: ul. Janiny Smoleńskiej ps. "Jachna" 35
Kod pocztowy: 71-005
Miejscowość: Szczecin
Kraj/woj.: zachodniopomorskie

Wykonawca jest małym/średnim przedsiębiorcą: Tak
Wykonawca pochodzi z innego państwa członkowskiego Unii Europejskiej: Nie
Wykonawca pochodzi z innego państwa nie będącego członkiem Unii Europejskiej: Nie

IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY/ WARTOŚCI ZAWARTEJ UMOWY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ/KOSZTEM
Cena wybranej oferty/wartość umowy: 45000.00

Oferta z najniższą ceną/kosztem: 45000.00
Oferta z najwyższą ceną/kosztem: 45000.00
Waluta: PLN
IV.7) Informacje na temat podwykonawstwa
Wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcy/podwykonawcom: nie
CZĘŚĆ NR: 2
NAZWA: Odbiór odpadów komunalnych o kodzie 20 03 01 wytworzonych na obiektach Zakładu Usług Komunalnych w Szczecinie

IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 15/01/2021

IV.2) Całkowita wartość zamówienia (wartość bez VAT): 193224.00 PLN

IV.3) INFORMACJE O OFERTACH
Liczba otrzymanych ofert: 1

w tym:
liczba otrzymanych ofert od małych i średnich przedsiębiorstw: 1
liczba otrzymanych ofert od wykonawców z innych państw członkowskich Unii Europejskiej: 0
liczba otrzymanych ofert od wykonawców z państw niebędących członkami Unii Europejskiej: 0
liczba ofert otrzymanych drogą elektroniczną: 0
IV.4) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: 0

IV.5) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA
Zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie: Nie

Nazwa wykonawcy: REMONDIS Szczecin Sp. z o.o.
Email wykonawcy:
Adres pocztowy: ul. Janiny Smoleńskiej ps. "Jachna" 35
Kod pocztowy: 71-005
Miejscowość: Szczecin
Kraj/woj.: zachodniopomorskie

Wykonawca jest małym/średnim przedsiębiorcą: Tak
Wykonawca pochodzi z innego państwa członkowskiego Unii Europejskiej: Nie
Wykonawca pochodzi z innego państwa nie będącego członkiem Unii Europejskiej: Nie

IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY/ WARTOŚCI ZAWARTEJ UMOWY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ/KOSZTEM
Cena wybranej oferty/wartość umowy: 215136.00

Oferta z najniższą ceną/kosztem: 215136.00
Oferta z najwyższą ceną/kosztem: 215136.00
Waluta: PLN
IV.7) Informacje na temat podwykonawstwa
Wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcy/podwykonawcom: nie
CZĘŚĆ NR: 3
NAZWA: Selektywna zbiórka odpadów o kodach 20 01 02 i 15 01 02 wytworzonych na obiektach Zakładu Usług Komunalnych w Szczecinie

IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 15/01/2021

IV.2) Całkowita wartość zamówienia (wartość bez VAT): 4950.00 PLN

IV.3) INFORMACJE O OFERTACH
Liczba otrzymanych ofert: 1

w tym:
liczba otrzymanych ofert od małych i średnich przedsiębiorstw: 1
liczba otrzymanych ofert od wykonawców z innych państw członkowskich Unii Europejskiej: 0
liczba otrzymanych ofert od wykonawców z państw niebędących członkami Unii Europejskiej: 0
liczba ofert otrzymanych drogą elektroniczną: 0
IV.4) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: 0

IV.5) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA
Zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie: Nie

Nazwa wykonawcy: REMONDIS Szczecin Sp. z o.o.
Email wykonawcy:
Adres pocztowy: ul. Janiny Smoleńskiej ps. "Jachna" 35
Kod pocztowy: 71-005
Miejscowość: Szczecin
Kraj/woj.: zachodniopomorskie

Wykonawca jest małym/średnim przedsiębiorcą: Tak
Wykonawca pochodzi z innego państwa członkowskiego Unii Europejskiej: Nie
Wykonawca pochodzi z innego państwa nie będącego członkiem Unii Europejskiej: Nie

IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY/ WARTOŚCI ZAWARTEJ UMOWY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ/KOSZTEM
Cena wybranej oferty/wartość umowy: 6479.00

Oferta z najniższą ceną/kosztem: 6479.00
Oferta z najwyższą ceną/kosztem: 6479.00
Waluta: PLN
IV.7) Informacje na temat podwykonawstwa
Wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcy/podwykonawcom: nie

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.