To jest wynik przetargu. Zobacz także treść przetargu, którego dotyczy to ogłoszenie
Ogłoszenie z dnia 2021-01-29
Usługi naprawy pojazdów służbowych 32WOG oraz jednostek i instytucji wojskowych będących na jego zaopatrzeniu z Garnizonu: Zamość, Lublin, Chełm, Hrubieszów, wykonywana w warsztatach samochodowych Wykonawcy w roku 2021 w zakresie 9 (dziewięciu) części: * Część Nr 1: pojazdy o dmc do 3500kg z Garnizonu Zamość * Część Nr 2: pojazdy o dmc do 3500kg z Garnizonu Lublin * Część Nr 3: pojazdy o dmc do 3500kg z Garnizonu Chełm * Część Nr 4: pojazdy o dmc do 3500kg z Garnizonu Hrubieszów * Część Nr 5: pojazdy o dmc powyżej 3500kg z Garnizonu Zamość * Część Nr 6: pojazdy o dmc powyżej 3500kg z Garnizonu Lublin * Część Nr 7: pojazdy o dmc powyżej 3500kg z Garnizonu Chełm * Część Nr 8: pojazdy o dmc powyżej 3500kg z Garnizonu Hrubieszów * Część Nr 9: autobusy z Garnizonu Zamość, Lublin, Hrubieszów
OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Usługi
Numer ogłoszenia: 763680-N-2020
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES:telefon: 261 181 536
faks: 261 181 607
e-mail: 32wog.zampub@ron.mil.pl
www: www.32wog.wp.mil.pl
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
Usługi naprawy pojazdów służbowych 32WOG oraz jednostek i instytucji wojskowych będących na jego zaopatrzeniu z Garnizonu: Zamość, Lublin, Chełm, Hrubieszów, wykonywana w warsztatach samochodowych Wykonawcy w roku 2021 w zakresie 9 (dziewięciu) części: * Część Nr 1: pojazdy o dmc do 3500kg z Garnizonu Zamość * Część Nr 2: pojazdy o dmc do 3500kg z Garnizonu Lublin * Część Nr 3: pojazdy o dmc do 3500kg z Garnizonu Chełm * Część Nr 4: pojazdy o dmc do 3500kg z Garnizonu Hrubieszów * Część Nr 5: pojazdy o dmc powyżej 3500kg z Garnizonu Zamość * Część Nr 6: pojazdy o dmc powyżej 3500kg z Garnizonu Lublin * Część Nr 7: pojazdy o dmc powyżej 3500kg z Garnizonu Chełm * Część Nr 8: pojazdy o dmc powyżej 3500kg z Garnizonu Hrubieszów * Część Nr 9: autobusy z Garnizonu Zamość, Lublin, Hrubieszów
Numer referencyjny (jeżeli dotyczy): ZP/PN/53/2020
II.2) Rodzaj zamówienia: Usługi
II.3) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:
Przedmiotem zamówienia są usługi naprawy pojazdów służbowych 32WOG oraz jednostek i instytucji wojskowych będących na jego zaopatrzeniu z Garnizonu: Zamość, Lublin, Chełm, Hrubieszów, wykonywana w warsztatach samochodowych Wykonawcy w roku 2021 w zakresie 9 (dziewięciu) części: • Część Nr 1: pojazdy o dmc do 3500kg z Garnizonu Zamość • Część Nr 2: pojazdy o dmc do 3500kg z Garnizonu Lublin • Część Nr 3: pojazdy o dmc do 3500kg z Garnizonu Chełm • Część Nr 4: pojazdy o dmc do 3500kg z Garnizonu Hrubieszów • Część Nr 5: pojazdy o dmc powyżej 3500kg z Garnizonu Zamość • Część Nr 6: pojazdy o dmc powyżej 3500kg z Garnizonu Lublin • Część Nr 7: pojazdy o dmc powyżej 3500kg z Garnizonu Chełm • Część Nr 8: pojazdy o dmc powyżej 3500kg z Garnizonu Hrubieszów • Część Nr 9: autobusy z Garnizonu Zamość, Lublin, Hrubieszów Zakres naprawy, będzie obejmował czynności i pojazdy: • dla części nr 1, 2, 3, 4 wyszczególnione w szczegółowym opisie przedmiotu zamówienia stanowiącym załącznik nr 1 do SIWZ; • dla części nr 5, 6, 7, 8 czynności wyszczególnione w szczegółowym opisie przedmiotu zamówienia stanowiącym załącznik nr 2 do SIWZ; • dla części nr 9 czynności wyszczególnione w szczegółowym opisie przedmiotu zamówienia stanowiącym załącznik nr 3 do SIWZ; 1. Wykonawca zapewni miejsce wykonania usługi w warsztacie naprawczym położonym na terenie województwa lubelskiego w odległości nie większej niż 120km od adresu Jednostek Wojskowych znajdujących się w Garnizonie: • Zamość dla części nr 1, 5; • Lublin dla części nr 2, 6; • Chełm dla części nr 3,7; • Hrubieszów dla części nr 4, 8; Adresy Jednostek Wojskowych w Garnizonach zawiera załącznik nr 4 do wzoru umowy. 2. W przypadku, jeśli Wykonawca nie zapewni miejsca usługi zgodnie z § 3 ust. 1 i 3 wzoru umowy – oferta zostanie odrzucona na podstawie art. 89 ust. 1 pkt 2) ustawy Pzp (odległość mierzona na podstawie aplikacji google maps po drogach publicznych). 3. Zamawiający jest uprawniony do rozszerzenia wykazu pojazdów o których mowa w załączniku nr 1, 2, 3 do SIWZ o tą samą markę i typ bądź inną oraz rocznik, informując o tym Wykonawcę w formie pisemnej. Rozszerzenie wykazu pojazdów nie będzie miało wpływu na ustalone wcześniej z Wykonawcą ceny usług. 4. Zamawiający dopuszcza skierowanie do naprawy pojazdów różnych typów, modeli i marek, w tym niewymienionych w załączniku nr 1, 2, 3 do SIWZ w zależności od występujących aktualnie potrzeb. Potrzeby takie mogą wystąpić nagle i niespodziewanie np. w stosunku do pojazdu należącego do innej jednostki wojskowej, który uległ awarii w rejonie odpowiedzialności 32WOG. 5. W zakresie części nr 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 Zamawiający dostarczy pojazd do punktu naprawy określonego w § 3 ust. 2 i 4 wzoru umowy a Wykonawca przyjmie pojazd do naprawy - zgodnie z wytycznymi zawartymi § 1 ust. 8 wzoru umowy. 6. W zakresie części nr 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 odbiór pojazdu po wykonanej usłudze dokonuje upoważniony przedstawiciel/przedstawiciele Zamawiającego w miejscu wykonania usługi, określonym w § 3 ust. 2 i 4 wzoru umowy – zgodnie z wytycznymi zawartymi § 5 ust. 1 i 2 wzoru umowy. 7. Pod pojęciem naprawy pojazdu Zamawiający rozumie zespół czynności mających na celu odtworzenie sprawności technicznej pojazdu przez usunięcie powstałych niesprawności zgodnie z wymaganą technologią, w szczególności w zakresie prac mechanicznych, elektrycznych, elektronicznych i blacharsko-lakierniczych. 8. UWAGA! Zamawiający przewiduje zastosowanie prawa opcji, o którym mowa w art. 34 ust. 5 ustawy PZP. Zamawiający przewiduje korzystanie z prawa opcji, polegającego na zwiększeniu zamówienia podstawowego. Wysokość opcji wynosi 30% zamówienia podstawowego. Zamawiający zastrzega sobie, iż część zamówienia, określona jako „prawo opcji” jest uprawnieniem, a nie zobowiązaniem Zamawiającego. Wykonanie opcji może, ale nie musi nastąpić, w zależności od zapotrzebowania Zamawiającego i na skutek jego dyspozycji w tym zakresie. Brak wykonania zamówienia w tym zakresie nie będzie rodzić żadnych roszczeń ze strony Wykonawcy w stosunku do Zamawiającego. Wykonanie prawa opcji nie będzie wymagać wykonania aneksu do nin. umowy, odbywać się będzie w oparciu o skierowaną do Wykonawcy informację o uruchomieniu prawa opcji. 9. Zamawiający zastrzega, iż cena jednostkowa zamówienia z wykorzystaniem prawa opcji, winna być tożsama z ceną jednostkową zamówienia podstawowego. 10. Zamawiający wymaga zatrudnienia przez Wykonawcę lub Podwykonawcę na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane przez Zamawiającego czynności w zakresie realizacji zamówienia, jeżeli wykonanie tych czynności polega na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974r. – Kodeks pracy (Dz. U. z 2019 r., poz. 1040- j. t.) - stosownie do postanowień art. 29 ust. 3a Pzp: 1) Wymaga się zatrudnienia na podstawie umowy o pracę - przez Wykonawcę, Podwykonawcę lub dalszych Podwykonawców - osób wykonujących wszelkie czynności bezpośrednio związane z realizacją przedmiotu zamówienia tj.: a) Mechanik pojazdów samochodowych; b) Elektromechanik pojazdów samochodowych; c) Lakiernik pojazdów samochodowych. UWAGA: Obowiązek zatrudniania na podstawie umowy o pracę nie dotyczy przypadku gdy: osoba prowadząca działalność gospodarczą w zakresie spółki osobowej, będzie samodzielnie świadczyć pracę w zakresie czynności określonych przez Zamawiającego. 2) Wykonawca przed przystąpieniem do wykonywania usługi siłami własnymi lub za pomocą podwykonawcy lub dalszego podwykonawcy w terminie 5 dni od chwili powstania obowiązku zatrudnienia na podstawie umowy o pracę, przedłoży Zamawiającemu wykaz osób wraz z oświadczeniami pracowników Wykonawcy, Podwykonawcy lub dalszego Podwykonawcy poświadczającymi zatrudnienie na umowę o pracę. 3) WYKAZ OSÓB - powinien zawierać imiona i nazwiska, formę zatrudnienia, rodzaj umowy o pracę, okres na jaki została zawarta oraz rodzaj czynności, które będą wykonywane. Wymóg ten dotyczy osób, które wykonują czynności bezpośrednio związane z wykonywaniem przedmiotu umowy. 4) Uprawnienia Zamawiającego w zakresie kontroli spełnienia przez Wykonawcę wymogu zatrudnienia w/w osób na podstawie umowy o pracę oraz sankcji z tytułu niespełnienia tych wymagań: a) W trakcie realizacji zamówienia w przypadku powstania wątpliwości co do sposobu zatrudnienia w/w personelu, Zamawiający zastrzega sobie prawo do kontroli w/w dokumentów od Wykonawcy, Podwykonawcy lub dalszego Podwykonawcy. b) Zamawiający może zwrócić się do Państwowej Inspekcji Pracy o przeprowadzenie kontroli w tym zakresie lub do Zakładu Ubezpieczeń Społecznych o potwierdzenie opłacania przez Wykonawcę, Podwykonawcę lub dalszego Podwykonawcę składek na ubezpieczenia społeczne i zdrowotne z tytułu zatrudnienia wyżej wymienionych osób.
II.4) Informacja o częściach zamówienia
Zamówienie było podzielone na części: Tak
II.5) Główny kod CPV: 50.10.00.00
SEKCJA III: PROCEDURA
III.2) Ogłoszenie dotyczy zakończenia dynamicznego systemu zakupów: nie
SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA
NAZWA: Naprawa pojazdów o dmc do 3500kg z Garnizonu Zamość
Postępowanie / część zostało unieważnione: tak
Podstawa i przyczyna unieważnienia postępowania:
Uzasadnienie faktyczne: w przedmiotowym postępowaniu w zakresie części nr 1 nie złożono żadnej oferty.
Uzasadnienie prawne: na podstawie art. 93 ust. 1 pkt 1) ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2019 r., poz. 1843 – tekst jednolity) – Zamawiający unieważnia postępowanie, jeżeli nie złożono żadnej oferty niepodlegającej odrzuceniu.
NAZWA: Naprawa pojazdów o dmc do 3500kg z Garnizonu Lublin
Postępowanie / część zostało unieważnione: tak
Podstawa i przyczyna unieważnienia postępowania:
Uzasadnienie faktyczne: w przedmiotowym postępowaniu w zakresie części nr 2 nie złożono żadnej oferty.
Uzasadnienie prawne: na podstawie art. 93 ust. 1 pkt 1) ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2019 r., poz. 1843 – tekst jednolity) – Zamawiający unieważnia postępowanie, jeżeli nie złożono żadnej oferty niepodlegającej odrzuceniu.
NAZWA: Naprawa pojazdów o dmc do 3500kg z Garnizonu Chełm
Postępowanie / część zostało unieważnione: tak
Podstawa i przyczyna unieważnienia postępowania:
Uzasadnienie faktyczne: w przedmiotowym postępowaniu w zakresie części nr 3 nie złożono żadnej oferty.
Uzasadnienie prawne: na podstawie art. 93 ust. 1 pkt 1) ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2019 r., poz. 1843 – tekst jednolity) – Zamawiający unieważnia postępowanie, jeżeli nie złożono żadnej oferty niepodlegającej odrzuceniu.
NAZWA: Naprawa pojazdów o dmc do 3500kg z Garnizonu Hrubieszów
IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 27/01/2021
IV.2) Całkowita wartość zamówienia (wartość bez VAT): 16260.16 PLN
IV.3) INFORMACJE O OFERTACH
w tym:
liczba otrzymanych ofert od małych i średnich przedsiębiorstw: 2
liczba otrzymanych ofert od wykonawców z innych państw członkowskich Unii Europejskiej: 0
liczba otrzymanych ofert od wykonawców z państw niebędących członkami Unii Europejskiej: 0
liczba ofert otrzymanych drogą elektroniczną: 0
IV.5) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA
Nazwa wykonawcy: Przedsiębiorstwo Wielobranżowe "WIST" Krzysztof Drączkowski
Email wykonawcy: wist-hrubieszow@wp.pl
Adres pocztowy: ul. Kolejowa 23
Kod pocztowy: 22-500
Miejscowość: Hrubieszów
Kraj/woj.: lubelskie
Wykonawca jest małym/średnim przedsiębiorcą: Tak
Wykonawca pochodzi z innego państwa członkowskiego Unii Europejskiej: Nie
Wykonawca pochodzi z innego państwa nie będącego członkiem Unii Europejskiej: Nie
Oferta z najniższą ceną/kosztem: 123.00
Oferta z najwyższą ceną/kosztem: 350.55
Waluta: PLN
NAZWA: Naprawa pojazdów o dmc powyżej 3500kg z Garnizonu Zamość
IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 27/01/2021
IV.2) Całkowita wartość zamówienia (wartość bez VAT): 20325.20 PLN
IV.3) INFORMACJE O OFERTACH
w tym:
liczba otrzymanych ofert od małych i średnich przedsiębiorstw: 3
liczba otrzymanych ofert od wykonawców z innych państw członkowskich Unii Europejskiej: 0
liczba otrzymanych ofert od wykonawców z państw niebędących członkami Unii Europejskiej: 0
liczba ofert otrzymanych drogą elektroniczną: 0
IV.5) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA
Nazwa wykonawcy: CTC spółka z ograniczoną odpowiedzialnością
Email wykonawcy: m.koczorowski@grupadbk.com
Adres pocztowy: ul. Radoszowska 1A
Kod pocztowy: 41-707
Miejscowość: Ruda Śląska
Kraj/woj.: śląskie
Wykonawca jest małym/średnim przedsiębiorcą: Tak
Wykonawca pochodzi z innego państwa członkowskiego Unii Europejskiej: Nie
Wykonawca pochodzi z innego państwa nie będącego członkiem Unii Europejskiej: Nie
Oferta z najniższą ceną/kosztem: 295.20
Oferta z najwyższą ceną/kosztem: 350.55
Waluta: PLN
NAZWA: Naprawa pojazdów o dmc powyżej 3500kg z Garnizonu Lublin
IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 27/01/2021
IV.2) Całkowita wartość zamówienia (wartość bez VAT): 48780.49 PLN
IV.3) INFORMACJE O OFERTACH
w tym:
liczba otrzymanych ofert od małych i średnich przedsiębiorstw: 1
liczba otrzymanych ofert od wykonawców z innych państw członkowskich Unii Europejskiej: 0
liczba otrzymanych ofert od wykonawców z państw niebędących członkami Unii Europejskiej: 0
liczba ofert otrzymanych drogą elektroniczną: 0
IV.5) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA
Nazwa wykonawcy: CTC spółka z ograniczoną odpowiedzialnością
Email wykonawcy: m.koczorowski@grupadbk.com
Adres pocztowy: ul. Radoszowska 1A
Kod pocztowy: 41-707
Miejscowość: Ruda Śląska
Kraj/woj.: śląskie
Wykonawca jest małym/średnim przedsiębiorcą: Tak
Wykonawca pochodzi z innego państwa członkowskiego Unii Europejskiej: Nie
Wykonawca pochodzi z innego państwa nie będącego członkiem Unii Europejskiej: Nie
Oferta z najniższą ceną/kosztem: 301.35
Oferta z najwyższą ceną/kosztem: 301.35
Waluta: PLN
NAZWA: Naprawa pojazdów o dmc powyżej 3500kg z Garnizonu Chełm
IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 27/01/2021
IV.2) Całkowita wartość zamówienia (wartość bez VAT): 16260.16 PLN
IV.3) INFORMACJE O OFERTACH
w tym:
liczba otrzymanych ofert od małych i średnich przedsiębiorstw: 3
liczba otrzymanych ofert od wykonawców z innych państw członkowskich Unii Europejskiej: 0
liczba otrzymanych ofert od wykonawców z państw niebędących członkami Unii Europejskiej: 0
liczba ofert otrzymanych drogą elektroniczną: 0
IV.5) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA
Nazwa wykonawcy: CTC spółka z ograniczona odpowiedzialnością
Email wykonawcy: m.koczorowski@grupadbk.com
Adres pocztowy: ul. Radoszowska 1A
Kod pocztowy: 41-707
Miejscowość: Ruda Śląska
Kraj/woj.: śląskie
Wykonawca jest małym/średnim przedsiębiorcą: Tak
Wykonawca pochodzi z innego państwa członkowskiego Unii Europejskiej: Nie
Wykonawca pochodzi z innego państwa nie będącego członkiem Unii Europejskiej: Nie
Oferta z najniższą ceną/kosztem: 295.20
Oferta z najwyższą ceną/kosztem: 350.55
Waluta: PLN
NAZWA: Naprawa pojazdów o dmc powyżej 3500kg z Garnizonu Hrubieszów
IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 27/01/2021
IV.2) Całkowita wartość zamówienia (wartość bez VAT): 22764.23 PLN
IV.3) INFORMACJE O OFERTACH
w tym:
liczba otrzymanych ofert od małych i średnich przedsiębiorstw: 2
liczba otrzymanych ofert od wykonawców z innych państw członkowskich Unii Europejskiej: 0
liczba otrzymanych ofert od wykonawców z państw niebędących członkami Unii Europejskiej: 0
liczba ofert otrzymanych drogą elektroniczną: 0
IV.5) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA
Nazwa wykonawcy: CTC spółka z ograniczona odpowiedzialnością
Email wykonawcy: m.koczorowski@grupadbk.com
Adres pocztowy: ul. Radoszowska 1A
Kod pocztowy: 41-707
Miejscowość: Ruda Śląska
Kraj/woj.: śląskie
Wykonawca jest małym/średnim przedsiębiorcą: Tak
Wykonawca pochodzi z innego państwa członkowskiego Unii Europejskiej: Nie
Wykonawca pochodzi z innego państwa nie będącego członkiem Unii Europejskiej: Nie
Oferta z najniższą ceną/kosztem: 295.20
Oferta z najwyższą ceną/kosztem: 301.35
Waluta: PLN
NAZWA: Naprawa autobusów z Garnizonu Zamość, Lublin, Hrubieszów
IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 27/01/2021
IV.2) Całkowita wartość zamówienia (wartość bez VAT): 28455.28 PLN
IV.3) INFORMACJE O OFERTACH
w tym:
liczba otrzymanych ofert od małych i średnich przedsiębiorstw: 2
liczba otrzymanych ofert od wykonawców z innych państw członkowskich Unii Europejskiej: 0
liczba otrzymanych ofert od wykonawców z państw niebędących członkami Unii Europejskiej: 0
liczba ofert otrzymanych drogą elektroniczną: 0
IV.5) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA
Nazwa wykonawcy: CTC spółka z ograniczoną odpowiedzialnościa
Email wykonawcy: m.koczorowski@grupadbk.com
Adres pocztowy: ul. Radoszowska 1A
Kod pocztowy: 41-707
Miejscowość: Ruda Śląska
Kraj/woj.: śląskie
Wykonawca jest małym/średnim przedsiębiorcą: Tak
Wykonawca pochodzi z innego państwa członkowskiego Unii Europejskiej: Nie
Wykonawca pochodzi z innego państwa nie będącego członkiem Unii Europejskiej: Nie
Oferta z najniższą ceną/kosztem: 295.20
Oferta z najwyższą ceną/kosztem: 344.40
Waluta: PLN
INNE PRZETARGI Z ZAMOŚCIA
- Koszenie poboczy dróg powiatowych w roku 2024
- Dostawa sceny estradowej plenerowej na dziedziniec Akademii Zamojskiej w Zamościu
- Opracowanie dokumentacji projektowej na realizację robót budowlanych dotyczących budynku przy ul. Partyzantów 5 w Zamościu oraz pełnienie nadzoru autorskiego podczas realizacji inwestycji
- Dostawa płynów i sprzętu zużywalnego wraz z dzierżawą czterech aparatów do ciągłej terapii nerkozastępczej dla Oddziału Anestezjologii i Intensywnej Terapii
- Opracowanie dokumentacji projektowo-kosztorysowej w ramach zadań inwestycyjnych z podziałem na części: Cz.1-Rozbudowa dr.gm. nr 110384L w m.Wólka Panieńska Cz.2-Rozbudowa dr.gm. nr 110392L w m.Płoskie
- Dostosowanie lądowiska do obowiązujących przepisów w Samodzielnym Publicznym Szpitalu Wojewódzkim im. Papieża Jana Pawła II w Zamościu
więcej: przetargi w Zamościu »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.